نظر منتشر شده
۵۷
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 222401
از فوتبال چه چیزی عاید ایران شده؟
بخش تعاملی الف - رضا نایینی
اشاره: مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های بینندگان الف است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. بینندگان الف می توانند با ارسال یادداشت خود، مطلب ذیل را تایید یا نقد کنند.
تاریخ انتشار : شنبه ۲۳ فروردين ۱۳۹۳ ساعت ۰۷:۲۴
هجدهم فروردین نود سه فهرست قرارداد های باشگاه پرسپولیس منتشر شد.

این باشگاه چیزی نزدیک بیست میلیارد تومان هزینه بازیکنان کرده است و البته که هزینه های قابل توجهی نیز بابت سفرها و اسکان و لباس و زمین تمرین و ... نیز دارد که به تنهایی هزینه بالایی خواهد بود ولی من فعلا از آن صرف نظر می کنم.

توجه کنید که اگر ۱۶ تیم حاضر در لیگ برتر بطور متوسط پنجاه درصد هزینه باشگاه پرسپولیس را کرده باشند به عدد جالب ۱۶۰ میلیارد تومان در یک سال فقط برای دستمزد می رسیم. به یاد داشته باشید حقوق عوامل باشگاه و هیات مدیره و هزینه های جاری محاسبه نشده است.

خوب حالا ۱۶۰ میلیارد تومان برای حدود ۶۴۰ نفر ( ۴۰ نفر برای هر تیم ) یعنی متوسط هزینه کل برای هر نفر معادل ۲۵۰ میلیون تومان در یکسال!

در مورد بازدهی این فوتبال هیچ صحبتی نمی کنم چون برای همه مشخص و معلوم است و دیگر نیازی به زیاده گویی نیست ولی قصد دارم چند مقایسه انجام دهم بلکه تلنگری باشد برای دولت مردان و نمایندگان مجلس تا شاید متوجه برخی دلایل عقب ماندگی و اختلافات طبقاتی و ... بشوند انشاالله.

بر اساس قانون بودجه سال ۹۳:
بودجه دانشگاه صنعتی شریف ۱۷۸ میلیارد تومان است.
بودجه آتش نشانی تهران ۲۱۶ میلیارد تومان است که البته بعلت کمبود نقدینگی ۳۳ میلیارد آن پرداخت شد.
بودجه حمایت از بیماران خاص ۲۰۰ میلیارد تومان
این مبلغ تقریبا معادل یارانه ۳۱۷ هزار نفر در سال می شود.

کدام یک بازدهی بیشتری دارد؟ دانشگاه شریف یا فوتبال؟
کدام با ارزش تر است نجات جان انسان ها و بیماران و یا هزینه کردن برای عده ای محدود که هیچ نتیجه ای برای کشور ندارند مگر رشد و گسترش فحاشی و بی فرهنگی!

حالا در ادامه مقایسه ها مقایسه ارزش انفرادی را انجام می دهیم:
در فهرست منتشر شده بازیکنی وجود دارد که بعید می دانم در طی دو سال گذشته جمعا ۳۰ دقیقه بازی کرده باشد یعنی امیر عابدزاده که ۹۲ میلیون تومان قرارداد دارد یعنی ماهیانه هشت میلیون تومان خالص چون برادران فوتبالیست عموما مالیات هم نمی دهند.

حقوق ماهیانه یک مهندس موفق حدود ۵ میلیون تومان خواهد بود که دستکم یک میلیون تومان آن بابت مالیات و بیمه کسر می شود.
حقوق ماهانه یک کارگر معدن حدود یک میلیون تومان است.
این مبلغ را با حقوق یک وکیل، پلیس، سرتیپ ارتش مقایسه کنید.

حقوق جناب آقای سرمربی را با درآمد سالیانه یک جراح قلب و یا یک خلبان مقایسه کنید، یک اشتباه هر یک باعث مرگ خواهد شد ولی اشتباه یک مربی باعث عدم نتیجه گیری شده که البته هیچوقت اشتباه خود را به گردن نخواهند گرفت و معمولا داوران و آب و هوا و زمین و دزدان دریایی و ... مقصر هستند.

