نظر منتشر شده
۱۶۱
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 322131
پاسخ سخنگوی وزارت خارجه به الف؛
چرا ایران زودتر اقدام به قطع روابط دیپلماتیک با عربستان نکرد؟
بخش داخلی الف، 14 دی 94
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۴ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۰۱
به دنبال به شهادت رساندن شیخ باقرالنمر رهبر شیعیان عربستان توسط آل سعود و واکنش ها در تهران و مشهد و حمله به سفارت و کنسولگری این کشور در ایران، عربستان، روابط دیپلماتیک خود با ایران را قطع کرد.

عادل الجبیر وزیر خارجه عربستان در نشست رسانه ای که درباره همین موضوع پرداخته بود اعلام کرد روابط دیپلماتیک خود با ایران را قطع کرده و از هیات دیپلماسی ایرانی خواسته است تا ظرف ۴۸ ساعت خاک این کشور را ترک کنند و این تصمیم در راستای منافع کشور اتخاذ شده است.

پس از پوشش این خبر در الف، مخاطبین الف در بخش نظرات این خبر این سوال را مطرح کرده بودند چرا ایران بعد از اقدامات کارشکنانه عربستان در طی این چندماه، اقدام به قطع روابط دیپلماتیک نکرده است که خبرنگار الف، این موضوع را از سخنگوی وزارت امورخارجه کشورمان پیگیری کرد.

جابر انصاری، سخنگوی وزارت امورخارجه کشورمان در پاسخ به سوال خبرنگار الف، مبنی براینکه با توجه به اقدامات کارشکنانه عربستان در طی چندماه گذشته، دولت پاسخ جدی در این راستا انجام نداد و مهلت داد تا عربستان قطع روابط دیپلماتیک اعلام کند، اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران خود را در شرایط انزوا ندانسته و نظام سیاسی خود را مبتنی بر انقلاب مردمی و بر اساس ساختارهای دموکراتیک و قانونمند سیاست‌های خود را دنبال میکند و منافع ملی را اولویت اصلی خود میداند.

وی تصریح کرد: ایران همواره خط قرمز خود را عدم تنش زایی در منطقه میداند و سیاست‌ آشکار و روشنی را در زمینه‌ گسترش تعامل و همکاری خود با کشورهای دیگر دنبال می‌کند و با بسیاری از دولت‌های منطقه روابطش در سطح عالی است در صورتیکه عربستان سعودی در همان چارچوب از نظر روانی و سیاسی خود را در انزوا می‌بیند و همراهی در منطق و دنیا ندارد و تمام سیاست‌هایش مبتنی بر شکست است.

سخنگوی وزارت امورخارجه به اقدامات عربستان در عراق اشاره کرد و افزود: عربستان سیاست‌هایی را دنبال می‌کند که از پیش شکست خورده است. آنها از تمام پتانسیل خود برای برهم زدن عراق استفاده کردند و حالا با بازگشایی سفارتشان در عراق ورشکستگی سیاست‎های خود را اعلام می‌کنند.

انصاری خاطرنشان کرد: عربستان برای ادامه سیاست‌های خود در منطقه رفتار جاهلانه و ناپسند در پیش گرفته است که ایران هیچ گاه در این نوع سیاست‌ها شرکت نمی‌کند و درگیری در زمینه داخلی و خارجی را دنبال نمی‌کند. ایران همواره سیاستش بر اساس منطق و عقلانیت است و ناپخته عمل نمی کند.

وی تاکید کرد: ایران سیاست‎های خود را با منطق و عقل دنبال می‌کند و اعراب بدانند بازیگری که سیاست‎های نابخردانه را دنبال می‌کنند به زود نتیجه آن را خواهد دید. اگر سیاست‌های عربستان مبتنی بر عقل و منطق بود نیازی به میانجی‌گری نبود.

سخنگوی وزارت امورخارجه در ادامه نشست خبری خود با خبرنگاران در مورد اقدامات اخیر عربستان گفت: عربستان حیات خود را در ایجاد درگیری در منطقه می‌داند، لذا در سالیان اخیر اقداماتی را انجام داده که به افزایش درگیری‌ها منجر شده است.

وی با اشاره به اینکه موج تروریستی تکفیری در منطقه مورد حمایت سعودی‌ها قرار دارد، تصریح کرد: تلاش برای تنش آفرینی و تحمیل جنگ به یمن نیز از جمله اقدامات ضد منطقه‌ای است و عربستان منافع و حیات خود را در ادامه این درگیری‌ها می‌داند.

سخنگوی وزارتخارجه تاکید کرد: موضوع سفارت اولین اتفاقی نیست که در دنیا پیرامون نمایندگی‎ها رخ می‎دهد. ایران به وظایف خود برای کنترل امواج احساست مردمی عمل می‌کند و بر اساس کنوانسیون‌های بین المللی رفتار می‌کند، اما عربستان از این موضوع برای افزایش تنش استفاده کرده است. معتقدیم جامعه بین‌الملل اجازه این سیاست را نخواهد داد.

وی با تاکید بر اینکه نباید مسایل مختلف منطقه‌ای را با یکدیگر مخلوط کرد، اظهارداشت: آخرین مواضع ترکیه حفظ رابطه همسایگی بین ایران و ترکیه است و آنچه برای ایران اهمیت دارد این است که دولت‌های اسلامی با اتخاذ سیاست‌های درست و منطقی با وجود جریان تروریستی در سطح منطقه و جهان اجازه گسترش آن را ندهند.

انصاری تصریح کرد: روابط ایران و ترکیه در چارچوب خود دنبال خواهد شد.

سخنگوی سیاست خارجی ارتباط با اپوزیسیون‎ها و گروه‎های غیرقانونی و تروریستی را مشمول قوانین بین‌الملل دانست و عنوان کرد: در برخی کشورها مانند عربستان باید گفت نظام آنها متکی بر حاکمیت افراد و بدون قانون مشخص است.

وی اضافه کرد: برخورد و سرکوب با گروه‌های مختلف در عربستان اعمال می‌شود، لذا نقض گسترده حقوق بشر سیاست عقیمی است که نه فقط نتیجه بخش برای عاملان نخواهد بود، بلکه منجر به نقض خود عاملان خواهد شد.

انصاری پیرامون دستگیری شیخ زکزاکی از سوی پلیس نیجریه گفت: مجموعه حوادث منطقه در امتداد سیاست بحران آفرینی پیش می‌رود که از سوی برخی کانون‌های منطقه‌ای برای تشدید تنش‌ها و سیاست‌های فرقه‌گرایی پیگیری می‌شود.

وی اظهارد امیدواری که با هوشیاری منطقه و جهان اجازه موفقیت برخی کانون‌های تروریستی منطقه‌ای داده نشود و موضوع شیخ زکزاکی از مجاری دیپلماتیک در حال پیگیری است.

سخنگوی دستگاه دیپلماتیک با بیان اینکه دولت ایران و وزارتخارجه متعهد به تعهدات خود در حفظ امنیت دیپلماتیک و مکان‌های آنها هست، خاطرنشان کرد: نهادهای ذی‌ربط تدابیر لازم را برای کنترل حادثه اتفاق افتاده و برخورد با متخلفان اعمال کرده است و اقدام دولت عربستان هنگامی اتفاق افتاده که همه امور تحت کنترل بوده و هیچ تهدیدی متوجه دیپلمات‌ها نبوده است.

انصاری همچنین پیرامون اجلاس نیویورک در مورد سوریه نیز بیان داشت: رایزنی‌ها بین کشورهای عضو کارگروه ویژه در جریان است. ایران در تهیه لیست گروه‎های تروریستی و سایر امور در حال رایزنی‌های دیپلماتیک است. امیدواریم این کارگروه به وظایف خود عمل کند. چرا که در مسیر مهار بحران سوریه می‌تواند نتیجه بخش باشد.

وی در پایان از خبرنگاران خواست اجازه دهند وزارتخارجه همراه با روند برجام تا نقطه نهایی پیش رود و تاریخی برای آن اعلام نکند.
 
کلمات کلیدی : قطع رابطه ایران و عربستان
 
ابوالحسن-ع
۱۳۹۴-۱۰-۱۴ ۱۳:۰۵:۵۰
امان از احساس تکلیف نیروهای خودسر که مردم و نظام باید هزینه کارشان راپرداخت نمایید ،مسئولین محترم مماشات با مقصرین اصلی پست پرده برای چیست.!؟ (3439989) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۴ ۲۲:۵۵:۱۲
برای کاسبی در روز انتخابات، که کجائید که لولوخورخوره‌های خودسرها ما رو خوردند و ال و بل!
نیروی انتظامی با امکاناتی که در اختیار دارد، به راحتی می‌توانست جلوی چند نفری که کوکتل پرتاب کردند را بگیرد. زمان بازگشائی سفارت انگلیس، نمی‌گذاشتند کسی از میدان فردوسی پائین‌تر برود.
نمی‌خواهند که برخورد نمی‌کنند. (3442719) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۴ ۲۲:۵۷:۱۵
یعنی این جماعت مثلا اصولگرا همیشه طلبکار میشن! وقتی مقصرن بیشتر ! (3442730) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۶ ۰۵:۰۳:۰۵
من بر و بچه های انقلابی که مخلصانه رهبری عزیز را دوست دارند می شناسم
واقعا اینها آنقدر بصیرت دارند که بدانند نباید به سفارت کشورها تعرض کرد و این خلاف قانون است و خوب می دانند حساب لانه جاسوسی امریکا جداست
به نظر من یک سری محرکهایی در این موضوع وجود داشته اند که باید شناسایی شوند
در هر صورت خیلی خوشحالم که عربستان خودش اقدام به قطع رابطه کرد
و هر کودکی هم می داند که عربستان کارش تمام است و به زودی نظام عربستان عوض خواهد شد و همانطور که آمریکا خیالش را نمی کرد ایران را از دست بدهد عربستان را از دست خواهد داد
اینها خیالات نیست بلکه محاسبات دقیق اینرا ثابت می کند و آمریکا هم به نظر من اینرا تا حدودی فهمیده است و خودش پیش دستی کرده تا سعودی ها نابود شود و نظام دلخواه خودش را بیاورد (مانند مصر) اما شکست خواهد خورد ان شاء الله (3446371) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۵ ۰۰:۴۸:۴۳
آیا تا به حال این موضوع فکر کرده اید که چرا به سفارتهای ایران در اقصی نقاط دنیا حمله نمی‌شود ؟ آیا میدانید که ایرنیهایی هستند که دشمن خونین ( منافقین از خدا بی‌ خبر ) نظام جمهوری اسلامی هستند ولی‌ نمیتوانند که به سفارتهای ما حمله و آنجا را اشغال کنند ؟

