نظر منتشر شده
۱
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 258925
تمدید مهلت اعلام کدملی برای سیم کارت
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۳۷
سخنگوی سازمان تنظیم مقررات ارتباطات از مهلت یک هفته ای برای احراز هویت سیم کارتهای فاقد کدملی خبر داد و گفت: پس از این مهلت، سیم کارت مشترکانی که کدملی خود را به اپراتورها اعلام نکرده اند قطع می شود.

به گزارش مهر، احراز هویت از مشترکان موبایلی که اطلاعاتشان در پایگاه داده اپراتورها ناقص است از ماه گذشته آغاز شد و رگولاتوری اعلام کرده که ارتباط مشترکانی را که اطلاعاتشان را تکمیل نکنند تا ۱۵بهمن ماه قطع می کند. این اقدام در راستای ساماندهی استفاده از سیم کارتهای تلفن همراه بی نام و نشان در کشور و استفاده غیرقانونی برخی مشترکان از این سیم کارتها انجام شده تا سیم کارتهایی که دارای نقص اطلاعات هستند در پایگاه داده اپراتورها احراز هویت شوند.

با پایان یافتن این مهلت، سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی از مهلت مجدد یک هفته ای برای تکمیل اطلاعات سیم کارتها خبر داد. جهانگیر اسدی سخنگوی این سازمان در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: طبق ضرب الاجل تعیین شده ۲۵ درصد مشترکانی که فاقد کدملی در ثبت سیم کارتهایشان بودند کدملی خود را به اپراتورهای مربوطه اعلام کردند.

وی با بیان اینکه قطع ارتباط سیم کارتهای فاقد کدملی در دستور کار قرار دارد تاکید کرد: سازمان تنظیم مقررات یک فرصت یک هفته ای تا ۲۲ بهمن ماه داده است تا سایر مشترکانی که هویت سیم کارتشان احراز نشده بتوانند کدملی خود را به ثبت برسانند.

سخنگوی رگولاتوری با تاکید براینکه آیین نامه ساماندهی سیم کارتهای موبایل گفت: برخی از سیم کارت‌ها در پایگاه اطلاعاتی اپراتورهای اول و دوم تلفن همراه دارای مشخصات ناقص یا با مالکیت غیر هستند که این سیم کارتها باید ساماندهی شوند که تاکنون اپراتورهای اول و دوم تلفن همراه در چند مرحله از مشترکان خود در قالب پیامک درخواست کرده اند تا کد ملی مالک سیم کارت را اعلام کنند که ۲۵ درصد از مشترکان این اقدام را انجام داده اند.

به گزارش مهر، برای اجرای این آیین نامه، اپراتور همراه اول اقدام به ارسال پیامکی با سرشماره «همراه اول» برای مشترکانی کرده است که اطلاعاتشان تکمیل نیست و از آنها خواسته که کدملی خود را به شماره ۸۹۸۰ پیامک کنند. در همین حال اپراتور ایرانسل نیز در پیامی با سرشماره " ایرانسل" از مشترکانی که سیم کارتشان دارای اطلاعات ناقص است خواسته کد ملی خود را به شماره ۲۷۲ ارسال کنند.

پیش از این سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی اعلام کرده بود که تا پایان سال جاری طبق دستور العمل نظارتی ابلاغی به اپراتورهای موبایل، تکلیف سیم کارتهای دارای هویت جعلی و یا بدون کد ملی مشخص می شود.

براساس اعلام این سازمان، در شبکه مخابرات کشور، سیم کارت فعال بدون نام و نشان وجود ندارد اما هر دو اپراتور همراه اول و ایرانسل به یک میزان دارای سیم کارتهای اشکال دار با هویت جعلی هستند و از این رو باید به تکمیل کد ملی سیم کارت های فاقد کد ملی پرداخته و سپس نسبت به احراز هویت صاحب سیم کارت با کسی که از آن استفاده می کند، اقدام کنند.
 
کلمات کلیدی : کدملی، سیم کارت، موبایل
 
رضا
۱۳۹۳-۱۱-۱۶ ۰۰:۵۹:۵۴
لطفا به همراه اول بفرمائید که ما چند بار کد ملی را ارسال کردیم و هر دفعه هم جواب تشکر آمد ولی بازهم پیام میآید که کد ملی را بفرستید. فکر میکنم همراه اول لازم است که به سیستم خود سامان بدهد وبعد اقدام کند. بالاخره معلوم نیست که باید چه کنیم؟؟؟ (2664028) (alef-10)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.