نظر منتشر شده
۱۰۵
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 360289
ماجراهای توقیف فیلم «۵۰ کیلو آلبالو» از زبان وزیر ارشاد/ این فیلم نباید اکران می‌شد
بخش فرهنگی الف، 19 خرداد 95
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۰۴:۴۵
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی معتقد است که فیلم «۵۰ کیلو آلبالو» به کارگردانی مانی حقیقی به‌اشتباه پروانه‌ی نمایش گرفته و نباید اکران می‌شد.

این فیلم کمدی که در اکران نوروزی سینماهای ایران به نمایش درآمد، دومین فیلم پرفروش سال جاری است.

این فیلم در زمان اکرانش بیش از ۱۳ میلیارد تومان در سینماهای تهران و شهرستان‌ها فروش داشته است.

علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی چندی پیش دستور داد تا اکران فیلم «۵۰ کیلو آلبالو» متوقف شود.

امسال قرار بود که فیلم‌های پرفروش اکران نوروز در طرح اکران فیلم‌ها در ماه مبارک رمضان همچنان در برخی از سینماها نمایش داده شوند،‌ اما با دستور وزیر ارشاد فیلم مانی حقیقی در این طرح حضور ندارد و اکران آن در سینماهای شهرستان‌ها هم متوقف‌شده است.

علی جنتی در حاشیه‌ی مراسم امضای تفاهم‌نامه با دانشگاه آزاد اسلامی درزمینه‌ی فعالیت‌های مشترک سینمایی گفته که در طول سال حدود ۲۰۰ فیلم ساخته می‌شود، طبیعی است که من همه‌ی این فیلم‌ها را نمی‌بینم. پس از اکران فیلم «۵۰ کیلو آلبالو» در مطبوعات اعتراضاتی نسبت به این فیلم صورت گرفت. من هم با توجه به این اعتراضات فیلم را دیدم و متوجه شدم که اعتراض‌ها درست است.

او بابیان این مطلب که ما می‌کوشیم در ایران از تحکیم خانواده صحبت کنیم و آن را گسترش دهیم، ادامه داده: «در این فیلم اما روابط ناسالم و نامتعارف ترویج می‌شود که مغایر باارزش‌های ملی و اسلامی ما است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به آرایش بازیگران این فیلم هم اشاره‌کرده و گفته که آرایش‌ها در این فیلم غلیظ است و در آن الگوسازی‌های غلط وجود دارد.

وزیر فرهنگ و ارشاد معتقد است که فیلم «۵۰ کیلو آلبالو» نباید مجوز اکران می‌گرفت، اما این فیلم از زیردست شورای صدور پروانه‌ی نمایش دررفته است.

او با اشاره به وضعیت صدور پروانه شاخت و نمایش گفته که در سازمان سینمایی وزارت ارشاد دو شورا وجود دارد که یکی از این شوراها مسئول صدور پروانه‌ی ساخت فیلم‌ها است و دیگری پس از ساخت فیلم‌ها و دیدن آن پروانه‌ی نمایش به آثار تولیدشده می‌دهد.

جنتی معتقد است که ترکیب اعضای هر دو شورا از افراد حرفه‌ای و فرهیخته تشکیل‌شده و کارشان را هم درزمینه‌ی صدور پروانه‌ی ساخت و نمایش به‌درستی انجام می‌دهند. بااین‌حال فیلم «۵۰ کیلو آلبالو» نباید مجوز اکران می‌گرفته و از دست شورای صدور پروانه نمایش دررفته و به‌اشتباه مجوز اکران دریافت کرده است.

علی جنتی گفته که اگر پیش‌ازاین فیلم یادشده را دیده بودم اجازه نمی‌دادم که پروانه‌ی نمایش برای آن صادر شود.

پس‌ازاین اتفاق گفته می‌شد که وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دستور داده تا اعضای شورای پروانه‌ی ساخت و نمایش سازمان سینمایی تغییر کنند، اما علی جنتی امروز گفت که چنین دستوری را نداده است.

هیچ خانواده‌ای جرأت دیدن « ۵۰ کیلو آلبالو» را ندارد
جبار آذین، کارشناس نیز در خصوص این فیلم و محتوای آن اظهار داشت: «۵۰ کیلو آلبالو» مدلی از یک فیلم عاشقانه و خانوادگی است، اما نه ساختاری عاشقانه دارد و نه اجتماعی و ملودرام. این فیلم به اصطلاح عاشقانه، با الهام از فیلم‌های فارسی دهه ۴۰ و ۵۰، به صورت عادی و گذرا و با استفاده از دیالوگ‌ها و شوخی‌های غیر اخلاقی که در سینمای قبل از انقلاب رایج بوده است و با سوءاستفاده از اشتیاق مخاطبان نسبت به فیلم‌های طنز تولید و ساخته شده است. در حقیقت این فیلم فاقد شخصیت‌پردازی است و آدم‌ها در حد یک ابزار برای خوش‌گذرانی‌اند.

آذین تصریح کرد: «۵۰ کیلو آلبالو» فقط به قصد سوداگری در گیشه بر روی پرده سینماهاست و با بی‌احترامی به فرهنگ ایرانی اسلامی، در جهت ترویج فرهنگ فیلم‌هایی تولیدی است که در آن فیلم‌ها این موضوعات عادی‌ است.

وی ادامه داد: این نوع سو‍‍‍ژه‌ها نه تنها مناسب فرهنگ کشور و مردم ما نیست؛ بلکه زمانی که روابط خانوادگی به سخره گرفته می‌شود، انسانیت زیر سوال می‌رود.

این منتقد سینما همچنین در مورد تماشای «۵۰ کیلو آلبالو» به همراه خانواده ابراز داشت: هیچ خانواده‌ای جرئت تماشای این فیلم را با فرزندان خود ندارد. به دلیل اینکه بسیار سخیف ساخته شده است. متاسفانه «۵۰ کیلو آلبالو» نه در سینمای ایران جایگاهی دارد و نه در هیچ جای دیگر. دو بار به تنهایی این فیلم را مشاهده کردم و هر بار نیز احساس شرمندگی داشتم.

آذین ادامه داد: همچنین چند روز پیش به همراه عده‌ای از مسئولان فیلم را دیدم. آن‌ها نیز از دیدن «۵۰ کیلو آلبالو» و البته ساخت چنین فیلم‌هایی احساس شرمندگی کردند.

وضعیت دو فیلم جدید
اکران دو فیلم «بارکد» به کارگردانی مصطفی کیایی و «فروشنده» ساخته‌ی اصغر فرهادی،‌ موضوع سؤال دیگری بود که خبرنگاران در حاشیه‌ی این نشست از جنتی پرسیدند، جنتی هم تأکید کرد که هر دو فیلم را دیده و ازنظر محتوایی هیچ‌کدام از این فیلم‌ها مشکلی ندارند.

در مورد فیلم بارکد گفته می‌شد که تیتراژ پایانی آن‌که با صدای یاس خواننده‌ی زیرزمینی ضبط‌شده، مشکل‌ساز شده است. طرح این موضوع به‌وسیله‌ی خبرنگاران باعث شد تا وزیر ارشاد بگوید: «حالا که شما به موسیقی تیتراژ فیلم «بارکد» اشاره کردید، باید آن را پیگیری کنم چون من زمانی که فیلم را دیدم به موسیقی تیتراژ دقت نکردم و شما باعث شدید که این مسئله را مورد پیگیری قرار دهم.»
 
