نظر منتشر شده
۱۳۸
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 224613
این کار نشانه ضعف نیست؛
آقایان لطفا استعفا بدهید
رضا مدنی، 9 اردیبهشت 93
تاریخ انتشار : سه شنبه ۹ ارديبهشت ۱۳۹۳ ساعت ۱۵:۱۱
«بيمار بعدي دختر جوان ۲۱، ۲۰ساله به نظر مي‌رسد مي‌گويد: «من از شهرک راه‌آهن مي‌روم به قلهک دانشگاه. همين که سوار شدم و ايستگاه دوم را رد کرديم، اينقدر سرعت بالا بود نتوانست کنترل کند. ماشين چپ کرد. من کتفم شکسته. ماشين ملق زد و ما هيچ‌کاري نمي‌توانستيم بکنيم. من پرت شدم از اتوبوس بيرون. پايم زير اتوبوس ‌گير کرد. بعد ديدم دونفر کنارم مرده بودند. سر نداشتند. مغزشان ريخته بود روي زمين. دختر جوان بودند. بعد آتش‌نشاني آمد، اتوبوس را بلند کردند و اورژانس آمد و ما را منتقل کردند اينجا».

این روایت یکی از مصدومان حادثه روز دوشنبه در بزرگراه آزادگان بود که الف آن را {اینجا} منتشر کرده بود.

حالا این را مقایسه بکنید با علت استفای نخست وزیر کره جنوبی که به نظر در حادثه غرق شدن کشتی از آخرین اولویت ها برای استعفا دادن بود.

«گریه های خانواده های افراد مفقود الاثر هنوز مانع خواب شبانه من مي‌شوند. مسوولیت حادثه را بر عهده مي‌گیرم و عذرخواهی مي‌کنم»

مطمئنا اولین چیزی که در ذهن افکار عمومی پس از انتشار این خبر و جزئیات آن شکل می گرفت استعفای مسببان و مقصران این حادثه بود.

خواسته به حقی که متاسفانه که از ابتدای انقلاب در سال ۵۷ تا به امروز در هیچ حادثه ای هیچ یک از مسئولان و دولتمردان ما در واکنش به خطایی که در مجموعه شان اتفاق افتاده استعفا نداده اند.

کم هم نبودند، حادثه شین آباد و وزیری که می گفت بروید از مسئولانش بپرسید؛ مرگ ۲ میلیون قطعه ماهی در دریاچه سد فشافویه که در آخرین اظهار نظر خانم ابتکار گفت این موضوع به ما ارتباطی ندارد؛ زنده زنده سوختن ۴۴ نفر در حادثه اتوبوس اسکانیا اما بدنبال رفع مسئولیت از خود بود؛ مرگ دو زن کارگر در خیابان جمهوری که در نهایت نردبام آتش نشانی مقصر شناخته شد و...

اما متاسفانه تنها واکنشی که مسئولین ما در مواجه با این اتفاقات نشان داده اند وعده ی واکاوی علت بروز حادثه و سرزنش مقامات پایین تر بوده که با این راهکار مسوولیت را از دوش خود باز کرده اند.

روی صبحت این یادداشت به نفر خاصی برنمی گردد.

نه به شهردار و نه به رئیس اتوبوسرانی و نه وزیر صنعت کنونی و البته پیشین که هیچکدام به خاطر تولیدات شرکت عقاب نشان که اسکانیا را تولید می کند که از قضا تمامی آنها مقصرترین افراد در این حادثه هستند.

صحبت از تمامی کسانی است که تاکنون در حوزه مسئولیتشان حادثه ای اتفاق افتاده و با کمال افتخار در عطش خدمت به مردم و نه عطش قدرت!! ادامه کار داده اند. این موضوع به تمامی اتفاقات و تخلفات مالی گسترده ای هم که در کشور اتفاق می افتد بازمی گردد. وزیری اختلاسی عظیم در زیر مجموعه اش اتفاق می افتد اما خبری از استعفا نبوده و نیست.

متاسفانه در کشور ما یک مدیر همه توان خویش را بسیج می کند تا از کنار یک بحران بگذرد بدون آنکه صندلی خود را واگذار نماید. مذموم تر از آن زمانی است که در رسانه ها نیز، خود را مقصر نمی داند و انگشت اتهام را به سمت قربانی حادثه نشانه می برند.

اما در دیگر کشورها، یک مدیر پس از دیدن آشفتگی افکار عمومی، استعفا می دهد تا شاید کمترین کاری برای ترمیم اذهان آسیب دیده انجام داده باشد، اقدامی که در کره جنوبی اخیرا شاهد آن بودیم.

استعفاء یعنی طلب عفو کردن؛ عفو خواستن؛ طلب بخشش کردن؛ خواهش رهایی از کار و خدمت کردن؛ تقاضای معافیت از خدمت کردن.

استعفاء نشانه ضعف نیست بلکه نشان دهنده احترامی است که یک مدیر به افکار عمومی می گذارد. در کشور ما اینکه جمع بسیاری از مردم که احساسات آنها بارها جریحه دار شده از یک مسئول بخواهند که استعفا دهد گناه نابشخودنی نیست.

هنوز هم دیر نشده، برای تصحیح امور و التیام رنج ها و زخم های جامعه مسوولیت پذیرفته و استعفا بدهید.
 
علی شیرازی
۱۳۹۳-۰۲-۰۹ ۱۵:۱۸:۱۸
همه چیزمان باید به همه چیزمان بیاید.اتوبوس غیر استاندارد، راه های غیر استاندارد تر و مسئولان کاملا بی مسئولیت...
این است جهان سوم !!! (2113429) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۹ ۱۵:۵۹:۳۹
و البته سازمان استاندارد غیر استاندارد
سازمان محیط زیست غیر استاندارد.... (2113613) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳-۰۲-۰۹ ۱۶:۲۱:۱۳
حالا خوبه اینا اگرم هم خدایی نکرده خدایی نکرده استعفا بدن فرداش یه جا دیگه پست می گیرن
کلا بده بستونشون خوبه بین هم
فکر کردید هرکدوم از این مسببا اگر استعفا بدن الان میرن خونه میشینن بیکار؟ (2113691) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۹ ۱۶:۵۸:۰۵
من در عمرم فهمیدم که فقط در بانکهای خصوصی به آدم احترام میگذارند، آنهم تا وقتی بخواهی پولت را آنجا سپرده کنی.
در بقیه جاها با من مثل بدهکار سیستم برخورد کردند
حتی وقتی رفتم تا از یک مدیر فساد در یک سازمان اقتصادی پیش مقام ناظر شکایت کنم، با من طوری برخورد کردند که با شرمساری از اینکه ایرانی و مسلمان هستم از آنجا خارج شدم.
حالا نویسنده انتظار دارد یک مقام مسدول که با کلی رانت و پارتی به آن پست رسیده، استعفا دهد؟
لطیفه تلخی است. (2113808) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۹ ۱۸:۲۸:۳۱
اگر در کره یا ژاپن مسئولین استعفا می دهند، آنقدر توانمند هستند که در

رشته و جای دیگری مشغول بکار شوند.

اما در ایران، چون اکثر مسئولین از روی رفاقت ، رانت سیاسی و بدون حساب

و کتاب و استعداد به پست و مقام رسیده اند، اگر استعفا دهند ، چون فاقد

توانمندی و هنر دیگری هستند، نمی توانند شغل دیگری بدست آورند. بنابراین

هرگز استعفا نمی دهند. (2114053) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۹ ۲۲:۰۵:۱۲
www.alef.ir/vdchvxnii23nizd.tft2.html?223102

علیرضا خسروی عضو کمیسیون عمران مجلس در سال 92 گفت: در کمیسیون عمران مجلس بخوبی از شرکت عقاب‌افشان و اتوبوس‌های اسکانیا حمایت شد و از مجلس نیز درخواست کردیم تا گزارش‌ها در این ارتباط در صحن علنی مجلس مطرح نشود.

سوال؟ چه کسی باید استعفا دهد حالا؟ (2114496) (alef-10)
 
بس
۱۳۹۳-۰۲-۰۹ ۲۳:۴۳:۲۶
باید از وزیر شروع شه که بقیه هم یاد بگیرند. برای کشته های صف سبد کالا اول وزیر رفاه استعفا بده بعد برای این اتوبوس مسئولش استعفا بده (2114696) (alef-10)
 
آریابان
۱۳۹۳-۰۲-۱۰ ۰۰:۳۵:۳۷
در جنوب شرق آسیا و از جمله در کره جنوبی ، وارثان "سامورائی" (یعنی همتایان همون "عیار" های خودمون) هر وقت احساس کنند که دیگر تاب و توانی برای خدمت رسانی به مردم و دفاع از حقوق آنان ندارند ، اعتراف به این کاستی را با خودکشی و یا حداقل ، با استعفای خود آشکار می نمایند ؛
اما در اینجا متأسفانه همه همیشه طلبکارند و....... من نبودم ، دستم بود ، تقصیر خیاط !!!! آستینم بود ؛ (2114777) (alef-10)
 
ف
۱۳۹۳-۰۲-۱۲ ۱۱:۴۱:۱۶
javad:
به نظرم كشور ما هيچوقت درست نميشه.تا زماني كه ما مديران نالايق داريم هيچ چيز درست نمي شه.تو تمام خيابونهاي محل زندگي ما يك خيابون با زير سازي اصولي پيدا نميشه. تو تمام كوچه ها يك كوچه با آسفالت مناسب پيدا نميشه .اينقدر اسير و گرفتار كندن زمين به خاطر فاضلاب ، كابل كشي و غير هستن كه هيچگونه نظارتي به پيمانكار پروژه نميشه.دارن پل هوايي درست مي كنند خيابون زير پل به خاطر رفت و امد ماشين هاي سنگين به چاله هايي هولناك تبديل ميشه تا صدا و سيما پيگير ينكنه خودشان درست نمي كنند.
ما از چه بناليم : گفتن يارانه بگيريد در قبال گرفتن آن : قيمت شير كيسه اي كم چرب از 150 تومن شد 1200 تومن.قيمت لوبيا چيتي از 3 هزار تومن شد 8500 تومن.ديگه بقيه رو خودتون بهتر مي دونيد.قيمت پرايد 6 ميليوني در عرض 2 سال شد 22 ميليون.آيا ميشه اينجوري مملكت رو اداره كرد.اونوقت مي گن اقشار بي نياز يارانه نگيرند.پول حامل هاي انرژي با توجه به اينكه هر ماه يك فرمول بهش اختصاص پيدا مي كنه! چند برابر شده ،قيمت نان 5 برابر شده ،بعد ميگن اعتماد كنيد.
طرف عضو شوراي شهره اختلاس چند ميلياردي مي كنه مي گيرنش بعد با وثيقه آزاد ميشه چون چند ساله بسيجي هستش!!!!بخدا راست مي گم.تو كشور عربستان به خاطر يك دزدي كوچك دست طرف رو قطع مي كنند اما تو ايران چي !
انگار تو كشور بيماري وبا اومده!!!!!!!!!!!!!!!!!!اينقدر دلم پره اينقدر مسائل مي بينيم مي گم اينا رو به كي آدم بگه كه درمان كنه (2119306) (alef-13)
 
