نظر منتشر شده
۱
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 448609
مقایسه جایگاه استاندارد در هتلهای ایران
تاریخ انتشار : جمعه ۶ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۱۲
رئیس جامعه هتلداران کشور گفت: استاندارد هتلهای هر کشوری مطابق با استانداردهای همان کشور است بنابراین نمی توان گفت که هتلهای ایران نسبت به هتلهای کشورهای دیگر وضعیت بدتر و یا بهتری دارند.

جمشید حمزه زاده درباره وضعیت هتلهای ایران نسبت به هتلهای کشورهای دیگر از نظر شاخص استاندارد به خبرنگار مهر گفت: وضعیت هتلهای ایران نسبت به هتلهای کشورهای دیگر نسبی است نمی توان گفت که خیلی خوب است و یا خیلی بد. اما می توان گفت که استاندارد بیشتر هتلهای ما طبق استانداردهای جهانی است. به این معنا که اگر به آمریکا و اروپا بروید ممکن است هتلهای ۵ ستاره ای را ببینید که خدمات خوبی ندارند و یا هتل ۴ ستاره ای را ببینید که خدمات عالی دارد. وقتی حرف از استاندارد می شود، یعنی حداقل خدمات. بنابراین هر هتلی باید حداقل خدمات را داشته باشد و مدیران حداکثر خدمات را تا هر اندازه که بخواهند می توانند بالا ببرند. به همین علت، مفهوم استاندارد در دنیا نسبی است.

وی گفت: در برخی از کشورها استاندارد هتلها را طبقه بندی کرده اند مانند ترکیه که استانداردهای داخلی و بین المللی دارد. یعنی گاهی تورهای گردشگری اعلام می کنند که اقامت مسافران در هتلهای ۵ ستاره است اما زمانی که مسافر می رود می بیند در اندازه هتل ۴ ستاره هم نبود. درصورتی که طبق استانداردهای داخلی ترکیه، این هتل ۵ ستاره است. شاید اگر هتلهای ایران را نیز با هتلهای خوب کشورهای دیگر مقایسه کنیم از آنها عقب باشند اما اگر با هتلهای بد آنها مقایسه شود، بسیار هم جایگاه خوبی داشته باشند. بنابراین بخشی از استانداردهای هر کشوری مربوط به قوانین داخلی خودش است.

حمزه زاده بیان کرد: بسیاری از خدماتی که در هتلهای کشورهای دیگر الزام است را ما در هتلهای ایران نداریم. در ایران هم هتلهای خوبی وجود دارد ولی باید نسبت به قوانین ایران آن ها را ارزیابی کرد. بسیاری از آنها در مقایسه با هتلهای کشورهای دیگر سطح بالاتری دارند حتی بالاتر از کشورهای اروپایی.

وی درباره ستاره هتلها نیز توضیح داد: ستاره ها هم در کشورها مانند هم نیستند دادن ستاره به هتلها نیز تابع شرایط و قوانین آن کشور است. منتها هتلهای خوب کشورهای دیگر از تعداد هتلهای خوب ایران بیشتر است.

حمزه زاده درباره نمایش ستاره ها در هتلهای ایران و خارج از کشور نیز گفت: مسافر باید بداند که به هتل چند ستاره  می رود. منتها این الزام نیست که حتما باید ستاره ها را در سردر نصب کنند. البته اینکه ستاره ها نصب شوند، خودش به تنهایی یک نوع تبلیغ است. معمولا هتلداران در خارج از کشور ستاره ها را در معرض دید نمی گذارند اما به هر حال مسافر هنگام اقامت و پرداخت وجه متوجه می شود آن هتل چه درجه ای دارد.
 
 
کلمات کلیدی : گردشگری+هتل
 
آریابان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۱۲-۰۶ ۱۲:۲۱:۴۶
اتفاقا وحود استاندارهای یکسان و مشابه در مورد درخشندگی !!!!! "ستاره" های یک هتل را باید در سطح یک تراز خارجی و بین المللی دید زیرا با مقولۀ فرهنگ داخلی یک قوم مثل نوع غذا ، وسایط نقلیه و یا حتی نوع پوشش رایج مردم یک کشور کاملا متفاوت است ؛
علت عمدۀ این تفاوت از آنجا ناشی میشه که اصولا مشتری اصلی هتل ها (و نه مسافرخونه ها !!!!!) اساسا بیگانگان و غیر بومی ها هستند که بدلیل مسافرت های همیشگی به جا های مختلف جهان بهترین داوران و ارزیابان برای مقایسه میان هتل های کشور های مختلف و نمره دادن به درخشش "ستاره" !!!! های اونها هستند (4174612) (alef-13)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.