آیا از خود پرسیده اید که چرا این همه نیروی اپوزیسیون در خارج تا حالا هیچ سفارتی را فتح نکرده اند ؟

کشورهای میزبان ضامن امنیت سفارت خانه هستند . (3443067) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۵ ۱۳:۲۴:۲۳
ظاهرا جنابعالی انفجار سفارت ایران در لبنان حدود چند سال پیش و آتش زدن سفارت ایران در یکی از کشورهای اروپایی در اوایل انقلاب را فراموش کرده ای؟ (3444551) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۰-۲۰ ۱۸:۰۸:۵۸
اونا که سفارت ایران رو درلبنان منفجر کردن تروریست بودن ، شما تروریستی ،تازه عربستان منکر دخالت در انفجار شده ، ما میتونیم منکر شیم (3457843) (alef-13)
 
گنجی
۱۳۹۴-۱۰-۱۵ ۱۶:۲۹:۲۹
شما از شدت علاقه به کدخدا حاضر نیستید نمونه های متعدد تعرض به سفارت خانه های ایران را ببینید

همین 3 ماه قبل عربستان سفارت ما را در صنعا بمباران کرد


دو سال قبل هم سفارت ما در بیروت توسط عاملی عربستانی منفجر شد و اتفاقا 25 نفر کشته شدند

جالب است که حتی عرستان درخواست کرد جسد عامل منفجر کننده را از لبنان به عربستان تحویل دهند


در انگلیس هم سفارت ما اشغال شد و کارکنارن نمایندگی را گروگان گرفتند و آخرالامر هم دو تا کشته شدند

مواردی که کسی کشته نشده باشه!!! اونقدر زیادند که بیش از 20 مرود می شود (3445138) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۶ ۰۲:۳۶:۴۶
البته در سال ۸۸ در سوئد شد همچنین به تعداد زیادی از سفارت خانه‌های اروپا حمله شد ولی‌ آتش نبود در حد شیشه شکستن و پایین کشیدن پرچم ،... (3446342) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۷ ۲۱:۵۸:۰۵
مرگ بر آل سعود (3451302) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۵ ۰۸:۴۸:۵۷
کدوم نیروی خود سر مگه ما تو ایران انقد آزادی داشتیم که یهو هوس کنیم بریم سفارت آتیش بزنیم این اصطلاح خودسر رو گذاشتن برای اینکه مسئولیت رفتاراشونو کسی به عهده نگیره (3443474) (alef-13)
 
ابوالحسن-ع
۱۳۹۴-۱۰-۱۴ ۱۳:۰۷:۴۲
گروه فشار درهر کشوری که انقلاب انجام داده است به وجود می آید ولی حرکت شان درجهت منافع ملی کشور است که توسط افراد صاحبان قدرت درنظام هدایت می شوند ، گویا بعضی از دوستان صاحب قدرت دردولتی فعلی عکس آن عمل می کنند. (3440001) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۴ ۲۲:۵۶:۲۵
اتفاقاً این گروه در راستای منافع دولت عمل می‌کنند و با ایجاد لولوخورخوره مردم را به سمت پذیرش اقدامات غلط دولت سوق می‌دهند. برای دولت برخورد با چند نفر کاری ندارد. کما این‌که روز بعدش در مشهد در این سرمای استخوان‌سوز روی سر مردم معترض با ماشین ‌آب پاش آب می‌ریختند. (3442725) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۴ ۱۳:۱۷:۲۸
یک سری توجیهات بی سر و ته و غیر متصل (3440071) (alef-3)
 
جواد
۱۳۹۴-۱۰-۱۴ ۱۴:۳۷:۵۵
وقتی سفارت ایران در لبنان به دست این وهابیون منفجر شد و بعدا مشخص شد که عربستان در پشت این قضیه بوده وزارت خارجه ایران کوچکترین واکنش مثمر ثمری از خود نشان نداد و کاملا منفعلانه از قضیه عبور کرد اما در مورد سفارتش در ایران که مورد حمله عده ای خودسر قرار گرفت بلافاصله روابط دیپلماتیکش را با ایران قطع نمود . اقتدار از نوع عربی که ما آن را نیز نداشتیم . (3440560) (alef-13)
 
امین
۱۳۹۴-۱۰-۱۴ ۱۴:۴۶:۲۹
واقعا درسته،به نظرم دولت کاری نبوده که در راستای بی عزت کردن مردم و پاسپورت ایرانی نکرده باشه ،سعودی ها این همه تحقیرمون کردن و هم وطنانمون رو کشتن، اخرم بهمون گفتن برید گم شید،جناب طریفم که احتمالا در حال تماس تلفنی و با کری هستن کماکان (3440602) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۴ ۱۹:۱۳:۵۰
حالا شما هم دنبال این هستید که چطور با وضع موجود دولت رو تحت فشار بزارید. واقعا براتون متاسفم. (3441846) (alef-3)
 
علی
۱۳۹۴-۱۰-۱۴ ۱۹:۲۲:۰۳
آخه عقل کل حمله به سفارت چه ربطی به دولت داره دیگه تو این مملکت این قماش اشوبگر برای همه مردم نخ نما شدند مردم هم میدونند سر اینا به کجا بند شده (3441880) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۴ ۱۹:۵۴:۴۴
مجلس در راس امور است و اگر قوی نباشد همین میشود حق با شماست. (3442009) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۴ ۲۰:۵۰:۱۰
چون بعضی ها نمیخواستند از در آمد حج صرف نظر کنند! (3442223) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۴ ۲۲:۵۵:۱۴
اتفاقا همین سیاستهای دولت باعث شده وقتی عربستان خودش رو در باتلاق یمن انداخت ایران دخالت نکرد و حالا عربستان داره دایم هزینه میده ولی ایران آسیبی نمیبینه. جریان توافق هسته ای و بهبود رابطه با غرب رو هم که کلی باعث بهبود وضع ایران شده و خواهد شد. (3442720) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۴ ۱۴:۵۳:۰۳
من بعنوان یک ایرانی اتش زدن سفارت روتایید نمی کنم ولی ازاین قطع رابطه بینهایت خوشحالم وامید وارم حالاحالاها ادامه داشته باشه ضمنا مشت محگم روباید به طرف این عربستانی های بی غیرت ومنفور گرفت نه دیگران . (3440629) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۴ ۱۴:۵۵:۲۹
ایشاالله که به خاطر حج ومنافع ان عظمت ایران وایرانی رو فدا نکنن مسئولین ذیربط. (3440642) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۴ ۱۵:۲۱:۴۰
دولت به سادگی می‌تونست جلوی چند آتش‌افروز رو بگیره. نیروی انتظامی با امکانات ضداغتشاش و دستگاه‌های امنیتی و ... کجا تشریف داشتند؟ (3440791) (alef-13)
 
حسين
۱۳۹۴-۱۰-۱۴ ۱۶:۰۷:۱۲
خدايا شكر بالاخره حج تعطيل شد (3441038) (alef-3)
 
محمد
۱۳۹۴-۱۰-۱۴ ۱۵:۱۶:۳۸
آقای روحانی به عنوان شخصی که به شما رای دادم انتظار داشتم بعد از فاجعه تجاوز به دو ایرانی و منا روابط با عربستان را به طور کامل قطع نمایید! اما متاسفم که رفتار قاطعی نداشتید!!!! و الان عربستان دست پیش گرفته است.
آیا اینقدر حج مهم بود که این همه توهین و تحقیر شویم!! (3440761) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۵ ۱۳:۱۱:۰۳
رو حرف نمیشه رابطه قطع کرد هنوز هم اون جریان اثبات نشده تو هم به روحانی رای ندادی (3444511) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۴ ۱۶:۰۰:۱۱
خيلي هم منطقي بود (3440997) (alef-3)
 
گنجی
۱۳۹۴-۱۰-۱۴ ۱۶:۱۳:۲۵
شما قانع شدید آیا!!!!!


آیا این نماینده یک ملت آگاه ؛ شجاع و شیعه 80 میلیونی است؟

همین مانده بود که خرطوم و بحرین و امارات هم ما را تحقیر کنند وقتی که

نماینده مان این فرد است؟

چرا دستگاه دیپلماتیک ما از پیش بینی وقایع عاجز است!!!!! (3441077) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۴ ۱۶:۳۶:۲۲
صحبتها آقای انصاری درسته. هرچند که کارهای دولت بی نقص نیست ولی مواضع اصولی نظام رو دنبال می کنه هرچند که به مزاج خیلیها خوش نمیاد! باید با قدرت و متانت جلو رفتارهای زشت کشورهای شیخ نشین ایستاد! مرگ آل سعود= مرگ سایر دیکتاتورها عربی و ترکیه! پس بی جهت ناراحت نیستند! (3441227) (alef-13)
 
یاسر
۱۳۹۴-۱۰-۱۴ ۱۷:۴۹:۱۳
خوشحالم که رابطمون با ادم های کودک کش قطع شد

شعار جدید:(مرگ بر ال سعود به جای مرگ بر امریکا) (3441513) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۴ ۲۲:۳۰:۰۶
شعار مرگ بر آل سعود در کنار مرگ بر آمریکا نه بجای مرگ بر آمریکا (3442628) (alef-13)
 
گنجی
۱۳۹۴-۱۰-۱۴ ۱۷:۵۶:۵۷
با سلام

دولت و مخصوصا وزارت خارجه باید جوابگوی این همه خفت و خواری ما

باشند اول که جرثقیل سقوط کرد و 100 نفر را کشت

وزارت امور خارجه فقط کمی نگران شد

بعدش حدود 500 ایرانی و جمعا حدود 7000 نفر را بخاطر ندانم کاری ها و

توطئه های سعودی از دست دادیم اتفاقی که در هر کشور دیگری رخ داده بود

حکومت را غربی ها تغییر می دادند و از وزارت امور خارجه ما حرکتی مشاهده

نشددائم می ترسیدند که مبادا به کدخدا بر بخورد که به یکی از نوکرانش

کمتر از گل گفته شده/ مسئله تجاوز به دو نوجوان ایرانی هم که هضم آن

برای مردم بسیار سنگین بود پشت گوش اندخته شد / و اعدام آیت الله نمر

کبریتی بود برا انبار باروت خشم مردم ایران از حکومت لوس و خود کامه

امریکایی سعودی که در دو سال گذشته هزار جور خفت را بر ما ارزانی داشته

بودند مسلما باید رئیس جمهور و وزیر امور خارجه از همان لحظه اول در صحنه

می بودند و برای آرامش مردم حرکتی دیپلماتیک انجام می شد

ولی وزیر امور خارجه که اصلا این دو روز رویت نشد بنده خدا شاید از ترس از

خانه اش هم بیرون نیومده و دائم براش آب قند درست می کنند !!!

