نظر منتشر شده
۱۳۲
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 436928
نظر شما درباره این عکس چیست/ وقتی ازدحام مانع کمک رسانی می شود
بخش خبری الف، 1 بهمن 95
امروز ازدحام جمعیت در محل حادثه و خیابان‌های منتهی به پلاسکو به حدی بود که امدادرسانی برای نیروهای مستقر در محل دشوار شد.
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۳۰ دی ۱۳۹۵ ساعت ۱۹:۱۹
 
کلمات کلیدی : پلاسکو + آتش‌سوزی + ساختمان پلاسكوی تهران
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۱۰-۳۰ ۱۹:۲۱:۱۶
مردم به جای کمک کردن فقط عکس و فیلم میگیرن ! (4126371) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۱۰-۳۰ ۲۱:۵۶:۰۴
بیشتر به راهپیمایی شبیهه (4126615) (alef-13)
 
Romania
۱۳۹۵-۱۰-۳۰ ۲۲:۴۴:۰۱
مردم همیشه در صحنه !!!! (4126695) (alef-3)
 
Romania
۱۳۹۵-۱۱-۰۱ ۰۹:۵۹:۲۳
وقتی مردم بیکار باشند اقتصاد خوابیده باشد همین می شود (4127149) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۱۰-۳۰ ۲۳:۰۷:۲۰
این مردم از سیاره دیگری نیامده اند من و شما هستیم...ثمرات نظام آموزشی و تربیتی همین مملکت و همین مسئولان... (4126732) (alef-11)
 
France
۱۳۹۵-۱۱-۰۱ ۱۸:۱۹:۰۶
کلا مردم مسئولیت پذیری نیستیم هرچی میشه میندازیم گردن مسئولان. مسئولان هم میندازن گردن همدیگه! (4127883) (alef-11)
 
France
۱۳۹۵-۱۱-۰۱ ۱۸:۲۰:۳۲
یعنی فکر کردین مسئولان از سیاره دیگری اومدن؟ اونها هم از من و شما هستن! (4127889) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۱۱-۰۱ ۲۱:۳۹:۱۹
خیر برادر جان ،انتخاب من و شما نیستن و لیاقت جایگاهی را که به ناحق تصرف کردن ندارند... (4128066) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۱۱-۰۱ ۰۰:۳۲:۲۹
شما به پوشش خبری همین سایت نگاه کنید، واقعا اخبارش همه چیز رو پوشش میده. همه جیز رو میگن. همین عکس هم که دست به دست چرخیده اومد اینجا رو احتمالا یکی از موبایل به دستان گرفته. (4126827) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۱۱-۰۱ ۰۰:۵۵:۲۵
وقتی فهم و درک و شعور اجتماعی پایین باشه، باید به زور متوسل شد
جای خالی گارد ویژه احساس میشه تا در یک چشم به هم زدن متفرقشون کنه (4126858) (alef-11)
 
حميد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۱۱-۰۱ ۰۷:۵۲:۵۴
خواهشاً احســــــــــاســـــــــــــا تي نشين ،‌ خودتون از اينها هم بدتر هستين ، نشستين پشت خبر و هي دارين قضاوت مي كنين ،‌ راستي قضاوت ما ايراني ها هم بد نيست هااااااااااااااااااااااا ، الان خود من !!!!! آخر قضاوت !!!! (4127024) (alef-11)
 
Germany
۱۳۹۵-۱۱-۰۱ ۱۲:۱۰:۳۰
ما بچه روستا هستیم هرموقع کسی کمک بخواهد تماشا کننده نیستیم فرهنگ ما خیلی از همینا بیشتره (4127368) (alef-11)
 
France
۱۳۹۵-۱۱-۰۱ ۱۸:۱۱:۰۴
ما که یک عمره توی تهران زندگی میکنیم چیزی به اسم فرهنگ ندیدیم!!! (4127869) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۱۱-۰۱ ۱۸:۵۷:۲۶
نه اقا من هیچ وقت اینکارو نمیکنم. وقتی یه عده دارن میسوزن من نمی ایستم فیلم و عکس بگیرم و راه امداد رسان رو ببندم (4127931) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۱۱-۰۱ ۰۸:۵۴:۴۰
به نظرت به این دلیل نیست که صدا و سیما ضعیف عمل می کنه و پوشش خبری مناسبی نمی ده؟ (4127070) (alef-11)
 
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۱۱-۰۱ ۱۲:۲۵:۳۸
بی انصاف!!! از اول حادثه شبکه خبر پخش زنده داره (4127396) (alef-13)
 
حمیدز
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۱۱-۰۱ ۱۴:۵۸:۰۵
ببین داشت توی پخش زنده اتش سوزی رو گزارش میداد که ساختمون فرو ریخت دیگه نمیتونستن که پخش نکنن همون هم تو معذوریت قرار گرفتن باور کن اگه اتفاقی پخش زنده نبود همین قدر هم گزارش نمیداد مثل همیشه که تو بی خبری قرارمون میدن (4127625) (alef-11)
 
