نظر منتشر شده
۲۹
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 424187
قرائت گزارش سانحه ریلی سمنان در مجلس/ واکنش نمایندگان: وزیر راه در حادثه سمنان مقصر است/استیضاح «آخوندی» باید به صحن مجلس بیاید
بخش خبری الف، ۲۴ آذر ۹۵
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۵۳
امروز کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در رابطه با سانحه ریلی ۵ آذرماه ۱۳۹۵ در استان سمنان؛ به ارائه گزارش پرداخت.

روند رسیدگی به این پرونده به دستور ریاست مجلس از همان روز حادثه شروع با حضور در منطقه و ضمن بازدید از محل سانحه و عیادت از مصدومین در بیمارستان، مذاکره اولیه با مقامات محلی از جمله استاندار، دادستان و دیگر مسئولان حاضر در استان، روند رسیدگی آغاز شد.
 
واکنش ها به این سانحه از همان ابتدا با دستگیری چند تن از کارکنان و همچنین استعفای مدیر عامل راه آهن آغاز شد. پس از بررسی این حادثه و قرائت گزارش کمیسیون عمران در صحن علنی مجلس؛ بار دیگر شاهد موج واکنش ها نسبت به این فاجعه هستیم.

پس از قرائت گزارش کمیسیون عمران، علی مطهری نایب رئیس دوم مجلس که اداره جلسه علنی را بر عهده داشت، اعلام کرد که بر اساس آئین‌نامه، نماینده دولت می‌تواند ۱۵ دقیقه در رابطه با سانحه و این گزارش صحبت کند، اما نماینده دولت با اشاره سر و دست اعلام کرد که صحبت نمی‌کند و در جایگاه حاضر نشد.

در نهایت تعدادی از نمایندگان به بیان دیدگاه‌های خود درباره این حادثه پرداختند.
 
حادثه قطار تبریز-مشهد در کل نشان دهنده ضعف مدیریت در وزارت راه و شهرسازی است، البته ممکن است که وزارتخانه در برخی حوزه ها موفق بوده، اما اینجا مقصر است.
به گزارش خبرگزاری خانه ملت، علی مطهری پس از قرائت گزارش کمیسیون عمران مجلس درخصوص سانحه ریلی در استان سمنان گفت: بر اساس گزارش کمیسیون و گزارشات دیگر، بروز حادثه مربوطه دلایلی داشته، یکی از دلایل خراب بودن دستگاه کنترل بود که ظاهرا گاهی چراغ قروز بوده ولی چون تکرار شده، اپراتورها فکر کردند که این مسئله اشتباه است و خیلی جدی نگرفته اند.
نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: یکی دیگر از دلایل این بود که آموزش ضمن خدمت اپراتورها جدی نگرفته شده بود، همچنین بی مسئولیتی اپراتورهای قبلی و بعدی که خیلی راحت از کنار موضوع گذشتند که این مسئله باز به مدیران بالا دست برمی گردد.

وی افزود: از طرف دیگر متأسفانه کمک رسانی به حادثه دیدگان نیز بسیار ضغیف بوده که البته سایر دستگاه ها هم در اینجا مسئول هستند، اما این حادثه در کل نشان دهنده ضعف مدیریت در وزارت راه و شهرسازی است، البته ممکن است که وزارتخانه در برخی حوزه ها موفق بوده، اما اینجا مقصر است و حتما باید پاسخ بدهد تا اینکه حوادث این چنینی تکرار نشود.
 
سیستم ATC در حادثه ریلی سمنان درست عمل کرده اما به صورت دستی خارج شده است.

به گزارش فارس، مهرداد لاهوتی در نشست علنی امروز، درباره سانحه برخورد دو قطار در سمنان گفت: مکالمات و فایل‌های صوتی آن نشان دهنده این است که سیستم ATC به درستی عمل کرده و اشکالی در کار آن نبوده است. 

