نظر منتشر شده
۳۲
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 340784
از ابتدای اجرای طرح نوروزی؛
230 نفر در سوانح رانندگی جان باختند
بخش خبری الف، 6 فروردین 95
تاریخ انتشار : جمعه ۶ فروردين ۱۳۹۵ ساعت ۱۸:۴۵
رییس پلیس راهور ناجا گفت: از ابتدای اجرای طرح نوروزی تاکنون ۲۳۰ نفر در صحنه تصادف رانندگی جان خود را از دست داده‌اند.

سردار تقی مهری عصر جمعه در جمع خبرنگاران همدان اظهار کرد: اجرای طرح ترافیک نوروزی از ۲۵ اسفند ۹۴ آغاز شده و تا ۱۵ فروردین ماه ادامه دارد.

وی اضافه کرد: با هماهنگی و همکاری دستگاه های امدادی و خدماتی و با محوریت پلیس تاکنون شاهد کاهش هفت درصدی جان باختگان سوانح بوده ایم.

وی با ذکر اینکه قانونمندی رانندگان افزایش یافته بیان کرد: با وجود افزایش میزان مسافرت و حجم ترددها در ایام نوروز هم اینک وضعیت ترافیکی روانی در جریان است.

رئیس پلیس راهور ناجا افزود: وضعیت تردد راههای منتهی به شمال کشور پرترافیک بوده و بعلت موج برگشت مسافران از جاده چالوش امروز از سمت کرج به چالوش ممنوعیت تردد اعمال شده است.

سردار مهری تاکید کرد: از ساعت ۱۷ امروز تردد از سمت محور مرزن آباد به کرج بعلت افزایش ترافیک ، یکطرفه شده است.

وی با ذکر اینکه واژگونی با ۴۵ درصد بیشترین سهم را در سوانح جاده ای دارد افزود: انحراف به چپ و تخطی از سرعت مطمئنه بیشترین عامل بروز سانحه در ایام نوروز امسال بوده است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی اضافه کرد: ۵۰ درصد سوانح رانندگی فوتی و جرحی در ساعت ۱۲ تا ۲۰ رخ داده است.

سردار مهری تاکید کرد: خط قرمز پلیس برخورد با تخلفات حادثه ساز بوده و در این راستا از ابتدای اجرای طرح ترافیک تا روز گذشته ۲۵ هزار دستگاه خودرو حادثه ساز متوقف شدند.

وی تصریح کرد: ماموران پلیس راهور در حین اجرای طرح ترافیک هیچ اغماضی با رانندگانی متخلف و حادثه ساز نداشته و با جدیت برخورد می کنند.

وی بیان کرد: با وجود صدور یک و نیم میلیون جلد گواهینامه جدید در سال ۹۴، شماره گذاری یک میلیون و ۳۰۰ هزار دستگاه خودرو جدید و افزایش حجم تردد در کشور ولی میزان تلفات جاده ای روند کاهش داشته است.

وی عامل اصلی واژگونی را رانندگی در حالت خستگی و خواب آلودگی و بی توجهی به جلو ذکر کرد.
 
کلمات کلیدی : تصادفات، جاده ای
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۱-۰۶ ۱۸:۵۶:۱۸
برای کاهش تلفات جاده ای، کافی است که ورود و تردد پراید و پژو 206 به جاده ها ممنوع شود. (3616511) (alef-11)
 
Romania
۱۳۹۵-۰۱-۰۷ ۱۱:۲۱:۲۲
به نظر من سرعت اینها توسط کارخانه با تعویض جعبه دنده محدود رو 110 بشه! شما ببین اگه تصادفات یک دهم نشد! بیشتر از نا امن بودن این ماشین ها مشکل خلاف کاری و سرعت و سبقت غیر مجاز دوستان است! (3616999) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۱-۰۸ ۱۲:۵۲:۲۳
حالا هی یه عده بشینن بگن تو ترکیه و بلژیک بمب ترکیده 30 نفر اونجا مردن 40 نفر اونجا بابا آخه ما خودمون تو خط مقدم جبهه هستیم دادا (3618064) (alef-11)
 
تبریزی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۱-۰۷ ۱۱:۲۶:۲۱
پس جاده های این مملکت هم مثل بقیه چیزاش فقط واسه پولداراست؟ (3617002) (alef-11)
 
