نظر منتشر شده
۳۵
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 456452
آمار پلیس: کشته شدن ۱۶۰ نفر، ۳۰۰۰ نفر مجروح و محرومیت ۲۰ هزار راننده پرخطر از ابتدای سفرهای نوروزی/ گزارشی از تصادف زنجیره ای مشهد - نیشابور+ عکس و فیلم
بخش اجتماعی الف، 4 فروردین 96
تاریخ انتشار : جمعه ۴ فروردين ۱۳۹۶ ساعت ۱۹:۳۹
از ابتدای طرح نوروزی تاکنون  ۱۶۰ تن در تصادقات رانندگی کشته بیش از ۳۰۰۰ نفر مجروح شدند.

سرهنگ عین الله جهانی، معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور گفت: برابر آمارها شمار کشته‌های حوادث نوروزی تا کنون در مقایسه با سال گذشته ۲ درصد کاهش داشته است.

معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور ناجا به علت وقوع حوادث رانندگی اشاره کرد و گفت: ۴۳ درصد تصادفات نوروز به دلیل عدم توجه به جلو رخ داده که در آنها استفاده از تلفن همراه و خستگی و خواب آلودگی نقش موثری داشتند. همچنین ۲۰ درصد تصادفات به دلیل سرعت‌های غیرمجاز و ۱۵ درصد سبقت‌های غیرمجاز بوده است که این امر نشان می‌دهد رانندگانی که این تخلفات را مرتکب شده‌اند فقط به رسیدن به مقصد فکر کرده‌اند و چگونه رسیدن برایشان اهمیتی نداشته است.

وی با اشاره به شرایط خاص جوی حاکم در کشور تاکید کرد: با توجه به بارش برف و باران در کشور و لغزندگی شدید معابر احتمال واژگونی‌ها و بروز حوادث افزایش یافته است لذا توصیه می‌کنیم رانندگان حتما سرعت مطمئنه (سرعتی که راننده قادر باشد وسیله را قبل از بروز حادثه کنترل کند) و فاصله طولی مناسب را رعایت کنند چرا که مسافت توقف در زمان بارش برف و باران چند برابر می‌شود لذا لازم است فاصله طولی با وسایل نقلیه جلویی حداقل ۳ برابر راه‌های خشک باشد.

معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور ناجا از توقیف حدود ۲۰ هزار خودرو رانندگان پرخطر از ابتدای نوروز تا کنون خبر داد و گفت: رانندگان پرخطر این خودروها سرعت و سبقت غیرمجاز و انحراف به چپ و راست داشته‌اند و با این اقدامات خود از سفر نوروزی بازماندند.

وی تصریح کرد: همانگونه که در شروع سفرهای نوروزی اعلام کردیم برای بار برگشت مرحله اول و شروع مرحله دوم سفرها مجددا تاکید می‌کنیم که پلیس راهور از تمام اختیارت خود برای توقیف خودرو رانندگانی که آرامش و امنیت جسمی و روحی سایر رانندگان را به خطر می‌اندازند برخورد جدی می‌کند.

آخرین جزئیات از تصادف زنجیره ای مشهد - نیشابور/1 کشته و بیش از 43 مجروح + عکس
رییس مرکز حوادث و فوریتهای پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد از مجروح شدن بیش از 43 نفر در تصادف زنجیره ای اتوبان مشهد-نیشابور خبر داد.

وی گفت: بیش ۴۳ نفر در حادثه تصادف زنجیره‌ای ای ده ها خودرو در اتوبان مشهد به نیشابور در استان خراسان رضوی مجروح شده اند و هم اکنون در حال انتقال به بیمارستان های مشهد هستند.

وی افزود: ۶نفر دیگر هم از مصدومان در همان لحظات اولیه توسط خودرو های عبوری به مراکز درمانی منتقل شده اند. رییس مرکز حوادث و فوریتهای پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد بیان کرد: متاسفانه تاکنون یک کودک نیز در پی این تصادفات فوت شده است.

