نظر منتشر شده
۵۰
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 481044
وقتی ارزش ها عوض می شوند، جلاد هم شهید می شود!
محمدصادق کلبادی، 20 خرداد 96
تاریخ انتشار : شنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۰۷:۱۹
سقراط  در یکی از گفتگوهایش با گلاوگن می گوید:« حکومت ها به تعداد اخلاق نفوس می توانند متنوع باشند زیرا که انواع حکومت ها از درخت بلوط یا از زیر سنگ که پیدا نشده اند بلکه مولود اخلاق نفوس هستند» ناگفته پیداست که نوع حکومت را می توان انعکاسی از اخلاق غالب بر یک جامعه دانست به سخن دیگر در جامعه ای که ارباب و رعیت ، خان و خانزاده و اشراف زادگی اصالت داشته باشد بی شک سلطنت گزینه مطلوب اکثریت برای حکومت خواهد بود ؛ در چنین شرایطی مناسبترین راه برای تغییر فرم و محتوی حکومت در یک جامعه ، تغییر اخلاق غالب و اکثریت حاکم بر مردم آن جامعه است.

از همین رو پس از دوران رنسانس و عصر موسوم به روشنگری در اروپا و پیدایش جریان روشنفکری و پدیده مدرنیسم ، متفکران و کنشگران سیاسی و اقتصادی غرب، برای گسترش بازار مصرف خود در جوامع شرقی و جهان سوم، پروژه «اسیمیله» یا شبیه سازی را در این جوامع کلید زدند، برای همین منظور با صدور جریان «شبه روشنفکری» در این جوامع ، به نام تمدن اما به کام تجدد و بازار مصرف غرب دست به تغییر فرهنگها، سنتها و حتی مذهب گریزی در مردم جوامع هدف زدند. این همان مفهوم ابتدایی است که در ابتدای سخن به آن اشاره رفت.

بی شک تغییرحکومت در یک جامعه با تغییر ذائقه فرهنگی، سیاسی مردم در آن جامعه، بسیار کم هزینه تر، موثرتر و در عین حال با دوام تر از تغییر حکومت با عملیات های نظامی و اقدامات مسلحانه خواهد بود. اما انقلاب بهمن 57  مردم ایران  در شرایطی که دو قطبی نظام های کمونیستی شرق و لیبرال دموکراسی غرب در سراسر جهان سایه افکنده بود، با مطرح ساختن گفتمانی جدید، هژمونی نظام های سرمایه داری و نظم نوین جهانی را با چالشی جدی مواجه ساخت.

هژمونی آمریکا در آن زمان گفتمان انقلاب اسلامی مردم ایران را بر نمی تابید، از سویی دیگر اقدام نظامی علیه انقلاب نوپای ایران نیز در جنگی 8 ساله و فعالیتهای تروریستی گروهک های معاند داخلی هم ، ناکام و عملا بی نتیجه ماند از همین رو پس از قطع نامه 598 جریانی جدید با همان هدف اما این بار با استراتژی استحاله فرهنگی جای خود را به گفتمان نظامی ، اسلحه و حذف فیزیکی داد. جریانی نرم و شاید بی صدا که با تکرار سناریوی تجدد ، این بار با استعانت از تکنولوژی و رسانه که بی گمان زبان گویای متفکران نظام های سیاسی می توان آنها را نامید، در نخستین گام ارزش های اخلاقی جامعه را نشانه رفتند تا با شکاف میان آرمان های اخلاقی انقلاب و رهبران آن با مردم، پروژه براندازی نرم محقق شود!

مصادیق بیشماری برای این ادعا موجود است ، حجاب، مبارزه با اشرافیگری، هنر متعهد و فرهنگ جهاد و شهادت که در گفتمان انقلاب اسلامی از قالب تعاریف تئوریک به یک ارزش و اصل مبدل گشته بود در جریان این استحاله فرهنگی، با تحریفی آشکار در قالب فمنیست، تجدد و مبانی لیبرال دموکراسی باز تعریف و باز تولید و در نهایت ترویج داده شد.

در این بین یکی از برجسته ترین دگرگون سازی های چند سال اخیر عوض شدن جای شاکی و متهم، قاتل و قربانی و شهید و جلاد است! موضوعی که در ماه های منتهی به انتخابات 96 بیش از هر زمان مطرح و به واژگونه سازی مفاهیم فوق دامن زد. در این ایام همین جریان هدایت شونده با تمرکز بر وارونه جلوه دادن حقایق، گروهک بدسگال منافقین  با کارنامه ای سیاه از ترور تا همکاری با دشمن متجاوز به خاک ایران را در جایگاه مظلوم و قربانی نشاند ، شوربختانه عده ای نیز با به کنار نهادن عقلانیت و منطق و بی اعتنایی به حقایق تاریخی با این جریان همصدا شدند.