کلمات کلیدی : سینما+ 50 کیلو آلبالو
 
Romania
۱۳۹۵-۰۳-۱۹ ۰۱:۵۳:۴۲
خیلی چرت بود. 10 تومن پولمو ریختم دور. کلاهبرداری فرهنگی این مدلی ندیده بودم (3746565) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۳-۱۹ ۱۰:۳۵:۰۰
در بسياري از فيلمهاي ايراني ديالوگهاي بي ادبانه و عاميانه سطحي رواج يافته در حاليكه سينمابايد تلاش كند ادب و متانت را ترويج نمايد . (3746928) (alef-13)
 
Romania
۱۳۹۵-۰۳-۱۹ ۱۰:۵۸:۱۹
چه فیلمی آشغال باشد چه خوب باید بر روی پرده سینما ها برود و مردم نظر دهند (3746982) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۳-۱۹ ۱۱:۱۲:۰۲
و در آنجا و با فروش فیلم، مشخص میشود سطح فرهنگی مردم در چه حد است !!!!!!!!!!!!!!!!!!! (3747016) (alef-13)
 
مهدي جلالوندي
Russian Federation
۱۳۹۵-۰۳-۱۹ ۲۲:۵۰:۱۵
سلام. بنده با تحصيلات در حوزه سينما عقيدم اينه كه مردم ما سطح فرهنگي خوبي دارن ولي مقصر اصلي اين استقبال از اثار ضعيف،تبليغات دروغين و ضعيف ميباشد.مثلا همين رسانه ملي اصلا تبليغي راجب اين فيلم نكرد و من همسرم به اين خاطر كه اين فيلم طنز و مفرح هست رفتيم اين فيلم رو ديديم و پشيمون شديم.رسانه ها بايد فيلمي كه مجوز ميگيره رو به طرز واقعي تبليغ كنن. (3748320) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۳-۱۹ ۱۱:۱۷:۰۲
چه استدلال عجیبی!!!!!!!
بر اساس نظر شما به طور مثال باید رستورانها اجازه داشته باشند غذاهای فاسد و یا سرطانزا را هم سرو کنند و برخی هم خواسته یا ناخواسته بتوانند آن غذاها را مصرف کنند.
واقعاً جالبه!!!!!!! (3747034) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۳-۱۹ ۱۵:۳۸:۳۳
عزیز دل برادر چرا مغلطه می کنی؟ فیلهای روی پرده از 2000 جا از زمان تشکیل نطفه ایده فیلم در ذهن فیلمنامه نویس تا اکران شدن مجوز دریافت می کنند و صدها مامور گزینش اخلاقی و امنیتی و .... آنها را بازبینی و ممیزی (همان سانسور) می کنند مگر قرار است وزیر ارشاد تک تک فبلم ها را ببیند و نظر شخصی بدهد که از این فیلم خوشم آمد اکران نشود ولی این یکی نه فیلم خوبی نیست!! واقعا طرز فکر عده ای چقدر سطح پایین است!! (3747697) (alef-13)
 
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۳-۱۹ ۱۷:۲۹:۱۶
جالب نظر شماست که بین محصول فرهنگی و روحی با محصول جسمی تفاوتی

قایل نیستی واصطلاحا قیاس مع الفارق اوردی (3747917) (alef-13)
 
هادی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۳-۲۲ ۱۲:۳۱:۴۰
سلام دوست من
علی جان اتفاقا باید روی محصول فرهنگی حساسیت بیشتری داشت.
آدم وقتی غذای مسموم بخوره حداکثر چند روز دل درد و ... داره بعدش خوب میشه.
اما خوب شدن مسمومیت روح خیلی سخت تره و ممکنه هیچ وقت خوب نشه... فقط فرقش اینه که ممکنه مسمومیت روح علامتی که خود آدم متوجه بشه نداشته باشه. (3752722) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۳-۱۹ ۱۱:۳۶:۳۵
اظهارات حسین نوش‌آبادی، سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، درباره فیلم «پنجاه کیلو آلبالو» در نشست خبری روز گذشته خود مبنی‌بر اینکه در این فیلم «برخی ضوابط رعایت نشده و این فیلم برای پخش در شبکه خانگی اصلاح می‌شود» واکنش‌هایی را برانگیخته است. البته داستان اصلی کمی به عقب‌تر برمی‌گردد. چندی‌قبل دانشجویان دانشگاه امام صادق (ع) «پیاله آلبالوی فاسدی» را به حجت‌الله ایوبی جهت اعتراض به نمایش عمومی این فیلم تقدیم کردند. رئیس سازمان سینمایی هم در گفت‌وگو با «شرق» تصریح کرد چنین پیاله‌ای را نمی‌پذیرد. چون به تأسی از پیر مرادش حضرت آیت‌الله مهدوی‌کنی، به می ‌ناب عادت کرده است.

در ادامه بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق(ع) دوباره پاسخ دادند و ضمن مردود خواندن دلایل معاون وزیر، تأکید کردند که بحث را به حاشیه نکشید و دست‌کم فیلم را در بخش نمایش خانگی اصلاح کنید. حال با ابراز چنین جملاتی از سوی نوش‌آبادی و در نبود رئیس سازمان سینمایی – ایوبی به دلیل حضور در جشنواره کن در خارج از کشور به سر می‌برد – به نظر می‌رسد وزارت ارشاد به نظرات معترضان تمکین کرده است. درپی این اتفاقات مانی حقیقی، کارگردان فیلم، به این اظهارات واکنش نشان داد و نامه‌ای سرگشاده را در شماره امروز روزنامه شرق به وزیر ارشاد نوشت.

در متن این نامه آمده است:

جناب آقای علی جنتی، وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی؛ سلام، همان‌طور که مستحضرید، فیلم «پنجاه کیلو آلبالو» ساخته این‌جانب، ‌مانی حقیقی، از ۲۶ اسفندماه سال گذشته در سرتاسر کشور اکران شده و با استقبال غیرقابل‌انتظار و چشمگیر مردم ایران روبه‌رو شده است. در خبرها آمده که سخنگوی وزارت ارشاد از قول شما اعلام کرده که در این فیلم «برخی ضوابط رعایت نشده و این فیلم برای پخش در شبکه خانگی اصلاح می‌شود». یادآوری چند نکته پیرامون این اظهارنظر شما ضروری به نظر می‌رسد.

١- فیلم‌نامه «پنجاه کیلو آلبالو» نه یک بار، ‌نه دو بار، بلکه سه ‌بار از وزارت محترم ارشاد پروانه ساخت دریافت کرده است. بار اول در سال ۱۳۸۸، هنگامی که آقای شمقدری، معاون سینمایی وزارت ارشاد بودند، بار دوم در سال ۱۳۹۳ و بار سوم در سال ۱۳۹۴ و زیر نظر مدیران فعلی شما.

٢- فیلمی که امروز روی پرده است دقیقا براساس همان متنی ساخته شده که از سوی وزارت ارشاد در سه نوبت تأیید شده بوده و تفاوت‌هایی که بین متن فیلم‌نامه و فیلم اکران‌شده دیده می‌شود عمدتا ناشی از ممیزی‌هایی است که از سوی وزارت ارشاد اعمال شده است.

