نظر منتشر شده
۵۸
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 434707
ایران پنجمین کشور از نظر تعداد فارغ‌التحصیلان در رشته‌های مهندسی و ریاضی
تاریخ انتشار : جمعه ۲۴ دی ۱۳۹۵ ساعت ۱۷:۵۳
بر اساس گزارش سرمایه انسانیِ مجمع جهانی اقتصاد، ایران پنجمین کشور جهان، از لحاظ تعداد فارغ التحصیلان در رشته های علوم، فناوری، مهندسی و ریاضی محسوب می شود.
به گزارش خبرآنلاین، تعداد فارغ التحصیلان رشته های مهندسی در ایران به ۳۳۵هزار نفر در سال ۲۰۱۶ می رسد.

اینفوگرافیک
کلمات کلیدی : فارغ التحصیل مهندسی
 
میرمهدی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۱۰-۲۴ ۱۸:۱۵:۳۹
مهندسان بیکار!!!! (4114715) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۱۰-۲۵ ۰۰:۳۴:۵۱
بابا والا، بلا دلیل اصلی بیکاری مهندسان ما، تنبلی خود مهندسین ماست. آقا من مهندس کامپیوتر استخدام کردم، طرف آکبند آکبنده، سر ماه هم ماهی 2 میلیون از من حقوق میخواد! من اصلا کاری به مدرکش ندارم. ولی مدرسه بد، خانواده بد، دانشگاه بد، خودش هیچ؟؟؟ یعنی هیچ مطلق؟؟ مگه مارو تو پر قو خوابوندن که الان دفتر دستک داریم، بدون کمک احدی جز خود خدا؟؟ (4115058) (alef-11)
 
United States
۱۳۹۵-۱۰-۲۶ ۰۱:۵۱:۰۵
ببخشید ولی ساز و کار شما برای ارائه درخواست نیروتون چطور بوده؟ خودتون در راستای پیشرفت نیروهاتون چی کار کردید؟ اگر قراره نیروهای آکبند وارد بازار کار نشن، پس دیگه هیچی.
دانشجو در دانشگاه همون چیزی رو یاد میگیره که بهش میگن، این با این موضوع منافات نداره که دانشجو خودش باید بره دنبال کسب تجریه ولی آموزش عالی ما مشکل اصلی عدم آموزش صحیح فارغ التحصیلانه. (4117134) (alef-11)
 
Romania
۱۳۹۵-۱۰-۲۵ ۰۱:۴۶:۴۹
جالبه آلمان نیست در رده های بالا!

یک خانم آلمانی مسن در آلمان بود وقتی ایرانی ها را به او معرفی می کردیم می پرسید آنها چی خونده اند ما هم می گفتیم این مهندسی خوانده آن دکترا این فوق لیسانس و.... با تعجب گفت شما که این همه اکثرا مهندس و تحصیل کرده دارید چرا کشورتان اینطوری هست؟
ما هم موندیم چی بگیم

خدا بیامورزدش عمرش را داد به شما (4115093) (alef-11)
 
China
۱۳۹۵-۱۰-۲۵ ۰۲:۵۳:۰۰
این آمار دقیق نیست. آمریکا 1 میلیون دانشجوی خارجی دارد که از قضا %50 آن را چینی ها هندی ها و کره ای ها تشکیل می دهند. بخش بزرگی از این 500000 چینی هندی و کره ای را دانشجویان مهندسی تشکیل می دهند. (4115108) (alef-3)
 
Russian Federation
۱۳۹۵-۱۰-۲۵ ۱۵:۳۹:۵۱
این آمار شما هم واقعی نیست
بسیاری از متخصصان و فارغ التحصیلان تیز هوش جهان به آمریکا مهاجرت میکنند و آماده و کم توقع هم هستند
بسیاری از فارغ التحصیلان ایرانی خود را به آب و آتش میزنند که از کشور مهاجرت کنند و پایان نامه و مقاله و بورسیه و .... را مبنای رفتن میکنند (4116205) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۱۰-۲۴ ۱۸:۴۴:۱۴
ايران دراين سي و هفت سال ، تقريبا دو برابر ژاپن، مدرك مهندسي داده!!! تقريبا دوبرابر ژاپن؟؟؟؟ عجب مديراني داريم؟؟ بياييد و جواب عمر بر باد رفته جوانان كشور رو بديد، اين آمار نشان از بي كفايتي و عدم آينده نگري مديران كشور دارد، بايد پاسخگوي وضعيت موجود باشند. (4114741) (alef-11)
 
