نظر منتشر شده
۱۵۶
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 307111
پرسش و پاسخ داغ شریعتمداری و دانشجویان در همایش نفوذ ممنوع در دانشگاه امیرکبیر
بخش خبری الف، 12 آبان 94
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۲ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۲۳:۱۹
 حسین شریعتمداری مدیر مسئول روزنامه کیهان در همایش نفوذ ممنوع که روز سه شنبه در دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار شد گفت: گاهی اوقات افراد، خبرها و گزارش‌هایی می‌آورند که برخورد با این اخبار دو نوع است گاهی می‌توان به دلیل اعتماد به آورنده خبر آن را قبول کرد و گاهی نیاز به اعتماد نیست زیرا گزارش اعلام شده همراه با مستندات است.

وی افزود: در رابطه با نفوذ نیز در گام اول برای بررسی نفوذ باید مختصات نقطه‌ای که در آن ایستاده‌ایم را بدانیم زیرا تا زمانی که اصل ماجرا ارزیابی نشود نمی‌توان فلش‌های نفوذ را کشف کرد.

شریعتمداری درگیری ما با آمریکا را درگیری ماهوی برشمرد و گفت: اینگونه نیست که یک اتفاق سبب کدورت و تخاصم شده باشد، مادامی که ما در نسخه حکومتی بر اسلام ناب تکیه داریم به دلیل ظلم ستیزی نظام سلطه را در مقابل خود خواهیم دید و این درگیری از نخستین روزهای انقلاب اسلامی وجود داشته است، پیش از انقلاب از این طرف سازش و تسلیم و از آن طرف زورگیری و غارت بود.

مدیر مسئول روزنامه کیهان عنوان کرد: درگیری ما با نظام سلطه هنگامی به پایان می‌رسد که یا ما در نسخه حکومتی از اسلام ناب دست بکشیم یا حریف از خوی استکباری خود جدا شود.، طبیعی است که نباید دشمن قسم خورده و ماهوی خود را فراموش کنیم، امام خمینی نیز فرمودند و امروز هم مقام معظم رهبری فرمودند که هرچه فریاد داریم بر سر آمریکا بکشیم، البته منظور ما مردم آمریکا نیست بلکه حاکمیت استکباری آمریکا است.

وی ادامه داد: این شعار، عقربه قطب نماست که دشمن اصلی را نشان می‌دهد ، تا نگاه ما به جوانب فرعی و مسائل پیرامونی مشغول نشود و از دشمن اصلی غفلت نکنیم.

شریعتمداری عنوان کرد: گاهی اوقات نفوذ برای عملیات تخریبی مانند عملیات تروریستی است ولی مسئله اصلی نفوذ این نیست، نفوذی که برای عملیات تروریستی است وقتی به مقصد می‌رسد ماموریتش تمام می‌شود و افراد نفوذگر در این نفوذ افراد معمولی هستند که البته باید شناسایی شوند ولی کار شناسایی کار مراکز اطلاعاتی و نظامی است که کارشان را خوب انجام داده‌اند.

مدیر مسئول روزنامه کیهان با ذکر مثالی گفت به طور مثال کشمیری که دفتر نخست وزیر را منفجر کرد، از برخی افراد مسئول پرسیدم که آیا شما به وی شک نکردید؟ گفتند ظاهر بسیار متدینی داشت، یعنی این افراد ممکن است در ظاهر متدین کار نفوذ را انجام دهند.

* نفوذ در کانون‌های تصمیم گیری و تصمیم سازی انجام می‌شود
شریعتمداری گفت: آنچه مورد نظر دشمن است نفوذ در کانون‌های تصمیم گیری و تصمیم سازی است به طوری که یکی از راههای موثر نفوذ هم شکار میانجی است.

به گفته وی میانجی کسی است که باید سابقه مثبت و شناخته شده داشته باشد که این سابقه در میان مردم و مسئولان نظام تعریف شده باشد، فردی با این خصوصیات به مجردی که با خط اصلی انقلاب زاویه بگیرد برای شکار شدن آماده است.

شریعتمداری با بیان اینکه کار میانجی این است که با تابلوی سابقه خود در جامعه حضور دارد ولی با شناسنامه کنونی خود عمل می‌کند اظهار داشت: فردی با تابلوی نخست وزیر دوران امام و یار نزدیک امام و نماینده امام در جنگ به میدان می آید ولی شناسنامه خودی ندارد.

وی با بیان اینکه دشمن دقیقا کانون‌های مانع نفوذ را هدف می گیرد گفت: می‌گویند من عوض شده ام ولی دیگران که قبلا با من دشمنی می‌کردند تغییر کرده‌اند، آقای عزیز! این ‌ها به خاطر اینکه شما یک روز فرد انقلابی بودی دورت جمع نشدند بلکه به خاطر این جمع شدند که دیگر انقلابی نیستی!

مدیر مسئول روزنامه کیهان گفت: نمی گویم وقتی تفاوتی بین ظاهر و اعمال را دیدیم حتما فرد را نفوذی بدانیم ولی حداقل تردید کنیم. باید با نگاه تیزبین مراقب بود همان طور که امام گفت میزان، حال فعلی افراد است. که امام این مسئله را در مورد کسانی فهمیدند که قبلا خوب بودند و حالا تغییر کردند.

وی ادامه داد: برخی می‌گویند گذشته را فراموش کنیم، اگر گذشته با حال ارتباط نداشت فراموش می‌کنیم ولی برخی گذشته‌ها اکنون هم در میدان هستند.

* راه مقابله با نفوذ مقایسه مواضع و عملکرد افراد با خط اصلی انقلاب است
شریعتمداری راه مقابله با نفوذ را مقایسه مواضع افراد با خط اصلی انقلاب برشمرد و گفت: ممکن است سلیقه ها متفاوت باشد ولی در مورد نظام، مردم و وطن همه متفق القول هستیم بنابراین اگر فردی از خط اصلی انقلاب فاصله گرفت می‌توان به نفوذ پی برد.

وی افزود: خبرنگار واشنگتن پست به من گفت شما با جواد ظریف دشمنی دارید وقتی علت را پرسیدم مواضع مان را به عنوان علت بیان کرد که من گفتم ما انتقاد داریم نه دشمنی، گفتم ما یک موی گندیده خودی را به همه آن ها نمی‌دهیم.

شریعتمداری اضافه کرد نمی‌گویم در مورد نفوذ بلافاصله حکم صادر کنیم ولی حداقل حواسمان جمع باشد، برخی در خلوت با حریف می‌نشینند ولی این نشستن باید نتیجه‌ای در ظاهر داشته باشد، به کسی که به دروازه‌های اصلی ممانعت از نفوذ حمله می‌برد شک کنیم.

مدیر مسئول روزنامه کیهان در توضیح برخی مسائل در رابطه با تسخیر لانه جاسوسی عنوان کرد: عده‌ای مانند شهید وزوایی و ورامینی الگوهای بزرگی هستند که انسان به حال آنان غبطه می‌خورند ولی در مورد تغییر هویت برخی که لانه جاسوسی را تسخیر کردند و امام آن را تائید کرد و مردم فوج فوج آمدند و به طوری که جلوی لانه جاسوسی یک لحظه خلوت نبود حتی تا صبح از شهرستان‌ها مردم می‌آمدند، حالا اگر تفسیر کننده‌ای پشیمان شده و انتظار دارد که به خاطر هویت قبلی اش مردم هم پشیمان شوند مردم این کار را نمی‌کنند.

شریعتمداری گفت:آن دیوار که از آن بالا رفتیم حالا برایت شده دیوار ندبه و دوست داری به آن تعظیم کنی و مردم هم تعظیم کنند ولی مردم این کار را نمی‌کنند.

وی در رابطه با واژه دوگانه فریب عنوان کرد: می گویند کشور شما در جایگاهی است که هیچ کشوری به شما نمی‌رسد حالا چه نیازی به انقلابی گری دارید؟ یادتان هست که مقام معظم رهبری چندین بار فرمودند که انقلاب تمام نشده است، ما قدرت برتر را به این علت داریم که انقلابی عمل کردیم.

وی اظهار داشت: حالا اگر قرار باشد این عامل را کنار بگذاریم تضعیف می‌شویم، پیشنهاد می‌کنم دوستان کتاب های مربوط به لانه جاسوسی را مطالعه کنند فردی می‌گفت تمام مشکلات ما از استکبارستیزی است در حالی که مشکلات ما از استکبار است.

شریعتمداری با بیان اینکه آمریکایی ها هیچ گاه کینه توزی علیه ما را متوقف نکردند گفت: دوران طاغوت روزی ۶ میلیون بشکه نفت صادر می‌کردیم و قیمت نفت به ۲۰ دلار هم رسید. ولی پس از انقلاب به سختی سقف ۲ میلیون بشکه در روز صادر کردیم که حتی نفت ۴ یا ۵ دلار فروختیم.

وی اضافه کرد هواپیمای C۱۳۰ ما در اختیار اسرائیلی ها بود که به شورشی‌های یمن تدارکات برسانند، یک گروهبان ارتش آمریکا پایش را روی میز امیر ایرانی می‌گذاشت و در اوج غارتگری می‌خواستند کاپیتولاسیون را هم به ما تحمیل کنند.

وی ادامه داد: چرا می‌گویید توان ما در حد پختن آبگوشت بزباش است، توان ما را دست کم نگیرید، از قول یکی از وزرای رژیم صهیونیست نوشتند که وی ابراز نگرانی کرده که چرا ایران از ۳۰ سال قبل تاکنون تعداد دانشگاه هایش ۲۰ برابر شده ولی رژیم صهیونیستی تنها ۳ برابر دانشگاه هایش را افزایش داده است.

در ادامه پرسش و پاسخ دانشجویان با شریعتمداری آغاز شد که سلیمانی یکی از دانشجویان دانشگاه امیرکبیر به شریعتمداری گفت: روزنامه کیهان یک روزنامه دولتی است که ارگان‌های دولتی آنرا خریداری می‌کنند و کاغذ آن نیز به نرخ دولتی است، شما که ۲۲ سال مسئولیت این روزنامه را دارید چقدر خواستار خون شهدا بودید؟ آیا بررسی عملکرد وزیر آموزش و پرورش دولت یازدهم در مقطع کنونی اهمیت بیشتری دارد یا عملکرد وزیر امور خارجه؟

شریعتمداری در پاسخ به این دانشجو گفت این که ۲۲ سال سردبیر و مدیرمسئول روزنامه کیهان بوده‌ام درست است ولی اینکه غیر از ارگان های دولتی کسی روزنامه کیهان را نمی‌خرد بی انصافی است و این صحبت شما را به حساب بی اطلاعی‌تان می‌گذارم.

وی در خصوص دوران احمد‌نژاد گفت: عملکرد روزنامه کیهان در دوره احمدی‌نژاد را می‌توانید در مقایسه با روزنامه‌های مدعی اصلاحات ببینید؛ البته باید بگویم که در دوره دولت نهم این دولت خدمات زیادی به مردم کرد و بودجه را به شهرستانها و استانها برد. اما انحراف آقای احمدی‌نژاد که ضربه سختی هم زد، از زمانی آغاز شد که منش، روش و بینش اصلاح‌طلبان و کارگزاران را دنبال کرد و گفت «می‌گویم و از عهده برون می‌آیم» روزنامه‌‌های اصلاحات در آن دوران مدام به وی اعتراض می‌کردند ولی از زمانی که آقای احمدی‌نژاد خط خود را عوض کرد، مورد حمایت آنها قرار گرفت و اولین فرد و جایی که قلم به اعتراض گرداند و زبانش به اعتراض چرخید، روزنامه کیهان بود. موضوع حلقه انحرافی را ما شروع کردیم و به دادگاه کشیده شده و ما را محاکمه کردند. چه کسی بود که گفت من دیگر کیهان نمی‌خوانم.