حقوق یک استاد تمام دانشگاه نهایتا ۵ میلیون تومان است ولی حقوق سالیانه یک کمک مربی ۲۰۰ میلیون تومان برای اینکه کنار زمین فریاد بزند: بدو؛ بپر و یعنی آقای محمد دایی و غلامپور هر کدام به اندازه ۴ استاد تمام دانشگاه دریافتی دارند.

یادمان باشد هزینه فوتبال با واسطه شرکت های دولتی و بعضا بدون واسطه از طریق دولت تامین می شود همچنین این فقط برای (( بازیکنان و مربیان لیگ برتر )) بود. لیگ های دسته های پایین تر؛ هزینه های جانبی تیم ها از جمله هتل و هواپیما و لباس و ... برای خودش داستان جداگانه ای دارد.

خدایا روا مدار که گدا معتبر شود
 
کلمات کلیدی : رضا نایینی
 
حامد
۱۳۹۳-۰۱-۲۳ ۰۷:۳۱:۵۶
جانا سخن اززبان مامی گوئی (2073427) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۳ ۱۲:۰۶:۱۹
من موافق کلیات صحبت شما هستم... اما در مقایسه سطح درآمد فوتبالیست ها با اقشار دیگر در همه کشورها باید یک نکته را توجه داشت و آن افق زمانی است ... بیشتر فوتبالیست ها تنها برای یک بازه زمانی معمولا 10 ساله یا کمتر چنین درآمدهایی دارند و سرنوشت آنها پس از این مدت احتمالا نامعلوم است در حالیکه یک مهندس در افق زمانی حدود 25 سال دارای سطح درآمدی مورد اشاره شما است و آینده او به لحاظ بازنشستگی و بیمه احتمالا قابل پیش بینی تر است. (2073968) (alef-11)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۳ ۱۶:۰۹:۴۷
همین جان ما که این سخن را می گوید! در زمان هواداری برای تیم خود فریاد می زند که چرا پول بازیکنان را تا نیم فصل تسویه نکردید که بازیکن روحیه! نداشته باشه!؟

دوستان اول باید دلیل این آسیب را در خود ببینیم که چرا با بها دادن بی مورد به عده ای ناتوان باعث ایجاد چنین ارزش های حبابی شدیم (2074666) (alef-11)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۳ ۲۰:۱۸:۵۸
حقوق معلمین محترم را با ماهی 800 هزار تومان یادتون رفته بیچاره معلم باید به دانش آموز به گه درس نخون برو فوتبالیست شو تا مثل من بدبخت نشی (2075188) (alef-11)
 
شهاب
۱۳۹۳-۰۱-۲۳ ۲۰:۲۸:۴۱
آقا یه چیزی میگم خواهشا ببینین میشه پیگیری کرد...
فکرشو بکنید ایران عزیزمون توی 10-15 تا رشته ی ورزشی توی دنیا قهرمان باشه و توی چنتا دیگه هم نایب قهرمان!
به نظر من ایران با "حذف ورزش فوتبال" میتونه به جایگاه بالا دست پیدا کنه...
واقعا ایران توی خیلی از رشته ها ظرفیت عجیبی داره که به خاطر عدم توجه مسئولین هیچ وقت جایگاه واقعی خودشونو پیدا نکردن...
روش فکر کنید
حذف فوتبال (2075203) (alef-11)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۵ ۱۸:۰۳:۳۴
مـــــــــــــرگ بـــــــــــــــــــــــــــر فوتــــبــــال (2079431) (alef-11)
 
ناشناس
۱۳۹۳-۰۱-۲۳ ۰۷:۵۲:۱۹
فوتبال را باید خصوصی کرد تا از درامدشان هزینه نمایند از بیت المال نباید برای انها هزینه کرد (2073448) (alef-10)
 
البرز
۱۳۹۳-۰۱-۲۳ ۰۷:۵۷:۴۹
فوتبال این مملکت یعنی پول هدر دادن یعنی برای بازیکنان میلیاردی خوب است ولی برای کشور هیچ چیزی جز زنگ تفریح برای تیمهای کشور ها بخصوص کشورهای عربی نیست قول معروف برای ما که آب نداره برای آنها نون که داره هر چند برای تفریح عربها (2073453) (alef-10)
 