فیلم
سخنگوی جمعیت هلال احمر خراسان رضوی نیز گفت: بر اثر بارندگی و لغزندگی جاده‌های خراسان رضوی و ایجاد مه شدید در محورهای مواصلاتی استان سه تصادف زنجیره‌ای در محورهای مواصلاتی خراسان رضوی به‌وقوع پیوست و بیش از ۵۰ خودرو با حدود ۲۰۰ سرنشین در این سه حادثه با یکدیگر برخورد کردند.

مجتبی محمودی اظهار داشت: بر اثر بارندگی و لغزندگی جاده‌های خراسان رضوی و ایجاد مه شدید در محورهای مواصلاتی استان سه تصادف زنجیره‌ای در محورهای، باغچه به مشهد (کیلومتر ۱۰)، مشهد به نیشابور (کیلومتر ۸۵) و چناران به قوچان (کیلومتر ۲۵) داشتیم و بیش از ۵۰ خودرو با حدود ۲۰۰ سرنشین در این سه حادثه با یکدیگر برخورد کردند.

وی افزود: نیروهای امدادگر و نجاتگر جمعیت هلال احمر خراسان رضوی از نزدیکترین ایستگاه‌های امدادی به محل وقوع این حوادث اعزام شدند و با همکاری مأموران پلیس راه، اورژانس ۱۱۵ و آتش‌نشانی مشغول نجات و امدادرسانی به مصدومان و حادثه‌دیدگان این حوادث زنجیره‌ای هستند.

سخنگوی جمعیت هلال احمر خراسان رضوی در رابطه با محل وقوع این حوادث، خاطرنشان کرد: براساس آخرین اخبار دریافت شده تا این لحظه که مربوط به حادثه محور باغچه به مشهد در ساعت ۱۲:۴۵ ظهر امروز بوده است تاکنون ۱۲ مصدوم شناسایی شده که یک نفر از آن‌ها که درون یکی از خودروها حبس شده بود رهاسازی شده است.

مدیرکل دفتر آمار، ایمنی و ترافیک سازمان حمل و نقل جاده ای نیز با بیان اینکه محور تهران- مشهد بیشترین تصادفات را در ایام تعطیلات نوروز دارد، گفت: دلیل واژگونی خودرو در این محور خستگی راننده به دلیل نبود منظر راه است.

جواد هدایتی با اشاره به علت اصلی واژگونی خودروها در مسیر تهران- مشهد، اظهار داشت: مسیر تهران- مشهد اقلیم کویری دارد و دلیل نبود منظر راهی، این شرایط خستگی رانندگان را افزایش می دهد و احتمال وقوع تصادفات را افزایش می دهد.

وی با بیان اینکه مهم ترین نوع تصادفات در مسیر تهران – مشهد واژگونی خودرو است، ادامه داد: محور تهران- مشهد از پرتردد ترین محورها در ایام تعطیلات نوروزی است  و مهم ترین علت واژگونی خودروها خستگی و خواب الودگی رانندگان به دلیل یکنواختی مسیر است.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه در این محورها معماری راه اهمیت بسیار زیادی پیدا می کند، اظهار داشت: در ایام تعطیلات نوروز یکی از محورهایی که بیشترین تصادفات را دارد، مسیر تهران- مشهد است چراکه این محور از هیچ معماری راهی برخوردار نیست.
 تصادف زنجیره ای در محور کرج – قزوین تکذیب شد
در پی خبرسازی و انتشار شایعه در فضای مجازی با موضوع برخورد 25 دستگاه خودرو در اتوبان کرج –قزوین و مصدومیت 75نفر، فرمانده پلیس راه استان البرز این خبر را به شدت تکذیب کرد و گفت: مردم اخبار را از صداوسیما و منابع رسمی پیگیری کنند. 

سرهنگ گودرزی گفت: از صبح امروز با توجه به بارش برف و باران چند حادثه مختصر در اتوبان کرج -قزوین رخ داد که به آنها امداد رسانی شد و تاکید کرد هیچ تصادف زنجیره ای در این محور رخ نداده است.
 
