کد مطلب: 267466
نحوه رسیدگی به تخلفات خدمات پس از فروش خودرو
تاریخ انتشار : شنبه ۲۹ فروردين ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۵۰
مدیر مهندسی بازرسی خدمات شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران نحوه رسیدگی به شکایتهای مشتریان از خدمات پس از فروش خودرو را بیان کرد.
به گزارش ایسنا، محسن سلیمی اظهار کرد: مشتریان در صورت هرگونه نارضایتی از خدمات نمایندگیهای شرکتهای خودروساز و واردکننده خودرو، میتوانند ابتدا به واحد بازرسی و شکایات آن شرکت خدمات پس از فروش مراجعه کنند.
وی با بیان این که در صورت عدم رسیدگی مشتریان باید شکایت خود را به وزارت صنعت، معدن و تجارت ارائه کنند، خاطرنشان کرد: این وزارتخانه شکایت مربوطه را رسیدگی کرده و در صورت درست بودن شکایت، شرکت خدمات پس از فروش را ملزم به ایفای حقوق مشتری خواهد کرد.
مدیر مهندسی بازرسی خدمات شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران نکته مهم آن است که وزارت صنعت، معدن و تجارت از قدرت اجرایی بالایی برخوردار بوده و شرکتهای ارائه دهنده خدمات پس از فروش وابسته به خودروسازان و همچنین وارد کنندگان خودرو به هیچ وجه نمیتوانند در برابر نظرات کارشناسی این وزارتخانه برای ایفای حقوق مشتریان مقاومت کنند.
وی افزود: با توجه به گذشت چند سال از تدوین دستورالعمل خدمات پس از فروش خودرو و در راستای ارتقای سطح خدمات و کسب رضایت مشتریان، دستورالعمل جدید با اصلاحاتی به شرکتها ابلاغ شده است.
سلیمی با بیان این که در دستورالعمل جدید تغییراتی در نحوه بررسی مدیریت شرکتهای خدمات پس از فروش عملکرد نمایندگیهای مجاز، نظرسنجی از مشتریان و نظرسنجی از مدیران نمایندگیهای مجاز صورت گر فته است، خاطرنشان کرد: مجموعه این تغییرات به سختگیرانهتر شدن بازرسی از عملکرد شرکتهای خدمات پس از فروش منجر شده است.
وی ادامه داد: در دستورالعمل جدید سطوح رتبهبندی نمایندگیهای خدمات پس از فروش سختگیرانهتر شده و ضریبی به نام ضریب خدمت به شاخصهای مورد بررسی اضافه شده که بیانگر میزان مراجعه مشتریان به نمایندگیهای مجاز بعد از دوره گارانتی است.
مدیر مهندسی بازرسی خدمات شر کت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران افزود: در دستورالعمل جدید رتبهبندی نمایندگیهای مجاز سختگیرانهتر شده و سطح ممتاز به سطوح قبلی اضافه شده است. همچنین پرسشهای نظرسنجی از مشتریان بر اساس نیازهای جدید به روز شده است.
وی با بیان این که شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران به عنوان مسوول بازرسی از شرکتهای خدمات پس از فروش خودروسازان و وارد کنندگان خودرو در حال عملیاتی کردن دستورالعمل جدید است، تصریح کرد: از ابتدای تیر ماه دستورالعمل جدید خدمات پس از فروش خودرو به طور کامل اجرایی شده و مطمئنا افزایش نظارتها و در نتیجه بهبود میزان رضایت مشتریان از این خدمات را به دنبال خواهد داشت.
کلمات کلیدی : خدمات پس از فروش+خودرو
یعنی: هیچ راهی برای پیگیری نیست؛ بیخودی وقت خودتون رو هدر ندهید! (2831520) (alef-13)
این کارها هیچ فایده ای برای مردم مصرف کننده ندارد فقط بازار رقابتی سالم راه حل مشکل خودرو است با انحصار هیچوقت به موفقیت نمیرسیم ... تجربه 40 ساله تولید خودرو در ایران این موضوع را ثابت میکند. (2831602) (alef-10)
الان دسته ریموت رادیو پخش 206 صفر کیلومتر بنده , از زمان تحویل خرابه و تا حالا 3 4تا نمایندگی رفتم و فقط شوتم کردند اساسی!! یعنی برای همچین ایرادی باید راه بیافتم برم وزارت خانه!!!!!!!!!!!! (2859913) (alef-13)
