نظر منتشر شده
۳۴
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 320529
آیا تمام دانش آموزان باید دیپلم بگیرند؟
بخش تعاملی الف - علی غیاث آبادی*، 10 دی 94
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۰ دی ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۴۱


در سال های اخیر قبولی دانش آموزان و رفتن آن ها به پایه ی بالاتر در هر شرایطی، سیاست اصلی حاکم بر آموزش و پرورش شده است. با اجرای این سیاست درصد بسیار بالایی از دانش آموزان دیپلم می گیرند و عموما به جای وارد شدن به بازار کار در دانشگاه های پولی که بسیار آسان گیر هم هستند ثبت نام کرده و مدرک دانشگاهی نیز می گیرند. واضح است که تبعات این سیاست پایین آمدن اعتبار دیپلم و مدارک دانشگاهی است.

ظاهرا مجریان این سیاست، با ترک تحصیل دانش آموز در هرشرایطی ( چه از لحاظ انضباطی مشکل داشته باشد و چه از لحاظ درسی ) مخالفند. توجیه مجریان و طرفداران این سیاست این است که اگر دانش آموزان از چرخه ی آموزش و پرورش رسمی خارج شوند، به دنبال خلاف رفته و برای جامعه معضل درست می کنند.

در عالم واقعیت اگر به افراد جامعه ی اطراف خود نگاه کنیم بسیاری از آن ها مدرسه را به پایان نبرده اند. یعنی در یک مقطعی از مقاطع تحصیلی ترک تحصیل کرده و یا اخراج شده اند. پرسش این است آیا تمام آن ها خلاف کار یا معتاد شده اند و معضلی برای جامعه شده اند؟ واضح است که چنین نیست. قریب به اتفاق آن ها انسان های شریف و مفیدی برای جامعه هستند.

مجریان و طرفداران این سیاست با تغییر در نظام آموزشی و برداشتن مردودی از دبستان و توصیه به مدیران عملا همه ی دانش آموزان ابتدایی به دبیرستان دوره اول و اخیر با برداشته شدن امتحان مردودی در سوم راهنمایی و آسان گیری در ارزشیابی دانش آموزان و توصیه های رسمی و غیر رسمی به معلمان جهت نمره دادن و بالا رفتن درصد قبولی، تقریبا درصد قبولی را به صد نزدیک کرده اند! حالا اینکه این نوع آموزش چه کیفیتی دارد اصلا برای سیستم مهم نیست. مهم این است که دانش آموزان از سطح خیابان جمع شوند و در مدرسه ساعاتی را بگذرانند.

تا سه سال پیش مردودی در سال اول دبیرستان اعمال می شد. تعداد کمی از دانش آموزانی که خیلی ضعیف بودند و با همه ی آسان گیری در ارزشیابی ها باز هم نمی توانستند قبول شوند، رد شده و بعضا مدرسه را ترک می کردند. ولی متاسفانه از سه سال پیش شرط قبولی را از اول برداشتند و دانش آموزانی با معدل حتی زیر ده در کلاس بالاتر حضور پیدا کردند. البته اکثریت بزرگی از این دانش آموزان به هنرستان ها و بعضا رشته های علوم انسانی هدایت می شوند.

با توجه به اینکه دانش آموزی که در هنرستان می بایست تحصیل کند ضمن اینکه باید از پایه علمی لازم برای گذراندن دروس تئوری برخوردار باشد باید از استعداد و علاقه ی لازم به رشته ای که در آن تحصیل می کند نیز برخوردار باشد. در عین حال باید آن رشته در شهرستان بازار کارش نیز فراهم باشد. متاسفانه در حال حاضر به هیچ یک از این ها توجه نمی شود. دانش آموزان بدون در نظر گرفتن علاقه و استعدادشان و نیاز جامعه و پایه درسی لازم در هنرستان ثبت نام می شوند. هنر آموزان و دبیران هنرستان با دانش آموزی که ریاضی را در حد پنجم ابتدایی هم نمی داند چگونه محاسبات و فیزیک و ریاضی برنامه نویسی و... یاد بدهد؟ وقتی دانش ادبیات فارسی دانش آموز از ابتدایی بالاتر نیست چگونه دبیر ادبیات به او زبان و ادبیات ۲ دبیرستان را بیاموزد؟ دروس دیگر به همچنین. معلم معجزه گر که نیست. دم عیسوی هم ندارد (حالا این بماند که از لحاظ مالی هنرستان ها در سال های اخیر با چه مشکلاتی روبرو هستند)

