نظر منتشر شده
۱۷۶
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 455767
روحانی:
نه ادعای حل یک شبه مشکلات را داریم نه ادعای معجزه/ 10 دولت بعدی هم نخواهند توانست همه مشکلات را حل کنند / اگر تورم سال 92 ادامه پیدا می کرد و برجام نبود، امروز چه وضعی داشتیم؟
بخش سیاسی الف، 30 اسفند 95
تاریخ انتشار : دوشنبه ۳۰ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۲۰:۲۹
رئیس جمهوری با بیان اینکه مشکلاتی در جامعه داریم و خواهیم داشت اما نباید در برابر آن تسلیم شد، گفت: این مشکلات در کوتاه مدت حل نمی شود؛ همچنین در سالی که رهبر معظم انقلاب آن را «سال اشتغال» نامیده اند، باید همه توان خود را کنارهم قرار دهیم.

به گزارش «الف» به نقل از خبرگزاری ها، حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی عصر دوشنبه در آیین رونمایی از 60 قلم داروی جدید در شرکت داروسازی رازک، اساس فصل بهار و نوروز برای همه را «محبت، برادری و همبستگی بیشتر» دانست و گفت: در برابر مشکلات باید بایستیم تا آنها را برطرف کنیم؛ همه مشکل در چند روز و چند ساله برطرف نمی شود؛ اما با امید می توانیم گام به گام مشکلات را کاهش دهیم.

وی در ادامه اضافه کرد: آنچه دولت یازدهم به آن افتخار می کند اینکه «راهی که انتخاب کردیم درست است».

رئیس
«در بحث خرید هواپیما اول گفتیم قرار بسته می شود؛ گفتند این قراردادها روی کاغذ است؛ بعد گفتیم هواپیما وارد می شود؛ گفتند هواپیمای کاغذی است؛ وقتی وارد شد گفتند چرا اینقدر خوشحال هستید؛ گفتیم کم خوشحالی می کنیم.»
جمهوری ادامه داد: بهار به ما می گوید سختی زمستان و سرما روزی به پایان می رسد و بهار و اعتدال آغاز می شود؛ پیام بهار برای ما پیام امید در زندگی است و باید به آینده امیدوار باشیم.

وی با تاکید بر اینکه «نباید بگذاریم برخی از قلم ها، افراد و زبان ها بذر یاس و ناامیدی را در دل جوانان بنشانند»، افزود: همه با امید زنده ایم؛ اگر امید نباشد مفهوم حرکت از صبح بی معناست و استراحت شب نیز مفهومی ندارد.

روحانی در ادامه، از عید نوروز به عنوان عید احترام به بزرگترها یاد و تاکید کرد: نباید بزرگترها را از یاد ببریم؛ باید به آنها احترام بگذاریم؛ آنها برای همیشه در میان ما نیستند و روزی که از میان ما رفتند تاسف بزرگی خواهیم خورد؛ آنهایی که به ناروا سخن نادرست به آنها روا داشتند.

رئیس جمهوری بر احترام به بزرگان و اندیشمندان تاکید کرد و گفت: باید به پدران، معلمان و اندیشمندان و همه کارآفرینان جامعه احترام بگذاریم؛ نباید از هم فاصله گرفته و به یکدیگر پشت کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اینکه «دولت یازدهم افتخار می کند که راه درستی را انتخاب کرده است؛» افزود: این راه هنوز به نهایت نرسیده است؛ دولت بعدی نیز نمی تواند مشکلات را به پایان برساند؛ در واقع 10 دولت بعدی نیز نخواهند توانست همه مشکلات را حل کنند اما اگر در راهی، یکصد مشکل را به 90 یا 80 مشکل کاهش دهید، این مسیر درست است.

روحانی به رونمایی از تولید داخلی 60 قلم داروی جدید اشاره کرد و گفت: پیام این اقدام این است که در سایه تلاش و فعالیت برنامه ریزان، مهندسان، تلاشگران و کارگران، این داروها در داخل کشور تولید شد؛ در حالی که پیش از این مواد اولیه آن از خارج تامین می شد.

رئیس جمهوری به پیام نوروزی سال گذشته خود اشاره کرد و گفت: در آن پیام، تحقق رشد اقتصادی پنج درصدی در سال 95 را از اهداف دولت
وی ادامه داد: سالها در آرزوی تورم تک رقمی بودیم؛ صبح امروز(دوشنبه) مرکز آمار تورم 12 ماهه منتهی به اسفندماه را 6.8 درصد اعلام کرد که بیانگر درست بودن مسیر انتخاب شده است اما با این حال همه مشکلات حل نشده است.
اعلام کردم اما برخی از دوستان و اعضای هیات دولت به من گفتند شاید نتوانیم به آن برسیم؛ به آنها گفتم این یک هدف گذاری است که انشالله به آن برسیم؛ اگر نرسیدیم از مردم عذرخواهی می کنیم.

وی با بیان اینکه کشور به مردم تعلق دارد و همه ما خدمتگزار آنهایم، افزود: وقتی مرکز آمار و بانک مرکزی در آمار سه ماهه اول، دوم و سوم رشد اقتصادی را 11.6 درصد (بر مبنای پایه سال 90) و مرکز آمار رشد اقتصادی را 7.2 درصد (بر مبنای پایه سال 1376) اعلام کرد، نشانگر تلاش خدمتگزاران است.
روحانی گفت: خدا را شاکریم آنچه به مردم وعده دادیم به آن دست یافتیم و مجموعه رشد اقتصادی سال گذشته انشالله بالای هشت درصد خواهد بود.

رئیس جمهوری یادآورشد: 12 سال پیش در آغاز سال 1384 وقتی سیاست های چشم انداز ابلاغ شد رهبر معظم انقلاب از دولت ها خواستند تا به رشد اقتصادی هشت درصد برسند؛ سال 95 نخستین سالی است که به این رشد رسیدیم و آرزوی ملت در طول 12 سال تحقق یافت.

وی ادامه داد: سالها در آرزوی تورم تک رقمی بودیم؛ صبح امروز(دوشنبه) مرکز آمار تورم 12 ماهه منتهی به اسفندماه را 6.8 درصد اعلام کرد که بیانگر درست بودن مسیر انتخاب شده است اما با این حال همه مشکلات حل نشده است.

روحانی ادامه افزود: در کار اقتصاد وقتی در کشوری رکود ایجاد می شود اثر آن به سرعت آشکار نمی شود؛ البته انبارها پر است و تا خالی شود طول می کشد و بعد تولیدکنندگان وام می گیرند؛ اینجاست که رکود فشار می آورد و بعد از یک یا 2 سال آثارش ظاهر می شود؛ ما یک رکود هشت فصله داشتیم که پیش از دولت یازدهم بود.

