نظر منتشر شده
۷
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 345749
پیشنهاد کتاب / «طراحی ارزش پیشنهادی»؛الساندر استروالدر و...، ترجمه: بابک وطن‌دوست و...؛ آریانا قلم
ما شما را می‌بینیم!
مهرداد اینانلو*؛ 28 فروردین 1395
تاریخ انتشار : شنبه ۲۸ فروردين ۱۳۹۵ ساعت ۱۳:۵۸
«طراحی ارزش پیشنهادی»
نویسندگان: الساندر استروالدر، ایوپیگنیور، گرگ برناردا، آلن اسمیت
مترجمان: بابک وطن دوست، حسام الدین ساروقی، مینا نجفیان، اصغر عطایی
ناشر: آریانا قلم ، چاپ اول ۱۳۹۴
۳۲۰صفحه، ۳۳۰۰۰ تومان


شما می‌توانید کتاب «طراحی ارزش پیشنهادی» را تا یک هفته پس از معرفی با ۱۰ درصد تخفیف از فروشگاه اینترنتی شهر کتاب آنلاین خرید کنید.

****

شرکت های بزرگ و موفق که توانسته‌اند در عرصه کسب‌وکار خوش بدرخشند به درستی دریافته‌اند اکسیژن تنفس در دنیای تجارت اصل مشتری‌مداری است و درک این سخن که «همیشه حق با مشتری است » را باور کرده اند. حضور مشتری در یک واحد اقتصادی علاوه بر سود مالی، شیپور بیدار باش همیشگی است تا سازمان‌ها و شرکت‌ها چنان سربازانی آماده در عرصه رقابت به مبارزه بپردازند. باید توجه داشت بیشتر از خود «مشتری مداری»، ویژگی‌ها و پارامترهایی است که باید وجود‌داشته باشد تا مشتری مداری محقق‌ شود. شناخت مشتری همیشه با ابهام و پرسش های فراوانی روبه‌رو است. سوال اساسی این است که چگونه محصولات و خدماتی خلق کنیم که مشتری خواهان آن باشد. نرخ بالای شکست در کسب‌وکارهای نوپا واقعیتی است که متاسفانه شاهد آن هستیم. کارآفرینانی که سال‌ها وقت صرف می‌کنند تا محصولات‌شان را به کمال برسانند، بدون آنکه یک‌بار نظر مشتریان را پرسیده باشند عاقبتی جز نابودی در عرصه رقابت نخواهندداشت. شکست‌هایی که هزینه‌های اقتصادی، اجتماعی و روانی زیادی به کارآفرینان و به تبع آن نیروها و جامعه تحمیل خواهدکرد و تنها معدودی از این شرکت‌ها موفق می‌شوند مشتریان را به سمت خود جذب کنند و ارزشی را ارائه‌دهند که آنها تمایل به خرید محصولاتشان داشته‌باشند. ما در کشورمان نیز دقیقا با این شرایط روبه‌رو هستیم بدین معنی که افراد و سازمان‌های ایرانی به دلیل عدم شناخت کافی از فرآیند تجاری سازی علم و یا طی نکردن صحیح و اصولی آن در معرض شکست های فراوانی قرار داشته‌اند.

انتشارات آریانا قلم با هوشیاری به دنبال ترجمه و انتشار کتابهایی بوده که از این روش‌ها رمزگشایی کرده‌اند. کتاب حاضر پس از انتشار سه کتاب موفق دیگر به نام های «خلق مدل کسب‌وکار» (نویسندگان: الکساندر استروالدر و ایو پیگنیور) و کتاب «مدل کسب‌وکار شما» ( توسط تیم نویسندگی کتاب قبلی بعلاوه تیم کلارک) و «راه اندازی کسب‌وکار» ( نویسنده: بیل اولت و مترجمان: سعید روشنی،نفیسه رضایی‌نیک) که پیشتر توسط همین ناشر به بازار عرضه شده است تا خواننده ایرانی به فاصله کمی از انتشار کتاب به زبان اصلی امکان بهره‌گیری از کتاب را داشته باشد.