باید ورودی به سیستم با رشته ثبت نامی و محتواها ی آموزشی متناسب باشد تا کار آموزش به درستی انجام گیرد. حضور این دانش آموزان باعث می شود جو رخوت و سستی بر کلاس حاکم شود و معلمان دلسرد افسرده و دانش آموزانی نیز که شرایط لازم را دارا هستند در چنین جوی سرد شده و دیگر شوقی برای درس خواندن ندارند.

اگر قرار باشد همه دانش آموزان ضعیف در مدرسه حضور پیدا کنند باید رشته ای جدید متناسب با علاقه مندی و استعداد و نیاز جامعه برای آن ها تعرف شود. چیزی شبه کاردانش فعلی با این تفاوت که در آن به جای ریاضی دبیرستان ریاضی پنجم و ششم ابتدایی و نهایتا هفتم آموزش داده شود. ادبیات هم همچنین. زبان هم در حد هفتم و هشتم اموزش داده شود. دروسی هم مثل عربی حذف شود و دینی آن ها هم در حد احکام و تاریخ اسلام و سرگذشت هایی از پیامبران و ائمه و پند و اندرزهای اخلاقی ساده ی قرانی باشد. دیپلمه های این رشته ها دیگر اجازه ی ادامه تحصیل دانشگاهی را نیز نباید داشته باشند. دانش آموزان ضعیف در این رشته ها با توجه به اینکه دروس با ظرفیت یادگیری آن ها مطابقت دارد احساس بهتری خواهند داشت و علاقه مندتر به امر یادگیری خواهند پرداخت. از لحاظ انضباطی نیز چنین دانش آموزانی کمتر مشکل ساز خواهند بود.

در هنرستان های فنی اگر قرار است محتواهای آموزشی، همان محتواهای سابق باشد نباید دانش آموز ضعیف در آن ثبت نام گردد و با آسانگیری در امتحان و ارزشیابی و اعمال تبصره های زیاد (چهار درس را دانش آموز می تواند تبصره بزند ) حیثیت مدرک دیپلم فنی را در جامعه پایین بیاوریم و معلمان را را نیز دلسرد و فرسوده کنیم. در عین حال هر ساله در هنرستان ها منابع مالی فراوانی برای آموزش دانش آموزان ضعیف و بی علاقه هدر می رود که جای بسی تامل است.

به امید روزی که در نظام آموزش و پرورش ما بحث هدایت تحصیلی و ارزشیابی جدی گرفته شود.

* دبیر رشته ی ساخت و تولید - ساوه
 
۱۳۹۴-۱۰-۰۷ ۱۵:۰۱:۰۷
بر طبق یکی از نظرهای معروف جوامع پیشرفته، آدم باسواد کسی است که این سه وسژگی را داشته باشد
1- سواد و خواندن نوشتن زبان ملی کشورش مثلا در ایران فارسی یا در ترکیه ترکی استانبولی...
2- سواد کامپیوتری، این سواد کامپیوتری چیزی در حد ICDL مقدماتی است یعنی آشنایی مقدماتی کار با یک سیستم عامل (مثل ویندوز یا لینوکس سا مک یا ندروید..)، کار با اینترنت، تایپ مقدماتی در حد نوشتن یک نامه یا متن معمولی

3- یاد داشتن زبان انگلیسی، با توجه رشته و کار. نکنه اگر کار شخص درون یک کشور است و اصلا با خارجی ها سر وکار ندارد، ضروری نیست ولی بهترست باشد. ولی کار شخص در سطح ارتباط اتباع خارجی هست حتما یک زبان خارجه و ترجیحا انگلیسی وارد باشد تا حد نیاز. چون زبان انگلیسی زبان غنی و پر لغت است (بیش از یم میلیون لغت). یعنی هر کس در حد کار و نیاز تخصص اش به نوعی از بان انگلیسی تخصصی وارد و آشنایی داشته باشد.