وی افزود: پرداختن به موضوع فساد کیش را ما آغاز کردیم، پرداختن به موضوع حلقه انحرافی برای نخستین بار از سوی کیهان بود که حتی محاکمه شدیم ولی شاکی حرف مستندی نداشت.

به گفته شریعتمداری در زمان احمدی نژاد دستورات کتبی و رسمی برای تحریم آگهی برای روزنامه کیهان به وزاتخانه‌ها رسید.

شریعتمداری ادامه داد: من درخواست می‌کنم که مواضع دولت دهم را با مواضع و دیدگاه‌های کارگزاران و اصلاحات را مقایسه کنید. در عرصه‌های فرهنگی، سیاسی، سیاست خارجی و حتی میدان هسته‌ای تفاوتی در این مواضع نیست و یادتان نرفته که آقای احمدی‌نژاد در مصاحبه‌ای گفت که من در جریان هسته‌ای نیستم.

مدیر مسئول روزنامه کیهان اظهار داشت: زمانی که آقای روحانی دبیر شورای امنیت ملی بود روزنامه کیهان گزارشی نوشت و آقای روحانی از ما پرسید که خبر آن را از کجا آورده‌اید و من به وی گفتم که منبع را نمی‌گویم و همین که می‌گویید از کجا آورده‌اید لابد مسئله‌ای است. ما از مدت‌ها قبل گفتیم که پرونده ما را به شورای امنیت می‌برند و از اول می‌دانستیم که مسئله آنها هسته‌ای نیست و می‌گفتیم که توافق به آن شکلی که ما می‌خواهیم محال است؛ اما برجامی که با توصیه‌های الزامی ۹ گانه رهبر انقلاب آمده، طبیعی است که قانونی است و باید از آن حمایت کرد.

شریعتمداری درباره دلواپس ماندن منتقدان دولت افزود: دلواپسی جرم نیست و اگر کسی خطری را می‌بیند و دلواپس نمی‌شود، دوستانه قابل ملامت است. یکی از راه‌های نفوذ بیرون راندن نیروهای اصیل از صحنه است و ما به شدت در مقابل کسانی که نیروهای انقلابی را با مارک تندرو و افراطی می‌خوانند، می‌ایستیم و معتقدیم که دشمن می‌خواهد آنها را بیرون کند. اما باید گفت اگر نیروهای کف خیابان نباشند، جریان‌های ضدانقلاب و دشمن همه را می‌بلعند و مسئولان مملکت مسئولیت خود را مدیون این افراد هستند.

شریعتمداری افزود: مسئولان مملکت مسئولیت خود را مدیون نیروهای کف خیابان هستند.

در ادامه محسنی گویا یکی دیگر از دانشجویان دانشگاه امیرکبیر در سوال خود از شریعتمداری گفت: با توجه به اطلاعاتی که شما از مسائل مملکتی دارید شما وزیر اطلاعات هستید یا مدیرمسئول روزنامه کیهان؟

شریعتمداری در پاسخ به وی گفت: برخی اطلاعات وزارت اطلاعات را هم ما می‌دهیم.

محسنی گویا ادامه داد ما برای دانشگاه امیرکبیر متاسفیم که بازجوها و اطلاعاتی ها در این دانشگاه حضور می‌یابند، حجمی از بی اخلاقی‌ها و تمسخرها در صحبت های حسین شریعتمداری بوده است و در رابطه با بحث تحریم‌ها ناعادلانه آن را به نخست وزیر امام منتسب کرده‌اند و سالیان پیش به سروش گفتند که شما اطلاعاتی را به خارج از کشور منتقل می کنید،‌آیا سروش لایق این است که بیشترین تهمت ها به وی زده شود؟ البته شخصی از مسئولان این مسئله را نقل می کرد و گفت مگر سروش یک شخص مملکتی است؟ وی یک معلم است.

محسنی گویا گفت: زعم ما این است که در ادبیات فکری شریعتمداری طفلانی هستند که نیاز به اطلاعات دارند و ۳ میلیون نفر که در خیابان آزادی برای میرحسین موسوی جمع شدند و یا ۲۰ میلیون نفر که به خاتمی رای دادند نیاز به نگاه پدرانه دارند .

شریعتمداری در پاسخ به این دانشجو دانشگاه امیرکبیر گفت از شما تشکر واقعی می‌کنم که مطالب غیرواقعی فراوانی را بیان کردید و به من فرصت دادید که پاسخ دهم، من بازجو نبودم ولی به شدت تاسف می‌خورم که چرا در نظام جمهوری اسلامی ثواب بازجویی در نامه اعمال من نوشته نشده و به تمام برادران بازجو که وقتی شما خواب بودید خطرهای زیادی را دفع کردند و حالا شما به آن‌ها می‌تازید افتخار می‌کنم و از آن‌ها پوزش می‌خواهم .

مدیر مسئول روزنامه کیهان افزود: کاش یک نمونه از رفتارهای ناعادلانه ما را می‌گفتید زیرا راحت می‌توان هر اتهامی را به افراد وارد کرد کاش مثال‌هایی را داشتید، اگر کسی این حرفها را به شما می‌گوید کار درستی نیست زیرا یک دانشجو نباید از جایی خط بگیرد.

وی افزود: آنچه ما در مورد تحریم گفتیم درست نبود؟ ما گفتیم تحریم‌ها باید برداشته شود شما می‌گویید تحریم باشد؟ این مردم دوستی است؟ به ما تهمت زدند که کاسب تحریم هستید، اگر ما کاسب تحریم بودیم چرا به دنبال رفع آن هستیم؟

شریعتمداری گفت: شما در مورد انتخابات چه نظری دارید؟ چرا ابتدا آرای مردم را تقلب دانستید و سپس اعتراف کردید که تقلب نیست ولی حاضر نشدید پوزش بخواهید؟ آن‌هایی که واژه تقلب را مطرح کردند پس از آن اعتراف کردند که این مسائل از کجا آمده است.

وی اضافه کرد: برخی که شما به آن ها اعتماد دارید و امیدوارم نداشته باشید ما می‌دانیم از کجا ناراحت هستند ما تمام مراحل فتنه ۸۸ را مرحله به مرحله پیش بینی کردیم و حتی من در اصفهان گفتم فرمول کودتای مخملی انتخاب رنگ است.

وی گفت: مایکل لوین می‌گوید اگر فکر می‌کنید ماجرای جنبش سبز از سال ۲۰۰۹ شروع شد اشتباه می‌کنید در آینده خواهید دید که آغاز این جنبش از دفتر موسوی بوده است، خاتمی وسط ماجرا اعلام کرد که رفراندوم کنیم به وی نامه نوشتم و گفتم این حرف شماست یا مایکل لوین؟ که مایکل لوین گفت نظر من هم همین است ولی ایشان جدای من این حرف را زدند.

شریعتمداری افزود: این ها چه رهبران فکری هستند که تا شیر کاکائوی آن ها قطع می‌شود مانند بلبل حرف می‌زنند. دنبال این ها راه نیفتید.

وی خطاب به محسنی گویا دانشجوی دانشگاه امیرکبیر گفت: در رابطه با خبر آقای سروش و شخص مسئول که نامش را بیان نکردید همه می دانند که عطاءالله مهاجرانی این مسئله را بیان کرده است چرا نامش را نمی گویید؟ ما حرفمان این است که آقای سروش اگر شخصیت علمی است چرا همه مراکز سیاسی اروپا و آمریکا از وی دعوت می‌کنند؟

در شورای روابط بین‌الملل آلمان شرکت کرد به شرط آنکه خبرنگار ایرانی حضور نداشته باشد و وقتی یک خبرنگار به آنجا رفت و این مسئله را اعلام کرد به وی گفتند که خبر را تکذیب کند چرا باید پنتاگون اعلام کند که ۶ میلیون دلار هزینه ترجمه انگلیسی و عربی کتاب سروش را برعهده گرفته اند.

شریعتمداری گفت: هر زمان که خواستید جایی صحبت کنید حتما سند داشته باشید. من معتقدم در انتخابات سال ۸۸ ، ۱۱ میلیون رای تقلب شده است زیرا موسوی در آن انتخابات شعارهایی داده بود و آرایی جمع کرد که به آن شعارها پایبند نبود.

وی گفت: در مورد رای خاتمی هیچ اعتراضی نکردیم حتی گاهی حامیان وی جا زدند ولی ما ایستادیم و حتی در جایی از خاتمی دفاع کردیم،‌آنجا که رئیس جمهور فرانسه خاتمی را به ضیافت دعوت کرد و خاتمی گفت شرط من این است که در این ضیافت نوشیدنی‌های الکلی سرو نشود که رئیس جمهور فرانسه نپذیرفت و خاتمی در این مراسم شرکت نکرد و من نیز یک یادداشتی در این زمینه نوشتم.
 
۱۳۹۴-۰۸-۱۳ ۰۰:۰۹:۴۴
کلام ایشان اصلا به یک روز نامه نگار و یک مسلمان واقعی شبیه نیست ۰کسی که اهل انتقاد است وهمیشه به یک گروه معترض است و قادر نیست واقعیت ها را ببیند زیبنده نیست برای دیگران و به خصوص قشر جوان و دانشجو صحبت کند آن هم فقط جهت ایجاد تفرقه نه ایجاد وحدت ۰ (3298003) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۸-۱۳ ۰۲:۰۴:۱۱
گفتند ظاهر بسیار متدینی داشت، (3298093) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۸-۱۳ ۰۵:۱۴:۲۳
حالا خیلی صحبتهای اون دانشجوی عزیز مایه وحدت بود؟
یا فقط تهمت زده به شریعتمداری؟ (3298136) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۸-۱۴ ۱۳:۵۶:۲۱
شما یک تامل بکن! آن دانشجو چه کاره است و چند نفر او را می شناسند و چه ابزاری دارد! آقای شریعتمداری چه کاره است و چه ابزاری دارد (3301459) (alef-13)
 
حمید
۱۳۹۴-۰۸-۱۳ ۰۶:۳۰:۳۵
مخالفان آقای شریعتمداری همیشه همین گونه اند بدون اینکه موردی بیان کنند یا مدارکی ارائه کنند و مستندات در انتقاد به ایشان رو کنند فقط می گویند شریعتمداری بد است بابا انصاف و منطق هم خوب چیزی است سخنان و گفته های ایشان را نقد کنید یا آنها را رد کنید این چه تعصب و عناد لجوجانه ای است که اینها دارند (3298156) (alef-13)
 
مصطفي بروجن
۱۳۹۴-۰۸-۱۳ ۰۷:۴۲:۳۴
فكر مي كني خودت مسلماني ؟ (3298235) (alef-3)
 
علی
۱۳۹۴-۰۸-۱۳ ۰۸:۰۹:۰۲
یک سوال دارم الف،دیروز در صدا وسیما سه امریکایی را از کشورشان دعوت کرده بودند که علیه سیاست های امریکا صحبت کنند و بعد برگرددند امریکا، یکی از آن سه نفر استاد دانشگاه بود و یکی دیگر هنرمند ،حال سوال اینجاست، اگر یک ایرانی در یکی از شبکه های امریکایی علیه سیاست های ما صحبت کند ایا می تواند دیگر به ایران برگردد و زندگی عادی داشته باشد؟؟فکر میکنم یک جای سیاست ما میلنگد که این همه واهمه از صدای مخالف داریم و سعی داریم ان را نفوذ تلقی کنیم.
لطفا چاپ کن. (3298281) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۸-۱۴ ۰۰:۳۳:۴۶
احسنت این سوال را بارها در الف پرسیدم و پاسخ دریافت نکردم !!

این بارهم شانسم رو امتحان کنم !!!