وی افزود: در این جا حادثه انسانی روی داده و نباید سیستم خارج می‌شد و در حالی که گفته می‌شود این سیستم به صورت خودکار خارج شده اما اینگونه نیست و سیستم را به صورت درستی خارج کرده‌اند. 

نماینده مردم لنگرود در مجلس اظهار داشت: مدت زمان حضور امدادگران در حادثه و این که ستاد مدیریت بحران استان چه زمانی متوجه می‌شود و چه زمانی حادثه را مدیریت کرده همگی عواملی بوده که باعث شده آمار کشته‌ها در حادثه ریلی سمنان بالا برود. 

لاهوتی خاطرنشان کرد: اگر ما این نقیصه را برطرف نکنیم باز هم شاهد حوادث مختلف در کشور خواهیم بود. 

وی افزود: علاوه بر وزیر راه ما نمایندگان نیز در خصوص حادثه ریلی سمنان مسئولیم. واگنی که در حادثه ریلی سمنان دچار سانحه شده بیش از 40 سال عمر داشته و سایر واگن‌های ما نیز همین وضعیت را دارند. متوسط عمر لکوموتیوهای ما بالای 31 سال است و ما بر اساس قانون باید عمر این لکوموتیوها را به زیر 15 سال می‌رساندیم. 

نماینده مردم لنگرود در پایان گفت: ما باید از تکرار اینگونه حوادث تلخ جلوگیری کنیم و فرسودگی که امروز در ناوگان ریلی وجود دارد باید برطرف شود و کمبودهایی که در بحث بالگردها وجود دارد و مشکلاتی که در اساسنامه شرکت راه‌آهن وجود دارد باید مرتفع شود.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: تا به نتیجه رسیدن کار کارشناسی نباید تصمیم گیری عجولانه در زمینه مقصران حادثه قطار تبریز- مشهد داشت.

به گزارش خانه ملت، علی گلمرادی در نشست علنی امروز (چهارشنبه، 24 آذرماه) مجلس شورای اسلامی در واکنش به گزارش مقدماتی کمیسیون عمران در خصوص سانحه ریلی در استان سمنان گفت: حادثه مذکور دلخراش و نگران کننده بود اما اقدامات بعد از حادثه تا حدودی در قیاس با حوادث پیش آمده قبلی متفاوت بود.

نماینده مردم ماهشهر، امیدیه و هندیجان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مهم ترین اقدام عاجل ورود مجلس و کمیسیون عمران برای بررسی دقیق آن بود، همچنین وزارت راه و شهرسازی از طریق استعفای مدیرعامل راه آهن تابوشکنی کرد.

وی گفت: اما باید بپذیریم تا زمانی که کار کارشناسی و عاملانه در خصوص این حادثه صورت نگرفته است، باید فضای مجلس و دولت در آرامش کامل باشد، بعد از نتیجه گیری مطلوب با هر فردی که در این زمینه مقصر باشد مجلس و دولت برخورد خواهد کرد.

این نماینده تاکید کرد: بنابراین تا روز قطعی شدن علت حادثه تصمیم گیری های عجولانه درست نیست، متاسفانه بلافاصله بعد از حادثه برخی به دنبال جمع آوری امضا برای استیضاح وزیر بودند که کار منطقی نیست چرا که خانه ملت جای تصمیم گیری های درست است.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: خانه ملت بعد از کار کارشناسی با هر کسی که مقصر باشد برخورد می کند و به دولت نیز توصیه می کنیم که چنین حادثه ای تکرار نشود چرا که تکرار آن یعنی زد و بندهای سیاسی.
 