کلمات کلیدی : تصادفات جاده ای
 
Canada
۱۳۹۶-۰۱-۰۴ ۱۹:۵۸:۲۵
به خسارتی که به پراید‌ها در مقایسه حتی با ۲۰۶‌ها آماده دقت کنید. باز هم مدیران بی‌ مسولیت صنعت و ماشین سازی کشور، برای ادامه سود ٔبر تولید این ماشین که محصول شکست خرده سال ۱۹۸۰ فورد آمریکا ، یعنی‌ ۴۰ سال پیش که برای رقابت با خودرو‌های کوچک ژاپنی تولید شده بود، تاکید دارند. خوب ، مگر حتما باید خودرو زیر ۲۰ میلیون تومنی داشته باشیم. خودرو ابتدا باید استانداردهای ایمنی را داشته باشد، و بعد وارد بحث قیمت شد. اگر نمیتوانیم خدرویی زیر ۲۰ میلیون تومن با استاندارد ایمنی قابل قبول داشته باشیم، همان نداشته باشیم بهتر است. مگر کشورهای دیگر دنیا نمی‌دانند که خودرو استاندارد زیر ۴۰ میلیون تومن وجود ندارد. اینجوری فکر می‌کنیم زرنگ هستیم و به کشور و خانواده‌های نیازمند و کم درآمد با تولید خودرو ارزان ولی‌ بی‌ کیفیت کمک می‌کنیم، ولی‌ در واقع چندین برابر آن ، هزینه به ملت و همان خانواده ها، تحمیل می‌کنیم. چه زمانی‌ می‌خواهیم متوجه شویم و از این مدیریتهای سیاسی و عوامفریبانه خلاص شویم.

این داستان مدیریت ایرانی‌ و مدیریت ٔبر اساس کسب رضایت ظاهری و رای مردم ، فقط در تولید خودرو غیر استاندارد برای کم درآمد‌ها نیست، وقتی‌ به موتور و لزوم سازماندهی آنها میرسیم و میگیم که چند ده برابر ماشین‌ها در تهران آلوده سازی دارند، فوراً از ترس از دست دادن رای، همه دولت‌ها، سکوت میکنند، و یا در تهران همه می‌دانند که یکی‌ از بزرگترین گره‌های ترافیکی تهران و آلودگی‌ آن ، میدان آزادی و ترمینال غرب هست که هرگز نباید در انجام مستقر میشد، ولی‌ از ۳۰ سال پیش ینی کرباسچی، وقتی‌ صحبت از ساخت آن در منطقه چیتگر میشد که حالا منطقه ۲۲ هست، چه کرباسچی، چه احمدی نژاد و چه قالیباف، حاضر به انتقال آن به آن محدوده نشدند، چون همه سودای ریاست جمهوری و جمع کردن رای داشتند و گمان میکردند که اگر ترمینال غرب را انتقال دهند شاید رای استانهای مناطق غربی و گیلان و آذربایجان را از دست به دهند. و این شده است داستان مدیریت آقایان. یا میخوان با فروش تراکم و نابودی زیست بوم ملت ایران برای قرن‌ها و در واقع همیشه، بگویند مدیر خوبی‌ هستند، یا با دادن یارانه به همه، دنبال جاما کردن رای هستند، و یا با دادن انواع امتیاز به گروه‌های صنفی و سیاسی، به دنبال رای هستند. یا مثلأ وزیر اقتصاد و رئیس بانک مرکزی، برای اینکه همه چیز را تحت کنترل نشان دهند، با افزایش ۳۰ درصدی نقدینگی و بالا بردن سود بانکی‌ به بالای ۲۰ درصد و کنترل ظاهری تورم به بهای از بین بردن فرصتهای شغلی‌ و تولیدی ایران،می‌گویند ما رکورد زدیم و در آستانه انتخابت، به ما رای دهید. تا چنین هستیم، و چنین فرهنگ مدیریتی داریم هرگز تصور بهتر شدن امور را نکنید. (4216336) (alef-13)
 
Hungary
۱۳۹۶-۰۱-۰۴ ۲۲:۴۳:۴۷
بسه دیگه. الان هم مقصر پراید بود یا رانندگی مردم و رعایت نکردن فاصله طولی؟ (4216480) (alef-13)
 