٣- پیش از آغاز فیلم‌برداری در پاییز سال گذشته، جناب آقای جمال شورجه، نماینده شورای پروانه ساخت وزارت ارشاد‌، تعهدنامه‌ای کتبی از جناب آقای مصطفی شایسته، تهیه‌کننده فیلم، دریافت کردند که متن آن، طبق روال معمول، در وزارتخانه شما محفوظ است. در این متن، تهیه‌کننده تعهد داده که ١۴ نکته مهم را در زمان ساخت فیلم در نظر بگیرد و پروانه نمایش فیلم منوط به اعمال این موارد صادر شده است. مقایسه این متن با فیلمی که امروز روی پرده سینماهای کشور است به‌روشنی ثابت می‌کند که سازندگان فیلم تا چه اندازه و با چه میزان وسواس و دقتی به تعهدهای خود پایبند بوده‌اند.

۴- پس از پایان فیلم‌برداری، فیلم «پنجاه کیلو آلبالو» نه یک بار، بلکه در دو نوبت توسط شورای محترم پروانه نمایش وزارت ارشاد بازبینی شده و پس از اعمال ١٧ مورد اصلاحیه موفق به دریافت مجوز اکران شده. لازم به یادآوری نیست که یکی از اعضای شورای فوق فردی روحانی است که ظاهرا حضور بسیار فعال و تأثیرگذاری در اعمال این اصلاحیه‌ها داشته است.

۵- بی‌شک مستحضرید که اکران نوروزی در سینمای ایران، پرمخاطب‌ترین اکران سال سینمای ایران است و از این منظر، فیلم‌هایی که در این مقطع از سال به نمایش در می‌آیند به تعبیری مهم‌ترین فیلم‌های سال محسوب می‌شوند. به‌همین‌دلیل از مدیران محترم وزارتخانه شما و از شخص شما، انتظار می‌رود که از محتوای پرمخاطب‌ترین محصولات فرهنگی کشور، پیش از ارائه آنها به عموم مردم، باخبر باشید.

به اختصار مرور می‌کنم: فیلم «پنجاه کیلو آلبالو» سه بار از وزارت ارشاد پروانه ساخت گرفته، فیلم‌نامه آن ١۴ اصلاحیه داشته، دوبار توسط شورای پروانه نمایش بازبینی شده و ١٧ اصلاحیه بر آن اعمال کرده و سپس، ‌بعد از گذر از تمامی این مراحل، به ‌عنوان یکی از فیلم‌های پربیننده‌ترین اکران سال، یعنی اکران نوروزی، توسط شورای صنفی نمایش انتخاب شده. بااین‌حال، امروز خبر رسیده که شما فرموده‌اید در این فیلم «برخی ضوابط رعایت نشده» و «این فیلم برای پخش در شبکه خانگی اصلاح می‌شود»، درحالی‌که نه مدیران شما در اعمال ممیزی بر این فیلم کوتاهی کرده‌اند و نه سازندگان فیلم آن را به دور از چشم شما و با گذر از مسیری غیرمتعارف یا غیرقانونی به نمایش درآورده‌اند. جناب آقای وزیر، اصل مشکل من با اعمال سانسورهای جدید در فیلمم نیست، هرچند این را تصمیمی نادرست و خارج از چارچوب اخلاقی مدیریت فرهنگی کشورم می‌دانم. بحران، جدی‌تر و نگران‌کننده‌تر از این است: ماجرای تولید و اکران فیلم «پنجاه کیلو آلبالو» حاکی از این است که مدیریت فرهنگی کشور من دراین ‌زمینه بی‌ضابطه، مغشوش و غیراصولی بوده است. به‌همین‌دلیل، من دوستانه و برادرانه از شما تقاضا می‌کنم که کار را به کاردان بسپارید.

با احترام، مانی حقیقی (3747083) (alef-13)
 
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۳-۱۹ ۱۱:۵۹:۰۲
اگر مواد مخدر که برای جسم ضرر دارد در جامعه ای باب شد ایا باید فروش ان ازاد شود؟ (3747142) (alef-3)
 
Germany
۱۳۹۵-۰۳-۱۹ ۱۳:۱۱:۵۶
چه ربطی داشت؟! (3747339) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۳-۱۹ ۱۲:۴۸:۰۴
وقتی شما با خانواده میروید سینما قرار نیست علی الخصوص فرزندانتان بی هوا مواجهه با شوخی های زشت شوند . (3747266) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۳-۲۱ ۱۳:۴۶:۳۹
هر فیلمی که بخواهد رکوردار فروش باشد قبل از رسیدن به 14 میلیارد فروش از پرده برداشته خواهد شد . مثل فیلم من سالوادور نیستم . آقایان پس از مدتها توانستند رکورد کلاه قرمزی را از آن خود نمایند به سادگی این رکورد را رها نخواهند نمود. (3750768) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۳-۱۹ ۱۱:۲۵:۴۸
فیلمی سرشار از جلف بازی..فقط برای پر کردن جیب خودشون این فیلمارو میسازن.....بعضیاهم بخاطر دلغک بازی این آدما سینماهارو پر میکنن.... (3747046) (alef-3)
 
Germany
۱۳۹۵-۰۳-۱۹ ۱۳:۱۳:۳۳
نظر شما محترم اما فیلمی که 13_14 میلیارد تومن فروش داشته، حتما طرفدارانی هم داره.. مسئولین چرا مردم رو در نظر نمی گیرن؟! این فیلم پرفروش بوده یعنی مردم پسندیدن (3747343) (alef-13)
 
Romania
۱۳۹۵-۰۳-۱۹ ۰۱:۵۳:۴۶
به نظر فیلم مسخره ای میاد (3746566) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۳-۱۹ ۱۱:۲۵:۲۰
چشم و دل مسولین روشن! (3747044) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۳-۱۹ ۱۱:۲۵:۳۲
مشتری این جور فیلم ها فقط شرکت های اتوبوسرانی هستن. به اینا میگن فیلم اتوبوسی... همچین فیلمی فقط آبروی فیلم ساز و بازیگر رو میبره و اعتبارشون رو کاهش میده. دیگه نیازی به وزارت ارشاد نیست... (3747045) (alef-13)
 
Romania
۱۳۹۵-۰۳-۱۹ ۰۱:۵۳:۵۶
فروش بالای اون سلیقه مردم رو نشون میده (3746567) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۳-۱۹ ۱۱:۰۸:۵۱
متاسفانه ما هم بابت دیدن این فیلم پول پرداخت کردیم و پس از دیدن فیلم احساس کردیم کالای تقلبی به خوردمان داده اند. صد البته با کلاه گذاشتن سر مردم و فروش کالای تقلبی نمی توان سلیقه مردم را ارزیابی کرد. (3747007) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۳-۱۹ ۱۱:۲۵:۱۱
من درتبلیغ این فیلم جمله ای شنیدم که هم خجالت کشیدم وهم تعجب کردم. اگر می خواهید فیلم طنز بسازید،طنز خوب بسازید نه اینجور. (3747043) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۳-۱۹ ۱۱:۲۸:۵۶
فیلم بسیار سطحی و ناپخته بود. بی سر و ته. صحنه هایی داشت که معلوم نبود به چه علت توی فیلم اومده! مثل تیپ عوض کردن آیدا و داوود. توی این فیلم هم که مردان توسری خور نشان داده شدند که ترویج فرهنگ غلطه. کسایی مثل مهران غفوریان چندثانیه اومدن تو فیلم و رفتن! بد بد بد (3747063) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۳-۱۹ ۱۲:۴۹:۲۰
این دلیل نمیشود چرا که مردم از قبل نمیدونند دقیقا چه دیالوگهایی دارد . (3747271) (alef-13)
 