پرسنل صدا و سیما
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۱۱-۰۱ ۱۰:۵۸:۱۱
دانستن حق مسلم مردم و شهروندان تهرانی است .
وقتی صدا و سیمای ما همه خبرها و اتفاقات را سانسور میکند و به نمایش نمیگذارد ، این حق مسلم مردم است که خودشان برای دیدن واقعیات به محل مورد خبر حجوم بیاورند .
الا از دیروز فقط یک تصویر 3 در 4 سانتی متری گوشه شبکه خبر به نمایش دراومده !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
آقای صدا و سیما !!!!
تصاویر رو مستقیم از 6 تا شبکه با کیفیت HD به نمایش بگذار بعد ببین کیا میرن توی دست و پای امدادگرها در محل حادثه ؟
حضور برای کسب خبر و دیدن واقعیات با این شرایط موجود حق مسلم شهروندان است . (4127244) (alef-11)
 
Germany
۱۳۹۵-۱۱-۰۱ ۱۲:۱۲:۳۹
دونستن یا ندونستن شما می ارزه به اینکه هموطنامون جانشوشنو ازدست بدن؟ (4127371) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۱۱-۰۱ ۱۳:۵۴:۱۱
نظر خالی از هرگونه تدبیر!
اگر مردم جانشون در خطره و نیروهای مسوول پیگیر نجات جان آنها هستند، من و شما چکاره هستیم که پاشیم بریم اونجا ببینیم چه خبره؟ (4127535) (alef-11)
 
ف
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۱۱-۰۱ ۱۵:۵۱:۲۶
الان یک عده رفتن دیدن ، بدون سانسور ... خوب چی شد؟
کسی رو نجات دادن؟،،، آوار برداشتن؟،،، مصدومها رو درمان کردن؟
تماشا کردن باید سودی داشته باشه! (4127692) (alef-11)
 
هادی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۱۱-۰۲ ۰۸:۰۸:۱۱
... وقتی یک ابلهی در میانه آتش و خون که ملتی رو عزادار کرده از حق دیدن واقعیات حرف میزنه و براش اهمیتی نداره که چه اتفاقی ممکنه با به دست آوردن این حق برای هموطن هاش بیافته بفهم که بویی از انسانیت نبرده!!!! (4128375) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۱۱-۰۱ ۱۱:۲۵:۴۸
دیروز تو مجله خبری شبکه یک، سه چهار تا ویدیو از این حادثه پخش کرد
مجری اصرار بر تبلیغ سایت صدا و سیما داشت و اینکه میتوانید "شهروند خبرنگار" باشید و ویدئو را با اسم خودتون آپلود کنید تو سایت
تو ویدیوی سوم ریزش ساختمون دیده میشد و چندین صدای یا حسین و یا... و گریه زاری آتیش نشانها😔😔
اما همچنین دیده میشد که در حین ریزش، مردم گوشی به دست دارن فیلم میگیرن
اون هم به تعداد زیاد😔😔😔
این رفتار زشت و ...خودمون رو کار ندارم
میخوام بدونم اون ... که مسئول صدا و سیماست نمی ...که چنین رفتاری رو تبلیغ نکنه؟؟

ببخشید دیگه اعصابم خورد بود (4127281) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۱۱-۰۱ ۱۳:۵۴:۱۵
عدم حضور این مردم خودش بهترین کمکه (4127536) (alef-11)
 
United Kingdom
۱۳۹۵-۱۱-۰۱ ۱۹:۱۴:۵۵
سلام
دوست عزیز شماها زیادی شلوغش میکنید ای خصلتی است که در خاورمیانه و بین کشورهای همسایه ما وجود دارد و مردم علاقه به دیدن حوادث از نزدیک دارند،در کشور های غربی به خاطر آموزش هایی که از دوران کودکی به بچه ها در مدارس و دیگر مراحل تحصیلی میدهند رفتار اجتماعی آنها با ما فرق میکند علاوه بر این در اینگونه موارد اگر ازدحام مانع از کمک رسانی بشود این یک جرم شناخته شده است و عواقب سختی در پی دارد دلایل دیگری هم هست که در این نوشته نمیگنجد لذا این عکس العمل که چرا ایرانی ها اینطور هستند کاملا غلط است،با یک جستجوی ساده در اینترنت میتوانید در هند پاکستان ترکیه عراق بنگلادش مصر و دیگر کشورهای منطقه مشابه این عکس ها را پیدا کنید،التماس دعا (4127947) (alef-11)
 
امیر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۱۰-۳۰ ۱۹:۲۳:۳۹
حداقل 50 سال در هر زمینه ای از دنیا عقبیم ...
تکرار میکنم : در هر زمینه ای ... (4126377) (alef-11)
 
از غربت
United Kingdom
۱۳۹۵-۱۱-۰۱ ۰۰:۴۷:۵۱
حالا هی بزن تو سر ملت و مملکت
کنجکاوی مردم که گناه نیست ولی همه باید که استین بالا بزنند و کمک کنند با تذکر یه هم و از منطقه بیرون رفتن. (4126841) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۱۱-۰۱ ۰۸:۰۶:۱۶
صف اهدای خون را هم ببینید و همچنین دعای مردم برای نجات آتش‌نشانان فداکار!!
درست این است که ما در برخی مسائل مانند مسائل اجتماعی روزمره دچار مشکلات حاد هستیم!!! (4127035) (alef-11)
 
محمود
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۱۱-۰۱ ۰۸:۳۸:۰۷
تو راست میگی….
تکرار نمیکنم (4127054) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۱۱-۰۱ ۰۸:۵۵:۳۲
فکر کن آلمان بود. چندتا شبکه خبری پخش زنده حادثه داشتن؟اینجا!!! (4127071) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۱۱-۰۱ ۱۴:۱۱:۵۶
فقط غر زدن (4127562) (alef-11)
 
علیرضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۱۰-۳۰ ۱۹:۳۱:۱۵
با معذرت از همه،فقط شرمندگی .مایه تاسفه.شاید اگه این ازدحام مانع کمک رسانیه سریع نشده بود الان آتش نشانهای مظلوم زنده بودن.وای به بی فرهنگیه ما ملت.وای بر ما. (4126394) (alef-11)
 
مهدی
Romania
۱۳۹۵-۱۰-۳۰ ۱۹:۳۴:۲۲
کاش یاد بگیرم فرهنگ کمک های اولیه را،جای صدا و سیما خالیه در فرهنگ سازی کمک و یاری کردن و فرهنگ استفاده از تجهیزات (4126397) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۱۰-۳۰ ۱۹:۳۴:۴۷
مایه خجالت است. (4126399) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۱۰-۳۰ ۱۹:۳۵:۱۳
همین افرادی که الان می گویند، چرا مسوولان جلوی فعالیت این ساختمان غیر ایمن را نگرفتند، در قضیه تخریب پاساژ علا الدین ، به مسوولین خرده می گیرند که با با بزارین ملت راحت باشن، یه لقمه نون در ارن!!!! کلا همیشه منتقد و معترض اند. (4126400) (alef-11)
 
Romania
۱۳۹۵-۱۰-۳۰ ۱۹:۴۲:۲۶
فرهنگ بالا! (4126412) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۱۰-۳۰ ۱۹:۵۱:۳۱
فقر فرهنگی در ایران بیداد می کنه متاسفانه! (4126427) (alef-11)
 
محمد
۱۳۹۵-۱۰-۳۰ ۱۹:۵۵:۱۷
فاجعه است
فاجعه است
فاجعه است
فاجعه است
فاجعه است
فاجعه است
فاجعه است
فاجعه است
فاجعه است
فاجعه است
فاجعه است
فاجعه است
فاجعه است
فاجعه است
فاجعه است (4126433) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۱۰-۳۰ ۱۹:۵۵:۴۳
مردم حاضر در صحنه (4126434) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۱۰-۳۰ ۱۹:۵۶:۴۸
جمعيت فعال (4126437) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۱۰-۳۰ ۱۹:۵۹:۴۳
عقب ماندگی- موبایل- عکس-... (4126445) (alef-11)
 
United States
۱۳۹۵-۱۰-۳۰ ۲۰:۰۴:۰۷
طبیعی هستش و هر کس میخواد حادثه رو از نزدیک ببیند و من هم بودم میرفتم . در 11 سپتامبر همه رفته بودند تا سوختن برجها را ببینند . (4126452) (alef-11)
 
نور
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۱۱-۰۱ ۰۰:۲۲:۳۰
اصلا این طور نیست . (4126812) (alef-11)
 
United States
۱۳۹۵-۱۱-۰۱ ۰۳:۱۳:۲۰
من تو آمريكا هستم. بيخود دروغ نباف آقا. هيچ كس بدين صورت نرفته بود لاي ماشينهاي آتشنشاني راه رو سد كنه. شما از اين وسط آب گل آلود ماهيگيري نكن لطفا. (4126950) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۱۱-۰۲ ۱۷:۱۴:۱۸
این نشون میده که این جماعت دنیاشونم عوض کنن، فرهنگشون عوض نمیشه!! (4129420) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۱۱-۰۱ ۰۹:۴۶:۱۹
اونجا بودی 11سپتامبر؟ (4127129) (alef-11)
 
Romania
۱۳۹۵-۱۱-۰۱ ۱۰:۰۱:۰۸
نیست خیلی اونا با فرهنگن! اگه فرهنگ داشتن ترامپ رو انتخاب نمی کردن با این افتضاحات اخلاقیش (4127152) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۱۱-۰۱ ۱۰:۱۳:۴۶
اصلا طبیعی نیست
اگر شما 11 سپتامبر اونجا بودی و رفتی تماشا و باعث اخلال در کمک رسانی شدی(با توجه به پرچم) اشتباه کردی
تا کی همیشه طلبکار
ما مردم واقعا خودمون مشکل داریم (4127170) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۱۰-۳۰ ۲۰:۰۵:۰۳
بعید می دانم این به معنای تماشا باشد. منطقه تجاری است و رفت و آمد بسیار. وقتی مسیر مسدود شود اینطور می شوذ. (4126454) (alef-11)
 
بهداد
Germany
۱۳۹۵-۱۰-۳۰ ۲۰:۱۰:۰۵
فرهنگ سازی باید بشود.درآلمان حتی عکس برداری از حوادث توسط مردم جرم میباشد تا کسی موبایل بدست مانع رسیدن پلیس و آتشنشانی وآمبولانس نشود. (4126462) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۱۱-۰۱ ۰۰:۲۸:۳۱
اونجا دویچلنده
اینجا ایران
برادر من بعدش هم
باید یه فرقی بین ایران و آلمان داشته باشه (4126823) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۱۰-۳۰ ۲۰:۱۴:۰۱
تو رو خدا به صدا و سیماتون بگید فرهنگ سازی کنه! این خیلی زشته که مردم توی هر حادثه ای به جای ناراحتی، سوگواری و کمک رسانی فقط دنبال سلفی گرفتن هستن! این خیلی فرهنگ زشتی هست که داره جا می افته (4126467) (alef-11)
 
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۱۰-۳۰ ۲۰:۱۵:۲۰
با عرض تاسف از این همه بی مسئولیتی. نمایش شعور اجتماعی ماست (4126471) (alef-11)
 