Russian Federation
۱۳۹۵-۱۰-۲۵ ۱۵:۴۱:۲۸
شما مدرک دانشگاه ژاپن را با مدارک ایرانی مقایسه نکنید
در ایران مقاله های بین المللی هم خرید و فروش میشود در ایران با این مدارک قلابی مدیر ارشد و استاد همان دانشگاهها هم میشوند (4116209) (alef-3)
 
ع.ص.
United States
۱۳۹۵-۱۰-۲۵ ۱۸:۴۴:۲۷
عمر این جوانان تحصیل کرده و به ذعم شما بیکار «بر باد » نرفته است هر چند اگر بیکار باشند. آنها دانش آموخته اند. مثل اینکه شما افراد کم سواد تر بیکار را به افراد تحصیل کرده اما بیکار ترجیح میدهید. این موضع در حقیقت دفاع از جهل است. فراموش نکنید که افراد تحصیلات در حقیقت انباشت سرمایه انسانی است. بنا بر این لازم است سیاست هائی در پیش گرفته شود که کار برای همه جوانان ایجاد شود و امکانات تحصیلاتی بیشتری برای همه گان ایجاد گردد. (4116598) (alef-11)
 
حمید جنوب
United States
۱۳۹۵-۱۰-۲۶ ۰۱:۵۲:۱۹
شما مدرک داشتن رو معادل دانش و نداشتن رو معادل جهل در نظر گرفتید که کاملا اشتباهه..... (4117136) (alef-11)
 
ع.ص.
United States
۱۳۹۵-۱۰-۲۹ ۰۵:۱۱:۴۷
خیر. من داشتن مدرک را الزامأ دال بر دانش و نداشتن مدرک را الزاما دال بر جهل نمیدانم. اما با فرض اینکه دو نفر یکی با مدرک دیپلم و دیگری با مدرک لیسانس مدارکشان را با جدیت و آموزش بدست آورده باشند دانش فرد لیسانسیه از دانش فرد دیپلمه بیشتر است. بنا بر این اگر ما از بیکاری افراد دارای مدرک دانشگاهی نتیجه بگیریم که دانشگاه بدرد نمیخورد و تحصیلات عالیه بیهوده است درست مثل این میماند که اگر لاستیک اتوموبیل شما فنچر شده است بگوئید اتوموبیل بدرد نمیخورد و بخواهد که با اسب و قاطر سفر کنید:) (4122947) (alef-11)
 
نيم نگاه
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۱۰-۲۴ ۱۸:۴۵:۴۷
در ليست بالا (چين .... ژاپن ) تمامي كشورها " بجز ايران " از اين فارغ‌التحصیلان

در رشته‌های مختلف صنعتي بهره مي برند.

اميدوارم در ايران هم از وجود اين عالمان عزيز استفاده شود. تا دست نياز دراز

نكنيم / براي آنچه كه خودمان داريم. (4114743) (alef-11)
 
Romania
۱۳۹۵-۱۰-۲۴ ۱۸:۵۱:۰۰
آمار مهندسی اگه به نسبت جمعیت حساب بشه ایران با اختلاف اوله در جهان.
و حالا تعداد پزشکان ایران به نسبت جمعیت در مقایسه با سایر کشورها با استفاده از آمار سازمان بهداشت جهانی WHO:
نسبت تعداد پزشک در 1000 نفر:
قطر ....... 7.739
کوبا ....... 6.732
اسپانیا ... 4.949
آلمان ..... 3.889
اوکراین ... 3.543
گرجستان .. 4.272
ترکمنستان.. 4.179
آذربایجان ... 3.402
ارمنستان ... 2.698
مصر ........ 2.830
امارات ...... 2.533
عمان ..... 2.429
ترکیه ...... 1.711
لیبی ........ 1.90
تاجیکستان .. 1.918
و...
ایران ..... 0.89
همه آمارها نشان از ایجاد انحصار ویژه در آموزش پزشکی دارد. در نتیجه مهندسان حاضر به کار کردن در عسلویه با حقوق 1/5 ولی گیر نمی آورند. پزشکان عمومی هم طبق نظر وزیر بهداشت حاضر نیستن در چنین جایی کار کنند آن هم با حقوق 17 میلیون تومن. (4114747) (alef-11)
 