علی
Romania
۱۳۹۵-۰۳-۱۹ ۰۱:۵۴:۰۶
حالا کار وزیر ارشاد شده بازبینی فیلم ها و صدور مجوز؟ حتما همه کتاب ها را هم باید خودشان قبل از نشر بخوانند و همه تولیدات فرهنگی باید یک بار به سمع و نظر شخص ایشان برسد (3746568) (alef-13)
 
آریابان
Romania
۱۳۹۵-۰۳-۱۹ ۱۰:۴۸:۰۸
"..... جنتی معتقد است که ترکیب اعضای هر دو شورا از افراد حرفه‌ای و فرهیخته تشکیل‌شده و کارشان را هم درزمینه‌ی صدور پروانه‌ی ساخت و نمایش به‌درستی انجام می‌دهند. بااین‌حال فیلم «۵۰ کیلو آلبالو» نباید مجوز اکران می‌گرفته.....!!!"؛
پس یا اعضای دو شورا "حرفه‌ای و فرهیخته " نیستند ، یا اینکه ...... !!!!! ؛ (3746956) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۳-۱۹ ۲۳:۱۴:۰۱
بنده اين فيلم را نديده ام ، اما اين كه وزير ارشاد فرموده اند فيلم " پنجاه كيلو آلبالو " نبايد اكران
مي شد " !! مي خواستم جسارتاً عرض كنم كه فيلم " سنتوري " هم مجوز اكران ندادند ، اما يك
وقتي مجوز اكرانش صادر شد كه مشتاقان فيلم ،و هنر هفتم ، همه فيلم سنتوري را ديده بودند و شايد هم نسخه كامل تر !! ... حالا مي خوام چي بگم ؟ ... هيچي !! .. فقط اين نكته كه واقعاً دنياي عجيب و غريبي داريم !! ... انگار همه چيز از دست همه كس در رفته ، يك چيزي از " دٓر " بيرون ميكني از پنجره واردميشه !! از پنجره بيرون ميكني از بام وارد ميشه !! فن و فن آوري و تكنولوژي و پيشرفت و ابداع و ابتكار و نو آوري و اختراع ،در عصر ما شده عين " اژدهاي هفت سر " ! كه هر سري كه بخواهي بزني ، به جاش دو سر ديگه سبز ميشه !! اون دو سر ميزني به جاش چهار تا سر سبز ميشه !! اين است كه حالا با اين تكنولوژي افسار گريخته كه سرش را به زير انداخته و به هر سوراخ سمبه اين كره ارض سر كشيده كه هيچ ، حتي پايش را از گليم خود دراز كرده و به سوراخ سمبه هاي كرات سماوي هم سرك مي كشد ، حالا بايد چه كرد . خدا عالمه !! وبه قول قديمي ها كه مي گفتند ،خدا آخر و عاقبت همه ما را به خير كند ٫ ما هم مي گوييم كه خدا آخر و عاقبت ما را با اين تكنولوژي ختم به خير كند !! .... آميييييييييييييين. !!! (3748350) (alef-13)
 
نگار
Romania
۱۳۹۵-۰۳-۱۹ ۰۱:۵۴:۱۷
من فيلمو ديدم واقعا فيلم مسخره ايه نميدونم چطور اينهمه فروش كرده (3746569) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۳-۲۱ ۱۸:۲۲:۲۲
لابد مردم کمبود دیدن فیلم مسخره داشتن!!! (3751384) (alef-3)
 
فیلم بین
Romania
۱۳۹۵-۰۳-۱۹ ۰۱:۵۴:۳۲
بارکد رو دیدن و گفتن مشکلی نداره؟ من هردو فیلم رو دیدم به نظرم اگر فیلمی بخواد توقیف بشه بارکد هست (3746570) (alef-13)
 
Romania
۱۳۹۵-۰۳-۱۹ ۰۱:۵۴:۴۱
خیلی فیلم بی محتوا و مسخره ای بودش فقط هنرپیشه معروف داشت هر کدوم چند ثانیه (3746571) (alef-13)
 
فدایی
Romania
۱۳۹۵-۰۳-۱۹ ۰۱:۵۴:۵۲
چه دلایل خزعبلی برای جلوگیری از پخش آوردن جناب وزیر.این همه مدت کجا بود جناب وزیر که دلیل رو کنه؟حالا که آخر اکران فیلم با این دلایل مزخرف مردم رو تحریک کنید به خرید سی دی این فیلم.جناب وزیر این فیلم سراسر هجو نه به خاطر ترویج فروپاشی خانواده و آرایش غلیظ بلکه به خاطر محتوا چرت،بازی لوس و بی مزه،ناتوانی از آوردن حتی یک لبخند روی لب مخاطب.این فیلم سراسر بی هدف با سناریو آبکی با جمع کردن یک کرور ستاره و تبلیغات پر رنگ و لعاب فقط به دنبال سیاه نمایی و جذب مخاطب بود ولاغیر.بدون شک بی مزه ترین و هجوترین فیلم تاریخ سینما ایران.خدا "ابد و یک روز"ها رو از ما نگیره (3746572) (alef-13)
 
م...ا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۳-۱۹ ۰۵:۲۸:۱۱
من این فیلم ندیدم در نتیجه نمتوانم اظهار نظری بکنم، فقط مدانم فیلم کمدی اساسا ساحتاری هجو و غلو دارد و گاه زیاده روی میشود. این ذات کمدی/طنز است. چون هنوز مردم ایران آن میزان انعطاف و تحمل در کشورهای رغبی ندارند، هر کمدی/طنزی که عقاید و عرفیات انها به چالش بکشد را ناهنجار قلمداد میکنند!
ولی اساسا، این نوع ممیزی ناپسند است. الان دایره مصادیق ممیزی خیلی سلیقه ای و گسترده شده.
از عقاد اسلامی بگیر تا عاقید انقلاب یو ایدئلوژیک. کوچکترین چالش با این عقاید منجر به ممیزی و حذف میشود! در حالی آزادی بیان و ازادی عقیده و اندیشدن ذاتا کارش چالش کشیدن است. اگر چالشی نباشد تحول و تکامل در اندیشه و عقیده بوجود نمیاد و در این صورت تنها تکرار مکررات خواهد بود. (3746627) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۳-۱۹ ۱۱:۲۸:۳۵
فیلم پنجاه کیلو البالو ،بسیار فاجعه و تهوع اور بود،کارگردانی و میزانسن بسیار ضعیف ...خیلی سطحی و مهوع بود...اصولا با بودن پژمان جمشیدی هر اثری سخیف و بی ارزش می شود.کی به این ادم گفته با مزه که حالا تو عر نمایشی،چع تئاتر وچه سینما شاهد حضور این ادم هستیم؟....اقای فراستی به خوبی اشاره کرده...فیلمی بی مغز و مسخره....این کمدی نیست،بلکه یک نمایش مضحک از ادمهای مضحکه...حیف فرهاد آئیش که تو همچین اثر مزخرفی حضور پیدا کرده....واقعا حیف پول،حیف وقت (3747061) (alef-13)
 
