نظر منتشر شده
۱۸۴
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 289787
روحانی: مگر مجلس اول که بدون نظارت شورای نگهبان تشکیل شد، بهترین مجلس نبود؟مجلس آینده متعلق به یک حزب و جناح نخواهد بود
بخش خبری الف، 28 مرداد 94
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۵۸
رئیس جمهور گفت: شورای نگهبان حکم «چشم» و دولت حکم «دست» را در برگزاری انتخابات دارد و چشم نمی تواند کار دست را بر عهده بگیرد.

حجت الاسلام حسن روحانی در نشست مشترک هیات دولت و استانداران سراسر کشور، با بيان اينکه هیچ حزب، جناح و گروه قانونی در کشور نباید احساس یأس کنند، افزود: مجلس آینده متعلق به یک حزب و جناح نخواهد بود. این نظر مقام معظم رهبری و گفته قانون اساسی ماست و مگر می‌شود جناحی بگوید که من یک خم رنگرزی پیدا کرده‌ام که می‌توانم آنجا را به هر رنگی که بخواهم درآورم؛ اینگونه نیست.

وي با بیان این که «اینجا جمهوری اسلامی ایران است و قانون اساسی در آن حاکم است»، اظهار داشت: ما جایی را در کشور نداریم که بخواهد افراد صالح و دلسوز را که می‌خواهند با استفاده از تجربیاتشان به کشور خدمت کنند حالا از هر جناحی که باشند رد صلاحیت کند. تمام گروه‌ها و دسته‌جات سیاسی قانونی مورد احترام هستند. همه از نظر دولت برابرند و آن جایی که باید بگوید فردی برای شرکت در انتخابات صالح است یا نه هیأت‌های اجرایی هستند و ما هیأت اجرایی نداریم که یک جناح را تأیید صلاحیت کند و یک جناح دیگر را تأیید صلاحیت نکند.

رییس جمهوری تأکید کرد: شورای محترم نگهبان ناظر است نه مجری. مجری انتخابات دولت است. دولت مسئول برگزاری انتخابات است و دستگاهی هم پیش‌بینی شده که نظارت کند تا خلاف قانون صورت نگیرد. شورای نگهبان چشم است و چشم نمی‌تواند کار دست را بکند، نظارت و اجرا نباید مخلوط شوند باید به قانون اساسی کاملاً توجه کرده و عمل کنیم.

دکتر روحانی تصریح کرد: پیروزی هسته‌ای برای این نبود که ما در عرصه هسته‌ای پیروز شویم و در بقیه عرصه‌ها پیروزی بدست نیاوریم. پیروزی هسته‌ای آغازی برای پیروزی‌های همه جانبه و پی در پی بود و انتخابات مجلس شورای اسلامی باید انتخاباتی با شور و شکوه باشد که همه مردم در آن شرکت کنند. رییس جمهوری با اشاره به اینکه همزمان با انتخابات مجلس انتخابات خبرگان نیز برگزار می‌شود که برای ما بسیار مهم است، اضافه کرد: اگر همه به این باور مهم برسیم که تصمیم‌گیر برای این کشور ملت ایران هستند مشکل حل خواهد شد و اگر کسی غیر از این، تفکر دیگری داشته باشد تیشه بر ریشه جمهوری اسلامی زده است.

دکتر روحانی با اشاره به این که امام راحل معتقد بود میزان رأی ملت است، اظهار داشت: ما فقط باید زمینه را برای برگزاری یک انتخابات سالم و باشکوه آماده کنیم. مگر مجلس اول پس از انقلاب اسلامی که در آن زمان حتی شورای نگهبان نیز وجود نداشت و همه حتی گروهک‌های مخرب در آن حضور داشتند بهترین مجلس تاریخ این کشور نبود؟ ملت ایران ملتی بالغ، باتجربه و بزرگ است که به خوبی برای آینده خود تصمیم می‌گیرد.

اهم سخنان وي را به نقل از پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري بخوانيد:
- مذاکره یک دانش، فن و هنر است. دولت تدبیر و امید با رویکرد تعامل سازنده وارد عرصه مذاکرات هسته‌ای شد. ایران اسلامی در مذاکرات هسته‌ای به هیچ وجه از اصول و اهداف اصلی خود کوتاه نیامد.

- معنای مذاکره واقعی تعامل و بده بستان است. حفظ غنی‌سازی و حق تحقیق و توسعه برای مراحل پیشرفته‌تر این دانش و برخورداری از مکانی برای این فعالیت‌ها که برای ما دارای تضمین باشد، اهداف اصلی بود که توانستیم آنها را به خوبی تثبیت کنیم.

- اساس توفیق بزرگی که تا این مرحله در موضوع هسته‌ای بدست آمده مربوط به ایستادگی و مقاومت مردم، لطف خداوند و حمایت‌ها و هدایت‌های رهبر معظم انقلاب است. اما اگر مجموعه رفتار دولت که چراغ سبز لازم را مبنی بر تمایل به حل و فصل واقعی این موضوع به افکار عمومی دنیا نشان داد نبود، حل و فصل این پرونده محال بود.

- مجموعه رفتار دولت تدبیر و امید علامتی را به دنیا نشان داد مبنی بر اینکه ما مصمم به تعامل سازنده هستیم و دنیا این علامت را دریافت کرد. صدور این نشانه و علامت با زبان و بیانیه خواندن مقدور نبود بلکه این اتفاق در مقام تصمیم، عمل و اجرا روی داد. تا این چراغ سبز به دنیا نشان داده نمی‌شد قدرت‌های بزرگ حاضر به نشستن پشت میز «مذاکره» نبودند. متأسفانه برخی فکر می‌کنند با شعار و درشت‌گویی می‌شود عالم بشریت را تسلیم کرد اما مذاکره روال دیگری دارد. در مذاکره باید هر یک از طرفین مذاکره، طرف مقابل خود را به نقطه‌ای امیدوار کند و اساساً مذاکره باید بر ایجاد نقطه امید بنا شود.

- بر اساس قطعنامه‌هایی که شورای امنیت سازمان ملل علیه ما صادر کرده بود ایران ذیل فصل هفت منشور ملل متحد قرار گرفته بود که کشورمان و فعالیت‌های هسته‌ای ایران را تهدیدی برای صلح و امنیت بین‌المللی معرفی می‌کرد و با استفاده از همین اهرم بر اساس ماده ۴۱ این فصل از منشور ملل متحد، تحریم‌های ظالمانه‌ای را علیه ایران وضع کرده بودند که وضعیت بی‌سابقه‌ای را پس از انقلاب اسلامی برای کشور به وجود آورده بود.

- نمی‌خواهم شرایط سخت مرداد سال ۹۲ مصادف با آغاز به کار دولت را تشریح کنم. دولت تدبیر و امید رویکرد تعامل سازنده را برگزید و وارد عرصه مذاکرات هسته‌ای شد. مذاکره یک دانش، فن و هنر است و نیازمند تسلط به مبانی مذاکره و خواندن ذهن طرف مقابل است. معنای مذاکره واقعی تعامل و بده بستان است.

- رفع همه تحریم‌های ظالمانه در زمینه‌های مالی، بانکی، حمل و نقل و سایر عرصه‌های اقتصادی، هدف مهم دولت از ورود به عرصه مذاکره بود. این هدف نیز به خوبی محقق شد و مقرر شده است که طرف مقابل، در آستانه آغاز اجرای توافقات صراحتاً لغو تحریم‌ها را اعلام کند و با توجه به اینکه آنها ابتدا فقط به تعلیق و سپس لغو تدریجی تحریم‌ها اصرار می‌ورزیدند، لغو کامل و یکجای تحریم‌های اقتصادی برای ما دستاورد بزرگی است.

- لغو قعطنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل متحد علیه کشورمان به طور یکجا و در یک نشست رسمی، دستاورد بسیار مهم سیاسی مذاکرات هسته‌ای بود.

- کجا در تاریخ سراغ دارید که ایران در یک موضوع بین‌المللی مربوط به حقوقش در برابر ۶ قدرت دنیا بنشیند و به تمام اهداف اصلی‌اش برسد؟پیروزی هسته‌ای در تاریخ کشورمان بی‌سابقه بود و نمی‌دانم چرا عده‌ای این افتخار را که متعلق به یک ملت بزرگ در برابر قدرت‌های جهان است، زیر لب ذکر می‌کنند. این افتخار تنها متعلق به دولت نیست بلکه متعلق به همه ملت و حتی همه کشورهای در حال توسعه و راهنمای آنها به سمت احقاق حقوقشان است و باید آن را با صدای بلند بیان کرد.

- وقتی ملتی به آینده خودش، نظامش و دولتش اعتماد داشته باشد سرمایه اجتماعی به وجود می‌آید و ملت با اراده محکم در صحنه حاضر می‌شود و در سایه این اعتماد و امید ملی حاصل از آن می‌توان بر هر مشکلی فائق آمد.

- با توجه به ادامه تحریم‌ها تا پیش از آغاز اجرای «برجام» و قیمت فعلی نفت و مشکلات دیگری مثل خشکسالی مستمر و ادامه‌دار، با محدودیت منابع مواجه هستیم. البته اینها بدان معنا نیست که نمی‌توان بر مشکلات غلبه کرد و اساساً هنر دولت این است که در شرایط سخت منابع محدود را به شکل صحیح مدیریت کند و البته در این مسیر باید از همراهی و حمایت مردم و همه قوا بهره‌مند شود. چنانکه توفیقات ما در عرصه هسته‌ای نیز مرهون همین همدلی، انسجام و همکاری همگانی بود. این کار بزرگ و هنر عظیمی بود که به سمتی حرکت کردیم که دولت در کنار قوای دیگر، مقام معظم رهبری و برخورداری از پشتیبانی عمومی ملت ، حرکت صحیحی را بنیان گذاشته و به پیش برد تا این پیروزی بزرگ نصیب ملت شد.

- رویکرد ما همچنان تعامل سازنده و تلاش برای گسترش صلح و پرهیز از ظلم و تجاوز به دیگران است و البته کشوری هستیم که ثابت کرده‌ایم ظلم و زور و تجاوز را هرگز نمی‌پذیریم.

- اینکه رویکرد جمهوری اسلامی ایران پافشاری بر حل و فصل همه معضلات جهان از طریق مذاکره و گفتگوست. نباید فکر کنیم پس از حصول توافق می‌توانیم هر طور که بخواهیم حرف بزنیم و عمل کنیم و دیگران در برابر این تغییر رفتار ما واکنشی نخواهند داشت. باید همان مسیر سازنده را به درستی به پیش ببریم، همان راهی را که مردم در خرداد ۹۲ به آن اقبال کردند و عامل این توفیق بود که اگر آن راه را ادامه ندهیم چه بسا توافق نیز پایدار نباشد.

- {با اشاره به بهانه‌جویی‌های برخی بدخواهان که همواره می‌گفتند توافق در مسأله هسته‌ای ممکن نیست} همین افراد امروز که توافق حاصل شده می‌گویند کسی حاضر نیست به ایران آمده و سرمایه و تکنولوژی با خود بیاورد اما مطمئنم که سرمایه و تکنولوژی خیلی زودتر از آنچه در مخیله این بدخواهان است، مسیر خود را برای ورود به این کشور پیدا می‌کند و البته ما باید اراده خودمان را برای تعامل با جهان همچون گذشته به خوبی حفظ کرده و به دنیا نشان دهیم.