تبریزی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۱۰-۳۰ ۲۰:۱۹:۴۰
نظر من اینه که شاید هر کس دیگه ای هم که الان نشسته پشت کامپیوتر داره می گه این کار اشتباه بوده و بی فرهنگی و ... اگه خودش اونجا بود احتمالا داشت با موبایل فیلم می گرفت یا سعی داشت بره جلوتر تا ببینه چی شده. وقتی آدم خودش اونجا نبوده یه کم قضاوت در مورد رفتار بقیه سخت می شه. (4126482) (alef-11)
 
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۱۰-۳۰ ۲۳:۴۹:۳۳
شاید اونجا می بودم ولی خداییش مثل بعضی ها از دوربین صدا وسیما ذوق مرگ نمی شدم و مشغول سلفی گرفتن نمی‌بودم . (4126772) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۱۱-۰۱ ۰۶:۳۶:۲۰
من هرگز نمی رفتم . (4126992) (alef-11)
 
Malaysia
۱۳۹۵-۱۱-۰۱ ۰۷:۲۵:۰۱
دقیقا با شما موافقم، منهای دو نکته. یکی اینکه مشکل اصلی ازدحام نیست. مشکل بی توجهی است که حتی حاضر نیستند از سر راه آمبولانس کنار بروند. دوم مردم در محدوده ای هستند که نیروی انتظامی مشخص کرده جلوتر نیایند. اگر هنوز مزاحم اند باید این محدوده ممنوعه گسترش یابد و نیروی پلیس بیشتری آن را اجرا کنند. (4127011) (alef-11)
 
امیر
Denmark
۱۳۹۵-۱۰-۳۰ ۲۰:۲۵:۵۰
مردم همیشه در صحنه... (4126492) (alef-11)
 
من
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۱۱-۰۲ ۰۱:۳۲:۱۴
شور تهی از شعور.شاید بعضی این ادبیات را نپسندند ولی به نظر من این رفتار باید به شدت مورد نکوهش قرار بگیرد تا کم کم حذف بشه (4128249) (alef-11)
 
Canada
۱۳۹۵-۱۰-۳۰ ۲۰:۲۸:۵۴
بی فرهنگی ملت!!!!! (4126496) (alef-11)
 
MOHAMMAD قاسمی
Germany
۱۳۹۵-۱۰-۳۰ ۲۰:۳۱:۴۲
اینقدر این ملت تایید شدن احساس خود فاضل پنداری بهشون دست داده
باید سرزنش بشیم
خدا نیاره یه تصادف بشه تمام مردم میایستن و تماشا میکنن و ترافیک کیلومتری راه میندازن
بدبختانه دست کمک هم ندارند.
تمام ایستاده ها در خون شهدا شریکن تعارف هم نداریم (4126497) (alef-11)
 
Germany
۱۳۹۵-۱۰-۳۰ ۲۰:۳۹:۱۷
جا داره بابت اين عزيزاني كه به شهادت رسيدند تسليت عرض كنيم و از رسانه ها و شبكه هاي مجازي براي ارتقا سطح فرهنگ اجتماعي جامعه استفاده كنيم.
به تمام دوستان و آشنايان بگيم: دوستان عزيز از تصادف گرفته تا آتش سوزي و ساير بلاهاي طبيعي و غير طبيعي، حضور شما در محل باعث مختل شدن كار إمدادرساني شده و قطعا اگر اين سدمعبر باعث دير رسيدن مصدومان به بيمارستان شود، شما نيز در مرگ آن عزيزان مقصريد (4126504) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۱۰-۳۰ ۲۰:۴۲:۳۳
نظر من اینه که در این مواقع نیروی انتظامی باید با قوه قهریه وارد شود مردم وقتی نمی دانند دارند به دیگران لطمه می زنند باید با شدت جلوی خاطیان را گرفت . تعجب می کنم چرا این قضیه در ایران مغفول مانده (4126510) (alef-11)
 
United Kingdom
۱۳۹۵-۱۱-۰۱ ۰۳:۳۶:۲۷
دوست عزیز، اگر نیروی انتظامی وارد عمل میشد میگفتن....... هزارتا داستان درست میکردند! مردم باید فهم داشته باشند!! (4126957) (alef-11)
 
United Kingdom
۱۳۹۵-۱۱-۰۱ ۰۳:۳۸:۱۸
همین ملت که الان این همه ازدحام کردن، فردا شاکی میشن، چرا به این بنده های خدا کمک نکردید و نیروهای امداد دیر رسیدن و ..... (4126958) (alef-11)
 
دضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۱۰-۳۰ ۲۰:۴۶:۴۸
واقعا جای تاسف داره
اخه چرا ؟
همه دوربین موبایل دستشونه و دارن فیلمو عکس میگیرن
ویا ازدحام باعث میشه که نیروهای امدادی نرسن
فک کنم تو مواقع بحرانی ستاد بحران دو تا کار باید انجام بده
1. حل مشکل ازدحام مردم که به نظرم تنها راه حلش استفاده از زور و یا استفاده از وسایلی ضد شورش و پلیس ضد شورشه
2. حل مشکل اصلی (4126516) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۱۰-۳۰ ۲۰:۴۷:۳۴
بعضیا بخاطر نگارانی رفتن ولی بعضیا هم فقط واسه تماشا... بهر حال کار درستی نیست توی این شرایط...
الان بهتره واسه کسایی که از کار بیکار شدن یا صدمه ای دیدن فکری بکنن. (4126518) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۱۰-۳۰ ۲۰:۴۹:۰۷
اونوقت به تمدن ۲۵۰۰ سالمون مینازیم. (4126519) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۱۰-۳۰ ۲۲:۰۵:۰۵
کدوم تمدن چیزی ازش باقی نذاشتن ! (4126629) (alef-11)
 