در مورد اینکه گفتند فلان کسان اگر سواد و معلوماتشان فلان باشد پس نباید وارد دانشگاه شوند اشتابه فرمودند.

نظام اموزشی ایران دارای اشکالت زیادی است که برشی اش بر میگردد به کپی بردای از نظام رایج غرب. نظامهای اموزشی غرب هم ایارد دارد ولی مناسب با آن کشورهاست.

سیستم آموزشی ایران باید مناسب با با بازار و فرهنگش باشئ.

من چند پیشنهاد دارم.
1- مدرک گرایی از استخدامهای دولتی وخصوصی برداردی.
2- مدرک برای استخدام دقیقا مناسب به تخصص مورد باشد.
3- بسیاری از مشاغل نیازی به مدرک دانشگاهی نیست از شغل آبدارچی گرفته تا نظافتچی و حتی باجه دار بانکها. اساس در بانکها با هر مردکی استخدام کنند خودشان دوره هیا بانکدار یو حسابد داری میکذارند پس همان دیپلم کفای است و نباید مدر بالتر باشد مگر تخصصهای خاص!

4- معضل مدرک گرایی از زمانی شروع شد که دانشگاه آزاد و سپس ئانشگاههای غیرانتفاعی ها و متاسفانه علمی-کاربردیها راه افتاد و عملا مدرک پولی شد.

داشنگاه باید فقط محل تربیت دانشمند و محقق باشد. دانشگاه محل مهارت آموزی نیستو حتی مشاغلی مثل برنامه نویسی کامپیوتر هم باید به سطخ دبیرستان.هنرستان باشد.
اکثر رشته های دانشگاهی را میتوان در مقطع دبیرستان و هنرستان اموزش داد مانند رشتته های کامپیوتر (برنامه نویسی و سخت افزار)، پرستاری، خلبانی، تگنسن اتاق عمل، پیراپزشکی، اکثر رشته های معماری و راه و ساختمان و نقشه کش یو بتون... همگی اینها میتوان د ردوره شش ساله دبیرستان و دوره شش ساله هنرستان آموزش داد.
در این صورت ما چهار تا هشت سال جوانان کشورمان زودتر /اماده وردو دانشاه مکینیم. هزینه هیا خانوار کم میکینم. کشور سریعتر به نیورهیا ماهر تکنسین دست میابد.

وقتش هست بسیاری از دانشگاهای کشور تبدیل به هنرستان و دبرستان فنی-هنری و مهراتی شوند و بچه های دانش آموز اط سن 10 سلگی را بگیرند.
برای این منظو ربای بسیاری دروس بیهوده و تکراری حذف شود. آموزش ریاضیات کاملا تخصصی و فقط در سطح و نیاز هر رشته بشاد. مثلا یک رشته اگر نیازی به اموزش جبر ندارد ان اموزش دهند. آموزش زبان عربی تبدیل به یک درس اختیاری شود کلا حذف شود. زبان انگلیسی در برخی رشته اجبار یو رد برخی رشته ها اختیاری شود. اموزش فارسی مختصر کرده و مثل اینکه اینقدر پیچیده و تکراری نکنید. دین زندگی و اینها در یک مقطه ابدایی مثلا سال سوم آموزش بدهید و در ددبیرستان هنرستان تکرار نکنند. کلا بیهوده وقت نوجوانان و جوانان با دروس عمومی نگیرند و بجایش مهرات و تخصص یاد بدهند. (3422024) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۰ ۱۰:۰۳:۳۵
جورج واشنگتن رییس جمهور سالهای دور آمریکا می گوید: کسی که تاریخ و

جغرافیا نداند بی سواد است. چون از زمان و مکان خود غافل است. (3427421) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۰ ۱۱:۰۵:۴۸
کاش تو مدرسه نحوه صحیح تایپ کردن هم بیاموزند! (3427590) (alef-11)
 