مقداد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۱-۰۷ ۱۸:۵۸:۵۹
نخیر دوست عزیز، ماشین های با کیفیت با قیمت مناسب تولید بشه. میدونید وقتی قرار بود ال90 تو ایران تولید بشه، هدف از تولیدش جایگزین کردن پراید با یک ماشین با کیفیت تر و با قیمت کمتر بود؟ اما الان ال 90 گرونترین ماشینیه که داره فروخته میشه. کیفیتش در مقایسه با ماشین های داخل خوبه، ولی قیمتش اونچیزی که باید میبود نیست. (3617342) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۱-۰۷ ۱۴:۲۰:۵۲
تا آنجائی که در رسانه های ایران منتشر شد ، خودرو پژوی 206 در کارنامه ی خود بعنوان خودروی اسپرت ( نه خودروی شهری و خانوادگی ) معرفی و طی دو سال متوالی برنده ی مسابقات رالی بین المللی شده است . البته این خودروی اسپرت دو در ( کوپه ) و دو نفره بوده ( یک نفر راننده و دیگری نقشه خوان ) و برای حفظ تعادل در پیچ های مسابقه یک ورقه ی سربی در کف آن تعبیه شده بوده است . حالا ببینید دوستان به اصطلاح تولید کننده چگونه با تغییرات غیر کارشناسانه و فنی ، ارابه ی کورس در اتومبیلرانی را به اتومبیل خانواده و بدست جوانان حادثه جو سپرده اند و جیب های خود را مالامال ثروت اندوزی توسط جان و خون مردم نموده اند . (3617154) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۱-۰۶ ۱۹:۲۳:۴۸
رانندگی های بد عامل اول بروز حوادث است، اما کیفیت پایین خودروها تعداد تلفات را بالا برده است. احتمالا اگر پراید در جاده ها نبود تعداد تلفات نصف این رقم بود.
به هر حال دست پلیس و اورژانس و نیروهای امدادی درد نکنه که با تلاششون آمار تلفات هر سال رو به کاهشه. (3616527) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۱-۰۷ ۱۴:۱۳:۵۴
اخه از جان بالاتر روی کره زمین دیگه چی داریم؟ وقتی که پراید زیر پای ادمه باید ارومتر برونه ماشین خارجی یه ماه پیش در تهران تصادف کرد پودر شد طرف داشت بالاتی 250 باهاش میراند. ما ماشین خارجی هم زیر پامون باشه با سرعت چند برابر باهاش در جاده می تازیم و تلفات به بار میاریم به نظر من کاملا ناشی از بی فرهنگی خود ما است. شما قوانین رو رعایت کنید اگر تلفات در کل سال به 1000 تا هم رسید اون موقع میگیم خودرو و جاده مقصره اگر رعایت کنیم حتی در جاده بد حتی با خودروی بد به 500 تا هم نمیرسه (3617147) (alef-11)
 
مقداد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۱-۰۷ ۱۹:۰۱:۲۱
کاش روزی برسه که تلفات صفر بشه. هم ماشین ها با کیفیت بشه، هم راننده ها رعایت کنن. البته تکنولوژی اتومبیل سازی در دنیا داره به این سمت پیش میره. با کمک راننده های هوشمندی که دارن بر روی خودرو ها قرار میدن به این هدف نزدیک شدن، و بعید میدن تا 10 سال دیگه ماشینی تولید بشه (، در کارخونه های ماشین سازی سایر کشورها،) که امکان تصادف کردن داشته باشه ! (3617343) (alef-11)
 
رضا
United States
۱۳۹۵-۰۱-۰۶ ۲۰:۳۳:۵۱
یکی از بزرگترین منکرها بی توجهی به حفظ جان دیگران است متاسفانه در کشور ما تصادفات رانندگی آلودگی هوا مواد غذایی غیر استاندارد سیگار و مواد مخدر و... جان انسانهای زیادی را میگیرد ای کاش به جای توجه به مسایل کم اهمیت به اینگونه معضلات توجه میشد چند وقت پیش در تهران بودم شهرداری پلاکاردهای زیادی را در مضرات مصرف نمک و فست فود در بزرگراههای تهران نصب کرده بود که در آگاه ساختن مردم بسیار مفید است واقعا اینگونه کارها جای تقدیر و تشکر دارد. (3616578) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۱-۰۶ ۲۰:۵۵:۲۱
به نظر من با توجه به اینکه در بیش از 90 درصد حوادث رانندگی عامل خطای انسانی دخالت داره باید به این سوال جواب دهیم که چه علتی داره ایرانی ها در نظراتشون راجع به تصادف و میزان بالای کشته ها موضوع رو به سمت مشکل خودرو و جاده منحرف میکنند؟ ایا تخلف رو حق مسلم خود میدانند و نمیخواهند از این حق خود دست بکشند؟ چه دلیلی داره به رانندگی بد خود اعتراف نمیکنند؟ چرا دنبال این هستند به هر نحوی شده خود را مبرا و بیگناه جلوه داده تقصیر را متوجه خودرو و جاده نمایند؟ (3616592) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۱-۰۶ ۲۳:۲۹:۳۶
مثل این میمونه که داعش روزی یک بمب در ایران منفجر کرده باشه (3616698) (alef-11)
 