- نباید اجازه دهیم بروکراسی پیچیده مانع ورود سرمایه و تکنولوژی به کشور شود و در این بین وزارتخانه‌هایی که در اولویت جذب سرمایه و تکنولوژی هستند باید موانع را برطرف کرده و به خصوص شرکت‌های دانش‌بنیان در عرصه‌های مختلف برای جذب همکارانشان در دنیا تلاش کنند و هر استعداد، ظرفیت و توانی در هر نقطه کشور از دیده پنهان نماند.

- هدف ما در نهایت تحقق اقتصاد مقاومتی است. قطعاً شرایط پساتحریم برای تحقق اقتصاد مقاومتی بهتر از قبل است و در کنار این شرایط جدید باید فضای مناسب اجتماعی و سیاسی را نیز فراهم کنیم.

- در دوران پساتحریم شما علاوه بر تأمین امنیت به عنوان یک اصل مهم که بیش از همه مسئولیت آن بر عهده وزارت کشور و استان‌های مرزی است، دو وظیفه مهم و سنگین دیگر نیز بر عهده دارید. اول یک حرکت بزرگ اقتصادی و جذب سرمایه و تکنولوژی و دوم برگزاری باشکوه، دقیق و سالم انتخاباتی که همه در آن مشارکت کرده و به آن افتخار کنیم.

- همانگونه که دنیا پس از به نتیجه رسیدن مذاکرات هسته‌ای با دیده احترام به ایران نگاه می‌کند باید انتخاباتی برگزار کنیم که دنیا با افتخار و احترام به آن نگاه کند.

- از مقام معظم رهبری ، مردم و همه کسانی که به هر نحو در طول ۲۲ ماه مذاکرات هسته‌ای در بدنه دولت و یا دیگر ارگان‌های کشور در کسب توفیق هسته‌ای مشارکت داشته‌اند، تقدیر و تشکر مي کنم.
 
فرید
۱۳۹۴-۰۵-۲۸ ۱۴:۵۴:۳۸
آقای روحانی فقط برای حزب کار می کنی نه خدا ! (3125413) (alef-1)
 
امیرحسین
۱۳۹۴-۰۵-۲۸ ۲۱:۴۳:۳۲
مگر آقای روحانی توی صحبت هاشون از حزب خاصی حمایت کردند؟
چرا بهتان میزنید؟ (3126161) (alef-13)
 
حامی اصلاحات
۱۳۹۴-۰۵-۳۰ ۱۰:۳۹:۰۵
این جمله را باید با طلا نوشت :

" اگر همه به این باور مهم برسیم که تصمیم‌گیر برای این کشور، ملت ایران هستند؛ مشکل حل خواهد شد. " (3129337) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۵-۲۸ ۲۳:۱۵:۰۷
دمت گرم پرزیدنت روحانی که همیشه حرفات را با تفکر و تدبر بر زبان جاری می کنی. (3126346) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۵-۳۱ ۱۰:۰۶:۲۳
پرزیدنت؟
راست می گی! این حرف ها نسبتی با یک فرد معمم و کسی که سال ها در نظام اسلامی بوده و در همین نظام بزرگ شده و رئیس جمهور شده، نداره. اگر گوینده رو حذف کنند و به کسی مطالب رو نشون بدن احتمالا یاد صحبت های پرزیدنت اوباما در مورد ایران میافته! (3131053) (alef-13)
 
صدرائی
۱۳۹۴-۰۶-۰۳ ۰۹:۱۷:۳۵
حرفهاش خوبه اما مقداری دور از دور اندیشی و تامل است.آنجا که حرف از چشم و دست می آورد ، مگر می شود بدون چشم که مصداق تعقل است به کار درست دست زد. اگر چشم نباشد دست ممکن است بجای گل ، خار بچیند. (3140855) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۵-۲۸ ۲۳:۱۵:۳۵
یاسلام نظر بنده براین است آقای روحانی با سیاست میانه رو و مذکرات با جهان توانست جلو اتفاقات ناگواری را بگیرد والسلام (3126349) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۵-۲۸ ۲۳:۱۶:۱۴
واقعا در هر خط سخنان ایشان چندین معنی نهفته است بر خلاف بعضی ها که سخنرانیشون پر بود از میسوزه و قطعنامه دون و لولو و... انشاالله مردم اسفند با رایشون نشون می دهند که طرف دار کدام گفتمان هستند!!! (3126350) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۵-۲۸ ۲۳:۱۶:۴۰
خدا را شکر که ملت ایران با بلوغ اجتماعی و سیاسی خود ، آگاهانه و با درک شرایط مملکت و شرایط جهانی ، در سال 92 بهترین انتخاب را کردند و کسانی زمام امور مملکت را بدست گرفتند که باعث سر بلندی این مردم شوند ...
و خدا را شکر که از دوران 8 ساله بلاخره عبور کردیم و مطمئنا دیگر آن روزها برنخواهد گشت ... (3126351) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۵-۲۸ ۲۳:۱۷:۲۶
از اینکه اقای روحانی از قانون اساسی نام برد و ان را ملاک حرکت معرفی نمود از او تشکر میکنم (3126353) (alef-13)
 
کریم
۱۳۹۴-۰۵-۲۹ ۰۶:۱۵:۴۹
سرگرمی تازه و طرح بازی جدید
خدا می دونه دیگه چیو می خواد حذف کنه یا قیمتش رو ببره بالا
شایدم برجام قراره به فرجام برسه (3126636) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۵-۲۹ ۰۸:۴۱:۰۷
خوب چرا به قانون اساسی عمل نمی کنه! چرا برجام رو بصورت لایحه نمیفرسته. این هم مثل قبلیه (3126780) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۵-۳۰ ۱۲:۵۵:۳۹
در قانون اساسی شورای نگهبان رکن اصلی انتخابات است ونظارت با این نهاد است در ضمن دور اول انتخابات که بقول روحانی بهترین انتخابات بدن شورای نگهبان بود نتیجه اش فرار رییس جمهور خاین با لباس زنانه بود (3129534) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۵-۳۱ ۱۰:۰۷:۴۵
همین قانون اساسی وظایف نهاد ها رو مشخص کرده! جالبه که تو حرف ها از قانون اساسی و حمایت از اون دم می زنن و تو همین سخنرانی نقضش می کنن! (3131061) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۵-۲۹ ۱۱:۴۲:۴۸
آقا فرید نگاهی به تعداد مثبت های هم وطنان مسلمانت برانداز و خودت قضاوت کن (3127212) (alef-1)
 
امیر
۱۳۹۴-۰۵-۳۰ ۱۸:۱۳:۴۵
شما فقط به این چند هزار نفری که بیش تر در سایت های خبری پرسه می زنند ودنبال نوشتن کامنت هستند نگاه نکن بلکه مردم عادی را ببین که چه طور از دولت روحانی روگردان شده اند. (3129941) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۵-۳۰ ۰۷:۳۸:۰۳
آقا فرید لطفا" بی انصافی نفرمائید. (3129210) (alef-13)
 
الف ر
۱۳۹۴-۰۵-۳۰ ۱۸:۱۰:۱۱
ـاقافرید من به روحانی رای تدادم ولی خیلی از کارم پشیمانم (3129931) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۵-۲۸ ۱۵:۱۳:۵۳
برخلاف نظر دولت و رئیس جمهور ، در شورای نگهبان همچنان بر همان پاشنه می چرخد و قرار نیست تغییری در تعریف خود بدهد . بنابراین رد صلاحیت گسترده حامیان دولت از حالا مشخص است . (3125461) (alef-1)
 
۱۳۹۴-۰۵-۲۸ ۲۱:۵۵:۰۰
باید امید وار بود روحانی شعار امامو دوباره احیا کنه .... میزان رای ملت است ... البته قطعا انتظار صددرصدی نباید داشت (3126200) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۵-۲۸ ۲۲:۴۲:۳۶
فغلا که حاکیان دولت طیفهای مختلف از ضد انقلاب تا مردم عادی را در بر میگیرد (3126280) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۵-۲۹ ۰۸:۰۶:۲۵
منظورتون از مردم عادی چیه؟ (3126727) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۵-۲۹ ۰۹:۰۲:۱۷
بهتره املاء کلامات درست بنویسی بعد نظربدی عزیز (3126820) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۵-۲۸ ۲۲:۵۸:۰۶
معنای حقودانی و توجه به قانون اساسی را هم دیدیم (3126313) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۵-۲۸ ۲۳:۰۵:۰۹
مگر قراراست در شورای نگهبان بر پاشنه رییس قوه مجریه بچرخد ؟ اگر اینطور بود که شورای نگهبان زیر مجموعه دولت قرارمی گرفت . باید دید منظور شما از حامیان دولت کیست ؟ حامیان واقعی دولت که قطعا رد صلاحیت نبایستی بشوند . لیکن حامیان افتاب پرست مسئله داری که حامی نیستند بلکه مسئله دیگری دارند باید رد شوند . مگر قراراست هرکه امد کشور بگوید بفرما تو . ما را دوره کرده اند . انقدر جاسوس و خائن هست که نظام قطعا بایستی دقت کند .شمافکر کردی مثلا نظام امریکا خیلی باز است ؟ چند تا سرمایه دار پولدارو سیستم های تحت اختیار انها انچنان مخ امریکایی های ساده لوح را می زنند که غیر از خودشان کسی بالا نیاید . نمونه اش سنا و کنگره و یا ریاست جمهوری که دارد می رود میان کلینتون ها و بوش ها موروثی شود . الان خودشان هستند . فردا پس فردا توله هایشان . (3126327) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۵-۲۹ ۰۸:۰۷:۰۷
چرا دورویی زیاد شده؟ ریشه اش در کجاست؟ یه ذره فکر کنی می فهمی. (3126728) (alef-13)
 
حسن شيباني
۱۳۹۴-۰۵-۲۹ ۱۲:۱۹:۲۰
در شوراي نگهبان بايد بر اساس قانون اساسي جمهوري اسلامي ايران بگردد و لاغير اميدوارم مثل سال ٨٨ نباشد كه برخی اعضا شوراي نگهبان بشوند شومنهاي يك كانديد (3127297) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۵-۳۰ ۲۱:۲۵:۲۹
ما بالاخره نفهمیدیم امریکا بده یا خوبه شماها دست از سر مردم بر دارین بزارین خودشون تصمیم بگیرن (3130174) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۵-۲۸ ۲۳:۱۷:۰۲
من به سخنان آقای روحانی موافقم . (3126352) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۵-۲۹ ۰۶:۱۶:۱۳
کامل مخالفم (3126637) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۵-۲۹ ۰۸:۴۲:۰۲
برای الف باید تاسف خورد (3126783) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۵-۳۱ ۱۱:۲۹:۱۱
موافقی چون چیزی نمیدونی اخوی اقای روحانی با خط داره حرف میزنه ایشون داره راه رو برای هاشمی رفسنجانی برای انتخابات خبرگان باز میکنه (3131397) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۵-۲۹ ۰۷:۱۶:۱۹
هر کس که قانون رو نقض کنه ، تایید نمیشه
طرفدار دولت یا مخالف دولت.....