ایرانی با غیرت
۱۳۹۳-۰۱-۲۳ ۰۸:۰۰:۱۱
با سلام فوتبال باید خصوصی بشه و از دولت جدا بشه وکاری به بیت المال نداشته باشه همین دیگه صاحب خصوصیش هر چی دوست داشته باشه میتونه خرج کنه (2073456) (alef-10)
 
نخبه کش ایرانی
۱۳۹۳-۰۱-۲۴ ۰۸:۲۹:۰۳
سلام . فوتبال باید اول از لحاظ فنی حرفه ای بشه بعد برسیم به این مقوله ها
متاسفانه فوتبال ما الان در سطح آماتور داره دست و پا میزنه ولی پولها و هزینه ها فوق حرفه ایه . امیدوارم مشکلات این صنعت پرطرفدار حل بشه ..... (2075834) (alef-10)
 
karimi
۱۳۹۳-۰۱-۲۳ ۰۸:۰۰:۱۶
مساله قابل تاملي است ، اما اگر رابطه مالي اين مبالغ از بيت المال و بودجه عمومي باشد واي بر حال ما . اما اگر از جيب مردم ميرود از ماست كه بر ماست .بودجه عمومي تربيت بدني بايد بطور عادلانه بين تمامي استانها و براي ورزشهاي همگاني و براي تمام اقشار ملت هزينه شود وگرنه عادلانه نخواهد بود. تمام كودكان ، جوانان و نوجوانان و پيرمردان استانهاي كشور بايد از اين بوجه به طور هدفمند و عادلانه انتفاع لازم را برده باشند.
و اما ادب ، نزاكت و فحاشي دربين برخي - (به جرات اغلب ) - اهالي فوتبال چه بازيكن ، چه تماشاگر و... و برخي مسائل حاشيه در مدارس فوتبال كه اخيراً رسانه اي شده نيز جاي بسي تاسف و تامل دارد و ضرورت يك برنامه ريزي دقيق و توجه مديران كشور را اجتناب ناپذير ميسازد. (2073457) (alef-10)
 
علی
۱۳۹۳-۰۱-۲۳ ۰۸:۲۰:۱۳
واقعا درست میگین باور کنین مردم هم از فوتبال زده شدن .ینی چی من از گشنگی بمیرم و برم تو استادیوم داد بزنم که اقا گل بزنه و پول بزنه به جیب؟ که چی بشه اخرش چی میشه؟ اگر هر سال پولی که بودجه ورزش فوتبال میدهند برن هر شهر کارخونه بزنن ببینین چند هزار نفر به نان و نوا میرسند؟ چین با اون همه جمعیت نتونسه بره جام جهانی چیزی ازش کم شده؟؟با اون همه جمعیت وضعیت زندگانیشون هم نسبتا خوبه .باید بودجه ندن . الان منی که از یارانه انصراف بدم ببین چند هزار نفر مثله من باید انصراف بدن تا فقط هزینه فوتبال رو متقبل بشه دولت!! باید فکری به حال این مفت خورا بکنن بخد ا جون میکنیم ماهی 2 میلیون نمونیم دربیاریم ه نامزد یمکنن 80 میلیون میدن به گوشواره میدن به زناشون شهرت بازی میکنن با پول بیت المال تازه بازی هم نمیکنن و تحسن میکنن میگن پول مارو به وقتش نمدین.واقعا باید فکری به حال این فوتبال کرد (2073487) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۳ ۰۸:۲۲:۵۱
ای ول والله راست میگی نمی دونم این پولا از کجا می یارن بعدش میگن استخدام هارو تا خرداد ماه معوق کنین چون بودجه نداریم (2073489) (alef-10)
 