رئیس جمهوری یادآورشد: در سال 1393 رکود را شکستیم و به رشد سه درصدی دست یافتیم اما به سرعت قیمت نفت از 120 دلار کاهش یافت تا اینکه در سال 1394 به زیر 30 دلار رسید و همه کشورها از ذخایر گذشته خود استفاده کردند. 

وی ادامه داد:
در کار اقتصاد وقتی در کشوری رکود ایجاد می شود اثر آن به سرعت آشکار نمی شود؛ البته انبارها پر است و تا خالی شود طول می کشد و بعد تولیدکنندگان وام می گیرند؛ اینجاست که رکود فشار می آورد و بعد از یک یا 2 سال آثارش ظاهر می شود؛ ما یک رکود هشت فصله داشتیم که پیش از دولت یازدهم بود.
حتی عربستان سعودی نیز 80 میلیارد دلار از ذخایر ارزی خود استفاده کرد اما ما هرسال به ذخایرمان افزودیم و در سال 95 نیز هشت میلیارد دلار به صندوق ذخیره واریز کردیم؛ این نشان می دهد باوجود سختی ها، فشارها و رکود گذشته، این میزان به صندوق ذخیره اضافه شده است.

روحانی افزود: البته فشار این موضوع در سال های بعد وارد و بیکاری ظاهر می شود زیرا در سال هایی دانشگاه ها را باز کردیم و نزدیک به پنج میلیون جوان وارد شدند. در آینده، دوره تحصیل آنها پایان خواهد یافت و اکنون سالیانه 800 هزار نفر فارغ التحصیل وارد بازار کار می شوند.

وی با بیان اینکه در سال گذشته برای نخستین بار یک میلیون و 200 هزار نفر وارد بازار کار شدند، گفت: البته هرچه امید مردم به آینده بیشتر شود ورود به بازار کار افزایش می یابد.

رئیس جمهوری با بیان اینکه هرساله جمعیت کشور افزایش می یابد و اکنون به حدود 80 میلیون نفر رسیده است؛ تاکید کرد: باید زمینه را برای اشتغال جوانان آماده کنیم؛ همانطور که رهبر معظم انقلاب در پیام نوروزی فرمودند امسال، سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال است بنابراین تولید را باید افزایش دهیم و به اشتغال جوانان بیفزاییم.

وی با بیان اینکه در طول سه سال گذشته وضع اشتغال خوب بوده است، گفت: اما این میزان اشتغال تکافوی ورود افراد به بازار کار را نمی دهد؛ اگر سالیانه 700 هزار شغل نیز اضافه کنیم باز هم 500 هزارنفر به بیکاران افزوده می شود؛ بنابراین باید تلاش کنیم که از طریق تولید اشتغال ایجاد کنیم.
روحانی خاطرنشان ساخت: در بخش خدمات، گردشگری و کشاورزی زمینه توسعه و اشتغال خوبی داریم و حرکت های خوبی نیز آغاز شده است.

وی یادآورشد: اگر 200 هزار میلیارد ریال( 20هزار میلیارد تومان) در آغاز دولت یازدهم به مستمری بگیران پرداخت می شد امروز این رقم 81 درصد افزایش یافته است در حالی که در 8 سال گذشته 80 درصد اضافه شده بود. 

رئیس جمهوری با بیان اینکه مستمری بگیران و کارگران مشکلاتی دارند، گفت: باید محاسبه شود که مشکلات کم یا بیشتر شده است؟ در سال های پیش از دولت یازدهم، تورم به 30 تا 40 درصد نیز رسیده بود؛ بنابراین باید محاسبه کرد که
حتی عربستان سعودی نیز 80 میلیارد دلار از ذخایر ارزی خود استفاده کرد اما ما هرسال به ذخایرمان افزودیم و در سال 95 نیز هشت میلیارد دلار به صندوق ذخیره واریز کردیم؛ این نشان می دهد باوجود سختی ها، فشارها و رکود گذشته، این میزان به صندوق ذخیره اضافه شده است.
به همین میزان (40 درصد) به حقوق کارگران نیز اضافه شده بود؟ 

روحانی افزود: در دولت یازدهم میزان افزایش حقوق مستمری بگیران از تورم بیشتر بوده است؛ زمانی که تورم 10 درصد بود ما 12 درصد به حقوق مستمری بگیران اضافه کردیم و حال که تورم تک رقمی شده است نیز 14.5 درصد به حقوق کارگران اضافه شده و این به این معناست که مسیر حرکت درست است.

وی ادامه داد: مشکلات هنوز تمام نشده است؛ در واقع وقتی فعالیت دولت یازدهم شروع شد تورم مواد خوراکی 51 درصد بود و امروز براساس اعلام مرکز آمار تورم مواد خوراکی به 7.1 درصد رسیده است.

رئیس جمهوری با یادآوری انتقادهای مطرح شده علیه دولت با این توجیه که قیمت کالاها ارزان نشده است، گفت: برخی می گویند چرا قیمت کالاها ارزان نشده در حالی که تورم با ارزانی دو مقوله جداست؛ تورم یک رقمی یعنی سال گذشته اگر جنسی 100 تومان بود امسال 108 تومان شده و این به معنای ارزان شدن نیست؛ حال اگر تورم 40 درصد بود چقدر به این اقلام اضافه می شد؟

روحانی خاطرنشان ساخت: اگر تورم سال 1392 ادامه می یافت امروز چه وضعی داشتیم؟ این مثل همانی است که در برجام می گوییم؛ یعنی اگر برجام نبود چه می شد؟ یعنی نفت را حداکثر یک میلیون بشکه می فروختیم و در بهترین وضعیت باید 200 هزار بشکه نفت بفروشیم بنابراین با این وضع مردم را چگونه اداره می کردیم؟

رئیس جمهوری ادامه داد: فروش نفت در سال 94 یک میلیون بشکه بود در حالی که این میزان در سال 95 به 2 میلیون و 600 هزار بشکه نفت با میعانات افزایش یافت؛ اگر این میزان نصف می شد چه وضعی داشتیم؟

رئیس جمهوری در ادامه به موضوع نوسازی ناوگان هوایی کشور اشاره کرد و گفت: اگر هیچ هواپیمایی وارد کشور نمی شد و هواپیماها با عمر 20 تا 30 سال همچنان به فعالیت خود ادامه می دادند، تا 10 سال آینده باید چه می کردیم؟ امروز ناوگان هوایی در حال نوسازی و تحرک است. 

روحانی افزود: «در بحث خرید هواپیما اول گفتیم قرار بسته می شود؛ گفتند این قراردادها روی کاغذ است؛ بعد گفتیم هواپیما وارد می شود؛ گفتند هواپیمای کاغذی است؛
در دولت یازدهم میزان افزایش حقوق مستمری بگیران از تورم بیشتر بوده است؛ زمانی که تورم 10 درصد بود ما 12 درصد به حقوق مستمری بگیران اضافه کردیم و حال که تورم تک رقمی شده است نیز 14.5 درصد به حقوق کارگران اضافه شده و این به این معناست که مسیر حرکت درست است.
وقتی وارد شد گفتند چرا اینقدر خوشحال هستید؛ گفتیم کم خوشحالی می کنیم.»