نماینده مردم انگلیس در پرس تی وی ما برنامه اجرا میکند و ما حتی نماینده انگلیسی بی بی سی را به ایران راه نمی دهیم اون وقت در آزادی رسانه ما اولیم و اونا آخر !!! (3300529) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۸-۱۴ ۰۸:۱۴:۵۷
جواب شما کاملا مثبت است ... نمونه تابلوی آن آقای زیبا کلام که به عنوان استاد دانشگاه مکرر از اسرائیل دفاع کرده است از رضا خان دفاع کرده است ... حتی سخنان الحادی وی در خصوص نبودن دلیل برای وجود خداوند در مناظرات قابل انکار نیست ... و نمونه های بارز دیگر آن فتنه 88 است که برای براندازی اصل نظام بود اما بعضی از دست اندر کاران آن الان وزیر و ... هستند ... انصاف داشته باشید ... (3300711) (alef-13)
 
حسین
۱۳۹۴-۰۸-۱۴ ۰۹:۳۰:۲۶
سلام دوست عزیز.دقت داشته باش در این مملکت کسانی در حد وزارت کار میکردند که با انگلیس و امریکا اسراییل در اذتباط بودن و الان تو شبکه های خارجی هستند و همه میشناسنشون.ایا در امریکا یک ضد صهیونیست و طرفدار اسلام ایرانی و ایران اسلامی وزیر،وکیل،کارمند یا ابدارچی میشود؟ (3300856) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۸-۱۴ ۱۵:۱۴:۱۴
وای منم دیدم
خیلی بد بود خواهشا الف یه بار این برنامه رو ببینید.
سوال مجری این جوری بود :
آمریکا خیلی خبیث و بد است شما موافقید؟!
یعنی بجای سوال نظر خودش رو میگفت .
جوری که استاد دانشگاهه گفت من دیگه به سوالات شما جواب نمیدم. (3301579) (alef-13)
 
مهدی
۱۳۹۴-۰۸-۱۴ ۲۲:۲۲:۱۰
دوست نازنین آقا علی سیاستهای رسمی امریکا برای مدت 100 سال آینده به طور کامل تدوین شده است روسای جمهور و سایر وزرا و سنا فقط مجریان آن سیاستهای پشت پرده هستند. بنابراین مردم امریکا بارها و بارها هم که در مقابل این سیاستها انتقاد کنند کوچکترین نأثیری ندارد مگر فراموش کرده اید که در زمان آغاز جنگ عراق هر روز مقابل کاخ سفید علیه بوش و سیاستهاش شعار می نوشتند ولی کوچکترین تأثیری در سیاستهایشان نگذاشت. معنای آزادی از دید آنها این است همه حق اظهار نظر و حق رأی در هر موردی دارند حتی اگر توهین به شخص رییس جمهور یا سیاستهاش باشد چراکه آنها کار خود را می کنند. پس لطفاً واقع نگر باشید. (3302317) (alef-13)
 
سهیل
۱۳۹۴-۰۸-۱۳ ۰۸:۱۸:۰۸
حرف حق ، همبشه حق است. خدا ایشان را حفظ کند. هرگز ندیدیم آقای شریعتمداری بدون دلیل و مدرک حرف بزنند. چرا ایشان را بازجو خطاب می کنید گیرم اینکه ایشان اطلاعات دارد. آیا این اطلاعات غلط و بدون پشتوانه است؟ خوب می دانید که نیست . خائنان در فتنه 88 هرچه که داشتند رو کردند. الان هم یک مشت جوان احساساتی در مقابل منطق این مرد مخلص انقلاب عصبانی می شوند چون می دانند که رهبران فکری شان با زور جراید و باز هم تقلب سعی در بازیابی قدرت خود دارند. بازهم لشکریان غرب پرست شبکه های مجازی به ایده ناب انقلاب حمله می کنند. خواه با مجلات زنجیره ای خانوادگی و یا با رسانه های بی بی سی و من و تو! خیلی رو می خواهد که این همه حمایت بیشرمانه رسانه های ضد انقلاب از خودشان را نادیده بگیرند! (3298299) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۸-۱۳ ۰۸:۲۷:۴۷
آقای شریعتمداری همیشه زیر ذره بین منتقدان خود قرار دارد و همین باعث شده که در بیانات و نوشته های خود بسیار پایبند به سند مدرک و استدلال محکم باشد. برای همین همیشه مخالفان شریعتمداری در اعتراض به ایشان غیر از حرفهای کلی و مبهم مثل حرفهای شما چیزی برای گفتن ندارند. (3298313) (alef-13)
 
امید
۱۳۹۴-۰۸-۱۳ ۲۳:۲۸:۱۹
آقای شریعتمداری که اینقدر اعتماد به نفس داره و از همه ایراد میگیره چرا یک بار کاندید مجلس یا ریاست جمهوری نمیشه ببینه چندتا رای میاره ؟؟ (3300439) (alef-13)
 
!
۱۳۹۴-۰۸-۱۴ ۰۸:۱۸:۵۵
چه ربطی داره؟ نه واقعا چه ربطی داره؟ نه واقعا چه ربطی داره؟
هر کسی در جای خودش باید کارشو درست انجام بده. مگر اصل اینه که همه رییس جمهور یا نماینده مجلس بشن؟ (3300719) (alef-13)
 
امید
۱۳۹۴-۰۸-۱۴ ۲۲:۱۹:۴۱
منظور مقبولیتش نزد مردم بود !! (3302311) (alef-13)
 
مهران
۱۳۹۴-۰۸-۱۳ ۰۹:۲۰:۰۶
شما اول دوستی تو ثابت کن بعد برادریتو!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

شما که فتنه 88 را به پا کردی و اسم رمز تقلب را فریاد زدید، مسلمان واقعی هستید!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

شما که با کفش و مختلط نماز جمعه به پا کردید، مسلمان واقعی هستید!!!!!!!!!!!

لااقل دو کلمه بگو تا ببنیم شما که ادعای مسلمان واقعی را می کنی چند مرده حلاجی!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

درود بر شریعتمداری، که به قول شما مسلمان واقعی نیست اما جز حقیقت چیز دیگری نمی گوید. (3298423) (alef-13)
 
سلمان شکیبا
۱۳۹۴-۰۸-۱۳ ۱۸:۱۳:۰۹
هزاران نفر در نماز جمعه هاشمی روی آسفالت داغ پابرهنه نماز خواندند و غیر مختلط، اما با دو عکس شما همه را جمع می بندید.
دیانت و تقوای سیاسی که مدعی اش هستید همین است. (3299751) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۸-۱۴ ۱۲:۲۹:۵۳
آسفالت داغ بابا نخندونم کلاس چندمی؟؟؟؟؟ برادر من خب اگه واقعا برای نماز اومده باشن قبلش تمهیداتشو آماده میکنن مثلا زیرانداز میاوردند مثلا نماز مهمونی خداست!!! خودت بری مهمونی با بی جامع میری؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ (3301255) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۸-۱۴ ۱۲:۴۶:۲۵
اون هزاران نفر طرفدار هاشمی نبودند همون کسانی بودند که همیشه در نماز جمعه شرکت میکنند اتفاقا چون یه سری افراد این شکلی تو نماز حاضر شدند بد جوری تو ذوق زده بود و باعث شد آبروی سبزک ها برود (3301292) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۸-۱۳ ۲۳:۴۲:۱۸
شریتمداری هیچوقت برای حرفهایش سند واقعی ارائه نکرد یا از منبع موثق اعلام کرد یا از قول یک شخص واهی انهامی رابه دیگران می زند و هر چند منابع او مطلب را تکذیب هم می کنند که ما هیچ رابطه ای با حرف تو نداشتیم برایش مهم نیست . یک مسلمان هیچوقت با آبروی مسلمان ذیگر بازی نمی کند حتی اگر دچار اشتباهی شده باشده باشد ولی این شخص اتهامات دروغین را خیلی راحت به افراد مسلمان و دیگر که در خط او نیستند نسبت می دهد و ... (3300460) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۸-۱۵ ۱۱:۵۳:۱۵
درود بر هاشمي (3303045) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۸-۱۳ ۰۹:۲۴:۰۷
وقتی که رهبری می گوید آمریکا همان امریکای پیشین است و حرف آقای شریعت مداری هم همین هست، پس همتون برید جلو بوووووووووووووووووووووووق بزنید.

شما 9 دی تو دهنی محکمی از مردم خوردید ولی ظاهرا درس عبرت برایتان نشده و حالا در فضای مجازی فرصت جولان پیداکردید. (3298437) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۸-۱۴ ۲۳:۵۱:۱۴
ادبیاتت منو کشته. یعنی همه چی زوری؟؟؟ (3302445) (alef-13)
 
اسماعیل
۱۳۹۴-۰۸-۱۳ ۰۹:۴۱:۳۰
خدا قوت شما حرف بزن عزیزم دلم برات سوخت (3298498) (alef-3)
 
شیدا
۱۳۹۴-۰۸-۱۳ ۱۰:۱۳:۱۹
اتفاقا وجود این افراد در چنین مراسمی در دانشگاه ها لازم است تا دانشجویان از توهم خود بزرگ بینی خارج شوند . دانشجو یعنی کسی که تازه دارد آموزش می بیند ولی متاسفانه خیلی راحت به عنوان یک کارشناس با خبر از همه چیز در همه ی زمینه ها حتی موارد غیر تخصص رشته ی آموزشی خود نظر می دهد ........ از 16 آذر 32 تا اتفاقات 88 هر حضور دانشجو فقط به مملکت ایران ضربه زده است ........... ( یک دانشجوی دهه ی هفتادی ) (3298588) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۸-۱۳ ۱۰:۲۶:۱۴
یک نکته که امیدوارم الف پخش کند. لطفا اگر هم انجام نداد راجع به ان فکر کند . در اکثر مقالاتی که به اصطلاح بنوعی دیدگاه های جناح راست سیاسی ایران را مطرح می کند معمولا اولین نقطه نظر مربوط است به جریانی که مخالفند . که معمولا مصادف است با تعداد چند ده و یا چند صد رای - که در مورد تعداد واقعی انها با توجه به روش های موجود در فضاهای مجازی نمی توان قضاوت کرد - این سوال برای من مطرح است که انگار یک چند نفری همواره گوش بزنگند که اولین کامنت های مخالف با این قبیل مقالات را بنویسند . توجه کنید . خودتان متوجه می شوید . (3298625) (alef-13)
 
امیرعلی
۱۳۹۴-۰۸-۱۳ ۱۴:۴۶:۰۹
آقای شريعتمداری بهترین نماد بصیرت ولایت است که همه چیز خود را فدای حقیقت گویی و انقلاب کرده است.
خواهشمندم اندکی انصاف داشته باشید. (3299259) (alef-13)
 
محمود
۱۳۹۴-۰۸-۱۵ ۱۹:۱۶:۳۷
پاسخ مدیر مسئول روزنامه کیهان به شما: کاش یک نمونه از رفتارهای ناعادلانه ما را می‌گفتید زیرا راحت می‌توان هر اتهامی را به افراد وارد کرد کاش مثال‌هایی را داشتید، اگر کسی این حرفها را به شما می‌گوید کار درستی نیست زیرا یک دانشجو نباید از جایی خط بگیرد. (3303703) (alef-13)
 
حسن قلی
۱۳۹۴-۰۸-۱۶ ۱۵:۲۳:۵۹
اگر اعتراضی هم دارد واقعا و از سر انصاف خوب اعتراض می کند مطابق قاعده و اصول و منطق و چون مخالفینش می دانند که اعتراض او به حق است و جواب منطقی ندارند اقای شریعتمداری را به بی منطقی متهم می کنند . و این روش بسیار زشت است از سوی ادمهای ضعیف و سفسطه گر (3305370) (alef-6)
 
نمکدون
۱۳۹۴-۰۸-۱۳ ۰۰:۱۲:۱۷
هر چی به مذاق آقای شریعتمداری خوش نیاید، غیر واقعی است! (3298006) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۸-۱۴ ۱۳:۵۲:۴۸
علی مطهری:

مبادا کلمه «نفوذ» هم مثل کلمه «فتنه» ابزاری برای سرکوب منتقدان شود.