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۱-۰۵ ۰۲:۵۱:۱۱
من از تمام مردم معذرت می خواهم
از الف هم مغذرت می خواهم
اما باور کنید خارجی اونده بود جاده های ایران و ظرژ رانندگی مردم به خصوص فاصله طولی رو می دید
می گفت مطمنید مست نیستن؟ (4216610) (alef-11)
 
Canada
۱۳۹۶-۰۱-۰۵ ۰۶:۲۱:۵۳
واقعاً برخی‌ دوستان ایرانی‌ و ما، چه در داخل کشور چه در خارج کشور، از همان مشکل بیشتر ما ایرانیها رنج میبریم، یعنی‌ علاقه عجیبی‌ داریم که همه چیز را صفر یا صد، سیاه یا سفید ببینیم. دوستان، قطعاً شما درست می‌گویید که مشکل فرهنگ رانندگی‌ در ایران بانی‌ بسیاری از تصادفات است، ولی‌ این را هم باید بدانیم در کنار اصلاح فرهنگ رانندگی‌، در هیچ کجای دنیا، اشتباه راننده و یا مشکلات لیز خوردن و مه‌ را نتوانسته اند به صفر برسانند. حتی ژاپن که در رعایت نعزم اجتماعی و رانندگی‌ و آموزش رندندگی در دنیا اول است در سال گذشته فقط ۶۰۰۰ تلفات مرگ و میر داده‌اند. و در همین کانادا فیلم آن در اینترنت هست که هفته گذشته ۵۹ ماشین دقیقاً مانند همین حادثه تاسف بار در مشهد ، به خاطر لغزندگی و مه‌، با سرعت بالایی‌ به هم میخورند، ولی‌ ببینید که درصد صدمات ماشینها در آن حادثه چه اندازه پایین تر است. اینجاست که مهم است که مسائل و استانداردهای ییمنی در عخت ماشین را رعایت کنیم. شما هیچ ماشینی را در دنیا پیدا نخواهد کرد که در برابر تصاف، ۱۰۰ درصد ایمان باشد و یا هیچ راننده یی را در دنیا نخواهید یافت که هرگز اشتباه نکند، ولی‌ مهم کاهش و به حداقل رساندن اینجور مسائل و حوادث است. همین جا است که مهم است که مثلأ ماشین کیسه هوا داشته باشد و بیشتر بهتر. ولی‌ باز گارانتی نیست که هرگز برای مسافر هیچ اتفاقی‌ نیفتاد. مهم رعایت این مسائل است . همین جا هست که در ایران و ترکیه در هر ۱۰۰ هزار جمیعت ، متأسفانه ۳۶ نفنر در حوادث رانندگی‌ جان خود را از دست میدهند، ولی‌ در آلمان یا ژاپن ، این نسبت ۲ در ۱۰۰ هزار نفر است. ولی‌ باز صفر نیست. (4216646) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۱-۰۴ ۲۳:۴۰:۲۴
دوست عزیز هموطن
پراید ماشین خوبی نیست ولی توجه داشته باشید اگر خوب رانندگی کنید تصادف نمیشه که بعد بخایم برسیم به اینکه پرایده محکم بود یا نبود. انداختن تقصیر گردن پراید فقط باعث میشه راننده های متخلف به تخلفات خود ادامه دهند بحث اینکه پراید محکم نیست و... یک بحث جدا است کسی هم نمیگه پراید خوبه اتفاقا ماشین داغونی هم هست ولی قبل اینکه پراید وارد جاده های ایران بشه هم امار همینقدر بالا بود
این نظرات شما فقط باعث میشه تخلفات بیشتر بشه و افراد بیشتری کشته بشوند و به نظر من در خون کسانی که کشته میشوند هم تا حدی سهمیم میشوید لذا کامنتهایی که بی فایده است نذارید موضع ما باید علیه افراد متخلف باشه نه اینکه بپردازیم به بحث فرعی
لذا:
1- پراید ماشین خوبی نیست ولی مساله اصلی جاده های ما تخلفات وسیع راننده ها است
2- تاکید روی اینکه ماشینها مشکل دارند و کسی تخلف نمیکنه باعث تلفات بیشتر خواهد شد
بنابراین تفکر کنید که چه موصعی ما باید داشته باشیم بیش از 80 درصد تصادفات ناشی از عدم توجه به جلو و عدم دقت در رانندگی و سرعت و سبفت غیر مجاز هست. مطمئ باش پراید هم نبود تصادفات کم و بیش همین عدد بود. (4216512) (alef-13)
 