رئیس جمهوری ادامه داد: به هر حال تحرک ایجاد شده است؛ چرا واقعیت را به مردم نمی گوییم؟ 

وی اضافه کرد: «مگر برجام ارث پدر خاصی است؛ دیپلمات ها خادمان شمایند و پرورش یافتگان دانشگاه های ما هستند؛ حال اگر تلاش های آنها نبود به کجا می رسیدیم؟ می گویند همه اشکالات رفع نشده است؛ ما هیچ وقت نه معجزه را ادعا کردیم و نه گفتیم همه مشکلات یک شبه حل می شود.»

روحانی خاطرنشان ساخت: فردی در اول انقلاب می گفت مشکلات را یک شبه حل می کنم در حالی که ما ادعای یکشنبه و معجزه نداریم. 

وی گفت: «می گوییم کاری که انجام می دهیم با مشورت است و دولت یازدهم هیچ کاری را بدون مشورت انجام نمی دهد و اقداماتش بر مبنای خرد جمعی، امید و تدبیر بوده است؛ باید از مردم بخواهیم در کنار هم بایستیم و متکی به خداوند باشیم.»

رئیس جمهوری اضافه کرد: نباید از هم فاصله بگیریم تا بتوانیم کارها را به پیش ببریم؛ ما ملت بزرگی هستیم که نیروهای انسانی و دانشگاهی افتخار بزرگی برای ما هستند؛ امسال که سال اشتغال است همه باید توان خود را در کنار هم قرار دهند.

وی گفت: در مسیرحرکت به این مراسم به وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفتم امسال می خواهیم حرکت بزرگی در اشتغال داشته باشیم و این با همکاری همه تولیدکنندگان، مهندسان و مردم امکانپذیر است.

روحانی یادآورشد: اشتغال خالص سال گذشته در استان خراسان رضوی 121 هزار نفر بوده است؛ اگر 10 استان بزرگ هر کدام این میزان اشتغال را ایجاد کنند حرکت بزرگی ایجاد شده و این اقدام شدنی است.

رئیس جمهوری در ادامه با بیان اینکه امسال را رهبری سال تولید و اشتغال قرار دادند، گفت: امیدواریم بتوان رفاه مردم و زندگی بهتر را برای آنها ایجاد کنیم.

وی افزود: امسال همچنین سال انتخابات است و باید با شور، انگیزه و مشارکت بیشتر در انتخابات سرنوشت ساز حضور داشته باشیم؛ امسال که به نام فاطمه(س) است امیدوارم سال پربرکتی برای همه باشد و شاهد انتخابات بزرگ در این سال باشیم.
 
۱۳۹۶/۰۵/۲۵ ۲۲:۵۲
 
۱۳۹۶/۰۵/۰۴ ۲۲:۵۶
 
۱۳۹۶/۰۲/۱۱ ۱۴:۲۰
 
۱۳۹۶/۰۱/۲۷ ۱۱:۵۳
 
۱۳۹۶/۰۱/۲۰ ۱۵:۳۴
 
۱۳۹۶/۰۱/۲۰ ۱۲:۰۹
 
۱۳۹۵/۱۱/۲۱ ۱۸:۳۶
 
۱۳۹۵/۱۱/۲۱ ۱۸:۲۷
 
۱۳۹۵/۱۱/۱۹ ۱۱:۰۲
 
۱۳۹۵/۰۹/۱۸ ۱۳:۴۳
 
 
کلمات کلیدی : روحانی، برجام
 
Australia
۱۳۹۵-۱۲-۳۰ ۲۰:۵۱:۰۶
دولت شعار توخالی (4211876) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۱۲-۳۰ ۲۰:۵۱:۵۲
جناب روحانی بنظر شما واقعیتی که زبان سخنگوی دولت شما، رئیس بانک مرکزی ویا حتی خود شما اعلام شود مردم دیگر باور می کنند؟ (4211877) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۱۲-۳۰ ۲۱:۱۷:۰۰
۱۰ دولت هم نمی توانند حل کنند ؟!!!
اگر این اعتقاد را داشتید قول ۱۰۰ روزه چیست ؟!
و مدیران محترم فقط بلدند حقوق نجومی بگیرند و مشکلات غیر قابل حله !!!! (4211919) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۱۲-۳۰ ۲۱:۳۵:۰۳
دولت روحانی در مهار تورم موفق بوده (4211942) (alef-13)
 
Estonia
۱۳۹۵-۱۲-۳۰ ۲۲:۲۲:۵۷
نظام انباشت بی انتهای سرمایه اساسا در اقتصاد ایران و بسیاری کشورهای مشابه نه تنها نادرست بلکه نادرست ترین راه است
که متاسفانه وجه مشترک همه دولتهای پیش و احتمالا اینده است
با چنین سیستمی اقتصاد ایران از مدار رکود یا تورم یا حتی بحران خارج نخواهد شد
باور نمی کنید به تماشا بنشینید دوستان (4211983) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۱۲-۳۰ ۲۳:۰۱:۴۰
کجا راه درستی را انتخاب کرده وقتی که نجومی ها ذخایر انقلاب خوانده می شوند و مدیران بانک های زیان ده کشور زیان هایرخود را مخفی وپاداشدهای کلان لز سود عای موهومی وصوری می گیرند (4212016) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۱۲-۳۰ ۲۳:۲۵:۴۵
حرف های تکراری، وعده های عمل نشده، پرکردن شکم مدیران و پزشکان، فشار اقتصادی وارد کردن بر کارگر و کاسب و کارمند و بازنشسته، و نمایش اوج اشرافیت در نهار ۱/۵ میلیاردی هیئت دولت در کرج، این واقعیتی است که باید جناب روحانی به مردم ، بگوید. (4212031) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۱-۰۱ ۰۱:۲۷:۲۷
مردم خودشان واقعیتها را میبینند و با گوشت و خون لمس می کنند نیازی به باز گو کردن نیست. (4212079) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۱-۰۱ ۰۱:۵۲:۰۷
بعضی اقتصادنشناشان چون معنی "تورم" را نمی وانند، دولت را متهم به دروغگویی می کنند : " دولت ادعا می کند تورم کاهش یافته است در حالیکه اجناس گرانتر شده اند...". تورم یعنی آهنگ رشد قیمتها و فقط در تورم زیر صفر درصد اجناس ارزانتر می شوند. کی دولت ادعا کرده است که تورم زیر صفر درشد است؟. دولت را متهم به دروغگویی نکنیم، سواد اقتصادیمان را بالا ببریم. در پایان متذکر می شوم که حتی در تورم صفر درصد اجناس باز هم گران است. (4212090) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۱-۰۶ ۰۹:۲۷:۵۰
اقتصاد شناس ! با هوش ! نابغه !خوب شد گفتی والا ما نمی دونستیم تورم یعنی نرخ افزایش قیمت! عمو اینروزا من هم میدونll تورم یعنی چی کسی نگفته با کاهش تورم باید قیمتها هم باید بیادپایین میگن قیمتها بیشتر از اون نرخی که دولت اعلام میکنه رشد کرده (4218069) (alef-13)
 