چرا وزارت اطلاعات یک کشور نباید حرف اول و آخر را در مسئله امنیتی بزند؟

واکنش احمد توکلی به دستگیری چند خبرنگار: تا پیش از طرح مسئله نفوذ از سوی رهبری چرا این اقدام صورت نگرفت؟

جواب: چون جناح اقلیت میخواهد سایرین را منکوب کند با این بهانه. (3301450) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۸-۱۳ ۰۰:۱۷:۳۲
فقط نفوذی از طرف آمریکا و غرب میتواند باشد؟ روسیه نفوذی ندارد؟ (3298012) (alef-13)
 
سعید
۱۳۹۴-۰۸-۱۴ ۰۹:۳۶:۲۴
صورت
مساله رو عوض نکن.اسم این کار در علم فلسفه مغالطه می باشد. (3300875) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۸-۱۴ ۲۳:۰۲:۲۳
اتفاقا" حرف شما مغالطه است . آلمان و روسیه در ایران نفوذی ندارند ؟ (3302371) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۸-۱۳ ۰۰:۲۴:۲۹
ین چه پرسش و پاسخیه؟ همش که شریعتمداری حرف زده. ضمناً توجه داشته باشید که شریعتمداری آزاد است هرچه دلش می‌خواهد بگوید ولی‌ دانشجویان اگر یک کلمه خلاف میل بعضی‌‌ها حرف بزنند آنوقت به جرم اقدام علیه امنیت ملی‌ و تبانی و و و .....بقیه‌اش را هم خودتان میدانید. (3298017) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۸-۱۴ ۰۸:۱۹:۳۵
شما احتمالا با فضای دانشگاه آشنا نیستی ... آزادی که دانشجویان ما دارند واقعا مثال زدنی است ... هیچ وقت صحنه ای را که پلیس آمریکا در چشم دانشچویان اسپری فلفل می ریخت را فراموش نمی کنم ... و درانگلیس و ... (3300721) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۸-۱۳ ۰۰:۳۱:۱۹
شریعتمداری جواب بده که چطور از مرتضوی احمدی‌ نژاد بقائی و بسیاری از کسانی که فساد و سوع مدیریتشان ثابت شد با آنهمه فساد. اگر خودش را زرنگ میداند چرا اصلاح طلبان و مردم خیلی‌ زود تشخیص دادند که اینها چه کاره اند ولی‌ ایشان که ادعای دشمن شناسی‌ دارد آنها را روی سرش می‌گذاشت و حلوا حلوا میکرد؟ (3298024) (alef-13)
 
احسان از امیرکبیر
۱۳۹۴-۰۸-۱۳ ۰۰:۴۷:۵۳
بحث بسیار داغ تر از این بود.
ای کاش آقای شریعتمداری به جای فرار به جلو و استفاده از الفاظی توهین گونه واقعا پاسخ سوالات را می داد. (3298039) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۸-۱۴ ۰۸:۲۱:۴۵
عجب ... اگر این ها که آقای شریعتمداری عزیز گفت پاسخ نبود پس چه بود؟ نکند پاسخ از نظر شما یعنی تایید بی چون چرای حرفهای غیر منطقی؟!!!

واقعا آن دوستان که در نظرات بالا گفتند شما جز کلی گویی کار دیگری نمی کنید و آقای شریعتمداری با سند پاسخ می دهد عین حقیقت است ... (3300725) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۸-۱۳ ۰۰:۵۶:۲۰
حاج حسین سردار بصیرت اهل قلم است (3298048) (alef-3)
 
حسن
۱۳۹۴-۰۸-۱۳ ۰۱:۰۷:۳۴
چرا جواب سوالات منطقی را با توهین و فرار به جلو پاسخ میدید
بگید کجاش دروغه ادم باید برای حرفی که میزنه استدلال داشته باشه که ایشون داره
شما هم جواب منطقی بده چرا توهین میکنید
.
اگر یک روزنامه آزاد توی این مملکت وجود داشته باشه اون کیهانه
من که قبولش دارم
.
زنده باد شریعتمداری (3298060) (alef-13)
 
رامین
۱۳۹۴-۰۸-۱۳ ۲۲:۱۷:۱۷
درست گفتی تنها روزنامه ای که در کشور آزاد است میتواند به همه تهمت بزند و فحاشی کند کیهان است ما قبول داریم سایر روزنامه ها آزاد نیستند (3300316) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۸-۱۴ ۱۴:۵۷:۴۲
البته که کیهان آزاده هرچی دوست داره بگه (3301548) (alef-13)
 
Pooyan
۱۳۹۴-۰۸-۱۳ ۰۱:۴۱:۱۸
حاج حسین دوستت داریم;-):-) (3298082) (alef-3)
 
دانشجوی امیرکبیر
۱۳۹۴-۰۸-۱۳ ۰۲:۳۶:۵۸
درود برکسی که دهان فتنه گران وغرب زدگان را میبندد (3298101) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۸-۱۳ ۰۴:۵۴:۴۵
ازادى بيان مخصوص اقاى شريتمدارى (3298135) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۸-۱۳ ۱۳:۴۴:۰۲
نیست آقای زیبا کلام شما دم به ساعت سخنرانی نمیکنن آزادی فقط مخصوص شریعتمداریه (3299126) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۸-۱۳ ۰۶:۳۱:۳۹
شریعتمداری: ما می‌گوییم تحریم‌ها باید برداشته شود!!! شما می‌گویید نه!؟؟؟؟ (3298158) (alef-13)
 
اربابی
۱۳۹۴-۰۸-۱۳ ۰۶:۵۳:۵۰
جناب شریعتمداری یک طرفه به قاضی میروند .همین اندازه که ایشان در این جلسه فرصت افاضات داده شده نصف ان را به موسوی بدهید که از خود دفاع کند (3298172) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۸-۱۴ ۰۸:۲۴:۵۸
اگر شریعتمداری یک هزارم موسوی در فتنه 88 یا نمونه آن دست گل به آب داده بود ما خودمان جلویش می ایستادیم ... (3300733) (alef-13)
 
علی
۱۳۹۴-۰۸-۱۳ ۰۷:۰۹:۰۱
جالبه. خودش بدون سند و مدرک حرف میزنه و تهمت . بعد میگه سندش هست.! انتظارم داره بقیه واسه حرفاشون سند همراه داشته باشن.
ی بچه ابتدایی هم میدونه ک این جلسه را بسیج دانشگاه ترتیب داده و شرکت کننده ها هم از خودشونن. اگه دانشجوهای واقعی بودن اينقد سوال بود ک اصن نتونه جواب بده (3298185) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۸-۱۴ ۰۸:۲۶:۰۵
شما چرا بدون سند مرتب تهمت می زنید بس کنید این بازی را ... یک بار یک سند بیاورید در رد سخنان آقای شریعتمداری خواهش می کنم می شه؟ (3300736) (alef-13)
 
دوست
۱۳۹۴-۰۸-۱۴ ۰۹:۴۳:۲۲
منطق حاج حسین اینقدر قوی هست که اگه قبولش برا من و شما الان سخت باشه،گذشت زمان همهچیز رو مشخص میکنه.چقدر تو روزنامش خلافای دوره ی احمدی نژاد رو تذکر داد ولی طرفدارای احمدی نژاد قبول نمیکردن.بعدا مشخص شد همه حرفاش درست بوده.من خودم به احمدی نژاد رای داده بودم.طبیعیه حرفایی که راجع به اصلاحات میزد اون موقع قابل پذیرش نبود اما الان چی؟خیلی سخت نگیر (3300892) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۸-۱۴ ۲۳:۰۴:۵۵
" منطق حاج حسین اینقدر قوی هست که اگه قبولش برا من و شما الان سخت باشه،گذشت زمان همهچیز رو مشخص میکنه.." اینجا یک سایت جدی است لطفا" از درج مطالب طنز آمیز جلوگیری کنید . (3302374) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۸-۱۴ ۲۳:۵۷:۳۸
اغراق نکن. گذر زمان ثابت کرد که موسوی در مورد احمدی نژاد درست می گفت. ثابت نکرد؟؟
این حرفی که شما می زنی پایه و اساس نداره (3302455) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۸-۱۵ ۰۵:۲۴:۱۶
حرفا می زنی شما!
اصل اعتراض موسوی به احمدی نزاد این بود که احمدی نژاد باید قانون را رعایت کند و الا مانند دیکتاتوری رضا خان می شود
اما خنده دار آن زمانی بود که نوبت امتحان خود موسوی برای رعایت قانون رسید که دیدید هنوز نه به دار بود و نه به بار قبل از شمارش آراء خلاف قانون و خلاف حقیقت گفت که من رئیس جمهور هستم؟!!!
و بعد بجای اینکه از طریق قانونی ادعای خلاف تقلب خودش را پی گیری کند مردم را دعوت به آشوب در کف خیابانها کرد؟!!! آنهم بعد از روشن شدن حکم صریح رهبری ....
و بدتر اینکه آقای کروبی و خاتمی و ... هم با وی همراهی کردند و ...

و حیرت آور اینکه وقتی به موسوی گفتند اگر انتخابات شود و باز مردم به تو رای ندهند شما چه می کنی؟ موسوی به صراحت گفت اگر دوباره انتخابات شود و به من رای ندهند باز می گویم تقلب شده است؟!!!

کارهای آقای موسوی آنقدر غیر منطقی و برخاسته از یک انسان به هم ریخته بود که جز انسان بی اطلاع یا ... با هر مذهب و دینی از آن نمی تواند دفاع کند ... چون اعتبار خودش هم زیر سوال می رود... (3302567) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۸-۱۳ ۰۷:۱۳:۴۴
وقتی افرادی ضد دین صحبت می کنند یا انقلاب را تحریف می کنند بحث آزادی و تحمل مخالف و تضارب افکار و انتقاد سازنده است. ولی به ایشان که می رسد می گویید "واقعیت ها را نمی بیند" و نباید برای دانشجویان صحبت کند!
جالب است که در جلسات پرسش پاسخ همواره انتقادات مشابهی به ایشان می شود. (3298189) (alef-13)
 
یک ایرانی
۱۳۹۴-۰۸-۱۳ ۰۷:۱۷:۴۱
با سلام
من همیشه یک سوال دارم و آن را ازامثال شریعتمداری ها می پرسم و هر گز پاسخ نخواهند داد چرا دلواپس معیشت مردم نیستید؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
من معلم نه ماه هست حق التدریس خود را نگرفته ام آیا دلواپس نیستید نتوانم مسولیت دبیری خو د را بدرستی بدلیل بی انگیزگی انجام دهم؟؟؟؟؟؟؟ (3298192) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۸-۱۴ ۰۸:۲۷:۴۱
این جمع جمع دانشجویی و سیاسی بود و قرار نیست راجع به معلم ها صحبت بشه (3300741) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۸-۱۴ ۰۸:۲۸:۳۲
شما اگر اهل خواندن روزنامه کیهان باشید شهادت خواهید داد که بر عکس روزنامه های زنجیره ای روزنامه کیهان واقعا تلاش می کند از حقوق مردم خصوصا معلمان دفاع کند اما روزنامه های زنجیری به محض اینکه سوالی از وزیر آموزش و پرورش در خصوص معیشت معلمها می شود تهمت سیاسی کاری می زنند و اجازه نمی دهند حقوق احقاق شود ... (3300744) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۸-۱۴ ۲۳:۰۶:۱۵
زمان احمدی نژاد هم دفاع می کرد یا جدیدا" یادش افتاده ؟ (3302377) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۸-۱۵ ۰۵:۲۷:۱۷
زمان احمدی نژاد کیهان آنقدر به شخص احمدی نژاد و مشایی و بعضی عملکردهای دولت اعتراض کرد که بنده خودم شخصا نامه ای به آقای شریعتداری نوشتم و از وی خواستم که اعتدال را رعایت کند ...
فکر می کنم افرادی مثل شما یا سن کمتری دارند یا اهل مطالعه همه روزنامه ها نیستد.... (3302569) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۸-۱۴ ۲۳:۰۵:۳۰
شما مگه برای شکم انقلاب کردید ؟ (3302376) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۸-۱۳ ۰۷:۲۱:۲۵
امام خمینی نیز فرمودند و امروز هم مقام معظم رهبری فرمودند که هرچه فریاد داریم بر سر آمریکا بکشیم، البته منظور ما مردم آمریکا نیست بلکه حاکمیت استکباری آمریکا است.