Canada
۱۳۹۵-۱۰-۲۵ ۰۸:۱۱:۵۹
آقا برای دفعه صدم این آمار غلطه. تعداد پزشکان ایران 113000 نفر تا سال 91 بودن (یه سرچ ساده بکنید تو اینترنت این عدد رو میبینید). اگه فرض کنید از اون موقع سالی 3500 نفر هم اضافه شده باشن (ظرفیت پذیرش دانشجو پزشکی دانشگاه آزاد و دولتی در هر سال بیشتر از 3500 نفره. پذیرش دانشگاه بین الملل به کنار!) مجموعا میشه حدود 130000 نفر.
حالا 130000 نفر برای 80 ملیون جمعیت ایران میشه 1.625نفر برای 1000 نفر. یعنی در حد ترکیه و بهتر از چین. کم هست ولی نه اونقدر که شما میخواهی القا کنی. الف لطفا منتشر کن. (4115278) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۱۰-۲۵ ۰۸:۲۰:۰۷
سلام مطابق آمار رسمی سازمان نظام پزشکی در ایران حدود 80 هزار پزشک عمومی و 35 هزار پزشک متخصص حضور دارند که در سرانه جمعیتی باید تجید نظر صورت گیرد. (4115291) (alef-3)
 
Russian Federation
۱۳۹۵-۱۰-۲۵ ۱۵:۴۳:۴۹
مهندس فارغ التحصیل ایرانی گاهی اوقات در حد ترم اول دانشگاههای خارجی سواد اجرایی دارد ولی پس از مدتی فقط ادعا دارد بجز موارد معدود (4116216) (alef-3)
 
Russian Federation
۱۳۹۵-۱۰-۲۵ ۱۵:۴۸:۱۳
سرمایه گذاران میترسند اگر از مهندسان پر مدعای ایرانی بهره ببرند ضرر کنند
کشور ما وارد کننده خوبی است و وقتی قیمت دلار بالا میرود تاجران به دلیل وجود جنس در انبارها خوشحال میشوند و مردم فقیرتر
عده ای از مردم ما به دنبال استخدام با حقوق و مزایا و بازنشستگی هستند
ما وارد کننده هستیم و وقتی تولید انجام میدهیم به دنبال بودجه آن هستیم اگر به نتیجه رسید تولید انبوه نمیشود و عقیم میماند (4116227) (alef-11)
 
رر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۱۰-۲۵ ۱۶:۳۳:۳۴
سرانه ایران تقریبا 1.7 هست نه 0.89 در ضمن عسلویه در برابر جاهایی که 17 میلیون به پزشک عمومی میدن بهشته (4116332) (alef-3)
 
Romania
۱۳۹۵-۱۰-۲۴ ۱۸:۵۲:۳۹
کاش پزشکی ما اینطور میشد. یه لحظه فکرشو بکن. دیگه پزشک ها در رقابت با هم چقدر به مریض احترام میذاشتن و حتی حاضر بودن با تلفن و با اون کبفشون بیان خونه مریض ها رو وزیزیت کنن. (4114750) (alef-11)
 