ساسان
۱۳۹۳-۰۱-۲۳ ۰۸:۲۷:۳۹
بيت المال مسلمين است نوش جان فوتبالي ها من وشما هم اگر استعداد داشتيم فوتباليست مي شديم از بيت المال كه از شير مادر براي فوتباليها حلال تر است استفاده مي كرديم0 چرا تقصيرات خودمان را فراموش مي كنيم كه فوتبالي نشده ايم (2073494) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۳ ۲۰:۵۲:۰۸
اگه ایران با وضعیت بحرانی اقتصاد ، فوتبال دولتی نداشته باشه آسمان به زمین میاد آقایان تاکنون چه دسته گلی نصیب این ملت کرده اند بابا بخدا این ملت فوتبال تو این وضعیت نمیخواد هزینه اش صرف تحقیقات علمی بکنید. (2075255) (alef-11)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۳ ۲۲:۵۵:۳۶
اخه استعداد فوتبال هم ندارتد اي كاش بازي بلد بودن دلمون نمي سوخت (2075493) (alef-11)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۳ ۰۸:۳۰:۲۵
اگه این پولها صرف زدن کارخانه های تولیدی میشد چی میشد کلی از مشکل بیکاری حل میشد . حیف از این پولها که دارن حروم میشن (2073498) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۳ ۰۸:۳۲:۵۲
اقا این فوتبالو جمع کنید فقط پول بیت المالو حروم میکنن (2073502) (alef-10)
 
نیکا
۱۳۹۳-۰۱-۲۳ ۰۸:۵۰:۴۷
سلام
عالی بود خیلی خوب . کاش مسئولین محترم ما که مسئولیت را قبول نموده اند نیز کمی بصیرت داشته باشند و به فکر رشد و اعتلای جامعه باشند.همانطور که این روزها فریاد برمی آورند که آقا از گرفتن یارانه انصراف دهید که بیت المال است و فلان میشود و بهمان است و گرفتنش اشکال شرعی دارد چرا برای افرادی چون فوتبالیستها هزینه کردن از بیت المال اشکال شرعی ندارد. (2073538) (alef-10)
 
gholamreza
۱۳۹۳-۰۱-۲۳ ۱۴:۰۸:۰۵
برادر من اصلا نیازی به ساختن کارخانه نبود.اگر همین پول درست در ورزش خرج میشد ورزش ما افتخارات بهتری داشت.الان وزیر ورزش و تیم همراه آن همچنین تفکری دارند.مثلا اگر قرارداد این فوتبالیستها نصف میشد با پولش میتوانستیم حداقل 10 ورزشگاه درسال بسازیم.یا این پول را به فدراسیونها میدادند که برای ورزشکاران دیگر برنامه ریزی کنند.من فدراسیونهایی را سراغ دارم که بودجه سالیانه آنها شاید از 200 میلیون کمتر باشد. (2074344) (alef-11)
 
علی
۱۳۹۳-۰۱-۲۳ ۰۸:۵۱:۴۷
برادر من! کدام یک از این فعالیتهایی که گفتی می تواند در کشور شادی یا این وسعت ایجاد کند. در ثانی وقتی اسپانسری حاضر است برای اجاره تبلیغات لیگ 180 میلیاد بپردازد، سئوال اینست که کدام یک از فعالیتعهایی که شما نام بردید پتانسیل این درآمد زایی را دارد؟
در دنیا هم همینطور است. منتها به نسبت سطح در آمد فوتبالیست آن کشور نسبت به مردم آن. در اروپا یک فوتبالیست لیگ برتری آن از نوع معمولی حداقل یک میلیون یورو حقوق ماهیانه دریافت می کند. در حالی که سرمهندس ارشد شاغل در لوفت هانزا سالانه 85 هزار یورو در سال درآمد دارد.
یک بازیکن فوتبال آمریکایی 35 برابر یک استاد دانشگاه در آمریکا در آمد دارد.
لطفا امور را به بیراهه نبریم. هر چیزی جای خود دارد. چرا باید با عقده برخورد کنیم. همه برای درامد بهتر در رشته و کار خود تلاش کنیم. ضمنا من خودم ماهانه یک میلیون هفتصد درآمد دارم. و اصلا هم ناراحت نیستم که فوتبالیستها اینقدر در آمد دارند تازه همه اینطور نیستند. فوبتالیست ماهی یک میلیون هم در لیگ برتر داریم. (2073540) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۳ ۱۱:۰۵:۰۵
آقا علی با این پول میشه حداقل 5 تا مرکز تحقیقاتی به عنوان قطب علمی احداث کرد که ساختمان و تجهیزاتش تا 10 سال جواب می دن (2073816) (alef-11)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۳ ۱۱:۰۷:۵۸
شمایی که در آمد استاد و بازیکن رو تو آمریکا محاسبه می کتی بگو بیکاری آمریکا کمتر 10 درصده ولی اگر با شاخص آمریکا به ایران نگاه کنی بیکاری ایران بیشتر از 25 درصده (2073826) (alef-11)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۳ ۱۲:۰۴:۳۱
منفی رو فعال کن!!! (2073963) (alef-11)
 