سلام منم یه جورای مشکل تورو دارم ماشین 206 گرفتم 4000 تا کار کرده چند تا نورد پیدا کرده بردم نمایندگی کارشناسی که مشکلات ثبت کرده تو سیستم اصلی دو مورد اصلی خرابی ماشین ثبت نکردن هیچکس هم جوابگو نیست تازه یه کیز هم بدهکار شدیم واسه شکایت هم هرجا زنگ میزم فقط پاس میدن به یکی دیگه واقعا ماشین دلمو زده سوارش نمیشم چون خیلی بهم زور داره چهل ملیون پول دادم که از ماشین استفاده کنم ولی همش درگیر نمایندگی ها شدم وقتی هم زنگ میزنن میگن بیا ماشین حاضر واسه تحویل میرم ماشین درست نشده که هیچ چندتا مشکل هم اضافه میشه که گردن هم نمیگیرن خیر سرم بردم نمایندگی مرکزی وقتی اینجا اینجوریه وای به حال نمایندگی های دیگه از کار زندگی افتادن (3666994) (alef-11)
ماشین وانت آریسان خرید صفر کیلومتر ازنمایندگی تو جاده باسرعت 120 یه دفعه خاموش شد زیر پام خداوند ی رحم کرد اتفاق ناگوار آلان بردم ایران خودرو با کلی التماس ماشین رو پذیرش کردن بهم گفتن برو ماشینت رو هم ببر هر موقع قطعه اش اومد زنگ میزنیم بیار تا عوضش کنیم ماشین اصلا روشن نمیشه قضاوت با شما پن چیکار کنم به کجا شکایت بکنم که ماشینی رو که خریدم کمک خرجم باش بدتر برام خرج تراشیده!؟ (3422285) (alef-11)
فوادغابشي
۱۳۹۴-۱۱-۲۷ ۰۴:۰۲:۰۴
باعرض سلام من يك عدد پارس ال ايكس خريدم ازاون موقعه اي كه خريدم يه روزخوش نديدم هر روزاين ماشين خرابه هرنمايندگي كه ميرم ميگن اينا هموشون اينجورين اين كه جواب من نيست چهل ميليون پول دادم كه ماشين خوب سوارشم ندادم كه هرروز تواين نمايندگيها باشم الان دوبارماشينموبردم واسه ديكس صفحه چندباربردم واسه زيروبندش ماشين صفرروغن كم ميكنه بخداديگه خسته شدم منم يه جوان هستم خريدم كه يه لوقمه نون دربيارم واسه زن وبچه ام ولي اين ماشين همش تونمايندگي افتاده هرباري كه ميبرم واسه اون عيب دوباره همون مشكلات روداره خواهش ميكنم ازمسولين دراين گرفتاري كه دارم كمكم كنن نميدونم چيكاركنم كجابرم واسه شكايت نه پارتي دارم نه پول فقط خدارودارم اگه كسي هست راهنماييم كنه واقعا تشكرميكنم (3546529) (alef-11)
سلام اینو شکایت الان برگ سبز پنج ماهه نیامده می گن به ما ربطی نداره هرجا میرم اگه جایی خراب باشه دیگه واویلا مگر مهدی موعود بیاد کمک کنه (3569518) (alef-3)
نظامدوست نعمت
۱۳۹۵-۰۱-۲۵ ۲۳:۲۹:۰۵
س به كجا شكايت كنم ماشين سمند بنده واسه سرويس5هزار ورفع چندموردخرابى 8روزكارى تونمايندگى بوده متأسفانه ماشين سرويس نشده كه هيچ استفاده شخصى شده ازماشين بنده به وسيله يكى ازپرسنل ايران خودروخليل آباد (3645087) (alef-11)
چند ماه است که یک دستگاه پژو 405 مثلا صفر خریداری کردم از روز اول دنده سه این ماشین بیرون مزنه . چراغ ترمز روشن. مشه خوب رفتم نما یندگی مجاز با در اپردن سیم لنت چراغ ترمز درست شد. دنده که حتی با تعویض ماهک طبقه گقته کارشناس ........هنوز درست نشده .الان هم واشر سر سیلندر سوخته واقعا ماشین دست دوم و صفر چه فرقی داره (3653273) (alef-11)
ابراهیم نوبهار
۱۳۹۵-۰۴-۰۶ ۰۰:۵۹:۵۳
اگه ممکنه به شکایت ما رسیدگی کنید متشکرم. (3784079) (alef-13)
علی پور
۱۳۹۵-۰۴-۲۲ ۱۷:۲۰:۱۲
فقط خدا داد ما رو از شما بگیره ما که خسته شدیم (3819876) (alef-11)
احمد حسینی
۱۳۹۵-۰۴-۲۶ ۱۴:۱۲:۱۸
کلاج ماشین خرابه 3 روز است نمایندگی میگوید. باید از ایساکو بفرستند 15000 کار کرده همش خرابه 206 تیپ 5 نه اجازه میدند خودم تعمیر کنم نه خودشان درست میکنند (3826121) (alef-3)
یا سلام. ماشین صفر 206تحویل گرفتم بردم کارشناسرنگ .گفتن ماشین رنگ شده. ازنمایندگیخلیل اباد تحویل گرفتم . لطفا پاسخ بدین (3900110) (alef-11)
کریم قلیزاده
۱۳۹۵-۰۶-۰۷ ۱۱:۱۰:۰۸
ماشین صفر رانا خریدم سویچ خودشو نمیشناسه کلی هزینه کردم هیشکی جوابگو نیست (3907940) (alef-11)
علی از کاشان
۱۳۹۵-۰۶-۰۷ ۱۲:۳۰:۰۸
من یک خودرو پژو206 اس دی وی 8 اواخر سال 1393 به مدل 1394 دریافت نموده ام از همان شروع تحویل قرار شد به مسافرت اصفهان برویم تا راه افتادیم دیدم که کمربند جلو طرف شاگرد کوتاه است با همان شرایط مسافرت به نمایندگی مراجعه کردیم که قبول کردند کمربند کوتاه است ولی گفتند موجودی نداریم برو تا خبرت کنیم وما هم بدون داشتن کمربند به مسافرت رفتیم . خلاصه بعد از دو ماه کمربند را برایمان عوض کردند.