Romania
۱۳۹۵-۱۰-۲۴ ۱۸:۵۳:۴۲
از این 350 هزار نفر فقط 3500 نفر مهندس واقعی هستن. (4114752) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۱۰-۲۵ ۰۰:۱۲:۲۸
دوست عزیز
اولا که تعداد مهندسهای ما بسیار بیشتر از این اماره ما بیش از دو میلیون مدرک در مهندسی و حرفه های مرتبط تا حالا صادر کرده ایم 300 هزار تا یک دهم اون همه مدرک هم نیست
ثانیا مدرک که داده بشه دیگه مهم نیست طرف مهندس واقعی هست یا نه چون بازار برا همه خراب میشه و طبق قانون فیلیپس دستمزد در شراایط بیکاری پایین میاد.
مهندس واقعی هم بسیار داریم اینطور نیست که فقط 3500 تا داشته باشیم ضمن اینکه مهندس خوب با تجربه و کار کردن در صنعت ساخته میشه انتگرال سخت گرفتن و..مهندس خوب نمی سازه بلکه کار در صنعت و کارای چالشی و دست و پنجه نرم کردن هست که مهندس خوب تولید میکنه
اصلا این صحبتها رو قبول ندارم با اینکه از دانگشگاه معتبر دولتی مدرک گرفتم ولی به نظر من مهندس خوب با انتگرال و...یا سخت گیری تئوریک تربیت نمیشه .و باید صنعت باشه که کار کنه و تمرین و تجربه کنه
مشکل در این حوزه هم از اونجایی بوجود امده که ظرفیت زیاد شده ما به یک درصد این ظرفیت هم نیاز نداریم و این بحث که همه باید تحصیل بکنند رو هم قبول ندارم ورود به دانشگاه باید متناسب با نیاز جامعه باشه در غیر این صورت مدرک زیاد دادن باعث نابودی اون رشته میشه کارش گیر نمیاد دستمزدش هم کاهش پیدا میکنه تا به حداقثل ذبرسه در این شرایط کارفرما به حداکثر سود و مهندس به حداقل سود میرسه این قانون اقتصاده
در حال حاضر دکتراهای مهندسی یا ارشد که بیکار هستند باز می ایند و استخدام در دانشگاه ازاد میشوند و ظرفیت را باز زیاد می کنند و به نوعی سیکل معیوبی شده که خود همین مهندسها هی بهش دامن میزنن یعنی مهندس تربیت میکنیم که بیان دوباره مهندس تربیت کنن!!! و تا جایی که کلا ورود به این رشته ها بی ارزش بشه و همه از خوندن این رشته ها صرفنظر کنن و خیلی از دانشگاه ها تعطیل بشن این داستان رو ادامه خواهند داد. (4115051) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۱۰-۲۶ ۱۲:۰۳:۳۹
300 هزار تا میشه 15 % دومیلیون تا ، مهندس (درجواب به خط دوم که فرمودی 300هزارتا یک دهم ... هم نیست) (4117694) (alef-11)
 
شمالی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۱۰-۲۵ ۰۹:۰۸:۲۳
دقیقاً ، من فارغ التحصیل مهندسی دیدم که حجم یک تانک استوانه ای را بلد نبود حساب کنه ،کاری که بچه من توکلاس پنج ابتدایی انجام میده (4115378) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۱۰-۲۴ ۱۸:۵۶:۲۷
کشورهایی که مهندس زیاد دارن صنعت هم دارن و مهندس بیکار نمیمونه
اما در ایران دوسان با تاسیس دانشگاه های مختلف اینقدر مدرک مهندسی صادر کردند که دییگه مدرک مهندسی با یک برگ کاغذ برابری میکنه و هیچ ارزشی نداره
هر چیزی حد و اندازه ای داره از حد بگذره اتفاقات بدی میفته
همه مهندسهای ایران بیکارن و بقیه هم در حال اپلای برای ... (4114756) (alef-11)
 
Romania
۱۳۹۵-۱۰-۲۴ ۱۸:۵۸:۱۱
از لحاظ بیکاری هم اول هستیم، فوق لیسانس بیکار هستم خوشوقتم. (4114762) (alef-11)
 
Turkey
۱۳۹۵-۱۰-۲۴ ۱۸:۵۸:۲۰
سربازی یه دلیلشه (4114763) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۱۰-۲۴ ۱۹:۰۲:۴۵
از نظر کیفیت؟ امیدوارم حداقل از آخر پنجم باشیم!!!!!!!!!! (4114771) (alef-11)
 
Denmark
۱۳۹۵-۱۰-۲۴ ۱۹:۲۶:۰۳
از نظر خلق علوم مهندسی و ایجاد و کاربرد تکنولوژی چندم هستیم؟ 50 با فوکر روسیه 100 با اسکانیای سوئد 150 با هووی چین 200 با پراید کره (4114794) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۱۰-۲۴ ۲۳:۳۴:۲۴
فوکر هلندی هست (4115024) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۱۰-۲۴ ۱۹:۳۴:۳۴
الان این خبر خوبیه یا خبر بدیه...؟ (4114807) (alef-11)
 