محمد
۱۳۹۳-۰۱-۲۳ ۱۲:۲۷:۵۶
عزیزم مشکلی ندارد ماهی یک میلیارد بگیرند به ما ربطی ندارد ولی چرا از بیت المال چرا از جیب من و تو . من که والله به سهم خودم راضی نیستم و باید جوابگو باشند. (2074035) (alef-11)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۳ ۱۸:۱۴:۲۳
فکر میکنی واسه برگزاری ی جشن چقد رهزینه لازمه ؟ما با هزینه مشکل نداریم . این هزینه فقط از جیب مردم و بیت المال نباشه از جیب هر شخص حقیقی که میخواد باشه مهم نیست . همچین میگه تبلیغ میلیاردی انگار ذره ای از این پول رو که ملت باید به این مفت خور ها بدهند به مردم بر می گردد . شما مشکل داری که ناراحت نیستی وگر نه من از این که دست این فوتبالیت ها تو جیبم باشه ناراحتم (2074969) (alef-10)
 
عبداله خوزستانی
۱۳۹۳-۰۱-۲۳ ۰۸:۵۴:۱۲
بله حالا که استقلال یا پرسپولیس قهرمان نشده چیزی عایداتان نشده. چون دو تیم شهرستانی تراکتور و فولاد قهرمان شدند اینو میگید. چطور قبلا اعتراضی نداشتید!!! (2073546) (alef-10)
 
رضا
۱۳۹۳-۰۱-۲۳ ۱۵:۲۵:۱۳
یعنی درک شما از این موضوع این بود (2074550) (alef-11)
 
علی
۱۳۹۳-۰۱-۲۳ ۰۸:۵۶:۴۵
من نمی دانم خیروبرکت فوتبال وفوتبالیستها برای اقشارمردم چیست؟چراپول بیت المال را چنین غارت می کنند؟مگربچه کپرنشین سیستان وبلوچستان دربیت المال سهمی ندارد؟چرامن کارمند سالانه میانگین 11 میلیون می گیرم ولی فلان فوتبالیست میلیاردی قراردادمی بندد.مگه برای مملکت چیکارمی کند؟مردم عادی هم بایدازیارانه انصراف بدن!!!!گناه این تبعیض هابرگردن کسانی است که کاری ازدستشان برمی آیدولی نمی کنند. (2073555) (alef-10)
 
محمد
۱۳۹۳-۰۱-۲۳ ۰۹:۰۰:۳۲
انشالله یکی پیدا بشه و تا خوب شدن فوتبال همه را تعطیل کنه (2073559) (alef-10)
 
محسن
۱۳۹۳-۰۱-۲۳ ۰۹:۱۵:۱۳
باسلام

مقایسه دوست عزیزمان از اصل اشتباه میباشد هردو جنس مختلف را

نمیتوان با هم مقایسه کرد فوتبال با توجه به اقبال عمومی میتواند یکی

از موتورهای محرک اقتصاد باشد کار ایجاد کند ودرآمد زا باشد همین

تیم های محبوب پایتخت هرکدام میتوانند بصورت مستقیم یا غیر مستقیم

ده ها هزار شغل ایجاد کنند .وگره های اجتماعی را رفع نمایند .هزینه رفتن

تیم فوتبال ایران به جام جهانی را با روحیه اجتماعی که در جامعه ایجاد

میکند نمیتوان مقایسه کرد .چقدر حاضریم هزینه بدهیم تا یکبار دیگر برد

شیرین تیم ایران بر استرالیا یا آمریکا را تجربه کنیم وروحیه مردم را به

سطح آنروز برسانیم .