ناصری
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳-۰۲-۱۲ ۱۲:۱۶:۵۵
نویسنده کاملا متین ،منطقی و مستدل به موضعی اشاره کرده است که درد دل قریب باتفاق ملت ایران است . وقتی دستگاههای نظارتی به وظیفه قانونی، شرعی،اخلاقی و انسانی خود عمل نمیکنند مردم خود باید پیگیر حقوقشان باشند. اگرچه ممکن که نه،حتما در مسیر دادخواهی به مشقت و سختی می افتند اما باید پیگیر حقوقشان باشند. در دنیای متمدن که ما غبطه آنرا میخوریم، پیگیری حقوق شهروندی از جانب خود مردم و فشار رسانه های آزاد و مردمی، باعث شده است که "مسئول" ، "مسئول" کم کاری وسستی هایش باشد.
پس با هم قرار بگذاریم که؛ " حقوقمان را مطالبه کنیم" حتی اگر شخص یا شخصتهای مقابلمان ، مقامات بلند پایه باشند. (2119365) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۹ ۱۷:۰۲:۲۵
حالا مگر اینها استعفا بدهند از فردا دیگر تصادف رخ نمی دهد. آقا چه ربطی دارد. سالی 20 هزار نفر در تصادفات کشته می شوند. مگر با رفتن قالیباف یا وزیر راه یا دیگری این مشکلات حل می شود. (2113820) (alef-13)
 
محمد
۱۳۹۳-۰۲-۰۹ ۱۸:۰۸:۲۰
حرف نزن........................ (2114004) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۲-۱۰ ۰۷:۳۲:۵۴
عزیز دل وقتی فجایع اتوبوس های اسکانیا در 2 سال گذشته زیاد شد قرار شد که شرکت عقاب افشان سمنان تولید کننده اسکانیا 19 قلم موارد خطرناک غیراستاندارد رو اصلاح کنه
ولی نماینده شهر سمنان در مجلس از شرکت سمنانی حمایت کرد و نگذاشت در مجلس مطرح بشه.
از طرف دیگه مملکت وزیر راه داره که در اتفاقات جاده ای هم بخشی مسئولیت از آن ناحیه هست. اینقدر سکوت کردند که حالا این اتفاق آخر افتاد.

بازهم رسیدگی نکنند، اتفاقات دیگه در پیشه که انسانهای شریف دیگری قربانی سودمندی اون شرکت میشن. خانواده من یا تو. فرقی نداره.
الکی نگین وزیر و وکیل بی گناهند. (2114989) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۲-۱۰ ۱۶:۰۴:۵۹
هیچ ربطی هم به سرخه ندارند (2116478) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۹ ۱۹:۰۱:۴۴
فکر میکنی دلیل اینکه تو کشور های دیگه اینطور نیست چیه؟ کسی باید مسئولیت قبول کند که مسئول باشه . به هر حال کسی که با رخ دادن حوادث خود را مسئول نمی دانند نباید مسئول باشند.

من هم قبول دارم که مشکل اصلی مردم هستند که باید کاری کنند که مسئولی که استعفا نداده را برکنار کنند. ولی خوب اینجا بعضی کارها خود جوش انجام میشه. (2114131) (alef-13)
 
رهام
۱۳۹۳-۰۲-۱۵ ۰۹:۱۱:۳۸
مردک استعفا یعنی قبول ضعف . واسه اینه که استعفا نمیدن .حتما مشکل حل میشه . اگه عدالت در این کشور باشه که نیست . .. اونم زمان شاه از ایران رفت (2125923) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۲-۱۰ ۰۸:۱۲:۲۷
باید ببینیم در کشوری مثل کره که مسئولین مسئول هستندچطور انتخاب صورت می گیرد، این مبنای انتخاب همون دلیل مسئولیت پذیری است. (2115036) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۹ ۱۶:۳۵:۵۰
الف نظر من را بگذار لطفا
خود مردم هم مقصر هستند تا مظلومی نباشد ظالمی نیست
تا وقتی آسیب دیدگان از حوادث رانندگی، ساختمانی، غذایی از مسئولین دولتی مربوطه که مجوز تولید را داده اند و همزمان با انحصار باعث عدم دسترسی به محصول با کیفیت شده اند شکایت نکنند وضع همین است

چطور وزیر، رییس سازمان و رییس خودروسازی و ... هیچوقت نباید در دادگاه جهت محاکمه حاضر شوند
ولی کافی است شما یک ساندویچ مسموم بخوری هم میتوانی از ساندویچ فروش شکایت کنی هم سریع رسیدگی میشود

مردم و همینطور بخش نویسندگان سایت الف به جای نوشتن متنهای احساسی و تقلیدی از غرب باید مردم و مسئولین را با حقوق خود آشنا کنند (2113729) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۹ ۱۸:۳۲:۱۲
نظر شما درسته ولی یک مشکل داره که باید مسئولین محترم در قوه قضائیه اون رو برطرف کنند!.... اون هم مشکل تبعیض و عدم اجرای قانون و رسیدگی به جرائم برخی افراد خاص و یا گروهها می باشد.

وقتی که عده ای هر خلافی که میخواهند می کنند و در نهایت هم که با کلی جنجال پرونده به قوه قضائیه میره یا طولانی کردن مراحل رسیدگی و آب را از آسیاب انداختن طرف رو تبرئه میکنند و یا با آوردن یکسری توجیهات بی سر و ته قضیه رو جمع میکنند؛ حالا با این اوصاف به نظر شما شکایت کردن از این افراد فایده ای دارد؟

بزرگترین مشکل ما در کشور بی قانونی و عدم اجرای صحیح، بدون تبعیض و سریع قانون است.

خیلی متأسف شدم که حتی یک نفر هم برای تسلی دل خانواده قربانی ها عذرخواهی نکرد. (2114061) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۹ ۱۸:۱۲:۳۱
مشکل استعفا نیست، مشکل عدم قبول اشتباه است، همه ما خود را کامل می‌دانیم و وقتی‌ اشتباهی‌ شد می‌گوییم گفت بودم! (2114020) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۹ ۱۸:۳۹:۰۴
بنا بر استعفاء باشد باید کل کابینه حاج حسن استعفا دهند ! (2114077) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۹ ۲۰:۰۴:۱۲
گل گفتی دادش، حال کردم!!! (2114271) (alef-10)
 
بلا تکلیف
۱۳۹۳-۰۲-۰۹ ۱۶:۱۴:۳۹
درود بر شما آقای مدنی
کلام حق گفتید
متاسفانه در تمامی زمینه ها دچار این مشکلات هستیم و کسی هم از هرجناحی هم که باشه استعفا نمی ده (2113670) (alef-13)
 
صادقی
۱۳۹۳-۰۲-۱۰ ۰۴:۳۲:۳۴
چون استعفا در فرهنگ ما به معنای ضعف و شکست است و لکه دار شدن کارنامه نه چندان درخشان برخی مدیران که مدیریت را با صندلی و میز معنا کرده اند و نه تعهد و وجدان و تخصص (2114943) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۹ ۱۶:۱۹:۴۲
استعفا نیاز به رشد و فرهنگ بالاست
فرهنگ نیز از اعتقادات و عمل به آنها نشات میگیرد
حال ببیند مشکل در کجاست؟ (2113683) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۹ ۱۶:۳۹:۲۵
عمرا (2113742) (alef-13)
 
سهراب
۱۳۹۳-۰۲-۰۹ ۱۶:۴۵:۰۰
انقدر اصرار به استعفا این اقایون نرین که بدتر میشه فردا معاون وزیر یا حتی وزیر میشه انوقت دیگه زورمون بهشون نمیرسه همین انتقادرا هم ازت میگیرند چند نفر تلفات هم زیاد مهم نیست اینهم روی بقیه (2113762) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۹ ۱۶:۴۶:۴۲
مجاکمه باید شوند نه استعفا
نویسنده جان استعفای نمادین برای مسئولین عالیرتبه رده کشوری که تعدادشان معدود است و ارتباطشان با موضوع مستقیم نیست می باشد

در این گونه موارد مسئولین مرتبط محاکمه باید شود (2113768) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۹ ۱۷:۲۹:۱۳
و همچنین دولت قبل!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! (2113904) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۹ ۱۸:۳۴:۲۲
مشکل اصلی همین جاست
کی باید استعفا بده؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
شهردار ؟
فرماندار؟
استاندار؟
وزیر؟
کی
کی باید استعفا بده
اگر بحث استعفا پیش بیاد همون بحثهای جناحی پیش میاد که فلانی باید بره چرا فلانی نره و همین طور الی اخر
مسئله اینه که ما خودمونم نمیدونیم کی باید استعفا بده
اول به اون دوستی که میگه اینجا جهان سوم هست میگم که دوست عزیز اتفاق تو همه دنیا میفته مگر تو همین کره که الان بحثش هست اتفاق نیفتاد که الان داریم مثالش رو تو کشور خودمون میزنیم
دوم به مسئولین عزیز میگم که قرار نیست شما حتما تو اتفاق نقش مستقیم داشته باشید که بعد استعفا بدید
مثلا وزیر محترم باید راننده اتوبوس باشه که بعد حادثه بیاد استعفا بده
نه مسئولیت افکار عمومی هست که باید منجر به استعفا بشه نه مسئولیت مستقیم
مردم از مسئولین توقع توجه و رسیدگی قبل از بروز حادثه را دارن
اول باید حس مسئولیت پذیری در ما باشه و بعد عکس العمل بعد از حادثه
وگرنه در کره هم که اتفاق افتاد میتونستن بگن که شرکت کشتی رانی باید منحل بشه یا رییس سازمان بنادر یا وزیر راه
ولی نخست وزیر که تمام افراد فوق به نوعی در حیطه مسئولیت اون دارن عمل میکنن استعفا میده که مردم بفهمن این موضوع از بالاترین مقامات اجرایی کشورشون داره پیگیری میشه وگرنه مقصر شمردن جاده و اتوبوس و راننده و خلبان امثال اون که مرهمی برای درد مردم نمیشه (2114066) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۹ ۱۹:۲۵:۲۲
معلومه در نهایت میرسه به شهردار و شورای شهری که این شهردار را انتخاب کرده ... و اینجا زنجیره متوقف میشه یعنی در شهرداری...
بنابراین ربطی به وزیر و وکیل نداره.
مشکل از اتوبوس و شرکت اتوبوس رانی هست.
البته اون شرکتی که این اتوبوسها را میسازد نیز مقصرند. (2114179) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۲-۱۰ ۰۸:۰۳:۲۲
درنهایت فکر کنم همه ی تقصیر ها میافته گردن مسافر بی اقبال که چرا سوار اتوبوس شده . (2115018) (alef-10)
 