سجاد
Russian Federation
۱۳۹۵-۱۰-۲۴ ۲۰:۲۰:۰۰
منتهی اون مهندسا کجا و مهندسای ما که از این انبوه دانشگاه های شهرستانهای کوچیک مدرک میگیرن کجا! تو دانشگاه های ما فقط با کتاب خوندن و امتحانای تستی (اونم بدون نمره منفی) مهندس میشن. یا دانشگاه هایی که جزوه ریاضی مهندسیشون 10 برگ نمیشه! آخرشم با نمره الکی دادن باید پاسش کنن! (4114844) (alef-11)
 
ارشد برق تهران
Germany
۱۳۹۵-۱۰-۲۴ ۲۰:۲۴:۲۸
اینا رو ببرید پیش اون نخبگانی که باعث و بانی بدبختی ما دهه شصتی ها شدند با عواملی مثل:
- سالها درگیری بی نتیجه با مهدهای علوم و فنون دنیا
- گسترش اقتصاد دلال محور و نابودی تولید
- افزایش بی حساب و کتاب دانشگاههای دولتی و غیر آن - در واقع دانشگاه نباید گفت بلکه باید مدرسه ابتدایی گفت - در هر ده کوره
- آمار بالا را اگر برای جمعیت 80 میلیونی ایران در نظر بگیریم بر اساس
چین: 271,000
هند: 166,000
آمریکا: 142,000
روسیه: 312,000
اندورنزی: 66,000
ژاپن 123,000
سایر کشورها دنیا: 78,000
باید سالیانه فارغ التحصیل میداشتیم. بنابراین نسبت به جمعیتمون رکورد زدیم!!! تبریک به همه نوابغی که به عنوان مدیر سر کارند و بودند!!
- حیف ار این همه استعداد نابی در سالیان دهه هفتاد و هشتاد و نود و حتی قبلتر به سمت ریاضی که به حق سخت ترین رشته ها را دارد هدایت شدند.
- متاسفم برای این همه فارغ التحصیل مهندسی که هیچ وقت سازمان و سندیکایی برای احقاق حقوقشان تشکیل ندادند.
- برای اقتصادی چون ایران والله سالیانه 5000 نفر مهندس هم زیاده! کی جوابگوی این همه وقت و انرژی جوانانه واقعا؟؟ (4114852) (alef-13)
 
ف.خ
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۱۰-۲۵ ۱۷:۵۴:۳۳
نظر "ارشد برق تهران" صحیح است. کاملا با ایشان موافقم. (4116491) (alef-3)
 
Switzerland
۱۳۹۵-۱۰-۲۴ ۲۰:۴۱:۰۳
بد نیست این آمار با نسبت جمعیت و بازار کار و حجم تولیدات و رتبه صنعتی این کشورها هم مقایسه شود. (4114870) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۱۰-۲۴ ۲۰:۵۱:۱۷
جمعیت آمریکا 4 برابر ایران است، یعنی اگر ما به همان نسبت آمریکا (کشوری مهاجرپذیر، بهشت استارت آپها و ...)مهندس می داشتیم باید الان 140 هزار مهندس می داشتیم. یعنی ما حدود 2.4 برابر بیشتر داریم. این در حالی است که قوانین ایران دست و پاگیر و ضد کارآفرینی و سرمایه گریز است. حالا دلیل بیکاری را پیدا کنید. اول اینکه 2.5 برابر نیروی مازاد داریم، دوم اینکه از لحاظ زیست بوم و بستر صنعت، کارآفرینی و ... بسیار ضعیف هستیم و دولت نه تنها حامی کارآفرینی نیست بلکه با بروکراسی و ... سنگ سر راه است. (4114875) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۱۰-۲۴ ۲۱:۲۹:۲۹
به نسبت جمعیت کمترمون خیلی زیاده!!! (4114916) (alef-11)
 