رضا زندیگان
۱۳۹۴-۱۰-۱۰ ۱۲:۲۹:۵۵
دوست عزیز: در کل با نظر شما موافقم ولی بهتر است، افرادی مثل من و شما که از پس گرفتن حداقل مدرک تحصیلی رسمی یعنی ((دیپلم دبیرستان)) هم برنیامدیم،در روان نویسی دیدگاه مان و نداشتن غلطهای املائی ساده بیشتر تلاش کنیم!! تا بلکه نظراتمان جدی گرفته شوند!!
بنده با مدرک تحصیلی کمتر از دیپلم و سابقه 15سال کار مسئول فنی یک پالایشکده روغن در بخش خصوصی هستم، که اخیرا" پس از اجرای یک طرح توسعه جدید در این شرکت افتخار همکاری و مسئولیت چندین مهندس جوان را کسب کرده ام،اما با کمال تاسف مدارک رسمی مهندسی(برق،تاسیسات،مکانیک) قریب به 90 % این دوستان فقط بعنوان برگ خروج مجاز از درب دانشگاهها (علی الخصوص دانشگاه آزاد) و افتخار خانواده هایشان به پسران مهندس خود در زمان خواستگاری اعتبار و کاربرد دارد!!! (3427827) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۱ ۱۱:۱۷:۲۶
شما بعد از 15 سال کار فنی اینجا کار یک جوان دانشگاهی تازه فارغ التحصیل شده رو زیر سوال میبری. همه شرکتهای بزرگ دنیا فقط شیش ماه اول کار رو اختصاص میدن به اموزش فارغ التحصیل دکتری برای ورود به کار صنعتی.
یکم انصاف داشته باشید. (3429582) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۰ ۱۳:۲۱:۵۸
دوست عزیز لطفا خودت متنی را که نوشتی یکبار دیگر بخوان ببین چندتا غلط داری؟ (3427988) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۷-۱۱ ۱۴:۴۱:۱۷
توی کشوری که توی استخدام های دولتی پارتی رایج است اگر شر ط مدرک را بردارند می بینید که دکتر آبدارچی می شه و سیکل رییس. تا حدی مدرک هم مهم هست اینقدر صفر و صدی نباشیم (3959129) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۰-۰۷ ۱۷:۵۸:۳۴
نخیر -همین تنها که نیست-دبیران باید قبل ازجلسه امتحان کلاس بگزارند وبرای دانش آموزان دوره کنند در واقع سئوالات را به آنها با جواب بگویند حالا اگر پول هم بگیرند اشکالی ندارد-سرجلسه امتحان حاضر شوند وراهنمایی دانش آموزان ضعیف بکنند ودربعضی مواقع به جای دانش آموز در برگه امتحانی بنویسند تا همه قبول شوند-اگه این کار نکنند سال آینده باید به فکر مدرسه دیگری باشند-من خودم معاون مدرسه هستم یه وقت وزارتخونه اینایی که گفتم رو تکذیب نکنه- اینا همش برای آمار دادن جلو رییس جمهور ومقامات عالی تر نظام هست- کاری که اسراییل و آمریکا نتوانستند با ما انجام دهند اینها با ضعیف کردن بنیه علمی کشور دارند انجام می دهند -ازما گفتن از شما مقامات هم نشنیدن (3422350) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۰ ۱۱:۵۱:۰۹
سلام
بله شما صحیح میگید
کسی که چیزای نامربوط به دیگران می خواد یاد بده اونم به خاطر پول باید خودش هم
پاسخگو باشه.
جونای کدوم کشور انقدر اسیر این درسای نامربوط هستن.

حتی مدارس خیلی از کشورهای خارجی مثل ورزشگاه می مونه. اینجا بچه ها
بیشتر اوقات پای درس هستند واسترس و اضطراب زیاد و کم تحرکی مریضیهای زیادی دچارشون می کنه.
آخه این همه ظلم در حد جونا تا کی باید ادامه داشته باشه؟

عالم بی عمل زنبور بی عسل
چه فایده ای داره لطفا پاسخ گو باشید.
اگر واقعا این معلومات سود داشتن که وضع فارغ اتحصیلا اینجور نبود.
حالا سطح این علم پایین بیاد چه اشکالی داره؟
ساخت کارخانه و دود و ماشین شد کار ؟
تو پاریس خیلی از مردم با دوچرخه تو شهر تردد می کنن.
این علومی که از افت سطحشون حرف میزنید و نگرانشون هستید گجای مملکت رو درست کرده ؟
بهتر نکرده که بدتر کرده. اگر مسلمون هستید. شرط اول انصافه. (3427726) (alef-11)
 
