نظر منتشر شده
۲۰
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 240006
پایان طراحی مفهومی هواپیمای ۱۵۰‌نفره
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۰ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۴۰
رئیس ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش بنیان هوایی و هوانوردی معاونت علمی گفت: هم اکنون طراحی مفهومی هواپیمای ۱۵۰ نفره با رعایت تمامی استانداردهای هوایی به پایان رسیده و پیکربندی و چیدمان آن مشخص شده است از این رو به فاز طراحی کلی آن ورود پیدا کرده‌ایم.

دکتر منوچهر منطقی گفت: شبکه AVICO به منظور بهره گیری صنایع هوایی کشور از ادبیات و فناوری روز دنیا در معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری راه اندازی می شود.

وی افزود: با راه اندازی این شبکه و تعمیم آن به شبکه های بین المللی ایران می تواند به جمع بازیگران صنعت هوایی دنیا بپیوندد و توانمندی های خود در زمینه طراحی، تولید و بازاریابی محصولات حوزه هوایی و هوانوردی به نمایش بگذارد.

منطقی با اشاره به چشم انداز ترسیم شده برای شبکه AVICO اظهار کرد: اگر ایران اسلامی بخواهد به عنوان یک بازیگر فعال در صحنه هوایی و هوانوردی به ایفای نقش بپردازد می بایست توسعه منظم و صادرات ملی داشته باشد و تحقق این امر مستلزم ایجاد همکاری و برقراری تعاملات در سطح بین المللی است.

وی به مجموعه وظایف تعیین شده در این شبکه برای افزایش تعاملات بین المللی اشاره و اذعان کرد: طراحی و ساخت قطعات هوایی، توجه به بخش اورهال (توسعه، بازار و تعاملات)، انتقال توانمندی به دیگر کشورها و توانمندسازی دانشگاهها در ارایه فناوری های نوین هوایی و هوانوردی از جمله این وظایف است.

به گفته وی، استراتژی در نظر گرفته شده برای این شبکه در توسعه همکاری ها خلاصه می شود به این معنا که میزان همکاری فعلی کشور با ۸ کشور به چند ده کشور برسد.

رئیس ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش بنیان هوایی و هوانوردی معاونت علمی، شبکه AVICO را اولین شبکه هوایی در سطح ملی دانست و افزود: این شبکه در دوبخش محصولات و ارایه خدمات ورود پیدا می کند.

وی خاطرنشان کرد: در بخش محصولات می توان به ارایه محصولاتی چون هلی کوپتر، بالگرد ۶نفره چندمنظوره، بالگرد ۸ و ۱۴ نفره اشاره کرد که بالگرد ۸ و ۱۴ نفره به ترتیب در سال های ۲۰۱۷ و ۲۰۱۵ به بازار عرضه می شود.

منطقی به پیشرفت های صنعت هوایی ایران در ساخت و تعمیرات هواپیمای منطقه ای اشاره و اظهار کرد: هم اکنون در کشور به این توانمندی دست یافته ایم که می توانیم با بهره گیری از بیس هواپیما کاربری های مختلف بر روی آن طراحی کنیم.

وی از طراحی هواپیمای گشت دریایی با استفاده از دستیابی به فناوری های روز دنیا در کشور خبر داد و افزود: برای توسعه توانمندی در صنعت هوایی از وجود شبکه دانشگاهی برای طراحی هواپیمای ۱۵۰ نفره بهره می گیریم.

به گفته وی هم اکنون طراحی مفهومی هواپیمای ۱۵۰ نفره با رعایت تمامی استانداردهای هوایی به پایان رسیده و پیکربندی و چیدمان آن مشخص شده است. از این رو به فاز طراحی کلی آن ورود پیدا کرده ایم.

رئیس ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش بنیان هوایی و هوانوردی معاونت علمی از خوداتکایی کشور در بخش تولید موتور و مینی جت ها خبر داد و گفت: هم اکنون صنعت هوایی کشور مان از نظر پایه های الکترونیک ، مخابرات و کنترل قوی تر از گذشته عمل می کند.

