توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 472071
اتصال کرمانشاه به راه‌آهن تا خردادماه/ آغاز تولید آزمایشی ریل توسط ذوب‌آهن
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۰۷:۴۶
معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه پیش‌بینی می‌کنیم تا خردادماه راه‌آهن به کرمانشاه برسد درباره خرید ریل تولید داخل گفت که ذوب‌آهن هنوز به تولید انبوه و ممتد نرسیده اما تولید آزمایشی را آغاز کرده است و به محض تولید انبوه تأمین ریل از داخل انجام می‌شود.

به گزارش فارس، خیرالله خادمی با اشاره به تکمیل 67 کیلومتر دیگر از راه‌آهن غرب کشور بین ملایر تا فیروزان اظهار داشت: بخش اول این مسیر ریلی از اراک تا ملایر قبلاً به بهره‌برداری رسید، ملایر تا فیروزان هم تکمیل شد و برای ادامه مسیر باید از فیروزان تا کرمانشاه 175 کیلومتر خط آهن و از کرمانشاه تا خسروی 174 کیلومتر خط آهن بکشیم.

خادمی بیان داشت: امیدواریم تا پایان خردادماه امسال ریل به کرمانشاه برسد.

معاون وزیر راه و شهرسازی در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس مبنی بر تأمین ریل تولید داخل و برنامه شرکت ساخت در این باره گفت: مسئولان شرکت ساخت سال گذشته بازدیدی از خط تولید ریل ذوب‌آهن اصفهان داشتند که در آن زمان خط تولید تکمیل نبود اما وعده دادند تا شهریورماه 95 خط تولید تکمیل شود که نشد.

وی اظهار داشت: اینجانب به تازگی از مدیرعامل راه‌آهن شنیده‌ام که تولید آزمایشی ریل توسط ذوب‌آهن اصفهان آغاز شده است.

خادمی مدعی شد: قطعاً هرچه ریل در داخل تولید شود توسط ما قابل مصرف است اما هنوز ذوب‌آهن اصفهان به تولید انبوه و ممتد و بدون توقف نرسیده است.

وی اظهار داشت:‌برای تأمین ریل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور تفاهم‌نامه‌ای با ذوب‌آهن دارد البته راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران قراردادی با ذوب‌آهن دارد مبنی براینکه بخشی از طلب خود از ذوب‌آهن بابت حمل بارهای آنها را از خرید ریل تأمین کند اما هنوز ذوب‌آهن به تولید انبوه نرسیده است.

خادمی درباره احداث ایستگاه در خارج شهرها در برخی مسیرهای ریلی گفت که قبلاً تقاضا براین مبنا بود که بارهای ریلی درون شهر نیاید اما مسیرهای مسافری باید به شهر وصل شود و از سوی دیگر نزدیک شدن به شهر برای مجری و پیمانکار هم هزینه داشت. به عنوان مثال مسیر ریلی تهران تا همدان با 970 میلیارد تومان اعتبار ساخته شد اما اتصال ادامه مسیر تا شهر 300 میلیارد تومان اعتبار می‌خواهد زیرا هرچه به شهر نزدیک‌تر شویم اراضی گرانتر و تملک اراضی و تأمین اراضی مناسب بسیار مشکل‌تر می‌شود زیرا اراضی به مساحت بالا نیاز داریم و اغلب این اراضی متعلق به مردم است.
 
کلمات کلیدی : عملیات ریل‌گذاری + راه آهن - کرمانشاه + ایستگاه راه‌آهن
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.