United States
۱۳۹۶-۰۱-۰۴ ۲۳:۴۵:۳۸
باز هم فرافکنی!خوب آقای محترم اگه معتقدی که پراید ماشین امنی نیست باید در رانندگی دقت بیشتری کنی نه اینکه با تخلفات زیاد امار تصادف رو بالا ببری و همه چیز رو بندازی گردن خودرو و جاده!!! (4216519) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۱-۰۵ ۰۰:۰۳:۰۵
بايد مديران صنعت خودرو بدليل دست داشتن در قتل عمد هموطنان محاكمه بشوند (4216530) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۱-۰۵ ۰۱:۳۶:۱۵
هموطن عزیز پراید برای مسافرت و جاده بیرون شهر ساخته نشده است (4216589) (alef-13)
 
Russian Federation
۱۳۹۶-۰۱-۰۵ ۰۸:۳۰:۳۲
چه حرف خنده داری. کسی بدش نمیاد با بنز و بی ام و مسافرت بره ولی ببخشید که همون پرایدم خیلی ها نمیتونن بخرن (4216673) (alef-13)
 
Switzerland
۱۳۹۶-۰۱-۰۵ ۱۲:۱۵:۲۹
تاسف باره اینهمه بی مسئولیتی مردم. یعنی همیشه زمین و زمان و مسئولان مقصر هستن بجز خود مردم. حداقل که توی این جریان که خود مردم مقصر اصلی بودن که فاصله طولی رو رعایت نکردن. در مورد جاده ها هم که همین تازگی گزارشگر آلمانی سی ان ان که به ایران سفر کرده در صفحه اینستاگرامش با گذاشت چند عکس از جاده های ایران گفته که همیشه از کیفیت (خوب) جاده های ایران تعجب میکنه. (4216913) (alef-13)
 
Romania
۱۳۹۶-۰۱-۰۴ ۲۱:۰۷:۴۴
این هم تقصیر جاده بوده یا خودرو؟ تا کی این مردم میخوان بی مسئولیت باشن؟ به نظرمیاد اگه فاصله طولی مناسب رعایت شده بود این اتفاق نمیفتاد و اینجا مقصر اصلی خود مردم هستن. (4216403) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۱-۰۶ ۱۷:۳۲:۳۴
هر سه ماشین جاده وانسانها مقصرند (4218564) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۱-۰۴ ۲۱:۰۹:۳۶
تا زندان و برخورد قاطع در دستور کار قرار نگیره مطمئن باشید فایده نداره ومیندازن گردن کج بودن جاده و پراید
جریمه سرعت و سبقت باید جداقل 1 میلیون تومن باشه که بسته به نوع خودرو هم فرق کنه و بعد از جریمه هم طرف با دادگاه صحرایی روبرو بشه و بره حبس گواهینامه اش هم دائم العمر باطل بشه و این رفتار به عنوان سابقه کیفری هم در پرونده اش ثبت بشه چون قصد جان مردم و کشتن اونها رو کرده بوده جریمه 1 میلونی هم دیگه زیاد حساب نمیشه براش چون این جریمه رو پرداخت میکنه و بعدش دیگه از رانندگی محروم میشه و خلاص. به این افراد گواهینامه موتور هم نباید داده بشه
همه کشورها همینطوره برا افرادی که این رفتارها رو میکنن دادگاه فوری 5 دقیقه ای تشکیل میدن در ایران با افراد مجرم در رانندگی بسیار مهربانانه رفتار میشه اگر کسی که خودروی 500 میلیونی داره با سرعت و سبقت غیرمجاز با جریمه 50 میلیونی روبرو بشه و ادمی که خودروی 20 میلیونی داره هم 2 میلیون جریمه بشه بعدش هم دادگاه و ابطال گواهینامه باشه مطمئن باشید همه شون درست میشن اصلاح کردن تا حدی زبان خواهش و تمنا داره از اون حد که گذشت باید با قاطعیت جلو این مجرمین ایستاد.
شما ببینید وقتی بحث افزایش جریمه ها میشه راننده های متخلف و مجرمین سریع اعتراض میکنن چرا؟ چون میدونه و علم داره که قطعا تخلف خواهد کرد ناراحته که چرا جریمه های اینده اش بیشتر شده این فرهنگی که میندازه گردن جاده و پراید هم فقط فرهنگ ادم متخلف هست جاده و خودرو هم شاید 5 درصد تصادفات رو رقم بزنن که باید درست هم بشوند ولی بقیه رو همین مجرمین ایجاد میکنن این افراد متخلف هم نیستن اینها مجرم هستند و وسیله نقلیه خود را ابزاری برای کشتن مردم قرار داده اند و با فردی که چاقو میکشه فرقی ندارن.
از افرادی که قوانین رو تصویب میکنند خواهسمندم مواردی که بیان شد را به قانون تبدیل کنند تا مشکل رفع بشه ما از حدود 30 هزار کشته در سال رسیده ایم به 16 هزار کشته و ده ها هزار مجروح در سال که خودش در حد جنگ هست ما در جنگ 208 هزار شهید دادیم اینجا اگر 30 هزار را ملاک قرار دهیم به رقم 240 هزار در 8 سال هم رسیده ایم که باورنکردنی است و تلفات رانندگی 30 سال میشه حدود 1 میلیون کشته که جمعیت چند شهر هست
برخورد باید خیلی قاطع و رعب اور باشه که طرف در خواب هم تخلف نکنه این جریمه های الان بیشتر در حد شوخی است برا خودروی 500 میلیونی حریمه 30 هزار تومنی در حد شوخی هم نیست (4216407) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۱-۰۵ ۱۳:۰۱:۳۵
هموطن محترم درست می فرمایند. چاره ای جز سختگیری شدید و اعمال مجازاتهای سنگین نداریم. (4216998) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۱-۰۴ ۲۱:۱۶:۰۲
آخه این چه وضعه رانندگیه... (4216411) (alef-13)
 