م...ا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۳-۱۹ ۰۶:۱۸:۰۷
اگر نظراتم اقبل انتشار باشد خوشحال میشم و در غیر این صورت امیدوارم از طریق سایت ارجمند شما طوری دیگر به رعض مسئولان راسنده شود.
واقعیت اینست سنما و در کل محصولات تصویری رسمی در ایران، از نظر روابط جنسی، جزو سالم ترینها در جهان است و این خود امتیازی است. متاسفانه در بسیاری فیلمهای رایج حهان، زانرها در حال اختلاط هستند و مسائل جنسی و همچنین خشن، بسیار در اکثر فیلمها دیده میشود و در نتیجه مشکلات زیادی موجب میشود. (3746636) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۳-۱۹ ۱۱:۲۹:۰۶
این فیلم درتقابل باعقاید اسلامی وایرانی دراین فیلم زن سیگار میکشد دراین فیلم در آن عروسی مختلط میگویندآب آلبالو چه کسی همچین چیزی باور میکنه این حرکات سروش صحت از خوردن آلبالو این گونه تکان میخورد ازمسخره کردن عده نگه داشتن هم بگذریم که باگرفتن شناسنامه دیگر انجام شد (3747064) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۳-۲۱ ۱۸:۲۳:۴۷
به هر حال این سینما رو ها استقبال کردند! (3751388) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۳-۲۲ ۱۴:۳۹:۲۹
ذهن فعالی دارید! بر فرض بوده، چیزی که نشان نمیدهد، بابا شما دیگه آخر نیت خوانی هستید به خدا (3753081) (alef-13)
 
م...ا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۳-۱۹ ۰۶:۲۰:۴۶
ممیزی به یانس بک در ایران، کار درستی نیست. با مشاهده این اتفاقت و دخالت نهادهای امنیتی و ظنالمی در این مسائل کار دشوار کرده. حال که این قدر دایره ممیزی تنگ است و سخت گیرانه، اساسا چرا ممیزی به خود همان نهادهای نظامی و امنیتی واگذار نمیشود تا لااقل سرمایه گذارها زیان مالی نبینند؟! (3746638) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۳-۱۹ ۰۶:۳۵:۵۳
دومین فیلم پرفروش یعنی مردم مثل آقای جنتی فکر نمی کنند! (3746643) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۳-۱۹ ۱۱:۰۰:۴۵
ما هم متآسفانه بابت دیدن این فیلم پول پرداخت کردیم ولی به نظر میاد آقای جنتی دیر به فکر افتادن و اصلاً نباید به این فیلم مجوز می دادن . (3746988) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۳-۱۹ ۰۷:۴۴:۲۳
"این نوع سو‍‍‍ژه‌ها نه تنها مناسب فرهنگ کشور و مردم ما نیست؛ بلکه زمانی که روابط خانوادگی به سخره گرفته می‌شود، انسانیت زیر سوال می‌رود"
منظور از "این نوع سوژه ها" سوژه فیلمهایی مانند "50 کیلو البالو" است حال سوال اینجاست:
یعنی مردم برای یک فیلم غیر منطبق با فرهنگ خود و زیر سوال برنده روابط خانواده و انسانیت سیزده میلیارد پرداخت کرده اند و دومین فیلم پرفروش شده است؟!!!!!
این توهین به مردم نیست؟
پ.ن: الف منتشر کن ، این تناقض در گرفتار را مردم قضاوت خواهند کرد (3746673) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۳-۱۹ ۱۲:۴۰:۱۴
نه نیست! ما هم تحت تاثیر بازگرای خوبش رفتیم دیدیم و بعد فهمیدیم چه فیلم مزخرف و نامناسبیه! (3747239) (alef-3)
 
س.ع
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۳-۲۱ ۱۱:۰۲:۴۰
این حرف شما دلیل منطقی برای خوب بودن فیلم نیست ، بسیاری از کسانیکه فیلم را دیده اند بعد از خروج از سینما اعلام نارضایتی کرده اند و ...
من نظر خودم را نمیگویم ، حداقل بعد از اینکه تعدادی از دوستان و اقوام به دیدن فیلم رفتند در اظهار نظر با یک مقدار بالا و پایین همه به حروم کردن پول خود و گول خوردن به واسطه اسامی چهره ها و اینکه قرار است فیلم طنزی ببینند اشاره کردند و ...!!!
لطفا با این حرف ها که میزان فروش فیلم ملاک خوب یا بد بودن فیلم است خود و جامعه را گول نزنیم ، اونوقت مجبور خواهید شد در ارتباط با فیلم های مسعود ده نمکی موضعی دیگر بگیرید !!!! (3750539) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۳-۲۲ ۱۴:۴۱:۲۲
من شخصا علاقه ای چندان به فیلم های پرخشونت و ترسناک ندارم، خب تماشا نمیکنم. (3753090) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۳-۲۱ ۱۸:۲۴:۳۲
فعلا سینماروها مناسب دیدن و رفتن و 13 میلیارد ریختن تو جیب سرمایه گذار (3751390) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۳-۲۲ ۱۴:۴۰:۳۸
من فیلم در مدت معلوم دیدم، در لحاظی عصابم خراب شد، احساس کردم مردها تحقیر میشوند، ولی با این وجود اصلا حق بخودم نمیدم جلوی نظر دیگران بگیرم، (3753086) (alef-3)
 
Tajikistan
۱۳۹۵-۰۳-۱۹ ۰۷:۴۶:۵۵
با اين توضيحات جناب وزير پيدا كنيد پرتغال فروش را (3746674) (alef-13)
 
گارسنچیپو
Romania
۱۳۹۵-۰۳-۱۹ ۰۸:۰۵:۵۵
50 کیلو آلبالو واقعیت های جامعه ایران را به نمایش میگذارد . (3746703) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۳-۱۹ ۰۸:۰۸:۲۰
اگه اینقد سخیفه چطور 13 میلیارد فروخته! (3746708) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۳-۱۹ ۱۱:۲۶:۴۸
کارگردان فیلم، مانی حقیقی خودش بهتر فهمیده که چی ساخته و با تبلیغات توی شبکه های ماهواره ای معاند ایران اسلامی تونسته اینجور بفروشه وگرنه حتی حاضر نشد توی برنامه هفت بیاد و از فیلمش دفاع کنه (3747049) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۳-۱۹ ۱۱:۲۹:۲۵
مگر باید به همه چیز خندید؟؟؟؟؟؟؟ این ها ارزش های مردم را به سخره گرفته اند . کمدی یعنی چارلی چاپلین . بروید بشناسید (3747066) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۳-۲۰ ۰۰:۲۵:۴۱
برنامه هفت جای مجریان چاله میدونیه،
چیه شما که از اسلام دم میزنی،
بحث "دیاثت" که میشه، چشم و گوشت رو میبندی؟؟