Germany
۱۳۹۵-۱۰-۲۴ ۲۱:۳۹:۳۳
بنده در دانشگاه ازاد درس می دهم بسیاری از محصلین این دانشگاه در رشته مهندسی از انجام ابتدایی ترین کارهای مهندسی عاجز هستند (4114926) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۱۰-۲۴ ۲۳:۴۱:۵۴
بنده هم در بخش صنعت شاغلم.بارها دیدم که فارغ التحصیلان پیام نور و آزاد عملکرد بهتری از سراسری ها دارن.پس حکم کلی صادر نکنید. (4115028) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۱۰-۲۵ ۰۱:۳۸:۲۸
علتش استاد برجسته ای چون شماست (4115091) (alef-3)
 
ناراضی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۱۰-۲۵ ۱۵:۳۹:۴۴
عزیز! هرجا استادی مثل شما داشته باشه وضعیتش همینه (4116203) (alef-3)
 
رر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۱۰-۲۴ ۲۲:۰۶:۰۳
وقتی سر هر کوچه ای دانشگاه باز شده و مهندس تربیت میکنن نتیجش این میشه ،امریکا با اون تکنولوژیش و جمعیت ۴برابر ایرانش ۱.۵برابر ایران مهندس تولید میکنه.فقط توروخدا این بلا رو سر پزشکی نیارین (4114943) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۱۰-۲۵ ۰۰:۴۷:۵۲
عزیز دلم، اون آمریکایی که شما میگی مردمش انقددددر تامین هستن که اصلا کسی به سختی رشته های فنی فکر نمیکنه. میره دنبال عشقش. تاریخ، نقاشی، طراحی و... از این گذشته، اونجا همین تب مهندسی و پزشکی رو رشته کورت(حقوق) داره.
اینجا طرف میره مهندسی میخونه شاید در آینده بتونه چندرغاز دربیاره. تا حالا شنیدی کسی از فیزیک، ریاضی محض، زیست شناسی و...به جز تدریس، پولی درآورده باشه؟؟ (4115069) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۱۰-۲۴ ۲۲:۱۸:۰۲
الان مهندس ها میان بازم به پزشکا توهین میکنن بار برای همیشه خوب فکر کنید ببینید آیا تقصیر پزشکانه که وضع مهندسی اینجوری شده؟دانشگاههای پولی رو پزشکا باز کردن؟بهتره یه کم هم فکر کنید تا مقصر اصلی رو پیدا کنید نه اینکه تلاش کنید که پزشکی رو هم نابود کنید.این حسن نیت نیست بلکه دشمنی بی جهته (4114956) (alef-13)
 
رضا
Romania
۱۳۹۵-۱۰-۲۴ ۲۳:۱۰:۱۴
من مهندسی خونده دارم برای کنکور تجربی میخونم ....خیلی از مهندسیا الان دارن برای پزشکی دوباره کنکور تجربی میدن....زنگ خطر برای همه پزشکان و دانشجویان پزشکی و البته متاسفانه برای دانش اموزان رشته تجربی به صدا دراومده . مهندسی خوانده هایی که پزشک میشوند. (4115003) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۱۰-۲۴ ۲۲:۳۵:۵۵
حجم مهندس ها از سال ۸۴ دهها برابر شد. این حرفو بدون غرض سیاسی میگم، خودم به چشم دیدم (4114976) (alef-11)
 
مسعود
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۱۰-۲۴ ۲۳:۰۶:۱۴
دوست عزیز هیچ ربطی به پزشکان نداره. ولی با وضع موجود کسی نمیاد ریاضی بخونه چون فرقی نمیکنه بیکار میمونه.

پس اینکه 600 هزار نفر پشت کنکور تجربی هستند و تا 3 سال هم پشت کنکور می مانند. تقصیر همین مدیران است. به هر حال با وضع موجود از ما که گذشت برای بچه هایمان متاسفم.

تقریبا تمام دوستانم الان یک طرف دنیا در حال تحصیل هستند. جالب آنکه مجری برنامه جیوگی که خودش دانشجوی کانادا است برنامه میگذارد و میگوید اونطرف بد است.

