نظر منتشر شده
۵۲
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 125454
ايران، مملكت نيست آقاي وزير!
ليلي محسني
وزير خارجه بايد بداند آقاي احمدي نژاد «رئيس مملكت» نيست تا هر طور دلش بخواهد بيت المال را خرج كند و هركسي را دلش خواست با خود به سفر خارج ببرد
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۰ ساعت ۰۱:۳۳
علي اكبر صالحي وزير امورخارجه كشورمان هفته گذشته در پاسخ به سوال خبرنگاري كه پرسيد چرا آقاي رئيس‌جمهور فرزندشان را با خود در سفر كاري به نيويورك برده‌اند، پاسخ داده است:

«رئيس جمهور هر مملكتي، وقتي به سفر مي رود مرسوم است همسر رئيس جمهور وي را همراهي كند و اين چيز مرسومي است...».

وزير امورخارجه كه خود نيز به دليل همراه بردن همسرش در اين سفركاري به آمريكا، بايد پاسخگوي افكارعمومي و نهادهاي نظارتي باشد، بجاي عذرخواهي از مردم، در اين مصاحبه با لحن طلبكارانه‌اي رسانه ها را بخاطر پرداختن به اين موضوع نكوهش كرده است.

هرچند آقاي وزير خارجه خيلي راحت سوال خبرنگاران درباره دليل حضور پسر و عروس رئيس جمهور در سفر ديپلماتيك به سازمان ملل و نيز دليل درخواست ويزا براي داماد و نوه رئيس جمهور براي همراهي ايشان در اين سفر را بي پاسخ گذاشته است اما در جمله اي كه وزیرخارجه براي دفاع از حضور خانواده رئيس جمهور در سفر كاري به نيويورك بر زبان رانده اند، نكته ظريف حقوقي وجود دارد و لازم است به ايشان تذكراتي داده شود:

۱- برخلاف آنچه وزير خارجه به زبان رانده است، رژيم سياسي ايران، «مملكت» نيست و نمي‌توان براي ايران امروز، عبارت مملكت را بكار برد.

واژه «مملكت» به معني «پادشاهي» است و براي كشورهايي بكار مي‌رود كه رئيس كشور، «مالك» كشور هم هست و دستگاه‌هاي برنامه و بودجه و ماليه، فقط حساب و كتاب مخارج دولت يا همان جيب پادشاه را نگه مي‌دارند. در واقع در كشورهايي كه به آنها «مملكت» اطلاق مي‌شود، جيب پادشاه با بيت المال يكي است و نه قانون بودجه اي وجود دارد و نه ديوان محاسباتي. مثل «المملكه العربيه السعوديه» يا «المملكه البحرين» يا «المملكه الكويت»

آقاي علي اكبر صالحي بايد بداند ايران، «مملكت» نيست، بلكه «جمهوري» است و تازه قبل از جمهوري اسلامي هم از زمان انقلاب مشروطه (۱۲۸۵ شمسي) در اين كشور «قانون بودجه» وجود داشته و «جيب رئيس» اين كشور از «خزانه ايران» جدا شده است.

شاه عباس صفوي، نادرشاه
واژه «مملكت» به معني «پادشاهي» است و براي كشورهايي بكار مي‌رود كه رئيس كشور، «مالك» كشور هم هست و دستگاه‌هاي برنامه و بودجه و ماليه، فقط حساب و كتاب مخارج دولت يا همان جيب پادشاه را نگه مي‌دارند.
افشار و ناصرالدين شاه، پادشاه مطلقه و «رئيس مملكت» بودند. در دوره آنها نه مجلسي بود نه قانون بودجه و نه ديوان محاسباتي. آنها هر طور ميل مباركشان مي رسيد اموال عمومي و بيت المال را خرج مي كردند.

هرچند بعد از مشروطه، رضاخان و پسرش بازهم «بيت المال» را «مال البيت» كردند و قانون بودجه و ديوان محاسبات را در عمل دور زدند اما دوره قلدربازي و گردنكشي رضاخان و پسرش هم گذشته است. در جمهوري اسلامي ايران همه بايد مقيد به قانون و شرع باشند.