کارمند دانشگاه علوم پزشکی ایران
۱۳۹۳-۰۲-۰۹ ۲۲:۰۰:۴۳
همین است که آنها می شوند کره جنوبی و ما می شویم ایران. از ماست که بر ماست. افراد نالایق در راس کارند و افراد شایسته از دور نظاره گر.
شرکت واحد می بایست رایگان باشد و همگی از آن استفاده کنند و از محل صرفه جویی در یارانه ای که دولت به بنزین می دهد هزینه شرکت واحد تامین شود و راننده هم بجای اینکه برای درآمد زیاد سرعتش را زیاد کند طبق مقررات رانندگی می کند و چنین مسائل ناگواری پیش نمی آید.
من که یک شخص عادی هستم به راحتی می توانم برای اینگونه مشکلات چاره اندیشی کنم حالا مانده ام که این آقایان دکتر و مهندس و مدیر که دهها پست دیگر هم دارند چگونه ممکن است از حل آن عاچز باشند؟! (2114491) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۹ ۲۲:۳۱:۲۲
بلاخره بايد يكطوري نشان بدهند كه شيفته خدمت هستند نه قدرت. (2114538) (alef-10)
 
حمید صحرایی
۱۳۹۳-۰۲-۱۰ ۰۱:۲۶:۰۸
ضمن عرض تسلیت به بازماندگان عزیزان فوت شده و ارزوی بهبودی سریعتر برای مجروحین حادثه، مسئله تصادف فقط بی احتیاطی و سرعت بیشتر از حد قابل کنترل راننده بوده است.البته این نوع حوادث در رانندگان خودرو کشور (مسئولین) بسیار زیاد تر است. انهایی که دستوراتی بدون کنترل میدهند و میلیون نفر را به خاک سیاه مینشانند. خلاف نظر نویسنده، استعفا، احترام به افکار عمومی نیست و در واقع احترام به خود شخص استعفا دهنده است. استعفا ترقی فهم مسئولین و رفتن به کلاس بالاتر است. مسئولی که عواقب کارش را به عهده بگیرد یعنی غرور خود را شکسته و اماده پیشرفت است. در دهه 60 اگر راننده ایی کمربند ایمنی را می بست، بقیه به چشم احمق به او نگاه میکردنند. امروزه اگر کسی بین خطوط رانندگی کند و دوبله نایستد و خلاف نکند، احتمال قریب به یقین احمق است.همچنین بین مسئولین اگر کسی شجاعت گفتن بلد نیستم و یا عذرخواهی کردن و یا استعفا را داشته باشد قطعا بیشعور است!! اگر مسئولی به اندازه نماز خواندن معتقد باشد که در صورت خطا مجبور است ( اجبار از طرف وجدان) استعفا کند، پارتی بازی و همشهری بازی و کمک به اختلاس نمیکند و تمام حواس خود را جمع کرده و درست تصمیم میگیرد که در ان صورت ایران گلستان بود. البته ایران گلستان هست اما به سبب وجود مردم و نه با توان مسئولین. (2114838) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۲-۱۰ ۰۷:۲۶:۱۴
مسئولین ما هم غیر استاندارد هستند.
یکی از بلایای این کشور ، مسئولینی است که تشنه خدمت هستند. (2114979) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۲-۱۰ ۱۳:۳۹:۱۹
به شتر مي گن گردنت كج مي گه كجا صاف كه گردنم كج
اين شرايط ما (2116097) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۹ ۱۵:۲۰:۴۲
استعفا برای این در کشور ما سخته چون مسول بودن در کشور ما بار مسولیت نمیاره بلکه ایجاد رانت قدرت میکنه که قدرت هم با خودش پول وثروت میاره واگر وقتی هم ماند مسول یک کاری هم میکنه. (2113434) (alef-10)
 
0911
۱۳۹۳-۰۲-۰۹ ۱۵:۲۱:۱۱
مسئولان ما و استعفا !!!!!! نه داداش بگردید پیدا کنید پرتقال فروش را ..... (2113436) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۹ ۱۵:۲۲:۰۰
با توجه به اینکه وزیر کره جنوبی بخاطر کشتی غرق شده استعفا داد، مردم انتظار دارند آقای قالیباف هم بخاطر سانحه دیروز اتوبوس شرکت واحد استعفا دهد. (2113442) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۹ ۱۵:۵۸:۲۸
مردم؟!
کی به شما نمایندگی مردم رو واگذار کرده اونوقت؟ (2113608) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۹ ۱۹:۱۰:۱۶
هیچ کس. اما درستش اینه. ولی آقای قالیباف با اکراه یه نیمچه عذر خواهی سر ماجرای آتش سوزی جمهوری کرد که به نظر من ( با توجه به نامه شرکت وارد کننده به شخص قالیباف مبنی بر پرداخت هزینه نگهداری ماشین آتشنشانی) ایشون شخصا مقصر بودن. استعفا که نداد هیچ شورای شهر هم بازخواست نکرد. (2114148) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۹ ۱۶:۰۶:۴۴
الان من متوجه نشدم که این حرفت شوخی بود یا جدی!!! (2113629) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۹ ۱۶:۰۶:۵۶
طبق منطق شما همه ی وزرا و سردسته اونها روحانی استعفا استعفا.... (2113631) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۹ ۱۶:۳۸:۱۸
نه به نظر من رييس قوه اجرايي كشور استعفا كنند بهتر!
مى دوني!! طبق استدلال نويسنده اينجوري افكار عمومي بهتر التيام پيدا مى كنه! (2113738) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۹ ۱۷:۵۰:۰۱
اگه اینطوره آقای رییس جمهور هم باید به خاطر تلفات جاده ای چند هزار نفری در ایام عید استعفا بده. (2113961) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۲-۱۰ ۱۳:۴۴:۴۲
سلام
این طو شما نطر میدهید نیست باید موضوع کارشناسی شود ریس جمهور ته خط با بید در صدی از راننده مقصر که راعمایی رانندگی را رعایت نمی کند درصدی وزارت راه ودرصدی هو پیلیس شما میفرمایید فرزند خانواده خطا کرد پدر باید محکوم نه در صورتی که پدر پشتیبان فرزند هست در صدی محیط درصدی پلیس در صدی قوه قضایی قانن سخت باشد ترس باشد هیپ کس جرعت خلاف کردن ندارد پلیس دزد می گیرد تحویل دادگستری میدهد بعلت نداشتن نهار وغذا فردا بیرون خلاف دیگه انجام میدهد پس اگه قانون خوب کارکند همه قانون مند باشیم خلاف 90 در صد کمتر خواهد شد (2116118) (alef-10)
 
دختر ایران زمین
۱۳۹۳-۰۲-۰۹ ۲۰:۳۳:۱۰
حرف الکی کم بزنید لطفا... اینجا هم دست از سیاسی بازیتون بر نمیدارید؟؟؟!!!!
ضمن اینکه استعفای آقایون به درد مردم نمیخوره.......
مردم راهکاری میخوان که این اتفاقات نیفته.....
راهکارش هم اینه آقایون دست از رانت بازی های خودروسازی بردارن و تعرفه رو صفر کنن تا مردم هم مثه آقایون بتونن از ماشین با کیفیت استفاده کنن..... (2114324) (alef-10)
 
یادمان نرود
۱۳۹۳-۰۲-۰۹ ۱۵:۲۴:۵۰
به نظرم دکتر معین وزیر علوم در حادثه کوی دانشگاه استعفا داد موافقت نشد!
ولی واقعا جای این فرهنگ خالی است !
ظاهرا آقایان خیلی شیفته خدمت هستند! (2113450) (alef-10)
 
درد اشنا
۱۳۹۳-۰۲-۰۹ ۱۵:۲۵:۵۴
با سلام
خدا سيد جمال اسد آبادي رارحمت كند كه مي گفت
من تو غرب اسلام دیدم مسلمون ندیدم تو شرق مسلمون دیدم اسلام ندیدم (2113456) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۹ ۱۷:۴۳:۳۳
به اسلام ربطی نداره انسانیت مهمه.اخلاقات انسانی که جدا از هر دین و مذهبی هستند (2113939) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۹ ۱۵:۲۶:۰۱
آقای شهردار تا همه شهروندای تهرانی را به کشتن ندادی استعفا بده
قالیباف استعفا استعفا (2113457) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۹ ۱۷:۰۷:۴۱
بدو برو پی بازیت بابا. دمش گرم مطمئن باش تعداد افرادیکه اصرار دارن قالیباف شهردار بمونه خیلی بیشتر از کسانیکه میخوان استعفاء بده هستش. اینکه بیای یه کامنت بزاری تو یه سایت و 1000 تا موافق بگیری دلیل بر این نیست که جزء حداکثر هستی!!!! توهم نزنید لطفا. تنها کسیکه تهران رو با همین وضعیت غیر مطلوبیکه داره تا این حد از توسعه و پیشرفت رسونده قالیبافه بقیه که فقط سخنرانی میکنند در عمل پوچ. افتاد؟ (2113840) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۹ ۱۸:۳۶:۵۴
آره! یه نمونه از خدمات بی نظیر جناب شهردار افتضاحیه که طرح با پیاده راه سازی میدان امام حسین ع به بار آورده و مردم محلات اطراف این میدان رو به زحمت انداخته. (2114075) (alef-13)
 