اگر ارگانی یا نهادی به این قانون پایبند نباشه ، خودش مجرمه .... (3126667) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۵-۲۹ ۱۴:۵۸:۴۱
رد صلاحیت فتنه گران و جلوگیری از دست اندازی آنان بر آرمان های انقلاب مشی همیشگی شورای نگهبان بوده، هست و خواهد بود. انشالله (3127750) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۵-۲۸ ۱۶:۱۷:۳۸
آیا رعایت خطوط قرمز نظام به معنای تامین 100 درصدی خواستههایمان است؟ پاسخ منفی است. معنی خطوط قرمز نظام حد نصاب قبولی یک توافق بوده که مثلا ممکن است 50 تا 60 درصد خواسته هایمان باشد و 40 تا 50 درصد را بدلیل شرایط حاضر و بعبارتی شفاف سازی و جلب اعتماد طرف مقابل قبول کرده ایم که برروی آن مذاکره کنیم ولی بحث آنست که برجام حدنصاب 50 درصد را رعایت نکرده و از خطوط قرمز نظام عبور کرده و نباید مغلطه کنیم که ما دنبال 100 درصد خواسته هایمان بوده ایم بلکه قطعا بدنبال کسب حد نصاب قبولی و پذیرش محدودیتها هم بوده ایم اما... (3125588) (alef-1)
 
۱۳۹۴-۰۵-۲۸ ۲۰:۳۵:۲۳
ای بابا کشتید ما رو با این خط قرمز ! خط قرمز را فقط مردم تعیین می کنند و بس (3126023) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۵-۲۸ ۲۰:۵۴:۴۰
خطوط قرمز نظام یعنی چه؟ مردم سال 92 رای دادند و گفتند چه میخواهند بهتر است خود را با خطوط ملت تطبیق دهید (3126054) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۵-۲۸ ۲۱:۵۶:۲۸
چه ربطی داره به این بحث؟؟؟ .... موفقیت دولت همین بس که دلواپسا رو دلواپس تر کرده (3126202) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۵-۳۰ ۱۲:۵۹:۲۵
دلواپسی یعنی بی رگ نبودن و نسبت به مسایل کشور حساس بودن و بی دلواپسی یعنی بی رگی و سیب زمینی بودن (3129548) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۵-۲۸ ۲۳:۱۰:۵۳
خطوط قرمز من جوون تحصیلکرده ی بیکار هستم (3126335) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۵-۲۹ ۱۰:۳۲:۱۷
شما یک نگاه به عملکرد شورای نگهبان بیندازید در انتخابات 88 اومده 4 نفر رو از بین صدها نفر تایید صلاحیت کرده و از این 4 نفر دو نفر که فتنه هستند و یک نفر هم رئیس جریان انحرافی شده که دو معاونش توی زندان هستند ایا این حد خطا برای شورای نگهبان قابل قبوله؟
اجازه بدهید مردم خودشان انتخاب کنند. (3127040) (alef-13)
 
مهندس جنت شهري
۱۳۹۴-۰۵-۲۸ ۱۸:۰۵:۰۶
اين سخنراني بود يا انفجار هسته اي....بالاخره حرف اكثريت مردم را روشن وبدون روتوش بيان كردي ....متشكريم (3125802) (alef-1)
 
۱۳۹۴-۰۵-۲۸ ۲۱:۴۰:۱۵
باز شما از طرف مردم صحبت کردید؟ (3126155) (alef-13)
 
امید
۱۳۹۴-۰۵-۲۹ ۰۷:۴۸:۵۹
چرا از طرف مردم صحبت نکنه. دیدین که هر وقت انتخابات یه مقداری رقابتی تر بود، کدوم گروه تو انتخابات و با چه فاصله ای برنده شدن. مثل انتخابات مجلس ششم یا شورای شهر اول. پس این نظر اکثریت مردمه. (3126706) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۵-۲۸ ۲۲:۴۳:۲۸
خوشم از این اعتماد بنفستان میاد که همیشه خود را معادل تمام ملت میدانید (3126284) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۵-۲۹ ۰۷:۵۳:۴۴
اون لغت اکثریت رو نمی بینی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
امثال شما ها کم نیستند ولی در حد چهار میلیون حرف بزنید
اگر هم میخواید پشت احمدی نژاد قایم شید حرفی نیست چون میدونید راه حل رای اوردنتون استفاده از روش های ان مرد که رفت هست و الا عاقبت شما همون چهار میلیونه و بس (3126716) (alef-13)
 
مهندس جنت شهري
۱۳۹۴-۰۵-۲۹ ۱۰:۴۴:۴۶
عزيز من ...من گفتم اكثريت ...نه همه...حرف حق هر كس بزند افرين دارد...ايشان گفته هر كس وظايفي كه قانون به او محول كرده اجرا نمايد..اين حرف بدي است... (3127065) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۵-۳۰ ۱۰:۵۹:۳۰
امروز صدای مردم ایران رساتر از بلندگوهای شما شنیده میشود.
نگران نباش، به شنیدن این صدا عادت خواهی کرد. (3129380) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۵-۲۸ ۲۲:۴۴:۲۱
برای مجلس که تعیین تکلیف فرمودی حالا نوبت شورای نگهبان است ؟ (3126286) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۵-۲۹ ۰۲:۰۲:۳۹
بد نیست هر چند وقت وظایف دیگر ان برایشان یاد آوری شود ! (3126567) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۵-۲۹ ۰۳:۲۴:۳۶
بله ايشان قطعن از طرف تمام مردم صحبت نمي كنند.تقريبن چهار درصد مخالطبين الف كه يك سايت اصول گراست با ايشون مخالف اند (3126603) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۵-۲۹ ۱۲:۴۳:۲۷
واقعا ماها عجب مردمی هستیم ؟از حرف حق چرا ناراحت میشویم؟شورای نگهبان که خدانیست اینقدر مقدسش کنیم که هرکارکرد آیه قرآن تلقی شود .وظیفه واقعیش را انجام دهد پایش را درکفش دیگران نکند روی چشم مردم جای دارد . (3127363) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۵-۳۰ ۱۱:۰۶:۰۸
نظام سازی امری تدریجی است. این گفته رهبری است.
در این مسیر چه بسا لازم است برخی ساختارها اصلاح و یا به کلی حذف شده و ساختارهای کارآمدتری جای آن را بگیرد.
مسیر حرکت را نیز گفتگو و بحث و نظر و استدلال تعیین میکند.
با اینجال من نمیدانم چرا شما از گفتگو پیرامون این موضوع میترسید و از آن طفره میروید.
شاید به این دلیل که ساختارهای کنونی بیش از همه، از شما حمایت میکنند! (3129396) (alef-13)
 
Milad
۱۳۹۴-۰۵-۲۹ ۰۰:۲۶:۱۰
از مثبتای نظر مهندس جنت شهری در قیاس با نظر شما میشه فهمید نظر مردم به کی نزدیکتره
زنده باد روحانی (3126476) (alef-13)
 
علی
۱۳۹۴-۰۵-۲۸ ۱۸:۰۹:۳۵
آقای روحانی امام و مقام معظم رهبری صحبت های دیگری نیز دارند..... (3125810) (alef-1)
 
یادآور
۱۳۹۴-۰۵-۲۸ ۲۰:۲۹:۱۸
میزان رای ملت است.
امام خمینی (3126009) (alef-13)
 
جلیلی
۱۳۹۴-۰۵-۲۸ ۲۱:۲۹:۱۸
نظر اونام محترم ولی میزان رای ملت است. (3126134) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۵-۲۹ ۲۲:۵۹:۴۹
اونها هم می گویند نامزدهایی را که شورای نگهبان تایید کردند مردم مختارند بهشون رای بدن.
چنین دموکراسی را در هیچ کجای دنیا پیدا نمی کنید. (3128827) (alef-13)
 
محمد
۱۳۹۴-۰۵-۲۹ ۲۲:۱۳:۲۰
تا جايي كه ما سراغ داريم امام ٢٠٠٠ بار گفت ، ميزان ، راي ملت است (3128744) (alef-13)
 
رضا
۱۳۹۴-۰۵-۲۸ ۱۸:۰۹:۵۴
بوی فتنه می آید.... (3125811) (alef-1)
 
۱۳۹۴-۰۵-۲۸ ۲۰:۲۸:۴۱
بوی اصلاحات می آید عزیزم بوی تفکرات ضد پوپولیستی و بوی ضد احمدی نژادیسم. (3126007) (alef-13)
 
نیکخواه
۱۳۹۴-۰۵-۲۸ ۲۱:۱۴:۱۱
بوی حقیقت . صلح و آرامش به مشام میرسد . (3126094) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۵-۲۹ ۰۸:۴۳:۴۸
28 مرداد یادت نره (3126786) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۵-۲۸ ۲۱:۵۹:۳۶
اکثریت مردم کشور پس فتنه گرند ... این که مردم می خوان شورای نگهبان ، نگهبان آراش باشه فتنه است؟؟؟؟؟ (3126209) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۵-۲۹ ۰۲:۰۵:۱۴
مردم می خوان هرقوه مجلس وشورایی وظایفی که قانون بهش محول کرده انجام بده خلاصه هرکس جای خود این یعنی عدالت ! (3126569) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۵-۲۸ ۲۲:۰۳:۱۶
اصل عقلی و اسلامی اینه که کسی که محکوم نشده بی گناه است ...ولی شورای نگهبان مدعی اینه که باید صلاحیت اشخاص واسش معلوم بشه در حالی که درستش اینه که شورای نگهبان باید دلیل برای رد صلاحیت بیاره نه کاندید دلیل واسه تایید صلاحیت ..... (3126213) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۵-۲۸ ۲۳:۳۰:۴۸
هر وقت کسی از حقوق مردم حرف زد شما بوی فتنه می شنوید (3126371) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۵-۲۹ ۰۶:۱۸:۱۵
حقوق مردم گرونی یهویی بنزینه؟
حقوق مردم وضعیت اشفته بازاره؟
حق مردم کار کردنه نه بازی سیاسی راه انداختن (3126640) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۵-۲۹ ۱۰:۲۹:۱۴
این فتنه هم شده اسم رمز برای مواقعی که مردم دنبال خواتسته های خودشان هستند قبلا دوستان از کلمات غیر خودی و معلوم الحاتل استفاده میکردن الان از فتنه استفاده میکنن. این عباترات نبود شما چیکار میکردین؟ (3127029) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۵-۲۹ ۱۰:۲۹:۵۱
با سلام
مردم حق دارند ازادانه انتخاب کنند و اگر کسی صلاحیت نداشته باشد خود مردم تشخیص میدهند. (3127034) (alef-13)
 
فاطمه
۱۳۹۴-۰۵-۲۸ ۱۸:۱۳:۲۸
اینقدر با ارگان ها و تفکر هایی که بهتان نزدیک نیستند تیکه نندازید آقای رئیس جمهور...مگه شما حقوقدان نیستید؟چرا شبیه سرهنگ ها حرف میزنید؟ (3125819) (alef-1)
 
۱۳۹۴-۰۵-۲۸ ۲۱:۰۰:۴۴
ساكت شه شما جاش حرف بزنيد راضي ميشي؟؟ساكت شه شما جاش حرف بزني راضي ميشي (3126073) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۵-۲۸ ۲۱:۰۴:۰۳
واقعا صحبت هايي كه در نماز جمعه شد به نظرم بايد اصلاح بشه
اجازه بدن مردم حرف هردو جناح بشنوند قول أحسن رو خودشون انتخاب كنن نه اينكه براشون انتخاب كنيد
حرف اقاي روحاني هم همينه
چه معنايي داره كه بگييم يه عده با زور ميخان بيان مجلس خبرگان مگه مردم محجورن
خاهش ميكنم اين پست بدون توهين رو منتشر كنيد (3126079) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۵-۲۹ ۰۸:۱۱:۳۴
با بعضیا جور دیگه ای نمیشه صحبت کرد. کسایی که حتی حضور ساکتین فتنه رو هم نمی نونن تحمل کنن. هنوز رد صلاحیت هاشمی در انتخابات 92 از یادمان نرفته. (3126741) (alef-13)
 
حبیب
۱۳۹۴-۰۵-۲۸ ۱۸:۱۴:۲۸
امنیتی ترین کابینه تاریخ جمهوری اسلامی دم از رای ملت میزند.... (3125821) (alef-1)
 
۱۳۹۴-۰۵-۲۸ ۲۰:۲۹:۵۰
منفی (3126010) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۵-۲۹ ۰۰:۵۵:۲۱
امنيتي بودن منافاتي با رأي ملت ندارد. اتفاقا طرفداري از رأي مردم يكي از ويژگي‌هاي يك امنيتي سالم است.