وزير خارجه بايد بداند آقاي احمدي نژاد«رئيس مملكت» نيست تا هر طور دلش بخواهد بيت المال را خرج كند و هركسي را دلش خواست با خود به سفر خارج ببرد، آقاي احمدي نژاد «رئيس جمهور» ايران است و بايد بيت المال را در چارچوب «قانون بودجه» خرج كند و در قبال هزينه هايي كه مي كند بايد به دستگاه هاي نظارتي حساب پس دهد.

۲- آقاي وزير خارجه بايد بداند جمهوري اسلامي ايران از نوع جمهوري‌هاي تونس و سوريه و آذربايجان هم نيست كه پسر رئيس‌جمهور جانشين رئيس جمهور باشد به اين دليل؛ حضور پسر رئيس جمهور در محافل و سفرهاي رسمي نظير سفر سالانه به سازمان ملل توجيه شود.

آقاي وزير خارجه همچنين بايد بداند در جمهوري اسلامي ايران برخلاف آمريكا و غرب، چيزي بنام يا شبيه «First Lady» نداريم و همسران رئيس جمهور و وزرا بجز در مواقع خاصي كه پروتكل‌ها وظيفه‌اي به عهده آنها مي گذارند، بايد مانند مردم عادي زندگي كنند و اتفاقا طبق اعتقادات و آموزه هاي مذهبي ما، همسران و خانواده مسئولان ارشد نظام اسلامي بايد در بهره‌مندي از مواهب مادي، سطح زندگي خود را در سطح طبقه فقير جامعه تنظيم كنند.

قاعدتاً آقاي علي اكبر صالحي قبل از تصدي وزارت امورخارجه بايد اين اصول سياسي جمهوري اسلامي را مي‌دانست.

خوشبختانه تا جایی که همه می دانیم، آقای احمدی نژاد به ساده زیستی مشهور بوده و هستند خانواده شان هم زندگی ساده و کاملا مردمی دارند و اصولا یکی از دلایل محبوبیت ایشان نزد افکار عمومی همین موضوع بوده و هست... اما بیم آن می رود حضور پر رنگ افراد متملق در اطراف آقای احمدی نژاد، رئیس جمهور ساده زیست ما را از آرمانها و ارزشهایی که بر اساس آنها از مردم رای گرفت دور کند و کار به جایی برسد که آقای احمدی نژاد در سفر خارجی از بودجه بیت المال همسر و فرزند و عروسش را همراه ببرد و وزیر آقای احمدی نژاد، بجای عذرخواهی، این حرکت زشت را توجیه کند و به رسانه هایی که به این عمل اعتراض می کنند، تشر هم بزند...


۳- هرچند امروز، جزء مهم سيستم حکومتی جمهوري اسلامي يعني «مجلس شوراي اسلامي» در برابر قانون شكني‌هاي دولتمردان، خود را به كوچه علي چپ مي‌زند و ابزارهای نظارتی اش درعمل کارایی چندانی ندارد، اما «اين جزء سيستم»، دير يا زود بايد به وظيفه‌ نظارتی اش عمل كند تا رفتار رئيس جمهوري كه پسر و عروس و مادر عروسش را با خود به سفر خارجه مي برد، در مديران و كارمندان دولت اين تصور را ایجاد نکند كه «استفاده شخصي از اموال عمومي آزاد است».
 
 
faraz
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۰۷-۱۸ ۰۷:۵۶:۴۰
"همه در برابر قانون برابرند، بعضی ها برابرتر!" (507630) (moderator7)
 
برادران
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۰۷-۱۸ ۰۷:۵۷:۲۵
خیلی ممنون از این متن شجاعانه
یه شیرمرد تو رسانه های ایران پیدا بشه همین خانوم محسنیه
لطفا آنقدر موضودامه بدین تا به غلط کردن بیفتن یا حداقل سال دیگه از این غلطها نکنن (507634) (moderator7)
 
موبایل
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۰۷-۱۸ ۲۰:۱۲:۳۱
سلام
یکی بگه چرا دیگه تعداد نظرات موافق و مخالف را نمیشه دید؟
این هم شفاف سازیه یا موبایل من مشکل داره؟
اصلا دیگه درست نمیشه با موبایلم الف را ببینم آقا یکی به الف بگه چیکار میکنی
سایت خراب شده (508235) (moderator19)
 