درست است که فوتبال ایران چون دولتی است مشکل دارد اصولآ تجربه

ثابت کرده که دولت ها اگر در مسائل این چنینی دخالت نکنند مشکلات

خود به خود حل میشود پس از دولت بخواهیم اینکار را به بخش خصوصی

واگذار کند تا عاقبت به خیر شود انشالله (2073577) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۳ ۱۱:۱۲:۳۶
شادی بعد از پیروزی برابر استرالیا مقطعی بود و فقط برای یه شب
شما برای جوان ها کاری با شرایط خوب درست کنید تا یه عمر خجالت زده پدر و مادر و زن و بچش نباشه
من که شخصا ترجیح میدم یه عمز یکم خوشحال باشم تا فقط یه شب خیلی خوشحال باشم و بقیه عمرم به بطالت بگذره (2073838) (alef-11)
 
سید حسن
۱۳۹۳-۰۱-۲۳ ۰۹:۱۶:۳۶
خیلی جالب و منطقی بود (2073581) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۳ ۰۹:۲۷:۰۴
دوست عزیز همه تصدی گرایی های دولت باید تعطیل شود فوتبال هم هست دانشگاه هم هست نمی شود با پول مردم کسی تحصیل کند ودیگری هزینه اش را از محرومیت نفت بدهد واو برود خارج کار کند ویا پزشکی شود که تا زیر میزی نگرد درمان نکند ضمنا بقیه چند برابر پرسپولیس هزینه کردند نه نصف پرسپولیس (2073596) (alef-10)
 
یک ایرانی
۱۳۹۳-۰۱-۲۳ ۰۹:۳۳:۰۶
من یه موقعی طرفدار سرسخت فوتبال بودم و تمام بازیهای ملی و داخلی و حتی خارجی دنبال میکردم ولی الان حالم از هرچی فوتبال و فوتبالیست بهم میخوره.
فوتبالی که پر شده از فحش و ناسزا و زدوبند تا پولشون دیر بشه بازی رو میبازنو بعد میگن نگران نون شبمون بودیم که خانوادمون گرسنه نمونند اخه میدونید که اینها هزینه هاشون میلیونی هستش یه جشن تولد میگیرن سی میلیون هزینه میکنند پس یک میلیارددست مزد زیادی نیست !!!
یادش بخیر فوتبالیستهای قدیم به خاطر پول بازی نمیکردن به خاطر عشقشون به کشور و مردم بازی میکردن ولی امروز فقط به خاطر پول هستش .اگرم فوتبالیستی بگه به عشق مردم بازی میکنه داره دروغ میگه (2073605) (alef-10)
 
فرهاد
۱۳۹۳-۰۱-۲۳ ۰۹:۳۷:۳۸
همه جای دنیا این اختلاف درامد وجود دارد ولی با یک تفاوت و آن این است که باشگاهها از درامد خودشان خرج میکنند نه از بودجه کشور! استادیوم پر میشود پخش تلوزیونی درامد دارد تبلیغات درامد دارد... پول در میآورند خرج هم میکنند. همه چیزمان مثل هم است شما فکر میکنید صنایع خودرو یا فولاد کشور اگر از بیت المال حمایت نشوند سرپا میمانند؟؟ اگر تعرفه گمرکی کم شود سرپا میمانند؟ فوتبال هم همین است خدا این پول نفت و گاز را از ما نگیرد که این بزک دوزکی هم که داریم با همین پول نفت و گاز است (2073614) (alef-10)
 
jivhk
۱۳۹۳-۰۱-۲۳ ۰۹:۴۱:۳۱
فوتبال ایران شبیه فرزند خانواده ایست ولخرج که صاحب خانه رسیدگی نمی کند وسرمایه وحق سایر فرزندان حیف میل میشود 35سال فوتبال چکار کرده (2073627) (alef-10)
 