خوب است آن زمان كه امام، امنيتي‌ها را سربازان گمنام امام زمان ناميدند جنابعالي فرصت اظهار فضل نداشتي وگرنه حتما با كنايه و متلك مي‌گفتي امنيتي‌ها سرباز امام زمان شده‌اند.

كابينه‌ي امنيتي امتيازش اين است كه سرش كلاه نمي‌رود و راحت‌تر مي‌تواند خلافكاران و كساني كه دست در جيب بيت‌المال كردند را به دام بيندازد.

و نهايتا همين‌ كه كابينه دزد، دروغگو ، بيعرضه و ناكارآمد نباشد كافيست. امنيتي بودن يا نبودن ارزش يا ضدارزش نيست. (3126515) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۵-۲۹ ۰۸:۱۲:۰۳
منظورت کدوم کابینه است؟ (3126742) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۵-۳۰ ۱۱:۲۵:۵۵
امنیتی برای مردم و علیه دشمنان مردم

ما به این دولت و امنیتی که در زمینه اقتصاد، سیاست و اجتماع برایمان فراهم آورده افتخار میکنیم (3129422) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۵-۲۸ ۱۸:۱۷:۰۶
مچكريم (3125825) (alef-1)
 
امیر
۱۳۹۴-۰۵-۲۸ ۱۸:۳۰:۳۱
چراغ های سبز جهت قانون گریزی از سوی جناب آقای روحانی روشن شد .اگه مجلس اول بدون شورای نگهبان تشکیل شد چه نیازی بود شورای نگهبان با آن همه دب دبه در قانون اساسی پیش بینی شود ظاهرا به همین زودی سخنان امام راحل در خصوص اهمیت شورای نگهبان از یاد آقایان رفته ، مگر نه این است دست خلاف کند باید آنرا برید .بنظر می رسد سمنان منشی را در فرزندانش ایجاد کرده که با دوبینش سیاسی به یک راه می روند . احمدی نژاد راهی رفته که روحانی در همان راه اما با رنگ لعاب اعتدال پا می گذارد راه، راه قانون گریزی است حضرت والا (3125840) (alef-1)
 
۱۳۹۴-۰۵-۲۸ ۱۸:۳۳:۰۲
نسخه دوم سخنان "آن مرد" که رفت! (3125844) (alef-1)
 
۱۳۹۴-۰۵-۲۸ ۲۲:۳۰:۰۸
بعید میدونم سن شما به این چیزا قطع بده (3126259) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۵-۲۸ ۱۸:۳۴:۰۷
از کجا به این نتیجه رسیدند که بهترین مجلس تاریخ ایران، مجلس اول بوده ؟!!! (3125848) (alef-1)
 
۱۳۹۴-۰۵-۲۸ ۲۰:۵۷:۱۰
تاریخ این رو میگه (3126063) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۵-۲۸ ۱۸:۴۲:۱۷
یه جمله میگم شما رو بخدا سانسور نکنید
همین آقای روحانی که از جملاتش بر میاد دوست داره شورای نگهبان را تحت فشار براره تا همه افراد را تایید صلاحیت کنه، آیا راضی میشه که در انتخابات بعد احمدی نژاد هم تایید صلاحیت بشه؟ و یه رقابت سالم با او داشته باشه؟ یا اینکه در انتخابات بعد شورای نگهبان باید قاطعانه!! وارد عمل بشه تا از ورود افراد نالایق جلوگیری کنه؟!! (3125862) (alef-1)
 
۱۳۹۴-۰۵-۲۸ ۲۰:۵۸:۵۵
چرا باید احمدی نژاد رد صلاحیت بشه؟ مردم شعور دارند و انتخاب میکنند مگر 8 سال رییس دولت نبوده؟ شماها هم که تا اخرین نفس ازش حمایت کردید حالا چرا باید رد صلاحیت بشه؟ (3126068) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۵-۲۸ ۲۱:۳۲:۵۵
دوست عزیز هم تو این انتخابات شورای نگهبان سخت گیری نکنه و همه افراد منتسب به یک جناح رو رد صلاحیت نکنه
هم برای ریاست جمهوری احمدی نژاد رو تایید صلاحیت کنه
اینا منافاتی با هم ندارن (3126145) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۵-۳۱ ۱۰:۰۹:۵۳
نه عزیز جان جسارتا بایدنظرهردورااصلاح کرد. درتمامی کشورهایک فیلترنتخاباتی وجودداره وکسی منکرش نیست ولی نبایدبانظرشخصی کسی راردکنیم وکمااینکه وقتی میگوئیم رقابت سالم معناش این نیست که هرکس غیرمنطق ودروغگو ومهمترازهمه قانون شکنی نیزواردشود. بایدتمامی عزیزان باهمه سلایق (چه اصلاح طلب وچه اصولگرا)اجازه ورودداشته باشندمگراینکه پیشینه کیفری ویامخالفت قانون اساسی داشته باشند. (3131068) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۵-۲۸ ۲۳:۱۱:۴۵
هر کس که ذره ای به بیت المال ضرر زده باید رد صلاحیت باشه (3126337) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۵-۲۸ ۲۳:۳۱:۵۸
یک جمله من میگم شما سانسور نکن
بینی و بین الله اگر یک کسی 26 پرونده تو دادگاه داشته باشه هروز هم پرونده ی جدیدی بر علیه او باز شه آیا باید تایید صلاحیت بشه ؟
کسی که میگه من قانون را قبول ندارم که صراحتا نقض میکنه این شرط را که التزام به قانون اساسی باید تایید صلاحیت بشه ؟ (3126373) (alef-13)
 
ا.ر
۱۳۹۴-۰۵-۲۹ ۰۳:۲۹:۵۱
به نظر من آقاي احمدي نژاد بايد تاييد صلاحيت بشه ، تا وزن خودش رو بدونه.
البته اگر رد صلاحيت بشه كار شوراي نگهبان در دوره قبل هم زير سؤال ميره. (3126605) (alef-13)
 
اراد
۱۳۹۴-۰۵-۳۱ ۰۴:۳۲:۵۹
دوست عزيز نظارت قانونى توسط وزارت كشور و بكمك وزارت اطلاعات و بررسى سوابق توسط خود وزارت كشور در مرحله نخست انجام ميشه ، اين نظارت استصوابيه يعنى از روى مصلحت انديشى بدون اينكه يك حكمى قطعى در مورد كسى وجود داشته باشه اون رو با توجه به تحقيقات ميدانى بخاطر مصالح كشور رد صلاحيت مى كنن در واقع اينايى كه شما مى گى كاملا باعث رد كانديداى مورد نظر خواهد شد چون تخلفات قانونى است اما بحث بر سر رد صلاحيت هاى مصلحتى است ، (3130575) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۵-۲۸ ۲۳:۳۴:۲۶
خاتمی هم تایید صلاحیت بشه ! اونقت اره ده تا محمود بیارید اصلا! مهم نیست ! (3126381) (alef-13)
 
رضا
۱۳۹۴-۰۵-۲۹ ۰۱:۱۳:۰۱
رای خاتمی و هاشمی 15+10=25 درصد هستش همین. (3126537) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۵-۲۹ ۰۰:۰۸:۵۱
احمدی نژاد و همه باید تایید صلاحیت شوند مردم خود باید تشخیص دهند که به چه کسی رای دهند. اگر مردم ما دلار 10 هزار تومنی و رشد اقتصادی -6 و ...رو میخواهند دموکراسی میگه میتونن به احمدی نژاد رای دهند و همه هم باید به رای مردم احترام بگذارند. تخیص صلاحیت وظیفه مردمه مگر اینکه طرف توی زندان و مشغول گذراندن محکومیت خودش باشه نتونه بیاد. (3126445) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۵-۲۹ ۰۷:۱۵:۴۵
ایشون قبلش باید به خاطر ضررهایی که به ملت ایران زدن در یک دادگاه عادل محاکمه بشن، اگر سربلند بیرون اومدن کاندید هم بشن. (3126665) (alef-13)
 
سهند
۱۳۹۴-۰۵-۲۹ ۱۶:۲۳:۴۵
شورای نگهبان قبلا بارها خودش را نشان داده برای مثال یگبار با تایید احمدی نژاد میزان دقت و درستی نظرات خودش را ثابت کرده است و این در حالی بود که اگثریت نخبگان جامعه میدونستند که احمدی نژاد صلاحیت اداره یک مملکت رو نداره ولی بخاطر منافع جناحی اعضای آن مجلس ایشان را تایید کردند و به فکر منافع کشور و مردم ومنافع ملی و منافع نظام نبودند. (3127961) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۵-۲۸ ۱۸:۵۰:۴۸
اقای روحانی مراقب باشید که مثل رییس جمهور قبلی قانون را دور نزنید.... (3125870) (alef-1)
 
۱۳۹۴-۰۵-۲۸ ۲۳:۳۲:۰۱
فعلا این مهم رو آقای جنتی به عهده دارند (3126374) (alef-13)
 
بهروز
۱۳۹۴-۰۵-۲۸ ۱۹:۲۱:۴۷
درود برروحانی
منتظر تحقق وعده هستیم جناب رییس جمهور (3125913) (alef-1)
 
۱۳۹۴-۰۵-۲۸ ۱۹:۳۶:۲۳
نمی دونم چرا هر وقت جناح چپ حاکم می شود یادش می افتند که کار شورای نگهبان فقط نظارت است نه بیشتر (3125930) (alef-1)
 
۱۳۹۴-۰۵-۲۹ ۰۱:۱۳:۳۸
جناح چپ چه حاكم باشد يا نباشد بر عمل به قانون اساسي و قرار گرفتن نهادها در جايگاهي كه قانون اساسي برايشان تعيين كرده تأكيد داشته و دارد.