علي
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۰۷-۱۸ ۰۸:۰۳:۰۲
با عرض معذرت از نمايندگان زحمت كشي كه در مجلس هستن. اگر تو مجلس به جاي نماينده ها ... گذاشته بودن حداقل يه شير ميدادن كه براي مردم فايده داشته باشه. (507637) (moderator7)
 
United Kingdom
۱۳۹۰-۰۷-۱۸ ۱۱:۴۲:۵۸
تصور کنید یک خانوار 4 نفره ناگزیر باشد، برای 3 وعده غذای روزانه به خوردن نان و تخم مرغ اکتفا کند. در این صورت اگر در هر وعده هر فرد خانواده 2 عدد تخم مرغ را با دو عدد نان لواش میل کند، هزینه روزانه خوراک این خانوار نمونه 12 هزار و 600 هزارتومان خواهد شد. چرا که هر عدد تخم مرغ 375 تومان و هر قرص نان لواش کوچک شده که دیگر یک قرص آن کفاف میل کردن دو عدد تخم مرغ را نمی دهد، 150 تومان است.
لذا این خانواده ماهانه باید 378 هزارتومان تنها برای خرید نان و تخم مرغ هزینه کند. حال اگر هزینه طبخ و شست و شوی ظروف هم حساب شود، این هزینه بالاتر می رود.
اما فراموش نکنید که حداقل دستمزد کارگری سال 90 کمی بیش از 330 هزارتومان است و هزینه های مسکن، پوشاک، بهداشت و درمان و تحصیل و ایاب و ذهاب هم باقیست. (507890) (moderator19)
 
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۰۷-۱۸ ۰۸:۱۰:۲۹
آيا منظورتان از مادر عروس رئيس جمهور همسر آقاي مشايي است؟
اگر اينطور هست چرا شيطنت ميكنيد ؟ بنويسيد رئيس دفتر رئيس چمهور هم همسرش را با خود به سفر برده است!
براي خوانندگانتان كمي شعور قائل شويد بد نيست. (507646) (moderator7)
 
۱۳۹۰-۰۷-۱۸ ۰۸:۵۳:۲۶
ببخشید یعنی به نظر شما اشکالی ندارد که رئیس دفتر رئیس جمهور از محل بیت المال همسرش را به سفر خارجی ببرد؟ (507702) (moderator19)
 
مسعود
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۰۷-۱۸ ۱۵:۱۷:۳۶
ایمانتونوبه باد ندین از کجا میدونید با پول بیت المال رفتن البته اگر ایمان دارید (508061) (moderator19)
 
حمید
۱۳۹۰-۰۷-۱۹ ۲۳:۳۲:۰۷
به نظر من آدمایی که به راحتی مردم رو بی ایمان میدونن خودشون اصلا ایمان ندارن (508921) (moderator19)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۰۷-۲۱ ۱۲:۵۳:۰۰
منظورتون اینه که پول بلیط هواپیما هم از جیب دادن (509657) (moderator19)
 
محسن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۰۷-۱۸ ۰۸:۳۹:۴۶
نقد خوبی بود، ولی کوچه ی علی چپ گفتنت درست نبود؛ چون این جمله از دوران سیاست بنی امیه بر علیه امام علی (ع) باقی مانده است. (507678) (moderator19)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۰۷-۱۸ ۰۸:۳۹:۵۷
لطفاٌ از عبارت کوچه علی چپ بپرهیزید . این جمله ها را انگلیسی ها مکار و حیله گر در محاورات ایرانی ها گنجاندند. مصداق دیگر اینکه در عربستان به دزد علی بابا می گویند. و یا اینکه این حرفها برای فاطی طومان نمیشه و .. (507682) (moderator19)
 
مريم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۰۷-۱۸ ۰۸:۴۷:۲۷
احسنت برشما با تحليل دقيقتان، صدحيف كه مدت هاست گوش شنوايي نيست... (507695) (moderator19)
 
hossein
۱۳۹۰-۰۷-۱۸ ۰۸:۵۶:۱۸
باریکلا حال کردم. کلا دولتمردان این روزهای کشور تو حال و هوای خودشون هستن! واقعاً برای آقای صالحی متاسفم!!! (507708) (moderator19)
 