برای رفع ابهام مردم امریکا بهتر است بجای شعار مرگ بر آمریکا بگوییم:مرگ بر سیاست های امریکا (3298195) (alef-13)
 
ناشناس
۱۳۹۴-۰۸-۱۳ ۰۷:۳۰:۴۹
مسلمان باید جاذبه اش از دافعه اش بیشتر باشد ...ایشان چقدر جاذبه دارند ؟ (3298206) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۸-۱۳ ۱۲:۳۸:۴۵
خیلی ... انصافا من از منطق ایشون بعنوان یک دانشجو لذت میبرم....ازینکه با سند صحبت میکنند...اما طرفهای مقابلشون بی سند حرف میزنند (3298980) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۸-۱۳ ۱۵:۳۱:۴۶
البته سندهای ساختگی (3299335) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۸-۱۴ ۰۸:۳۱:۱۵
سندهای ساختگی؟!!!

باز هم بی سند حرف زدی که ...
لطفا شما با ذلیل سند ثابت کن که سندهای ایشان ساختگی است؟...
واقعا از اول تا آخر نظرات این صفحه را بخوانید دریغ از یک سند بر علیه آقای شریعتمداری ... کلی گویی ... در حالیکه آقای شریعتمداری یکسره با سند حرف می زند ... (3300749) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۸-۱۴ ۲۳:۵۹:۰۲
شما دو تا از سندهای ایشون رو بیار به من هم اجازه بده دسترسی ازاد بههمن چی داشته باشم بعد بهت ثابت می کنم که سندهای ایشونمن دراوردی است (3302457) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۸-۱۵ ۰۵:۳۵:۱۷
همین ادعای شما ثابت کرد که دستتان خالی از دلیل است
شما کافی است به منبع سند که ایشان از اسرائیل و یا روزنامه های آمریکائی و جالب تر روزنامه های زنجیری نقل می کند رجوع بفرمایید...
اگر قرار بود سندهای آقای شریعتمداری از ناکجا آباد می بود که ارزش نداشت
سندهای ایشان از خود مخالفان است ...
من از هم وطنانم می خواهم که واقعا بدون حب و بغض در خصوص اسناد ارایه شده آقای شریعتمداری قضاوت کنند و الا کورکورانه رد کردن واقعا شایسته هیچ کس نیست و انسان را به وادی جهل و تعصب می کشاند ... (3302571) (alef-13)
 
صادق
۱۳۹۴-۰۸-۱۴ ۰۹:۴۶:۱۴
چون صحبتاش مورد قبول ما نیست میگیم دافعه.در این مورد باید ببنیم چقدر حرفاش صحیحه،نه اینکه چقدر با سلیقه ما جوره.این نه در مورد ایشان،بلکخ در مورد هرفردی صادقه،مگه نه رفیق؟ (3300900) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۸-۱۳ ۰۷:۳۳:۱۲
استدلال ایشان در رابطه با غارتگری امریکا و مقابله با ان در حالیکه این مقابله متوجه مردم امریکا نیست ...را چگونه می توان درک کرد زمانیکه همان مردم امریکا دولتشان را انتخاب می کنند ؟ (3298213) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۸-۱۳ ۰۷:۳۳:۴۵
آره تو راست میگی !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
حتما صادق زیبا کلام حرف درست میزنه و اون باید برای دانشجوها و قشر جوان سخنرانی کنه!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! (3298216) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۸-۱۳ ۰۷:۴۵:۲۵
امریکا و روسیه وچین و.. همه یکی هستند ولی اینان از ترس امریکا توی بغل روسیه افتادند (3298243) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۸-۱۳ ۰۷:۴۶:۴۹
آقای شریعتمداری پرونده سازی را تمام کنید . (3298245) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۸-۱۴ ۰۸:۳۲:۳۵
کمی دقت کنی می بینی که شما خودت مستحق تذکری هستی که دادی ... تا کی می خواهید با کلی گویی از حقایقیث که آقای شریعتمداری با سند می گویند فرار کنید...؟!!! (3300751) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۸-۱۴ ۲۳:۰۷:۴۵
کدام سند ؟ یک بار با اصغر زاده مناظره کرد صحت سندهایش را دیدیم . (3302378) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۸-۱۵ ۰۵:۵۶:۵۵
موافق و مخالف می دانند که آقای شریعتمداری مرتب دارد سند ارایه می کند.
بعد شما بجای تایید صحت یا سقم سند می گویید کدام سند؟
این هم شد جواب؟
بله چون اگر بروید به سمت بررسی سند می بینید که اسناد ارایه شده ایشان از همان دوستان اصلاح طلب شماست و از اسرائیل غاصب و آمریکا ...
مشکل شما اینجاست ... (3302576) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۸-۱۳ ۰۷:۵۲:۵۱
در زمان احمدی نژاد ، تحریم آگهی برای همه روزنامه ها (به غیر ایران)بود نه فقط برای کیهان. از این طریق میخواست درآمد روزنامه ایران را بالا ببرد (3298255) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۸-۱۳ ۰۷:۵۳:۵۹
نفوذ اقتصادی را فراموش کرده که دو دولت قبل چه مفاسدی داشت. (3298258) (alef-3)
 
مهندس جنت شهري
۱۳۹۴-۰۸-۱۳ ۰۷:۵۶:۵۳
براي سخنراني كردن يك نفر براي قشر دانشجو طرف بايد لا اقل مدركي مطابق شان دانشجو يا اطلاعاتي در حد دانشگاه داشته باشد...ايشان هميشه توهم توطيه دارند..هر كس با ايشان نباشد معاند است ..در همين سخنراني ايشان صدها تهمت و افترا مستتر است..خودش را خط كش انقلاب ميداند كه بنظر ميرسد بيشتر به پرگار شبيه باشد تا خط كش.... (3298262) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۸-۱۴ ۰۸:۲۵:۳۵
شما هم در جایگاهی نیستی که تعیین کنی دانشگاهها چه کسانی را برای سخنرانی دعوت کنند.
اینهمه صحبت مستدل داشت صددرصد جوابی براش نداری حالا دنبال رد اصل دعوت از ایشان هستی؟
همفکران شما میخوان با ساکت کردن منتقدان به همه بگن هیچ کس با انها مخالف نیست! (3300734) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۸-۱۴ ۰۸:۳۵:۰۹
هیچ قهمدی که یکسره تهمت زدی بجای رد با دلیل مستندات آقای شریعتمداری ...
امام علی می فرماید: نگاه کن طرف چی می گوید نه اینکه نگاه کنی چه کسی این حرف را می زند ... انظر ما قال و لا تنظر من قال ...
شما جه کار داری که طرف مدرکش چیست و چندتا کتاب پاس کرده است اگر راست می گویی حرفش را با سند رد کن ... (3300755) (alef-13)
 
مهندس جنت شهري
۱۳۹۴-۰۸-۱۴ ۱۷:۰۰:۰۷
عزيزم ...كدوم سند..كدوم كشك..اگر حرفاي ايشون سند داشت كه تا حالا خاتمي و موسوي را صد بار اعدام كرده بودند..ايشون اگر سند ملاقات سوروس با خاتمي را داشت چرا هيچوقت ارايه نداده....چند شب پيش توي تلوزيون گفت احمدي نزاد اصلاحاتي است..ايشون با خلط راست و دروغ فقط شبهه افكني ميكند...كدوم مستندات...كدوم كشك...جاي مستندات در دادگاه است نه در جيب پالتو شريعتمداري.. (3301809) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۸-۱۳ ۰۸:۰۰:۱۸
سلام .به نظرم آقاي شريعتمداري انقلابي متعصب هستند (3298268) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۸-۱۳ ۰۸:۱۵:۲۶
عنوان مطلب را عوض كنيد و بگذاريد" دفاع داغ شريعتمداري از خود " (3298292) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۸-۱۴ ۰۸:۳۶:۵۴
دفاع از حقیقت منظورت بود دیگه نه ؟!!!
آخه فکر اینجا را هم بکن که ما هم سواد داریم و مطالب ایشان را خواندیم.... (3300757) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۸-۱۳ ۰۸:۲۵:۴۳
آقای شریعت مداری بابد بپذیرند که مردم بعد دولت آقای خاتمی که سخنها و عملشان درست و بدون دروغ بود به احمدی نژاد اعتماد کردند و فکر کردند که او نیز به مانند خاتمی راست گو است و 8 سال رنج و عذاب کشیدند و در اولین فرصت اشتباه خود را جبران کردند گر به غیر این بود به روحانی آن هم در او لین مرحله و با تحکم آری نمی گفتند . در واقع این رای که به روحانی داده شد تایید رای موسوی بود یعنی ما هم هستیم و آن 4 میلیون نفر نمی توانند برای بقیه تصمیم بگیرند. (3298312) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۸-۱۳ ۰۸:۲۷:۵۹
وقتی آقای شریعتمداری اسیر حزبه ، معلومه همه چیزو می تونه توجیه کنه! (3298315) (alef-3)
 
مشکین نقاب
۱۳۹۴-۰۸-۱۳ ۰۸:۳۲:۰۹
درود بر شریعت مداری... (3298325) (alef-13)
 
مردم
۱۳۹۴-۰۸-۱۳ ۰۸:۳۶:۴۶
مشكل شريعتمدار اينكه فكر مي كنه كه مملكت و انقلاب فقط مال اونه و انطوري بايد اداره بشه كه ايشون فكر مي كنند و هركسي خلاف آن باشد استكبار ، منافق ، خدا نشناس و غير مي باشد
و جالبه اينكه هميشه هم از جانب مردم صحبت مي كند!!! (3298335) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۸-۱۴ ۰۸:۴۱:۰۲
به نظرم این مشکلات بیشتر مشکل خود شما باشد تا ایشان ... مثلا آنجایی که می گی: "جالبه اینکه همیشه از جانب مردم صحبت می کند "
بعد خودت اسم خودت را بالای نظری که داده ای "مردم " گذاشتی ...