قانون اساسي نحوه‌ي برگزاري انتخابات، حدود وظايف و اختيارات مجريان و ناظران را مشخص كرده. مشكل از آنجا شروع مي‌شود كه كساني به حدود مقرر شده در قانون اساسي راضي نيستند و حق بيشتري براي خود مي‌خواهند و معمولا از اين حق براي از صحنه به در بردن رقيب و ارتقاء موقعيت خودي‌ها استفاده مي‌كنند. (3126538) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۵-۲۸ ۱۹:۳۸:۳۱
طبق همون قانون اساسی که ازش حرف میزنید شورای نگهبان مسئول تایید صلاحیت نامزدهای انتخابات هست (3125932) (alef-1)
 
سعید
۱۳۹۴-۰۵-۲۸ ۲۰:۵۹:۴۰
به استحضارهموطن عزیزم برسانم برابر قانون انتخابات که پس از اختلاف بین مجلس وشورای نگهبان به مجمع تشخیص مصلحت نظام ارجاع وتصویب شد شواری نگهبان مسئول نظارت بر حسن اجرای قانون انتخابات که توسط هیاتهای اجرایی صورت میگید میباشد ورد صلاحیتها هم باید براساس استعلام قانونی ازمراجع 4گانه قوه قضاییه -نیروی انتظامی -وزرات اطلاعات وثبت احوال باید باشد ولاغیر که متاسفانه شورای نگهبان هرکزبه این قانون تن نداده ئسلیقه ای رد وتاییدمیکند (3126072) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۵-۲۸ ۲۲:۰۷:۰۷
این فقط تفسیر شورای نگهبان از قانون است .... روحانی دستشو دقیقا گزاشته روی تفسیر شورا .... (3126217) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۵-۲۹ ۰۸:۳۳:۵۵
وظیفه تفسیر قانون اساسی با شورای نگهبانه و نه با رئیس جمهور!
وظیفه اجرای قانون اساسی با رئیس جمهوره و نه با شورای نگهبان! (3126768) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۵-۲۸ ۲۳:۲۵:۲۱
البته بر طبق قانون نه سلیقه آقای جنتی (3126358) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۵-۲۹ ۱۵:۰۲:۴۴
شورای نگهبان باید مشخص کنه کی و چرا رد صلاحیت کرده (3127762) (alef-13)
 
حسین
۱۳۹۴-۰۵-۲۹ ۰۵:۳۸:۲۴
بر طبق قانون تایید صلاحیت بر عهده هییت اجرایی است و شورای نگهبان وظیفه رد صلاحیت ر داره (3126626) (alef-13)
 
سیدجواد
۱۳۹۴-۰۵-۳۰ ۲۳:۲۷:۱۹
اینکه بعضی احزاب عدم مقبولیت مردمی خودشان را با عدم تایید صلاحیت بعضی از نامزدهای خودشان به دلیل اتهامات مربوط به مسائل امنیتی، سوء استفاده های مالی و ... توجیه می کنند امر تازه ای نیست. کدام کشور دنیا به احزاب و اشخاصی که در ایجاد آشوب و نا امنی دخالت داشته اند صلاحیت شرکت در انتخابات را می دهد! حال بماند که هنوز این احزاب، علی رغم اینکه برای رسیدن به بخشی از قدرت مجبور شدند آویزان دیگران شوند، باز هم توهم اکثریت بودن را دارند. (3130352) (alef-13)
 
محمد
۱۳۹۴-۰۵-۲۸ ۱۹:۳۸:۵۰
آقاي روحاني شماها به ما ياد داده ايد كه بر اساس سنت نيوي و ائمه ما استفاده از متشابهات كار منافقين است براي فتنه انگيزي و ايجاد حيرت در مردم. چرا خودتان به اين علم خود عمل نمي كنيد؟
چرا به مشي امام (ره) و حضرت آقا (كه محكمات اين نظامند)در تائيد مسئوليتهاي شوراي نگهبان بي توجهي مي كنيد و به متشابهات تمسك مي كنيد. متاسفانه اين رويه شما شده كه هر چند وقت يكبار بجاي پرداخت به مسائل اصلي ، با سخنان دوپهلو ايجاد شبهه كنيد . فاين تذهبون؟ (3125934) (alef-1)
 
۱۳۹۴-۰۵-۲۸ ۲۱:۲۳:۱۵
جای شعار دادن کامنت معلم را جواب بده (3126121) (alef-13)
 
محمد
۱۳۹۴-۰۵-۲۹ ۰۹:۳۵:۵۰
نویسنده عزیز
اولا: ایکاش شما نظر خودتان را اعلام می کردید و ارجاع به کامنت دیگران نمی دادید.
ثانیا:بافرض صحت نوشته کامنت معلم ، ایشان به مشکلی اشاره کرده اماآیا شماها برای حل مشکل صورت مسئله را پاک می کنید؟ صحبتهای آقای روحانی پاک کردن صورت مسئله است. (3126889) (alef-13)
 
معلم
۱۳۹۴-۰۵-۲۸ ۱۹:۴۰:۴۵
باسلام در هیاتهای نظارت شورای نگهبان علی رغم اینکه میگویندردصلاحیت ها سیاسی نیست،ولی خواسته یا نخواسته مسائل سیاسی را دخالت میدهند.به عنوان مثال درسال 90نماینده اصول گرای مجلس از استان فارس نماینده اصلاح طلب شیراز را در صحن مجلس مورد ضرب وجرح قرار میدهد وبا اینکه نماینده اصولگرا به دیه وجزای نقدی محکوم میشودبعد میبینیم که نماینده اصلاح طلب رد صلاحیت میشود ونماینده اصولگرا که محکومیت قضایی دارد تایید صلاحیت.آیا اینگونه مصادیق که بسیار هم میباشد توجیه دارد؟نماینده فریمان در مجلس با رییس سازمان هدفمندی برخرد فیزیکی داشت ولی این موارد در رسیدگی به صلاحیت وی لحاظ نشد. (3125935) (alef-1)
 
۱۳۹۴-۰۵-۲۸ ۲۲:۱۱:۵۵
به خدا تبعیض راه حفظ نظام نیست ... (3126227) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۵-۲۸ ۱۹:۴۲:۰۴
رییس جمهور محترم همینطور چشم نمیتونه کار دست رو انجام بده دست هم بدون چشم نمیتونه راهش رو پیدا کنه و به بیراهه میره. شما چشمت رو ببند و با دستت برو به باغ گل. بجای گل چنان خاری به دستت میره که دادت به آسمون میره. بعدشم شما آدمای انقلابیه اول انقلاب رو پیدا کن بعد بگو شورای نگهبان نیاز نداریم. متاسفانه به مرور زمان یه عده انقلابیون به خاطر تامین نشدن منافع و یه عده هم بخاطر غرق شدن در پول و قدرت راه گم کردن و راه خیانت رو می پیمایند. اگه این چشم نبود تا حالا امثال مجلس ششم چیزی از این مملکت و انقلاب باقی نگذاشته بودن.العاقبه للمتقین (3125937) (alef-1)
 
چشم
۱۳۹۴-۰۵-۲۸ ۲۱:۳۵:۱۲
آقا چرا شعر میگی؟؟مگه ایشون گفتن چشم نباشه؟چشم باشه ولی بدونه کار چشم چیه و نخواد همه کاره باشه.دو ساعت قصه گفتی اصلا هم نفهمیدی چی به چیه. (3126147) (alef-13)
 
چشمک
۱۳۹۴-۰۵-۲۹ ۱۱:۳۱:۰۸
شماهم انگارنگرفتی"چشم"جان! قانون اساسی--یعنی همان قانونی که رییس جمهورمدعی رعایت آن است-- وظیفه ی شورای نگهبان رامشخص کرده و"قانونا"هم رییس جمهورنمی تواندبرای آن "تعیین تکلیف" کند... درهمان اروپاوپامریکاهم هرکسی رابه رده های بالای سیاسی راه نمی دهند. (3127177) (alef-1)
 
۱۳۹۴-۰۵-۳۰ ۱۱:۴۱:۳۳
الان چشم داره کار مغز رو انجام میده!

چقدر پیچیده س این سیاست ! (3129447) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۵-۲۹ ۰۹:۰۷:۳۲
اگه مجلس ششم الان بود ايران گلستان بود .... (3126832) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۵-۲۸ ۱۹:۴۵:۵۹
در مجلس باید نمایندگان همه گروهها و عقاید مختلف حضور داشته باشند حتی مخالفان مگر آنها که میخواهند کشور رو بهم بریزند. (3125941) (alef-1)
 
۱۳۹۴-۰۵-۲۸ ۱۹:۴۹:۱۷
خداوند شما رئیس جمهور محترم و رهبر معظم انقلاب را برای کشور حفظ کند. مردم عادی که تریبون و نشریه ندارند و تریبونها در اختیار اقلیتی محدود ولی پر سروصدا و قدرتمند است. خداوند به شما پاداش خیر دهد که حرف دل این مردم را فریاد میزنید. خدا انشالله به شما توفیق و سلامتی عنایت فرماید. (3125945) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۵-۲۸ ۱۹:۵۴:۰۵
قربان دهانت اقای رییس جمهور که حرف اکثر مردم را میزنید.البته مخالفین نوشته های من حالا میگن که چطور خودتون رو اکثریت حساب میکنید و جوابش از مثبت های موافقان صحبت های رییس جمهور مشخص میشه. (3125951) (alef-13)
 
علی
۱۳۹۴-۰۵-۲۸ ۲۰:۱۹:۳۳
درود بر روحانی . به رای خودم افتخار میکنم.
اگه قرار باشه انتخابات ازاد باشه باید همه گروه ها حضور داشته باشن. نه دستچین بشن. (3125991) (alef-13)
 
حسین س
۱۳۹۴-۰۵-۲۸ ۲۰:۲۲:۳۷
از مواضع برحق رئیس جمهور محترم قاطعانه حمایت می کنیم (3125995) (alef-13)
 
دانیال
۱۳۹۴-۰۵-۲۸ ۲۰:۳۰:۴۷
به نظر الف فقط و فقط نظر مخالفان رییس جمهور رو پخش می کنه!!!!!!!!
بزرگترین سایت سانسوری رسانه ای الف هستش! (3126013) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۵-۲۸ ۲۱:۰۹:۴۹
سخنان حق و بجایی بود. جز یک مورد که با شما موافق نیستم و آن هم اینکه بهترین مجلس پس از انقلاب مجلس ششم بود. (3126085) (alef-13)
 
محمد
۱۳۹۴-۰۵-۲۸ ۲۱:۲۳:۴۵
من طرفدار روحانی ام ولی به این سخنانش نقد دارم چون امام نظرشون خلاف نظر ایشون هست (3126123) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۵-۳۰ ۱۲:۵۵:۵۷
میزان رای ملت است.
امام خمینی(ره)
اتفاقا از دیدگاه حقیر کاملا منطبق با سخنان امام است. (3129535) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۵-۲۸ ۲۱:۳۵:۳۰
روحانی قبل از اینکه رئیس بشه یکم دلش بحال فقرا میسوخت الان مثل اینکه جاش خیلی گرم و راحته فقط منت بر سر مردم میگذارند که تورم زیادی کم شده! الان سانترفیوژ بحمدخدا نمیچرخد ولی چرخ زندگی مردم همان مقدار که زمان دکتر میچرخید هم دیگر نمیچرخد! فقط وعده امید به آینده و افق های خیلی دور! (3126148) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۵-۲۹ ۰۱:۲۱:۵۹
آره زمان دكتر كه خيلي مي‌چرخيد. يادش بخير قيمت كالاها صبح 100 تومن ظهر 200 تومن بعد از ظهر 300 تومن........

خدا رحم كرد كه مرداد 92 از راه رسيد وگرنه دكتر كل زندگي مردم رو حسابي مي‌چرخوند.

البته جماعتي هم بودند كه چرخ زندگيشون آنچنان كه بايد و شايد نچرخيد. بندگان خدا ناچار شدند بروند گردنه‌ي حيران در كوه زندگي كنند. (3126541) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۵-۲۸ ۲۱:۴۷:۰۳
آقای روحانی زمان
اول انقلاب کسی حقوق های چند ده ملیونی نداشت...
اول انقلاب کسی به دنبال نامه نوشتن به امریکا نبود...
اول انقلاب نمایندگان مجلس نامه به رهبر نمی نوشتن که جام زهر بنوش...
اول انقلاب خانه مسثولان پایین شهر بود نه بالا بالاها...
اول انقلاب رفتن به جبهه برای مسئولین افتخار بود و نه تعداد سفرهای خارچی...
اول انقلاب همه مسئولین مردمی بودند نه غربی...
حالا فهمیدید که چرا اول انقلاب شورای نگهبان نیاز نبود...اما به فاصله چند سال بعد از جنگ، مجلس ششم را داشتیم که .....بماند...