حالا همه پاشن بیان برنامه هفت که شما راضی شی؟ (3748422) (alef-13)
 
Romania
۱۳۹۵-۰۳-۱۹ ۰۸:۰۹:۲۳
حالا مثلا خواننده زیر زمینی نخونه و خواننده روی زمینی بخونه تمام مشکلات فرهنگی ما درست میشه ؟!؟!؟@ (3746709) (alef-13)
 
زارعی مرودشت
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۳-۱۹ ۰۸:۱۹:۵۱
می خواستی بگزاری یکم دیگه بفروشه بعد اکرانش رو لغو می کردی این فیلم دیگه فروش خودش رو کرده بود (3746718) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۳-۱۹ ۰۸:۲۶:۳۲
قدیما بعنوان طنز میگفتن در یک شهرستان رئیس کلانتری رفت سینما ، دید فیلم ده دقیقه است که شروع شده ، فوری دستور داد نمایش فیلم متوقف بشه و دوباره از اول پخش بشه !!! حالا حکایت فیلم آلبالو ! (3746733) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۳-۱۹ ۰۸:۲۸:۳۷
حالا كه رهبري بهت تذكر داد تازه بعد 13 ميليارد فروش جلوش رو گرفتي آقاي جنتي (3746734) (alef-13)
 
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۳-۱۹ ۰۸:۴۰:۵۱
من این فیلم را ندیدم ،ولی با این توضیحات این سوال برایم مطرح شده که چطور فیلمی که به گفته بزرگترها این همه مورد دارد مورد عنایت خاص مردم قرار گرفته و به عنوان دومین فیلم پر فروش دست یافته؟
آیا میشود نتیجه گرفت مرم آنچه را شما نمیپسندید میپسندند؟ (3746742) (alef-13)
 
تبریزی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۳-۱۹ ۰۸:۴۱:۳۶
تو هیچ کجای دنیا برای هنر از جمله برای موسیقی و فیلم و کتاب و شعر و داستان و کاریکاتور و .... محدودیتی نیست الا ایران. من هم اثار زیادی دارم که حاظر نیستم برای تایید به جایی بفرستم چون چنین چیزی رو قبول ندارم و اگر هم موفق به چاپش در خارج نشم ترجیح میدم اصلا چاپ نشه تا اینکه جایی چاپ بشه که کسی بخواد آثارم رو بر مبنای سلیقه شخصیش تایید یا رد کنه. هرچند یک دلیل دیگه ام اینه که چاپ هر اثری در داخل ایران مثل انداختنش در سطل زباله است چون امار کتاب خونی در اینجا صفره. (3746743) (alef-13)
 
هادی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۳-۲۲ ۱۲:۴۸:۱۱
سلام دوست من
شما به خاطر برخی تبلیغات و تهاجم رسانه ای دچار لجبازی شدی ...

تقریبا هیچ جای دنیا این آزادی که شما میفرمایید نیست. همه جا یه سری محدودیت هست ...
اما تقریبا روی مسایل جنسی و فلسفی آزادی وجود داره چون بسیاری از کشورها عملا در این حوزه ها چیزی برای دفاع کردن ندارن...
اما اینجا ما هنوز چیزهایی داریم که اگه ازشون دفاع نکنیم حتما پشیمان خواهیم شد. (3752766) (alef-13)
 
بنده خدا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۳-۱۹ ۰۸:۴۳:۱۷
جناب آقای جنتی وزیر محترم ارشادوآقایان منتقد فیلم شمارا بخدا اینقدر این مردم بیچاره راتحقیر نکنید فیلمی دوماه روی پرده سینماهای تهران وشهرستان هابوده وبقول خودتان بالاترین فروش راداشتهویا بااجازه شما کردهوآقای کارگردان وتهیه کننده محترم جیب مردم راخالی نموده اند انوقت شما میگویید نباید اجازه نمایش میگرفت مسیولین مربوطه حتما با تهیه کنندگان نسبتی دارندوالا بقول شماافراد خبره بعدار دیدن فیلم اجازه نمایش داده اند شمارابخداقسم میدهم به شعور مردم احترام بگذارید والا.............. (3746746) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۳-۱۹ ۱۱:۲۸:۲۶
ما که خیلی از تهههه دل در 50 کیلو آلبالو خندیدیم. کسی از جک انتظار نقد روشنفکرانه ندارد. جک هم تو زندگی لازمه. اونم جک خوب. 50 کیلو آلبالو یک جک خوووب بود. دست عواملش درد نکنه. (3747060) (alef-13)
 
United States
۱۳۹۵-۰۳-۱۹ ۰۸:۴۴:۴۰
خنده داره بهانه های من دراوردی فیلم طنز و برای شما غیر اخلاقی شما گویا از جامعه ای که در ان زندگی میکنید خبر ندارید که هزار برابر این کارهای غیر اخلاقی میشود و این وزیر ارشاد به درد روحانی نمیخورد ایشان همان بهتر بود دنباله رو شغل پدرش میشد نه به مسائل فرهنگی که اصلا نمی داند چیست دخالت کنه (3746749) (alef-13)
 
هادی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۳-۱۹ ۰۸:۵۰:۰۴
این فیلم بسیار فیلم خوبی هست. بعد از مدت ها یه فیلم شاد و پر از رنگ در سینمای ایران دیدیم (3746756) (alef-13)
 
هادی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۳-۱۹ ۰۸:۵۳:۰۵
جناب منتقد که می فرمایید این فیلم هیچ جایگاهی در سینمای ایران ندارد لطفا بگید پس چرا 13 میلیارد تومن فروخت. در حالی که بسیاری از فیلم های ارزشی دیگه خواب چنین رقمی رو هم نمی بینن (3746764) (alef-13)
 
Romania
۱۳۹۵-۰۳-۱۹ ۱۸:۰۲:۴۱
علت اصلی تبلیغ این فیلم تو ماهواره بود (3747969) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۳-۱۹ ۰۹:۰۴:۰۹
خوب چرا از همون اول پروانه نمایش دادید؟ چند وقته که این فیلم اکران میشه؟ جمع کنید این بساط رو! (3746778) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۳-۱۹ ۰۹:۰۶:۵۹
من نميدونم منتقد محترم كه فرموده اند هيچ خانواده اى جرئت ديدن پنجاه كيلو آلبالو را ندارد آيا ١٠ ميليارد فروش نشان دهنده اين است كه خانوده ها استقبال كرده اند يا نكرده اند؟
و سوال من از وزير ارشاد اين است كه اگر اين فيلم بد است و ترويج خيلي چيزها را ميكند پس بهتر است كلا در سينما تخته شود همه راحت ميشوند. (3746783) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۳-۱۹ ۱۱:۲۷:۱۴
کارگردان تو این فیلم به همه توهین کرده. ستاره های کمدی رو تو تبلیغات نشون میده ولی تو فیلم مثلا ريالای غفوریان 1 دقیق بازی کرده و خیلیهای دیگه همینجور...
یا پسره اون هیکله رو میزنه ....من که خیلی پشیمون شدم این فیلم رو دیدم (3747054) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۳-۱۹ ۰۹:۱۰:۴۲
آقای وزیر صادقانه بگوئید آیا شما از دیدن این فیلم نخندیدید ؟ آرایش بازیگران با آنچه در کوچه و خیابان ما میبینیم تفاوتی نداشت نظر شما ناشی از دور بودن از مردم است . منطق کمدی براساس بزرگنمائی و افراط در بیان بعضی از روابط است همه مردم هم متوجه هستند که زندگی واقعی چنین نیست . با تنگ کردن خطوط قرمزتان سینمای کمدی را از گردونه خارج میکنید در کنار 200 فیلمی که در سال ساخنه میشود عدم تحمل این فیلم که مورد استقبال مردم قرار گرفت به صنعت بی رمق سینما کمک کرد سیاست سود مندی نیست . (3746790) (alef-13)
 