سیاوش
۱۳۹۳-۰۲-۰۹ ۱۹:۳۵:۱۶
چند میگیری گریه کنی؟ (2114206) (alef-10)
 
دلسوز
۱۳۹۳-۰۲-۰۹ ۱۸:۲۸:۰۴
عجب توقعاتی دارید ها!!!!!!!!!!!!!!!!!!
مگه این جا کره جنوبی هست؟!!!!!!!!!!!!!!!!! (2114052) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۲-۱۰ ۱۰:۱۳:۴۷
يه زماني خيلي سرتر از كره جنوبي بوديم , من نوجوون بودم ( سال 55 و 56 ) يادمه راننده هاي كره اي با يه زيرپوش ركابي پشت كاميونهاي ماك دماغ دار (‌قديميا يادشون هست ) كه هيچ امكانات رفاهي نداشت تو اون گرماي خوزستان بار جابجا ميكردن , حالا ببين اونا كجا هستند و ما كجائيم . (2115286) (alef-10)
 
طرفدار قالیباف
۱۳۹۳-۰۲-۰۹ ۲۲:۴۷:۳۱
واقعاً که !!! این همه تلفات داریم تو جاده ها یکی از مسئولین دولت به اصطلاح دولت تدبیر و امید با اون اصلاح طلبان افراطی اش هیچ کدومشان حرفی نمی زنند و مانده اند در اداره کردن کشور و فقط یه کسانی همچو آقای قالیباف که در این آشفته بازار بهترین عملکردو داره با کوج-چکترین اتفاقی همه بر علیه شهرداری تهران موضع می گیرند .
خجالت بکشید !
من امسال گذرم به تهران افتاد تهران امروز با دو سال گذشته خیلی فرق کرده -آقایان استعفا گو چشم دارید که دیدید؟
لطفاً برید گند کاری دولت جدید را جمع کنید با طرح های بیهوده شان (2114575) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۹ ۱۵:۲۶:۳۲
نه عطش قدرت نیست این احساس تکلیف آقایان است این احساس گلویشان گرفته ول نمی کند إإإإ (2113459) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۹ ۱۵:۲۶:۴۱
ببخشید این رو میگم ولی شما چند وقته تشریف اوردید اینجا ؟ بلیط برگشتتون برای کی هست ؟!!

ما که مدت هاست اینجاییم تا حالا ندیدیم هیچ مسئولی کوچکترین ارزشی برای افکار عمومی قائل باشه ... (2113460) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۹ ۱۵:۲۷:۰۶
اگر قرار بر استعفا باشه همه باید استعفا دهند نه اینکه در وانفسای منفعت طلبی جنون امیز با تشبث به نظریات اقتصادی قرن نوزدهمی همه هی طوطی وار واژه خصوصی سازی را تکرار کنند و ان را دست اویز ارضای مالیخولیای قدرت و ثروت کنند اتوبوس اسکانیا معیوب است خودرو شخصی گران و بی کیفیت است همه چیز و هر کالایی فقط برای خالی کردن جیب خالیی مردم تولید میشود از حمل و نقل و اموزش و لوازم خانگی تا لباس و مسوا و خمیر دندان (2113464) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۹ ۱۵:۲۸:۴۷
وزیر راه گوشی و بردار ! (2113473) (alef-10)
 
شهروند انقلابي
۱۳۹۳-۰۲-۰۹ ۱۵:۳۱:۳۴
با سلام عمرا اگر كسي استعفا دهد ماهيان بي گناه از اليندگي مردند و نتوانستند حق خود را بگيرند ونه خانم ابتكار و نه.....جوابگو نيستند و حال عزيزاني كه به ملكوت رفتند و گروهي ديگر اسيب ديدند و تالمات روحي دارند خدا به همه انها شفا عاجل بدهد كه دعايي كاربران الف است و بازهم سناريو تكراري ملاقات و همدردي و اعلام انكه ديه را ميدهند و حادثه است و خدا به شسما صبر دهد و صبور باشيد و تمام و حال كاربران الف ما براي اين عزيزان فاتحه معالصوت ميفرستيم و اميد است حداقل يك نفر حتي كارمند دون اين سيستم عريض الطويل استعفا دهد ميشود (2113485) (alef-10)
 
روزبه
۱۳۹۳-۰۲-۰۹ ۱۵:۳۱:۴۳
نه خير اقا زمين و زمان مقصرند جز اين اقايان (2113486) (alef-10)
 
majid r
۱۳۹۳-۰۲-۰۹ ۱۵:۳۲:۵۷
باور کنید کشور ما با کشور کره جنوبی فرق دارد اگر مدیران ما بخواهند برای وقوع حادثه ای استعفا بدهند مطمئن باشید 80 درصد مردم ما مدیریت را تجربه خواهند کرد چون هفته ای نیست که ما خبر حادثه ای را نشنویم. آن هم حادثه ای تکان دهنده. در سال ما در حوادث رانندگی 24000 نفر کشته داریم حالا به نظر شما کی باید استعفا دهد. (2113493) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۲-۱۰ ۱۰:۳۰:۴۰
کسانی که از ترس عدم فروش ماشین های بی کیفیت داخلی ، تعرفه واردات رو همچین برده بالا که مردم عادی قدرت خرید ماشین استاندارد روز رو نداشته باشند (2115364) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۹ ۱۵:۳۴:۰۰
البته استعفا حداقل چیزی است که میتوان جهت عذرخواهی انجام داد و اینکه ناظم مدرسه همان کشتی غرق شده در دریا بدلیل قبول شرمندگی و احساس گناه خودکشی کرد و این مغایر با فرهنک واداب برای ما مسلمانان است (2113495) (alef-10)
 
جواد
۱۳۹۳-۰۲-۰۹ ۱۵:۳۷:۴۰
مسئولین ما بقدری مغرور و متکبر هستند که اگر تمام این ملت هم با حوادث اینچنینی کشته شوند باز با وجدانی راحت به میزشان تکیه می زنند . (2113507) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۹ ۱۵:۴۳:۲۱
جان مادرتون يه نفر هم تو ايران استفا بده , ما هم دلمون خوش شه اداي كشورهاي پيشرفته رو در بياريم , به خدا حتما بعدش هم يه پست بالاتر بهتون ميدن. جان مادرتون استفا بدين (2113534) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۲-۱۰ ۰۸:۲۰:۲۳
جان مادرت استعفا درسته نه استفا (2115044) (alef-10)
 
مهدی هادیان
۱۳۹۳-۰۲-۰۹ ۱۵:۴۴:۴۱
این که فرموده اید کسی تا کنون استعفا نکرده اشتباه است. خیلی ها تا کنون استعفا کرده اند. یادم هست آقای دری از وزارت اطلاعات بابت قتلهای زنجیره ای استعفا کرد. آقای مهاجرانی وزیر ارشاد و قبل از ایشان آقای سید محمد خاتمی در زمان تصدی وزارت ارشاد، همگی استعفا کردند. (2113537) (alef-10)
 
نوید
۱۳۹۳-۰۲-۰۹ ۱۵:۴۵:۰۴
اصلا موافق نیستم.حالا اگه تو کره این کار را کردند دلیل نمیشه که ایران هم بکنه.مگه تو امریکا این همه کشتار با اسلحه میشه کسی استعفا میده؟راهش استعفا نیست.راهش پیگیری و برخورد با مقصرینه که متاسفانه تو این قسمت اهمال شده و باید مردم با اصرار و به هر شکل ممکن این را از مسئولین درخواست کنند.عذرخواهی هم باید انجام بشه.به نظرم استعفا بهترین راه فراره.باید از تمام حادثه دیدگان دلجویی بشه و تمامی خسارات اونا پرداخت بشه.راه درست اینه نه استعفا و ترجیح دادن فرار بر قرار (2113539) (alef-10)
 
همدرد شما
۱۳۹۳-۰۲-۰۹ ۱۶:۳۹:۰۷
هموطن عزيز ،اين مواردي كه فرموديد وظيفه جامعه ودولت در قبال حوادث عمومي وملي ميباشد كه در جاي خود بايد انرا انجام دهند واستعفاي مسئول درجه اول رافع انجام اين وظايف نمي باشد.بلكه نشان دهنده عمق مسئوليت پذيري مسئولان ميباشدنه فرار از مسئوليت. (2113741) (alef-13)
 
فرناز
۱۳۹۳-۰۲-۰۹ ۱۵:۴۸:۲۳
نمي دونم چه لذتي داره نشستن روي اين صندلي ها كه هيچ كسي به اين سادگي ها نمي خواد ولش كنه...! (2113554) (alef-10)
 
مدیر مسولیت پذیر
۱۳۹۳-۰۲-۰۹ ۱۶:۱۰:۴۴
عزیزم هنگامی که بیرون کار نیست با گرانی سرسام آور توهم بودی استفا نمی دادی (2113649) (alef-13)
 
فرگام فضانورد
۱۳۹۳-۰۲-۰۹ ۱۶:۱۴:۱۴
خانوم کجای کاری؟؟؟؟ لذتش به حساب های بانکی و ویلاها و اپارتمان ها و .... است (2113668) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۹ ۱۵:۵۴:۵۸
کلن این مقاله شما و نوع واکنشهای عمومی،در مورد استعفا خواهی یک نوع رویکرد تقلیدی است، به فرض که مسئول استعفا کرد بعدا چه میشود بعد از مدتی که مزه استعفا خواهی و استعفادهی تمام شد و مشکلات باقی ماند کماکان باز شما دنبال تقلید رویکردی نمادین و تبلیغاتی هستید (2113588) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۹ ۱۵:۵۵:۵۴
خوب اگه اینجوری باشه دیگه مدیر نخواهیم داشت چون همه باید استعفا بدهند. اینجا ایرانه و همه جا مشکل دار. (2113591) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۹ ۱۵:۵۶:۰۳
اگر قرار بود از اول انقلاب تا حالا هر مسئولی که سؤ مدیریت داشت استعفا بدهد در این ۳۵ سال جز مرحوم بازرگان و دولتش هیچ مدیری در ۳ قوه دوران مسوللیتش به پایان نمیرسید و باید بعد از مدت کوتاهی استعفا میداد (2113593) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۹ ۱۶:۴۲:۳۲
بازرگان هم استعفا نبايد مى داد چون ديكته نانوشته غلط نداري ! (2113753) (alef-13)
 
مرتضی
۱۳۹۳-۰۲-۰۹ ۱۵:۵۷:۵۷
در بین تمام حوادثی که گفتید جان آدمیزاد و فساد آدمیزاد مطرح بود بجز مرگ ماهی ها. به نظر شما کم شدن آب پشت سد با حق خوری عامدانه مشتی فاسد و رانت خوار و پشت هم انداز یکیه؟ البته همه باید در پاسخ به قصورات جنبه استعفا را داشته باشند ولی خانم ابتکار تنها کسی است که در این شرایط می تواند به داد محیط زیست برسد. (2113604) (alef-13)
 
Utopia
۱۳۹۳-۰۲-۰۹ ۱۵:۵۸:۰۸
موارد بالا مشتی بود نمونه خروار..

