نظر منتشر شده
۱۱
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 268745
انحصارطلبی دو خودروساز بزرگ داخلی
تاریخ انتشار : دوشنبه ۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۳۰
یک کارشناس صنعت خودرو گفت: مشکلات صنعت خودروی ایران ناشی از تحریم‌های خارجی نیست بلکه این دو خودروساز بزرگ داخلی هستند که مصرف‌کنندگان را تحریم کرده‌اند.

به گزارش ایسنا،علی خاکساری اظهار کرد: متاسفانه مدت مدیدی است که ایران خودرو و سایپا خودروهای فعلی را با قیمت دلخواه تولید کرده و بدون توجه به خواست، نیاز و حقوق مصرف‌کنندگان، عرضه می‌کنند.

وی با بیان اینکه در تمام حوزه‌های تولید، واردات، قیمت‌گذاری و توزیع خودروهای داخلی و خارجی انحصار شکل گرفته است، خاطرنشان کرد: انحصار در تولید خود کم بود که چند وقتی است که به بهانه حفظ حقوق مصرف‌کننده اما با هدف‌های دیگری، واردات را نیز انحصاری کرده‌اند.

عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی ادامه داد: هدف از انحصاری شدن واردات، افزایش قیمت خودروهای وارداتی است تا خودروسازان داخلی نیز بتوانند محصولات خود را با قیمت‌های فعلی و البته قیمت‌های بالاتر، عرضه کنند.

وی افزود: هم‌اکنون تعرفه واقعی واردات خودرو نه ۴۰ درصد بلکه بیش از صد درصد است در غیر این صورت چرا خودروی تویوتا کمری که قیمت جهانی تک فروشی آن بین ۲۲ تا ۲۵ هزار دلار است باید به قیمت حدود ۱۸۰ میلیون تومان در ایران عرضه شود در حالیکه قیمت این خودرو با تعرفه ۴۰ درصدی، حدود ۱۱۰ میلیون تومان خواهد بود.

خاکساری با بیان اینکه دستگاه‌های نظارتی باید بررسی کنند که مابه‌التفاوت تعرفه اسمی ۴۰ درصدی با تعرفه واقعی بیش از صد درصدی به جیب چه کسانی می‌رود، تصریح کرد: متاسفانه در این شرایط به جای رفع مشکلات موضوعاتی چون تحریم را بهانه می‌کنند.

وی ادامه داد: اگر وضعیت فعلی و انحصار در روند تولید، واردات، قیمت‌گذاری و توزیع خودروهای داخلی و خارجی ادامه داشته باشد، رفع تحریم‌ها نیز تاثیری در بهبود این وضعیت نخواهد داشت زیرا مشکل نه تحریم خارجی بلکه انحصارطلبی دو خودروساز بزرگ داخلی است.

عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی خاطرنشان کرد: سیاست‌گذاران اقتصادی کشور باید دو خودروساز بزرگ را وادار کنند که از تحریم مصرف‌کنندگان دست برداشته و به انحصار در این صنعت پایان دهند.
 
۱۳۹۴-۰۲-۰۷ ۱۳:۱۱:۲۹
احسنت...........هرچي ميكشيم از دست سايپا و ايران خودروه (2851400) (alef-10)
 
۱۳۹۴-۰۲-۰۷ ۱۳:۲۳:۱۶
ABS خودرو حداکثر یه ماه اول فعاله و بعد کن فیکون میشه . ایربگ خودرو در بهترین حالت ممکنه هر موقع که دلش میخواد کار میکنه . آخه این چه کیفیتیه که این ماشینا دارن باید در کارخونه های سازنده اینارو گل گرفت . سرمایه گذاری توی صنعت خودروی کشور آب در هاون کوبیدنه . بهتره سرمایه گذاری و اشتغالزایی توی سایر بخشهای صنعت انجام بشه مثل صنایع پایه فلزات کانیها و هزار چیز دیگه (2851440) (alef-10)
 
۱۳۹۴-۰۲-۰۷ ۱۴:۲۰:۴۸
مقصر ما مصرف كنندگان هستيم .اگر ماشين صفر از اين دومثلا خودرو ساز نخريم چه ميشود؟ سوء تغذيه مي گيريم ؟ آقا اگر خودروي صفر نشويم چه ميشود . شش ماه ما مصرف كنندگان تحريم كنيم بي ترديد نتيجه مي دهد (2851711) (alef-10)
 
۱۳۹۴-۰۲-۰۷ ۱۴:۲۰:۵۲
بابا مهم نیست نه جیب من و شما نه جانمون مهم خودروسازه محترمه!!!!!!!
در ضمن کلاهبرداری هم میکنند!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! (2851712) (alef-10)
 
۱۳۹۴-۰۲-۰۷ ۱۴:۳۱:۲۶
همه میدانند این دو خودرو ساز چه بر سر مردم آورده اند فقط یک ماه ورود خودرو آزاد شود آن وقت متوجه میشوید که این کارگاه ها دوام خواهند داشت یا خیر (2851750) (alef-10)
 
۱۳۹۴-۰۲-۰۷ ۱۶:۱۲:۰۱
فقط ایجاد شرکتهای جهانی با مدیریت ژاپنی ارو پایی و امریکا یی تا ببینند که این دو شرکت به گدایی می افتند و کمتذر از یک سال نابود میشن اگر حضور خارجی ها منوط به کار با این دو شرکت باشه با همین تفکر قیمتها همچنان بالا و گران می ماند (2852076) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۲-۰۷ ۱۷:۲۵:۳۹
مقصر دولت است که اجازه فعاليت به بخش خصوصي به معناي مردم را نميدهد (2852263) (alef-10)
 
جليل
۱۳۹۴-۰۲-۰۷ ۱۸:۰۰:۵۴
من به هيچ عنوان حقم رو نسبت به اين از خدا بي خبرها حلال نخواهم كرد. (2852366) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۲-۰۷ ۱۸:۰۳:۴۱
دو کلمه حرف حساب (2852377) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۲-۰۸ ۰۸:۲۸:۵۵
قدرت لابی خودرو سازان در طول سال های قبل خیلی زیاد شده و بر روی قیمت سوخت و بر روی منابع بانکی و بر روی نظام تعرفه کشور اعمال نفوذ می کنند. (2853339) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۲-۰۸ ۱۰:۴۷:۵۴
خودرو سازی که محصولشو مردم مجبورن بخرن ازین بهتر نمیشه
یعنی صدایه این ملتو نمیشنون مسولین (2853650) (alef-13)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.