کد مطلب: 301533
خطری که زندانیان ایران را ۲۰ برابر می کند
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۵۹
مدیرعامل ستاددیه کشور گفت: کشته و زخمی شدن ۱۵ هزار ایرانی در تصادفات شهریور ماه بیش از پیش ضرورت دائمی شدن بیمه اجباری شخص ثالث را میرساند، چرا که عدم تصویب این قانون رشد ۲۰ برابری زندانیان راننده را به دنبال خواهد داشت.
به گزارش روابط عمومی ستاد دیه کشور، سید اسدالله جولایی با اشاره به اینکه کمافیالسابق آمار تلفات جادهای در کشور در قیاس با استاندار جهانی قابل بیان نیست، افزود: در ۱۰ سال گذشته به دلیل نبود قوانین محدود کننده و همچنین عدم فرهنگسازی مناسب قریب به ۲۲۰ هزار هموطن جان خود را در تصادفات رانندگی از دست دادهاند.
وی در خصوص آمار مصدومان یک دهه گذشته گفت: جدای از تشییع ۲۲۰ هزار ایرانی به قبرستانها متاسفانه بیش از ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر را هم با وجود هزینه های سرسامآور به دنبال این حوادث دلخراش روانه بیمارستانهای کردهایم. مدیرعامل ستاددیه کشور با انتقاد از اینکه آمار کشتهشدگان تصادفات رانندگی در ایران ۲۰ برابر معیار جهانی است، خاطر نشان کرد: نظام مقدس جمهوری اسلامی از ابتدای انقلاب تا کنون در برهههای پیش از پیروزی تا همین شهدای هستهای در روند فرسایشی خود که ۱۷ هزار شهید ترور و ۱۸۸ هزار شهید دوران دفاع مقدس را در کارنامه دارد، جالب است مجموع این شهدا تنها با آمار تلفات ده ساله اخیر برابری دارد.
جولایی با اشاره به تلاش ستاددیه در اصلاح قانون بیمه اجباری شخص ثالث بیان کرد: با پایان مهلت دومین تمدید این قانون کارآمد امیدواریم با همکاری همیشگی نمایندگان مجلس شورای اسلامی بعد از ۷۸ ماه این قانون آزمایشی که ضرورت دائمی شدن آن با عنایت به آمار دهشتناک کشتههای رانندگی بیشاز پیش احساس میشود، تا پیش از اسفند ماه سالجاری که قطعا نمایندگان خانه ملت بیشتر درگیر رسیدگی به برنامه ۵ ساله ششم توسعه و قانون بودجه کشوری خواهند بود به لایحه دائمی شدن این قانون در وقت مقتضی پرداخته شود.
وی با هشدار نسبت به اینکه تا پایان مهلت آزمایشی قانون ۵ ماه دیگر فرصت باقی است، یادآور شد: با تصویب قانون بیمه اجباری شخص ثالث در سال ۸۷ ورودی زندانیان راننده بهطور میانگین از روزی ۶۰ نفر به ۲ یا ۳ نفر در روز کاهش پیدا کرد که امیدواریم با همت عمومی و با دائمی شدن قانون از انباشته شدن این محکومان در سطح زندانهای کشور پیشگیری کنیم.
جولایی با تاکید بر تعجیل در دائمی نمودن قانون بیمه اجباری شخص ثالث گفت: ضرورت امر را شاید مرور آمار عددی توجیه کند چرا که از سال ۸۰ تا تصویب قانون بیمه اجباری در شهریور ۱۳۸۷ ما میزبان بیش از ۲۰۰ و سیزده هزار زندانی محکوم به پرداخت دیه ناشی از تصادفات بودیم که با تصویب این قانون راهگشا تا پایان همین سال ۸۷ شاهدیم مددجویان از ۲۱ هزار نفر به ۵۵۸۵ زندانی کاهش پیدا میکنند.