گروهک منافقین که روزگاری خود را مجاهدین خلق می نامیدند در ابتدا با اندیشه ای التقاطی از اسلام و مارکسیسم و با تکیه بر مبارزه مسلحانه و پافشاری بر انحصارگرایی  وارد جریان مبارزه با رژیم پهلوی شدند اما پس از مدتی رسما با تغییر ایدئولوژی، مارکسیست را برگزیدند. از آنجایی که در اندیشه آنها انقلاب (به معنای عام) به تنهایی اصالت داشته و هدف بوده ، هر ابزاری را برای رسیدن به آن مباح و مجاز می دانستند، از همین رو با چهره ای دوگانه در دوران پهلوی با شعار مارکسیست و پس از انقلاب اسلامی با شعار اسلامی به میدان آمدند.

تئوری های این جریان از ابتدا با مبانی شیعی در تضاد بوده و با برجسته کردن دوقطبی هایی چون فقیر و غنی، روحانی و دانشگاهی و... با تحلیلی دیالکتیکی و مارکسیستی ، تنها راه از میان برداشتن تضادها و دوقطبی های مورد نظرش را جنگ و مبارزه مسلحانه می دانست. 

اما دیری نپایید که چهره ی مستبد و تمامیت خواه آنها که در پس  شعارهای آزادی خواهانه حقوق خلق و طبقه کارگر پنهان شده بود، پس از انقلاب با عدم اقبال عمومی مردم به آنها و ناکامی در دست یابی به پست ریاست جمهوری و  راه یابی به مجلس، آشکار شد و با توسل به اسلحه و ترور کارنامه ای سیاه از خود را در تاریخ این سرزمین به جای گذاشتند به طوری که علاوه بر ترور شخصیتهای برجسته انقلاب و همکاری با رژیم صدام از سالهای 62 تا 67 مردم عادی را هم از جنایات خود بی نسیب نگذاشتند و در حدود 12 هزار نفر از مردم ایران را در این سالها قربانی و به کام مرگ کشاندند.

شهوت قدرت در این جریان به قدری بوده که ابراهیم یزدی از فعالان ملی مذهبی و یکی از اعضای نهضت آزادی در مصاحبه ای  که در نشریه چشم انداز ایران در سال 84  از او منتشر شد عنوان کرد: آنها به صراحت اعلام کردند که باید انقلاب را از چنگ روحانیت و حتی دانشگاهیان در آورد چراکه خود را بیش از هر جریانی لایق اداره انقلاب می دانستند!

عزت الله سحابی یکی دیگر از نیروهای ملی مذهبی نیز در همان نشریه در سال 83 روی دیگری از چهره ی جریان مسعود رجوی را آشکار کرد، سحابی در بخشی هایی از آن مصاحبه در تشریح جنایات منافقین گفت: آنها برای توجیه جنایاتشان علیه نظام، اعضایشان را مورد شکنجه قرار می دادند و آثارش را به نمایش و به نام نیروهای سپاه می گذاشتند! 

آنچه که روشن است فضای بوجود آمده به شیوه ای استحمار گونه انگشت اتهام را از سوی جریان تروریست پرور و ضد ملی رجوی برداشته و به سوی قربانیان اصلی این گروهک نشانه رفته! این درحالی است که ته مانده های این جریان حتی در لجن پراکنی های رسانه ای خود هم تا بحال هرگز اقدامات وحشیانه شان را انکار نکردند و تنها به متهم کردن نظام بسنده کردند و تیغ کشیدن به روی ملت خود را همچنان در دستور کار قرار دادند.

با این همه بنظر می رسد به طرز عجیبی جریان های بر انداز در پی تخدیر و تغییر ارزش ها و مسخ ذهن نسل هایی از انقلاب هستند که روزهای انقلاب و دهه نخست آن را تجربه نکرده اند از سویی برخی برای تسویه حساب های شخصی خود با نظام  با چنین جریان استحماری هم صدا شده اند. ذکر این نکته ضروری بنظر می رسد که عبرت از تاریخ تنها راه جلوگیری از تکرار و تسلسل اشتباهات بشر است.
 