لطفا در این روش بی سند و مدرک حرف زدن خود تجدید نظر کنید یک سره تهمت و کلی گویی ... (3300762) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۸-۱۴ ۱۲:۵۶:۲۰
اتفاقا ما هم همین فکر رو در مورد هاشمی میکنیم که ایشان نه تنها خودش رو صاحب انقلاب میدونه سند مال و اموالشم رو به نام خاندانش زده (3301325) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۸-۱۳ ۰۸:۳۹:۴۹
منطقی ترین و مسلط ترین روزنامه نگار ایران و خاور میانه (3298342) (alef-3)
 
مودی
۱۳۹۴-۰۸-۱۳ ۰۸:۴۰:۴۰
ببخشید ولی از این کامنت بیشتر از اینکه ناراحت شوم خنده ام گرفت.... به قول شریعتمداری سندتان برای اینکه کلامش مانند روزنامه نگار و یک مسلمان نیست ؛چیست ؟؟ مثلا از همین حرفهایی که اینجا الف منتشر کرد یک مثال بیاورید و بگویید که این نشانه اش ....
شریعتمداری خیلی راحت و با متانت و خونسردی جواب سئوالات بسیار تند و تیز و حتی بی ادبانه کسانی که باید مظهر ادب و احترام (دانشجویان و دانشگاهیان) را داده است ؛ خب از کجای این شما برداشت کردید که مسلمان واقعی نیست. اینکار شما بدترین نوع قضاوت و اعتراض به دیگران است که شما خود نهی آن را همیشه فریاد میزنید.....
الف انصافا منتشر کن . (3298345) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۸-۱۳ ۱۱:۵۴:۵۴
مسلمان واقعی با سند ومدرک دیگران را منافق وفتنه گر می نامد ما از ایشان سند محکمی دال بر فتنه گری آنها که فتنه گر می داند ندیده ایم ! (3298864) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۸-۱۴ ۰۸:۴۲:۵۰
شما سندهای ایشان را ندیدی یا خودت را به ندیدن زده ای؟!!!
ما که دیدیم و راه حق را پیدا کردیم ... الحمد لله (3300766) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۸-۱۴ ۰۸:۴۳:۴۵
نه دوست من شما نمی خواهی حقیقت را ببینی
کسی که بخواهد کاری انجام دهد راهش را پیدا می کند
و کسی که بخواهد کاری را انجام ندهد بهانه اش را پیدا می کند. (3300769) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۸-۱۳ ۰۸:۴۴:۰۹
من قويا اعتقاد دارم شريعتمداري تو يه كره ي ديگه زندگي ميكنه (3298353) (alef-3)
 
علی زاده
۱۳۹۴-۰۸-۱۳ ۱۰:۲۱:۵۳
اقای عزیز بهتره شما یه کمی نگاهتان را از اون ور اب برگردانید ایشان سالیان متمادی است که محکم پای ارزشهای ملت ایران در هر دولتی وسلیقه ای ایستاده است ایشان ادم منصف و مطلعی هستند (3298610) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۸-۱۳ ۱۶:۳۸:۲۵
مشکل کشور ما دقیقا" همین "ارزشهای ملت ایران" هست. هرکسی حرف خودشو به عنوان ارزش ملت ایران میزنه!!! (3299496) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۸-۱۴ ۰۸:۴۶:۴۵
نه عزیزم
مشکل است اینکه عده ای نمی خواهند چیزی به نام ارزش های ملت ایران وجود داشته باشد و می خواهند ارزشها ایران رعایت خطوط قرمز آمریکا باشد ... (3300775) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۸-۱۴ ۰۸:۴۵:۱۶
به نظرم در اعتقادت قویا تجدید نظر کن
... چون واضح است که ایشان در کره دیگر نیست اما عده ای نمی خواهند حقیق را ببینند ... لذا خود او را هم نمی بینند ... (3300773) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۸-۱۴ ۱۰:۱۵:۳۵
شاید با نگاه شما تشخیصتان درست باشد. چون افکار شما در غرب سیر می کند و ایشان در ایران (3300972) (alef-13)
 
رسول مشهدي
۱۳۹۴-۰۸-۱۳ ۰۸:۴۵:۰۳
آقاي شريعتمداري از موضع يك منتقد خارج شده و به هيبت يك مخالف دائمي درآمده. (3298354) (alef-3)
 
یکی
۱۳۹۴-۰۸-۱۳ ۰۸:۵۸:۴۴
این آقا صلاحیت صحبت کردن در دانشگاه رو نداره (3298372) (alef-13)
 
مهدی
۱۳۹۴-۰۸-۱۳ ۰۹:۰۷:۲۱
باز هم سردار قلم پاسخ مستند به متوهمین داد و اینها چون در برابر استدلال حرفی ندارند به کلام و از این دست حواشی پرداختند از نظر شماها روزنامه نگار باید چه کلامی داشته باشد آمریکا رو براتون بزک و واقعیات رو وارونه جلوه بدهد در ضمن من جوانم و به شدت کیهان میخوانم البته برای اینکه به حقانیت کیهان بیشتر پی ببرم چند تا روزنامه زنجیره ای هم میخونم هر چند همشون کپی پیست همدیگه هستند (3298390) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۸-۱۳ ۱۱:۵۵:۴۳
مهدی شما از پاسخ ایشان قانع شدی ؟ من نشدم ! (3298866) (alef-13)
 
مسعود
۱۳۹۴-۰۸-۱۳ ۰۹:۰۷:۳۴
اقای شریعتمداری
شما که سابقه ای هم در انقلاب و جنگ نداشته اید
واکنون با چه عنوانی خود را بزرگ انقلاب می دانید
شما و همفکران شما همگی با هم یک درصد اقای هاشمی و موسوی برای این مملکت کاری نکردیده اید (3298392) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۸-۱۳ ۱۶:۴۰:۰۲
واقعا جالبه که عمده همفکران ایشون هم نقشی در جنگ و انقلاب نداشته اند اما الان خودشون رو طراز انقلابی بودن میدونند!!!!( مثل آیت الله م.....) (3299499) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۸-۱۴ ۱۰:۱۱:۵۳
از قضا ایشان هم از شکنجه شده های قبل از انقلاب هستند و هم جانباز جنگ (3300958) (alef-3)
 
احساند
۱۳۹۴-۰۸-۱۳ ۰۹:۰۸:۱۶
درود بر شریعتمداری (3298395) (alef-3)
 
جواد
۱۳۹۴-۰۸-۱۳ ۰۹:۱۱:۳۸
کسانی که روزنامه های بی شمار زنجیری را با امکانات فراوانی که از خارج به انها تزریق میشود " در اختیار دارند و رسانه های فارسی بیگانه هم شبانه روز در حال تبلیغ برای ان هاست ( بی بی سی سلطنت طلبان را رها کرده و از اصلا حاتی ها حمایت میکند !) چگونه است که تحمل روزنامه کیهان را به تنهایی ندارند . اگر مدعی هستید که کیهان مخاطب ندارد " چرا این قدر جیغ سبز میکشید . (3298399) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۸-۱۳ ۱۱:۵۳:۲۱
این دقیقاً همون شیوه بیان آشنای کیهانه! نسبت بی جا و ناروا بدون اینکه حتی یک نیمچه سند هم ارائه بشه! حقا فرزند خلف کیهانید! روزنامه های زنجیری!!!!!!!!!!!!! اینهمه روزنامه رو در سال های گذشته بطور فله ای تعطیل کردید و این هایی رو هم که باقی موندن طوری رام کردید که حتی حق اسم بردن از شخصیت های محبوب مردم رو هم نداشته باشن، تازه باز هم اون ها رو تحملشون نمی کنید و بهشون زنجیره ای می گید و ... (3298860) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۸-۱۳ ۱۱:۵۶:۵۷
چون سرمایه وپول کشورم صرف این روزنامه مخالف افکار عمومی می شود ! (3298871) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۸-۱۳ ۱۱:۵۷:۴۳
کیهان از جیب خودش خرج کند صبح تا شب به هرکس دلش خواست فحش بدهد وهتاکی کند اما با پول مردم نه ! (3298875) (alef-13)
 
مقداد
۱۳۹۴-۰۸-۱۳ ۰۹:۱۵:۳۲
من معتقدم کیهان به تنهایی یک وزارت خانه است.همین که مدیر مسئول یک روزنامه مورد عناد آمریکا و رژیم صهیونیستی و ادامه اونها در داخل کشور قرار گرفته عجیب نیست؟ ببینید چه کسانی با کیهان و شریعتمداری دشمنند؟با طیف دشمناش میشه به حقانیتش پی برد. تاکید می کنم ایشون فقط مدیر مسئول یک روزنامه است . (3298412) (alef-13)
 
علی
۱۳۹۴-۰۸-۱۳ ۰۹:۱۷:۴۴
شریعتمداری دوست دااااااارم.... (3298418) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۸-۱۳ ۰۹:۲۵:۳۷
اتفاقا خیلی هم جوابها متین و مستند و متقن بود... متاسفانه مرغ بعصیها همیشه یک پا دارد . حرف حق را نمی پذیرند چون مثلا شریعتمداری ان را گفته ... (3298441) (alef-3)
 
ثريا دالغين
۱۳۹۴-۰۸-۱۳ ۰۹:۲۶:۴۳
به عنوان يك دهه شصتي و دانش آموخته اصول و ارزشهاي اين خاك نكاتي را قابل ذكر ميدانم و اگر اساتيد و خواننده هاي گرامي لازم ميدانند برداشتهاي اشتباهم را اصلاح كنند:
1.با تصوراتي كه جناب شريعتمداري در ذهن دارند نه در حال و نه در آينده سنگ روي سنگ بند نخواهد شد!در حالي كه سياست را تقلا براي هارموني سنگهاي ريز و درشت ميدانم.
2. نفوذ مساله اي است كه تك تك كشورها با آن دست و پنجه نرم ميكنند و مختص كشور ما نيست.و صد البته كه درايت تنها راه مقابله با نفوذ بد خواه هست.
3.براي بقا در عرصه جهاني صرف انقلابي بودن شرط لازم و كافي نيست به گمانم تدبير در صحنه هاي سياسي و اقتصادي ميتواند بدون صرف هزينه هاي سنگين ما را به استقلات و عزت ملي برساند.
4.وصله زدن رئيس جمهور محترم قبلي كه در بين عام و خاص غير محبوب شد به كل اصلاح طلبان، بي انصافي است.
5.آيا اصطلاح" نيروهاي كف خيابان" فوق الذكر ايشان مترادف "خس و خاشاك" معروف هست؟!
6.فرموده اند "دانشجو نبايد از جايي خط بگيرد" تصورم ميكنم اگر "خط" را منبع تعريف كنيم يكي از خصوصيات بارز دانشجو خط گرفتن و آنگاه به چالش كشيدن خطوط است! اصولا دانشجو براي توليد "خط" بايد اول "خطوط حاضر" را خوب بشناسد و آنگاه در وراي تز و آنتي تز هاي موجود، خود سنتز جديد و مستقلي بسازد. خود جناب شريعتي الان به تنهايي يك "خط" محسوب ميشوند و حرفهايشان قابل تامل است و چالش برانگيز...بعيد ميدانم براي حضورشان در دانشگاهها تمني "خط دهي" نداشته باشند!
7.يك لحظه تصور كنيم تك تك جمله هاي جناب شريعتمداري درست است،متاسفانه در سخنراني هاي خود آنقدر نسل مهيج و جوان و كنجكاو حقايق دانشگاهها را دست كم ميگيرند و آنقدر با كنايه و تحقير صحبت ميكنند كه نسل جوان ما كه بايد مهمترين خريداران حرفها و تجربيات ايشان باشند، عطاي كالايش را به لقايش ميبخشند. (3298443) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۸-۱۳ ۰۹:۴۱:۲۷
با این وضعیت انتقاد و موضع گیری جامعه ما رشد که نمیکند که هیچ بلکه فقط نفرت و دردسذر تولید میشود. به گمان من علت رکود و نداشتن کار و...همین ادمها هستند که جامعه را به اینجا رسانده اند. (3298497) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۸-۱۳ ۰۹:۴۶:۳۷
اگر چه شاید به مذاق خیلی ها خوش نیاید ولی در بسیاری از موارد حق با کیهان بوده البته اگر منصف باشیم (3298515) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۸-۱۳ ۰۹:۴۶:۴۱
آفرین مستند بود حرفاش (3298516) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۸-۱۳ ۰۹:۵۹:۵۴
آقای شریعتمداری نفت 20 دلار زمان طاغوت با ارزش دلار آن روز را با با امروز مقایسه می کنند وآن را دلیل دشمنی آمریکا می دانند اما سخن از نفت 140 دلاری وحیف ومیل آن توسط دولت متبوعشان نمی زنند ! نکند آنهم کار آمریکا بود ؟! (3298550) (alef-13)
 