دوباره در مسافرت بعدی خرداد ماه 94 قرار شد به شمال برویم که در اتوبان قم -تهران کیلوتر 70 تسمه دینام پاره شد به امداد خودرو زنگ زدیم تسمه و هرزگرد رو عوض کرد 45000 تومان گرفت وبا دلهره واظطراب رفتیم ولی همیشه نگران بودیم چون صداهای عجیبی از تسمه میامد. خلاصه برگشتیم شهرمون به نمایندگی مراجعه کردیم اونجا گفتن تسمه سفت کن ایراد داره عوض کردن و ضاهرا خوب شد تا فردا دیدم که صبحها تسمه صوت میکشه تا وقتی ماشین گرم شد خوب میشه. به نمایندگی دیگری مراجعه کردم عیب رو گفتم مکانیک اونجا گفت تسمه مال تیپ 2 بوده یه تسمه 1575 خریدم عوض کردن دوباره خوب شد مدتی تقریبا دو سه ماه کار کرد دوباره تسمه میزد بیرون به نمایندگی رفتم دوباره تسمه سفت کن رو عوض کردن دوباره خوب شد چند روز پیش دوباره به شمال رفتم درتاریخ سی ام مرداد در شهر تنکابن دوباره تسمه پاره شد نزدیک اونجا یه مکانیکی مراجعه کردم دوباره طبق سابقه ای که داشتم تسمه سفت کن عوض کردم وفعلا خوب شده.
تو را به خدا خودتان قضاوت کنید یه نفر کارمند 37500000 تومان بده یه ماشین 206 بخره ودلش خوش باشه که ماشین نو خریده تا چند سال راحته هر وقت ما به مسافرت میریم مسافرتمون زهر مار میشه به خدا تو دو تاسفر شمال با دو تا پراید مدل 87 و88 بودیم اونا با خیال راحت بودن و ما ناراحت . امید وارماین شکایت من پیگیری بشه (3908056) (alef-11)
حمیدرضا آزرم
۱۳۹۵-۰۸-۱۵ ۰۹:۱۶:۲۷
سلام اس ال ایکس دارم 405 دیسک و صفحه خراب بوده رو 14000 رفتم نمایندگی عوض کرده صفحه ازاد حساب کرده متأسفانه هنوزم خرابه چه باید کرد؟؟ (4001926) (alef-11)
ماشین H30کروس گرفتم از ایران خودرو برای خدمات پس از فروش یا همون گارانتیش رفتم نمایندگی بهم میگن به ما ربطی نداره و پذیرش نکردن ومیگن باید برید مرکز استان این چه وضعییه چطور با ماشین خراب باید 220کیلومتر برم مرکز استان چرا روز اول ثبت نام به خریدار این چیزا رو نمیگن ای یک نوع کلاه برداریه (4002591) (alef-11)
لوازم سالم منو بی دلیل تعویض کردند کلی هزینه گرفتند من فنی بودم متوجه شدم به هر جای از ایران خودرو تماس گرفتم کسی پاسخگو نشد فقط با روش پاسکاری شمارو از کرده خودت پشیمان میکنند همه با هم میخورند. (4182043) (alef-13)
رضائی
۱۳۹۶-۰۲-۱۶ ۲۱:۲۶:۴۵
بنده یک بار بدلیل اخذ مبلغ بسیار زیاد بابت تعمیر ماشینم و حل نشدن مشکل به وزارت صنعت و معدن واقع در میدان ولیعصر مراجعه کردم و با صرف مدت کوتاهی شکایتم رو ثب و نامه نهایی رو خودم دستی بردم اتحادیه مکانیکها و هفته بعد بهم زنگ زدن و رفتم و در کمتر از یک ساعت رسیدگی کردن و بخش زیادی از پولم رو از مکانیک گرفتم و حسابی هم ادب شد. (4320415) (alef-11)
عبدالرضا مطهری نیا
۱۳۹۶-۰۴-۱۴ ۰۱:۲۲:۰۹
سلام یکماهه اچ سی کراس تهران خریدم درب نمایندگی گفتم کولرش خرابه گفتن ببرشهرستانتون درستش میکنن.شیراز ۲۰روزهست توگرمای۴۰درجه منو معطل کردن ک بروهروقت قطعه اومد خودمون زنگ میزنیم.منم۵۰نیلیون دادم به کارام برسم یکماهه ناشین خوابیده خودم اعصابم خرد و پولم رفته کسی هم جوابگو نیست.ده بار هم هرکجا گفتن زنگ زدم و کد گرفتم و مراحعه کردم تاحالا هنوز نقطه صفر هستم. واقعن نمیدونم چکارکنم... (4459035) (alef-11)