گزارش وزارت راه درخصوص سانحه قطار در سمنان پاشیدن نمک روی زخم مردم است/ بخشی از سیستم ریلی کشور غیراستاندارد است 

به گزارش خانه ملت، غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی درخصوص گزارش کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی درخصوص سانحه ریلی در استان سمنان گفت: من به گزارش ارائه شده اعتراض دارم، زیرا این گزارش بیشتر شبیه یک داستان و قصه است، زیرا در این حادثه حدود 50 نفر از هموطنانمان زنده زنده در آتش سوختند و به نظر من مجلس نقش خود را به درستی ایفا نکرده است، از طرف دیگر من با اینکه خودم با استیضاح وزرا در عمر پایانی دولت مخالف هستم، اما معتقدم دادن چک سفید به وزرا کار درستی نیست. اینکه وزیری بگوید تحت هیچ عنوان من در 6 ماهه پایانی دولت تغییر نخواهم کرد، مسئله درستی است؟

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مسئولان وزارت راه و شهرسازی گزارشاتی را درخصوص ابعاد حادثه داده اند که این بیشتر نمک پاشیدن روی زخم مردم بود. به نظر من وزیر راه و شهرسازی در رابطه با این حادثه مقصر است، زیرا سیستم ATC  که روی لوکوموتیوها نصب شده، 3 خاصیت عمده دارد. ما در این رابطه یک استاندارد به نام SIM داریم که این استاندارد از یک تا چهار تعریف می شود. حال شرکت سازنده این سیستم این استاندارد را برای ما نیاورده است، یعنی این سیستم فاقد ابتدایی ترین استانداردهای بین المللی است.

وی ادامه داد: وزارتخانه در گزارشات خود آورده است که به علت تحریم نتوانسته این استانداردها را به کشور بیاورد، این در حالی است که ده ها شرکت در وزارت نفت این استانداردها را دارند. سیستم ATC تجهیزاتی دارد به نام UNBOARD، که اگر تجهیزات نصب نشود، این سیستم هیچ خاصیتی نخواهد داشت. سیستم ATC که در مسیر تبریز- مشهد بوده فاقد این تجهیزات و استانداردها بوده است. دوستان ما اعلام کرده اند که تمام این قطارها دارای این سیستم هستند، اما به طور متوسط در شرایط کنونی از 15 هزار و 608 لوکوموتیو که مسیر تهران-مشهد را طی می کند، فقط 604 لوکوتوتیو این سیستم را دارند، یعنی 58 درصد قطارهای مسیر تهران- مشهد فاقد این سیستم هستند. آنهایی هم که این سیستم را دارند، چون فاقد UNBOARD هستند، هیچ خاصیتی ندارند.

جعفرزاده ایمن آبادی ادامه داد: از طرف دیگر در 6 ماهه نخست سال 95 سه هزار و 988 بار سیستم atc  خراب شده، یک شاخصی وجود دارد به نام  ntbf، که این شاخص تعریف سطح قابلیت اطمینان تجهیزات نصب شده است، در هفته های پایانی 6 ماه نخست به طور متوسط 111 خبرای گزارش شده که این به طور روزانه 15 خرابی بوده، که مدت زمانی بین هر دو خرابی به کمتر از 20 ساعت رسیده است.

وی افزود: آیا وقتی مردم می گویند که در این کشور کسی برای جان ما ارزش قائل نیست، خلاف می گویند؟ حال دو داستان در این موضوع وجود دارد؛ یکی از آنها قصور وزارت راه و شهرسازی است. البته من نمی گویم با آن اپراتور و کنترلر برخورد نشود، اما در شرایط کنونی با افرادی برخورد می کنند که حتی یک ساعت آموزش ضمن خدمت ندیده اند. عامل دیگر سیستم ها و تشکیلات وزارت راه بوده و از همه این مسائل بدتر این بوده که سیستم امداد و نجات و کمک رسانی ما در بدترین وضعیت قرار دارد.