حسن جعفری
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۱۰-۳۰ ۲۰:۵۵:۳۴
باسلام
به خدا این تصویر نشانه بدبختی و بی فرهنگی و . . . است . فقط همین و بس که همیشه ادعای ادمیت داشتن رو داریم و هیچی نداریم . و ای کاش گوشی های دوربین دار وارد کشور ما نمیشد . چون واقعا فرهنگ هیچی رو نداریم .
با افسوس فراوان (4126523) (alef-11)
 
فرامرز
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۱۰-۳۰ ۲۰:۵۹:۰۹
نشانه بی فرهنگی است همین و بس
فرهنگ مواجهه با حوادث را نداریم
به کمک کردن عادت نداریم فقط تصویر برداری می کنیم
که چی بشه
مگه خبرنگاریم (4126527) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۱۰-۳۰ ۲۱:۲۳:۱۲
مردمی بی فرهنگ و آموزش ندیده که ادعایشان گوش دنیا را کر کرده است! (4126565) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۱۰-۳۰ ۲۱:۲۷:۳۹
بیکاری بیداد می کند وباید برایش فکر اساسی کرد ! (4126577) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۱۰-۳۰ ۲۱:۲۹:۱۰
جذابیت درد ورنج دیگران ! (4126579) (alef-11)
 
United States
۱۳۹۵-۱۰-۳۰ ۲۱:۳۶:۰۵
عدم اموزش صحیح.بی فرهنگی (4126586) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۱۰-۳۰ ۲۱:۳۷:۵۴
من شدیدا معتقدم کسی که ایران را جهان سوم خوانده تا سه بیشتر بلد نبوده بشماره! (4126590) (alef-11)
 
تبریزی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۱۱-۰۱ ۱۱:۰۶:۱۱
حالا فهمیدم چرا مفهوم بی نهایت رو ابداع کردن.... (4127255) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۱۰-۳۰ ۲۱:۴۰:۰۱
بی فرهنگی بی مسئولیتی شریک در خون حادثه دیدگان (4126593) (alef-13)
 
عطا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۱۰-۳۰ ۲۱:۴۹:۰۳
همین رفتارهای مردم خشک سالی و بی برکتی اورده (4126605) (alef-13)
 
Canada
۱۳۹۵-۱۰-۳۰ ۲۲:۱۰:۱۶
فقر فرهنگى جامعه گرفتار ايرانى (4126636) (alef-11)
 
Russian Federation
۱۳۹۵-۱۰-۳۰ ۲۲:۱۸:۰۵
مشتی موایل بدست (4126649) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۱۰-۳۰ ۲۲:۲۸:۱۵
گرسنگی ، بیکاری ، فقر فرهنگی و نداشتن تفریح سالم
به علت نبود هیچ تفریحی در این کشور درد سایر شهروندان نوعی تفریح به حساب می اید
کل تقصیر گردن مردم نیست شاید 10 درصد (4126666) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۱۱-۰۱ ۱۰:۱۶:۵۱
این تفریح چیه که امثال شما همیشه از نبودش مینالن (4127172) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۱۱-۰۲ ۱۳:۳۲:۰۸
نباشد که نامم نهند آدمی
کسی که کمبود تفریحشو با دیدن و لذت بردن از بدبختی زندگی مردم پر میکنه و همیشه همه رو جز خودش مقصر میدونه فکر نکنم خیلی سلامت روان داشته باشه (4129006) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۱۰-۳۰ ۲۲:۳۱:۴۴
این که فقط یه ساختمان بود خدا نکنه روزی که تهران زلزله بیاد (4126673) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۱۰-۳۰ ۲۳:۲۱:۲۷
بی عقلی و بی خردی احمقانه (4126743) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۱۰-۳۰ ۲۳:۵۰:۵۲
بی وجدانی . بی وجدانی (4126773) (alef-3)
 
مجید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۱۱-۰۱ ۰۰:۴۶:۰۱
دوستان خیلی از این مردم. آشنایان نگران آتشنشان ها و مردم داخل پاساژ هستن. و مغازه دارهای اطراف منطقه که از حادثه شوکه شده اند.
بعضی ها هم با خودشون میگن 1000 نفر اینجا وایستاده حالا من اضافیم؟ هر کسی با خودش همین رو میگه و ترکیبی از اینا اون اجتماع رو تشکیل میده.

البته فرهنگ مردم پایین است.
ولی تو اروپا اون مردمی که بخاطر آمبولانس سریع راه رو باز میکنند برای چنین موقعیت هایی تربیت شدند. سیستم آموزش و پرورش دولت هاشون این مسئولیت رو به گردن دارن که چنین مردمی رو تربیت کنند.
تو منشور کوروش ننوشته اگه آمبولانس اومد سریع راه باز کنید. الزاما بخاطر فرهنگ 4000 ساله چنین مردمی در نمیاد.