یعنی واقعا چرا فرق مسئولین توی کشورهای دیگه با مسئولین ما زمین تا آسمونه؟!!!

من فک کنم باید یه تعریف دیگه از اسلام و مسلمونی ایجاد بشه!!

اگه مث زمان جنگ که سربازای بیچاره جنگیدن و رفتن روی مین و شهید شدن و هزار تا اتفاق دیگه ..اما درجه و مزایا به فرمانده رسید و فرمانده تشویق شد!! توی اینجور مواقع هم اگه یه زیر دست اشتباهی میکنه باید مسئول و مافوقش مورد بازخواست و مواخذه قرار بگیره..

نمیشه که موقع تشویق اون مدلی باشه و وقت تنبیه این مدلی!! (2113606) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۹ ۱۵:۵۹:۵۵
با سلام مگر نمی دانید هر کس سوار بر زین شد دیگر میل پیاده شدن ندارد آنهم چه زینی , فکر میکنم ارث جد اندر جد آنهاست .!!!!! (2113614) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۹ ۱۶:۰۵:۳۰
مساله این است که آقاین چسبیدن به جیفه ی دنیا را برای خودشان مباح می دانند و فقط به فکر آخرت ما هستند و می خواهند هر طور شده ما ها رو راهی بهشت کنند (2113623) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۹ ۱۶:۰۵:۴۴
نمی دانم چطور ملت این همه فداکاری این آقایان را نمی بینند آنها به خاطر ملت از بهشت می گذرند و می چسبند به دنیا جوری که دیگه جایی برای ملت نباشه تا جمیعا به بهشت برویم درک کنید لطفا (2113625) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۹ ۱۶:۰۵:۵۹
عزیز من استعفا کجا بوده الان میان طلبکار میشوند یه عده ادمی که ربطی به ماجرا ندارند را نشان میدهند برای اونها دردسر درست می کنند شما اگردیدی کسی توی ایران استعفا داد بدون که پست بهتری در انتظارش بوده یا منفعتی غیر طلب عفو داشته
دلت خوشه ها (2113626) (alef-13)
 
محسن
۱۳۹۳-۰۲-۰۹ ۱۶:۰۷:۴۸
1- آقای شهردار مایل نیستند مانند حادثه آتش سوزی خیابان جمهوری و مرگ دلخراش دو مادر کارگر با لبخندی آنچنانی اعلام بفرمایند که ما نمی خواهیم خلبان را مقصر دانسته و پرونده را جمع کنیم مگر قرار نبود ظرف دو هفته شخصا دلایل و مقصرین حادثه مرگ دو مادر را به مردم و مراجع قضایی معرفی کنند پس چه شد که نبردبان مقصر و متهم حادثه معرفی شد و شهردار محترم نیز با گذشت چند ماه از دو هفته همچنان به سکوت خود ادامه می دهند.
2- باور بفرمایید بنده نیز مانند بسیاری از مردم کشورمان تصور کردم شهردار ، معاونت حمل و نقل و رییس اتوبوس رانی و غیره در اقدامی هوشمندانه ، شجاعانه ، مبتنی بر مصلحت سنجی اجتماعی و احترام به حقوق حداقلی مردم نسبت به تقدیم استعفای جمعی اقدام خواهند کرد تا گروه تحقیق بتواند بدون دغدغه ملاحظات سیاسی و مدیریتی به بررسی دلایل واقعی وقوع حوادثی از این دست اقدام کنند. همزمانی انتشار اخبار این ححادثه تکاندهنده در خیابانهای درون شهری تهران در محدوده ای با سرعت مجاز 30 کیلیومتر در ساعت با خبر استفاعی بسیار هوشمندانه و مبتنی بر تعهد اخلاقی و اجتماعی آقای چانگ هونگ‌وان نخست وزیر کره جنوبی می تواند و باید باید باید برای تمامی مدیران کشورمان بسیار آموزنده باشد.
3- حادثه رانندگی که به سادگی به مرگ بسیار دلخراش هفت نفر از عزیزان شهرمان و البته مجروحیت تعدادی دیگر و صد البته ایجاد وحشت و دلهره مدت دار برای تمامی آنانی که ناچار از استفاده از اتوبوس هستند یا در هنگام رانندگی شهری باید عبور از کنار این ناوگان پر تعداد را تحمل نمایند شده است لذا در کمال احترام و عرض ادب به بسیاری از کارکنان و رانندگان این ناوگان بزرگ باید بر لزوم بازنگری در صلاحیت سنجی و مستمر شاغلین در مشاغل مذکور و مشابه بعنوان یک نیاز غیر قابل اجتناب عمومی بعنوان اولین و مهمترین سازو کار پیشگیری از این قبیل حوادث ناگوار تأکید گردد.
4- رسیدگی منطقی و مبتنی بر کارکازشناسی همه جانبه و جامع قطعا از مهمترین راهکارهای اجتماعی و حقوقی پیشگیری از وقوع حوادث پیش بینی می باشد اما روند رسیدگیهای قضایی به ما یادآوری می کند که نباید به چنین اثرگذاری امید وار بود چنانکه در سوابق هیچ حادثه مشابه نمی توان برخورد قضایی اصلاحی را مشاهده کرد اصولا رسیدگی قضایی در قوه قضاییه کشورمان فاقد پشتوانه مطالعات علمی و تجربی است و قضات باتکیه بر تمامی ناتوانیها و محدودیتهای علمی و تجربی نسبت به انشاء رای اقدام می کنند شیوه غیر قابل قبولی که اصولا اعتبار رسیدگی قضایی در کشورمان را از حیث انتفاع ساقط کرده است لذا بدون اشاره به وظایف و مسئولیتهای اجتماعی این قوه به سایر موارد اشاره می کنم.
5- مسئولین و دستگاهها هر ساله با کمال افتخار اعلام می فرمایند نسبت دوره قبل با تمام همت و تلاشی مبتنی بر فداکاری و احساس مسئولیت و ..... مثلا دو هزار نفر از مردم کشورمان در جاده های این کشور و در داخل خودروهایی که باید در خدمت رفاه و شادابی خانواده باشند کمتر کشته شدند یعنی که امسال فقط نوزده هزار نفر کشته شدند نوزده هزار نفر یعنی که هنوز متوسط مرگ مردم ایران در جادها بالغ بر ده برابر متوسط جهانی است که اگر این میزان مرگ مردم کشورمان را با توجه به تعداد خودرو بسنجیم(30% متوسط خودور در اروپا و حدود 20% تعداد خدوری موجود در آمریکا و ژاپن و .... ) مشاهده می شود که میزان مرگ ایرانیان در جاده های کشورمان بالغ بر 35 الی 45 برابر متوسط جهانی است.
6- براساس آمارهای اعلامی مراجع رسمی بالغ بر 20% - 25% مرگ ناشی از تصادفات مربوط به حوادث شهری است نکته دوم اینکه با توجه به وقوع بالغب بر 320 هزار تصادف سالانه متأسفانه نزدیک به 62% تصادفات با مرگ مصدومین همراه است و نکته سوم اینکه تصادفات منجر به مرگ در شهرها غالبا مربوط به تصداف خدور با عابرین پیاده حادث می شوند که علاوه بر عدم رعایت قواعد رانندگی با بسیاری از زیرساختهای مناسب شهری نیز مرتبط هستند.
7- سالها است بسیاری از مسئولین و برخی از دستگاهها از بی کفایتی استاندارهای فنی خودروهای تولید داخلی و بخشی از خودروهای وارداتی سخن می گویند مشابه حوادثی که برخی کامیونها و اتوبوسها را به ارابه های مرگ مشهور کرد و نکته جالب اینکه همه مسئولین و دستگاههای ذی ربط به وقوع چنین حوادثی خو گرفته و اصولا ما مردمی فراموشکاریم و تا تصادف و اتفاق بعد می توانیم با مثال ستون تا آن ستون روزهای را سپری کنیم.
8- سالها است که انواعی از خودروها بعنوان دارندگان بالاترین امتیاز منفی معرفی می شوند اما بدون هیچ مشکلی همچنان و حتی با تیراژی بالاتر می توانند به تولید ادامه دهند و باز حتی بر سر دولت و مجلس و مردمی در دام مرگهای دلخراش جاده ای و خیابانی منت گذارند که می توانند با تحمل زیان به تولید خودورو ادامه دهند خودروهایی که به فرمایش گزارش تحقیق و تفحص مجلس شورای اسلامی با قیمتی 5/3 الی 5/4 برابر متوسط جهانی به سبد هزینه های خانوار ایرانی تحمیل می شود.
9- نکته قابل أمل دیگر اینکه این خودروی چند بار ملی شده تماما وارداتی در پایین ترین شرایط کیفی به بالاترین قیمت ممکن به مردم تحمیل و دولت نیز علی رغم گزارشات رسمی خود و مجلس شورای اسلامی همچنان اصرار دارد تا با اعمال نرخهای بالاتر تعرفه گمرکی(گران سازی خودرو کیفی وارداتی) و تحویل ارز مبادله ای(بخوانیم دستاورد تعلیق هسته ای) از این صنعت سراسر بیماری ، عقب ماندگی و مرگ آفرین حمایت کنند.
10- توصیه می کنم مسئولین و دستگاههای ذی ربط با تأمل و مطالعه بیشتری به اتخاذ تصمیم در خصوص صنعت بیمار و صد در صد وابسته خودرو بپردازند بدانند که مصرف سوخت خودرو ایرانی 5/3 برابر متوسط مصرف جهانی است بدانند آلوده سازی خودرو ایرانی بالغ بر 4 برابر نرم جهانی است بدانند مردم ایران با دارا بودن 25% نرم متوسط مالکیت خودرو در اروپا و کمتر از 20% کشورهایی مانند ژاپن و آمریکا باید آلودگی بالغ بر 12 برابر این کشوها را متحمل گردند مسئولین بدانند که ریاست سامان محیط زیست کشور بعهترین راه خلاصی از مرگ خاموش در انتظار مردم پایتخت را فرار از تهران عنوان کرد.
11- خلاصه کلام اینکه ما حدود 4 برابر نرم جهانی پول می دهیم تا خودورهایی با حداکثر 50% کیفیت نرم معمول جهانی را پس از طی مرارتهای بسیار خریداری کنیم ما 4 برابر جهان پول می دهیم تا خودروسازان فاقد کیفیتهای اولیه و خودروهای ملی تماما وارداتی شهرمان را با ظرفیتی 12 برابر سایر خودروسازان جهانی آلوده کنند تا 10 برابر نرم جهانی مردممان را در جاده و خیابان با مرگهای دلخراش روبرو کنند تا هزینه های بسیار هنگفتی به حوزه بهداشت و سلامت کشور تحمیل کنند مسئولین باید درک کنند که حمایت از ادامه فعالیت ساخت خودرو گران ، بی کیفیت و ملی وارداتی به معنای معاونت در مرگ دلخراش بالغ بر 20 هزار هم وطن و بالغ بر 300 هزار اسیب دیده برای هر سال می باشد مسئولین درک کنند که کاهش عدد 300 هزار مصدوم از مراجعات بیمارستانی و غرامتهای بیمه چه معنا و مفهومی در امکان گسترش سلامت و ارتقاء بهداشت عمومی خواهد داشت بدانند کاهش مرگ و میر ناشی از تصادفات علاوه بر حفظ و ارتقاء بهداشت روانی جامعه می تواند در پرداخت هزاران دیه از محل داشته های شرکتهای بیمه صرفه جویی و ظرفیت مذکور به حوزه کاهش هزینههای درمانی عموم مردم منتقل گردد.
12- انتظار از مجلس شورای اسلامی این است که بدون وحشت از قدرت پنهان و فراگیر صنعت خودرو سازان با تکیه بر آنچه خود در گزارش تحقیق و تفحص آورده اند به بازسازی این مجموعه اهتمام داشته باشند نمایندگان بدانند که در مرگ و مصدومیت تمامی عزیزان مسئول خواهند بود اگر بنابر مصالحی عقب نشسته و کوتاه بیایند نمایندگان بدانند برخودرد حکیمانه و خردمندانه با استمرار و گسترش قوانین حمایتی از صنعت خودرو همچنان به زجر دائمی مردم منتهی خواهد شد. (2113635) (alef-13)
 