1982
۱۳۹۳-۰۱-۲۳ ۰۹:۴۴:۳۱
مشکل ما فاصله طبقاتی است مردم ما رازی نمیشن فوتبالیستها پول زیادی بگیرن همین (2073638) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۳ ۰۹:۴۵:۳۲
یک رفراندوم بذارن که چند درصد مردم خواهان هزینه ی پول بیت المال برای این فوتبال هستند وچند درصد مردم اصلا فوتبال نگاه میکنند و براشون مهم هست.
به هر حال وقتی از بودجه عمومی و بیت المال و مالیات و ... داره هزینه میشه برا ی فوتبال،باید مردم هم راضی باشند.
باید و باید خصوصی کنند این تیم ها رو، نه در حرف بلکه در عمل (2073643) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۳ ۱۸:۰۸:۲۴
رفراندوم لازم نیست کافیست پول بیت المال حذف شود و باشگاهها فقط با درآمدشان اداره شوند.
مشکل کجاست : مهمترین درآمد فوتبال از پخش تلوزیونی است ! تلوزیون حاضر نیست پول بدهد در نتیجه پولی که در فوتباال هزینه می شود در واقع سوبسیدی است به دستگاه تبلیغاتی یک جانبه نظام یعنی صدا و سیما. (2074956) (alef-10)
 
حمیدرضا محتشمی
۱۳۹۳-۰۱-۲۳ ۰۹:۵۶:۲۲
فوتبال واقعا حق سایر ورزشهارو خورده .فقط هم ضدارزشه (2073666) (alef-11)
 
مهدی
۱۳۹۳-۰۱-۲۳ ۱۰:۱۲:۵۱
امیدواریم این حرف ها را روزی تمام مردم بزنند و خود مردم جلو این فوتبالیست ها را بگیرند (2073704) (alef-11)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۳ ۱۰:۱۳:۵۶
سلام
فوتبال خوبه اما نه شکل دولتیش.
فوتبال حتما باید خصوصی بشه
بقیه قضایا خود به خود حل خواهد شد (2073707) (alef-11)
 
سینا
۱۳۹۳-۰۱-۲۳ ۱۰:۱۴:۲۸
من هم بامطلب منتشر شده کاملا موافقم فکر میکنم حرف دل خیلی ها باشه فقط بیت المال راحیف ومیل می کنند. (2073709) (alef-11)
 
م
۱۳۹۳-۰۱-۲۳ ۱۱:۴۰:۰۱
سلام
واقعا حرف دل خیلیها رو گفتید. من اساتید دانشگاهی رو میشناسم که نخبه هم می باشند اما در پول خیلی از امکاناتاولیه مثلا رهن یک واحد آپارتمان نه خرید اون، مانده اند. واقعا که هیچ چیزی سر جای خودش قرار نگرفته .......
ممنون (2073896) (alef-11)
 
علي
۱۳۹۳-۰۱-۲۳ ۱۳:۲۱:۲۶
سلام دوستان عزيز

لطفاً قياس مع الفارق نفرمائيد.
ورزش چي ربطي مثلا به دانشگاه و بيمارستان و ...دارد به نظر من اگر مي خواهيد اينجوري فكر كنيد خب بهتر است براي نجات جان همه انسانها كليه هزينه ها فقط بره بيمارستان و دانشگاه و غيره بيخيال

بله اتفاقاً همين فوتبال قادره ساعتها علاوه بر ايجاد اوقات بسيار خوب و مفرح براي افراد سبب جمع آوري برخي افراد طور هم و كاهش شديد جرم و جرايم شود علاقه افراد به ورزش مانع ايجاد كسالت و پر شدن همون بيمارستاني كه شما ميخواهي براش بودجه در نظر بگيري.