رئیس جمهور هم بیشتر خودمان را محکوم کرد تا عربستانی ها را !!!

مسلم است که مردم تحمل این همه حقارت را ندارند


از همه بدتر الان هم که آنها با بی شرمی اعلان قطع روابط کرده اند طرف

ایرانی جرات مقابله به مثل ندارد!!!!! (3441536) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۴ ۲۳:۳۹:۵۹
حمله به سفارت ایران در لبنان در سال 92 را فرامشوش کردی....
راه ندادن وزیر ارشاد را به عربستان در حادثه منا را فراموش کردی.... (3442877) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۵ ۰۸:۱۶:۵۰
عالي بود (3443405) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۴ ۱۹:۱۱:۲۲
قبول کنیم که ا ما همه کاره و همه چیز دان نیستیم. در انتخابات تشخیص من این بوده که آقای روحانی سیاستمدار خوبی است و ایشان هم وزیر شایسته ای را انتخاب نموده. هر دو ایشان و همکارانشان اطلاعات بیش از من در امور بین الملل دارند و انسانهای امین و وطندوستی هستند. پس چرا با کمترین اختلاف نظر ایشان را متهم به سستی کنیم؟ آیا امکان ندارد ایشان تشخیصی بسیط تر از من داشته باشند؟
چرا جامعه ما با احساسات دائماَ بر ضد بهترین نیروهای خودش جبهه گیری و ایشان را تخریب میکند؟ (3441840) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۴ ۱۹:۲۰:۵۴
الان عربستان قطع کرده خیلی کار خوبی کرده!!؟ این استدلالها رو از کجا میارید؟ اونی که قطع میکنه و می ترکونه و میکشه داعشه! شما شرمنده از داعش هستی می تونی بری از ایران ؛ تا داعش راهی نیست (3441874) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۴ ۱۹:۳۶:۳۲
والا من كلا به چيزى بنام سياست خارجى منسجم در جمهورى اسلامى اعتقاد ندارم، فكر كنم از وقتى ايده اى در مورد مساله مهمى ايجاد ميشه تا عمل انقد طول ميكشه و دخالت ميشه كه فاتحه ايده و اقدام خونده ميشه! مثلا الان هنوز سازمان حج ميخواد هموطنان رو به فيض حج واجب نايل كنه! تا وضع تصميم گيرى اينه،فاتحه سياست خارجى رو بخونين (3441927) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۴ ۲۱:۳۱:۰۴
چرا خودسرها موقع فاجعه منی که ۴۶۴ نفر از هم وطنمان جانشان را از دست دادن نیامدن سفارت را اتیش بزنند (3442378) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۴ ۲۳:۴۱:۳۸
امثال شماها حتی اگر اون موقع هم سفارت عربستان را اتش می زدند یک بهانه دیگر رو می کردی..... مثلا چرا زمان تجاوز به دو نوجوان اتش نزدید....
اگر خودسر ها شناخته شده هستند شماها هم شناخته شده هستی. (3442885) (alef-13)
 
گربهسگ
۱۳۹۴-۱۰-۱۵ ۰۰:۱۰:۳۹
توجیهات بی سروته نیست سیاست محصولش یکروزه بدست نمی آید کمی تمحل کنید در آینده حاصل این توجیهات را ببینید نباید مثل حمله کنندگان به سفارت احساسی باشیم و زود قضاوت سیاسی بکنیم آنچه دوستان نوشته اند از سر غرور ملی ست و به نوعی حق است اما همیشه رفتارهای شتاب زده به ظاهر خوب ولی در دراز مدت تبعات منفی داشته است بیهوده دولت را محکوم نکنیم درست مثل تماشاگران فوتبال جای داور سوت نزنیم ! (3442967) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۵ ۱۸:۵۹:۲۰
اتفاقا خیلی تحمل شد این انفعال دولت بی تدبیر و نتایج فجیعش هم مشاهده شد (3445560) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۴ ۱۳:۱۹:۳۱
امام راحل(ره) فرمود: شهادت هنر مردان خداست. شهید شیخ نمر به آرزوی خود رسید ولی آیا دولت یازدهم طی مدتی که ایشان با تیراندازی آل سعود مجروح و زندانی و شکنجه و نهایتا شهید شد به وظیفه ذاتی دینی و قانونی خود در قبال وی عمل کرد؟! وقتی شیطان بزرگ ما را به امثال برجام‌ها سرگرم می‌کند دشمنان بشریت نیز اینچنین یاران انقلاب اسلامی را یکی پس از دیگری در عربستان، نیجریه و ... به مسلخ می‌برد. آیا فردا پاسخی در پیشگاه الهی داریم؟! (3440082) (alef-13)
 
علی
۱۳۹۴-۱۰-۱۴ ۱۳:۲۳:۴۹
مرگ بر آل سعود (3440114) (alef-3)
 
امیر
۱۳۹۴-۱۰-۱۴ ۱۳:۲۵:۰۶
کلا ملت جوگیری هستیم , از دیوار سفارت بالا میریم , سفارت آتیش میزنیم , اسم خیابون یه شبه عوض میکنیم ... (3440125) (alef-3)
 
سینا
۱۳۹۴-۱۰-۱۴ ۲۲:۰۱:۲۱
درسته که آتش زدن سفارت کار درستی نبود ولی یک سوال برام پیش اومده .
وقتی که صدها ایرانی در ایام حج قربانی بی کفایتی آل سعود شدند کسانی که سفارت رو آتش زدند کجا بودند ؟؟ (3442508) (alef-13)
 
مصدق
۱۳۹۴-۱۰-۱۴ ۲۲:۵۸:۲۲
احسنت به شماهای ایران دوست وطن پرست که فقط خودی را محکوم میکنید و به خودی گل می زنید و به دشمنان لبخند. دست مریزاد (3442737) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۴ ۲۳:۴۳:۰۹
قشنگ...اون موقع امثال شماها نمی گفتید که زمان تجاوز به دو نوجوان کجا بودید؟
در ضمن اون موقع هموطنان ایرانی ما در مراسم حج بودن...اجساد هموطنان در چنگال ال سعود بودند....
شما که با تدبیر هستی چرا؟ (3442891) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۴ ۲۳:۴۷:۲۵
یک سوال وقتی صدها ایرانی را در ایام حج قربانی بی کفایتی ال سعود شدند، وزارت خارجه چکار کرد؟
زمانی که به دو نوجوان تجاوز شد وزارت خارجه چکار کرد؟
سال 92 وقتی سفارت ایران در لبنان را منفجر کردند وزارت خارجه چکار کرد؟ (3442903) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۴ ۲۳:۰۵:۴۸
جو گیر دوستانِ وابسته به عربستان و ترکیه هستن که کلا نمک نشناس زاده شده اند!
بابا یه کم غیرت ملی !!! (3442769) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۴ ۲۳:۱۲:۵۴
"ملت" جوگیر نیستن.
مگه مردم این کارو کردن.
مردم ما هستیم که میگیم اشتباه کردن این تندروها.
جوگیر اونا هستن و برخی دیگه! که دست از عشق شون (عربستان و ترکیه) برنمیدارن! (3442791) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۴ ۱۳:۳۱:۱۴
کسانی که به سفارت حمله کردند احساسات آنها به منافع ملی ضربه می زند و امنیت ملی را تهدید می کند در دادگاه نباید موجب ترحم جناح خاصی قرار گیرند و به عنوان آشوب طلب مجازات شوند. اگر به روش این آقایانی که از مجاری خاصی هدایت می شوند نگاه کنیم مشاهده می شود راهشان بر خلاف راه مولا علی ( ع ) است که در مقابل اشتباهات دو خلیفه زمانش شمشیر بر نکشید در حالی که توان انجام را داشت و برای لحظه ایی ترس در وجود نداشت اما اجازه می داد عقل بر احساس برتری داشته باشد. (3440180) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۴ ۱۳:۳۵:۵۲
اصلا پاسخ ها پاسخ های منطقی و قانع کننده ای نیست 100 درصد جرکات وزارت خارجه منفعلانه بوده الان چندین ساله که کارها و اقدامات منفعلانه است. خبرنگار الف درست گفته.
سیاست یک شطرنجه که باید درست بازیش کنی وگرنه مات میشی
ایشون گفته"...منافع ملی را اولویت اصلی خود میداند." الان با این اقدامات اشتباه شما منافع ملی ما حفظ شده؟ در این یکسال چندین حادثه ما با عربستان داشته ایم هر کدوم از این حوادث برای قطع رابطه کافی بود.
الان هم که دیگه این اتفاق افتاد خواهشا سفارت منحوس عربستان رو دوباره بازگشایی نکنید به جای این سفارت با چهار تا کشور متمدن دنیا روابط رو گسترش بدهید این کشورهای داغون و تروریست و چند کشور جزیره ای و افریقایی و امریکای جنوبی برای ما فایده اقتصادی ندارن (3440206) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۴ ۲۲:۵۶:۵۰
قطع رابطه خواسته عربستان بود. فکر میکنید نمیدونست ایران روی مساله شیخ نمر حساسه؟ بعد هم خود عربستان پیشقدم شد برای قطع رابطه. (3442727) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۴ ۱۳:۴۰:۰۰
واقعا باید برای این وزارت خارجه خون گریه کرد
بابا بسه ماله کشی (3440239) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۴ ۱۴:۴۶:۴۸
اشتباه رو اون کسانی کردن که به سفارت حمله کردن نه وزارت خارجه الکی توپ رو انداختن تو زمین ایران و ایران رو در وضعیت بدی قرار دادن این افراد باید در حادثه منا این کار رو انجام میدادن نه در این موقعیت .واقعا حماقت بود (3440605) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۴ ۱۶:۰۷:۰۹
نه عزیزم،اگه وزارت خارجه برخورد مناسبس با عربستان میکرد همون اول کار به عصبانیت مردم از برخورد ضعیف وزارت خارجه و ریختن تو سفارت نمیرسید،پس توپ از همون اولشم تو زمین وزارت خارجه بوده،فقط اونا عرضه ی نشون دادن عکس العمل مناسب نداشتن،مات برخورد کردن (3441037) (alef-13)
 