بنیاد نخبگان هم با برنامه هایی به جای اینکه مقصر معرفی کنند و راه حل؛ به مدام میگوید شما باید کارآفرینی کنید درحالیکه صنعتی نیست نیازی نیست و در کشور تنها چند استارت آپ آنهم در حوزه خدمات و فروشگاه فعال هستند. یعنی عملا یک سری شغل حذف میشود و تعداد کمتری جایگزین. استارت آپ صنعتی نداریم .
حداقل چند نفر را میشناسم که برق شریف وسطش رها کردن رفتن. الان قانون گذاشتن که مدارک قبلی را باید تحویل ما بدهید. خودشونم میدونن چه وضعیه. بنظرم خود اساتید ما اولین وقصران هستند. به خاطر مقاله بیشتر تعداد دانشجوها را بیشتر میکردند.

ای کاش واقعیت ها را می گفتیم.... (4115002) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۱۰-۲۵ ۰۰:۱۳:۴۸
مهندسی متولی نداشت و نداره ولی پزشکی متولی و صاحب داره و نمیذاره حقوقشون از بین بره مهندسها اتفاقا خودشون با دایر کردن ظرفیتهای جدید تیشه به ریشه مهندسی زدن و میزنن (4115052) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۱۰-۲۵ ۰۰:۵۴:۴۵
خب دوست عزیز راست میگه. الگوی کسب درآمد در دنیا عوض شده. آقاجان، مشکل ما فقط و فقط یک چیزه: همه میخوان استخدام شن. فرقی نمیکنه کجا. فقط ماه به ماه پولی بگیرن. جوانان ما اصلا به چیزی جز استخدام و کارمندی فکر نمیکنن. دلیلشم روشنه. تنبلن. الان چندتا استارتاپ موفق برات اسم ببرم که درآمد یکسالشون، از 30 سال حقوق و پاداش پایان خدمت 10تا کارمند بیشتره؟؟
واقعیت اینه که زمونه عوض شده. واقعیت اینه که دانشجوهای ما تنبلن. رک بگم، بی عرضه ان. اصلا حس و حال نوآوری ندارن. بعد انتظار معجزه دارن!! چندتا از همین دوستان شما جنم و عرضه شروع یه کاری رو داشتن؟ بابا طرف اونور دنیا هزار بار شکست میخوره. زندگیش مصادره میشه.. ولی باز تلاش میکنه. باز تلاش میکنه. اینجا به دانشجو میگی یه کاری بکن. میگه دلت خوشه؟! تا ....هستن، من چکارم؟!! نمیدونم موسسین دیجی کالا، نت برگ، کافه بازار و... ؟! (4115072) (alef-11)
 
United States
۱۳۹۵-۱۰-۲۵ ۰۲:۱۴:۳۴
چه جالب اتفاقا امروز پسرم از من پرسید معنی «کمیت» و «کیفیت» چیه و چه فرقی با هم دارن؟! (4115098) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۱۰-۲۵ ۰۴:۳۹:۱۵
من استاد دانشگاه هستم و سالهاي طولاني را خارج از كشور علاوه بر سالهاي تحصيل زندگي كردم. اين آمار نقطه ضعف نيست، نقطه قوت است. شما امريكا و انگليس هم برويد فارغ از تحصيل ضعيف هم دارند. قدر داشته هاي خود بدانيم. چند وقت پيش مطرح شد كه انگليس از عدم رغبت دانش آموزان به ادامه تحصيل در رشته هاي مهندسي ابراز نگراني كرده، و يا هاارتض از شتاب علمي ايران در فناوري كه برتري اسراييل را زير سوال مي برد ابراز نگراني كرده بود. البته بايد از اين فرصت بهتر استفاده كنيم ولي ان را زير سوال نبريم. (4115126) (alef-11)
 
احد
Spain
۱۳۹۵-۱۰-۲۵ ۰۸:۲۲:۰۶
سلام شما دوست عزیزی که از المان پیغام دادید و در دانشگاه ازاد تدریس میکنی ! عدم توانایی محصلین در ارائه کوچکترین خدمات مهندسی به خاطر داشتن اساتید توانمند و با سوادی همچون شما ست ! پیاده شو با هم بریم !! (4115295) (alef-3)
 