همشهري
۱۳۹۳-۰۲-۰۹ ۱۶:۴۵:۴۲
هموطن عزيز دستت درد نكنه كه چنين تحليل جامعي از حادثه ارائه كرديد.
انشااله مورد استفاده وپيگيري مسئولين محترم قرارگيرد. (2113764) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۹ ۱۹:۱۹:۴۱
تمام فرمایشات شما صحیح اما وقتی 40 درصد قیمت خودرو تو جیب دولت می رود، اینو چکارش کنیم؟ (2114166) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۹ ۱۸:۴۱:۲۶
دوست عزیز! در این تحلیل سهم کیفیت خودرو رو خیلی بالاتر از واقعیت نشان دادی.واقعیت اینه که در اینگونه حوادث فرهنگ ضعیف رانندگی ماست که بیشترین سهم رو داره.به عنوان کسی که محل کارم خارج از تهرانه ، هر روز شاهد رانندگی وحشیانه(تاکید میکنم وحشیانه) بسیاری از رانندگان خودروهای سنگین هستم. (2114084) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۹ ۱۶:۱۲:۴۸
اونجا بر اساس لیاقت و توانایی اون مقام رو بدست آورده و میدونه بره کنار بالاخره یه ذره بالاتر و پایین تر گیرش میاد چون آدم باسواد و تواناییه ولی اینجا بر اساس رانت یا چاپلوسی یا خوش شانسی گیرش اومده اون پست ومقام ومیدونه اگه کنار بره چون آدم بیسواد وناتوانیه هیچ جا نمیخوانش و واسه رسیدن به پست و مقام باید مسیر پارتی یا چاپلوسی رو دوباره طی کنه که سخته... (2113658) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۹ ۱۶:۱۴:۳۳
این همه قانون های بی سر ته که به مردم تحمیل شد وکشور را تا مرز ورشکستگی پیش برد هیچ قانون گذاری تا کنون اسعتفا داده است (2113669) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۹ ۱۶:۳۰:۱۰
در ایران اگه بخاطر ندانم کاریها کسی بخواهد استعفا دهد دیگر هیچ مدیری در کشور نخواهیم داشت ! (2113718) (alef-13)
 
یکی از کارکنان بیمارستان فیاض بخش
۱۳۹۳-۰۲-۰۹ ۱۶:۳۴:۱۱
البته مسئولین شهرداری هم خوب جواب زحمات پرسنل فیاض بخش رو دادند . اون لحظه ای اکه یکی از شهرداران مناطق تهران با حضور در این بیمارستان قدیمی ، این بیمارستان رو قابل ندونستند و با ژستی همراه با غرور از پزشکان خواستند تا به دلایلی بیماران به بیمارستان خصوصی منتقل بشن . البته فقط زست بود و حرف ... (2113727) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۹ ۱۶:۳۹:۵۴
دراين بين عملکرد اخبار صدا و سيما جالب است. صدا و سيما در بخشهاي خبري مي گويد حادثه براي اتوبوس بخش خصوصي بدون اينکه حرفي از مسئوليت شرکت واحد شهرداري تهران مطرح کند. دست رسانه ملي درد نکند که اين همه حامي حقوق شهرداري است. (2113743) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۹ ۱۶:۴۴:۳۰
ما شیفتگان خدمتیم. استعفا بده نیستیم (2113760) (alef-13)
 
محمد
۱۳۹۳-۰۲-۰۹ ۱۶:۴۶:۱۸
در جايي كه به خاطر جرم به اون بزرگي ٢٠٠ هزار تومان جريمه مي كنند مي خواهيد استعفا دهند!!!!!
بعضي جاها هستند كه بخاطر ٠.٥ درصد افزايش قيمت اعتراضات ميكنند مردم ولي اينجا با يك كلمه تموم ميش
كلمه كليدي و حلال تمام مشكلات=ضد انقلاب
بابا يكي بخاطر مديريت اشتباه تو ميخواد اعتراض كنه بهش ميگن تو ضد انقلاب و امريكايي اسراييلي هستي (2113765) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۹ ۱۶:۵۱:۱۲
چون مدیران احساس وظیفه ای که باید داشته باشند ندارند، برای همین که کارشان را با برنامه انجام نمی دهند، نمی خواهند پول نسبتا مجانی که به جیبشان می رود را از دست بدهند. اگر برای آن کار می کردند و غرور برای کارشان داشتند، احساس شرم می کردند. بیشتر این اخلاق ربط مستقیم به فامیل بازی دارد که میلیونها نفر افراد تحصیلکرده و مدیران لایق در خانه اند و کسی که چون پدر، مادر، دایی، خاله، و یا دوستش در جایی مقامی دارد، کار را بدست گرفته. بنظر من تنبیه چنین کسانی بیش از تنبیه دزدان و فاسدان جامعه سود می دهد. (2113779) (alef-13)
 
يك شاغل دولتي
۱۳۹۳-۰۲-۰۹ ۱۷:۰۲:۴۴
اگر قرار باشه براي اين سهل انگاريها استعفايي صورت گيرد بايد تمام مديران كشور از بالا تا پايين استعفا دهند . (2113823) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۹ ۱۷:۱۳:۱۶
استعفا که چه عرض کنیم برخی آقایون ارتقاء هم می یابند. (2113859) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۹ ۱۷:۲۰:۴۴
اگه یاد باشه یه نفر استعفا کرد. الیته بعدش فرار کرد رفت کانادا. (2113880) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۹ ۱۷:۲۲:۲۰
دوستان تا حالا دقت کردین وقتی از مسئولان انتقاد می کنیم می گوییم ما اینو نمی خواهیم ما انتقاد داریم اینجا به ما ظلم شده است ما جمعی از مردم از این فلان کاره شما ناراضی هستیم...
می دانید چی می گویند؟
می گویند:(( چرا از جانبه مردم حرف می زنید چرا از طرفه خودتان حرف نمی زنید))
من سوال دارم مردم چه کسی است؟
سوال من از وزیر صنعت و وزیر راه تا حالا فکر کردین چه نا لایق هستید و بی سواد؟
چرا استعفا نمی دهید؟
چند نفر دیگه باید سر این خودروهای بی کیفیت و آلوده کننده و کشنده باید بمیرین؟
مصاحبه های وزیر صنعت را گوش کنید اولین احساسی که می کنید این است که این آقا سواده کافی نداره برای یک کارمند ساده حتی چه برسه به وزیر.

می دانید چرا استعفا نمی دهند؟ چون تشنه قدرت و مقام هستند.

خدایا دسته نالایقان و بی کفایتان را از این امور این مملکت قطع گردان ای رحمت دهنده مهربان. (2113887) (alef-13)
 
سلام
۱۳۹۳-۰۲-۰۹ ۱۷:۲۲:۵۵
آقای مدیر که به هزار زحمت و......به مدیریت رسیده مگه دیوانه شده که الکی زحمات خودش را بر باد بده. (2113889) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۹ ۱۷:۳۳:۲۲
استعفا ؟
این پست ها سرقفلی و مصونیت داره بعد آقا زاده ها برن کجا بیزجمت ؟!