هرسکوت
۱۳۹۴-۱۰-۱۴ ۲۰:۱۹:۱۶
از بسکه ملت ترسویی داریم وقتی 500 نفر از هموطنانمون کشته شدن تو فاجعه منا هیچکس صداش در نیومد اونوقت برای اعدام کسی که اصلا نمیشناختنش از دیوار سفارت بالا میرن واویلا (3442110) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۴ ۲۳:۴۴:۵۵
شما نمی شناختی ما می شناختیم....
در ضمن این عده خاص حداقل یککار مفید انجام دادند،
در حادثه منا وزارت خارجه چکار کرد؟ فقط رفت جلو امیر کویت زانو زد....
اگر سخنان رهبری نبود، اجساد را هم تحویل نمی دادند (3442894) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۴ ۲۳:۴۵:۳۲
اون موقع هموطنانت در مراسم حج بودن و اجساد شهدا در دست ال سعود بودند... یکم فکر کن بعد بیا کامن بذار (3442898) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۴ ۱۴:۵۶:۲۳
وزارت خارجه الان چند دهه است با یک سری کارمندی که دانش لازم رو ندارند اداره میشود و عملا سودی هم برای ما نداشته بهتون اطمینان میدم اگر وزارت خارجه تعطیل بشه هیچ اتفاقی نیفته (3440646) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۴ ۱۵:۰۰:۵۳
این چه وضعیه
اصلا شخص وزیر خارجه باید در تهران و مشهد جلو ما مردم رو میگرفت تا نریم سفارت رو آتیش نزنیم! (3440673) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۴ ۱۹:۳۶:۵۷
اتفاقا همین وزارت خارجه و بقیه مسئولان با درایت کار رو به جای رسوندن که عربستان داره جلز و ولز میزنه. در یمن گیر کرده. در سوریه و عراق در موضع ضعف قرار گرفته. (3441929) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۴ ۲۰:۰۲:۱۳
اي عربستان نامرد فقط يک نمونه از تاريخ پيامبر و يا صحابه بيار که کسي را به جرم حرف زدن زنداني کرده باشند حالا اعدام پيشکش.اگر مردید یک دلیل از قران یا اصلا از کتب خودتان یا کتب شیعه یا سخنان امامان بیاورید. چرا در کشورهاي اسلامي بدعت میگذاريد که فردا هر کسي با انتقاد از قدرت زنداني شود.اسلام از اين اخلاق گند مبراست و شما عاملان اين نوع اعمال جنايتکار هستيد .همین بلایی که سر یک سخنران آوردید سر خودتان هم خواهد آمد هر چند خود را قدرتمند بدانید. (3442039) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۴ ۲۱:۳۲:۳۶
حالا خون گریه نکن اگه ارزه داری تو برو جای ظریف رو بگیر (3442383) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۴ ۲۲:۳۶:۴۶
اولا عرضه نه ارزه!
ثانیا منتظر دستور شما بودم (3442653) (alef-13)
 
علی
۱۳۹۴-۱۰-۱۴ ۱۳:۴۲:۴۶
عربستان نه اون ال یهود نجس وگرنه عربستان هم مثل آمریکا ولی چه کنیم افتاده دست یه مشت آدم وهابی (کافر) از قدیم گفتن دوست دشمنت دشمن تو هم است (3440256) (alef-13)
 
ابراهیم قنبری
۱۳۹۴-۱۰-۱۴ ۱۳:۴۶:۴۷
به نام خدا
الف جان ببخشید اما روابط بین الملل صحنه دوئل نیست که این پرسش پیش آید چرا مثلا فلانی زودتر هفت تیر نکشید ، شوربختانه افراطیون با حمله به سفارت عربستان نه تنها اقدام شنیع و ضد بشری آل سعود را در به شهادت رساندن آیت الله نمر به حاشیه بردند بلکه بهانه ای به دست شیخ نشینهای حاشیه خلیج فارس نیز دادند که به بهانه عدم امنیت در آینده نزدیک اقدام به تعطیلی سفارتخانه های خود کنند ، و این یعنی بر باد دادن تمامی زحمات دولت در برنامه اقدام مشترک. (3440288) (alef-13)
 
احتمالا
۱۳۹۴-۱۰-۱۴ ۱۳:۴۷:۵۵
خطاب به دوستانی که معتقد بودند چرا ایران ابتدا به قطع روابط اقدام نکرده است عرض نمایم " احتمالا کعبه در عربستان واقع شده است وباز هم احتمالا حج واجب ، واجب است ونه مستحب لذا احتمالا نه ایران بلکه تمامی مسلمانان جهان با کعبه سروکار دارند اما باز هم احتمالا عربستان علاقه ای به دیدن سی وسه پل و حافظیه ویا آرامگاه فردوسی ندارد و مسافرتهای خود در اروپا وآمریکا بپایان میبرند (3440293) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۴ ۱۳:۴۸:۰۶
سوال : چرا جماعت خود سر هنگام کشته شدن 500 حاجی ایرانی از دیوار سفارت عربستان بالا نرفتند و برای شیخ نمر این قدر خونشان به جوش آمد ؟!!! (3440295) (alef-3)
 
فاطمی
۱۳۹۴-۱۰-۱۴ ۱۷:۱۰:۱۸
موقع حادثه منا اگر سعودیها جرات می کردن بگن خودشون اینکار رو کردن الان نه چیزی از سفارتشون مونده بود نه خود پس فطرتشون. اون موقع جریان رسانه ای حاکم ما هم برای کنترل ملت القا می کرد عمدی نبوده ( فقط بی تدبیری بوده) اما الان با قتل آشکار آیت الله نمر زخم ها سر باز کرد و انفعال دولت هم تو این قضیه به این گر گرفتن دامن زد و اینجوری شد. (3441360) (alef-13)
 
فاطمی
۱۳۹۴-۱۰-۱۴ ۱۷:۱۰:۴۶
ببخدا بی غیرتیهای آقایون که هر بلایی سر ایران و شیعه ها میارن فقط مثل ماست وای میستن و نگاه میکنن مثل یک آتش بزرگ سر سینه ملت سنگینی می کنه . چرا بعضی ها نمی فهمند اینو؟
آقایون ذاتا خوشحال، گذاشتن اول ملت حمله کنن به سفارت بعد دو تا قضیه رو با هم محکوم کنن! (3441363) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۴ ۱۷:۳۱:۱۴
چون فکر میکردیم با دیپلماسی خنده همه چی درست میشه. (3441452) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۴ ۲۲:۵۷:۴۸
لابد با دیپلماسی فحش و بد و بیراه درست میشه (3442734) (alef-13)
 
رضا
۱۳۹۴-۱۰-۱۴ ۱۷:۵۱:۲۴
مگه برای شماها حادث منا و نیجریه و این قضیه اعدام اهمیتی دارد؟؟؟ برای شما همان به که برای کشته های حوادث پاریس کنار علمک سفارت فقانس روشن کنید. (3441520) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۴ ۲۲:۴۷:۰۶
شمع روشن کردن خیلی بهتر و پاکتر از آتش زدن اموال دیگران و کش رفتن عکسهای داخل سفارت است ! (3442686) (alef-13)
 
سزاوار
۱۳۹۴-۱۰-۱۴ ۱۳:۴۹:۰۹
شما اگه عقل و منطق داشتید اجازه نمی دادید یه عده معلوم الحال به اسم مردم بریزن تو سفارت یک کشور. ظاهرا تو ایران دیواری کوتاهتر از سفارت پیدا نمی شود و همه مشکلاتشون با کشورهای دیگر را با آتش زدن سفارت و تعرض به دیپلمات های بی دفاع حل می کنند. (3440300) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۴ ۱۳:۵۲:۲۶
چرا ایران زودتر اقدام به قطع روابط دیپلماتیک با عربستان نکرد؟
پاسخ: کارکنان وزارت خارجه یک سری ادمی هستند که این کاره نیستند و فقط به دلیل اینکه در چند کشور دیپلمات بوده اند تجاربی دارند که فقط به درد مسافرت و جهانگردی میخوره به نظر بنده نبود تخصص و علم و اگاهی و تحلیل در وزارت خارجه که الان چند دهه است ادامه دارد باعث بروز این وضع شده که وزارت خارجه همواره منفعلانه عمل می کند. شما به بیانیه این وزارت خانه دقت کنید دریغ از یک ذره خلاقیت همون بیانیه 30 سال پیش را بر میداند یک تغیری در اسامی میدند و منتشر می کنند. بیانیه هم فقط یا دعوت به خویشتن دری است یا محکوم کردن است. یکی از بی فایده ترین وزارتخانه های ایران همین وزارت خارجه است به نظر من اینوزارتخانه رو با وزارت ورزش و وجوانان و وزارت جهاد کشاورزی هم ادغام کنید هیچ اتفاق بدی نمی افتد. پیشنهاد من اینه که وزارت خارجه منحل بشه و یک معاونت خارجه در ریاست جمهوری تشکیل بشه که این همه هزینه به ملت برای یک وزارت خارجه بی فایده تحمیل نشه (3440317) (alef-13)
 