حقیقت جو
۱۳۹۴-۱۰-۱۰ ۱۰:۰۹:۵۹
افزایش هنرستانها و مراکز اموزش فنی و حرفه ای باعث میشود دانش اموزان پس از تکمیل تحصیلات ابتدایی و سواد خواندن و نوشتن کاری را یاد بگیرند که از ان طریق بتوانند امرار معاش کنند (3427436) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۰ ۱۰:۲۵:۰۳
به نظر من باید دوره کاردانی را به آموزش پرورش داد به این ترتیب که هنرستان ها برای پنج سال دانش آموز را برای بازار کار به صورت حرفه ای تربیت کنند و به او مدرک کاردانی پیوسته بدهند. این کاردانی پیوسته سبب می شود که دانش آموز مهارتهای لازم را برای بازار کار به دست آورد. در حال حاضر سه سال برای آموزش دانش آموز کافی نیست به غیر از اینکه سال سوم دانش آموز به جای آموختن مهارت دارد تست زنی می کند تا در دوره کاردانی قبول شود!!!
خوب دوره کاردانی را بدهیم به هنرستان ها و بعد از دوره کاردانی یک نیروی ماهر کسب و کار آماده شده باشد (3427475) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۰ ۱۰:۲۷:۵۶
آفرين گل گفتي (3427486) (alef-11)
 
ابراهیم
۱۳۹۴-۱۰-۱۰ ۱۰:۳۰:۵۵
سلام
بنده با اکثر مطالب نگارنده محترم موافق هستم و اعتقاد دارم که باید آموزش فنی و حرفه ای و کار دانش به وزارت کار واگذار گردد تا آنها با توجه به شرایط جامعه رشته های مورد نیاز هر منطقه را در همان منطقه آموزش دهند البته کار کارشناسی در این مورد می تواند بسیار راهگشا باشد (3427492) (alef-11)
 
صادق
۱۳۹۴-۱۰-۱۰ ۱۰:۳۳:۵۹
می خواهم به آن دوستی که در این باره اظهار نظر کرده بود، بگوییم : حداقل متن خودت را یک بار بخوان و پس از رفع غلط های املایی آن را بفرست. اینطوری بهتر است و گرنه شما هم خودت را مثل شاگردان ضعیف معرفی کرده ای ! (3427497) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۰ ۱۰:۳۹:۰۶
ايران به اندازه دانشكاه هاى ايالات متحده مهندس تربيت ميكنه البته ايالات متحده براى كل دنيا مهندس تربيت ميكنه حالا ما اين همه مهندس براى كدام كارخانه و صنعت نياز داريم مشخص نيست الان هم كه رييس جمهور محترم و وزرا به اين نتيجه رسيده اند كه بايد مدير و نيروى متخصص از كشورهاى ديكر وارد كنيم واقعا مسخره است (3427511) (alef-11)
 
شكوفه
۱۳۹۴-۱۰-۱۰ ۱۱:۰۲:۱۸
بله همه بايد حداقل ديپلم بگيرند. بر خلاف نظر آقاى نويسنده متاسفانه دولت خيلى هم كم كارى مى كند كه اجازه ميدهد بسيارى از دانش آموزان بدون حداقل ديپلم نظام آموزشى را ترك كنند. اما در مورد ليسانس و فوق ليسانس و دكترا نه اصلا ضرورتى ندارد بخصوص براى مسئولين عزيز اصلا لازم نيست كه با دكترى ثابت كنند باسوادند طورى كه الان واژه دكتر به يك فحش زشت تغيير ماهيت داده! در مورد بقيه مردم هم اگر نظام از اين نظام اقتصادى ناكارآمد فعلى كوتاه بياد و براى جوانان بعد از ديپلم كار پيدا شود كسى ديوانه نيست كه برود پول بريزد تو جيب بعضيها كه اسم مستعارشون شده دانشگاه آزاد و پيام نور. (3427571) (alef-11)
 