کلمات کلیدی : ترورهای دهه 60+جلاد+گروهک منافقین
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۳-۲۰ ۰۷:۴۳:۳۶
من نمیدونم چرا می خواهید حرف تو دهان مردم بگذارید؟ چرا مغلطه میکنید؟ چه کسی از منافقین حمایت کرده و یا جای جلاد و شهید رو خواسته عوض کنه؟ بی انصافی هم حدی داره به خدا. شمایی که این حرفا رو میزنید خودتون خیلی خوب می دونید انتقاد از عملکرد برخی در سال 67 به چه دلیل است چرا می خواهید منحرف کنید موضوع رو؟ هیچ ایرانی حتی مخالف این نظام از منافقین جنایتکار حمایت نمیکنه و همه می دونند این سازمان و مرامش در بین ملت ایران هیچ جایی نداره. موضوع بر سر اعدام منافقینی که ترور کردند یا در عملیات مرصاد اسیر شدند و یا باقی ماندگان بر حمایت از این سازمان نیست. (4420250) (alef-13)
 
United States
۱۳۹۶-۰۳-۲۰ ۱۱:۰۲:۴۳
این گروه از اول در نوکری اعراب پرونده قطوری دارد تا صدام بود خرجش را او میداد و امروز هم خرجش را عربستان میدهد فقط تاسف اور ان است که این ها نوکری خود را هم مخفی نمیکنند و در اخرین جلسه ان شاهزاده نکبتی عربستان چنان از نوکری و خیانت این ها حمایت میکرد که انسان تعجب میکرد (4420530) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۳-۲۰ ۱۱:۰۸:۲۰
اصل موضوع را از پدر خوانده های اصلاحات بپرس که ان زمان مسوول اصلی بودند. (4420540) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۳-۲۰ ۱۱:۳۰:۰۲
برادر يا خواهر گرامي اگر مقاله را خوب ميخوانديد متوجه ميشديد كه نويسنده ميگويد با تغيير ارزشهاي يك جامعه (از طريق رسانه هاي خودي و بيگانه و استفاده تبليغاتي كانديد مورد نظر از تغيير ذايقه مخاطب ) جلاد بجاي مظلوم مينشيند.متاسفانه با يك نسل فست فودي در غذا و مطالعه روبروييم چه تهداد از مخاطبان اقي رييس جمهور مطالعات كافي راجع به عملكرد منافقين دارند؟ (4420581) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۳-۲۰ ۱۱:۳۳:۳۹
اگر منظورتون این نبوده پس دقیقا موقع انتخابات چی میگفتید؟

این که داد میزدید آدمکش پس منظورتون چی بوده

اینکه میگفتید مردم به کسانی که جز اعدام کار دیگه ای نمیکردند چه مفهومی داشت

اون موقع از این حرفها استفاده لازم را بردید و حالا همه چیز را انکار میکنید که منظور ما این نبود

تازه نگفتید که چه کسانی عامل اصلی اون اعدام ها بودند چون نفرات اصلی همفکران سابق و فعلی شما بودند (4420591) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۳-۲۰ ۱۲:۰۹:۵۴
پس میشه دقیقا بفرمایید موضوع چیه؟ (4420662) (alef-11)
 
فرناز
۱۳۹۶-۰۳-۲۰ ۱۲:۲۸:۵۳
شما دقیقا" نمی دونی موضوع چیه؟ (4420692) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۳-۲۰ ۱۲:۴۳:۰۲
جریان اینه که باید مردم رو از رقیبشون تو انتخابات میترسوندن! که ترسوندن! (4420726) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۳-۲۰ ۱۲:۵۱:۲۸
جریان این است که وقتی آقای رییسی برای کاندیدایی ریاست جمهوری مطرح شد، در فضای مجازی پر کردند قاتل دهه شصت، کاندیدای ریاست جمهوری شده است، اما برخلاف انتظارشان رییسی در مدت کوتاهی به عنوان رقیب قدرتمند آقای روحانی ظاهر شد، استقبال های با شکوه مردم از رییسی به هیچ وجه برای روحانی و اطرافیانش مطلوب نبود، از میدان خارج گردن رییسی به هر قیمت در دستور کارشان قرار گرفت، آقای روحانی در روزهای آخر تبلیغات دوباره همان شعار قاتل دهه شصت را به شکل دیگری مطرح کرد روحانی خطاب به رقیبش گفت شما به جز زندان و اعدام کار دیگری بلد نیستید!!!!
این همصدایی با شعار کاندیدای قاتل توسط یک مسول رسمی و عالیرتبه در کشور ، همان چیزی است که مورد خطاب رهبر معظم انقلاب که جای شهید و قاتل را با هم عوض نکنید!!!
آقای روحانی که مدعی اطاعت از رهبری است هم باید از رهبری عذر خواهی کند و هم از ملت و هم از کسانی که آنها را مورد هجمه قرار داده است. (4420747) (alef-11)
 