عليارى
۱۳۹۴-۱۰-۱۸ ۱۲:۲۹:۱۵
بسيارى از مطالب در مورد وزارت خارجه على الخصوص درمورد رابطه با كشورهاى جنوبى صحيح است . بواقع در اين موضوع موُخر توجيه بى سروته آقاى سخنگو در كلام ايشان موج مى زند. (3452129) (alef-3)
 
راه
۱۳۹۴-۱۰-۱۴ ۱۳:۵۳:۱۱
آیا این نشانه ی زوال عقل نیست که پس از تجاوز به عنف دو جوان مسلمان ایرانی توسط حرامزادگان سعودی و پس از به شهادت رسیدن صدها زائر ایرانی و هزاران زائر مسلمان در منا و خسارات متعدد و مکرر در مسائل فی ما بین ، وعدم عذر خواهی و عدم جبران توسط وهابیون ، ارتباطات دیپلماتیک ادامه یافته و غرور و احساسات پاک ایرانیان را جریحه دار نمودند و پس از عکس العملی کوچک ، با ولینعمتان خود طلبکارانه وتحقیر آمیز برخورد میکنند؟ آیا این تدبیر است ؟ وا اسفا" علیهما . (3440321) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۴ ۱۳:۵۳:۵۹
در رفتارهای دشمنانه عربستان با ایران و کشورهای منطقه فکر نکنم کسی شک داشته باشه ولی سفارت هر کشور قسمتی از خاک اون کشور بحساب میاد و دولتها امنیت سفارتخانه ها رو تضمین می کنند. ما حتی اگر در جنک واقعی هم با عربستان بودیم نباید اجازه می دادیم چنین اتفاقی بی افتد در حال حاضر همه دنیا رو بر ضد خود کردیم هرچند که فیلمهای که با موبایل ضبط شده از مضوع وارد شدن به سفارت عربستان و در شبکه های اجتماعی پخش شده عکس این موضوع رو نشان میده، با یک نگاه می تونید موتوجه بشید نیرو های انتظامی نتها کاری برای جلوگیری برای وارد شدن به سفارت نمی کنند بلکه کامل محل رو خالی می کتنند تا این کار انجام بشه، من فکر نمی کنم همه کار های لازم انجام شده باشه!! (3440327) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۴ ۱۳:۵۷:۱۲
منظور آقای سخنگو از این حرف که
((سخنگوی وزارتخارجه تاکید کرد: موضوع سفارت اولین اتفاقی نیست که در دنیا پیرامون نمایندگی‎ها رخ می‎دهد.))
این است که از آنجایی که ما یکی از پیشگامان در حمله به سفارت ها هستیم، این مسئله، مسئله مهمی نیست؟!
این چه وضع پاسخ دادن است؟
آقای ظریف، قرار دادن چنین سخنگویی از شما بعید بود!
کاش از بیانیه دکتر روحانی طریقه پاسخگویی را یاد می گرفتید. (3440344) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۴ ۱۳:۵۷:۱۹
چرا ایران زودتر اقدام به قطع روابط دیپلماتیک با عربستان نکرد؟ خوب جواب این سوال مشخص است، چون ایران اصلا وزارت خارجه ندارد و وزارت خارجه فعلی هم صرفا وظایفی مانند مذاکره با 1+5 (که قبلا بر عهده شورای عالی امنیت ملی بود) را عهده دار شده (3440345) (alef-13)
 
علی
۱۳۹۴-۱۰-۱۴ ۱۳:۵۸:۱۷
توضیحات اصلا قانع کننده نبودند و همه ناشی از انفعال و ضعف عملکرد سیاست خارجی حکایت دارد (3440350) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۴ ۱۷:۳۹:۳۸
در ایران وزارت امور خارجه نه تصمیم گیرنده است ونه سیاست گذار وقتی کارها از مجاری دیگری انجام می شود و صدها اطلایه ومحکومیتهای هتاکانه انجام میشود وزارت خارجه جکار می تواند انجام دهد در تمام دنیا مرسوم است مقامات بلند پایه با رعایت منافع ملی موضعه گیری می کنند و وزارت خارجه این مواضع را منعکس می کند ولی در ایران نیروهای خود سر عمل میکنند وانتظار معجزه از دیپلماسی دارند .جا دارد کسانی که از دیوار سفارت خانه ها بالا می روند ومراکز دیپلماتیک را اتش میزنند واب ذر اسیاب دشمن میریزند و به جایگاه نظام لطمه وارد میکنند خود جواب گو باشند (3441491) (alef-13)
 
محسن
۱۳۹۴-۱۰-۱۴ ۱۴:۰۲:۱۸
باید مامورین نیروی انتظامی محافظ سفارت عربستان را بدلیل عدم برخورد با متخلفین شدیدا مجازات نمود (3440371) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۴ ۲۲:۵۸:۴۸
البته اونها مامور بودن. تقصیر اصلی گردن مسئولان نیروی انتظامیه (3442739) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۴ ۱۴:۰۶:۲۳
ما همیشه روی کاغذ و تلیزیون میلی ایران خیلی از سعودیها جلوتریم
ولی درعمل اونها تونستن :
1- نفت رو ارزون کنن
2- داعش رو تغذیه کنن
3- در جامعه جهانی ما رو وحشی نشون بدهند
4-تا یادم نرفته بگم که نیروی هوایی شون رو هم قوی کنند
5- بزرگترین تولید کننده نفت جهان باشن
6-صادرات گل داشته باشند
7- درکشور شنزاری خودشون گندم به عمل بیارن
8-پتروشیمی پیشرفته تری نسبت به ما داشته باشن
9- اعدام رو اونها انجام بدهند ولی ما بشیم آدم بده



خلاصه زمانی که ما شعار میدادیم اونا کار میکردن !!!!!!!!!!!!!!!!!!! (3440387) (alef-13)
 
کیان
۱۳۹۴-۱۰-۱۴ ۱۴:۰۸:۳۷
واقعا برای برخی مسئولین متاسفم، این وهابی های کثیف جون 400 نفر از هموطنان ما را در منا گرفتند، ولی بازم گفتیم حج به راه است و بدوییم بریم حج، حالا به کنسولگری شان حمله شده و کسی هم آسیب ندیده (البته ما تایید نمی کنیم که کار درستی بوده) اومدن رابطه اشان را با ما قطع کردند، برخی مسئولین یاد بگیرند بد نیست!! (3440403) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۴ ۱۴:۱۰:۳۸
چرا نداره الف جان دولت کنونی حاضر به برقراری رابطه با هر کشوری به هر طریقی هست.! خنده و محکوم کردن و خویشتنداری بزرگترین اقدامات این دولت بوده! (3440414) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۴ ۱۷:۰۲:۲۰
شوروی در کل 70 سال حکومت کمونیستی و جنگ سرد سفارت آمریکا را نبست. اما کشورهایی مثل کوبا، کره شمالی این کار را کردند. ویتنام مجددا با آمریکا رابطه برقرار کرد . اوکراین در اوج جنگ با روسیه سفارت این کشور را نبست و زمانی که معترضین به سفارت روسیه حمله کردند وزیر امور خارجه اوکراین در محل حاضر شد و از آنها خواست که به سفارتخانه آسیب نزنند و حتی آن جمله معروف در خصوص پوتین را برای جلب رضایت معترضین گفت. داشتن روابط با کشورها بسیار مهم است. رابطه داشتن به معنای زیر سلطه بودن نیست. متاسفانه به شما اینگونه القا شده است. قطع رابطه ما با عربستان در وهله نخست به معنای قطع رابطه با شیعیان این کشور و عدم مسافرت این شیعیان به ایران می باشد. پس بر خلاف نظر شما به هر طریقی این روابط باید حفظ می شد. (3441324) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۴ ۱۹:۳۷:۳۴
همین خنده ها عربستان رو به جلز و ولز انداخته. نمی بینید چجور داره خودزنی میکنه؟ (3441932) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۴ ۱۹:۵۲:۳۱
اون وقت که سفارت ما تولبنان به دست سعودی تبارها بمب گذاری شد چرا دولت مهر ورزی کاری نکرد؟؟؟؟ (3442002) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۴ ۱۴:۱۴:۳۶
پس نشان میدهد در مملکت دولت همکاره نیست و گروهها فشار انقدر قدرت دارند تا هر عکسالعملی به میل خود نشان دهد
در ضمن نمیدونم چرا خون اعدام شدن نمر از خون 400 زائر ایرانی رنگین ترهه
و این مطلب در تائید سخن فوق است (3440432) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۴ ۱۴:۱۵:۴۱
امیدوارم که خودشون به این حرفا اعتقاد نداشته باشن و با علم به این که دارن فرافکنی میکنن این حرفا رو بزنن که در غیر این صورت با چنین مسیولینی کار ایران با خداست (3440438) (alef-3)
 
کامران
۱۳۹۴-۱۰-۱۴ ۱۴:۱۹:۳۰
روند سیاست دولت محترم نسبت به کشورهای منطقه (خصوصا سعودی) همانقدر بد است که در سطح بین المللی خوب ... (3440465) (alef-3)
 
معلم دلسوز
۱۳۹۴-۱۰-۱۴ ۱۴:۲۵:۳۹
عربستان با این کارش در همه زمینه ها رودست زد
منا
فرودگاه جده
یمن
بحرین
سوریه
شهید مظلوم شیخ نمر
وحالا هم اخراج سفیر ما به بهانه اتش زدن یک ساختمان خالی (3440502) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۴ ۱۶:۰۳:۰۰
رودست خورد سوريه وعراق كه شكست خورد وچند وقت ديگر التماس خواهد كرد با ايران رابطه بر قرار كند (3441012) (alef-3)
 