علی
۱۳۹۴-۱۰-۱۲ ۰۹:۰۵:۲۰
دانش اموز خودش باید با تلاش و کوششی که می کند و استعدادی که دارد بتواند دیپلم بگیردنه اینکه شرایط را به گونه ای فراهم کنند که در واقع به او دیپلم بدهند (3430929) (alef-11)
 
abbas
۱۳۹۴-۱۰-۱۰ ۱۱:۰۵:۲۹
دخترم اول دبستان است کیف مدرسه اش بقدری سنگین است که مادرش باید آن را حمل کند
چرا حجم کتابها را اضافه کردند؟
چرا معلم کتاب کمک درسی میخواهد
سیستم آموزشی باید ساده باشد
گفتم " ساده" نکته دیگر
ما در خوزستان "ه" را کامل تلفظ میکنیم و لهجه خودمان را داریم تهرانی ها نباید لهجه خود را به ما تحمیل کنند ما باید فارسی را به لهجه خودمان صحبت کنیم (3427587) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۷-۱۱ ۱۴:۴۶:۲۵
اتفاقا ما هم توی تهران ساده رو ساده می گیم و (ه) رو کاملا تلفظ می کنیم. (3959140) (alef-11)
 
آرش
۱۳۹۴-۱۰-۱۰ ۱۱:۰۶:۱۵
آموزش و پرورش جز پیجیده کردن کتب درسی کار دیگری بلد نیست (3427593) (alef-11)
 
امیر
۱۳۹۴-۱۰-۱۰ ۱۱:۰۶:۵۲
دیپلم که سهله همه دارند لیسانس و دکترا می گیرند (3427597) (alef-11)
 
صادق
۱۳۹۴-۱۰-۱۰ ۱۱:۱۱:۲۰
حكايت عجيبيه واقعا تا تحصيلات متوسطه چون رايگان است دولت هيچ تلاشى براى بهبود كمى و كيفى آن نميكند طورى كه هنوز در اين مملكت يك ايرانى ممكن است بى سواد بزرگ شود ولى توى همان كوره دهاتهايى كه دبستان وجود نداره دانشگاه پيام نور زدن تا جيب ملت رو به اسم ليسانس و فوق ليسانس خالى كنند و جالبتر اينكه اين دانشگاههاى پيام نور و آزاد كه اينقد شوق باسواد كردن ملت رو دارند مال كى هست اصلا؟ (3427612) (alef-11)
 
آریابان
۱۳۹۴-۱۰-۱۰ ۱۱:۲۳:۳۵
دیگرگونگی و تفاوت عمدۀ میان انسان با بقیۀ آفریده های آفرینش، فقط و فقط به ویژگی "انتخاب-گر" بودن انسان مربوط میشه که پس از اونهم لازمه و ابزار مهم در "انتخاب" هم وجود انگیزه ایست سرشار و پربار و زاینده بنام "آینده-نگری" که اونهم درگرو بررسی ، شناخت و سپس برنامه ریزی خلاصه میشه ؛
درجامعۀ امروز ما چند درصد افراد به "انتخاب" میپردازند ؟!؟!؟!؟!؟!؟
....... و چند درصد هم در طیفی از "دنباله روی کور کورانه " تا "جو زدگی" و...... دچارند ؟!؟!؟!؟!؟!؟ (3427654) (alef-11)
 
رضا
۱۳۹۴-۱۰-۱۰ ۱۲:۱۶:۱۳
اقا خواهشاً یک پیگیری هم در مورد بحث ترمیم معدل ( ترمیم سوابق تحصیلی) بفرمایید. یعنی میشه به امتحانات خرداد 95 برسه؟ بخدا این موضوع دغدغه خیلی از کنکوریاست. ما که تهران نیستیم ،خواهشاً اگر میشه یک خبری هم از این موضوع از اموزش پرورش بگیرید. (3427785) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۰ ۱۳:۴۷:۵۸
هرگاه معلمبن بیشترین حقوق مادی را دریافت نمودند و نیازمند شغل دوم و سوم نگردند و انتخاب شعل معلمی اولویت اول دانش آموزان گردد . پس از ده یا بیست سال اثرات تغییر را مشاهده خواهیم نمود . این آرزوی من است اگر محال نباشد برآورده شدنش سخت است . (3428050) (alef-11)
 