آقای روحانی به جای کارهای سیاسی خواهشا کمی به داد ما بی کارها برسید...شما کار را درست کن...بده دست دخترها و خواهشا با این حرف ها که دختر های مهندس از پسرهای مهندس چیزی کم ندارند برای کار جو سازی بی خود نکنید ... اصلا تو این دو سال شغلی ایجاد کرده اید که حالا می خواهید فقط به پسرها ندهید....تمام کارهایی که این دو سال ایچاد کردید مال دخترها خوبه... (3126172) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۵-۲۹ ۲۱:۱۶:۱۹
دوست عزیز شاید هم عکس فرموده شما باشه
الان سالیان سال که شورای نگهبان حضور قوی دارند . شاید ایشان یکی از دلایل از دست دادن آنچیزهایی باشند که ما اول انقلاب واشتیم و سال به سال بیشتر از دستشون دادیم.
بالاخره نمیشه که شما اینهمه قدرت داشته باشی در تصمیم گیری ولی وقتی اوضاع خوب پیش نمیرود گردن دیگران بیندازی. (3128654) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۵-۲۸ ۲۱:۴۸:۳۶
تشبیه دولت به دست و شورای نگهبان به چشم جالب است. ولی بر اساس همین تشبیه نباید چشم را بست و با دست کاری انجام داد بعد چشم را برای نظارت بر کار کرده دست باز نمود . کدام انسان عاقل و بینا چنین می کند؟!!! به خاطر داشته باشیم که چشم در قسمت سر قرار گرفته و به عقل نزدیکتر است. (3126176) (alef-13)
 
اربابی
۱۳۹۴-۰۵-۲۸ ۲۲:۱۵:۴۰
خدا اخر و عاقبت ما را ختم بخیر بگرداند . باز این ترفندی است نمیدانم .
اقای روحانی فراموش کردند که خود دست پخت همین شورای نگهبان هستند . اگر دیگران را اجازه میدادند که کاندید شوند و رد صلاخیت نمیکردند ایا اقای روحانی بود که چنین گوید پس ترفتد است گول نخورید (3126234) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۵-۲۸ ۲۲:۲۲:۲۲
اگر میدانیم گوش شورای نگهبان به این حرفها بدهکار نیست ولی روحانی ....متشکریم (3126244) (alef-13)
 
از سار کاشان
۱۳۹۴-۰۵-۲۸ ۲۲:۲۵:۰۸
سخنان منطقی، عاقلانه و حکیمانه ای فرموده
درود بر دکتر روحانی (3126251) (alef-13)
 
علی
۱۳۹۴-۰۵-۲۸ ۲۲:۳۱:۴۷
تا موقعی که عده ای فکر می کنند قیم مردم هستند و بهتر از بقیه مردم صلاح مملکت را میدانند.
از این دیدگاه احمدینژاد ها ی بیرون می آید که کارهای نسنجیده آنها مشکلات زیادی برای مردم وکشور بوجود آورده و می آورد. (3126265) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۵-۲۹ ۲۱:۱۷:۳۶
و جالب اینجاست که مسولیتش را هم بر عهده نمیگیرند! (3128657) (alef-13)
 
امین
۱۳۹۴-۰۵-۲۸ ۲۲:۳۴:۰۰
آقای روحانی خوبه که میلیمتری رئیس جمهور شده. اگه با اختلاف برنده میشد فکر کنم تا حالا هر چی مخالف یا هر مخالف احتمالی رو سر به نیست میکرد. یه جوری حرف میزنه که تو کشور اعتشاش بشه.
ااقی رئیس جمهور لطفا سرهنگ نباششششششش. (3126269) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۵-۲۹ ۰۱:۳۴:۰۳
ميليمتري؟ يعني فاصله‌ي 13 ميليون رأي يا سه برابر نسبت به نفر دوم ميليمتري است؟

در نظر داشته باشيد كه در سال 84 احمدي‌نژاد فقط با اختلاف 50 هزار بيشتر از آقاي كروبي توانست بعد از آقاي هاشمي نفر دوم شود و به دور دوم برود.

اگر 13 ميليون رأي ميليمتري است در اينصورت 50 هزار رأي را بايد با واحد آنگستروم اندازه‌گيري كرد. كساني كه خودشان در چنين وضعيتي بالا آمدند به كسي كه 13 ميليون اختلاف رأي داشته متلك مي‌گويند و البته آب گاهي اوقات سربالا مي‌رود.

جالب است كه به جاي آنكه طرفداران آقاي روحاني به نامزدهاي شكست خورد متلك بگويند و اختلاف آراء 13 و 15 و 17 ميليون رأي را به رخ آنها بكشند ظاهرا اين طرف مقابل است كه احساس پيروزي مي‌كند و لازم مي‌داند به هر مناسبتي آن را به رقيبي كه قباي رياست‌جمهوري به تن كرده يادآوري كند. (3126547) (alef-13)
 
ابوالقاسم
۱۳۹۴-۰۶-۰۱ ۱۵:۲۴:۵۹
یادمان نرود رییس جمهور باید پنجاه درصد بعلاوه یک رای از آرای مردم را کسب کند و درصد آقای روحانی با اختلاف کم از پنجاه درصدگذشت
پس اصلا بحث اختلاف ایشون با نفر دوم نیست
بلکه بحث اکثریت ارا است (3135781) (alef-13)
 
ناصری
۱۳۹۴-۰۵-۲۹ ۱۵:۰۳:۳۷
میلیمتر؟؟؟؟؟؟ ولی با نفر دوم کیلومترها فاصله داشت ، امین جان بیشتر دقت کن برادر من (3127763) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۵-۲۹ ۱۹:۵۹:۵۱
لابد اون سی درصدی که در انتخابات شرکت نکردن میخواستن به آقای جلیلی رای بدن! (3128541) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۵-۲۸ ۲۲:۵۱:۲۷
به کوری چشم دشمنان اسلام و انقلاب شورای نگهبان مثل گذشته جلوی ورود خائنین را به خانه ملت خواهد گرفت . (3126298) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۵-۲۸ ۲۲:۵۲:۴۳
من رای دادم به روحانی و واقعاً هم امیدوارم به این دولت ولی شما رو به خدا کی قراره این رفتارها در کشور ما تمام بشه؟
رئیس جمهور مملکت چرا باید علیه یک نهاد رسمی کشور در رسانه ها سخنرانی کنه؟ اگر قانون اشکال داره خب درستش کنید! مسیر قانونی مشخصی وجود داره. مشورت کنید، مذاکره کنید، اقدام کنید و مملکت رو اصلاح کنید.
این وضعیت زیر آب زنی که مقامات بهش عادت کردند جز بی اعتماد کردن مردم به کلیت دستگاه هیچ دستاوردی نخواهد داشت همچنانکه تا حالا هم نداشته! (3126303) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۵-۲۹ ۰۱:۴۰:۱۳
جالبه كه هر كس مي‌خواد با آقاي روحاني مخالفت كنه اول مي‌نويسه: "من به روحاني رأي دادم، من طرفدار روحاني هستم و........."

با اين همه طرفدار، باعث تعجب است كه براي آقاي روحاني فقط 19 ميليون رأي اعلام شده. فكر كنم اگر حرف اين حضرات راست باشد بايد صندوقها بازشماري شوند و در اينصورت چه بسا آراء آقاي روحاني از 30 ميليون هم بيشتر شود! (3126561) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۵-۲۸ ۲۳:۰۴:۳۹
از روحانی متشکرم حرف دل ما رو زدی بسیار عالی بود و برای برخی نویسندگان الف هم خوراک خوبی فراهم کردی که حرفهای مغالطه امیز بزنند و مقاله ها بنویسند و کامنتهای قوی و مستدل دریافت کنند.
احسنتم
و من الله توفیق (3126326) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۵-۲۸ ۲۳:۰۶:۴۵
جناب روحانی نظرشما عین نظر امام واکثریت ملت ایران است تاآخر درخصوص این موضوع مهم استقامت کن چراکه نظر بنیانگذارجمهوری اسلامی هم همین بود ودردورسوم مجلس هم که همین حضرات ازاعلام نتیجه خودداری میکردند با فرمایش وتذکرامام نتیجه رااعلام نمودند (3126329) (alef-13)
 
مراد
۱۳۹۴-۰۵-۲۸ ۲۳:۰۸:۲۴
ازاینکه درانتخابات ریاست جمهوری شرکت نکردم وبه ریئس جمهوردکترروحانی رای ندادم متاسفم اندیشه های بلندباوجودمخالفان حزبی وباندهای تمامیت خواه باپشتیبانی روشنفکران وملت ازاده ایران پیروزاست درودبرشماکه پاسدارقانون اساسی هستید (3126332) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۵-۲۹ ۱۱:۳۵:۲۹
ازاینکه درانتخابات شرکت کردم وبه ایشان هم رای ندادم بسیارافتخارمی کنم! (3127190) (alef-1)
 
یتا
۱۳۹۴-۰۵-۳۱ ۲۳:۳۵:۴۶
حسن جان همه دولتی هارو جمع کردی نظر بدن!!! (3133609) (alef-13)
 
مهدی
۱۳۹۴-۰۵-۲۸ ۲۳:۵۶:۰۵
دولت آقای روحانی با رای اکثریت مردم روی کار آمد وطبق قانون نظر اکثریت باید اعمال شوداالبته حقوق قانونی اقلیت باید رعایت شود اگر تمامی ارگانهای مملکت این فکر را قبول داشته باشند هیچ مشکلی در اداره مملکت بوجود نمیاد مجلس آینده هم با رای اکثریت شکل خوهد گرفت انشالله (3126415) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۵-۲۸ ۲۳:۵۷:۴۲
آگه اکثریت تصمیم بگیرن مجلس را به یه جناح بدن تکلیف چیه؟
این جور حرف زدن جه سنخیتی با مردم سالاری دینی داره؟
آیا حضور ضد انقلاب در مجلس اول نقشی در کارایی آن داشت؟
آقای حقوقدان! آیا تایید صلاحیت در انتخابات از وظایف شورای نگهبان نیست؟
پناه میبرم به خدا از دست این رییس‌جمهور!!!! (3126419) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۵-۲۸ ۲۳:۵۷:۵۴
آیا می شود که مثل یک کشور ایده آل روزی همه مردم واقعی با هر تفکری در مجلس نماینده ای داشته باشند. (3126420) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۵-۲۹ ۰۰:۲۰:۲۶
روحانی بیاد جلوی احمدی نژاد 5 میلیون رای هم نمیاره (3126458) (alef-13)
 
رمضانی
۱۳۹۴-۰۵-۲۹ ۰۰:۲۰:۳۸
صحبت جناب آقای روحانی در مورد شورای نگهبان کاملأ صحیح است. متأسفانه رد صلاحیت های گسترده توسط شورای نگهبان باعث شده کشور از وجود و خدمت بسیاری از کسانی که توانایی دارند محروم شود و شاهد حضور انسان های تکراری و نبود تفکرات جدید در مجلس باشیم که در نهایت ملت ضرر کرده است. (3126460) (alef-13)
 
