نظر منتشر شده
۱
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 196548
از تسامح تا فتنه
بخش تعاملی الف - سعیدمحمدخانی
اشاره: مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های بینندگان الف است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. بینندگان الف می توانند با ارسال یادداشت خود، مطلب ذیل را تایید یا نقد کنند.
تاریخ انتشار : شنبه ۲ شهريور ۱۳۹۲ ساعت ۰۶:۴۴
سرانجام بعد از دو ماه از انتخاب آقای روحانی در ۲۴ مرداد مجلس شورای اسلامی پس از ۴ روز نفس گیر بررسی اعضای معرفی شده رئیس جمهور منتخب را به پایان رسانید و در این آزمون سخت و نفس گیر۱۵ نفر از ۱۸ نفر معرفی شده توانستند از خوان مجلس گذشته و به هیات دولت راه یابند . نکته حائز اهمیت در این ۴روز بررسی سوابق و صلاحیت وزرای پیشنهادی برای تصدی گری هر وزارت خانه، سخنان موافقان و مخالفان آتشین هریک از وزرا بود که باعث آگاهی بیشتر مردم و بیندگان تلویزیونی پخش مستقیم از دیدگاههای نمایندگان و دلایل مخالفت و موافقت با هریک از اعضای کابینه بود اگر در دوره اول ریاست جمهوری جناب آقای خاتمی و در جریان بررسی وزرای پیشنهادی وی در مجلس پنجم که اتفاقا در آن مجلس هم جریان اکثریت مجلس در نقطه مخالف دیدگاه ها و سلایق رئیس جمهور فرصت بود ، واژه تسامح و تساهل شاه بیت مخالفت با وزیران پیشنهادی ارشاد کشور بود این بار واژه فتنه و روابط افراد با فتنه گران سال ۸۸ معیار سنجش صلاحیت هر وزیر برای تصدی گری وزارت متبوع بود.

ظاهرا ناکامان انتخابات ۸۸ وقتی که سر به زیر برف برده و کودکانه با لجاجت بر مواضع غیر قابل استناد خود اصرار داشتند ، نمی دانستند که اعتراض آنها باعث خسارت های عدیده به کشور و مردم آن طی سالیان دراز خواهد بود و امروز که ۴ سال از ان وقایع می گذرد اعتراض آنها باعث شده که وقت و انرژی تعدادی از نمایندگان محترم برای مخالفت با مدیران ارشد و با سابقه ای باشد که تجربه مدیریت آنان باعث مثبت در وزارت خانه هایی می شد که متاسفانه این وزارت خانه ها از نعمت داشتن مدیران محروم کشتند فقط به خاطر عدم پای بندی به قانون ۲ نامزد معترض در انتخابات سال ۸۸ و زمینه سازی اعتراضات خیابانی آنان .

نکته دیگر در بررسی صلاحیت وزرا در مجلس نقش رئیس مجلس در این پروسه می باشد . در سال ۷۶ و در جریان بررسی وزرای پیشنهادی خاتمی در مجلس پنجم ریاست مجلس بر عهده ناطق نوری ، نامزد شکست خورده انتخابات ششم بود که الحق و انصاف جناب ناطق در بررسی وزیران پیشنهادی سنگ تمام گذاشته و توانستند با قانع کردن نمایندگان مجلس پنجم ( نمایندگانی نظیر مرحوم موحدی ساوجی ) برای تمام اعضای کابینه خاتمی رای اعتماد بگیرند و مخالفت های گسترده با وزارت مهاجرانی (ارشاد) و نوری ( کشور ) باعث نشد که این دو نفر نتوانند از فیلتر مجلس عبور کنند و تمامی اعضای کابینه خاتمی برای اولین بار توانستند رای اعتماد بگیرند اتفاقی که در کابینه دوم خاتمی هم افتاد ولی با این تفاوت که در کابینه دوم خاتمی اکثریت مجلس ششم هم سو با دولت بود ولی در مجلس پنجم اکثریت هم سو با سیاست های خاتمی نبود و اینجاست که صحبت های محمدرضا خاتمی درباره نقش ناطق نوری در تایید هم وزرای خاتمی تصدیق می شود ولی در جریان بررسی وزرای دولت روحانی در مجلس شاهد نقش آفرینی کامل رئیس محترم مجلس جناب لاریجانی نبودیم و ظاهرا آقای لاریجانی نتوانستند که اکثریت نمایندگان را قانع به تایید همه وزرای پیشنهادی رئیس جمهور بکنند یا اینکه شاید نامبرده هم رویه مخالفت همه وزرا را داشته اند البته انفعال مجلس و رئیس آن در جریان تحلیف ریاست جمهوری مشهود بود آنجائی که هنر پیشه فیلم فارسی رگبار با حداقل حجاب عرف جامعه در جایگاه میهمانان تحلیف قرار داشته یا سرمربی سابق تیم پرطرفدار پایتخت که جمع و تفریق ساده را نمی تواند انجام دهد به عنوان نماینده جامع ورزش به مراسم دعوت می شود ( علی غم تمامی احترامات به این مهمانان ) ، جایی برای رئیس جمهور سابق کشور به عنوان مهمان در مجلس نیست و این نشان از انفعال و مدیریت منفعلانه رئیس محترم مجلس دارد
کلمات کلیدی : سعیدمحمدخانی
 
۱۳۹۲-۰۶-۰۶ ۰۹:۲۰:۴۰
همين يك ذره استقلال را براي مجلس بگذلايد بماند چرا فكر نميكنيد قانع سازي هم حدي دارد (1597933) (alef-15)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.