سجاد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۳-۲۰ ۱۲:۱۰:۴۴
دوست عزیز سی هشت سال اعدام وزندان بلد بودن یعنی چی ؟ مگر غیر از منافقین اعدام شدند .. چه چیزی رو شما میخوای تطهیر کنید؟ (4420663) (alef-11)
 
Romania
۱۳۹۶-۰۳-۲۰ ۱۲:۱۴:۳۰
انتخابات تمام شد؟ و همه چی را تکذیب می کنید؟ (4420666) (alef-11)
 
دانشجو
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۳-۲۰ ۱۲:۱۹:۰۸
شما قبول دارید اینها ترور کردند و در مرامشان ترور بود یا نه؟
شما قبول دارید اینها جاسوسی کردند یا نه؟
شما قبول دارید اینها خیانت کردند یا نه؟
به نظر شما آیا عضویت در یک سازمان جاسوسی، خائن، تروریست و قبول مرام آنها خیانت نیست؟
در کدام کشور دنیا سراغ دارید که جاسوس و خائن را اعدام نکنند، حتی اگر موفق به جاسوسی و خیانت عملی نشده باشد، به جرم تلاش برای این کار اعدام نکنند!!!
بعلاوه، آیا به منافقین در زندانها فرصت توبه داده نشد؟
اگر جرمی مرتکب نشده بودند، در ترور ها و کشتارها و خیانت ها و جاسوسی ها همکاری نداشتند، و صرفا عضو بودند، و بعد از توبه اعدام شدند حق با شما و آنهاست.
اما اگر توبه نکردند و به عضویت در سازمانی خائن و ترورمحور که اعضا باید از دستورات بی چون و چرا تبعیت می کردند، اصرار داشتند، در «همه جای دنیا» خائن و جاسوس محسوب می شوند. حتی اگر کاری نکرده باشند، خائن محسوب می شوند و مستحق اعدام هستند. مثل جاسوسی که قبل از جاسوسی دستگیر شده باشد. (4420672) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۳-۲۰ ۱۲:۳۳:۲۰
دقيقاً! بحث سر اين نيست كه كساني كه سال 67 اعدام شدند لايق اعدام بودند يا نه. بحث سر اين است كه در مورد اين افراد آيا "آيين دادرسي كيفري" رعايت شد يا نه. به طور مثال آيا طبق اصل 35 قانون اساسي تفهيم اتهام و مراحل دادرسي و صدور حكم با حضور وكيل انجام شد يا نه؟ آيا اين افراد و وكلايشان از حق استيناف استفاده كردند يا خير؟ آيا لايحه دفاعيه را تسليم كردند يا خير؟ و ... (4420705) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۳-۲۰ ۱۲:۴۹:۱۵
این الان دقیقا یعنی چی ؟ یعنی با کفتاری که اسلحه گرفته دستش و داره رسما و بدون هیچ آیین دادرسی ، مردم کوچه و خیابون رو براساس برداشت خودش به خاک و خون میکشه ، باید چیکار کرد ؟ مگه اونها برای هزاران قربانی بیگناه خودشون - که خیلی وقتها صد درصد تصادفی انتخاب میشدن !!! - دادگاه و محکمه برگزار کردن که دولت هم بخواد برای اونها دادگاه و محکمه برگزار کنه ؟ عقلتون رو به کار بندازید آخه (4420741) (alef-11)
 
وطن پرست
United States
۱۳۹۶-۰۳-۲۰ ۱۳:۳۷:۵۳
هرکس خیانت به کشور کرد که این ها کردند احتیاج به دادرسی و محاکمه ندارد باید ظرف 24 ساعت اعدامش کرد جرم بزرگ خیانت به کشور که در همه دنیا سزایش مرگ است حالا عده ای ادای لیبرالی در میاورند و مینویسند این ها ان دوره ها را ندیدند دو گروه در اینجا باید اعدام شوند یک خیانتکاران و دوم تجزیه طلبان و هرکس دفاع از این ها کند خود شریک جرم است (4420817) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۳-۲۰ ۱۳:۴۸:۴۷
این حرف ها چیه ؟؟؟!!!
تروریست مسلح را دستگیر کردند ، این معلوم است حکمش اعدامه، مدتی اینها را بازداشت میکنند برای تخلیه اطلاعاتی ، بعد اعدامشون کردند.
به داد کی میبایست میرسیدند ،که نرسیدند به داد مردمی که شهید و مجروح شدند یا به داد تروریست ها؟؟!!!!
حالا شما برای تروریست ها عزا گرفتید؟؟!!!
تفهیم اتهام مال متهم است، تروریست مسلح مجرم ، هم جرمش ثابت است و هم مجازاتش اعدام است.
اگر با منافقین تروریست مجرم آدمکش جنایتکار ، مثل یک متهم رفتار می کردند، که الآن حضرتعالی هم وجود نداشتی که ژست قانون و حقوق بگیری!!!!!!!
واقعا خجالت آور است که کسی برای منافقین آدم کش پست و خبیث وکیل مدافع بشود. (4420835) (alef-11)
 