987
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۰۷-۱۸ ۰۹:۰۰:۵۷
موضوع درسته ولي اونقدر بد مطرحش كرده ايد كه خواننده در اصل قضيه تشكيك مي كنه
آخه آقاي محترم!
مگه موضوع سر لغت "مملكت" هستش كه شما گير ملا لغتي مي دي.
خوب معلومه كه منظورش "كشور" بوده... عوض اينكه اصل قضيه رو بريد درست پيگيري كنيد، نشسته ايد درس ادبيات فارسي و تاريخ مي ديد؟!!
به نظرم اين متن بجاي اينكه به موضوع اصلي توجه كنه، بيشتر اذهان رو از موضوع اصلي منحرف مي كنه (507711) (moderator19)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۰۷-۱۸ ۱۵:۰۵:۳۸
تذکر این متذکر بجاست ملالغتی نباشیم گرچه اصل گزارش خوب بود (508047) (moderator19)
 
فرهاد
Germany
۱۳۹۰-۰۷-۱۹ ۰۴:۲۵:۱۰
اتفاقا یک نفر که مقام وزارت دارد و تا درجه ی دکترا تحصیل کرده، باید صحیح و سنگین و فاخر صحبت کند.
هر کلمه ای برای خودش یک بار معنایی دارد. همان طور که امام راحل تذکر می دادند که نگویید "حکومت اسلامی" و بگویید "جمهوری اسلامی"، ایشان دورنماهای خطرناکی را که چنین ساده آغاز می شوند، می دیدند و تذکر این نویسنده ی محترم نیز کاملا بجا است. (508346) (moderator19)
 
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۰۷-۱۸ ۰۹:۰۱:۰۹
دیگه اینا فکر می کنند که مملکت ارث پدرشونه (507712) (moderator19)
 
یعقوب
۱۳۹۰-۰۷-۱۸ ۰۹:۰۵:۵۵
گاف وقتی بوجود می آید که تخصص نباشد
بهتر بود متخصصان فیزیک را در شغلهای مدیریت فدراسیون و یا وزارت کشور و یا کشاورزی و یا راه و ترابری قرار میدادیم و متخصص عمران را در بهداشت و سازمان ورزش کشور و یا حتی متخصص ترافیک را معاون اول میکردیم
در هر صورت همه با هم برابرند ولی بعضی ها برابرترند (507718) (moderator19)
 
كمال عارفي
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۰۷-۱۸ ۰۹:۱۶:۲۷
خانم محسني خيلي خوب و منطقي توضيح دادين . ولي آيا فكر مي كنين آقايون متوجه ميشن شما داري چي مي گي؟ به نظرم زياد تلاش نكنين كه موضوعات هر چند ابتدايي رو به بعضي دوستان متذكر بشين چون دو حالت بيشتر وجود نداره يا اصلا منظور شما رو درك نمي كنن يا راه كوچه علي چپ رو زيادي بلدن (507727) (moderator19)
 
۱۳۹۰-۰۷-۱۸ ۰۹:۱۹:۵۲
بارک‌الله، مدتی بود می خواستم یک جوری این واژه «مملکت» را یک جایی توضیح بدهم که حضرات این قدر به ایران نگویند مملکت! خوب توضیح دادید. امیدوارم کسانی که باید درست حرف بزنند این نوشته را بخوانند. اما در زمینۀ این که درست عمل کنند به نظرم به این دولت نباید امید بست. سازمان برنامه و بودجه که منحل شد و جناب احمدی نژاد که تفکیک قوا را زیر پا گذاشت، معلوم شد که در عمل اینجا به نظر ایشان هنوز مملکت است! این باید درست بشود. (507735) (moderator19)
 
سارا
Seychelles
۱۳۹۰-۰۷-۱۹ ۰۸:۳۸:۱۵
دستتون درد نکنه تحلیل خوبی نوشتید
انشالله که گوش شنوائی هم باشد (508392) (moderator19)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۰۷-۱۸ ۰۹:۲۱:۱۱
با اين حساب جناب وزير امور خارجه هنوز بايد خيلي چيز ها را ياد بگيرند ! (507736) (moderator19)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۰۷-۱۸ ۱۰:۱۱:۰۱
اين عزيزان سالهاي ديگر هم به اين سفر ها مي رفتند چرا شما امسال به آنها گيرداده ايد ؟ (507791) (moderator19)
 