این نماینده مردم در مجلس دهم ادامه داد: متاسفانه در حدود 3 ساعت زمان سپری شده تا دو هلی کوپتر در مکان حادثه بدون حتی یک کپسول آتش نشانی حاضر شوند! من قصد ندارم با احساسات و عاطفه کسی بازی کنم، اما در اوایل تصادف تعداد کسانی که آسیب دیدند از تعداد انگشتان یک دست کمتر بوده است. می دانید آنها چطور سوخته اند؟ آنها حتی یک چکش نداشتند تا شیشه قطار را شکسته و خارج شوند! آنها با نردبانی که در آنجا بود خواسته اند که شیشه را بشکنند و خارج شوند، اما آن نردبان خم شد و موفق نشدند از آن استفاده کنند، و مردم زنده زنده در آتش سوختند. آقای مطهری من از شما خواهش می کنم استیضاح وزیر راه و شهرسازی را حتما به صحن مجلس بیاورید.

هر وزیری در هر دولتی باید بداند که تا دقیقه 90 به نمایندگان مردم پاسخگو باشد. من از شما خواهش می کنم برای احقاق حقوق مردم اجازه دهید که این پرسش و پاسخ صورت بگیرد.
 
خون کشته‌شدگان حادثه برخورد دو قطار بر گردن وزیر راه و شهرسازی است/ آقای آخوندی! استعفا دهید


به گزارش فارس، نادر قاضی‌پور نماینده مردم ارومیه درباره گزارش کمیسیون عمران مجلس در مورد سانحه ریلی استان سمنان اظهار داشت: در اینجا باید از آیت‌الله آملی‌لاریجانی به خاطر دستور و رسیدگی سریع به دادگستری و دادستانی، برای رسیدگی کیفری به مسئله تشکر کنم.

وی افزود: فراکسیون کارگری و فراکسیون مناطق تُرک‌نشین مجلس شورای اسلامی هر دو برای شناسایی عاملان اصلی حادثه قطار مصّر و جدی هستند، از این رو برخورد با نیروهای کارگری و نیروهای پایین‌دست مدنظر ما نیست، انگشت اشاره ما به سمت کَله‌گُنده‌هاست، آنهایی که باید از اول به فکر جلوگیری از بروز این حادثه و حوادث مشابه باشند. آقای دکتر آخوندی! اگر خدای ناکرده خانواده شما می‌سوختند، اینطور ساکت و خونسرد از کنار مسئله عبور می‌کردید؟ یا اینکه ما نمایندگان مجلس را مقصر می‌دانستید، البته ما هم تقصیر داریم، زیرا پول و اعتبار در اختیار شما می‌گذاریم، ولی نظارت نمی‌کنیم.

وی افزود: در حادثه قطار مشهد حداقل 50 انسان بی‌گناه و متدین ولایت‌مدار فوت کردند، از این رو فراکسیون کارگری و فراکسیون مناطق تُرک‌نشین تا آخرین مرحله رسیدگی و استیضاح و سوال از مقامات مربوطه اقدام خواهند کرد، آقای آخوندی! در هر کارگاهی که حادثه رخ دهد، اول رئیس کارگاه را مورد بازخواست قرار می‌دهند، به طور مثال حادثه ریلی در شرکت ایران خودرو که منجر به کشته شدن 5 کارگر شد، ما فراکسیون کارگری مجلس هشتم، با مدیرعامل وقت ایران خودرو طرف بودیم، نه با راننده تریلی خاطی؛ بنابراین آقای آخوندی! تصور نکنید که برخورد با شما یک برخورد غیرعادی است، باید همین‌طور باشد، اگر در سال 1382 در جریان انفجار قطار نیشابور، وزیر وقت استعفا می‌داد و رئیس‌جمهور وقت وی را عزل می‌کرد، امروز شاهد این اتفاق ناگوار نبودیم.