کاشانی
۱۳۹۴-۱۰-۱۴ ۱۴:۲۶:۳۳
اینقدر دست به دست کردیم جسارتهارو تحمل کردیم تا حالا پیش دستی کنند! (3440506) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۴ ۱۴:۳۰:۴۸
چی شد حالا
دنبال بهونه اید که حماقت اشوبگرها را بندازید گردن دولت (3440527) (alef-3)
 
پیمان
۱۳۹۴-۱۰-۱۴ ۱۴:۳۳:۲۰
والا من که قانع شدم شما رو دیگه نمیدونم (3440538) (alef-3)
 
جهانی
۱۳۹۴-۱۰-۱۴ ۱۴:۳۳:۳۵
قطلعه رابطه مشکل را حل نمیکند .وقتی آدمها خودسر به سفارت حمله کردند این برگ برنده را دراختیار عربستان قرار دادند تا با ایران قطع رابطه کنند.ونتجه اش حمله به سفارت ایران در لبنان واین همه خسارت جانی ومالی به ملت ایران تحمیل کردند از قدیم گفتند جواب کلوخ انداز سنگ است.این هم نتجه خودسری. (3440539) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۴ ۱۴:۳۴:۰۷
حیف حقوق که به برخی افراد در وزارت خارجه داده میشه. (3440541) (alef-3)
 
زارعی
۱۳۹۴-۱۰-۱۴ ۱۴:۴۳:۵۸
ما باید اون روزی که مساله فرودگاه جده پیش اومد روابط رو قطع می کردیم. حالا عربستان شده مظلوم و ما ظالم (3440592) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۴ ۱۴:۴۴:۱۶
آز زاویه دیگری به این قضایا نگاه کنیم به این نتیجه می رسیم که انگار تلاشهای دکتر ظریف در اجرای نهایی برجام دارد به نتیجه می رسد که این دولتها دارند چنین اقدامات خام و نسنجیده را مرتکب می شوند. (3440593) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۴ ۱۴:۴۶:۳۹
دولت هنوز خنده هاش تموم نشده... (3440603) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۴ ۱۴:۴۹:۱۹
این گستاخیها به خاطر آن است که ما رابطه ای منطقی با غرب وخصوصا امریکا نداریم (3440616) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۴ ۱۹:۳۲:۵۲
واقعا باید به این طرز فکر احسنت گفت. (3441915) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۴ ۱۹:۴۰:۲۱
دقیقا" . ترکیه اگه عضو ناتو نبود جرات نمی کرد یک ترقه پرت کنه . (3441944) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۴ ۲۳:۰۰:۳۳
البته از یک طرف دیگه هم میشه گفت اینها به خاطر اینه که عربستان نگرانه رابطه ما با آمریکا بهتر بشه (3442748) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۴ ۱۴:۵۰:۵۳
چون منافع سازمان حج و زیارت خدای نکرده به مخاطره می افتاد (3440622) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۴ ۱۴:۵۴:۳۵
بیخیال الان فقط یه ساندیس میچسبه (3440636) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۴ ۱۴:۵۶:۴۳
کار ایران کاملا درست بود. در حال حاضر ایران در منطقه دست بالا را دارد و عربستان در وضعیت نامناسبی است. عربستان نیاز به ایجاد تنش در منطقه برای کسب منفعت و ضربه زدن به ایران را درک کرده است. تمام اعمال عربستان بر همین محور می چرخد. نباید در دام عربستان افتاد. (3440647) (alef-13)
 
محمدامین
۱۳۹۴-۱۰-۱۴ ۱۴:۵۹:۳۱
به نظر بنده با آنچه سعودی های منافق و مضر به مصلحت امت اسلامی و توله های منطقه ای شان انجام داده اند، ایران اسلامی بنا به دلایل عدیده ای محق به مقابله قوی و مقتدرانه است.

لذا دو مورد زیر می تواند ابتدا در دستور کار قرار گیرد:

1- تغییر رژیم در بحرین به نفع اکثریت مردمی
2- کمکهای چندین برابری یه مردم یمن در دفاع از خود و بیرون راندن مهاجمین هار سعودی و همپالکیها.

در انتها باید عرض کنم اگر کسی تا بحال شک داشت که سران سعودی یهودی تبار هستند، حالا دیگر حتما شکش برطرف شده است. (3440667) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۴ ۱۵:۰۴:۴۵
فقط استیضاح وریر کشور (3440697) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۵ ۱۹:۱۹:۰۳
و محمدجواد ظریف (3445606) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۴ ۱۵:۱۴:۵۳
دولت مجبور نیست که به دلواپسان پاسخ گو باشد مهم رای من و امثال من هست که در اکثریتیم (3440754) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۶ ۰۹:۴۵:۰۲
دوست من،چرا هر موضوعی را تبدیل به دعوای حیدری -نعمتی می کنیم؟!
ملت انقلابکردند و اشت سال جنگ ظالمانه رو با عزت طی کردند که ازاین دسته بندیها نداشته باشند.
این اکثریتی که شما بهش می نازی !یه چیز ثابت و ماندگار که نیست،امروز هست ،فردا ممکنه نباشه.مثلا سال 84 و سال 88 اکثریت با اسمشو نبر بود که من جزوشون نبودم سال 92 اکثریت با دکترروحانی شد که من هم باهاشون بودم اما این دلیل نمی شود که حالا چشم وگوش بسته هر کاری که می کنند را قبول داشته باشیم.
پس لطفا ،پایین ده وبالای ده راه نیندازید،خودتون از قول شخص خودتون نظر بدهید.
متشکرم (3446698) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۴ ۱۵:۱۸:۱۶
ازاین همه لطف ومرهمت به مسئولین مشعوف میگن شدم این همه کارشناس با تجربه در مسائل خاوردورونزدیک سرمایه های ماهستند امیدوارم پس از چوب کاری بزرگواران راه حل های سیاسی وکارآمد با نقشه جامع راه نیز ارایه گردد تا شاید راه نرفته را اشتباه نکنند وحداقل درخصوص اینکه الان چه بایدکرد را درست را نشان دهند متشکرم (3440767) (alef-13)
 
محمد23
۱۳۹۴-۱۰-۱۴ ۱۶:۱۰:۴۵
به خاطر اینکه مردم دیر وارد صحنه شدن.دست همه کسایی که به سفارت عربستان حمله کردن درد نکنه (3441059) (alef-3)
 
محمد جواد
۱۳۹۴-۱۰-۱۴ ۱۶:۱۱:۲۷
دوستان فاتح سفارت همان کاری را کردند که عربستان دلش میخواست. البته قطع رابطه با عربستان را باید به فال نیک گرفت و سعی در گسترش روابط با کشورهای متمدن و غیر وحشی داشت (3441061) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۴ ۱۶:۱۱:۵۲
یعنی درایت شما در این حد است که مشتی عوامل مشکوک به راحتی روابط ایران رو با همه کشورهای منطقه به هم بزنند ؟ واقعا" این جماعت "خودجوش" هستند یا خودجوشی شغلشان است ؟ (3441063) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۴ ۱۶:۲۳:۵۳
چرا سعي داريم در هر حالي دولت ووزارت خارجه را مسئول بدانيم وبه هربهانه اي دولت را بكوبيم .كدام كشوري را سراغ داريد كه باكشورديگربه خاطر اعدام شهروندش قطع رابطه كرده باشه (3441153) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۴ ۱۶:۴۲:۰۲
امیدوارم تا قیامت این رابطه مجددا برقرار نشه!
عربستان کجای سیاست دنیاست که از عدم ارتباط با ان لطمه بخوریم؟
ارتباط با اروپای پیشرفته، امریکا، و چین (البته از موضع قدرت) برای ایران کافیست.
گدا گشنه ها رو ولش! (3441249) (alef-13)
 
معلم
۱۳۹۴-۱۰-۱۴ ۱۶:۴۷:۵۵
برای این که مدت هاست ما اقتدا خود را ازدست داده ایم !!! ملتی که برای نشان دادن اقتدار خود به دیگران در خانه خود حمله می کند فقط می خواد بهانه به دست دیگران بدهد (3441274) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۴ ۲۳:۰۲:۳۲
افراد حمله کننده چون در جامعه اقلیت هستن میخوان با این کار ضعف خودشون رو پوشش بدن. البته اقلیت هم محترمه ولی حق نداره منافع ملی رو اینطوری به خطر بندازه. (3442755) (alef-13)
 