متاسفانه اینجا ایران است مردمی با فرهنگ سوخته. (4126840) (alef-11)
 
Italy
۱۳۹۵-۱۱-۰۱ ۰۰:۵۷:۵۵
بعد از مسئولین انتقاد میکنیم. آخه مسئولین هم یکی شبیه همین آدمها هستن دیگه. همه چیزمون به همه چیزمون باید بیاد دیگه (4126866) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۱۱-۰۱ ۰۰:۵۹:۱۲
مردم حالشون خوب نیست اصلا . من یکماه پیش حال پدرم به شدت اورژانسی شد و آمبولانس آمد دم در در مدت کوتاهی همسایه خانه بغلی که تازه آمده بودند زنگ در را بشدت میزد و با الفاظ خیلی بدی تهدید میکرد که اگر آمبولانس را حرکت ندهید چهار چرخش را پنچر میکنم !!! ....من دیگه حرفی ندارم واقعا.... (4126867) (alef-11)
 
۱۳۹۵-۱۱-۰۱ ۰۱:۰۱:۵۳
فرق جهان سوم با جهان ا ول تو این شرایط بیشتر مشخص میشه (4126869) (alef-11)
 
.
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۱۱-۰۱ ۰۱:۳۱:۰۶
ای کاش نهادی یا گروهی ساخته می شد برای اینکه تو اینجور مواقع از کسایی که دارن فیلم و سلفی میگیرن عکس میگرفتن میذاشتن تو شبکه های اجتماعی تا همه ببیننشون .شاید از کارشون خجالت بکشن.انگار این تنها راهشه.متاسفانه. (4126890) (alef-11)
 
۱۳۹۵-۱۱-۰۱ ۰۱:۴۴:۲۶
فرهنگ غنی 2500 ساله (4126899) (alef-11)
 
رحیم
Russian Federation
۱۳۹۵-۱۱-۰۲ ۲۰:۴۶:۵۶
فرهنگ غنی ۲۵۰۰ ساله!!!!! عزیز من این حرف رو نزن تمام دنیا وقتی اتفاقی بیفته مردم جمع می شوند شهر مردگان زندگی که نمی کنیم منتهی مردم باید مواظب باشند در مسیر امداد نباشند که خدا رو شکر مشکلی از کندی کار بوجود نیومد (4129832) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۱۱-۰۱ ۰۱:۵۲:۳۲
نه بی وجدانی است و نه بی فرهنگی. مشکل فقط عدم آموزش است. واقعا سایت الف به عنوان یکی از سایتهای خبری، تحلیلی پرطرفدار چه قدر برای آموزش مردم در این موقعیتها تلاش کرده است که الان به این ترتیب انتقاد می کند. (4126914) (alef-11)
 
Kazakstan
۱۳۹۵-۱۱-۰۱ ۰۳:۱۱:۴۱
مدعی فرهنگ و تمدنیم ولی هچی نیستیم (4126947) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۱۱-۰۱ ۰۴:۵۹:۴۸
سلام
ضمن آرزوی تندرستی و سلامت برای آسیب‌دیدگان حادثه،
۱ـ کنجکاوی‌های بی‌جا و گاهی آزاردهنده
۲ـ تلاش برای کسب خبر موثق
۳ـ تلاش برای ثبت خود!!! در صحنه
۴ـ ناآگاهی در هم تنیده با ولنگاری، بی‌خیالی و باری‌به‌هر جهت بودن در توجه به ضرورت‌های امداد و ایمنی
۵ـ کوچک‌دیدن و نداشتن درک درست و تحلیل از چند دقیقه بعدی، و ضعف آینده‌نگری
از عوامل بروز این پدیده است.

اما، اگر این مردم نبودند، سیستم ناکارآمد آب تانکرهای بیشتری را تخلیه می‌کرد!!! و شاید پلاسکو، زودتر و با خسارات بیشتری، فرو می‌ریخت!!!! (4126968) (alef-11)
 
شهبازی
United States
۱۳۹۵-۱۱-۰۱ ۰۷:۳۲:۳۴
تظاهرات ارام مشکل ساز ادم های کنجکاو۰۰۰۰۰۰۰۰۰ (4127014) (alef-11)
 
مهرداد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۱۱-۰۱ ۰۸:۲۶:۰۱
همه اينجا اظهار ناراحتي مي كنن. ولي اكثر همين ادمها اگر تو همين موقعيت بودن همين رفتار را مي كردن . به جاي ايراد گرفتن از ديگژران از خودمان شروع كنيم (4127046) (alef-11)
 
سینا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۱۱-۰۱ ۰۸:۳۴:۳۳
کسانی که به مردم اینقدر راحت انگ بی فرهنگی میزنند لطفا یک نگاه به خودشون بندازند (4127053) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۱۱-۰۱ ۰۹:۰۰:۰۳
این نشانه ی عدم مدیریت خردمندانه و سواد محور و شایسته سالارانه در عرصه های مختلف مدیریتی کشور عزیزمان هست متاسفانه. اینقدر مردم را تحقیر نکنید. (4127076) (alef-11)
 
صمصام
Romania
۱۳۹۵-۱۱-۰۱ ۰۹:۱۳:۱۲
جامعه ای به تمام معنا تهی از درک و شعور و انسانیت
اما دیوانه به وقت بی وقتی (4127089) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۱۱-۰۱ ۰۹:۲۴:۲۰
۴۰۰۰ نفر کسبه پاساژ و کلی کاسب و کارگر محدوده که صبح به امید کار کردن اومدن و می بینند راهشون بسته است خوب موندن اونجا به امید اینکه احتمالا راه باز میشه و می تونند به کارهاشون برسند یه چیز طبیعیه.
پنهان شدن مدیران بدلیل ضعفهای مدیریتیشون پشت این مسائل که باید مسئولان پاسخ بدهند (4127102) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۱۱-۰۱ ۰۹:۴۰:۵۵
تا ما آدمها آدم شویم زمان زیادی لازم است (4127124) (alef-11)
 