قاضی‌پور تصریح کرد: آقای رئیس! جان انسان‌ها عزیز است، لازم است بدانید که تک‌تک کشته‌شدگان توسط کسانی که می‌توانستند مانع آن شوند، یا غایب بودند در صحنه یا کوتاهی کرده‌اند که در نهایت موجب کشته‌شدن این عزیزان شد. آیا ما می‌توانیم از خون این انسان‌ها بگذریم؟ آیا این مسئله بر گردن شما نیست؟! البته که هست؛ آقای وزیر! بسیار بهتر بود که شما همان روز اول استعفا می‌دادید و هنوز هم دیر نشده است و با استعفای شما حداقل بازماندگان یک تسلی خاطر می‌یابند؛ از آقایان فرهنگی، سعیدی، بیگی و خانم زهرا ساعی نمایندگان تبریز قهرمان که این موضوع را پیگیری کرده‌اند، تشکر می‌کنم.

وی ادامه داد: متأسفانه هنوز گزارش کتبی کاملی از سوی وزرت راه و شهرسازی دریافت نکرده‌ایم تا نحوه رسیدگی به خانواده بازماندگان روشن باشد، قطعاً باید نحوه رسیدگی به بازماندگان و خانواده جانباختگان روشن باشد. در اینجا از امام جمعه تبریز، ولی‌فقیه آذریایجان، فرماندهان کشوری و لشگری و وزرا برای حضور در مراسم تشییع جانباختگان تشکر می‌کنم.
 
سانحه ریلی سمنان را تا رسیدن به وضعیت ایمن دنبال کنیم 

نماینده تبریز در مجلس با اشاره به اینکه ترمز قطارها در روسیه که دمای میانگین آن از دمای میانگین ایران بسیار پایین‌تر است یخ نمی‌زند، گفت: باید موضوع سانحه ریلی را تا رسیدن به وضعیت ایمن دنبال کنیم.

به گزارش فارس، محمدحسین فرهنگی نماینده مردم تبریز درباره حادثه ریلی استان سمنان گفت: هر ساله جمعیت بسیاری از آذربایجان در سالروز شهادت امام رضا (ع) به مشهد می‌روند و برخی مسافران قطار حادثه‌دیده تبریز - مشهد برای اولین بار به این سفر می‌رفتند.

وی ادامه داد: در میان قربانیان حادثه نوجوانی بود که خداوند او را پس از ۱۴ سال به پدر و مادرش عطا کرده بود که هر سه قربانی شدند و یا پدری همسر و دو فرزند و مادر و مادر همسر خود را در این سانحه از دست داد.

فرهنگی با طرح این پرسش که معنای بی‌اعتبار شدن اخطار سیستم ATC در این سانحه، چیست؟ معنای خارج کردن دستی سیستم از حالت اضطرار چیست؟ معنای توقف قطار جلویی به علت یخ زدن سیستم ترمزهایش چیست؟

وی با اشاره به اینکه بزرگترین شبکه ریلی دنیا در روسیه قرار دارد که میانگین دمای آن بسیار از میانگین دما در کشور ما پایین‌تر است، خاطرنشان کرد: بخشی از این شبکه ریلی در روسیه در سیبری قرار دارد اما چنین اتفاقاتی در آنجا نمی‌افتد.  

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی، شرایط به وجود آمده در سانحه ریلی قطار تبریز - مشهد را موجب زیر سؤال بردن ایمنی حمل‌ونقل ریلی کشور خواند و گفت: تأکید می‌کنم که همه این موضوع را به صورت یکپارچه تا رسیدن به وضعیت ایمن دنبال کنیم و ما طرحی در این باره آماده کرده‌ایم که باید اعلام وصول شود.
 
راه آهن با مشکلات عدیده ای روبه رو است 

عضو هیات رییسه مجلس با بیان اینکه مقصر اصلی را نباید خطای انسانی عنوان کرد، گفت: سیستم راه آهن با مشکلات عدیده ای روبه رو است که باید به صورت ریشه ای برطرف شود.