Reza
۱۳۹۴-۱۰-۱۴ ۱۷:۰۴:۰۰
باز هم کامنت های بچه گانه و . . .
اگر از اینکه چرا بعد از کشته شدن هموطنامون یا تجاوز و هتک حرمت به هم وطنامون سفارت عربستان بسته نشد , و یا حج تحریم نشد , خب کار درست و منطقی این بود !
بعدش کی میخواست جو سازی های شبکه های عنکبوتی این وهابی ها رو جمع کنه ؟ ! تا یک سال میخواستید بگن دیدید این ایرانی های رافضی کافرن ؟ دیدید با حج مشکل دارن مسلمون نیستند ؟ دیدید کشورهای اسلامی اینها اینطورین ؟ ( چون حج یک عمل واجب هست برای تمام مسلمانان و نفی اون اسلامیت خود رو زیر سوال میبره نه عمل حج رو) ! میخواستید با همین بهونه تک تک متحدینمون مثل محور مقاومت , حزب الله , گروه های مقاومت عراقی , شیعیان دنیا و سایر گروه های وابسته به ما ازمون دلسرد بشن و در نیات خیر ما به شک بیوفتند یا به جبهه این وهابی های پست فطرت بپیوندند ؟ ! .
در حال حاضر قطع شدن رابطه از طرف عربستان برای ما یک منفعت هست , به اون با نگاه مظلوم نمایی عربستان نگاه نکنید چون این دید کاملا اشتباهه ! اما مطمئنن در تمام طول این مدت خواسته ما تعطیلی سفارت عربستان بوده اما نمیتونستیم مستقیما این عمل رو انجام بدیم به دلایلی که ذکر کردم و این گفته آقای جابر انصاری که ما به دنبال تنش نیستیم و ضعفی در خودمون نمیبینیم که بخوایم با کشوری قطع رابطه کنیم کاملا صحیح هستن و غیر مستقیم داره به آل سعود میگه که ممنون از اینکه خواسته ما رو خودتون انجام دادید ! حالا زبون ما درازه که سعودی ها اجازه به حج رفتن رو به ایرانی ها نمیدند درحالی که زیارت حریم امن خداوند نیاز به اجازه نداشته و دره خانه خدا به روی همه باز هست !
و باز هم میگم لطفا از ارسال کامنت های آبکی خودداری کنید و مسائل رو کمی واقعی تر ببینید . (3441329) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۴ ۱۷:۱۰:۱۷
ای کاش اسم خیابونی که سفارت امارت هست رو هم تغییر بدیم به خلیج فارس که مجبور باشند از این نام استفاده کنند... ای کاش زمانی که اون برخوردها رو با ایرانی ها تو فرودگاه انجام میدادند ما هم قطع رابطه میکردیم یا حتی الامکان کاری میکردیم که حساب دستشون بیاد....... (3441359) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۴ ۱۷:۱۴:۰۶
این حرفها به نوعی وزارت خارجه را در موضع انفعال قرار میدهد. ایشان مدعی است که خط قرمز ایران پرهیز از تنش زائی است و ... و رواطمان با کشورهای جهان در سطح عالی است و .... اما عربستان در انزوا است . بفرض چنین باشد که نیست ،چرا اجازه دادید که یک کشوری که از نظر شما در انزوا و تنهائی قرار دارد قطع روابط خود را با ایران اعلام کند؟ این توجیه شما که بیشتر تحقیر آمیز است. بزعم شما یک کشور تنها و منزوی و شکست خورده ،کشور دیگری را که در سطح عالی با دنیا رابطه دارد و خیلی آقاست و خیلی پسر خوبی هم هست اینطوری آچمز میکند. بروید اقا ، مردم که زیر بار این اباطیل نمیروند. یادم هست در اتفاقات یکسال اخیر اکثریت قریب به اتفاق مردم - البته غیر از آن خودسرهای معروف - خواستار برخورد و شدت عمل و قطع رابطه بودند. گوش کسی بدهکار نبود. حالا چطوری میخواهید این تحقیر را جبران کنید الله اعلم. (3441378) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۴ ۱۷:۱۵:۵۵
بايد فرمانداري مشهد و تهران به دليل بي كفايتي پاسخگو باشند (3441391) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۴ ۱۷:۱۶:۳۳
مگر قطع روابط ديپلماتيك با يك كشور به اختيار دولت است؟!
عربستان قبله مسلمين است و قطع روابط ديپلماتيك با آن بايد به تشخيص رهبري باشد. (3441394) (alef-13)
 
رسول مشهدي
۱۳۹۴-۱۰-۱۴ ۱۷:۱۹:۴۷
بعنوان يك ايراني شرمنده ام كه براي چندمين بار يك سفارت خانه كه امنيت آن بعهده ماست مورد تجاوز وحشيانه قرار گرفته و هزينه تجاوز يك عده اوباش را بايد تمامي ملت پرداخت كنند. و از لحاظ حيثيتي نيز نظام زير سوال است كه چرا نتوانسته امنيت سفارت خانه عربستان را حفظ كند و نيروي انتظامي بايد دليل كوتاهي خود را بيان كند.قوه قضاييه هم نبايد به سادگي از مسئله بگذرد و اين افراد متجاوز را به سزاي اعمالشان برساند. (3441411) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۴ ۱۷:۲۱:۵۰
در زمانیکه صدام حسین رسما به ایران حمله کرد نه هیچ یک از طرفین سفارت خود را تعطیل نکرده و رسما اعلام قطع رابطه نکردند. به نظر من تعطیلی سفارت برای طرف شروع کننده هزینه بیشتری دارد. (3441420) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۴ ۱۷:۳۱:۲۲
البته همه ی این قیل و قالها بخاطر مرحوم نمر بود و نه عزت ایران و ایرانی. (3441454) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۴ ۱۷:۳۳:۴۳
به نظر من (با آتش زدن سفارت توسط عده ای ) ایران زودتر از عربستان اقدام به قطع رابطه کرد . (3441465) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۴ ۱۷:۳۶:۳۹
روحانی مچکریم! (3441483) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۴ ۱۷:۴۲:۱۸
وقتی هواپیمای حامل کمک ایران به یمن در حال پرواز به یمن بود جنگنده های عربستان گفتند برگردید ولی هواپیمای ما با قدرت به را خود ادامه داد. این قدرت و اقتدار ما آنچنان عربها را ترساند که امروز این کارها را می کنند. (3441500) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۴ ۱۷:۵۷:۵۰
نتیجه ی صبح تا شب ال سعود کردن صداوسیما و فحش و ناسزا میشه همین بالاخره روی برخی تاثیر میگذاره، صداوسیما به جای دانشگاه بودن، چه چیزا تربیت میکنه (3441539) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۴ ۱۸:۱۰:۲۵
فعلا که به هر بهانه ای کشورهای دیگر منجمله کشورهای مسلمان را با خود دشمن میکنیم دیروز برای حمایت از روسیه با ترکیه درگیر شدیم امروز بخاطر چند تن خودسر سفارتمان در عربستان تعطیل میشود فردا چه شود خدا عالم است (3441590) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۴ ۱۹:۳۴:۰۴
اگر 6500000نفر بزای سفر حج ثبت نام کرده باشند و هر کدام 2000000تومان به دولت داده باشند یعنی 13.000.000.000.000
که دولت حتما این پول را به مردم باز نمی گردانندپس دیگر سفارتخانه تخریب نکنید (3441919) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۴ ۱۹:۴۲:۲۳
یعنی مسآله ای که باید به ضرر عربستان تمام میشد، با حمله عده ای، تمام برنامه ها طبق میل عربستان، صهیونیست ها و دشمنان کشور پیش رفت. آیا باز هم دلسوز خودسر تلقی می شوند و هیچ کس با ایشان برخورد نمی کند؟ راه برای یک موج دیگر از برخوردهای بین المللی و انواع دیگر تحریم ها علیه ایران برای دشمنان باز شد. چرا؟ پلیس آنجا چه میکرد؟ تلویزیون چرا احساسات عمومی را جریحه دار کرد؟ (3441950) (alef-13)
 
رضا
۱۳۹۴-۱۰-۱۴ ۱۹:۴۵:۳۱
سلام انتظار داشتید با این گندی که در آتش زدن سفارت عربستان داشتیم در قطع رابطه هم پیش دستی میکردیم (3441964) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۴ ۲۳:۰۵:۳۳
جالبه یک عده از هر بها نه ای حتی غیرمنطقی برای حمله به دولت استفاده میکنن. اولا به سفارت حمله میکنن و بعد میگن مقصرش دولته که منفعلانه! عمل کرده. (3442768) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۴ ۲۰:۰۶:۲۰
ای کاش بعد از فاجعه منا ایران اقدام به قطع روابط میکرد. (3442058) (alef-3)
 
ناشناس
۱۳۹۴-۱۰-۱۴ ۲۰:۳۱:۰۴
بازهم توجیهات الکی، البته وقتی دیدن در جنگ ۲۵۰ هزار شهید داد بقیه ضرر دادن مردم براشون مهم نیست، این نیروهای خودسر هم از جایی خط میگیرن و تازه این نیرو انتظامی کجاست؟ (3442160) (alef-13)
 
حسین
۱۳۹۴-۱۰-۱۴ ۲۱:۱۸:۵۷
ایرانی ها اگر دستشان را عسل کنند ودر دهان عربها بگذارند آنها بعد از تمام شدن عسل آن را گاز می گیرند .اینهمه خدمات ما به عربها و سودانیها انجام دادیم متاسفانه آنها غلام حلقه به گوش استکبارند.بنابراین ما باید روابط و خدماتمان را با کشورهای همسایه غیر عرب تقویت کنیم. (3442321) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۴ ۲۳:۰۶:۳۴
عربها نه برخی کشورهای عربی. لطفا الفاظی که میتونه تعبیر نژادپرستانه داشته باشه بکار نبرید. ما در ایران و برخی کشورهای دوست هم عرب داریم. عمان هم دوست ماست. (3442771) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۴ ۲۱:۳۶:۴۹
به اين ميگن سياست غلط و منفعل .جمهروى اسلامى خالي از سياست درست و مستقل هست تو ايران ده ها كروه تصميم گير هستند .نتيجهاين مى شه حمله بمراكز ديپلو ماسي مثل عربستان انكليس كانادا و امريكا و بقيه كشورها .اعتبار و ابروى ايران را بردند اوباش و نادانهاى كروهى باعث اين كار شدند .نيازى برابطه با اعراب نادان سعودى نيست .شاهپور ساسانى را مى خواهد امروز كه از شانه هاى اعراب طناب اويزان كنه بجاى حيوان از انها استفاده كنه با روش درست . (3442399) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۴ ۲۲:۲۱:۱۵
خداوندا درک دیپلماتیک مسئولین و عموم مردم ما را زیاد بفرما. (3442592) (alef-3)
 
بیگی
۱۳۹۴-۱۰-۱۵ ۰۱:۲۸:۳۲
به نظر من چون دولت نظام جمهوری اسلامی متعلق به خود ملت یعنی من و شما ها ست و هر کدام از مردم عقیده و سلیقه ای دارند ولی در مقابل دشپنان همیشه یک پارچه بودیم و مشت اهنین غیرت ایرانی جواب دشمنان بوده مادر درایران با صدام درسی به دنیا دادیم تا اخر دنیا در یادها جاودان است من این اواخر در تلوزیون سخنرانی های رهبر عزیزمون رو دیدم دقت کردم یک غم رو تو چهره حضرت اقا دیدم واقعا چشمام غرق اشک شد به نظر من الان وقت ان رسیده که مث همیشه دست ا اختلافات بر داریم و همبستگی کامل گوش و چشممونو به لب رهبر بدوزیم که به خدا مث پدر دلسوز و اگاه هستند به خدا راه خوشبختی ما فیط در کنار رهبرمونه ملت ایران مظلومیت خودشرو ثابت کرده و خداوند همیشه همراه مظلومین بوده و هست ملت ایران با حظور امام راحل و رهبری حضرت خامنه ای ارزش و عظمت خاصی پیدا کرده بدانیم و اگاه باشیم با دشمن حسود و نا انی طرفیم به ال سعود از شما عاجزانه خاهش میکنم همگی گوش به فرامین رهبر باشیم چه مسعولین چه ما ملت که راه رستگاری و خوشبختی و افتخار فقط در کلام رهبری نهفته است
یا علی مذ (3443128) (alef-13)
 