۱۳۹۵-۰۱-۰۷ ۱۲:۱۵:۱۳
بروکسل دوتا بمب منفجر شد کلا" 30 نفر فوت کردند همه کشورهای دنیا منجمله کشور خودمان " از صمیم قبل" تسلیت گفتند و...
در کشور خودمان خیلی راحت و شیک بیش از 200 نفر کشته شدند صدای هیچ کس در نیامد .
به نظر من در جاده های ایران باید وضعیت فوق العاده اعلام شود و حرکت وسایل سنگین و اتوبوس در ساعات خاصی ممنوع اعلام شود . سرعتها به 60 کیلیومتر محدود شود . تمام جاده های باریک ( همانند چالوس ) یا یکطرفه شود یا موانع سخت بینشان گذاشته شود . هر کس هم تخلف کرد همانند حکومت نظامی به دادگاه معرفی شود ( در آمریکا این کار انجام می شود ) (3617056) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۱-۰۶ ۲۳:۳۴:۲۶
مشکل اصلی سرعت بالاست.اگر سرعت حدود 100باشد امکان کنترل ماشین بسیار بالاست ولی اگر سرعت به حدود 120برسد امکان خطر در جاده های ایران به خصوص در ایام تعطیلات بالا می رود. (3616702) (alef-11)
 
Romania
۱۳۹۵-۰۱-۰۷ ۱۱:۱۸:۳۱
کیه به قوانین توجه کنه! تازه شاکی هم هستند چرا جریمه ها زیاد شده! شکر خدا طرف با پراید 150 تا میره بعد تصادف می کنه می گن پراید نا امنه! اقا پراید نا امن ولی عقلم چیزه خوبیه! من زمانی که پراید داشتم تو جاده 80 تا باهاش بیشتر نمی رفتم یکبار هم تصادف نکرم! (3616997) (alef-11)
 
United States
۱۳۹۵-۰۱-۰۷ ۰۳:۳۱:۵۴
محاله در کشوری که مردمش رانندگی بد و تخلفات مکرر خود را انکار می کنند و مشکل را به جاده حواله میدهند بتوانید تلفات را کاهش دهید.تا زمانی که طرف به تخلف کردن خود اعتراف نکنه وضع همینه (3616801) (alef-11)
 
Germany
۱۳۹۵-۰۱-۰۷ ۰۴:۵۷:۱۸
کنترل پلیس بیشتر و جریمه ها باید 10 برابر بشه تا این مصیبت به حداقل برسه . (3616828) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۱-۰۷ ۰۶:۴۴:۲۷
اگرنام شرکتهای سازنده خودروهایی که باعث این همه کشته شده اند اعلام گردد شاید برای ایمنی ان فکری بشود (3616841) (alef-11)
 
Canada
۱۳۹۵-۰۱-۰۷ ۰۷:۳۷:۰۶
من هم در ایران و هم در کانادا رانندگی کردم. نه جاده های اینجا خیلی بهتره نه ماشین هاشون آنچنانی. فقط و فقط با احتباط رانندگی میکنن و سرعت زیر صد تا (3616853) (alef-11)
 
Netherlands
۱۳۹۵-۰۱-۰۷ ۱۲:۴۷:۱۹
مردم ایران نسبت به خیلی جاهای دیگه عصبی تر هستن دلیلش هم میتونه در خیلی موارد باشه از جمله کمبود شادی و تامین نشدن نیازهای جنسی جوانان به شکل مناسب و غیره (3617085) (alef-11)
 
یوزارسیف
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۱-۰۷ ۰۸:۵۴:۲۳
بیشتر رخدادهای رانندگی ناشی از خستگی و بی نوجهی به جاده و تابلوهاست.
کسی که تا نیمه شب رانندگی کرده و چندساعتی توی ماشین خوابیده و بعد راهی جاده شده.هم خودش و هم دیگران را به زحمت میندازه.
بعضیها مسافرت را در رانندگی در شب و خوابیدن توی پارکها و سختی دادن به خودشون و خونواده میبینند.
هیچ برنامه ای ندارن. (3616882) (alef-11)
 
۱۳۹۵-۰۱-۰۷ ۱۲:۰۸:۰۶
فردی را می شناسم که از شدت حرص و آز در دو جا کار می کند در تهران و یک شهر نزدیک تهران . خودش می گوید 50 درصد مواقع پشت فرمان خواب است ! تا بحال هم 3 دفعه تصادف کرده . جای این افراد در زندان یا آسایشگاه روانی نیست ؟ (3617048) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۱-۰۷ ۰۹:۱۰:۳۴
لازم نیست دشمن برای ما نقشه کشتار بکشه ، ما خودمون نسل خودمونو نابود می کنیم ! (3616887) (alef-11)
 