به گزارش برنا، علی اصغر یوسف نژاد در خصوص سانحه ریلی 5 آذرماه 95 در استان سمنان با تاکید بر اینکه نباید مجددا چنین حادثه ای تکرار شود، گفت: کمیسیون عمران در حد بضاعت به موضوع ورود پیدا کرد البته لازم بود برای ارائه گزارش دقیق تر از نمایندگان استان آذربایجان نیز استفاده می شد.
نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس شورای اسلامی بر همین اساس تصریح کرد: عده ای از افراد حین حادثه از بین رفتند اما عده ای دیگر به خاطر عدم رسیدگی و مدیریت بحران که متاسفانه ضعیف عمل کرد جان خود را از دست دادند.

وی در ادامه با بیان اینکه استانداردهای کیفی در این حادثه زیرسوال رفت، یادآور شد: یخ زدن ترمز قطار در دنیا کم نظیر است چرا که برخی کشورها دارای حرارت صفر و زیر صفر هستند اما قطارها با چنین حادثه ای روبه رو نمی شوند.

یوسف نژاد همچنین با اشاره به ضعف سامانه کنترل راه آهن اظهار داشت: اساسنامه شرکت راه آهن نیز دارای اشکالاتی است که باید اصلاح شود، لذا مجلس در کنار دولت به این مسئله ورود پیدا می کند تا با همکاری وزارت راه مسائل حمل و نقل ریلی برطرف شود.

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی در پایان با تاکید بر اینکه نباید مقصر اصلی را روی خطر انسانی تمرکز داد، خاطرنشان کرد: اینکه یک یا دو نفر را مقصر حادثه ریلی بدانیم درست نیست چرا که سیستم به طور کل اشکال دارد و باید به صورت ریشه ای مشکلات برطرف شود.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
کلمات کلیدی : برخورد قطار+ آتش گرفتن قطار مسافری+تصادف قطار+گزارش کمیسیون عمران
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۹-۲۴ ۱۳:۰۶:۴۷
برای بنده جالبه این نماینده های عزیز زمان حادثه نیشابور کجا بودند؟ آیا اون موقع هم از این موضع گیری ها کردند یا فقط سکوت بود؟ (4066289) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۹-۲۴ ۱۴:۲۱:۱۳
آخوندی چهار سال فقط حرف زد
اون از مسکن اجتماعی اینم از پوز دادن به سیستم هوشمند قطارها (4066421) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۹-۲۴ ۱۶:۰۹:۵۸
اين سيستمهاي اشغال زمان كي خريداري و نصب شد!!! كاش اونا رو هم مي اوردند محاكمه ميكردن! بخاطر تحريمها چطوري خارجي ها جنسهاي قلابي به ما انداختن! و مردم بايد تاوانش رو پس بدن! (4066565) (alef-13)
 
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۹-۲۵ ۰۸:۱۶:۲۷
این سیستم در زمان دولت کلید خریداری و نصب شده است و صد در صد تقصیر به عهده این دولت است و مثل قضیه هشت هزار میلیاردی به جای فرافکنی بهتر است به دنبال نسیان و آلزایمر خودخواسته باشید. (4067336) (alef-3)
 
United States
۱۳۹۵-۰۹-۲۵ ۱۰:۴۹:۲۹
یعنی تا صد سال دیگر ربط می دهید به دولت بی لیاقت قبلی؟! خوب سه سال وقت داشتند مدیران و سیستم های ناکارامد را تصحیح کنند. جان انسانها شوخی نیست! (4067538) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۹-۲۴ ۱۶:۰۲:۱۷
چه ربطی دارد؟ حادثه نیشابور دوازده سال پیش رخ داده در زمان مدیریت علی خرم، وزیر راه دولت خاتمی،
فاجعه انفجار قطار نیشابور که بزرگترین سانحه راه آهن در ایران است، در روز ۲۹ بهمن سال ۱۳۸۲ (یک روز پیش از انتخابات هفتمین دوره مجلس شورای اسلامی) در نزدیکی ایستگاه خیام در ۱۷ کیلومتری نیشابور رخ داد که در آن ۳۲۰ نفر کشته و ۴۶۰ نفر زخمی شدند. اکثر کشته شدگان از نیروهای امدادی و انتظامی و نیز مردمی بودند که برای تماشای تصادف دو قطار با هم آمده بودند. پس از حادثه، به پیشنهاد شورای شهر مقرر شد آتش‌نشانان کشته شده در این حادثه شهید شمرده شوند. شدت انفجار (که معادل ۱۸۰ تن TNT تخمین زده شده است) به حدی بود که چندین روستای اطراف آن تخریب شد و صدای مهیب آن در نیشابور و حتی مشهد هم شنیده شد. هیچگاه از سوی مقامات علت دقیق حادثه و محموله آن قطار باری که توانست این چنین انفجار و تخریبی ایجاد کند به درستی اعلام نشد. (4066550) (alef-13)
 