علی
۱۳۹۴-۰۵-۲۹ ۰۰:۳۳:۳۷
متشکریم روحانی حرف ملت را زدی اسلام با ازاذی مخالف نیست ما برای ازاذی
انقلاب کردیم و گرنه همه چیز ذاشتیم ای کاش میشد این حرف شما را به نظر
خواهی ملت میرسیذ تا مخالفین نظر شما ببینند چقدر ذر اقلیت هستن بازهم
روحانی متشکریم (3126490) (alef-13)
 
سعید
۱۳۹۴-۰۵-۲۹ ۰۰:۴۵:۴۷
این رئیس جمهور وکیل الرعایاست یا رئیس دارالاخلافه است که اینگونه نطق میکند.
برای اینگونه قیاس کردن برای فردی که ادعای حجت الاسلامی و دکترای حقوق میکند فقط متاسفم.
بلاخره بوی سیاست زدگی و توهم خیال احمدی نژادی وی را هم گرفتار کرد. منتها او بعداز6سال به اینجا رسید اما ایشان بعداز18ماه به واگرایی از نظام رسیده است. (3126504) (alef-13)
 
صادق میبدی از یزد
۱۳۹۴-۰۵-۲۹ ۰۴:۵۸:۰۷
الف عزیز یکبار هم که شده صدای ملت خداجو را سانسور نکن بگذار کامنت بنده که نظر اکثریت ملت ولایت جو و ولایت مدار میباشد پخش شود و اینقدر سانسور نکن ؛
بنده با آقای روحانی کاملا موافقم ولی باید دید منویات مقام معظم رهبری چیست. مردم ایران اسلامی پیروی ولایتند و ولایتمدار و دوستدار ولایت ؛ پس سخنان آقای رییس جمهور درست است ولی صحیح است که تحقیق نمود و نظر حضرت آقا را متوجه شد آن فصل الخطابست در هر امور ، پس در هر زمینه تابع مطلق ولایت فقیه باشیم تا به مملکت و دین و کیان جمهوری اسلامی ما آسیبی وارد نشود (3126621) (alef-13)
 
مصطفی
۱۳۹۴-۰۵-۲۹ ۰۶:۴۴:۴۹
روحانی می خواهد یک تعادل قدرت برقرار بشه فقط یه طیف خاص مجلس قبضه نکنه که اونا حرف مردم اهمیت نمیدن فقط فکر جایگاه خودشون تو مجلسن پس باید روحانی بر حق مردم که اجرای حداقل قانون است پافشاری کند این همه نرمش و محافظه کاری بسه.به امید داشتن مجلس چند صدایی!!! (3126647) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۵-۲۹ ۰۷:۲۳:۲۸
روحاني تاحالا سعي كرده حرف اكثريت مطلق جامعه رو بزنه.روحاني واقعا به دموكراسي و مردم سالاري اعتقاد داره البته اگه بزارن كارشو بكنه. (3126672) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۵-۲۹ ۰۷:۲۹:۳۳
امام خمینی (ره) خطاب به شورای نگهبان:

اگر صد میلیون آدم، اگر تمام مردم دنیا یک طرف بودند و شما دیدید که همۀ آنها حرفی می‏‌زنند که بر خلاف حکم قرآن است، بایستید و حرف خدا را بزنید، ولو اینکه تمام بر شما بشورند.

تفاوت را احساس کنید. (3126689) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۵-۲۹ ۰۷:۴۶:۱۴
چکیده نظر امام خمینی(ره):

تمکین نکردن به نظر شورای نگهبان مخالفت با اسلام است/ توقع نداشته باشید که مورد اهانت واقع نشوید/به جوسازى‌ها اعتناء نکنید/ قاطعانه برخورد کنید.


حالا ببینید چطور دارند نظرات امام را تحریف میکنند
. حضرت آقا گفتند:
اگر نظرات امام تحریف شود ملت ایران سیلی خواهد خورد.

جوونها این یک هشدار جدی است از دلسوزترین مسول کشور (3126703) (alef-13)
 
علی
۱۳۹۴-۰۵-۲۹ ۰۷:۵۰:۴۴
به هیچ وجه ملاحظه نکنید/ قاطعانه برخورد کنید

امام خمینی (ره) در تاریخ 30 تیرماه 59 در حالی که 4 روز از آغاز به کار اولین شورای نگهبان نگذشته بود، در دیدار اعضای این شورا تاکید می‌کنند که "شما باید ناظر بر قوانین مجلس باشید، و باید بدانید که به هیچ وجه ملاحظه نکنید. باید قوانین را بررسی نمایید که صددرصد اسلامی باشد. به هیچ ‏وجه گوش به حرف عده ‏ای که می‌‏خواهند یک دسته کوچک مردم ما خوششان بیاید و به اصطلاح مترقی هستند،[ندهید]قاطعانه با اینگونه افکار مبارزه کنید. خدا را در نظر بگیرید. اصولاً آنچه که باید در نظر گرفته شود خداست، نه مردم.

...اگر صد میلیون آدم، اگر تمام مردم دنیا یک طرف بودند و شما دیدید که همۀ آنها حرفی می‏‌زنند که بر خلاف حکم قرآن است، بایستید و حرف خدا را بزنید، ولو اینکه تمام بر شما بشورند. انبیا هم همین‏طور عمل می‏‌کردند؛ مثلاً موسی در مقابل فرعون مگر غیر از این عمل کرد؟ مگر موافقی داشت؟"

تمکین نکردن به نظر شورای نگهبان مخالفت با اسلام است

حضرت امام خمینی در 18 خرداد سال 1360 و در بحبوحه آشوب‌آفرینی‌های بنی‌صدر و حامیانش، کسانی که از قانون و یا مصوبات مجلس که به تائید شورای نگهبان رسیده است، تمکین نمی‌کنند را "مخالفت با اسلام" می‌دانند.

"در کشوری که قانون حکومت نکند، خصوصاً، قانونی که قانون اسلام است، این کشور را نمی‏‌توانیم اسلامی حساب کنیم. کسانی که با قانون مخالفت می‏‌کنند، اینها با اسلام مخالفت می‏‌کنند. کسانی که با مصوبات مجلس بعد از اینکه شورای نگهبان نظر خودش را داد باز مخالفت می‏‌کنند، اینها دانسته یا ندانسته با اسلام مخالفت می‏‌کنند.

اگر همۀ اشخاصی که در کشورمان هستند و همۀ گروه‌هایی که در کشور هستند و همه نهادهایی که در سرتاسر کشور هستند به قانون خاضع بشویم و قانون را محترم بشمریم، هیچ اختلافی پیش نخواهد آمد. اختلافات از راه قانون‌شکنی‌ها پیش می‌‏آید. اگر قانون حکومت کند در یک کشوری[اختلافی دیگر نخواهد بود]... دیکتاتوری همان است که نه به مجلس سر فرود می‌‏آورد، نه به قوانین مجلس و نه به شورای نگهبان و نه به تأیید شورای نگهبان و نه به قوۀ قضائیه و نه به دادستانی و نه به شوراهای دادستانی و همین طور به همۀ ارگان‌ها. قانون معنایش این است که [همه] چیزها [را] به حسب قانون اسلامی، به حسب قانون کشوری که منطبق با قوانین اسلام است، همه را، وظیفه‏‌شان را قانون معین کرده".

اعضای شورای نگهبان حافظ مصالح اسلام و مسلمین‌اند

ایشان سال‌های بعد در سخنرانی‌ای به برخی مخالفت ها با نظر شورای نگهبان در ابطال برخی از حوزه‌های انتخابی در مجلس دوم اشاره می‌کنند و با تاکید بر جایگاه رفیع شورای نگهبان و نگرانی از خطر تضعیف آن می‌فرمایند: "چنانچه مشاهده می‏‌شود پس از انتخابات مرحلۀ اول از دوره دوم مجلس شورای اسلامی، افرادی که نظریۀ شورای محترم نگهبان در ابطال یا تأیید بعضی حوزه‏‌ها موافق میل‏شان نبوده است، دست به شایعه‌افکنی‏ زده و اعضای محترم شورای نگهبان ـ ایدهم اللّه‏ تعالی ـ را که حافظ مصالح اسلام و مسلمین هستند، تضعیف و یا خدای ناکرده توهین می‏‌نمایند و به پخش اعلامیه و خطابه در مطبوعات و محافل دست زده‌‏اند، غافل از آنکه پیامد چنین اعمال و جوسازی‏‌ها آن هم در دورۀ دوم مجلس و نگذشتن سالی چند از انقلاب چه خواهد بود. امید است چنین اعمال، بی‏‌توجه به نتایج ناروا و اسف‏بار آن باشد.

در خاتمه باید بگویم که حضرات آقایان فقهای شورای نگهبان را با آشنائی و شناخت تعیین کردم و احترام به آنان و حفظ مقامشان را لازم می‏‌دانم و امید آن دارم که این نحو امور تکرار نشود. و به شورای نگهبان تذکر می‌‏دهم که در کار خود استوار باشید و با قاطعیت و دقت عمل فرمایید و به خدای متعال اتکال کنید. از خداوند تعالی عنایت و رحمت برای ملت عزیز را خواستارم".

شما روی مواضع اسلام قاطع بایستید

حضرت امام خمینی (ره) همچنین در دیدار با فقها و حقوقدانان شورای نگهبان از محفوظ ماندن شورا برای همیشه می‌گویند و از اعضای شورا می‌خواهند که برای حفظ مصالح اسلامی، اگر اقتضا کرد به احکام ثانویه عمل کنند.

" شما نباید فقط به فکر حالا باشید و بگویید آینده هر چه شد، باشد. شیاطین بتدریج کار می‏‌کنند. امریکا برای پنجاه سال آینده خود نقشه دارد. شما باید طوری فکر کنید که این شورا برای همیشه محفوظ بماند. رفتار شما باید به صورتی باشد که انتزاع نشود که شما در مقابل مجلس و دولت ایستاده‏‌اید. اینکه شما یکی و مجلس یکی، شما یکی و دولت یکی، ضرر می‌‏زند. شما روی مواضع اسلام قاطع بایستید، ولی به صورتی نباشد که انتزاع شود شما در همه جا دخالت می‏‌کنید. صحبت‌های شما باید به صورتی باشد که همه فکر کنند در محدوده ‏قانونی خودتان عمل می‏‌کنید، نه یک قدم زیاد و نه یک قدم کم."

توقع نداشته باشید که مورد اهانت واقع نشوید/ تا کسی کاری انجام ندهد، کسی به او توهین نمی‌‏کند

علی‌رغم آگاهی حضرت امام (ره) به برخی تلاش‌ها برای تضعیف شورای نگهبان و تاکید ایشان بر عملکرد هوشمندانه در حفظ شورا، ایشان از اهانت برخی به اعضای شورا سخن می‌گویند و این اهانت ها را ناشی از عملکرد صحیح شورا می‌دانند.