سجاد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۳-۲۰ ۱۳:۴۹:۳۴
مگه اونایی که مردم بی گناه رو ترو مکردند ، قبلش مردمو تفهیم اتهام میکردند. (4420836) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۳-۲۰ ۱۴:۲۱:۴۷
محارب مسلح محکوم به اعدام است این اصل در تمام دنیا رعایت می شود، توجه فرمایید بخش زیادی از محاکمه های امنیتی محرمانه صورت می گیرد .

ضمنا منتظری مانع محاکمه میشد طوری که 600نفر از کسانی که درعملیات مرصاد کشته شدند کسانی بودند که با واسطه وی از زندان آزاده سده بودند (4420874) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۳-۲۰ ۱۴:۲۹:۰۸
با این دیدگاه می بایست با حمله کنندگان به مجلس در چند روز پیش به جای درگیری و مبارزه، مماشات و مذاکره میشد تا آقایان داعشی به دام افتاده وکلایشان را خبر کنند و تفیهم اتهام شوند و از حق استیناف برخوردارشود . بابا چقدر پررویی! (4420879) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۳-۲۰ ۱۹:۲۴:۲۲
این مواردی که فرمودید برای نزاع خانوادگی و سرقت است نه جرایم امنیتی

تفهیم اتهام برای کسی که از زتدان به واسطه تلاش منتظری آزاد شده و دوباره علیه ملت سلاح در دست گرفته؟؟

برای کسانی که در عملیات مرصاد بیماران بیمارستان اسلام آباد غرب را زنده به آتش کشیدند؟؟
تفهیم اتهام نسبت به سلاحی که در دست دارند ؟؟؟
لایحه دفاعی برای برای اینکه چرا در صف ارتش متجاوز قرار گرفتند؟؟

بحث کسانی نیست که مقاله نوشتند و سخنی گفتند بلکه کسانی اعدام شدند که علیه کشور خود -- در زمان جنگ --- سلاح به دست گرفتند. (4421278) (alef-11)
 
Russian Federation
۱۳۹۶-۰۳-۲۰ ۲۱:۵۱:۵۵
این حرف هایش قشنگ را برای فریب خودت بزن شورش در زندان ها و تسخیر همزمان تهران درست وقتی از سر پل ذهاب رد شدند و کرمانشاه را می‌خواستند بگیرند در زندان‌ها هماهنگ شده بود قرار بود از بیرون زندان هم کمک شود مثل همین الان که می خواهید به هر شکل آنها را تطهیر کنید
یادةان رفته زیر پل حافظ با قداره و سلاح گرم به هر کسی مثل داعش حمله می کردند هر کس ریش داشت کشته می شود
در اوج همکاری با صدام همزمان با حمله صدام و گشودن مرز همه هماهنگی برای شورش مسلحانه در تهران آیا یادت هست
قطعا تو جز باز ماندگان آنها هستی
منافقین پدران داعش هستند شیوه‌های آنها بوسیله داعش اقتباس گرفته شده ایجاد رعب برای پیروزی دستور العمل مستقیم رجوی بود

الف جانبداری نکن و منتشرکن (4421417) (alef-11)
 
Italy
۱۳۹۶-۰۳-۲۱ ۰۳:۰۰:۳۱
شما می گی تفهیم اتهام. ولی اون ها خودشون اتهام رو قبول داشتن و می گفتن اگر آزاد بشن دوباره آدم می کشن. دادگاه برای این فرد معنا نداره. بعضی ها متوجه این نکته ای که نوشتم نیستن. حتی بعضی از کسانی که از اعدام تروریست ها در دهه 60 دفاع می کنن باید در دفاعشون این نکته رو به دیگران هم بگن. (4421640) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۳-۲۱ ۱۱:۵۵:۰۴
تروریست معنا دارد! یعنی آنکه دست به قتل می زند یا نقشه قتل می کشد یا وسیله قتل را فراهم می کند یا قاتل را پناه می دهد... درست همانگونه که محاربه با خدا معنا دارد و ... (4421933) (alef-11)
 
