نظر منتشر شده
۲
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 364902
بلندترین تونل ایران چگونه ساخته می‌شود
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱ تير ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۰۹
با سیستم مالی طراحی شده برای قطعه دوم آزادراه تهران – شمال پیمانکار و سرمایه‌گذار این قطعه از ابتدا منابع مالی مدنظر برای کل پروژه را تعیین خواهند کرد و از این‌رو مشکلی برای رساندن این قطعه در زمان لازم وجود نخواهد داشت.

اسماعیل موسوی نماینده مدیر طرح آزادراه تهران – شمال در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان این مطلب تصریح کرد: قطعه دوم آزادراه تهران – شمال که حدود ۱۲ کیلومتر طول دارد از نظر راهسازی یکی از سخت‌ترین قطعات عمرانی طراحی شده در ایران به حساب می‌آید.

به گفته وی کوهستانی‌بودن منطقه و لزوم حفاری و طراحی تونل‌هایی طولانی در طول این مسیر باعث شده که این قطعه با عنوان یکی از سخت‌ترین قطعات در این آزادراه معرفی شود و همین امر راه را در طول سال‌های گذشته برای تکمیل آن ببندد.

نماینده مدیر طرح آزادراه تهران – شمال با بیان این‌که با توجه به طراحی‌های جدید مالی برای این قطعه هیچ مشکلی در تامین مالی کار وجود نخواهد داشت، اظهار کرد: در روش جدید پیمانکار به طول همزمان بحث سرمایه‌گذاری و فاینانس پروژه را حل خواهد کرد. از این‌رو پس از تعیین شدن پیمانکار پروژه وارد فاز اجرایی خواهد شد.

موسوی اضافه کرد: در حال حاضر این قطعه در مرحله‌ بررسی طرح‌ها و برنامه‌های ارائه شده از سوی سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی که به محض نهایی شدن این انتخاب کار آغاز می‌شود.

وی با اشاره به وجود تونل البرز به عنوان بلندترین تونل جاده‌ای کشور در این قطعه از آزادراه تهران – شمال اظهار کرد: هرچند روش مالی تعیین شده برای این تونل متفاوت با روش کلی قطعه دوم است، اما پیمانکار به‌طور همزمان فاینانس مورد نیاز برای این تونل بسیار مهم و دشوار را نیز تعیین خواهد کرد و کار اجرایی بر روی آن همزمان آغاز خواهد شد.

شرکت آزادراه تهران – شمال که به عنوان نماینده وزارت راه و شهرسازی و بنیاد مستضعفان در این آزادراه فعالیت می‌کند وعده داده که کل قطعات این پروژه را تا سال ۱۴۰۰ به بهره‌برداری نهایی برساند.

براین اساس قطعه نخست این آزادراه تا بهار سال ۱۳۹۶ به بهره‌برداری می‌رسد قطعه دوم در آینده نزدیک پیمانکار و سرمایه‌گذار خود را خواهد شناخت و قطعه سوم پس از طی شدن مرحله بررسی‌های نهایی به سرمایه‌گذاران ارائه خواهد شد.
 
کلمات کلیدی : تونل، آزادراه تهران- شمال
 
k
Romania
۱۳۹۵-۰۴-۰۱ ۱۲:۲۲:۳۸
با اینهمه تجهیزات مشکل است ،پس زمان های گذشته چطور با دست خالی تونل کندوان ساخته شده است (3773945) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۶-۱۴ ۱۵:۳۳:۴۷
چون کار به کار دان سپرده شده بود و الان سازنده تونل کندوان به جای ساخت و ساز ، مدیریت یکی از بزرگنرین ISP های اینترنت ایران رو دارند.
یک کلام مدیران انتصابی میداران سفارش شده هستند (3919475) (alef-13)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.