United States
۱۳۹۶-۰۱-۰۴ ۲۲:۱۵:۰۶
بُکُشم و ببرم مسافرت نوروزی! (4216453) (alef-13)
 
United States
۱۳۹۶-۰۱-۰۴ ۲۲:۱۶:۴۱
از عکسها معلومه که همانطور که سردار فرمودند تصادف ها جزئی بوده. (4216454) (alef-13)
 
Russian Federation
۱۳۹۶-۰۱-۰۴ ۲۲:۳۰:۱۷
تصادف يك چسز است ، تلفات تصادف چيز ديگر .
مدتهاست كه راه نمايي و رانندگي مي گويد بايد جلوي تردد پرايد در جاده هاي خارج از شهر گرفته شود ،
اما هنز هم به بهانه حمايت از توليد ملي ، اين ارابه مرگ اجازه تردد دارد (4216465) (alef-13)
 
Russian Federation
۱۳۹۶-۰۱-۰۵ ۰۸:۳۲:۱۹
سردار متوجه نیستند. وسع مردم نمیرسه ماشین گران بخرن. جلوی تولیدشو بگیرن (4216674) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۱-۰۴ ۲۳:۴۴:۵۷
چرا راهنمایی رانندگی مثل بقیه کشور ها محکم برخورد نمیکنه؟
محرومیت از سفر نوروریه چیه؟! اگه خطرناکه گواهینامشو 6 ماه حداقل بگیرین ازش (4216517) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۱-۰۴ ۲۳:۵۵:۵۹
و پراید همچنان چون مرکب مرگ جان می ستاند و زندگی تباه می کند
وای بر مسئولان بی مسئولیت! (4216526) (alef-13)
 
Switzerland
۱۳۹۶-۰۱-۰۵ ۱۲:۱۲:۳۳
وای بر مردم بی مسئولیت. واقعا تاسف باره وقتی که مقصر اصلی در این جریان خود مردم هستن بازهم همه چیز رو میندازن گردن مسئولان. اگه بی ام و بود این مشکل رخ نمیداد؟ وقتی فاصله طولی رعایت نشه این اتفاقات طبیعیه. (4216909) (alef-13)
 