فهم عمیق چگونگی خلق ارزش برای مشتریان، مستقل از محصولات و ویژگی‌های آنها چالش‌برانگیز است لذا این کتاب برای کسانی که در خلق ارزش واقعی درمانده‌اند بسیار مفید خواهد بود. گاهی اوقات زبان و فهم مشترکی از خلق ارزش برای مشتری در بین تیم مدیریتی وجود ندارد و اعضا از جلسات بی‌حاصل و تیم‌های ناهمسو ناامید می‌شوند این کتاب می‌تواند راه‌حل‌هایی برای این معضل برای مخاطبانش مهیا کند. شاید شما هم پروژه‌های جسورانه و بزرگی را دیده‌باشید که شکست خورده‌اند و پول زیادی در این میان به هدر رفته‌باشد. در آنها زمان زیادی صرف تحلیل‌های مالی کاملا ساختگی و با جزئیات زیاد در صفحات گسترده شده و بعدا معلوم شده‌است که این تحلیل‌ها غلط بوده‌اند. در آنها زمان بیشتری برای توسعه ایده‌ها و بحث بر سر آنها صرف شده‌است تا آزمون ایده با مشتریان و ذی‌نفعان. این کتاب برای کسانی که به خاطر شکست ایده‌ای خوب ناامید شده‌اند مفید خواهدبود.

کتاب «طراحی ارزش پیشنهادی» به شما کمک می‌کند تا با موفقیت اطلاعات مربوط به آنچه را مشتریان می‌خواهند به شیوه‌ای ساده سازماندهی کنید تا الگوی خلق ارزش، ملموس باشد. با انجام این کار، فرآیند طراحی ارزش پیشنهادی و مدل‌های کسب‌وکار سودآور اثربخش‌تر می‌شود و به‌طور مستقیم مهم‌ترین کارها،دردسرها و منفعت‌های مشتریان را هدف قرارمی‌دهد. کمک دیگری که کتاب به شما می‌کند تا از دست گفت‌وگوهای تکراری و خسته‌کننده خلاص شوید و گفت‌وگوهای استراتژیک داشته‌باشید؛ طراحی تمرین‌های خلاقانه‌ای است که منجر به جلسات لذت‌بخش‌تری می‌شود که پر از انرژی و کاربردی است که فراتر از تمرکز صرف بر فناوری، محصولات و ویژگی‌ها، بر خلق ارزش برای مشتریان و کسب‌وکارتان متمرکز است. یکی از مشکلات شرکت‌ها عدم توانایی در کاهش ریسک است. با جدیت زیاد مهم‌ترین فرضیه‌های زیربنایی ایده‌های کسب‌وکار خود را بیازمایید تا ریسک شکست را کاهش‌دهید. این کتاب به شما کمک می‌کند تا ایده‌های جسورانه و برجسته را بدون ورشکستگی دنبال کنید. تابلوی طراحی ارزش پیشنهادی ابزار اصلی این کتاب است. این ابزار، ارزش‌های پیشنهادی را قابل رویت و ملموس می‌کند تا قابل بحث و مدیریت باشند. تابلوی طراحی ارزش پیشنهادی کاملا قابلیت یکپارچه‌سازی با «تابلوی طراحی مدل کسب‌وکار» و «نقشه محیط» را داراست. این دو ابزار که در موفقیت مدیران کسب‌و‌کارهای جدید بسیار حائز اهمیت است با جزئیات در کتاب «خلق مدل کسب‌وکار» که مکمل کتاب حاضر است، مورد بحث قرار گرفته‌اند. این سه در کنار هم ابزارهای اساسی کسب‌و کار را در دنیای جدید شکل می دهند. برای آشنایی با این ابزار به طور خلاصه می توان گفت "نقشه محیط" به شما کمک می کند زمینه ای را که در آن به خلق ارزش می پردازید درک کنید و "تابلوی طراحی مدل کسب‌وکار" به شما در ایجاد ارزش برای کسب‌وکارتان یاری می‌رساند و «تابلوی طراحی ارزش پیشنهادی» به شما کمک می‌کند که برای مشتری خود ارزش ایجاد کنید. در پایان لازم به ذکراست ارزش پیشنهادی در واقع توصیف‌کننده فایده‌هایی است که مشتریان می‌توانند از محصولات و خدمات شرکت‌ها و سازمان‌ها انتظار داشته‌باشند.

مطالعه این کتاب برای کسانی که در فکر راه اندازی یک کسب‌وکار جدید و یا توسعه کار فعلی خود هستند بسیار مفید است. شرکت‌ها و سازمان‌های ایرانی که تا امروز متکی به نفت بوده‌اند و در یک بازار انحصاری فعالیت می‌کرده‌اند ناگهان مجبور شده‌اند با رقبا به رقابتی نفسگیر بپردازند و در این نبرد بی‌رحمانه چاره‌ای ندارند جز اینکه مشتری و ذائقه او را بشناسند و درین بازار پرهیاهو محصول و خدمات خود را به دست مشتری سخت‌پسند امروزی که امکان انتخاب‌های فراوان نیز دارد برسانند.