ایرانی....
۱۳۹۴-۱۰-۱۰ ۱۴:۳۰:۰۳
کافیه از هر مقطعی چند تا دانش آموز بیارن تلویزیون تا همه ببینن چه بر سر ما آمده ما داریم از درون می پوسیم......... (3428164) (alef-11)
 
والا
۱۳۹۴-۱۰-۱۰ ۱۴:۴۰:۴۵
من خودم معلم هستم . با انواع و اقسام شیوه های مسقیم و غیر مستقیم بر ما معلمین فشار می آورند که نمره بدهید تا دانش آموزان به مقطع بالاتر بروند و دیگر سواد و کیفیت مهم نیست. (3428193) (alef-11)
 
والا
۱۳۹۴-۱۰-۱۰ ۱۴:۴۴:۵۱
پارسال مدیری داشتم که در نوبت شهریور ماه دانش آموزی که دیگر نمی توانست اسمش را هم در مقطع راهنمایی بنویسد یک روز قبل از امتحان ورقه را به دانش آموز می داد و خانوادگی ورقه را می نوشتند و می آوردند مدرسه و نمره خوب می گرفت و فبول می شد.

توضیح اینکه این مدیر ، مدیر نمونه هم شد !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! (3428208) (alef-11)
 
پیرمرد
۱۳۹۴-۱۰-۱۰ ۱۷:۱۱:۴۲
خیلی جا ها این جوریه. (3428524) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۰ ۱۸:۰۲:۵۹
من موندم این مملکت چرا در زمینه سواد!!!!(بخوانیم سوات آموزی) این قدر مسئولینش انگیزه دارند
تا کی میخواهند بفهمند که خیلی وقتا جلوی دانش آموز و دانشجویی را برای مقاطع بالاتر بگیری به او خیر رسانده ای و او را از توهم درآورده ای
تا کی میخواهند بفهمند همین دیپلم هم برای خیلی افراد و مشاغل اضافی است
تا کی میخواهند بفهمند تعداد زیادی که بهشان مدارک دیپلم و لیسانس داده اید نه انگلیسی بلدند و نه حتی سواد جغرافی و تاریخی و ... (3428605) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۱ ۰۲:۱۹:۲۲
میخواهند یا نمیخواهند؟! (3429269) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۱ ۰۰:۵۷:۵۸
آموزش و پرورش ما شده کارخانه تولید دیپلمه های بیسواد برای دانشگاههای پولی!!!
این به خاطر کالایی شدن آموزش است. بالاخره این همه دانشگاه و تشکیلات آموزش عالی که در سالهای اخیر مثل قارچ سبز شده اند احتیاج به دانشجو دارند. اگه آ.پ سختگیری کنه که تعداد دیپلمه ها کم میشه و کار و کاسبی این دانشگاهها کساد میشه!
نتیجه این که مدارک دانشگاهی مثل فوق لیسانس و دکتری خیلی بی ارزش شده اند. (3429198) (alef-11)
 
علی
۱۳۹۴-۱۰-۱۱ ۰۳:۱۹:۱۱
یک مدرک دیپلم دیدم با معدل کتبی 6.94 ( شش و نود و چهار صدم ) که در سال 81 صادر شده بود. مطمئنم که اگر صاحب آن از نظر مالی وضعش کمی خوب بوده باشد، حتماً الآن دارای مدرک دکترا خواهد بود. شاید هم بر یکی از مصادر امور مملکتی تکیه زده یا خواهد زد. (3429286) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۱ ۱۴:۰۰:۱۹
کلاس ششم قدیم برابر است با لیسانس الان
من پسرم غیر انتفاعی میخونه گذاشتمش فقط برای گرفتن مدرک
بعدا میزارمش دانشگاه بدون آزمون لیسانس بگیره بعد براش یک مغازه میزنم
من زندگی را زیاد سخت نمی گیرم شما هم سخت نگیرید. (3429774) (alef-13)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.