محمد جواد
Romania
۱۳۹۵-۱۱-۰۱ ۱۰:۱۰:۰۸
عده ای مالباخته بودند که از اونها نمیشه انتظاری داشت و باید پلیس ممانعت میکرد ولی عده ای که میخندند و فیلم میگرند باید محاکمه شوند به جرم اخلال در امداد رسانی
وظیفه پلیس بود با زور مردم را متفرق میکرد. (4127164) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۱۱-۰۲ ۱۳:۲۸:۰۹
هههه زور؟؟؟؟
کجای کاری داداش؟؟ از اون ور دنیا داری ما رو رصد میکنی؟؟؟
کافی بود سر باتوم یه سرباز به یه نفر از این آدما بخوره ببین چیکار میکرد و دیگه بحث سیاسی بود بالا میگرفت
هرکس خودش باید پلیس خودش باشه (4128995) (alef-11)
 
بهرام
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۱۱-۰۱ ۱۰:۱۷:۱۲
مردم همیشه تماشاگرموبایل بدست ایران !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! (4127173) (alef-11)
 
بهروز
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۱۱-۰۱ ۱۰:۲۰:۱۴
به نظر من ضعف آموزش در امورات اجتماعی و شهروندی از مهد کودک تا دانشگاه پیامدی اینپنینی به بار می آورد.
حقوق شهروندی و مهارت اجتماعی در مدارس آموزش داده نمی شود ولی ارتفاع کلیماتجارو آموزش داده می شود.
همه به اندازه تکلیف خود مقصرند همه (4127182) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۱۱-۰۱ ۱۰:۳۵:۳۲
جامعه ایران نیاز به اموزش و فرهنگ سازی دارد سالها این مردم تماشاگر حوادث و نزاع بوده اند و دستوری نمی شود فرهنگ جامعه را تغیییر داد بلکه این یک نیاز است و رسانه ها به خصوص رسانه ملی باید در این خصوص اموزش و اطلاع رسانی را در دستور کار قرار بدهند (4127212) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۱۱-۰۱ ۱۲:۰۶:۳۹
ما مديريت بحران نداريم
ما بحران مديريت داريم (4127356) (alef-13)
 
۱۳۹۵-۱۱-۰۱ ۱۲:۳۲:۱۶
ضعف مدیریت شهری در مسدود کردن محروده برای ورود افراد غیر از امداد رسانی است (4127400) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۱۱-۰۱ ۱۲:۵۵:۱۲
صدا و سیما به وظایف خودش عمل نمیکنه . مردم شدن خبرنگار این حداقل کاری که برای ملت در خواب ایران میشه انجام داد ! (4127439) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۱۱-۰۱ ۱۴:۰۵:۱۲
به نظر من در این زمان جز کسانی که می توانند کمک رسان واقعی باشند کس دیگر حتی بعضی از مسئولین رفتنشان وراهبندان کردن صحیح نیست ما در خانه برای هموطنان عزیزمان گریستیم وبرای این همه رنج وغمی که برایشان درست شده غصه خوردیم ولی ریختن در خیابان ودست وپا گیر کردن امدادرسا نان چه دردی را دوا می کند (4127552) (alef-11)
 
مهديه
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۱۱-۰۱ ۱۴:۱۱:۴۹
بي شعوري درد نداره كه خود فرد متوجه بشه، دردش و ديگران متوجه مي شن (4127561) (alef-11)
 
United States
۱۳۹۵-۱۱-۰۱ ۱۴:۳۴:۰۰
نشانه نداشتن دستورالعمل در موارد بحران است. همانکه در زلزله بم رخ داد.
در این موارزد بلافاصله باید ارتش(نه پلیس) با نیروی کافی در اطراف کانون حادثه مستقر شود و تدریجا رو به بیرون باز شود و پلیس در حاشیه جمعیت را متفرق کند (4127604) (alef-11)
 
Germany
۱۳۹۵-۱۱-۰۱ ۱۵:۵۶:۵۵
بابا کشور رو فکر و اندیشه و کار میسازه نه مدرک و دروغ و ریا
وقتی ایران اولین کشور در فرار مغزها در دنیاست دیگه بهتر از این نمیشه
این مسئولین هم از این بساط برای خودنمایی بیشتر استفاده می کنند (4127705) (alef-11)
 
مهدی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۱۱-۰۱ ۱۶:۴۳:۵۹
تک تک اونایی رو که موبایل به دست دارن اونجا سلفی میگیرن و دستشون رو مثل برف پاکن تریلی تکون میدن برای پیدا کردن یه زاویه ی بهتر برای فیلمبرداری و عکسبرداری باید دستگیر کنن،فیلم و عکس واسه چی میگیری موجود بی ارزش؟؟؟
ثبت لحظه های پر از اشک و خون و درد هموطن و هم خونت چه لذتی داره آخه موجود بیمار ؟؟؟ (4127771) (alef-11)
 
سهید
Germany
۱۳۹۵-۱۱-۰۱ ۱۸:۱۴:۰۳
عدم همبستگی مردم. (4127877) (alef-11)
 