United States
۱۳۹۶-۰۱-۰۱ ۰۱:۵۷:۳۲
امسال سال ٩٦ است جناب روحاني نه ٩٢ (4212095) (alef-13)
 
Russian Federation
۱۳۹۶-۰۱-۰۱ ۰۱:۵۸:۰۴
پیام تبلیغاتی (4212096) (alef-13)
 
مشکین نقاب
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۱-۰۱ ۰۲:۰۲:۰۵
آقای روحانی رئیس جمهور شدی اینا رو تحویل ما بدی؟
پس بفرمایید ما اینجا دست به دست هم دادیم شما رو ببریم بالا که رئیس جمهوری رو تجربه کنی؟

جناب روحانی شما یادتون نمیاد ولی محض اطلاع عرض می کنم این من بودم می گفتم 100 روزه مشکلات رو حل می کنم؟ این من بودم می گفتم تحریم ها همان روزی اول برداشته میشه؟

آقای روحانی واقعیت رو به مردم بگین. اصلا تمام حرف مردم اینه که چرا واقعیت ها رو بهشون نمی گین؟! چقدر فرافکنی؟ چقدر انداختن تقصیرا گردن دولتهای قبل؟ چرا وقت یک کشور رو با مدیران نالایق نجومی بگیر هدر می دین؟ چه اصراری دارین که دور بعد هم شرکت کنین و همین حرفا رو تحویل ملت بدین؟!!
لطفا از روی دوش ملت بیاین پایین تا ملت نفس راحتی بکشن... این تمام خواسته ماس... (4212102) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۱-۰۱ ۰۲:۰۸:۴۵
سياست ارزان سازي كالاها و خدمات را دنبال كنيد بجاي افزايش حقوق ها قيمتها را كاهش
دهيد جلوي تورم گرفته ميشود بدليل ارزان بودن تقاضا افزايش ميابد (4212108) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۱-۰۱ ۰۲:۱۱:۲۳
این دیگه کاملاً واضحه که بعد از تورم شدید در صورت عدم مداخله و تحریک بازار به خاطر کمبود نقدینگی در دست قشر متوسط و ضعیف که اکثریت رو تشکیل میدن خود به خود تورم با سرعت نسبتا زیادی رو به کاهش میذاره ، مسئله اینجاست که هنر مدیریتی در چنین زمانی باید کاهش هزینه های غیر ضروری تا حد ضرورت جدی باشه نه این که به بودجه جاری دولت با ضریب زیادی افزوده بشه و دولت رو فربه تر کرد (کارمندی که استخدام نشده یا خیلی کم بوده و هزینه کرد های عمرانی هم به شدت کم شده پس چرا طی سه سال بودجه جاری دولت به سه برابر سال 92 افزایش پیدا کرده ) (4212112) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۱-۰۱ ۰۲:۱۴:۰۴
سیاست تک رقمی کردن تورم با هر ضربِ زوری کمر اقتصاد کشور رو شکست..متاسفانه تیم اقتصادی دولت در این چهارسال به انتقادات با تبختر بی توجه بود وکشور و اقتصاد رو با بن بست عجیبی مواجه کرده..رکود از تورم بدتر نباشه بهتر هم نیست چون باعث انجماد اقتصادی و بیکاری گسترده که موجب اکثر ناهنجاریهای اجتماعیست میشه.هنوز کسی توضیح نداده که دلیل اصرار روی تک رقمی کردن تورم با اینهمه عوارض اقتصادی و لطمه به مردم چه بود؟ (4212114) (alef-13)
 
محسن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۱-۰۱ ۰۲:۲۰:۵۱
بابا رو را برم! (4212122) (alef-13)
 
محمدی
Russian Federation
۱۳۹۶-۰۱-۰۱ ۰۲:۳۸:۰۸
شما که می خواستی صد روزه مشکلات را حل کنی، حالا مدعی هستی ده دولت (سال۴۰=۱۰×۴) هم نمی تواند حل کن. خوب ولکن برو، بگذار این ملت مظلوم فکری به حال خودشون بکنند، (4212129) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۱-۰۱ ۰۲:۳۸:۱۹
اگر تورم سال 92 ادامه پیدا می کرد و برجام نبود، امروز چه وضعی داشتیم؟

جماعت دلواپس چه پاسخی دارند ؟ (4212131) (alef-13)
 
Mostafa
United Kingdom
۱۳۹۶-۰۱-۰۱ ۰۲:۳۹:۲۴
راست میگه من قبول دارم. اون بلایی که احمدی نژاد سر ایران آورد حالا حالاها درست بشو نیست. تمام اون اختلاس ها و عادی شدن حقوق های نجومی هم از زمان احمدی نژاد شروع شده بود و فقط تو زمان روحانی دستشون رو شد.

من نمیگم رئیس جمهور فعلی عالی و بدون مشکل هست اما خداوکیلی در برابر بعضی ها خیلی خوب بوده عملکردش. فقط امیدوارم تو 4 سال دوم ریاست جمهوریش همینجوری بمونه. (4212133) (alef-13)
 
United States
۱۳۹۶-۰۱-۰۱ ۰۲:۴۱:۵۶
اینکه میگید ادعای حل یکشبه مشکللات را ندارید یک مغلطه هست که شما و پیش از شما آقای خاتمی بعد از هشت سال بیان کردید! اگر 8 سال از نظر شما یک شب هست! چند شبانه روز (از نظر شما) و چند تا هشت سال (از نظر ملت) باید صبر کرد تا گشایشی در زندگی مردم اتفاق بیافتد؟!
الان میگید ادعا ندارید، ولی چهار سال پیش خیلی ادعا ها داشتید، فیلم های مناظرات انتخاباتی خودتون و وعده های 100 روزه و پسا برجام را ببینید بعد بفرمایید ادعایی ندارید. سیمان ریختید در رآکتور برای دو تا هواپیمای ایرباس که در تحویل سومیش هم تردید بوجود آمده؟! سرمایه گذاری خارجی و تبادلات بانکی چه شد؟ مقام دولتی چند روز پیش گفت بعد از گذشت این همه مدت از برجام هنوز هیچ بانک بزرگی با ایران وارد کار نشده! به جای طلبکار بودن از ملت قدری وظیفه شناس و شرافتمند باشید... (4212136) (alef-13)
 