من
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۹-۲۴ ۱۶:۰۸:۵۶
جانم اون زمون دوران اصلاحات بود و مجلس هم کلا اصلاحاتی بود، قدرتشون نرسید، با این که نزدیک ۴۰۰نفر سوختن و خاتمی ککش هم نگزید!!!! (4066563) (alef-13)
 
United States
۱۳۹۵-۰۹-۲۴ ۱۸:۴۹:۳۱
من هم موافقم اگر در زمان دولت اصلاحات مجلس با حادثه قطار نیشابور برخورد جدی و قاطع میکرد این حادثه شاید روی نمی داد (4066762) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۹-۲۵ ۰۷:۵۵:۰۵
اون موقع مجلس ششم بود و اولویت با حاشیه ها! (4067302) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۹-۲۴ ۱۳:۳۵:۰۲
با استیضاح آخوندی صددرصد موافقیم (4066337) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۹-۲۴ ۱۶:۲۷:۴۰
آنها حتی یک چکش نداشتند تا شیشه قطار را شکسته و خارج شوند! آنها با نردبانی که در آنجا بود خواسته اند که شیشه را بشکنند و خارج شوند، اما آن نردبان خم شد و موفق نشدند از آن استفاده کنند، و مردم زنده زنده در آتش سوختند. آقای مطهری من از شما خواهش می کنم استیضاح وزیر راه و شهرسازی را حتما به صحن مجلس بیاورید. (4066588) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۹-۲۴ ۱۳:۳۵:۱۷
اگه بذارن (4066340) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۹-۲۴ ۱۳:۴۰:۱۵
وزیری که خواستار حذف تنها نهاد حمایت از مصرف کننده است، نباید جایی در نظام تصمیم گیری کشور داشته باشد. (4066352) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۹-۲۴ ۱۳:۴۰:۳۴
امیدوارم نمایندگان وجدان و اخلاق خودشان را مانند دو استیضاح قبلی زیر پا نگذارند و وزیر ناکارآمد را از کار برکنار کنند. (4066354) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۹-۲۴ ۱۳:۴۳:۵۸
سیستم کنترل اتوماتیک درست عمل کرده بوده و فرد خودش اون رو خارج کرده لذا به نظر بنده این صحبتها خیلی وجاهت نداره و بیشتر سیاسی کاری است. نمیشه که تقصیر و کم کاری یک کارمند رو انداخت گردن وزیر ضمن اینکه مدیرعامل راه اهن هم که استعفاء کرد. (4066363) (alef-13)
 
United States
۱۳۹۵-۰۹-۲۴ ۱۸:۵۳:۱۱
بهتر در مورد کارایی سیستم atcیکبار دیگه گزارش کمیسیون عمران بخونید.... (4066766) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۹-۲۴ ۱۹:۰۳:۵۴
شما خودت سیستم کنترلی که چهار هزار مرتبه خطا داشته رو اصلا قابل اطمینان میدونی؟
اون اوپراتور هم به گمان اینکه سیستم طبق معمول خطا داره، دستور حرکت داده.
پیدا کنید سن پرتقال فروش را. (4066784) (alef-3)
 