کمال س
۱۳۹۰-۰۷-۱۸ ۱۱:۰۷:۱۳
من بانظر خانم محسنی موافقم اما به نکته ای اشاره فرمودند که خانواده مسئولان ارشد نظام اسلامي بايد در بهره‌مندي از مواهب مادي، سطح زندگي خود را در سطح طبقه فقير جامعه تنظيم كنند.
باید خدمت ایشان عرض کنم که ای کاش مسولان درسطح { طبقه متوسط }زندگی خود را تنظیم می نمودند { فقیرپیشکش انها} تا متوجه وخامت قشر فقیر شوند اکثریت مسولین خود را صاحب اختیار مردم میدانند وبا پول این مردم برای خود اعتباری کسب کردند و به تنها چیزی که فکر میکنند هر چه زودتر بارو بندیل خود را ببندند که ازقافله عقب نمانند (507854) (moderator19)
 
سعید امانی
India
۱۳۹۰-۰۷-۱۸ ۱۱:۲۵:۱۴
کاملا موافقم ممنون از این اطلاعات وتحلیل های کارشناسانه. (507870) (moderator19)
 
۱۳۹۰-۰۷-۱۸ ۱۱:۳۵:۵۳
بابا ما ملت می خوایم پولمون رو به دولتمردا بدیم. مشکلیه؟
دیدید که سه هزار میلیارد تومن پول دادیم هیچ کی هم صداش در نیومد. پس همه راضی هستیم دیگه (507880) (moderator19)
 
۱۳۹۰-۰۷-۱۸ ۱۳:۰۴:۰۳
درعوض این همه خدمت . چهارتا بلیط هواپیما ودوتا اتاق هتل چه ارزشی داره. (507949) (moderator19)
 
حجت
India
۱۳۹۰-۰۷-۱۸ ۱۲:۲۳:۲۱
چرا ایران مملکت نیست؟ وقتی آقای رییس جمهور به تشخیص خود سازمان مدیریت و برنامه ریزی را حذف می کند - یا اینکه هر وقت خواست تعطیلی رسمی اعلام می کند - یا اینکه بعد از عزل وزیر راه وزارتخانه را منحل و بادیگر وزارتخانه ادغام می کند و.... چرا آقای رییس جمهور تصور نکند که دولت در راس همه امور هست و مملکت تحت فرمان و سرای اوست و... (507921) (moderator19)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۰۷-۱۸ ۱۲:۳۰:۳۴
جالبه که تعاریف اولیه ادبیات سیاسی و اجتماعی برای جناب وزیر که دکترا هم دارن ناآشنا و نامانوس است.واقعا بهتر نیست پیش از سپردن مشاغل کلیدی به افراد آموزش های لازم به ایشان داده شود؟ (507934) (moderator19)
 
مشنگي نژاد
۱۳۹۰-۰۷-۱۸ ۱۲:۴۴:۲۵
همه حرف هاي شما درست ولي يك نكته مهم را از قلم مي اند اريد :هركس با رييس به سفر مي رود بايستي پوشش و رفتار شايسته و رفت و آمد ها و خريد هاي حساب شد ه اي داشته باشد تا ايرانيان سر افكنده نشوند . (507940) (moderator19)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۰۷-۱۸ ۱۳:۰۸:۴۳
ازكجا معلوم رئيس جمهور با پول شخصي اين كار را كرده باشه؟ (507959) (moderator19)
 
علی
۱۳۹۰-۰۷-۱۸ ۲۳:۳۱:۱۹
دوست عزيز مساله صرفاً پول نيست. ايشان با اعتبار رئيس جمهور به اين سفر رفته اند. دو سال ديگر که دوران رياست جمهوری فعلی تمام شد آيا باز هم به پسر محمود احمدی نژاد ويزای آمريکا می دهند؟ اين يعنی سوء استفاده از جايگاهی که امانت ملت محسوب می شود. (508313) (moderator19)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۰۷-۱۸ ۱۵:۴۱:۳۱
بالفرض كه خطايي صورت گرفته باشد. منظور از رسانه اي كردن آن چيست. اگر جرم است بايد قوه قضائيه رسيدگي كند اگر نيست كه ديگه بايد دم فرو بست و ديگر هيچ. (508098) (moderator19)
 