Austria
۱۳۹۶-۰۱-۰۱ ۰۳:۱۴:۴۱
همه اینها را میدانیم و قدر زحمات شما و دولت شما را هم میدانیم. انشالله باحضور مردم در 29 اردیبهشت، تدارک جشن دلواپسان برای رای نیاوردن شما را به عزا و مجلس ختم دلواپسی و دلواپسان تبدیل خواهیم کرد. (4212158) (alef-13)
 
۱۳۹۶-۰۱-۰۱ ۱۳:۵۱:۴۸
درود بر روحانی . ظریف .... (4212530) (alef-13)
 
پیر مرادیان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۱-۰۱ ۱۴:۰۰:۵۲
جناب اقای دکتر روحانی ضمن عرض خسته نباشید و خدا قوت لطفا بفرمایید مشکل اساسی کار کجاست که دولت ها که بالاترین قدرت اجرایی را در کشور دارند چگونه است که نمی توانند معوفات کلان بانکی را از گردن کشان بگیرند لطفا اشکال کار به مردم صریحا بفرمایید تا مردم حمایت لازم را از شما بکنند (4212544) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۱-۰۲ ۰۳:۴۰:۱۳
دوست عزیز

گرفتن معوقات کار دولت نیست کار قوه معزز قضایی است + شکایت بانکها. (4213253) (alef-13)
 
میلاد
Russian Federation
۱۳۹۶-۰۱-۰۱ ۱۴:۰۲:۳۴
دوست عزیز نفست از جای گرم در میاد. انگار شما توی این جامعه نیستی. انگار وضعیت رو نمی دونی.
این دولت فقط به فکر نجومی بگیر ها و ذخایر نظامه. اون دوتا هواپیما رو هم بخاطر همینا خرید. (4212548) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۱-۰۱ ۱۴:۲۰:۱۳
انتظار معجزه!!!
پس کی بود میگفت برجام معجزه قرنه
فتح الفتوحه
آفتاب تابانه
آلزایمر گرفتین؟؟؟؟؟ (4212574) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۱-۰۲ ۱۰:۲۳:۲۷
ما اکثریت ملت هنوز هم می گوییم برجام :
فتح الفتوحه
آفتاب تابانه
آلزایمر هم شما گرفتی که افتضاح دولت قبل را فراموش کرده ای ! (4213450) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۱-۰۳ ۰۰:۵۳:۴۵
از کی تا حالا نجومی خورها شده اند اکثریت ملت؟؟؟!!!!!!!
نجومی خورها اکثر امتیازات ظالمانه را گرفته اند ، اما برای انتخابات یک اقلیت ناچیزند. (4214479) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۱-۰۵ ۰۹:۳۷:۲۹
شما اکثریت ملت!!!!!!!!!!!!! از کجا فهمیدی که اکثریتی (4216706) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۱-۰۱ ۱۴:۲۰:۲۸
چهل سال بعد:

ما باید 400 سال دیگر کار کنیم تا مشکلات حل بشه

برجام = دلار هزار تومنی (4212575) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۱-۰۱ ۱۴:۳۴:۴۹
آراء رو آخر اردیبهشت میشمارن! (4212600) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۱-۰۱ ۱۴:۴۶:۳۳
درود بر دکتر روحانی عزیز (4212610) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۱-۰۱ ۱۵:۳۲:۰۸
جناب دکتر روحانی عزیز مدیران بانک های زیان ده کشور چرا پاداش های کلان از مخفی کردن زیان خود گرفته اند (4212679) (alef-13)
 
Russian Federation
۱۳۹۶-۰۱-۰۱ ۱۵:۴۳:۲۴
همه ما ایرانی هستیم و خوشبختی کا جامعه را میخواهیم. یکجوری کامنت گذاشتید انگار مردم دشمن همدیگرند (4212685) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۱-۰۱ ۱۵:۵۳:۵۷
واقعا این دولت خبلی زحمت کشید
برجام
صندوق فرهنگیان
ذخیره انقلاب
بیکاری تورم که اصلا صفر، رشد اقتصادی در حد آمریکا
لغو کل تحریم ها
فعالیت خیلی خیلی خفن پروژه های عمرانی(دیگه پروژه ای نیست که اصلا شروع کنیم)
نثار گل برای منتقدان بیشعور بی شناسنامه بزدل،...
پس گرفتن ۲ میلیارد دلار توسط آمریکا
زدن رکورد واردات از چین و ایجاد شغل برای چینی ها( خدا میدونه کارگرای چینی چقد دعا به جون رییس جمهور ما می کنن)
محیط زیست رو که ترکوند
برادر با مدرک کاملا قانونی دکترا
خط قرمز کابینه
وزرای چند هزار میلیاردی که کاملا معلومه از کجا این چندرغاز رو در آوردن
صفدر خان حسینی
عزت پاسپورت
بهبود رتبه ایران در المپیک ( از ۱۷ اومدیم ۲۶ که قطعا موفقیت خعلی بزرگیه)
فعالیت خفن صنعت فضایی
ایضا صنعت هسته ای
.
.
. (4212696) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۱-۰۱ ۱۶:۰۵:۲۲
دنده عقب گرفتن روحانی با سرعت ۲۰۰ کیلومتر .
چه شد شعار ۱۰۰ روزه + بی نیاز کردن مردم از یارانه + چرخیدن، سانتر فیوژ و زندگی مردم + رفع یکجای تحریم ها در روز اجرای برجام.

یا حرف های آن روز دروغ بود ، یا حرف های امروز.

از رای به روحانی در ۹۶ هم خبری نیست، بی خود خودتان را دلخوش نکنید، از حقوق ۸۰۰ تومانی کارگران و حقوق های نجومی مدیران، و کارانه نجومی پزشکان و نهار ۱/۵ میلیاردی هیئت دولت و سوختن مردم در قطار، و خفه شدن مردم خوزستان و ایلام و کرمانشاه در گرد و خاک و توهین و فحش رییس جمهور و وزرا به مردم ، رایی برای روحانی در نمی آید.