مهدی بیباک
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۱۰-۲۵ ۰۹:۰۸:۱۳
البته باید به این نکته توجه داشت که دامنه رشته های مهندسی بسیار متنوع و گسترده است و از رشته های مهندسی کشاورزی و صنایع گرفته تا رشته های عمران و مکانیک و برق در صورتیکه رشته های پزشکی اینطور نیست . لذا مقایسه کمی ایندو و قضاوت در مورد آنها به این شکل درست نیست . (4115377) (alef-3)
 
بهلول
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۱۰-۲۵ ۲۳:۵۰:۱۲
بنده به واسطه‌ی تدریس در رشته فنی و مهندسی در یکی از بهترین دانشگاه‌های مشاهده کرده‌ام که به جز دانش‌آموختگان فنی چند دانشگاه معتبر دولتی اغلب دانش‌آموختگان (حتی بسیاری از آن‌هایی که از مراکز دولتی مدرک گرفته‌اند) از درک ساده‌ترین مسائل فنی و مهندسی عاجزند. این معضل بزرگ معلولِ مستقیم گرایش عجیب سکانداران آموزش عالی در یک دهه‌ی گذشته به توسعه‌ی کمّی رشته‌های فنی و غفلت شبهه‌برانگیز آن‌ها از توسعه کیفی است. نکته تاسف‌آور این که نتیجه چنین رویکردی نه تنها افزایش دانش‌آموختگان بی‌سواد و بی‌کار، که کاهش شدید کیفیت پژوهش اصیل و کاربردی در این رشته‌ها نیز هست. (4117026) (alef-13)
 
Romania
۱۳۹۵-۱۰-۲۶ ۱۸:۱۶:۰۶
به دلیل نور چشمی بودن اون دانشگاهها و شارژ بودجه قابل توجهی است که به این دانشگاهها می شود و همچنین رتبه های برتر غیر از تهران و شریف و ...کجا بروند؟ اگر دانشگاهها غیر دولتی بودند و بورس محور اونوقت می دیدیم چه کیفیتی به ظهور می رسه .در ضمن 2 سال ایست مغزی سربازی فراموش نشود. (4118368) (alef-11)
 
Romania
۱۳۹۵-۱۰-۲۶ ۰۳:۴۷:۵۹
به برکت دانشگاه آزاد و غیر انتفاعی و پیام نور مهندس بی سواد بیکار زیاد داریم (4117157) (alef-11)
 
ارشد صنایع
Europe
۱۳۹۵-۱۱-۰۳ ۱۴:۲۰:۵۴
به دانشکاه ازاد ربطی نداره. حتی سراسری هم دانشحوی بی عرضه زیاد داره. باور نداری برو سر کلاس هاشون بشین ببین. (4130909) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۱۰-۲۶ ۰۹:۱۸:۵۰
این همه از مهندسهای بیسواد صحبت کردید لطفا از پزشکها ی بیسواد با تشخیص های اشتباه و ادعاهای زیادشون هم بگید که هر چی میگیرن باز میگن کمه .نه مناطق محروم حاضرن برن خدمت کنن نه به درامد معمول راضی اند در حالیکه ما نیروهای متخصص بسیار باسواد و قابلی در دورترین مناطق با حقوق بسیار معمولی داریم نمونه اش هم عسلویه است (4117411) (alef-11)
 
United States
۱۳۹۵-۱۰-۲۶ ۱۰:۰۹:۰۶
از این درصد دانشجویان و مهندسین نخبه مهاجرت می کنند. نظام فکری برای جلوگیری از مهاجرت تحصیل کردگان و نخبگان بگیرد. بجای دعوا های سیاسی و اینکه هواپیماخوب است یا بد زمینه کاری، رفاهی و اجتمایی راطوری فراهم کنند تحصیل کرده ها بجای مهاجرت زندگی در وطن را ترجیح دهند. راستی هیچ کسی در این نظام فکر کرده چرا مملکت ما در فرار مغز ها در جهان رتبه اول را دارد؟ چرا بایستی سالانه بیش از هزاران و شاید بیشتر مهاجرت کنند ولی هیچکس برایش مهم نباشد واقعا چرا؟ (4117490) (alef-11)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.