وی یادآور شد: این توانمندی ها توسط صنایع دانش بنیان هوایی حاصل شده و هم اکنون برای دستیابی به موفقیت های بیشتر در این صنعت به دنبال یکپارچه سازی این صنایع هستیم.

منطقی تصریح کرد: در حال حاضر پشتیبانی از بالگردها بی نظیر است تا حدی که تنها یکی از مراکز پشتیبان کننده تا کنون ۱۲۵۰ بالگرد را تعمیر و پشتیبانی کرده این در حالی است که در مراکز دنیا یک دهم این آمار هم کار انجام نشده است.

به گفته وی بالگردهای تعمیر و پشتیبانی شده تا کنون بیش از یک و سه دهم میلیون ساعت پرواز ایمن داشته اند که این امر نشان دهنده قابلیت های ما در صنعت هوایی کشور است.

رییس ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش بنیان هوایی و هوانوردی معاونت علمی به زمینه های آماده همکاری ایران با دیگر کشورها اشاره کرد و گفت: ایران اسلامی در زمینه هایی چون هوانوردی عمومی (در بخش سرمایه گذاری مشترک، طراحی مشترک، ساخت مشترک و بازاریابی مشترک) و ایجاد توانمندی برای طراحی هواپیمای ۱۵۰ نفره آماده همکاری با دیگر کشورهاست.

وی خاطرنشان کرد: همچنین کشور ما در زمینه سرمایه گذاری، طراحی و بازاریابی بالگرد سبک و بخش اورهال آمادگی خود را برای همکاری با دیگر کشورها اعلام می کند.
 
۱۳۹۳-۰۶-۱۰ ۱۳:۵۸:۳۹
اتلاف بیت المال! (2353149) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۶-۱۰ ۱۴:۰۱:۱۹
آقای منطقی، نوکرتیم بیخیال شو لطفا".
همون سمند و روا که از افتخارات شما در ایران خودرو بود برای 7 پشتمون کافیه.
ضمنا" لطفا" از تجربه هواپیمای 50 نفر ایران 140 درس بگیرید و بیخیال کشتارهای 150 نفری شوید.
ما به توانائیهای شما کاملا" واقفیم ولی بیخیال این یکی شو برادر من. (2353151) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۶-۱۰ ۱۴:۰۱:۴۶
آقای منطقی زمانی که مدیر عامل ایران خودرو بودند پژو های ساخت آن آتش میگرفت
خدا رحم کنه وقتی هواپیمایی با مدیریت ایشان ساخت شود (2353153) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۶-۱۰ ۱۴:۱۴:۰۰
خواهشا فقط به مطالعه بسنده کنید و بیخیال اجرا بشید، جناب دکتر منطقی خودروهای تولیدی ایران خودرو در زمان شما کیفیت چشم گیری نداشتند ولی چرخ خودرو روی زمین میچرخه، خواهشا بازی با جان مردم در آسمان را صرفا در حد مطالعه نگه دارید (2353180) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۶-۱۰ ۱۴:۱۸:۱۱
طراحی مفهومی یعنی نقاشی کردن شکل هواپیما؟؟؟
خب در عالم واقعیت چی میشه پس؟؟ همون 50 نفره برای هفت پشتمون کافیه ممنون (2353190) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۶-۱۰ ۱۴:۲۲:۳۲
در دنیا تنهاچند کشور هواپیمای مسافری میسازند ژاپن با این صنعت پیشرفته
علی رغم انکه قطعاتی از هواپیمای بویینگ را میسازد خود مستقلا وارد این صنعت
نشده کره هم همینطور . هواپیمای ایر باس تولید مشترک فرانسه اینگلیس اسپانیا
ایتالیا وایرلنداست . چه ضرورتی ایران را به اینکار وادار کرده . (2353196) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۶-۱۱ ۱۴:۱۵:۵۲
احسنت به اين اظهار نظر درست بنده خود كارشناس هواپيماييم دوست گرامى (2355003) (alef-3)
 