مدیرعامل ستاددیه کشور گفت: با همیاری اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس امید است با الویت رسیدگی به این لایحه ضمن کاهش حداکثری این زندانیان از آسیبهای متعدد اجتماعی و هزینههای گزاف ملی در راستای رسیدگی، نگهداری و درمانی مربوط به این مددجویان تا حدود زیادی بکاهیم.
جولایی با اعلام آمار هزار و ۱۵۷ نفری محکومان دیه ناشی از تصادفات رانندگی در کشور گفت: از این تعداد که ۷۵۰ نفر به دلیل دیه منجر به فوت در حبس به سرمیبرند بدون شک با عدم تصویب این قانون در سال جدید تعداد این قبیل زندانیان طبق آمار با رشد ۲۰ برابری همراه خواهد بود.
کلمات کلیدی : دیه ، تصادفات رانندگی
علي وارنا
۱۳۹۴-۰۷-۲۱ ۱۷:۰۴:۴۴
چرا بايد براي اخذ گواهينامه، بايد كارت پايان خدمت بخواهند؟؟؟؟؟ امار زنداني هاي بدون گواهينامه را چرا اعلام نميكنيد؟؟؟؟؟ طرف بدون گواهينامه پشت فرمان ماشين تصادف ميكند، بيمه چون گواهينامه ندارد ديه نميدهد و طرف راهي زندان ميشود!!!!!!؟؟؟؟؟ چرا مجلس اين قانون غلط را اصلاح نميكند؟؟؟؟؟؟ كسي كه مشتاق رفتن به خدمت رفتن نباشد ، تحت فشار هر محروميتي نخواهد رفت، خب اين چه قانوني است؟؟؟؟ چه لزومي دارد وقتي شما نميتواند يك غذا مناسب و هزينه مناسب به سرباز بدهيد ، باز اصرار به اين مدت طولاني خدمت داريد؟؟؟؟؟ نزديك به ٦٠٠ هزار نيرو كادر داريد خب اين همه افراد بايد كار حفاظت در زمان صلح را در مرزها بر عهده داشته باشند، براي چه دارند حقوق ميگيرند؟؟؟؟؟ براي امر و نهي كردن و گاهي اوقات توهين به سرباز؟؟؟؟؟ واقعا مجلس يكبار بايد يك كار درست و اصولي انجام بدهد و اخذ گواهينامه را بدون كارت پايان خدمت شدني شود، البت من خدمت رفتم و فرزند سرباز هم ندارم، ولي در اطرافم دارم اين مشكل را مشاهده ميكنم (3258930) (alef-13)
مشکل دیگر تردد خودروهای میلیونی و میلیاردی در خیابانها است که فرض کنید اگر یک پراید با آنها تصادف کند باید همه زندگیش را بدهد .
بیمه صاحبان خودروهای گران قیمت باید خود مسئول خسارات وارد شده به خودرو باشند چه مقصر چه غیر مقصر . (3258987) (alef-13)
220هزار کشته و 2800000هزار مصدوم که راهی بیمارستانها شدن اگر بیست درصد این کشته ها و مجروحین که درصد بالایی از انها معلول شده اند را نان اور خانواده بدانیم جمعیت زیادی از خانوارها به فقر و تهیدستی دچار شده اند /ایا میتوان همه این تصادفات را ناشی از خطای انسانی و یا نداشتن فرهنگ رانندگی دانست ؟ قطعا بی کیفیتی ونقص فنی خودروها در تصادفات دخیل است / کدام خودروسازی در دنیا نصب ایر بگ و ترمز ای بی اس را آپشن محسوب میکند ؟ (3259363) (alef-13)
اگر رانندگان در کنار اموزشهای عمومی اخلاقی رانندگی مبنی بر رعایت سرعت و همچنین نصب بیشتر علائم بدانند بخشی از دیه را خود میبایستی پرداخت نمایند بطور کلی تصادفات کمتر خواهد شد که این امر میتواند بنفع جان مردم شرکتهای بیمه و خود راننده گان خواهد بود. (3259721) (alef-13)