ناشناس
Romania
۱۳۹۵-۱۱-۰۱ ۱۹:۱۴:۵۶
راهپیمایی روز قدس. ملت همیشه در صحنرو خوب اومدی. (4127948) (alef-13)
 
امیر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۱۱-۰۱ ۲۱:۴۶:۰۹
همین الان جلوی اکثر ایستگاه های آتش نشانی کردم جمع شدن و ترافیک. حالا چند تا آمبولانس باید تو این ترافیک ها بمونه؟ ناهنجاریهای اجتماعی در کشور ما قابل تصور نیست. (4128070) (alef-11)
 
Canada
۱۳۹۵-۱۱-۰۱ ۲۲:۱۲:۵۵
وقتى مردم نميدونند بايد از موبايل چه جورى استفاده كنند همين ميشه... (4128095) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۱۱-۰۱ ۲۲:۵۱:۴۰
افرادی که بدون دلیل در محل حوادث بزرگ اجتماع می‌کنند عامل مرگ حادثه دیدگانند. این افراد قاتلند هرچند به خاطر جمعیت زیاد قابل پیگرد نیستند اما مستحق نفرینند. نفرین بر این قاتلان. خداوند به درد و مصیبتی مشابه دچارشان کند (4128140) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۱۱-۰۲ ۰۱:۰۹:۳۶
تهران را شناختیم
مردمش را بیشتر.... (4128236) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۱۱-۰۲ ۰۸:۵۹:۲۲
تمام کسانی که با حضورشان مانع رسیدن بموقع امداد شدن تک تکشان مسئول هستن و باید جواب خانواده های مصیبت دیده را بدن . (4128489) (alef-11)
 
بشیر
Romania
۱۳۹۵-۱۱-۰۲ ۰۹:۰۹:۲۵
اولا در خصوص نهادینه کردن اقدامات فرهنگی و اموزشی نه از لحاظ وضع قوانین لازم الاجرا و اموزش عمومی ضعیف عمل شده است
دوما نیروهای امنیتی و انتظامی تنها برای مسائل امنیتی سیاسی اقدام قاطع انجام می دهندهمانطور که شهرداری تنها برای وصول مطالبات مادی خود اینگونه عمل میکند
سوما مردم هنوز به راستگویی و مصلحت گویی رسانه های جمعی یقین ندارند
جهارما مردم ایران با فرهنگ غنی ایثار و از خود گذشتگی خود همیشه هنگام بروز اینگونه حوادث سریعتر از متولیان حضور داشته اند
پنجما فرهنگ اعتنا به هشدارهای امدادی به دنبال مشاهده سوء استفاده از سوی رانندگان و سرنشینان ماشین های امدادی و انتظامی کم اعتماد شده اند.
مواردی بود که به نظرم رسید تا از سوی خوانندگان مورد قضاوت قرار گیرد. (4128508) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۱۱-۰۲ ۱۲:۴۰:۵۰
میشه پرسید مردم باید یک سری چیز های جدید رو از کجا یاد بگیرن؟
آموزش و پرورش جقدر به حقوق و وظایف شهروندی پرداخته یا صدا و سیما چه کرده که انقدر متوقع هستیم؟؟!!! (4128904) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۱۱-۰۲ ۱۳:۲۴:۲۴
بی فرهنگی تنها چیزی است که یادم میاد
ایستادن نگاه کردن به بدختی مردم و با آوار زندگیشون عکس یادگاری گرفتن اوووووج فرهنگ حقیرمون رو نشون میده هیچ ربطی هم به مسئولان نداره
ما که مدام به همه اعتراض میکنیم باید یاد بگیریم مسئولیت کار اشتباه خودمونو بپذیریم (4128986) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۱۱-۰۲ ۱۳:۵۱:۳۹
اینقدر آدم بیکار فقط توی تهران داشتیم و خبر نداشتیم؟؟؟!!! (4129053) (alef-11)
 
علی
Russian Federation
۱۳۹۵-۱۱-۰۲ ۲۰:۴۲:۱۰
من با نظر شما مخالفم تهران مختص تهرانیها نیست اقشار مختلف از سرتاسر ایران از طریق مهاجرت و با فاصله زمانی سکنی دارند هم لر هم کرد هم رشتی و هم ارمنی و .... تهران رو همه ایرانی های سراسر کشور دارند درش زندگی می کنند روز به روز هم بر وسعت این شهر افزوده می شود و کنترلش سخت تر و سخت تر این اشتباه بزرگی است (4129821) (alef-3)
 
حسینی امجد پایگاه اورژانس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۱۱-۰۲ ۱۹:۲۳:۳۵
با تشکر از کلیه مطالبتان ما به نظرهای شما احترام گذاشتیم و خواندیم ترا بخدا بیاییم یاد بگیریم که سد راه پرسنل اورژانس اتشنشانی و کلیه امدادگران نباشیم خودم پرسنل اورژانسم کمک میکنیم اگر در موقع اژیر زدن کنار بکشیم ودر مواقع حوادث به همنوعان خودمان کمک کنیم شهادت در نجات انسانها باعث افتخار ماست درود ورحمت خدا بر شهدای اتش نشان (4129630) (alef-13)
 
محمد
Romania
۱۳۹۵-۱۱-۰۳ ۱۲:۵۲:۲۸
یک عده انسان فضول!!!!!!!! (4130783) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۱۱-۰۳ ۱۷:۲۳:۴۲
باید برای مردم ، فرهنگ سازی شود (4131211) (alef-13)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.