در ۹۲ رای روحانی ۱۸ میلیون. در ۹۶ رای روحانی ۶ میلیون. (4212710) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۱-۰۲ ۱۰:۲۵:۴۴
هنوز با اوج خرابکاریهای دولت قبل رو به رو نشده بود فکر می کرد یه دو سه تا خرابکاری جزئیه که میشه 100 روزه رفعش کرد اما وارد شد دید ای بابا فاجعه است فاجعه !! (4213452) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۱-۰۱ ۱۶:۲۳:۵۶
به رنگ پرچمش دقت کنید! (4212737) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۱-۰۱ ۱۶:۴۴:۲۶
یعنی همه مردم دلواپسن (4212765) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۱-۰۱ ۱۹:۵۲:۰۳
مشکلات کشور ما ساختاریست که یکشبه و چندسالا حل نخواهد شد . روحانی کاملا کارشناسی و واقعگرایانه حرف میزند. (4212922) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۱-۰۴ ۱۸:۱۱:۵۸
سایت محترم الف - ضمن عرض تبریک سال نو خواهشمند است در صورت لزوم جوابیه حقیر را به پیام سال نو ! ارزوی "مجلس ترحیم و حلوا خوران" این خانم و یا اقا را برای مردمی که مخالف وی هستند منتشر بفرمایید.باتشکر

ضمن تبریک سال نو و ارزوی توفیق برای کلیه افرادی که دلشان صادقانه برای صلاح مردم این مرز بوم و سائر انسان های بی گناه در دنیا می تپید ، درحقیقت :
شما و دوستانتان کاملا به پیام رییس جمهور مبنی بر:
"همچنین در سالی که رهبر معظم انقلاب آن را «سال اشتغال» نامیده اند، باید همه توان خود را کنارهم قرار دهیم"
پاسخ همسویی دادید . کشور هم که حتما متعلق بشما و این تعداد محدود رای دهنده بشماست . در کف داستان ،ان تعداد زیادی هم که به فکر و عمل شما در سال 92 رای ندادند جزو مردم نیستند . البته بد نیست کمی به نظر سنجی های ازمایشی اخیر سر بزنید . ضمن اینکه ما در سطح دوستان ، همکاران ، مردم کوچه و خیابان چنین حمایتی راکه شما را اینقدر شیفته و هیجانزده کرده است به هیچ وجه نمی بینیم . شما فعلا در حال افتخار کردن باشید . حتما می دانید که آخرین تحریم ایران توسط کنگره امریکا اماده شده است و در همین چند روزه به احتمال قریب به یقین تصویب خواهد شد . من می توانم خیلی چیزها را بی پرده به شما و دوستانت بگویم لیکن اینجا جایش نیست . شما در همین خیال باش و برای افرادی که کم هم نیستند و بشدت نگرانند پیام ترحیم و حلواخوران صادر کن .مسئله من یکی نیز انتخاب این یکی و آن یکی از این جناح و آن جناح نیست . ملاک آن افرادی هستند که اگر مصدر کار قراربگیرند حرف رهبری را درک کنند و به لحاظ استحکام اعتقادی و توان علمی قدرت محقق کردن بخشی از ان رهنمود ها را داشته باشند . هرکه توانست در عمل بتواند . وگرنه من به برجام افتخار می کنم و دولت قبلی همه این آش ها را پخت و اول بگوید ما صد روزه اصلاح می کنیم و حال با تزریق ناامیدی و دستاورد تراشی بگوید تا سال های سال کشور درست نمی شود حتما دارای توانمندی لازم برای هدایت این سکان نیست . (4216252) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۱-۰۱ ۰۳:۲۰:۵۲
اول قرار بود 100 روزه تغيير ايجاد شه . در مرحله دوم وعده پسا برجام. حالا هم که 10 تا دولت ديگه لازمه ..... (4212160) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۱-۰۱ ۱۳:۴۷:۴۲
در صد روز تغییر ایجاد شد.شما چه توقعی داری !؟یه زمین سوخته رو که نمیشه یک شبه به مزرعه تبدیل کرد (4212522) (alef-13)
 
سرو
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۱-۰۱ ۱۴:۲۵:۰۷
شما بهتر بلدی؟ (4212580) (alef-13)
 
Germany
۱۳۹۶-۰۱-۰۱ ۱۴:۴۰:۰۳
شکوه تعقل مبلغین مدیریت جهانی ! (4212603) (alef-13)
 
Luxembourg
۱۳۹۶-۰۱-۰۱ ۱۶:۵۹:۴۳
آقای روحانی گفت برنامه 100 روزه داره نه اینکه ظرف 100 روز همه چیز حل میشه! در 100 روز اول اقتصاد کشور از حالت بحرانی و نوسانات دایمی به حالت نسبتا باثبات و خارج از نوسانهای شدید دراومد! (4212781) (alef-13)
 
United States
۱۳۹۶-۰۱-۰۱ ۲۱:۲۸:۵۲
مگه تغییر ایجاد نشد؟‌ مگه جلوی رشد سرطانی تورم و قیمت کالاها و دلار گرفته نشد؟ مثل اینکه شما یادتون رفته دولت قبلی دلار ۹۰۰ تومانی رو تحویل گرفت و ۴۰۰۰ تومانی پس داد؟ با هر مقیاسی این دولت بسیار بهتر عمل کرده! همفکران شما که تمامی ارکان قدرت رو در دست دارند کم سنگ اندازی کردن؟ اشکالی نداره، حضور در سوریه و عراق و درگیریها در خلیج فارس و موشک پراکنی و حمایت از نبروهای مقاومت در سراسر دنیا و همه کارها توجیه داره و برای امنیت مملکت لازم وخوب هم هست، آفرین ادامه بدیم! ولی دیگه توقع بیجا از دولت نداشته باشیم که با همه این کارهایی که دو چندان بیش از پیش در جریان هست معجزه هم بکنند! (4213004) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۱-۰۱ ۲۳:۲۸:۰۸
کدوم تغییر..؟!!! شما مثل اینکه خیلی خوشت میاد سر خودت رو هم کلاه بگذاری!
مرد حسابی با این رکودی که به مملکت تحمیل کردند و تمام چرخ اقتصاد رو به ویرانه تبدیل کردند... همه پروژه های عمرانی رو تعطیل کردند... 80 درصد صنایع کوچک رو نابود کردند... .. اسمش را میگذارند مهار تورم؟!!!
مردم رو چی فرض کردید؟!!!!

صنایع هسته‌ای رو نابود کردند... بورس نابود شد
صنعت سیمان نابود شد
صنعت مسکن نابود شد...

شما خوابی یا خودت رو زدی به خواب؟!!!!
یک مشت دروغ ردیف کردی و نتیجه دلخواهت رو گرفتی فکر کردی خیلی سخنرانی|؟!!!

دولت بزرگترین مقصر وضع اسفبار اقتصادی کشور هست.. برای اینکه تمام انرژی مملکت رو صرف مذاکرات ساده لوحانه با آمریکا کرد و همه چیز مملکت حتی آب خوردن مملکت رو به نتایج مشعشع برجام گره زد...
تولید کننده داخلی رو تحقیر کرد....
واردات از چین رو به یازده برابر افزایش داد...