بیگی29
۱۳۹۴-۱۰-۱۵ ۱۸:۰۹:۵۲
آقا یا خانم بیگی جدید:
اولا - مسئول درست است و مسعول غلط ---ثانیا خواهش درست است و خاهش غلط......
ثالثا : از این به بعد من "بیگی29 "هستم تا با شما اشتباه نشود. (3445448) (alef-13)
 
رضا
۱۳۹۴-۱۰-۱۵ ۱۰:۱۶:۴۲
آقا الان سعودی ها و دارو دستشون هر نوع بی احترامی رو به ایرانی ها میکنن طوری که ایرانی ها رو ولگرد خطاب میکنن و کشور 800 هزار نفری جیبوتی هم واسمون قد علم میکنه به نظر شما وقتش نرسیده که مسولان کشور پهناور ایران هم به این بی احترامی ها پاسخ بدن یا بازم منتظر بشینیم ببینیم دیگه ایرانی ها رو چی خطاب میکنن ؛ باید قدرت یک ایرانی رو بهشون نشون بدیم تا ببینن باید ایرانی ها برن اونجا گدایی کنن یا اونا باید بیان زیر پای ایرانی هارو جارو کنن (3443812) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۵ ۱۰:۴۱:۴۳
نميدونم چرا هيچ وقت نميتونيم كاري منطقي انجام دهيم هميشه كاري ميكنيم كه ضررش بيشتر از منفعتش است براي دفاع ازخود بايد با فكر تعقل عمل كنيم (3443916) (alef-13)
 
من خودمم
۱۳۹۴-۱۰-۱۵ ۱۳:۴۲:۴۷
بیش از چهارصد نفر تو خادثه منا کشته شدن همراه عزیزترین مرد زندگیم پدرم...کسی هیچی نگفت حالا یه آیت الله کشتن باید روابطمون با همه بهم بخوره..همینه که میگ جواب خریت یه اقلیت را اکثریت باید بدن...از تحریما نجات پیدا کردیم حالا نوبت یه بازی دیگس...واقعا ملت عجیبی هستیم...با خودمونم درگیریم...نامردای بی وجدان دست از سر این مردم و ملت بردارید شما رو چه به حکومت آخه...ادمین تایید کن میدونم صدای من صدای تو هم هست.. (3444615) (alef-13)
 
ناشناس
۱۳۹۴-۱۰-۱۵ ۱۴:۰۹:۰۲
سلام

به نوجوان هامون تجاوز كردند تو حادثه منا مردم از تشنگي شهيد شدند

حالا بالاخره يك نفر را كه عربستاني بود به ناحق كشتند كدوم مورد از نظر يك ايراني مهمتر است

كه به سفارت حمله ميكنند قبول ندارم كه حادثه اعدام شيخ نمر از اين دو مورد بالا مهمتر باشد

حج تكليف است در صورتي تمكين مالي داري باشد قبول

نهايت كار با اين كاراتون مي خواهيد بريد بهشت قبول راه بهتري براتون دارم برويد به يتيم خانه ها سر بزنيد بدون اينه كسي بفهمد تاريا نباشد

به خانوادهاي بي سرپرست و بي بضاعت كمك كنيد بدون اينكه كسي بفهمد

ولي يراي رفتن حج بايد همه بفهمند اگر قرار بود رفتن به حج نيز بدون اطلاع رساني به مردم باشد خيلي ها نمي رفتند

اگر دست مستمندي را بگيرد و هزينه حج را به اين كار اختصاص بدهيد حتما ميرويد بهشت اونم يكسره (3444705) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۵ ۱۷:۵۵:۵۵
آتش زدن خانه همسایه دیوانه ، خود دیوانگیست
هزینه این دیوانگی با کیست ؟!!
بدبخت ملتی که به جای قدرت واقعی و پیروزی در شطرنج دیپلماسی و اقتصاد، برای تبلیغات عوام پسند یک روز سفارت روس ویک روز سفارت امریکا و یک روز انگلیس و عربستان را آتش میزند تا بر تمام معاهدات بین المللی پشت کند و چهره ای متوحش و بی منطق از خود به نمایش بگذارد.
در پایان نیز بعد از مدتی به ناچار قرارداد ترکمنچای و گلستان میبندد و یا کمرش در جنگ هشت ساله میشکند.
راه درست این است که تظاهرات آرام و مدنی در کنار اقدامات دیپلماتیک اما ظاهرا آل سعود خوب ما را میشناسند زیرا هم آبروی ما را میبرند و هم اثر تبلیغی موضوع دارد معکوس میشود. (3445399) (alef-13)
 
خادم الحسین
۱۳۹۴-۱۰-۱۵ ۲۱:۰۴:۱۴
ای کاش بعد از فاجعه منا ایران اقدام به قطع روابط میکرد.یا علی (3445829) (alef-13)
 
ایرانی
۱۳۹۴-۱۰-۱۶ ۰۱:۰۵:۲۳
بنظر بنده ایران باید در زمانی که عربستان متجاوز به کشور یمن حمله کرد رابطه اش را با عربستان قطع می کرد . این وهابیهای نجس از صهیونیستها بدتر هستند و اصلا عامل قدرت صهیونیستها همنها هستند . متاسفانه وزارت خارجه و دولت ضعیف عمل کرده است و همین امر موجب جنایت آل سعود در شهادت حجاج در مکه شدند و باز گستاختر شدند و آیت الله نمر رهبر شیعیان عربستان را به شهادت رساندند . معلوم نیست تا کی باید با عربستان مدارا کنیم . این کشور عامل همه بدبختیهای ایران اسلامی و کشورهای منطقه است . با فروش و حراج نفت با قیمت ارزان خیانت دیگری به ایران بود و از بشت به ما خنجر زدند . حمایت و تقویت و تاسیس گروههای تروریستی در سوریه از خیانتهای دیگر این خاندان است . واقعا تا کی بایستی صبر کنیم . بنظرم این عربستان مافنگی اکر یکی از حرکتهایی را که بر سر ما آور ده بود ما بر سرش می آوردیم سریع به ما حمله می کرد و به عاقبت آنهم فکر نی کرد . باید کاری کرد . مرگ بر آل سقوط . یا لثارت الحسین . یامهدی ادرکنی . (3446292) (alef-13)
 
کسی که به رونانی رای داد اما پشیمان است
۱۳۹۴-۱۰-۱۶ ۰۹:۲۷:۵۷
اصل حق مقابله به مثل ،یکی از اصول پذیرفته شده در عرف روابط بین الملل است .مثال های بسیاری از اجرای این اصل را در خاطره داریم.
در جهان مدرنیته که امروز افتخار زندگی در ان را داریم ،همه چیز بر اساس توازن قدرت جایگاه خودش را پیدا می کند،ادعاهای قشنگ اقای جابر انصاری ،درفضایی دیگر شاید بسیار پذیرفتنی باشد اما دردنیایی که به فرموده اقای روحانی مبتنی بر کدخدایی آمریکا است ،این حرفهای قشنگ ، کاری از پیش نمی برند.
برای تنویر افکار کافی است به نمونه اخیر تنازع روسیه با ترکیه برسر ساقط کردن یک هواپیمای روسیه و شدت عکس العمل روسها به این حرکت نگاهی بیاندازیم.
البته قبول داریم که میان فردی مثل پوتین و اقای روحانی تفاوت ماهوی بسیار عمیقی وجود دارد،او اصلا امریکا را درحد کدخدا نمی داند اما ایشان نه در جمع خصوصی بلکه در روز مناظره دوره انتخابات ،صریحا آمریکا را کدخدا ی جهان خطاب کردند!!
قاعدتا نحوه نگرش ایشان به موضوعات نشات گرفته از همین اعتقاد قلبیشان است،طبعا دولت ایشان درموضع گیریها طوری لمل می کند که کمترین اصطکاک رابا جناب کدخدا پیدا کند.
لذا مشکل اینجا بر اثر تعارض میان روحیه انقلابی و استقلال طلبانه اکثریت ملت ایران که هنوز جمله امام خمینی را به یاد دارند که فرمود:(ما آمریکا را زیر گامهایمان لگدمال می کنیم.)ویا این جمله که (آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند.)از یک طرف و روحیه رحمانی و سکولار عالیجناب روحانی است .
طبیعتا پیروان ان منش برای عربستان تره هم خرد نمی کنند اما پیروان این فرقه دست و پایشان برای دادن یک پیام تسلیت خشک وخالی اما به موقع برای التیام دل هموطنان شیعه شان می لرزد. (3446644) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۶ ۱۴:۲۹:۰۵
فقط حسرت می خورم که چرا پارسال این اتفاق نیفتاد اگر پارسال اینطور شده بود این همه عزیزانمون تومراسم حج ازدست نمیرفتند حالا هم طوری نشده مابایک مشت سگ قطع رابطه کردیم که کارشان به نیش کشیدن استخوان های ماست پس فقط نمازشکربجا بیاورید ازاین قطع رابطه (3447783) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۶ ۲۰:۰۹:۰۱
داداش ، اگه در خاورميانه كشورهاي منطقه با همسايگان خود قطع رابطه كرده يا به روي همديگر شمشير بكشند ، فقط به نفع قدرت هاي فرامنطقه اي خواهد بود كه به بهانه كنترل بحران و ميانجيگري حضور پر رنگي در اين منطقه داشته باشند . (3448769) (alef-13)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.