شعبان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۹-۲۴ ۱۴:۱۹:۵۷
وزیر راه باید استعفا بدهد درهمه حوزه ها عملکردش ضعیف بوده است دراین سه سال و اندی ایشان چه عملکرد مثبتی داشته اند لطفا بیان کنید تا مردم و کارکنان وزارتخانه بفهمند . (4066417) (alef-13)
 
محمد مهدی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۹-۲۴ ۱۴:۲۶:۱۵
مشکل اصلی خود وزیر است (4066431) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۹-۲۴ ۱۴:۴۴:۲۳
آقا این مملکت وقتی درست میشه که نیروهای کاری او قبل از استخدام دردانشگاههای فنی مرتبط با شغل تعلیم رسمی ببینند کار اموزی بروند ومدرک اخذ کنند یک نیروی قدیمی با سن نزدبک به بازنشتگی دیگر توان یاد گیری تکنولوژی جدید را ندارد جوانان را در یابید نیروی کار امد ما در حال هدر رفتن است انوقت آقایان در حال دادن اموزش ضمن خدمت به کارمند خسته وفرسوده هستند معلوم است که او دیگر توان یاد گیری ندارد درد این مملکت از وقتی شروع شد که دیگر اراده ای برای استخدام جوانان وتعلیم انها نبود !!! جوانان را دریابید نیروهاب مستعد را در یابید اساس پذیرش کارکنان را نه بر پایه سهمیه بلکه بر پایه هوش وتوان ولیاقت انها بگذارید ! (4066458) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۹-۲۴ ۱۴:۴۹:۰۶
هم آخوندی باید بره هم تیم مدیریتی ایشون که قراردادهای کذایی با شرکت های متعلق به خودشون رو به صورت ضربدری بین خودشون تقسیم کرده اند . (4066462) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۹-۲۵ ۰۷:۵۷:۵۹
پورسانت ها بیداد میکنند (4067308) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۹-۲۴ ۱۵:۲۰:۴۳
مگر در سالهاي گذشته حمل و نقل ريلي، نوسازي ناوگان ، افزايش ايمني مد نظر مجلس و اولويت بوده براش؟؟ (4066497) (alef-13)
 
Belgium
۱۳۹۵-۰۹-۲۴ ۱۵:۵۴:۴۹
آقای آخوندی بهترین و فعالترین وزیر راه تاریخ جمهوری اسلامی ایران هستن (4066537) (alef-13)
 
۱۳۹۵-۰۹-۲۴ ۱۶:۲۶:۲۳
اقای اخوندی خودش را به اب و اتیش زد تا وزیر شد از فتنه 88 و غیره...حالا چطور این پست را ول کنه................. (4066587) (alef-13)
 
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۹-۲۴ ۱۷:۳۸:۰۰
درود خداوند به وزیر کشاورزی از همینجا دستش رو میبوسم کاش وزیر های دیگه هم مثل وزیر کشاورزی بودند (4066683) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۹-۲۴ ۱۷:۳۹:۴۲
آخوندی کارش درست است مثل سربازی میماندکه اسلحه اش فشنگ نداردایشان هم پول نداردکه کارکند (4066685) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۹-۲۵ ۱۱:۲۷:۵۶
آخوندی باید برود به بازار خودش برسد (4067604) (alef-3)
 
محمد حسین
۱۳۹۵-۰۹-۲۷ ۰۸:۳۲:۴۸
خود آقای آخوندی را نمیدانم اما این روزها هرجا که رفته ام و متخصصان صنایع ریلی را در محلهای کاریشان ملاقات کرده ام میگویند در این مملکت چند نفر از صنایع ریلی مدرن به عنوان یک متخصص سر در می آورند که یکیشان هم همان مدیرعامل مستعفی راه آهن است. از بالا فشار آوردند که او استعفا کند تا خودشان از زیر فشار افکار عمومی خارج شوند. (4069646) (alef-3)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.