بنده ی خدا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۳-۲۱ ۰۵:۰۸:۰۴
اگر شما قاضی بودید، و کسی را که در عملیات مسلحانه دست داشت، عفو می‎کردید – مثلا 25 سال زندان برایش می‎نوشتید – بعد همان فرد در زندان برای تکرار عملیات مسلحانه برنامه می‎ریخت، شمایِ قاضی چه می‎کردید؟
اگر در حین آشوبی که آن فرد راه انداخته بود، چند نفر در زندان (زندان‎بان یا زندانی) کشته می‎شدند، آیا تا پایان عمر احساس پشیمانی نمی‌‎کردید؟ فکر نمی‎کردید، اگر فلانی را همان روز اول اعدام کرده بودم؛ حداقل چند نفر کمتر کشته می‎شدند؟ (4421672) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۳-۲۰ ۱۲:۳۳:۲۶
پس حرف دلتان را شفاف بزنید چرا اینقدر در لفافه صحبت می کنید که خواننده به اشتباه می افتد.تعجبم از کسانیکه لایک می زنند. یعنی همه آنها منظور شما را فهمیدند.لااقل برای ما بی سوادها نیز موضوع را روشن کنید. (4420706) (alef-13)
 
حقیقت جو
Germany
۱۳۹۶-۰۳-۲۰ ۱۴:۱۳:۵۴
اینکه در جریان انتخاباتی تمام رسانه های معاند و افراد غافل در شبکه های مجازی نظام رو به واسطه اون اعدام ها متهم میکنند و یک کاندیدای خاص هم میگه در این ۳۸ سال جز اعدام و زندان بلد نبودید؛ ناخواسته توی کدوم زمین بازی میکند؟ (4420864) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۳-۲۰ ۱۶:۰۳:۰۷
کسی نگفت مردم از منافقین حمایت کردن، مردم تکلیفشون با اونها مشخصه، مسئله و مشکل بعضی سیاسیونی هست که برای رسیدن به منافع حاضرن جای شهید و جلاد رو عوض کنن و برای تخریب رقیبشون هر حرف درست و نادرستی رو بزنن. (4421000) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۳-۲۰ ۱۷:۴۷:۲۰
کسی نمی خواهد حرف توی دهن مردم بگذارد. این حرفی است که گفته شده است.
17000ایرانی ترور شد آن گاه عده ای از مجازات قاتلان این هفده هزار انسان بی گناه فریاد آه واویلا برآوردند که چرا.....
آیا هیچ مملکتی به تروریست هایی که مردم را به خاک وخون می کشند شکلات هدیه می کند؟!! (4421144) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۳-۲۰ ۰۷:۵۱:۲۴
دراینکه گروهک منافقین جنایتکار و تروریست بودن شکی نیست اما برای اینکه هم نسلان من با شرایط و رویداد های اون زمان بیستر اشنا بشن باید برنامه های کارشناسی در صدا و سیما تشکل بشه که تاحالا چنین اتفاقی به طور کامل صورت نگرفته. (4420253) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۳-۲۰ ۱۵:۰۵:۱۲
شبکه مستند تا الان چندین بار ÷خش کرده
شما فقط بی بی سی می بینی (4420921) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۳-۲۰ ۰۷:۵۲:۲۱
اصلاح طلبان برای کوبیدن و تخریب رقیب، منافقین را هم تطهیر کردند و این برای یک جریان سیاسی، یعنی اوج درماندگی. (4420255) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۳-۲۰ ۱۱:۱۶:۵۳
کدام اصلاح طلب و چه وقت منافقین رو تطهیر کرده؟ چرا بدون مدرک دروغ میگید و اصلاح طلبی رو تخریب میکنید؟ (4420556) (alef-13)
 
Romania
۱۳۹۶-۰۳-۲۰ ۱۳:۵۴:۱۲
منظور اینه اون آقایی که تو سخنرانی میگه بعضی ها فقط بلدن پشت صندلی بشینند و حکم اعدام صادر کنند یعنی آقایی رئیسی که اینا رو اعدام کرده کار اشتباهی کرده است.سال 67 در عملیات فروغ جاویدان منافقین و مرصاد خودمون یه عده تو زندانها دست به شورش زدند در حالی که قبلا به علت رئفت اسلام حکم اعدام اونا به چیز دیگه تبدیل شده بود ولی با این کارشون معلوم شد که اینا در ظاهر این کار رو کرده بودند. (4420842) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۳-۲۰ ۱۴:۱۶:۵۱
مناظره رو نگاه نکردی یکی گفت ۳۸ سال قتل و اعدام. (4420868) (alef-11)
 
Russian Federation
۱۳۹۶-۰۳-۲۰ ۲۲:۰۲:۳۹
واقعا خودتان انکار می کنید که در جریان انتخابات مطالبه گری برای منافقین دهه شصت را داشتید (4421429) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۳-۲۰ ۱۲:۰۱:۵۵
هیچ شخص ایرانی و باغیرتی از منافق ها و مجاهدین حمایت نکرده و نمیکند ...