اما ميدوني مشكل كجاست در عدم بازرسي و نظارته كسي نظارت نميكنه و پاسخگو نيست كه اين پول اگر خارج شد. حاصلش چيه اين فوتبال با اين كيفيت يا يه همچنين گزارشي با اين كيفيت؟ (2074187) (alef-11)
 
محمد
۱۳۹۳-۰۱-۲۳ ۱۳:۳۲:۵۴
فوتبال به سبک وسیاق امروزی فقط دور ریختن پول بخصوص در کشورهای جهان سوم از جمله ایران است اگر کاپ قهرمانی جام جهانی هم بگیریم چیزی عاید مردم نمیشه اما جای سوال و تآسف داره دولت که اینهمه از مردم میخواد از گرفتن یارانه انصراف بدن چطور این پولای میلیاردی به این افراد میبخشه ؟؟؟ !!!!!!نتیجه آن عوض شدن جای ارزشها با ضد ارزشهاست!!!!!!! (2074232) (alef-11)
 
سید امیر
۱۳۹۳-۰۱-۲۳ ۱۳:۵۴:۰۴
بسیار تحلیل مناسب و جالبی بود. (2074302) (alef-11)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۳ ۱۴:۱۴:۳۷
اینها رو میگید چون تیم شهرستانی قهرمان لیگ شده! (2074363) (alef-6)
 
خسرو
۱۳۹۳-۰۱-۲۳ ۱۵:۰۹:۲۲
با سلام. آقا الحسود لا یسود. فوتبال همینه. یعنی خرج و لذت و سرگرمی و عشق. واسه عشق خیلی ها پول میدن. پیراهن فلان بازی کن رو میفروشن کی باهاش کارهای خیریه انجام میدن. خب این درسته بگیم ای بابا با این پول میشه 1000 یا 10000 پیراهن نو خرید؟؟!! تنها اشکال تو این کشور اینه که باشگاه ها رو خصوصی نمیکنه. آقا دست از سر باشگاه ها بردارین. بگزارید بخش خصوصی خرج کنه که شاید ندای وا اسلامای بعضی ها تموم بشه. (2074502) (alef-11)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۳ ۱۷:۵۴:۲۳
بجز بدبختی هیچی حاصل نشده (2074906) (alef-11)
 
مصطفي
۱۳۹۳-۰۱-۲۳ ۱۷:۵۹:۲۶
فوتبال يك بنگاه اقتصاديه كه محصولش :
ايجاد نشاط وسلامتي
اشتغالزايي
كاهش اعتياد
و دهها محصول ديگر از اين نوع ميباشد
فقط چون در كشور ما ، نفت محور هزينه هاست و فكر ميكنيم كه درامدهاي نفت را خدا براي هدر دادن بما هديه داده است، در فوتبال نيز بهدر ميدهيم

وگرنه فوتبال خودش به اندازه كافي درامد زا ، سوداور ، و... هست كه نيازي به بودجه بيت المال ندارد ، مثل همه جاي دنيا
دقيقاً مثل همه جاي دنياي جهان اول (2074929) (alef-11)
 
محمد
۱۳۹۳-۰۱-۲۳ ۱۸:۲۲:۰۷
با نظر شما در این یاداشت موافقم. امیدوارم کشور ما که با اینهمه مشکلات اقتصادی سر و کله میزند، از این کار نادرست دست بردارد و بیت المال در امور مهم و حیاتی خرج شود (2074985) (alef-11)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۳ ۱۸:۴۲:۵۵
جواب سوال این همه پاسخ نداشت یک کلمه جواب بود و ام کلمه:هیچ است (2075023) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۳ ۲۱:۳۲:۲۳
این جانب 23 سال پیش درجمع دوستان گفتم اگر زمینهای فوتبال را زیر کشت سیب زمینی ببرند بازدهی آن بسیار بیشتر از فوتبال است. (2075339) (alef-11)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۳ ۲۱:۳۷:۰۲
خدا رحمت کند فرخی یزدی شاعر آزادیخواه که در شعری می گوید:

چرا چون نافه آهو نگردد خون ، دل دانا
در آن شهری که پشک ارزان کند مشک تتاری را (2075352) (alef-11)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۳ ۲۲:۲۷:۰۸
من یک مهندسم، اون کارگری که یه تومن میگیره کجاست میخوام جاش کار کنم. (2075430) (alef-11)