مرشدی (2113911) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۹ ۱۷:۴۳:۴۴
دوستان مگر در قضيه آتش سوزي خيابان جمهوري اتفاقي افتاد. مسئولي عذر خواهي كرد ويا استفاء . بابا اين آقايان چنان به مال دنيا چسبيدن كه جان بندگان خدا برايشان اهميتي ندارد. (2113940) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۹ ۱۷:۵۰:۱۲
خوب آقایون احساس تکلیف شرعی می کنند به هر قیمت خدمت کنند. (2113962) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۹ ۱۸:۰۰:۰۲
میدونید همشون دوست دارند استعفا بدهند ولی شوق خدمت به مردم اجازه نمیده !!!!!! (2113978) (alef-13)
 
حسین
۱۳۹۳-۰۲-۰۹ ۱۸:۰۳:۰۹
با سلام و احترام
زنجانی 8 هزار میلیارد....فلانی 3 هزار میلیارد...مرگ اتوبان قم...مرگ اتوبان آزادگان ...خشگ شدن زاینده رود و دریاچه ارومیه...بیکاری...بی پولی...قتل...زورگیری...مرگ دو زن به خاطر نردبان آتش نشانی ...مرگ پرندگان باغ اصفهان...کلاهبرداری میلیاردی از داخل زندان...بنزین هزار تومانی ....سبد کالا و ....چه خبر شده تو ایران؟؟؟؟یعنی چی میشه ؟؟؟؟کی میدونه چه خبره ؟
الف عزیز لطفا مطلب منو بذار شاید یکی پیدا شد بهم گفت چه خبره اینجا (2113989) (alef-13)
 
علی
۱۳۹۳-۰۲-۰۹ ۱۸:۱۶:۰۳
اقا من دچار پارادوکس شدم.به فرزندم گفتم امامان ما در زمینه عدالت و عدم میل به قدرت این خصوصیتو داشتند.فرزندم گفت بابا با این خصوصیات ادم زنده ای وجود داره گفتم اره بابا نخستوزیر کره جنوبی و وزیر امور خارجه همین کشور.پادشاه دانمارک.وزیر حمل و نقل ژاپن ووووگفت بابا در بین مسلمونا چی سراغ داری موندم بهش چی بگم.حالا میخواستم بپرسم اگه کسی رو شما سراغ دارید اسمشو به من بگید. (2114027) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۹ ۱۸:۳۲:۴۱
البته استعفا دادن خوب به شرطی که چند وقت بعد جای دیگه پست بالاتر نگیرند .
اما در نظرات بالا به همه چیز اشاره شد ولی به جای یک نکته خالی بود!
واون نکته که از وقتی شرکت های خصوصی بدون هیچ اوردهای وفقط با رابطه اقدام به تاسیس شرکت اتوبوس رانی وتاکسی رانی با هماهنگی شهرداری کردند.
بدون داشتن ریالی سهم در خودرو در ان شریک کاری هستند و ماهانه وجهی را دریافت وسهمی هم به شهرداری میدهند . وتمام هزینه های سوخت تعمیرات بیمه حقوق راننده دوم ورانندهاصلی وخلاصه همه چیز به عهدی مالک تاکسی یا اتوبوس است.
اینجاست که مالکین اتوبوس یا تاکسی
با توجه به اینکه هیچ امکاناتی از شهرداری ها دریافت ننموده مجبور هستند با یک راننده که در همجای دنیا حتی کشورخودمان میبایست 8 ساعت رانندگی و16 ساعت استراحت داشته باشند وچون استخدام نبوده وناچارند برای تامین هزینهای زندگیحداقل 14 ساعت کار سخت وبدون تعطیلی داشته بشند .ان رانند ه یابه جهت خستگی ویا در امد بیشتر به لحاظ خصوصی بودن(ریالی) باسرعت بیشتر حرکت نموده تا دفعات بیشتری سرویس انجام دهد .
واون وقت که اون چه که نباید بشه...
خوبه که دوباره مثل قدیم شرکت واد راننده استخدام کن وماشینها هم مال دولت بشه . تاکسی هم به همین شکل ویا بشکل اتحادیه ویا تعاونی متشکل از خود راننده ها . (2114062) (alef-13)
 
محمد
۱۳۹۳-۰۲-۰۹ ۱۸:۳۶:۱۰
اين چه منطقى لست كه به خاطر چپ شدن اتوبوس مديران استعفا كنند. واقعا خنده دار نيست؟ چرا با فرافكنى و تقصير را به گردن اين و آن مياندازيد. خب يك راننده مقررات را رعايت نكرده و فاجعه به بار آورده و قانون هم مجازاتش را مشخص كرده است چرا بايد بصورت نمادين يك شهردار يا وزير يا رئيس جمهور استعفا بدهد. حتى قائل به كميسيون فنى و بررسى علمى نيستيد؟ءهمان اول كار راننده وخلبان و لوكوموتيوران را تبرئه ميكنيد كه چه اتفاقى بيفتد؟ ببخشيد از صراحتم عذر ميخواهم ولى درخواست استعفا پيشنهادى دور از عقل است و باىد پليس راهور تصادف را بصورت علمى رسيدگى كرده و مقصر را اعلام كند. آنوقت اگر رئيس جمهور مملكت هم گناهكار بود مجازات شود (2114073) (alef-13)
 
من
۱۳۹۳-۰۲-۰۹ ۱۹:۰۴:۴۷
چرا شلوغش میکنین ، چه تقصیری چه استعفایی ، حادثه به این روشنی ... کش تنبون راننده گرفته به سکان اتوبوس و ... (2114134) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۲-۱۰ ۰۰:۴۳:۲۲
عجب دلی که به درد و مرگ دیگران میخندی و برایشان جوک میسازی (2114785) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۹ ۱۹:۳۳:۵۶
چندهزار سال پیش رو که ندیده ام و در آن نزیسته ام کاری ندارم،اما انصافا خیلی فرق است بین پراید سایپا و پراید کیا ، خیلی خیلی فرق است بین پیکان و آر دی و تیبا و هیوندایی...اینها نتیجه جدیت و فرهنگ و خیلی چیزاس.خیلی فرق دارن ایران و کره جنوبی
البته تشابهاتی هم هست با شمالی
وحتما برخی میگن مزایایی هم هست که اونم نظر محترمیه (2114200) (alef-10)
 
صدا
۱۳۹۳-۰۲-۰۹ ۲۲:۵۱:۲۵
به مسولین پیشنهاد می کنم علی الخصوص مسولین شهرداری سریعا در تلویزیون حاضر بشن و استعفا بدهند مطمعن باشند مردم در انتخابات بعدی آنها را انتخاب خواهند کرد چون به شعور مردماحترام می گذارند .


ا در (2114581) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۹ ۲۳:۰۲:۰۳
نیاز به استعفا نیست اینهمه این اتوبوس ها جان مردم رو گرفته این اتوبوس ها را از خیابان ها جمع کنید. (2114598) (alef-10)
 
سینا
۱۳۹۳-۰۲-۰۹ ۲۳:۲۱:۵۴
یه کشتی یه گوشه دریا غرق میشه و هیچ ربطی هم به دولت نداره ولی بالاترین

مقام اجرایی مملکتشون یعنی نخست وزیر استعفا میده , معنی این کار یعنی چه؟

یعنی احترام به امت خدا یعنی اعتقاد عملی به اسلام ناب محمدی

یعنی اعتقاد به آخرت و حساب و کتاب دنیای پس از مرگ

یعنی خشیت در ذات مقدس

یعنی اظهار ناتوانی در خدمت به خلق الله

یعنی التزام عملی به اینکه ما شیفته خدمتیم و نه تشنه قدرت

ضمن اینکه ایشان سوسیالیست هستند و نه مسلمان!

یعنی بدون داشتن اعتقادات ما, همه آنها را و چیزهایی بلکه بیشتر را شامل

میشوند...

من به شما اطمینان میدهم که اگر آنها همین تصادف اخیر اتوبوس را میداشتند

خیلی هایشان از خجالت مردم در میآمدند ولی دولتمردان ما دلیل آن را ارزانی

گازوئیل عنوان میکنند. (2114665) (alef-10)
 
مجيد
۱۳۹۳-۰۲-۰۹ ۲۳:۳۵:۴۰
اقاي شهردار استعفا....نه يك كلمه زياد نه يك كلمه كم. (2114682) (alef-10)
 
علي اوغلو
۱۳۹۳-۰۲-۰۹ ۲۳:۴۰:۰۰
همين چند روز پيش بود درارتبات با غرق شدن كشتي كره جنوبي بالاترين مقام اجرائي كشور ضمن اظهار نارحتي وعذرخواهي ازملت ازمقام خود استعفا داد اما دركشورما مثلا درآتش سوزي خيابان جمهوري كارگر زحمتكش جزغاله ميشو د ميگويند اين مشيت الهي بوده وحتما حكمتي دركاربوده الحمدالله بخير گذشت . دراين مورد درهمان زمان مطلبي نوسته درسايت الف گذاشتم ولي چاپ نشد دراظهارنظربعدي درمردي ديگر نيز بهمان نامه اشاره شده قسمتي ازانراكه مرتبط با استعفا است داخل پرانتزدرايجا مي آورم .( ... مدیرانیکه به نحوی زیرسوال میروند درهمین سایت الف نوشتم ویاداورشدم این عمل استعفا یا عذرخواهی مخصوص کفار ودیارکفراست همچنانکه اشاره شده اما مسلمان که نمیتواند سنگرخودراخالی کند حتی یک لحظه برای قضای حاجت .ولو اینکه مگسها هم تحمل پرواز دران حیطه نداشته باشند .بویژه میز ومنصب که یکی ازجذابترین نعمات الهی است رهاکردن ان کفران نعمت است لذا به همین علت است عده ای وقتی دراثرتندباد حوادث انرا ازدست میدهند و بصرافت بازپس گیری ان میافتند انوقت شمرهم جلودارشان نیست ازهر تهمتی ووناروائی فروگزارنیستند تاطرف را بزمین نزنند ارام نمیگیرند برادر اگربرای ادعاهایت سند ومدرکی داری این تو واینهم قوه قضائیه اگردردودغدغه ملت دارید که نداری چراقبل ازوزیرشدن ورای اعتماد انهارا بیان نکردی چرا دههافسادتریلیاردی با ابعادبین المللی دراین مملکت درجریان بوده وهست دم برنیاوردید خدای نکرده مگرهمدست انهابودید یا حساب کتابی با انها داشتید وان اشاره میلیاردر کابینه احمدی نژاد کردید وگفتید درمود ایشان هشدارهم داده اید ولی کسی گوشش بدهکار نبوده احتمالا منظورتان پالایشگاه نخجوان باشد بلی این کم شنوائی وناشنوائی یک مشکل عارضی ومصلحتی است گاهی شدت وضعف دارد علاجی هم ندارد باید یکجوری با ان کنارامد. اما انچه مسلم وانکارناپذیراست مسئولیت کسانی که حمایت وادامه سیاست ویرانگر8سال گذشته بگردنشان است باید درپیشگاه عدل الهی جوابگو باشند چه روزقیامت وعدل الهی را باورداشته باشند وچه نداشته باشند ) (2114689) (alef-10)
 