بیدار شو عمو جون... بیدار شو ... (4213098) (alef-13)
 
Russian Federation
۱۳۹۶-۰۱-۰۲ ۱۳:۵۶:۰۱
تو بیدار شو دلواپس دلال ارز مسکن و سکه متضرر از کاهش نرخ تورم (4213746) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۱-۰۴ ۱۸:۱۵:۵۸
شما چندین جا کامنت گذاشته ای . از نوع نگارش معلوم است . اقلا لطف کن و با آی دی بیا جلو . (4216258) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۱-۰۴ ۱۸:۱۹:۵۲
سایت الف عزیز
این کاربرانت که از اقای روحانی دفاع می کنند خیلی منورالفکرند . ادم از خوف شب ها خوابش نمی برد که جبهه دشمن پرتعداد است و در جبهه ما با همین تعداد کم عده ای نمی توانند دوست و اصلح بخود را تشخیص دهند . (4216259) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۱-۰۴ ۱۸:۳۱:۰۴
وی با تاکید بر اینکه «نباید بگذاریم برخی از قلم ها، افراد و زبان ها بذر یاس و ناامیدی را در دل جوانان بنشانند»، افزود: همه با امید زنده ایم؛ اگر امید نباشد مفهوم حرکت از صبح بی معناست و استراحت شب نیز مفهومی ندارد.

اقای روحانی
اینکه کشور را بند حضور خارحی ها بکنیم و بگوییم اگر انها نیایند نمی شود پاشیدن بذر ناامیدی است . خدا ما را از دست این تفکرات خارجی محور نجات دهد . (4216272) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۱-۰۲ ۰۱:۲۴:۳۶
آمریکایی عشق آمریکا جوش نزن 6 سال اول هزار تومان بود تو امثال تو با اردوکشی خیابانی با همکاری هیلاری نتانیاهو کردید سه هزارو خرده ای؛ حالا اومدین سر کار تماما هیچی نکردین تازه پررو هم شدینه برو به پارتیت برس (4213137) (alef-13)
 
امید
United States
۱۳۹۶-۰۱-۰۲ ۱۰:۱۴:۲۵
احسنت (4213434) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۱-۰۳ ۰۱:۱۴:۰۱
با رشد سرطانی تورم ،نان سنگک ۵۰۰ گرمی ۵۰ تومان بود،
با کنترل تورم و کاهش تورم به ۷٪ درصد ، نان سنگک ۴۰۰ گرمی ۲۰۰۰ تومان است.
مردم را نا آگاه فرض نکنید. چشم و گوش مردم باز است، (4214490) (alef-13)
 
شهاب
Romania
۱۳۹۶-۰۱-۰۱ ۲۳:۲۷:۴۵
انچه اقای روحانی گفت و عقل سلیم هم بر ان صحه می گذارد اینست که ظرف 100 روز گزارش و فهرستی از مشکلات کشور ارائه میکند.وگرنه عقلا میدانستند که اصلاح مشکلات دوره 8 ساله احمدی نژاد،به تنهایی 16 سال زمان نیاز دارد... انهم بشرطی که صالحان بر سر کار باشند.کارشکنی دلواپسان بماند که انهم داستانی غم افزا دارد.
برجام هم همه وعده هایی را که داده بود محقق ساخته است .از دولت اقای روحانی تشکر میکنم. (4213096) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۱-۰۵ ۰۹:۵۰:۴۶
چرا الکی از خودت حرف در میاری روحانی کی گفت من بعد از 100 روز میام و گزارش و فهرست مشکلات رو میدم ،گفت بعد از صد روز میام و گزارش از بهبود شرایط اقتصادی میدم ،مدعی بود که عمده مشکلات و گرانی و تورم ناشی سوء مدیریت بوده و با حصور ایشان در راس دولت و مدیریت صحیح مشکلات در یک زمان کوتاه حل خواهد شد حالا که فهمیده قضیه به این سادگیها هم نیست داره اسمون ریسمون میبافه (4216716) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۱-۰۱ ۰۳:۲۶:۵۳
حالا که قرار است به دلایل صرفا مدیریتی طی 40 سال آینده هم( عمر 10 دولت ) مشکلات کشور و مردم حل نشود آیا بهتر نیست از هم اکنون اداره کشور را به مدیران کشورهایی که در مدت زمان خیلی کمتر از 78=38+40 مشکلات خیلی بیشتر و بزرگتر از کشور ما را بدون پول نفت حل کرده اند بسپاریم . کره ای ها ، چینی ها ، ژاپنی ها و .........از آن جمله اند (4212163) (alef-13)
 
مقداد
Germany
۱۳۹۶-۰۱-۰۱ ۰۳:۳۵:۳۵
این حرفارو نزن آقای روحانی. مردم ما که این چیزارو نمیبینن. مردم دنبال شعار های پوپولیستی یکی مثل احمدی نژادن که تا خفگی مردم رو ببره ولی بیاد تو رسانه ملی و از خودش دفاع کنه و به مردم صدقه بده. مردم همچون چیزی رو میخوان. مردم دنبال کار های زودبازده هستن، دنبال کار های زیربنایی رفتن مردم رو فراری میده (4212166) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۱-۰۱ ۱۴:۰۳:۴۵
خدا پدر و مادر کسی را بیامرزد که امثال این واژه های پوپولیستی را رواج دادند تا امثال جنابعالی چشمانت را همچنان بر روی واقعیات جامعه ببندی و به خوش خیال بازی بپردازی (4212551) (alef-13)
 
Germany
۱۳۹۶-۰۱-۰۱ ۱۴:۲۶:۲۸
دولت روحانی دقیقا کدوم کار زیربنایی رو انجام داده
هر چی پروژه که افتتاح میشه استارتش در دوره های قبل بوده
توی این 38 سال آقای روحانی از مسئولین ارشد بوده نتیجه عملکردش چی بوده؟ (4212584) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۱-۰۲ ۱۰:۳۳:۴۳
همون استارتهای بی برنامه وکارشناسی نشده دولت قبلی روحانی رو به درد سر انداخته که الان به جای رسیدگی به درد واقعی جامعه مجبوره هر وعده وعید نیمه کاره دولت احمدی نژاد رو به پایان برسونه ! (4213462) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۱-۰۲ ۱۴:۲۱:۵۳
کلنگ زمین زدن و ول کردن کار که نشد فعالیت دوست عزیز به نتیجه رساندن وعدها اهمیت داره (4213818) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۱-۰۱ ۱۶:۲۴:۳۶
رنگ پرچم رو ببینید! (4212741) (alef-13)
 
Russian Federation
۱۳۹۶-۰۱-۰۲ ۰۸:۱۵:۵۶
شما انگار رنگ پرچم برات خیلی مهمه. من هم کامنت میدم با اینکه ایرانم هر دفعه یه پرچم میندازه (4213348) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۱-۰۱ ۱۸:۵۲:۱۷
لابد احمدی نژاد بود گفت من 100 روز اقتصاد درست می کنم . اگر احمدی نژاد هم اجازه معامله کردن سر تاسیسات هسته ای رو داشت چه بسا امتیازات بیشتری از غرب می گرفت (4212882) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۱-۰۵ ۰۹:۵۵:۳۸
تو که میبینی بگو ببینم تو دوره ایشون چه کار شاقی انجام شده که مردم باید دعا گوش باشن ،اگه منظورت کاهش تورم بقیمت رکود یا برجامه که اینها فاجعه است (4216720) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۱-۰۱ ۰۴:۳۷:۱۴
چی شد ؟تو که اول قرار بود 100روزه همه مشکلات کشور رو حل کنی حالا ده دولت دیگه هم نمیتونند ،یعنی به عبارتی 40 سال دیگه باز هم مشکلات کشور ما سر جاشه ،پس برررررررجام کجا رفت خخخخخخخ (4212183) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۱-۰۱ ۱۳:۴۸:۲۸
از روی بغض پیام نگذارید.واقع بین باشید (4212524) (alef-13)
 