م
۱۳۹۴-۰۸-۱۳ ۱۰:۵۹:۵۸
از کی تاحالا روزنامه های اصلاح طلب طرفدار احمدی نژاد شده اند آقای مدیر کیهان چرا بعضی ها فکر می کنند دراین مملکت فقط اونا می فهمند حتی جلو تر از وزارت اطلاعات حرکت می کنند . دلم بحال دانشجویان می سوزد وقت خود را صرف شنیدن این حرفا می دهند. (3298720) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۸-۱۳ ۱۱:۱۳:۰۷
همین آقا که به اون آقای داتشجو می گه با سند و مدرک حرف بزنید، به تعداد موهای سرش به آدم های محبوب و محترمی مثل سید بزرگوار مطالب نادرست و ناروا نسبت داده، بدون اینکه حتی محض رضای خدا هم که شده یک سند مکتوب نشون بده، هر بار هم گفت اینهم سندش! یعنی برید خودتون پیدا کنید. مردم خوشختانه ... نیستند. مثلاً سند همین مطلب پنتاگون و حمایتش از سروش کجاست؟ در ثانی اگر هم به فرض محال چنین چیزی درست باشه، آیا این اثبات چیزی هست؟ فراموش نکنیم، مگر غیر از اینه گه از جمله همین حمایت خواسته یا ناخواسته بی بی سی ملعون انگلیسی و فرانسه ای که ازش متنفریم باعث پیروزی انقلاب شد. شاید ایشون یادش رفته که مردم شهرها دائم از طریق اخبار بی بی سی در جریان تحولات انقلاب قرار می گرفتند ... (3298752) (alef-13)
 
مودی
۱۳۹۴-۰۸-۱۴ ۰۸:۲۴:۰۵
"حمایت بی بی سی و فرانسه باعث پیروزی انقلاب شد"
هر دم از این باغ بری میرسد تازه تر از ......
دیگه بفرمایید جناب .... منتظریم بقیه اخبار و تحلیل هایتان را بشنویم.
شریعتمداری هم یک انسان است و خطا و اشتباه هم داشته اما وقتی مخالفان شریعتمداری اینگونه تحلیل میکنند متوجه درستی راهی که میرود میشوم. وقتی او در مورد آن سید مورد ادعای شما حرفی زد این را هم گفت که اگر قبول ندارید بروید شاکی شوید تا اسنادش را در دادگاه برایتان بیاورم. خب جناب ؛ آن سید شما چرا شکایت نکرد ؟؟؟ چرا سرتان را زیر برف میکنید و عمدا میخواهید آفتاب روشن را نبینید ؟ زینت کابینه همان سید شما رسما در جشن سرکرده تمام وهابی ها و تروریست های عالم(ملک عبدا... ملعون ) شرکت کرد و مبلغ 18 میلیون دلار هم رسما پاداش گرفت ... تصاویر و اخبار آن همه جا را گرفت. وقتی انسانی تعلق خاطری به چیزی دارد دوست ندارد بعضی وقایع تلخ در مورد آن چیز یا شخص را بشنود بنابراین خود را به نشنیدن میزند اما کمی انصاف داشته باشید (3300729) (alef-13)
 
فاطما
۱۳۹۴-۰۸-۱۳ ۱۳:۲۶:۱۶
آقای شریعتمداری.از دوست عزیزتان احمدی نژاد هم صحبت کنید (3299081) (alef-13)
 
عماد
۱۳۹۴-۰۸-۱۳ ۱۳:۳۲:۳۸
شریعتمداری و هم سانانش آنقدر در دنیای خودشان غرق شده اند که متوجه نیستند دلیل اکثر ناکامی های نظام و کشور ضعف اقتصاد است .متوجه نیستند اگر دوستان ایشان وضع اقتصاد آقدر فشل نمیکردند امروز مجبور به مذاکره بر سر هسته ای نبودیم. بخاطر همین هم امتیاز خاتمی را نه در رشد اقتصادی 7 درصد آنهم با نفت ارزان بلکه شرکت نکردن ایشان در ضیافت مقام فرانسوی میداند. آقای شریعتمدای گمان میکند همانطور که معیشت ایشان تضمین شده معیشت میلیونها ایرانی هم تضمینی است و نگرانی وجود ندارد. (3299094) (alef-13)
 
طارمی
۱۳۹۴-۰۸-۱۳ ۱۳:۴۵:۱۹
بقیه حرفا بمون پای صندوق مردم اگه به حرف کیهان گوش میکردن روحانی 1000تا هم نباید رای میاورد (3299129) (alef-13)
 
محمد
۱۳۹۴-۰۸-۱۳ ۱۳:۴۸:۲۲
سلام
امام یک شاخص برای ارزیابی افراد ارائه نمودند و ان میزان خو شحالی یا عصبانیت دشمن از عملکرد فرد مباشد سردار قلم شریتمداری چندین سال میباشد که دشمن را خوشحال نکرده است (3299139) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۸-۱۴ ۱۱:۴۶:۴۴
پس چرا وقتی اسرائیل از توافق عصبانی بود می گفتین ظاهر سازیه، الان که از کیهان ناراضیه، شد معیار حق و حقیقت شریعتمداری؟؟؟؟ (3301159) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۸-۱۳ ۱۵:۲۷:۱۴
ایشان یه اشکال بزرگ دارن اونم اینه که علیرغم اینکه ژست آزادمنشی میگیرند به قواعد دموکراسی پایبند نیست ایشان همیشه سفسطه میکنند (3299320) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۸-۱۳ ۱۵:۴۴:۲۷
دقت کردید کامنتهایی که مردم در مورد. صحبت‌های این تیپ اشخاص میذارن اکثرا مخالف نظر این آقایان میباشد از نظرات مثبت به مخالفان متوجه میشوید. در ضمن جا داره که از الف تشکر کنم کلمه نظراتو منعکس میکنه نه مثل اکثر خبرگزاری ها که فقط نظرات موافق خودشونو منعکس میکنن (3299361) (alef-13)
 
مصطفی
۱۳۹۴-۰۸-۱۳ ۱۶:۲۱:۲۴
اگه شریعتمداری از دولت انتقاد نمی گرد ویاحمایت می کرد ادم خیلی خوبی بود اما حالا که منتقد دولت هست ......... (3299457) (alef-13)
 
حامد
۱۳۹۴-۰۸-۱۳ ۱۹:۰۶:۱۵
به راستی که تاثیر گذار ترین روزنامه نگار ایران هم این مرد هست.
جرم حسین شریعتمداری این است که اسرار هویدا میکند!
مرد پاکدامن و ساده زیست انقلاب و رسانه های انقلاب
مردی که در جیب خود را بسته تا دهانش این گونه باز باشد.
به راستی دوستان دانشجوی من فارغ از نگاه های سیاسی، بنشینید و با نگاه منافع ملی اصلا با روش تحلیل محتوی تمام سر مقاله‌های شریعتمداری کیهان را بخوانید آیا جز وطن دوستی در آن میتوان دید باور کنید من این کار را کردم نتیجه برای خودم باور کردنی نبود!
گیرم درجاهایی با آن مواضع در زاویه بودید ولی در این که صاحب قلم دلسوخته ی این کشور است نمیتوان شکی کرد.

نمیدانم چرا این گونه به دلسوزان واقعی کشور ظلم میشود
تاریخ قضاوت خود را درباره ی ایشان خواهد کرد اما دیگر آنروز دیر شده است !
افسوس که گاه چشم و.گوش ما را با فسون و فسان بیگانگان پر کرده اند. (3299870) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۸-۱۴ ۲۳:۱۵:۲۵
گفتی ساده زیست و یاد آن مرد که از گرمسار آمد افتادم ! (3302394) (alef-13)
 
حمید
۱۳۹۴-۰۸-۱۳ ۲۲:۵۳:۴۰
لطف منتشرکنید خواهش میکنم..اقای شریعتمداری به نظر شما کی ادم درستی هست روحانی وخاتمی واحمدی نزاد وموسوی وهاشمی ماکه بیش ازاینارییس دولت نداشتیم چراهمه اینا باید انحرافی وفتنه گرحساب بشند اگه اینا ادم درستی نبودند حتماکل دولت واستانداروفرماندارانحرافی وفتنه گرند دست بردارازاین قضاوت های به ظاهرقشنگ مگرقراره هیچکسی نبایدبیرون ازکشوررفت حرف بزنه هرکسی هم حرف زددستورازدشمن گرفته بس دوستانمان خارج ازکشورچه کسانیند اخرش هم اقای شریعتمداری تاحالا شده به رای مردم احترام بذارید ومخالف نظرتان که مردم انتخاب کردند حمایت بکنید بیت المال خرج شما میشه (3300378) (alef-13)
 
حسن
۱۳۹۴-۰۸-۱۳ ۲۳:۵۷:۴۳
باعرض سلام خدمت برادرعزیزم جناب آقای دکترتوکلی ودست اندرکاران گرامی وبسایت الف قصدداشتم به صورت خصوصی برای اقای دکترپیام بذارم ولی این امکان برای امثال بنده فی الحال وجودنخواهدداشت.... ازدوستان دست اندرکاران وبسایت الف به جدخواهش میکنم که لطف کنندپیام بنده روبه سمع ونظرایشون برسونید.....جناب دکترهمونطورکه استحضاردارین رهبری معظم انقلاب درسخنان اخیرشون ازواژه نفوذبه عنوان استراتژی مهم بعدازمذاکرات وتفاهم هسته ای استفاده کردندومی کنندگذشته ازتعاریف وتاریخچه واژهیادرحقیقت سیاست نفوذکه قدرتهای بزرگ دنیاازجمله ایالات متحده برای پیشبرداهداف ومنافعشون بهره میبردندومیبرندواقعیتی کتمان ناپذیراست منتهی وتفسیرازاین واقعیت وبرداشتی که نهادهای متصل به قدرت سیاسی نظامی وامنیتی ومحفلهای رسانه ای شون ازجمله کیهان اقای حسین شریعتمداری ازسخنان رهبری دارنداگرحالت کاربردی (اجبارایدئولوژیک سازمان یافته)به خودش بگیره پوست خربزه ای میشه زیرپای رقبا ومنتقدین داخلی یعنی سیاستی 180درجه نافی اون چیزی که رهبری درابتدای سال فرمودن....که احتمالایه فتنه وتصفیه احتمالی دیگه ازدل این داستان درخواهداومدبارصدرسانه ای این داستان وسناریوسازیهای احتمالی که متاسفانه نهادی همچون سپاه وارداون شده وشهروندان محق کشورعزیزم ایران به دودسته واهی موافقین ومخالفین سلطه ونفوذامریکا توسط نگااه ومنش امثال اقای شریعتمداری تقسیم میشن...جناب دکتربه عنوان یک شهروندپایبندبه قانون اساسی ونظام جمهوری اسلامی این هشداربنده روجدی بگیرین وچاره بیندیشین تاحقوق کثیری ازملت قربانی شهوت وشهرت عده قلیلی قدرت طلب نشود...باسپاس فراوان (3300485) (alef-13)
 
حسن اوغلو
۱۳۹۴-۰۸-۱۴ ۰۰:۱۱:۲۳
به نام خدا
باسلام
به نظرم « آنچه »را خیلی از آدمهای پرمدعا «در آینه می بینند» آقای شریعتمداری «در خشت خام می بیند»(آنچه تو در آیینه بینی عیان/ پیر اندر خشت بیند بیش از آن- مولوی).بی مناسبت نخواهدبود اعتراف نمابم این جانب تابهار سال1377 ،هیچگاه، روزنامه کیهان رانمی خواندم،ولی، در آن زمان ،پس از سپری شدن،تقریبا،نه ماه از ریاست جمهوری آن کس که بعضیها«سید بزرگوارش» می نامند ومن درخرداد سال76 به وی رای داده بودم، مشتری پر وپا قرص کیهان شدم وهنوزهم هستم و برهمان اساس (خواننده کیهان بودن و باتوجه به نوشته های آقای شریعتمداری وسایر قلم زنان کیهان)شهادت می دهم که ایشان،خدای نخواسته،شخص مغرضی نیست ومطابق اصولی که به آنها معتقد است قلم می زند. (3300507) (alef-13)
 