هم وطن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۰۷-۱۸ ۱۶:۳۶:۳۲
جالبه ما چه وزير امور خارجه اي داريم كه سياسي ترين مرد خارجي ما نيز هستند واي بروزي كه بخوان از كلمات صحيح و حساس استفاده كنند كاش ما مذاكرات ايشون رو با ديگر كشور ها مي ديديم تا ببينيم از چه كلماتي استفاده مي كنند
ظاهرا جناب رئيس جمهور هم اهميتي به اين همه انتقاد نمي دند به عبارتي براي خودشون و خانوادشون حقوق و خطوطي قائلند كه شامل ما رعايا نميشه
الحمدوالله (508152) (moderator19)
 
ali
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۰۷-۱۸ ۱۷:۵۵:۳۶
سلام جناب آقای دکتر صالحی آیا خبر دارید بعضی از کارکنان وزارت مطبوع شما با مشکلات مالی مواجه اند چطور به خود اجازه میدهید از بیت المالی که مولایمان علی (ع) هم به خود اجازه ولخرجی همانند شما را نمیداد آنگونه که برادر خود را آنگونه مورد نصیحت قرار داد بهتر است آقای رییس جمهور بیش از این به مردم این کشور عزیز بی ا حترامی نکند من که به سهم خودم راضی نیستم یاعلی (508168) (moderator19)
 
United States
۱۳۹۰-۰۷-۱۸ ۱۸:۱۰:۳۲
کاش سالی 20 تا از این سفرهای خانوادگی برن ولی با تصمیمات غلط میلیونها تومنان به بیت المال ضربه نزنند وگرنه این سفر و چند سفر مشابه این که هزینه ای نداره!! مهم تصمیماتی است که دولتمردان می گیرند (508174) (moderator19)
 
سهیل
۱۳۹۰-۰۷-۱۸ ۱۹:۵۷:۱۹
تشکر میکنم ازاین خانم شجاع که دولت رابه چالش کشیدندوتشکرویژه ازجسارت اقای توکلی بخاطر چاپ مطلب. (508221) (moderator19)
 
United States
۱۳۹۰-۰۷-۱۸ ۲۳:۲۲:۳۹
اقا ما هنوز نفهمیدیم این مثبت منفیا چرا شمارش گر نداره یا اگه داره گجاست! یه مقاله بنویسین لطفا!! (508308) (moderator19)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۰۷-۱۹ ۰۷:۰۹:۵۹
هردم از این باغ بری میرسد تازه تر از تازه تری میرسد

این برای اولین باری نیست که یک مقام دولتی این چنین کاری را انجام میدهد

کافیست سری به وزارت خانه های مختلف بزنید وبعد ببینید که وقتی یک وزیر به پست وزارت میرسد تا انجا که میتواند تمام اطرافیانش را به استخدام ان وزارتخانه در میاورد


مشت نمونه خروار است


اگر جرات داری پیگیر ی کنید و (508353) (moderator19)
 
یزدان پرست
United States
۱۳۹۰-۰۷-۱۹ ۰۸:۰۹:۳۴
سلام بر شما
خدا قوت
درود بر این مطلب و بر نویسنده دقیقش
کاملا درست و اصولی بحث کرده است
یاعلی (508373) (moderator19)
 
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۰۷-۱۹ ۰۸:۲۸:۳۸
ضمن تشکر ازمطلب ارایه شده استفاده ازعبارت کوچه علی چپ زیبنده نیست اینگونه عبارات قطعا ریشه درتضعیف بزرگان وپیشوایان دینی مادارد (508384) (moderator19)
 
حجت کامیاب
۱۳۹۰-۰۷-۱۹ ۰۸:۴۳:۰۲
متن سرکار خانم محسنی دقیق ، موشکافانه و منطقی بیان شد. از نظر پرداختن به موضوعات دقت کامل شده بود و مستند بود. به این صراحت لحجه و شیوایی بیان ایشون تبریک میگم. امید که گوش شنوایی باشه و از انتقاد های به جای خانم محسنی و محسنی ها ، استفاده بشه تا شاهد ایرانی آزاد باشیم.
درود (508398) (moderator19)
 