موضوع و بحث اینجاست که روند رسیدگی در اون سال ها اشتباه بوده و باید پذیرفت .

(4420646) (alef-11)
 
معلم هستم
United States
۱۳۹۶-۰۳-۲۰ ۱۱:۱۷:۳۴
بنده با نویسنده محترم این متن کاملا" موافقم تا زمانی که بستر القا" یک فکر و اندیشه در جامعه وجود نداشته باشد هرگز آن اندیشه در جامعه فراگیر نخواهد شد بنده به دوستانی که نسبت به مقاله مورد نظر انتقاد دارند سوال می کنم اظهارات ریس جمهور محترم در مورد حوادث دهه شصت اگر در دهه هفتاد مطرح می شد تا چه میزان مورد پذیرش بود ؟ مطمئنا" بسیار کم چون تغییر باور ها و ارزشها در آن نسل بسیار کمتر از نسل حاضر در دهه نود هست .
البته مقصر اصلی تغییر ارزشهای اخلاقی و آرمانی انقلاب سازمانهاو ارگان های فرهنگی و اموزشی مانند وزارت فرهنگ ، آموزش و پرورش ، آموزش عالی ، حوزه های علمیه ، سازمان تبلیغات ، پایگاههای مقاومت بسیج و ..... هستند که در برابر هجمه سنگین فرهنگی غرب منفعل در سالهای اخیر منفعل بوده اند اگر امروز مقام معظم رهبری به دانشجویان در باب کم کاری نهاد های فرهنگی و سیاسی فرمان آتش به اختیار می دهند ناشی از همین ضعف عملکرد سازمانهای مورد نظر هست .
لازم به ذکر هست که به مسئولیت خانوادهها نیز اشاره شود ( نمی دانم شاید بی مسئولیتی خانواده ها در برابر مسائل اخلاقی و تربیتی نسل خود هم متاثر از تهاجم فرهنگی باشد ) ، چگونه باید انفعال خانواده اعم از پدر ،مادر و برادر و خواهر و ... را در برابر پدیده ای مانند چهارشنبه های سفید را توجیه کنیم این درجه از انفعال در برابر سقوط ارزشهای یک خانواده ناشی از چیست غیر از نفوذ فرهنگی دشمن .
البته بنده درباره حاکمیت زن سالاری در خانواده ها و تدوین قوانین حمایتگرانه از زنان توسعه اشتغال زنان در جامعه هم نقدهایی دارم که اگر مجالی شد عرض خواهم کرد که ریشه بسیاری از استحاله های فرهنگی و اخلاقی در بستر خانواده و جامعه ناشی از موارد ذکر شده اخیر هست . (4420558) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۳-۲۰ ۱۱:۲۰:۳۶
هيچ نيرويي قادر به جابجايي شهيد و جلاد نيست جز او كه در روز قضا جايگاه همه مارا تعيين ميكند و ملاكش هم زبان ما نيست عمل ماست كه در ترازوي عدالت واقعي قرار ميگيرد . (4420560) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۳-۲۰ ۱۱:۳۷:۵۶
ارزش ها عوض می شوند، جلاد هم شهید می شود سالهاست ارزشها عوض شده است (4420600) (alef-3)
 
یک شهروند
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۳-۲۰ ۱۲:۰۵:۵۲
بنظر نگارنده سلطنت حکومت مطلوب اکثریت در جوامع ارباب و رعیتی و خان وخانزاده ست در کشوری مانند انگلیس اصلا صدق نمیکند.چون در این کشوربا اینکه سلطنتیست ولی کاملا دمکراسی حاکمست و این ویژگی ها رو ندارد. (4420657) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۳-۲۰ ۱۲:۳۱:۳۷
آنهایی که از 23 بهمن 57 شروع به تغییر ارزشها و آرمانهای انقلاب کردند، باید منتظر تغییر ارزشها و برگشت به ارزشهای اصیل انقلاب باشند. (4420696) (alef-13)
 