۱۳۹۳-۰۶-۱۰ ۱۴:۲۶:۱۷
یعنی اسم این یکی به جای ایران 140 میشه ایران 150؟؟؟؟؟ (2353203) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۶-۱۰ ۱۴:۳۲:۰۴
بمیرم هم سوار هواپیمای ایرانی نمی شم. (2353220) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۶-۱۰ ۱۴:۳۶:۵۶
آخرش می بینیم یه آنتونوف دیگه اس !!! (2353234) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۶-۱۰ ۱۵:۰۲:۵۵
خدا به داد برسد لابد ایشان با سوابقی که در ایران خودرو دارند می خواهند ایرباس RD با موتور توپولوف و ملخ آنتونوف درست کنند!!!! (2353298) (alef-13)
 
mohsen
۱۳۹۳-۰۶-۱۰ ۱۵:۵۳:۵۷
نه تو رو خدا !!
50 نفر کم نبود (ایران 140) میخواین فاتل 150 نفر بشین جناب منطقی !؟ (2353371) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۶-۱۰ ۱۶:۱۶:۲۲
یا ابالفضل ... (2353411) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۶-۱۰ ۱۶:۴۸:۱۴
یا خدا !!!! جون من بی خیال شین !! (2353474) (alef-10)
 
سعید
۱۳۹۳-۰۶-۱۰ ۱۹:۱۵:۰۳
دوستان، من شاگرد دکتر منطقی بوده ام. اگر ایشان مدیریت مجموعه ای را به عهده بگیرند مطمئن باشید علمی کار می کنند.
ایشان آزمون پس داده اند
تنها تفاوت این میدان جدید این است که قرار است کار در مجموعه های بازتر و با قابلیت مارکتبل (بازارپسندتر) پیش رود که من امیدوارم دکتر در طراحی مجموعه ای با نیروی انسانی بازارپسند هم موفق شوند. تمام چیزی که نمیتوانم به زبان راحت بگویم این است که
ما نیروی فنی خوب زیاد داریم، اما ترسم از مدیریت سازمانهایی است که قرار نیست با میلیاردها پول بیت المال برایمان تکنولوژی بیافرینند، بایستی روی پای خود این کار را انجام دهند، و این درست همانجایی است که ما مشکل داریم. چون سازمانهای ما رویکردهای ضد نیروی انسانی دارند، بیشتر روی تعارف و تشریفات سوارند تا توجه به بازار و ...

انشالله دکتر منطقی و دوستانشان موفق باشند.
تمر (2353737) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۶-۱۱ ۱۴:۵۶:۵۲
ناتوان تر از منطقی تا کنون در تمام عمرم ندیده ام. همین که از ایران خودرو رفت، میزان آتش سوزی های پژو نیز کمتر شد. (2355114) (alef-3)
 
مسعود
۱۳۹۳-۰۶-۱۰ ۱۹:۲۹:۰۰
مدیرعامل سابق ایران خودرو میخواد بافکر پیکانیزه اش هواپیما بسازه حتما دوبال به پیکان می چسبونه (2353759) (alef-13)
 
امید
۱۳۹۳-۰۶-۱۰ ۲۰:۲۸:۳۳
ایشان در مورد ایران 140 هم به جز گل و بلبل چیز دیگری نمی گفتند ولی واقعیت چیز دیگری بود. آتش گرفتن 405 ها هم که اظهر من الشمس بود تکذیب می کردند و ....
الان چگونه از این حرفها می زنند. دولت که پرواز همه ایران 140 ها رو ممنوع کرده الان کجای کاره. (2353825) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۶-۱۰ ۲۳:۴۴:۵۰
لطفاً در حد همین «مفهومی» نگه اش بدارید که ثواب عظیم دارد. (2354086) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۶-۱۱ ۱۰:۵۱:۰۳
پروژه ای که از ابتدا با رابطه به دانشگاهی خاص واگذار می شود و در عین حال طرح ملی نامیده می شود آخر عاقبت مشخص خواهد داشت. ضمن آنکه تعریف چنین پروژه هایی اصلاً هیچ توجیهی چه علمی، اقتصادی سیاسی و ... ندارد (2354509) (alef-3)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.