دهقان فداکار
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۰۷-۱۹ ۱۱:۲۲:۴۸
سایت قبلی خوب بود (508506) (moderator19)
 
مازان
۱۳۹۰-۰۷-۱۹ ۱۴:۰۳:۳۶
وقتی ملتی به سر صندوقهای رای میروند و در انتخابات مشارکت می فر مایند تا اینکه رئیس جمهوری را تعیین و سکان اجرائی مملکت را به ایشون بسپارند . و این منتخب حق دارد مطابق قانون اساسی در سفر های خارجی همسر و فرزندانش را ببرند و به جهانیان اثبات نماید که ایران یک مملکت مستقل بوده و دیگر قوا حق مداخله زیر مجموعه قوای دیگر را ندارند از کجا معلوم رئیس جمهور اجازه داده که هزینه های سفر های خارجی را از بیت المال بپردازند و باور دارم همه ی هزینه های جاری در این سفر از جیب شخصی خود رئیس جمهوری پرداخت شده و شکی در این امر نداشته باشید . (508654) (moderator19)
 
علی
۱۳۹۰-۰۷-۱۹ ۱۴:۰۵:۵۰
عزیزان سایت قبلی هزاران بار از فعلی بهتر و عالی تر بود اصلا ترغیب و تشویق و رقابت در این سایت بی مفهوم است . (508659) (moderator19)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۰۷-۱۹ ۱۵:۱۹:۱۳
تحليل خوبي بود ولي بايد بدانيد كه كشور بودجه دارد ولي سازمان برنامه و بودجه ندارد چرا كه منهل شد و خوب تكليف نحوه هزينه كردن هم معلوم است به راه و روش پادشاهان قديم پول بودجه از جيب خرج مي شود نه از رديف بودجه .
انگار مجلس و مجلسيان را خواب برده تا به حال دولت تمام كار هادي را كه دلش خواسته انجام داده و مجلس به دليل و يابهتر بگم بهانه مصلحت انديشي كراهاي دولت را حمايت كرده . (508728) (moderator19)
 
گنگ ناگزیر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۰۷-۲۰ ۱۰:۴۲:۰۷
آفرین آفرین آفرین ! سلام و درود بر چنین بیان و قلمی که اگر نبود افتضاح از این هم بیشتر بود خدا نیامرزد کسی که میتواند فریاد بزند اما در مقابل این همه دنائت و خود خواهی سکوت کرده است (509077) (moderator19)
 
hamid
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۰۷-۲۰ ۱۰:۵۰:۵۹
رئیس جمهوری که درسفر استانی به فاکتور شام وزراء ایراد میگرد چه شده است که در این سفر هزینه هارا نادیده گرفته است. (509080) (moderator19)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۰۷-۲۰ ۱۲:۵۸:۵۴
اگر دقتتان از دولت 5 و 6 و 7 و 8 مانند دولت 9 و 10 دقيق بود الان آقازاده ها پول بيت المال را صرف خانوادگي نمي كردند و فرار را بر قرار ترجيح نمي دادند و پول ملت ايران در بانكهاي كشورهاي اروپايي و ديگر كشورها نمي رفت ما از زمان پهلوي منحوس تا الان هر گروهي به هر طريقي پول ملت ايران را در بانكهاي كشورهاي ديگر به نام خودشان نمودند و ضربه اصلي را فقط و فقط ملت بايد بخورد چرا؟؟؟؟؟!!!!! (509163) (moderator19)
 
reza
۱۳۹۰-۰۷-۲۰ ۱۳:۳۴:۲۱
راستي قيمت يك كليه چنده ؟ با اين ريخت و پاش مسافرتي خانوادگي چند مريض بهبود پيدا ميكردند .... اينها همه جواب داره .... (509185) (moderator19)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۰۷-۲۴ ۰۱:۲۰:۳۴
ما انقدر مواظب بودیم پولامون با پول امام زمان قاطی نشه پس چرا ریس جمهور این جوری میک (510945) (moderator4)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.