ثریا دالغین
۱۳۹۴-۰۸-۱۴ ۱۲:۲۶:۵۸
و علیکم السلام...صد البته که امکان تغییر خط فکری و سبک خوانش رسانه ای از خصوصیات جامعه دموکراتیک هست! تمام افراد در هر سلیقه ای که هستند باید فرصت ابراز عقیده داشته باشند حتی اگر مغرضانه باشد! به گمانم در این میان بهترین روش برای داشتن قضاوت درست و منصفانه این هست که آدمی در کنار خوانش رسانه هایی که حقایق را در خشت خام مینویسند،نیم نگاهی هم به آیینه نویسان داشته باشد :) (3301247) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۸-۱۴ ۰۴:۳۷:۰۴
حنجره شدن برای بعضی مفت خورایی مثل سروش وهاجرانی که با ترجمه حرف دیگران نام استاد یدک می کشند نهایت بدبختی است کاش این جناب گویا یک دور کتابهای این حضرت مستطاب را مخواندند بعد می فهمیدند که جناب استاد نشخوارکننده ای بیش نیستند (3300627) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۸-۱۴ ۱۱:۵۹:۰۶
ما تو کشور قوانین خوبی داریم. اگه بگن همه چی خوبه ,میشه انقلابی,دلسوز,میشه شریعتمداری.
ولی اگه کسی بخواد رو دلسوزی از مشکلات جامعه.مشکلات جوانها و... بگوید ,میشود خائن به نظام.
تو این مملکت کسایی که برای انقلاب و جنگ جون دادن باید یه گوشه بشینن و امثال خیلیها باید به ما درس انقلاب وجنگ بدن.این شده سرنوشت ما. (3301182) (alef-13)
 
احمد
۱۳۹۴-۰۸-۱۴ ۱۳:۴۵:۴۳
روحانی:

نباید این ایام تاریخی (پسابرجام) مورد سوء استفاده برخی جناح ها قرار گیرد.

مبارزه واقعی و جدی با نفوذ بیگانگان ضروری است. نباید خدای ناکرده برخی بخواهند از این کلمات و واژگان سوءاستفاده کنند که از این پس با هرکس که مخالف هستیم، بخواهیم او را به نحوی متهم و دستگیر کرده و گروهی را به حاشیه برانیم.

به بهانه کد جدید نفوذ میخواهند مردم و فرهیختگان مخالف اقلیت را ساکت کنند. در حالیکه با وجود این رسانه های جدید دیگر این شدنی نیست.
از روحانی در برابر زیاده خواهی اقلیت حمایت میکنیم. (3301430) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۸-۱۴ ۱۳:۴۶:۳۸
صفحه اینستاگرام حسن روحانی فیلمی را به انتشار رساند که به نظر می رسد واکنش رئیس جمهور به بازداشتهای اخیر باشد/

روحانی در این فیلم می گوید: بیخودی نرویم یک نفر دو نفر را از اینجا از آنجا به بهانه ای بگیریم پرونده سازی بکنیم ،

بعد بیاییم این پرونده را بزرگ بکنیم در کشور و بگوئیم این خط ، خط نفوذ است. (3301431) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۸-۱۴ ۱۴:۳۱:۰۷
عاقا مرگ بر منافقین داخلی که عزت و شرف را فدای اهداف سیاسیشون میکنند حالا از هر جناحی هستند (3301513) (alef-13)
 
امیر
۱۳۹۴-۰۸-۱۴ ۱۸:۲۷:۵۵
آقای شریعتمداری یکی از عمارهای زمان است .عالم ، مردسیاست و زیرک است ، خوب مسائل را موشکافانه بررسی و تحلیل می کند .اگر اشتباه کند .اشتباه خود را می پذیرد . دوستش داریم و برایش دعا می کنیم . امریکا از او وحشت داره . خدا حفظش کنه (3301951) (alef-13)
 
mmf
۱۳۹۴-۰۸-۱۴ ۱۸:۳۹:۱۰
به کل ماجرا کار ندارم و نمی خواهم وارد آن شوم فقط یک نکته می خواهم به آقای شریعتمداری عرض کنم. آیا هر حرفی را اگر یک مقام مثلا خبیث آمریکایی بگویئ و یک ایرانی هم بگوید ایا شما حق دارید این دو را پیوند دهید؟ آیا می شود اتفاق در نظری را دلیل وابستگی دانس؟ دقت کنید فقط برخی خیلی معدود از نظرها؟ این چه منطقی است که آقای لوین حرفی زده و یکی در داخل هم همان حرف زده پس کارگزار سیا است؟ یا اینکه تسخه ای برای اقتصاد ما مثلا بانک جهانی بپیچد و بعد شما ادعا کنید چون بانک جهانی توسط صهیونیستها اداره می شود پس نسخش کلا ضد ماست؟ آیا اگر صهیونیستها ساعت 12 ظهر گفتند روز است چون آنها گفته اند من باید بگو شب است یا اگر بگویم روز است صهیونیست شده ام؟
شما به مواضع خودتان نگاه کن همیشه مخالف مهم نیست احمدی نژاد است یا خاتمی یا روحانی یا موسوی فقط مخالفت. آنجا یی هم که موافقتی بوده در راستای مخالف حرف زدن آن فرد بوده است نه در مثبت حرف زدن. گاهی اوقات جدا شک می کنم دچار نوعی فوبیا شده اید و آن هم همه را دشمن پنداشتن است و فقط مخالف خرف زدن متاسفانه نسخه پیشنهادی هم ندارید اگر داشتید شاید می شد فهمید خط فکری شما مثلا در اقتصاد یا جامعه شناسی چیست ولی واقعا هیچگاه پیشنهادی نداشتید که بشود تشخیص داد. شما مواضع خودتان را بیان کنید( نه اینکه با همه چی مخالفت کنید بگید چی می خواهید) تا من و امثال من بتوانیم مقایسه کنیم یا شاید زیر غلم شما یرویم. (3301975) (alef-13)
 
امین
۱۳۹۴-۰۸-۱۴ ۲۰:۳۳:۱۳
سلام ما شریعتمداری را از وکالت خود کنار گذاشتیم لطفا بگویید دیگر هیچوقت از حق ما دفاع نکند (3302184) (alef-13)
 
راه
۱۳۹۴-۰۸-۱۴ ۲۱:۴۳:۲۶
سلام. از بیانات و جوابهای بسیار منطقی و شفاف و مستدل و قانونی جناب شریعتمداری , که نشانه ی دقت نظر و بینش عمیق و عقلانی و به دور از احساسات صرف ایشان که ناشی از ولایتمداری و شریعتمداری وی و مطالعات و حساسیت های ستودنی ایشان است سپاسگزاریم. اما از اینکه در مورد هنجارشکنی های خاندان اشرافی وتافته ها ی جدا بافته وقانون گریز و شازده دوست و...که نه تنها هیچ نگرانی و دلواپسی از عقوبت و خشم خدا و امت اسلامی ندارند بلکه گمراهانه بر ادامه ی اعمال وافعال غیرانسانی خود اصرار می ورزند و علیرغم همه ی خطاهای مشهود و بارز , دائما" با رفتاری طلبکارانه با ولی نعمتان خود برخورد میکنند , هیچ سخنی به میان نیاوردند به شدت منتقدیم. ازاینکه نقاط ضعف فراوان برخی از مدعیانی که با شعار راستگویی و آزاد اندیشی و تمدن و دانستن حق مردم است و.... , دانسته یا نادانسته به ستیز با مدعای خود می پردازند , را بیان نکردند به طور جدی انتقاد داریم. و........ از سایت محترم الف و روشنگریهای خالصانه و عاقلانه ی جناب توکلی و همکاران صدیقشان ممنون ومتشکریم. (3302258) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۸-۱۴ ۲۲:۱۱:۵۴
به راستي اگر مردم از عملكرد نهادهاي انتصابي چون سپاه و شورانگهبان و صدا و سيما ناراضي باشند چه كار بايد بكنند؟
چون چندين سال گذشته نشان داده كه انها به يك مسير مي روند هر چند دولتهاي يا محلسهاي متفاوتي شمل گرفته اند (3302297) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۸-۱۴ ۲۲:۳۱:۴۵
من تا حالا کیهان نخریدم و نخوندم!!!! (3302326) (alef-13)
 
محبوب از تبریز
۱۳۹۴-۰۸-۱۵ ۱۲:۵۶:۰۳
ب اسلام آقای شریعتمداری می گویید در زمان احمدی نژاد خیلی خدمت شده و بودجه را به استانها برده است لطفا بفرمایید چه خدمتی شده است طرحهایی را که ایشان در استانها امضا کردند بدون برنامه ریزی و دیمی بود که تمام ان پروژه ها نیمه تمام مانده است یعنی این سرمایه گذاری ها باد هوا رفته است که خود مسولین نظام اظهار می کنند بیش از 40 هزار میلیارد تومان پول لازم است که این پروژه ها تمام شود انهم با این وضع امکان پذیر نیست .مگر بودجه را به استان بردن خدمت است تمام اختلاسهای نجومی که نمونه اش بابک زنجانی است در زمان دولت مهر ورز اتفاق افتاده است .با تصویب یارانه ها شما و دوستانتان می گفتید که کار هرکس نبود این یارانه هارا تصویب و اجرا کند و از خوشحالی در پوست نمی گنجید با تصویب یارانه ها ارزش پول ملی 70 در صد از بین رفت و قیمتها چند برابر گران شد یعنی مردم با گرفتن یارانه هم ارزش پولشان از بین رفت و هم کالا را به چند برابر خرید کردند .کارخانجات تعطیل و ورشکسته و کارگران بیکار شدند اینها بود نتیجه یارانه اقای شریعتمدار شما که فرد با بصیرت هستید چرا اینها را نمی گویید در کجای دنیا سراغ دارید که کشوری با در امد بیش از 700 میلیارد دلار که مسولین خود نظام اذعان می کنند نه اینکه حرف بنده و امثال بنده باشد تورم 40 در صد و رشد اقتصادی منفی باشد اقای احمدی نژاد با انحلال سازمان مدیریت و برنامه ریزی که لازمه تمام کشور هاست بلایی بر سر اقتصاد اورد که با این زودی ها اصلاح شدنی نیست شما که فردی اگاه و اشراف به تمام مسایل هستید چرا واقعیت جامعه را در روزنامه منعکس نمی کنید و روزنامه هایی هم که تا حدودی مستقل هستند و مسایل و مشکلات جامعه را منعکس می کنند می گویید این روزنامه ها از دشمن خط می گیرند چرا نمی خواهیم انهایی که دلسوز جامعه هستند و انتقاد سازنده می کنند در چارچوب قانون تحمل نمی کنیم و بر چسب بیگانه پرستی و نفوذی قلمداد می کنیم در جامعه مشکلات خیلی زیاد است چرا شما از بیکاری جوانان و فقر و اعتیاد که در کشور به طور اشکار دیده می شود سخن نمی گویید جوان بیکار است سنمش از ازدواج گذشته و از پدر و مادر پول توجیبی می گیرد چکار کند دختر خواستگار دارد پدر امکان تهیه جهیزیه را ندارد اینها مشکلات گریبانگیر هستند اقای شریعتمدار با حلوا گفتن دهان شیرین نمی شود باید مسولان نظام چاره ای بیاندیشند با شعار و سخنرانی و جلسه و میز گرد مشکل حل شدنی نیست عمل لازم است . (3303151) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۸-۱۵ ۲۰:۰۵:۳۴
اي خدا يه عده فقط وفقط منتظر يك جمله هستند كه از كاه كوه بسازند !!
حالا حي دم از نفوذ ميزنند !!!! بابا وا بدين
شما هم مثل دائي جان ناپلون منتظر يك صداي مشكوك هستيد كه حي ...... بگيد !
خسته شديم از اين برنامه تكراري (3303758) (alef-13)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.