پرتقال فروش میلیاردر
۱۳۹۳-۰۲-۰۹ ۲۳:۵۶:۰۵
شما الفی ها خیلی جلوتر از زمان هستید. این کارها حد اقل یه ۵۰۰ سال بعد برای ایران مفهوم پیدا خواهد کرد. آنچه در زمان حاضر شاهدیم، چسبیدن به صندلی که شاید هیچوقت فرصت بازپسگیری آن پیش نیاید. استعفا در حال حاضر یک واژه غربی برای صاحبان قدرت در ایران هست و دادن آن حرام یا مکروه هست. کمی واقع بین باشید برادر عزیز.اینجا ایران هست ۱۳۹۳. (2114712) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۲-۱۰ ۰۰:۰۵:۱۲
گر حكم شود كه مست گيرند, در شهر هر آنکه هست گیرند (2114729) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۲-۱۰ ۰۵:۴۸:۵۰
سلام خدا وندعاقبت مارا بخير كند انشااللة (2114946) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۲-۱۰ ۰۷:۳۹:۰۶
خوشبينانه اينكه استعفا مي دهد ولي چندي بعد مدير كل يه سازمان ديگر مي شود . (2115000) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۲-۱۰ ۰۸:۴۶:۴۲
وزیر صنعت و معدن و رئیس جمهور به علت آتش سوزی اتوبوس اسکانیا و بعد شهر دار باید استعفا بدهند (2115062) (alef-10)
 
استعفا ءاستعفا
۱۳۹۳-۰۲-۱۰ ۰۹:۳۶:۵۱
به موارد زیر که روزانه گوش مردم را کر کرده توجه فرمائیدولی گوش شنوای نیست ودر مدت زمان کوتاهی به فراموشی ...
مرگ ۲ میلیون قطعه ماهی در دریاچه سد فشافویه که در آخرین اظهار نظر خانم ابتکار گفت این موضوع به ما ارتباطی ندارد؛
زنده زنده سوختن ۴۴ نفر در حادثه اتوبوس اسکانیا اما بدنبال رفع مسئولیت از خود بود؛ مرگ دو زن کارگر در خیابان جمهوری که در نهایت نردبام آتش نشانی مقصر شناخته شد و...


اما متاسفانه تنها واکنشی که مسئولین ما در مواجه با این اتفاقات نشان داده اند وعده ی واکاوی علت بروز حادثه و سرزنش مقامات پایین تر بوده که با این راهکار مسوولیت را از دوش خود باز کرده اند.

متاسفانه در کشور ما یک مدیر همه توان خویش را بسیج می کند تا از کنار یک بحران بگذرد بدون آنکه صندلی خود را واگذار نماید. مذموم تر از آن زمانی است که در رسانه ها نیز، خود را مقصر نمی داند و انگشت اتهام را به سمت قربانی حادثه نشانه می برند.

اما در دیگر کشورها، یک مدیر پس از دیدن آشفتگی افکار عمومی، استعفا می دهد تا شاید کمترین کاری برای ترمیم اذهان آسیب دیده انجام داده باشد، اقدامی که در کره جنوبی اخیرا شاهد آن بودیم.
به قول دوستان از این صندلی به صندلی بالاتر وپست بهتر ،کی باید مسئولین بلند پایه در منشور اخلاقی خود به این مسائل توجه کنند وتا مسئولین از بالاترین رده به خود آیند ویک عذر خواهی (ریئس ج کره جنوبی ویا کناره گیری..ویا حتی خودکشی در کشورهای کمونیستی به خاطر احترام به مردم برعکس مسئولین به دنبال رابزنی برای بر کنار نشدن. به خودآییم که آن روز هنوز زود است. (2115171) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۲-۱۰ ۱۰:۱۹:۰۰
علتش اینه که عموم مردم خودشون از حادثه دیدگان مستثنی میدانند و می گوینداین اتفاق برای ما یا خانواده ما نیافتاده که درگیر موضوع شویم اگر صدا وسیما مثل همه موضوعات مرتبط با دولت میان مردم برود و یا از طریق پیامک نظر سنجی کند و نظر سنجی هارا منصفانه بخش نماید متمعنا باعث همین اتفاق که در کره جنوبی افتاده در ایران اسلامی ما هم خواهد افتاد. انشاالله... (2115305) (alef-10)
 
بی خبر الدوله
۱۳۹۳-۰۲-۱۰ ۱۰:۴۹:۰۹
گر حکم شود که مست گیرند ... در شهر هر آنکه هست گیرند (2115427) (alef-10)
 
سعید
۱۳۹۳-۰۲-۱۰ ۱۰:۵۱:۳۴
اصلا هم اولین چیزی که در این حادثه به ذهن میخوره استعفا نیست!!
شدیم آدمهای بیرون گود و هر اتفاقی می افته میگیم که سریع استعفا بده، اونم به خاطر چند تا داستان از کره و ژاپن و ... (2115434) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۲-۱۰ ۱۲:۳۴:۳۱
بصیرت داشته باشید همش حله (2115869) (alef-10)
 
علی
۱۳۹۳-۰۲-۱۰ ۱۲:۳۴:۴۵
من حرفی برای گفتن ندارم.همه‌ی گفتنی‌ها را گفتند ولی از آنجاییکه عمل به قانون قانون نیست نه تنها هیچ گوش شنوایی یافت نمیشود بلکه اعتنایی هم به نظرات مردم نمیشود. من بعنوان یک شهروند از همه‌ی شما عزیزان عذرخواهی میکنم.
اما یک مطلبی ذهن مرا مشغول کرده و آن اینکه چرا رسانه‌های ما خبر کذب منتشر میکنند.مگر میشود نخست وزیری پیدا شود که بخاطر غرق شدن یک تعداد
دانش اموز استعفا دهد.آخه این مسئله بار مالی زیادی دارد،به صلاح مملکت نیست و .... من شنیده بودم که رسانه‌های ما اخبار ملل را سانسور میکنند ولی باورم نمیشد ولی حالا باورم شد! (2115871) (alef-10)
 
سيدمرتضي
۱۳۹۳-۰۲-۱۰ ۱۴:۰۳:۳۱
اسكانيا در دولت دهم وارد شده . فكر نمي كنم كسي از اون دولت مونده باشه كه بخواد استعفا بده (2116165) (alef-10)
 
احمد
۱۳۹۳-۰۲-۱۰ ۲۱:۳۷:۲۱
ابتدا باید فرهنگ رانندگی در جامعه جا بیفتد
بنده خودم تقریبا هر روز مسافر خط چیتگر به شریعتی هستم راننده های این خط به شدت بی احتیاط و بعضا بی ادب هستند مدام با ماشین های دیگر در حال مجادله هستند این حادثه هم به این دلیل یعنی بی احتیاطی محض راننده بوده است(بنا به اظهارات شاهدان عینی) (2117089) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۲-۱۰ ۲۲:۰۱:۰۳
لطفا برای خانواده های داغدیده واژگونی اتوبوس دعا کنید تا خدا بهشون صبر بده مخصوصا ملیکا ذخار دختر 12 ساله ای که قربانی این فاجعه وحشتناک بود.خدا واقعا بهشون صبر بده..... (2117141) (alef-10)
 
علی عسک
۱۳۹۳-۰۲-۱۱ ۰۸:۴۶:۵۳
استعفا نه !!! ارتقائ اری در ایران ما متاسفانه اینگونه است!!!! (2117482) (alef-10)
 
علی
۱۳۹۳-۰۲-۱۱ ۰۹:۵۰:۳۹
استعفا بدند که چی؟ یکی بدتر از قبلی میاد. اینکه راهش نیست باید سیستم درست شه. باید روش انجام کارا درست شه. (2117518) (alef-10)
 
امیدوار
۱۳۹۳-۰۲-۱۲ ۰۸:۰۱:۰۹
استعفا بجا .ارتقا ممکن .کسب موفقیت .تحصیل مال حلال .بزرگ بودن .شجاعت داشتن .قانع بودن .قانع کردن .سکوت .فریاد .جملگی مفاهیم کیفی هستند که تحصیل بموقع ویا دوری از ان نیاز به فرهنگ سازی دارد . متاسفانه برای ارتقا (برخی ) دست به چه لطایف الحیلها که نمی زنند .برای بد نام کردن یک انسان خوشنام به چه دروغهایی که متوصل نمیشوند برای تحصیل حقوق حقه چه کفشها که پاره نمیشود .برای ارتقا چه تعارفات که رد وبدل نمیشود . استعفا جسارت وجرات است نه خفت .ام العلل این وقایع ریشه در راستگویی دارد .متاسفانه انقدر دروغ گفتن کراهت خود را از دست داده که شخص به خود هم دروغ میگوید وبه هزار دلیل ناتوانی .اظهار توانمندی مینماید. بیاد دارم شخص مسولی را در چین به دلیل سرقت مجازات کرده بودند روزنامه های ما هم انرا تیتر کرده بودند .من از مقام مافوق خود پرسیدم چرا یکی از این برخوردها با مسولین ما که اگر مرتکب خلاف شونداجرانمیشودمدیرم بر اشفت وگفت مگردر مملکت ما مسول متخلف هم هست وتا جایی که مرا تهدید به تنبیه اداری وبعضا تهدید به اخراج کرد .ولی الان میبینیم هر کسی میگوید لیست مفاسد را در جیبم دارم .بهر تقدیر یا تقصیر تا مادامیکه دروغ گفتن ودروغ بستن ودروغ اشاعه دادن وحتی معاونت در دروغ گفتن بعنوان گناه مطرح میگردد نه جرم .هرامر محبوب وهر کار نیک مذموم پنداشته خواهد شد .امیدوارم به ان بلوغ فرهنگی واجتماعی برسیم که استعفا دادن بجا از مکارم اخلاقی ومبین بلوغ فکری و قدرت انسانی تلقی گردد .برای اینکه نگارنده به این یقین برسد محتاج دعای شما هستم (2119077) (alef-13)
 
حامد غلامي
۱۳۹۳-۰۲-۱۲ ۱۲:۱۳:۴۳
سلام به خوانندگان
زياد به خوتان نگيريد!!!
ما جهان سومي هستيم و بايد اداي كشورهاي توسعه يافته در بياوريم
اينجا هر كسي به دليل تخلف بركنار گردد مطمعنا در سيستم دولتي شغل بهتري به او ميدهند. (2119362) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۲-۱۳ ۱۱:۲۸:۲۰
چرا استعفا بدهند ؟ این پست تکلیفی است بر گردن آنها. (2120995) (alef-13)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.