United States
۱۳۹۵-۰۳-۱۹ ۱۰:۲۲:۴۷
ایشان ظاهرا فرق بین فیلم کمدی و تخیلی با فیلم مستند را نمیدانند.اینگونه فیلمها مانند کف دریاست که با بیرون آمدن از سینما از خاطر شخص بیرون میرود. (3746906) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۳-۱۹ ۰۹:۱۳:۱۹
«۵۰ کیلو آلبالو» هیچ مشکلی نداشت (3746800) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۳-۱۹ ۰۹:۱۴:۵۱
ما هم اين فيلم رو نديديم چون نمي تونستيم پسرمون رو با خودمون ببريم (3746808) (alef-13)
 
حمزه
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۳-۱۹ ۱۱:۲۹:۴۰
این فیلم جدای از آنکه ترویج بدحجابی ،بی بندوباری،بد اخلاقی ،بی ادبی ،بد زبانی درجامعه است ،توهین آشکار ،عقده گشایی وانقام از مردم عرب خوزستان می باشد.در این فیلم بازیگران درحالی که لباس عربی داشتند ونقش زمین خوار رابازی میکردند آنها را حمال ومفت خور لقب میدهند وکارمند اداره ی ثبت احوال خوزستان را در حالی که لهجه داشت (عرب بود) بی ادب نشان میدهندودر نمایش فیلم نخلستان هوس که جزیی از فیلم بود اعراب خوزستان را متحجروعقب افتاده نشان دادندوهرچه توانستند کردند وبه مردم شریف عرب خوزستان ظلم کردند ونتیجه این کار میشود عقده، عقده هایی که جمع میشوندویک روز منفجر میشوند ومردم دیگر تحمل این رنجش ها،ظلم ها وبی احترامی ها را نخواهند داشت (3747067) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۳-۱۹ ۰۹:۲۸:۰۵
اگر فیلم سخیفه
اگر مشکل داره
اگر بنیان خانواده رو هدف گرفته
(که من با همه ی اینا مخالفم)
چرا 13 میلیارد تومان فروش داشته ؟
چرا دومین فیلم پر فروش امسال و چهارمین فیلم پرفروش تاریخ سینمای ایرانه ؟
یعنی همه ی مردم ما فیلم سخیف دوست دارن ؟
یعنی همه ی مردم ما بنیان خانواده شون رو دوست ندارن ؟! (3746820) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۳-۱۹ ۱۰:۱۵:۰۹
برای اینکه فرهنگ ملت سطحش آمده پایین . (3746885) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۳-۱۹ ۱۸:۳۱:۰۱
چون متاسفانه اینقدر از این فیلم های بی محتوا ساختن که ذائقه مردم عوض شده و الان تازه باید شروع کنن که این وضعیت رو تغییر بدن که خیلی طول خواهد کشید (3748024) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۳-۱۹ ۱۰:۱۴:۴۷
سطح فرهنگ جامعه چه سقوطی کرده که فیلم سطح پایین و نازلی مثل آلبالو نزدیک به 14 میلیارد تومان میفروشد !!!!!!!!!!!!!!!!!! (3746882) (alef-13)
 
Romania
۱۳۹۵-۰۳-۱۹ ۱۰:۲۰:۴۲
اين نوع فيلمه نشون ميده كه مردم از روي فكر تصميم نميگيرن (3746902) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۳-۱۹ ۱۰:۵۹:۲۹
خدا پدرت رو بیامرزه.مردم دیگه فکری ندارن وقتی بزرگترها براشون نسخه میپیچن. (3746984) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۳-۱۹ ۱۰:۳۵:۲۱
خدمت جناب آقای وزیر ارشاد
دو فیلم کمدی روی پرده بود من سالوادور نیستم و 50 کیلو آلبالو شما فیلمی را غیر قابل پخش دانستید که نسبت به آن دیگری بمراتب خوش ساخت تر از تنوع بازیگر گرفته تا صحنه پردازی و تنوع لوکیشن که برخلاف سینمای متداول آپارتمانی بود . جالب آنکه سوژه برای خندادن مردم در من سالوادور نیستم براساس باور های اعتقادی بازیگر اصلی فیلم بود که عملا آن ها را به سخره گرفته بود . (3746930) (alef-13)
 
۱۳۹۵-۰۳-۱۹ ۱۰:۴۳:۵۴
بینهایت فیلم مزخرفی بود. بازهم فانتزی های بچه پولداری و مسخره بازی و لودگی و خنداندن به هرقیمت. از اولم نباید اکران میشد که پول مردم به فنا بره. (3746943) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۳-۱۹ ۱۱:۲۲:۲۷
چقد وزیر محترم ارشاد دقت بالایی دارن واقعا، به جمله های زیر دقت کنید:

"من همه‌ی فیلم‌ها را نمی‌بینم. پس از اکران فیلم «۵۰ کیلو آلبالو» در مطبوعات اعتراضاتی نسبت به این فیلم صورت گرفت. من هم با توجه به این اعتراضات فیلم را دیدم و متوجه شدم که اعتراض‌ها درست است."

«حالا که شما به موسیقی تیتراژ فیلم «بارکد» اشاره کردید، باید آن را پیگیری کنم چون من زمانی که فیلم را دیدم به موسیقی تیتراژ دقت نکردم و شما باعث شدید که این مسئله را مورد پیگیری قرار دهم.»
جناب وزیر خسته میشید نمیخاد پیگیری کنید بزارید اکران بشه بعد از روپرده بکشیدش پایین و دوباره بگید"این فیلم از زیردست شورای صدور پروانه‌ی نمایش دررفته است."