۱۳۹۵-۰۱-۰۷ ۱۲:۰۹:۴۶
عدم علاقه به ازدواج و فرزند آوری در کشور ما که تنها راه ارضای جنسی مشروع ازدواج است ناشی از نا امیدی به آینده و تلقی کلی مردم از و ضع کشور است . (3617050) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۱-۰۸ ۰۹:۰۷:۰۷
فرمایشات جنابعالی در جای خودش متین اما وقتی پشت فرمان و گاز نشستی و کیلومتر رفت بالای 160 چی ؟ (3617796) (alef-11)
 
محمد رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۱-۰۷ ۰۹:۵۴:۲۷
أمان از بی فرهنگی.فرهنگ وقتی ار بین رفته باشه باید فاتحه همه چیز رو بخونی. (3616920) (alef-11)
 
مازندرانی
۱۳۹۵-۰۱-۰۷ ۱۱:۳۱:۲۳
با اجرای طرح نوروزی 230 نفر کشته
بدون اجرای طرح نوروزی چند نفر؟ (3617006) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۱-۰۷ ۱۴:۰۹:۱۷
قبلا سالانه 30 هزار کشته داشتیم و صدها هزار مجروح الان با اجرای طرح و جریمه و..نصف شده تازه این 200 تا کمه چون پارسال در کل ایام عید بیش از 900 تا بوده فکر کنم به خاطر افزایش جریمه ها یه کم مراعت کردن کلا در این ده سال با کنترل بیشتر سالانه جون 15 هزار نفر نجات پیدا کرده و 150 هزار نفر کمتر کشته شدن (3617146) (alef-11)
 
Hamvatan
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۱-۰۷ ۱۲:۵۸:۱۲
با یک حساب سر انگشتی تا پایان تعطیلات این رقم میرسه به ۴۶۰ نفر که در صورت پیشامد واقعا در نوع خوداش میشه فاجعه حالا پلیس بیاد بگه نسبت به پارسال ان درصد کاهش داشته اما باید قبول کرد مشکل ،مشکل فرهنگی هست و با برنامه تلویزیون و نصب بنر در جاده نمیشه خیلی تاثیر گذاشت فرهنگ رانندگی باید به شکل کتاب درسی در تمام مقاطع تحصیلی به دانش آموختگان تدریس بشه که قطعا بارفرهنگی این قضیه به خانواده هم کشیده میشه باید ریشه ای کار کرد و البته جاده هامون هم خالی از عیب نیست جاده بامهندسی ۴۰ سال قبل تکراری بدون ابزارهای ترافیکی از قبیل گاردریل تابلوهای مصور و غیره خلاصه که برای حل این معضل یک عزم ملی لازمه. (3617095) (alef-11)
 
مجید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۱-۰۷ ۱۳:۳۹:۰۷
مهمترین دلیل جاده و خودرو بی کیفیت هست.
همه تلاش مسئولان برای جان و پیشرفت مردم کشور هست اما هیچ تلاشی در زمینه جاده و خودرو که کیفیت بالا بره نمیشه. واقعا باید تاسف خورد.
دیگه باید چقد کشته بدیم تا درس بگیریم؟
خدا اخر عاقبت ما مردم رو بخیر کنه. (3617126) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۱-۰۷ ۲۰:۳۷:۰۸
حاجی خودرو و جاده نقش دارند اما نه به اندازه رانندگی بد و خلاف و تخلف و...اگر خوب رانندگی کنیم با خودروی بی کیفیت در جاده بد هم اتفاقی نمیفته یه مقدار رجوع کنیم به خودمون و انصافمون و وجدانمون بسیار خلاف می کنیم بسیار (3617419) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۱-۰۷ ۱۵:۵۶:۱۰
مساله به این سادگی رو ما نمیتوانیم حل کنیم حالا بقیه مسائل پیچیده رو چطور میتونیم حل کنیم؟ راه حل ساده است: خوب رانندگی کن ریسک نکن مثل ادم رانندگی کن تخلف کردن حق مسلم تو نیست دست بردار از اصرار روی تخلف 100 بار تخلف کردی چیزی نشد بار 101 ممکنه اتفاق بیفته همه این چند صد هزار نفری که در سالهای اخیر کشته شدن هم مثل شما فکر میکردن و اصلا تصور نمیکردن یه روز تصادف کنن. ولی در یک لحظه اتفاق افتاد. (3617232) (alef-11)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.