ابراهیم کاویانی
Spain
۱۳۹۶-۰۱-۰۵ ۰۱:۱۵:۴۷
با عرض احترام،یک سلسله عوامل باعث چنین رخدادهایی میشوند و یک سری راهکار برای بهبود روند وجود دارد که من بهتر میبینیم
چند مورد در خصوص بهبود به صورت تیتر وارمطرح کنم ،.
1.اصلاح قوانین راهنمایی و رانندگی و آیین نامه ها و نزدیک کردن آن به آیین نامه های کشورهای توسعه یافته و اتحادیه اروپا
2.اصلاح برگزاری آزمون های آیین نامه و عملی رانندگی مطابق با روندی که در کشورهای توسعه یافته و اتحادیه اروپا عمل میشود.
3.اصلاح نقاط پر خطر جاده ها و محاسبه خطای راننده و اعمال آن در در محلهای مورد نیاز
4.اصلاح خط کشی خیابان ها در شهرها و مشخص شدن مسیرهای گردش به چپ و گردش به راست بوسیله فلش و خط کشی قبل از چهارراه ها و تقاطع ها ،به صورتی که راننده ها با توجه به این علایم قبل از رسیدن به چهار راه ها و تقاطع ها بتوانند مسیر خود را مشخص کنند.
5.اصلاح خط کشی جادها و اتوبانها خصوصا در ورودی و خروجی جاده ها و اتوبانها ،کلیه ورودی و خروجی جاده ها و اتوبان ها در کشور به روز نیستند و به روش های منسوخ هنوز هم طراحی میشوند.
6.پارکینگهای کنار اتوبانی باید به پارکینگ های خارج از محدوده جاده تغییر کنند و در فواصل استاندارد از هم ایجاد گردند
7.اتوبانها و جاده های اصلی در محلهای عبوری از کنار شهر ها و روستاها میبایست توسط دیوار های جدا کننده (شیشه ای، بتنی،دیواره سبز و ...)از محیط شهر ها و روستاها جدا شوند و با ورودی و خروجی های استاندارد به همدیگر ارتباط پیدا کنند
و ........ (4216578) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۱-۰۵ ۰۱:۴۱:۱۴
باید پلیس بسیار بسیار زیاد و بدون اشتباه سخت گیری کند و تا می تواند گواهی نامه باطل کند و به بعض از متخلفین خطر ناک هر گز مجددا گواهی نامه ندهد هیچ الزامی نیست همه راننده باشند این برای ترافیک هم خوب است (4216591) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۱-۰۵ ۰۹:۳۷:۵۲
تا کی تولید خودروهای قدیمی و ارابه های مرگ پراید و 405؟؟؟؟؟!!!!! خودروسازی ما به فضای رقابتی نیاز دارد نه فضای رانتی و حمایت بی چون وچرا کاش تعرفه واردات خودرو کمتر و فشار برای تحقق شعار مامیتوانیم در خودروسازی ایجاد شود (4216707) (alef-11)
 
امیر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۱-۰۵ ۱۱:۰۶:۱۴
محور نیشابور به مشهد گردنه ای دارد که در فصول بارندگی مه غلیظی سطح جاده را فرا می گیرد و به اصطلاح چشم ، چشم را نمی بیند ، سالهای سال است که این محور تصادفات زیادی بخود دیده و قربانی می گیرد
باعث تعجب است چرا راهنمایی و رانندگی استان و راهداران منطقه علائم هشدار دهنده در این مسیر برای آگاهی رانندگانی که با سرعت 110 -120 کیلومتر سرعت به یکباره وارد مه غلیظی میشوندکه تا شعاع 10 -20 متری خود را به سختی می توانند ببیندد به تعداد کافی نمی گذارند!؟
مدیریت بحران میگوید در مواقع سرازیر شدن مه غلیظ در منطقه باید بلافاصله مآموران و راهداران با کنترل جاده از کیلومترها جلوتر و چراغهای قوی هشدار دهنده رانندگان را مجبور به کاستن سرعت و خطر در پیش روی مطلع کنند .
فیلمی را در فضای مجازی دیدم که دو نفر در وسط گارد ریل جاده دوان دوان به عقب دویده و با بلند کردن دستهای خود رانندگان را متوجه فاجعه انسانی در چند قدمی خود می کنند در حالیکه رانندگان به زعم خود اینان را مجنون کنار جاده ای قلمداد کرده و به یکباره پس از ورود به مه غلیظ با آهن پاره هایی بنام خودرو آمیخته با خون و پیکر مردم مواجه می شوند و هریک خود نیز قربانی این سهل انگاری راهداران و مأموران جاده ای می شوند و یکی یکی بر آمار تصادف افزوده می شود !!!؟؟؟ (4216805) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۱-۰۵ ۱۱:۲۵:۴۹
جاده شوم و نحس مشهد باز هم قربانی گرفت. پلیس راهور و وازرت راه اولین و آخرین مسئولین اینهمه تصادفات هستند. پلیس راهور که همش در فکر جریمه کردن مردم است و وزارت راه که دستش در جیب کردم است بجای جاده کشی درست و حسابی فقط در فکر افزایش عوارض جاده هاست (4216838) (alef-13)
 