"از تحمل زحمات و رنج‌های شما تشکر می‌‏کنم. شما توقع نداشته باشید که مورد اهانت واقع نشوید. همه می‌‏دانید تا کسی کاری انجام ندهد، کسی به او توهین نمی‌‏کند. توهین برای کسانی است که می‏‌خواهند زنده باشند. هیچ کدام از ما نباید انتظار تعریف را داشته باشیم. باید به حکم خدا عمل کنیم و به این هم کاری نداشته باشیم که چه کسی از این کاری که برای خدا می‏‌کنیم، خوشش می‌‏آید و یا چه کسی بدش می‌‏آید. من در تمام مواقعی که مقتضی بوده است، مجلس و شورای نگهبان را تأیید کرده‏‌ام. ما باید دست در دست یکدیگر بگذاریم تا یک کشور اسلامی درست کنیم. مهم این است که با هم خوب باشید و تصمیم داشته باشیم که مستقل و آزاد حرکت کنیم و مطمئن باشید که می‌‏توانید...بار دیگر از مساعی شما در شورای نگهبان تشکر می‏‌کنم. شما برای خدا کار می‏‌کنید و ان شاء اللّه‏ خداوند شما را تأیید فرماید".

شورای نگهبان بدون ملاحظه از هیچ کس فقط و فقط خدا را در نظر بگیرد

بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران که ادامه این خدمت بزرگ (شورای نگهبان) را به اسلام و جمهوری اسلامی امری ضروری می دانند، در دیدار فقها و حقوقدانان شورای نگهبان، تاکید می‌کنند که "شورای نگهبان بدون ملاحظه از هیچ کس فقط و فقط خدا را در نظر بگیرند".

و من قبلاً در مورد انتخابات گفتم که همه چیز ما باید روی موازین اسلامی باشد. افرادی که تعیین می‏‌شوند، باید کسانی باشند که به درد اسلام و جمهوری اسلامی بخورند."

امام خمینی(ره) اینکه فردی مصوبه مجلس پس از تائید شورای نگهبان را نپذیرد، نشانه "مفسد فی الارض" بودن آن فرد می‌دانند.

ایشان می فرمایند: "مجلس اگر رأی داد و شورای نگهبان هم آن رأی را پذیرفت، هیچ کس حق ندارد یک کلمه راجع به این بگوید. من نمی‌‏گویم رأی خودش را نگوید؛ بگوید؛ رأی خودش را بگوید، اما اگر بخواهد فساد کند، به مردم بگوید که این شورای نگهبان کذا و این مجلس کذا، این فساد است، و مفسد است یک همچو آدمی، تحت تعقیب مفسد فی‏الارض باید قرار بگیرد.

این مجلس ما حصل خون یک جمعیتی است که وفادار به اسلام بودند...اگر بنا باشد که این مجلس فراهم آمده از «اللّه‌اکبر» مردم قدمی برخلاف اسلام بگذارد، این مجلس مجلسی خواهد بود که برخلاف مسیر مسلمین عمل کرده. نمی‌‏شود از شما پذیرفت که ما قانون را قبول نداریم. غلط می‏‌کنی قانون را قبول نداری! قانون تو را قبول ندارد. نباید از مردم پذیرفت، از کسی پذیرفت، که ما شورای نگهبان را قبول نداریم. نمی‌‏توانی قبول نداشته باشی. مردم رأی دادند به اینها، مردم شانزده میلیون تقریباً یا یک قدری بیشتر رأی دادند به قانون اساسی. مردمی که به قانون اساسی رأی دادند، منتظرند که قانون اساسی اجرا بشود؛ نه هر کس از هر جا صبح بلند می‏‌شود، بگوید من شورای نگهبان را قبول ندارم. (3126709) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۵-۲۹ ۰۹:۳۳:۳۴
گام اول برای انحراف از انقلاب بازگشت به قانون اساسی که همانا پرهیز از سوء استفاده از قدرت و منافع باندی است و در نهایت بازگشت صادقانه به آغوش و اراده ملت و نجات کشور و حاکمیت که خود شرط عقلانیت است. (3126882) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۵-۲۹ ۱۰:۳۵:۲۸
تا زمانیکه نهاد هایی در این کشور وجود دارندکه برای ادامه حیات خود نیازی به رای ملت ندارند ودر فضای غبارآلود و متشنج نفس میکشند وقدرتشان چند برابر دولت است هیچ چیز عوض نخواهد شد و مملکت هیچگاه روی سعادت وآرامش را نخواهد دید انتخابات آ زاد مردمی فضای آرام ومنطقی برای این حضرات سم مهلک است (3127043) (alef-13)
 
عماد
۱۳۹۴-۰۵-۲۹ ۲۰:۳۵:۰۵
قاعدتا شورای نگهبان منبعی بجز شرع و قانون اساس برای اظهار نظر ندارد اما مشکل اینجاست که به نظر میرسد شورای نگهبان جایی که دین و قانوین اساسی ساکت است و باید ساکت باشد ، نیست. جایی هم که دین و قانون اساس حرف دارد ساکت است ( مثل قضیه ربا خواری بانک ها که همه با قانونی که شورای نگهبان ایرادی در آن ندیده توجیه میشود) . مثلا ما نفهمیدیم کجای هاشمی رفسنجانی با شرع و قانون اساس مشکل داشت که رد صلاحیت شد یا اینکه چرا خلاف شرع بین و نقض قسم احمدی نژاد در مناظرات نادیده گرفته شد . اصلا کجای احمدی نژاد با چند سال شهردار بودنش رجل سیاسی بود ؟ تمام این ایراد ها به راحتی با ارایه شفاف مذاکرات شورا و دلایل ارایه شده در آن قابل رفع است و مکانیزمی بهتری هم فعلا برای جایگزینی همچو شورای نگهبانی نیست. (3128588) (alef-13)
 
مجید
۱۳۹۴-۰۵-۲۹ ۲۱:۳۴:۱۰
از اینکه هم به ایشان رای دادم و هم حدود 50 نفر از دوستان و خویشاوندان که نمیخواستند در انتخابات شرکت کنند رو تشویق به رای دادن به ایشان کردم خوشحالم. (3128685) (alef-13)
 
سلام
۱۳۹۴-۰۵-۲۹ ۲۱:۳۶:۲۳
نظر امام در مورد شوراى نگهبان چيست؟! فراموش كرده ايم؟! (3128689) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۵-۳۰ ۰۲:۴۰:۲۱
انتقادات اینطوره الان:
اقای روحانی چرا حرف درست رو زدین؟؟؟؟ چرا بر حرف اشتباه که چند دهه است ما باهاش درگیریم تاکید نکردی؟ (3129154) (alef-13)
 
رامین
۱۳۹۴-۰۵-۳۰ ۱۲:۴۲:۵۷
در اول انقلاب این خط وخط بازی نبود همه بعنوان نیروی نظام وارد مجلس شدند در ظاهر یک طیف بودند بعدها افکارشان ظاهر شد (3129507) (alef-13)
 
حسین پور
۱۳۹۴-۰۵-۳۰ ۱۴:۲۳:۵۹
انتخابات زمانی معنا پیدا می کنه که هر کس بخواد خودش رو در معرض رای مردم قرار بده و اگه رای مردم رو آورد بشه نمایند ملت. نه اینکه اول شورای نگهبان نماینده خودشو انتخاب کنه بعد به مردم بگه از بین نمایندگان من نماینده خودتون رو انتخاب کنید. (3129651) (alef-13)
 
mohammadzaman
۱۳۹۴-۰۵-۳۰ ۱۴:۵۷:۱۹
در بدن سالم که دارای عقل سالم است اگر چشم ببیند که خطری به سمت او می اید به مغز سالم فرمان میدهد که دست سالم خطر را کنار بزند.
حالا اگر چشم دید و به عقل سالم دستور داد ولی دست عمل نکرد پس ان دست باید از ریشه قطع شود. نه چش را از حدقه بیرون بیاورند. (3129697) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۵-۳۰ ۱۸:۴۸:۳۱
جناب آقای روحانی که همیشه نام امام و رهبری رو وردزبان دارن بفرمایند"اگر شورای نگهبانی که 6 نفر آنها ازطرف رهبری انتخاب میشوند وکلیه افراد آن شورا انسانهای مطمئن و مومنی هستند عملکردجناحی دارندچگونه ملت مطمئن باشد هیئت های اجرایی که یقینا از نظر تقوا درسطح پایین تر و از نظر ورود درتشکیلات حزبی فعالتر هستند بتوانند بی طرفانه عمل کنند" با وجود اینکه هردو ارگان براساس گفته خودشان طبق قانون عمل میکنند (3129984) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۵-۳۰ ۲۱:۵۰:۲۸
شورای نگهبان باید فقط جنبه نظارتی داشته و پاسخگو و مسئولیت پذیر باشد (3130199) (alef-13)
 
مادر شهید بی سر کربلای 4
۱۳۹۴-۰۵-۳۱ ۰۹:۳۷:۴۹
خواهشا به رییس جمهور محترم ومعاونین شان بفر مایید انقدر مردم را با انگشتشان تهدید نکنید مگر نمیگویند شورای نگهبان چشم وقوه مجریه دست نظام است پس اجازه دهند انگشتشان سالم بماند تا با دست کامل وسالم بتوانند مجری انتخابات شوند ظمنا به عنوان مادر شهید بی سر ودست سته کربلای 4 به ایشان میگویم همانطور که عزیزان ما با دسته پیامشانراکه استقلام وسربلندی وجمهوری اسلام وسر بلندی ملت ایران بود ایشان هم میتوانند بادستان سالم مجری انتخابات باشند وکسانی که به خون شهدا پایبند هستند وسربلندی ایران عزیز را خواهانند تایید کنند نه فتنه گران بر انداز راارزو میکنم که ایشان بر سر عهدشان با شهدا هستند وخواهند بود (3130956) (alef-13)
 
اصغر
۱۳۹۴-۰۵-۳۱ ۱۰:۲۳:۲۲
آقای روحانی مگرشمادرمجلس چهارم نماینده نبودیدچراآن موقع بانظارت استصوابی مخلفت نکردید (3131124) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۵-۳۱ ۱۲:۵۵:۲۰
از اینکه درانتخابات شرکت کردم و به ایشان رای دادم بسیار متاسفم (3131749) (alef-13)
 
علی
۱۳۹۴-۰۵-۳۱ ۱۴:۱۱:۳۳
دو کلمه حرف حساب (3132194) (alef-13)
 
سعید
۱۳۹۴-۰۵-۳۱ ۱۹:۱۶:۱۳
اقای روحانی واقعا متاسفم برای خودم وکشورم که رئیس جمهورش هر جا کم میاره شروع میکنی به فرا فکنی وتشویش اذهان عمومی (3133065) (alef-13)
 
احمد
۱۳۹۴-۰۶-۰۲ ۱۱:۰۵:۴۵
من خدا رو شکر میکنم که به ایشان رای ندادم. حرف و عمل ایشان و گروه شون دل دشمنان انقلاب و اسلام را شاد میکند. (3137807) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۶-۰۴ ۱۱:۱۹:۵۴
كسي كه نماينده مي شود بايد امتحان خودش را قبل از كانديد شدن در جاي ديكري مثل شورا شهر ويا نهاد ها ديكر ويا انزيوها وامثال ان حداقل پس داده باشد مگر مي شود بصرف نداشتن برونده وداشتن يك مدرك تحصيلي عنان ملت را بمدت چهار سال بيك شخص صفر كيلومتر داد درست است اصل بر براعت است ولي ايا اقاي رييس جمهور مي ايند نخبه ترين فارغ والتحصيل دكترا ي فلان دانشگاه را كه هيج پرونده خلافي ندارد وهمچنين هيج سابقه كاري وفعاليت سياسي هم ندارد وفقط رفته دانسكاه وبعد هم رفته خونه بعنوان وزير ويا مشاور ويا بعنوان يك نظر دهنده در موردي قبول داشته باشند از قديم كفتهاند ديكته ننوشته شده غلط هم ندارد (3142842) (alef-13)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.