بازعلی امیری
Romania
۱۳۹۶-۰۳-۲۰ ۱۲:۳۵:۰۲
سخرانی روحانی در کرمانشاه و ارومیه از یاد هیچ انقلابی نمی رود من که بسیار ناراحت و درفکر مانده ام که روحانی خورش را چگونه از نظام جدا کرده و تحت تاثیر نویسنده گان ژونالیستی قرار دادند و به اصل نظام شلیک کند . تا جای آقای روحانی پیش رفت و سخن گفت .... که مناقین هم گفتن جانا سخن از زبان ما می گویی... (4420709) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۳-۲۱ ۰۸:۱۸:۳۷
روحانی از خاتمی حمایت کرده ولی از منافقین اصلا منافقین لکه ننگی هستند که باهیچ چیز نمیشه پاکشون کردو تنها لایق مرگ و فنا هستند کسانی که به مملکت و مردمشون خیانت کردند جایی تو انسانیت ندارن خصوصا که تو جنگ ایران و عراق نوکر صدام بودند و باعث شهادت بسیاری از جوانان شدند با عملیاتهای تروریستی بسیاری از نخبه ها را ازما گرفتند و تو اجتماعات بمب گذاری کردند و مردم رو به خاک و خون کشیدند خدا محو و نابودشان کند ایشاا... (4421719) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۳-۲۰ ۱۳:۱۲:۰۵
مثل طوطی فقط یک چیری را تکرار می کنند مرتب میگن چرا اعدام شدند چرا نمی دونند دارن دنیا و آخرتشون می فروشن ؟ (4420785) (alef-11)
 
m
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۳-۲۰ ۱۴:۱۷:۲۶
یعنی بعضی از دوستان منظورشون اینه که هیچ اتفاقی نیفتاده و بعضی از مقامات و سران کشور حرفای دو پهلو نزدن که باعث بشن رهبری واکنش نشان بدهند و بفرمایند که جای جلاد و شهید رو عوض نکنید...؟
بابا یکم بخودتون بیاین و اینقد از بعضی ها که بخاطر رسیدن به قدرت از هر کس و نا کسی حمایت میکنن و دایه مهربانتر از مادر میشن بیخود و بی جهت و کور کورانه حمایت نکنید.... (4420869) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۳-۲۰ ۱۴:۵۷:۰۲
البته اگر بخواهیم چشممان را مانند فرشته عدالت ببندیم و صرفا با عدل قضاوت کنیم، ما که همه آن دوران را درک کرده ایم ، و در کوران همه وقایع بوده ایم ، باید بگوییم که کاستی ها و قصوراتی بعضا غیر قابل بخشش در آن دوران بی شک بوقوع پیوست.
اما نکته مهم این است که بعضی ها با رندی خاصی جریان را مسکوت نگه داشته اند تا بصورت موردی و کاربردی و در زمان هایی که برای خودشان نفع دارد از آنها علیه رقیبشان استفاده کنند. (4420912) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۳-۲۰ ۱۷:۲۴:۳۳
پیام دهنده اول و برخی از افراد که از تفهیم اتهام نشدن حرف زدند در جریان محاکمه ها و اعدام ها بوده اند؟! بابا امروز 20خرداد اعترافات تعدادی از منافقین دهه60از شبکه خبر تلوزیون پخش می شد.خودشان می گفتند که چگونه جنایت می کردند. چرا کاسه داغ تر از آتش شده اید؟چرا دنباله رو سیاست مداران کاسب رای و یا ...شده اید؟ از بزرگترها بپرسید. (4421119) (alef-11)
 
امیر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۳-۲۰ ۱۹:۱۳:۱۶
بعضی از افراد یا در زمان تبلیغاتی انتخابات درایران تشریف نداشتند یا واقعا شعارهای انتخاباتی را نشنیده اند ...... چه کسانی به آقای رئیسی می گفتند قاتل؟ منظور این آقایان از قاتل بودن رئیسی چه بود؟ رئیسی دستور قتل چه کسانی را صادر کرده بود؟ چه کسی می گفت مردم شما می خواهید به وکیل رای بدهید یا قاضی؟ من وکیلم ورئسی قاضی...... آیا به درستی منظور این آقایان چه بود؟ محکوم کردن دستور حکم اعدام منافق به جرم ترور بهترین مردم کشور عوض کردن جای قاتل و مقتول ، شاکی و متهم وجلاد و شهید نیست؟ (4421262) (alef-11)
 
وحید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۳-۲۱ ۰۰:۵۴:۰۰
دوست عزیزی که از آیین دادرسی کیفری صحبت می کنی بفرما ببینم صدور کیفرخواست باکیه؟ حتما با دادستان بعد بفرما ببینم کیفرخواست منافقین تروریست توسط چه کسی در آن زمان صادر شد؟ دادستان وقت کل کشور.دادستان وقت کل کشور در اون موقع کی بود؟ ...ا دوست و همفکر الان شما لیبرال‌های وطنی......
علی برکت الله (4421592) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۳-۲۱ ۱۲:۵۶:۱۳
حتی جنایتکار ترین انسان رو هم نباید فله ای اعدام کرد باید مراحل قانونی طی بشه و گرنه فرق انسان و حیوان معنایی نداره

غیر قابل انتشار (4421989) (alef-3)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.