الف مدیونی منتشر نکنی (3747039) (alef-13)
 
۱۳۹۵-۰۳-۱۹ ۱۱:۴۹:۰۷
من خودم تيزر اين فيلم راديده بودم وبا توجه به آن حدس ميزدم كه چه فيلم مزخرفي باشد ولي متاسفانه مدرسه دخترم نفري 10هزار تومان از خانواده ها گرفته و من بدون اطلاع از فيلمي كه مي خواهد نمايش داده شود دخترم را با رضايت نامه و پول فرستادم واقعا باعث تاسف است كه قسمت زيادي از فروش اينچنين فيلمهايي از محل مدارس و دانش آموزان تامين ميشود (3747121) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۳-۱۹ ۱۲:۴۱:۵۶
این همه معتاد داریم پس بگیم مواد مخدر آزاد بشه چون سلیقه ی مردم اینو می پسنده.آدم حالش از این توجیهات به هم می خوره.مگه شماها خانواده ندارید که در مورد این این فیلمهای سخیف اینگونه نظر می دهید که مردم اینچنین می پسندند.
ملاحظه می کنید که اکثر کسانی که فیلم را دیده اند از دیدن اون پشیمانند (3747247) (alef-13)
 
Romania
۱۳۹۵-۰۳-۱۹ ۱۷:۳۱:۳۳
اینکه ما فیلم را ببینیم وآنرا نپسندیم بهتر از آنستکه ندیده بر آن حکم برانیم به حکم آنکه گفتند« مشک آنست که خودببوید نه آنکه عطار بگوید» بهتر استکه شما اجازه دیدن را به مردم بدهید تا مردم خود قضاوت کنند (3747929) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۳-۱۹ ۱۲:۴۳:۱۹
اون منتقدانی که فکر می کنن معیار ارزش فیلم فروش اونه و فیلم های خوب رو به بهانه عدم فروش بالا می کوبن، بیان از این فیلم پرفروش دفاع کنن (3747251) (alef-13)
 
Russian Federation
۱۳۹۵-۰۳-۱۹ ۱۳:۲۸:۳۲
دلیل مخالفت با این فیلم فقط تبلیغ آن در جم تی وی بود والسلام (3747374) (alef-13)
 
بهار
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۳-۱۹ ۱۷:۰۵:۱۳
من 2بار تو یه هفته فیلم 50کیلو البالو رو رفتم سینما دیدم. پوشش خانوم ها تو فیلم درست پوشش واقعه ای مردم تو شهری که من دارم توش زندگی میکنم. فیلم جدا از طنز بودنش داره زندگی واقعه ای و اون چیزی که بین مردم اتفاق افتاده رو نشون میده. بالای ده میلیارد فروش داشتن اون هم بدون اینکه حتی یک بار هم از تلویزیون ملی تبلیغ بشه نشون دهنده اینه که بین سلیقه مسئولین با مردم جامعه از زمین تا اسمون فرق است . (3747872) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۳-۱۹ ۱۹:۴۲:۲۶
دلیل فروش این فیلم فقط برمیگرده به تبلیغ آن در شبکه جم که بسیار حرفه ای تیزر آن ساخته شده است. (3748127) (alef-13)
 
خسرو سلجوقی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۳-۱۹ ۲۰:۳۰:۲۶
بنده فیلم را ندیده ام ولی اگر به دو نهاد شورایی باز وزیر تشخیص خود را برتر از تصمیم این دو شورا می داند جای تاسف است و لازم است به وظایف قانونی نهادها احترام گذاشت والا سنگ روی سنگ بند نخواهد شد و اگر ایشان ادعا دارند اگر این فیلم را دیده بودند مانع پخش می شدند پس با همین مسئولیت برداران دیگر همانند قوه قضاییه بخود اجازه می دهند که کنسرت ویا هر رویداد دارای مجوز را لغو کنند
همه باید قانون را ملاک قرار دهیم حتی اگر با نظر ما موافق نبود حتی قوه قضاییه و حتی وزیر محترم ارشاد (3748177) (alef-13)
 
Germany
۱۳۹۵-۰۳-۱۹ ۲۱:۴۴:۱۳
فیلم ضد اسلامی یا ضد اخلاقی نیست ولی لودگی زیادی دارد و یک نوع کلک زده که هنرپیشه های زیادی را هر کدام یک دقیقه بازی داده تا فقط بفروشه بدون یک بازی یا داستان جذاب. (3748243) (alef-13)
 
Romania
۱۳۹۶-۰۳-۱۶ ۱۳:۳۳:۱۶
بنظر من اين فيلم جذاب ترين فيلم تاريخ بعدانقلاب است (4414268) (alef-3)
 
A.s
Romania
۱۳۹۶-۰۳-۱۶ ۱۳:۳۵:۱۰
من ١٠بار اين فيلم رو ديدم معركه بود
با تشكر از آقاى حقيقى كارگردان فيلم (4414273) (alef-3)
 
ن.د
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۳-۲۲ ۰۴:۵۹:۲۲
شخصا معتقدم فیلم سخیفی است.اما در مورد دستور جلوگیری از ادامه اکران آن یک نظر دارم:اگر در پروسه اعطای مجوزهای قانونی به یک فیلم و رعایت تمام نکات از جانب سازندگان فیلم،یک بند هم به عنوان پرداخت غرامت چند ده میلیلردی(صرف نظر از قیمت تمام شده )گنجانده بشود و قانونا ضمانت اجرایی داشته باشد،مسئولین دیگر از این شکرها نمیخورند که بعد از دادن مجوز اکران دبه در بیاورند و دلبخواه و نه از روی قانون،اکران فیلم را متوقف کنند. (3752062) (alef-13)
 
حسین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۳-۲۳ ۱۲:۵۳:۵۹
این فیلم تا حدی که میتوانست از اکران پول درآورد و حالا برای بازار گرمی فروش سی دی های این فیلم دستور توقف اکران داده میشود. (3754876) (alef-3)
 
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۳-۲۵ ۰۲:۰۱:۵۸
فقط " ابد و یک روز " .....

بنظرم یکی از بهترین فیلم های تاریخ سینمای ایران هست...

واقعا دیگه فکرنکنم کسی بتونه این مشکل اعتیاد رو اینطوری به تصویر بکشه (3758283) (alef-13)
 
مهسا
Romania
۱۳۹۵-۰۳-۲۸ ۲۱:۳۲:۵۸
٣ بار اين فيلمو ديدم عالي بود و كلي خنديدم. (3766352) (alef-13)
 
الهام
Germany
۱۳۹۵-۰۴-۱۷ ۰۲:۱۴:۵۳
فیلم پنجاه کیلو البالو فقط برای خنده بود,
قرار نبوده که ایرادهای تربیتی فرزندان توش اصلاح شه!!!
اگر فرزند شما تربیت شایسته داشته باشه, میدونه که این فقط یه فیلم کمدیه , نه الگویی برای یک عمر زندگی.
پس ریشه ی تربیتی رو اصلاح کنید, تا بتونین همراه فرزندتون بدون ترس , به سینما هم برید,
گاهی لازمه که فقط بخندیم.... (3808381) (alef-13)
 
الهام
Germany
۱۳۹۵-۰۴-۱۷ ۰۲:۱۹:۱۶
توی سه هفته, شش بار فیلم رو با اشتیاق دیدم
والان هم اگر سینما اکرانش کنه بازم میرم و میخندم (3808384) (alef-13)
 
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۵-۰۳ ۰۲:۵۴:۱۹
خودتون به مردم میگید حجاب داشته باشید بعد همچینفیلم هایی میسازین خخخخخ (3841563) (alef-13)
 
م
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۶-۰۲ ۱۲:۳۵:۳۸
فیلم بسیار خنده دار وشادی بود من که واقعا خوشم اومد (3898906) (alef-3)
 
امیر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۱۲-۱۲ ۱۹:۰۳:۰۲
سینمای ایران را خراب کردند.فقط می توانم یک جمله بگویم افسوس بر سینمای ایران. (4183393) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۱-۳۰ ۰۱:۳۳:۱۳
فیلم
ّخیلی قشنگی بود (4267780) (alef-3)
 
مجتبی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۴-۱۸ ۰۵:۳۳:۳۱
عالی بود.بیخود ایراد نگیرید از این فیلم (4464810) (alef-3)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.