* کارشناس ارشد مدیریت اجرایی
 
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۱-۲۸ ۱۸:۳۷:۲۹
این سری از کتابهایی که آریانا قلم از شرکت ویلی مجوز گرفته و در ایران منتشر کرده یکی از راه گشاترین و بهترین مجموعه ها برای شرکت هایی است که میل به رقابت و توسعه درین روزها یی که دارد که اقتصاد ایران به تدریج از رکود خارج شده و باید با شرکت ها و موسسات دیگر به رقابت بپردازد. (3649471) (alef-11)
 
Germany
۱۳۹۵-۰۱-۲۸ ۱۹:۱۶:۲۲
مشتری مداری؟ اون هم در ایران یکی از آرزوهاست. در ایران تولید برای کسب ثروت و سود انجام میشه و ثروت اندوزی اصالت داره اما در کشورهای دیگه تولید برای مصرف و بازگشت سرمایه به چرخه تولید صورت می گیره. یکی از تناقض های اقتصاد مقاومتی همینه -شاید هم تعبیر ناقص از آن- و اینکه باید کمتر مصرف کنید قناعت کنید و ازین حرفا در حالی که اگر چرخ اقتصاد بخواهد بچرخد چاره ای نیست جز اینکه مردم را تشویق کنیم جنس ایرانی بخرند و بخرند تا کارخانجات از ورشکستگی نجات پیدا کنند. حالا در کشورهای که اصالت با پوله شما چرا باید هوای مشتری را داشته باشی. به جاش مثل خیلی از تولید کنندگان یا دلالان عزیز می تونید روی جنس ایرانی لیبل ساخت چین یا فرانسه بزنید و پول را از یب خلق الله خارج کنید با کمترین زحمت. (3649539) (alef-13)
 
منصور یحیایی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۱-۲۸ ۱۹:۲۹:۴۸
خلاقیت در کار و مشتری مداری یکی از عناصر اقتصاد مقاومتی است. (3649561) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۱-۲۸ ۲۲:۴۰:۳۱
کتاب فوق العاده ای است که در تدوین پایان نامه ارشد از آن استفاده خواهم کرد مرسی ار الف (3649858) (alef-13)
 
امیر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۱-۲۹ ۱۸:۴۵:۲۸
واقعا شرکت های ما نمی دانند مشتری یعنی چی .فارغ از برخورد صحیح با مشتری که در ایران به یک شوخی شبیه است و تا نحوه برخورد خارجی ها را با مشتریانشان نبینید به این نکته پی نخواهید برد، شناخت ذائقه مشتری هست که اصلا شناختی از آن وجود ندارد. خودروسازی ما یکی از نمونه هاست.معلوم نیست مبتنی بر کدام شناخت پراید را برای ایرانیان انتخاب کرده اند یا علت طراحی سمند برای ایرانیان به این شکل برای چیست. موبایل جی ال ایکس حتی نتوانست با رقبای چینی خود هم آوردی کند و از دور خارج شد و صدها مثال دیگر. برندهای مطرح ایرانی مثلا در زمینه پوشاک از رقبای خارجی هم گرانتر هستند و امکان مصرف توسط عموم را ندارند. خلاصه باید فکری اساسی کرد. (3651808) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۱-۲۹ ۱۹:۵۰:۱۹
دم شما گرم.زنده باشید و همیشه برقرار. ان شا الله اقای دکتر توکلی هم سلامت و سرزنده و مثل همیشه پیشتاز برای مبارزه با فساد باشند. (3651920) (alef-11)
 
رمضانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۱-۲۹ ۲۰:۵۴:۱۹
رفته بودم از یکی برندهای معروف پوشاک یک دست کت و شلوار بگیرم فروشنده علی رغم مبلع زیادی که قرار بود بگیرد رفتارش به شدت غیرمودبانه بود.دفعه اول و اخرم شد رفتن به این فروشگاه به اصطلاح معتبر وطنی. ما مانده تا خیلی چیزها رو از اروپایی ها نه بلکه از همین ترکیه ای ها و اماراتی ها یاد بگیریم.ارا ت (3652024) (alef-11)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.
ما شما را می‌بینیم!