Germany
۱۳۹۶-۰۱-۰۵ ۱۳:۲۶:۴۸
160 نفر در 5 روز که خیلی خوبه
ما در سال 18 هزار کشته می دهیم یعنی روزی تقریبا 50 کشته بنابراین در 5 روز عید باید 250 کشته بدهیم 160 تا که خیلی خوبه!!!

این همه تناقض در امار از کجا می اید (4217039) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۱-۰۵ ۱۳:۵۹:۲۵
در امریکا کسی که اسنطور رانندگی کنه رو میبرن دادگاه اینجا طرف طلبکار هم میشه که چرا میخای 20 هزار تومن من رو جریمه کنی!! (4217091) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۱-۰۵ ۱۷:۰۸:۵۸
جريمه اي كه با دوربين هاي جاده صورت ميگيرد هيچ بازدارندگي ندارد چون نه راننده مي فهمد ون سرنشينان خودرو (4217359) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۱-۰۵ ۱۷:۳۳:۳۴
وقتي براي همه خودرو هادر اتوبان سرعت ١٢٠كيلومتر يكسان در نظر گرفته ميشود اشتباه است نبايدسرعت پرايد بيش از ٨٠مجاز باشد واقعا پرايد استاندارد جاده ندارد چرا مسوولين فكري نمي كنند معلوم نيست (4217390) (alef-11)
 
Romania
۱۳۹۶-۰۱-۰۵ ۲۰:۳۵:۱۹
اینهایی که اینجا کامنت گذاشتن و همه چیز رو انداختن گردن پراید همون راننده هایی هستن که تخلف میکنن و همه چیز رو میندازن گردن خودرو و جاده. (4217557) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۱-۰۶ ۱۷:۳۶:۵۱
این جوری که شما میگی نیست ماشین وجاده هم مقصرند (4218570) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۱-۰۷ ۰۰:۴۷:۱۳
ماشین و جاده 10 درصد ممکنه باعث تلفات بشن ولی این کامنتهای شما موضوع رو عکس جلوه میده
40 درصد تصادفات بر اثر عدم توجه به جلو و خواب الودگی بوده
بقیه هم سبقت و سرعت و انحراف به چپ و عدم رعایت فاصله طولی
دوست عزیز از انداختن تقصیر گردن خودرو و جاده ما به هیچ کجا نمیرسیم خودمون رو اصلاح کنیم (4219133) (alef-11)
 
محمد شمال
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۱-۰۶ ۱۰:۴۳:۱۷
برید راهنمایی و رانندگی نحوه گواهینامه دادنو درست کنید همه چی درست میشه
.هرکی فهمیده گاز و ترمز چیه اقایان دارن بهشون گواهینامه میدن والا راننگی بازی باجان آدمه .سازمانها برای گرفتن پول بازی باجان مردم براشون بی اهمیت شده.والا راننگی واسه خودش داستانیه این نیست چهارتا چی بدونی راننده شدی.وقتی بخاطر گرفتن پول خرکی به مردم گواهینامه بدن جوابش میشه اینی که تو جاده مشهد وامثالش اتفاق میفته (4218134) (alef-13)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.