پرتو
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۱-۰۱ ۱۴:۱۸:۱۳
شما چه ادبیات فاخری دارین. (4212572) (alef-13)
 
بانو
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۱-۰۱ ۱۴:۲۵:۵۴
دکل ها کجاست؟ (4212583) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۱-۰۲ ۰۳:۴۱:۱۶
دکل ها کجاست؟ از اقازاده وزیر اصلاحات ( مهاجرانی) بپرس (4213255) (alef-13)
 
احمدعلی
United States
۱۳۹۶-۰۱-۰۲ ۱۰:۱۵:۰۶
فروختن دادن صرافی (4213435) (alef-13)
 
Russian Federation
۱۳۹۶-۰۱-۰۲ ۱۳:۵۷:۱۰
خیلی باحال اومدی واقعا دکل ها کجاست؟ (4213748) (alef-13)
 
Germany
۱۳۹۶-۰۱-۰۱ ۱۴:۲۸:۲۱
همین حرفاش یعنی این که من از اول اشتباهی بودم و نباید به عرصه ریاست جمهوری وارد می شدم.
کسی که از وضعیت کشور اطلاعی نداشته و شعار 100 روزه برای جذب رای مردم می داده این حرفاش هم برای رای آوری و بهانه تراشیه (4212587) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۱-۰۱ ۱۴:۵۶:۲۵
مردم یادشان رفته زمانی که هر روز صبح از خواب بلند میشدند و قیمت دلار رفته بود بالا و کاسبها جنس خارجی نمی فروختند و آینده مملکت معلوم نبود .
به همین خاطر ترامپ عصبانی است چون اگر آن وضع ادامه پیدا می کرد آمریکا به هدفش می رسد .
حالا به نظرتان دلواپسان داخلی را باید چه بنامیم ؟ (4212625) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۱-۰۱ ۰۵:۰۰:۵۲
روحانی مرد شجاع و امید آینده ی ما (4212187) (alef-13)
 
Russian Federation
۱۳۹۶-۰۱-۰۱ ۱۳:۲۰:۲۳
درود بر دکتر حسن روحانی (4212481) (alef-13)
 
مهرداد
Russian Federation
۱۳۹۶-۰۱-۰۱ ۱۴:۰۰:۴۱
حرفاش کاملا امید بخشه.
دولت تدبیر و امیده دیگه. (4212543) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۱-۰۱ ۱۴:۱۵:۱۱
کلیدشو یادت رفت! (4212566) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۱-۰۱ ۱۴:۴۶:۲۵
روحانی به لحاظ سیاسی آینده ای ندارد حتی اگر رای بیاورد. (4212609) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۱-۰۱ ۲۳:۲۹:۱۶
مردی که برای صنایع اروپا اشتغالزایی کرد (4213100) (alef-13)
 
Australia
۱۳۹۶-۰۱-۰۱ ۰۵:۴۶:۴۱
اگر برای بخش های مختلف کشور( آب ،کشاورزی ، صنعت ومعدن ، خدمات ، حمل ونقل ، انرژی و...) برنامه بلند مدت و سند راهبردی (به عبارتی استراتژی ) تدوین و تصویب و نقشه راه قرار نگیرد همواره دچار روزمزگی خواهیم بود و نه 10 دولت بعدی بلکه هیچ وقت مشکلات بطور اساسی حل نخواهد شد .شعار را کنار بگذاریم و با برنامه بلند مدت و هدفدار حرکت کنیم نتیجه میگیریم وگرنه دولت های بعدی هم مشکلات را به قبلی ها مربوط میدانند و اینجا فقط فشار به مردم افزایش مییابد . (4212192) (alef-13)
 
Germany
۱۳۹۶-۰۱-۰۱ ۱۴:۳۰:۲۶
میشه بفرمایید سند چشم انداز و سیاستهای کلی چه نقشی این وسط بازی میکنند؟ (4212592) (alef-13)
 
عاشق پرواز
Germany
۱۳۹۶-۰۱-۰۱ ۰۶:۴۹:۱۶
اگه برجام نبود ؛ امروز 2 تا ایرباس کمتر داشتیم (4212201) (alef-13)
 
France
۱۳۹۶-۰۱-۰۱ ۱۳:۲۵:۵۵
ایرباس دسته دوم منظورته!!!
کافیه یه سرچ با شماره ریجستری هواپیما تو اینترنت بزنی تا ببینی هواپیماها نو نیستند. (4212492) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۱-۰۱ ۱۴:۴۹:۳۶
جناب عاشق
امروز هم رفتی سر کارت و پیامهای تخریبی میفرستی (4212614) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۱-۰۱ ۱۵:۰۳:۵۴
اگر برجام نبود نه تنها 2 تا ایرباس کم داشتیم بلکه وضعمان مثل کشور دوست و برادر ونزوئلا بود. (4212642) (alef-13)
 
فرزاد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۱-۰۱ ۱۵:۱۹:۱۴
اتفاقا اگه برجام نبود کلی دسته بیل و بند کلید و .. داشتیم چون مجبور بودیم بجای احتمالا 50هزار بشکه نفتی که به هند و چین می فروختیم از اینا وارد کنیم (4212660) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۱-۰۵ ۱۰:۰۲:۳۷
نه که الان وارد نمیکنی ،واردات از چین که تو این دوره چند برابر شده (4216728) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۱-۰۱ ۱۶:۱۲:۵۹
دارای تورم ۱۰۰٪ و بلکه بیشتر و نرخ رشد منفی ۲۰ در صد هم بودیم (4212723) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۱-۰۱ ۱۹:۱۶:۴۹
بی انصاف!!! (4212902) (alef-13)
 
Romania
۱۳۹۶-۰۱-۰۲ ۰۱:۴۶:۲۸
شهر دبی با دو میلیون نفر جمعیت سالی 20 میلیارد دلار از صنعت هوایی درامد داره اونوقت اینجا روحانی باید جوابگوی دلواپسان باشه که چرا هواپیمای نو خریده !! (4213168) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۱-۰۵ ۱۰:۰۵:۱۹
شهر دوبی اول زیر ساخته و ضروریاتش رو فراهم کرده بعد رفته هواپیما خریده. کسی با خرید هواپیما مخالف نیست منتها اولویتهای مهمتر از هواپیما هم وجود داره (4216732) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۱-۰۵ ۱۰:۰۰:۳۰
خدا رو شکر که این دوتا ایرباس رو داریم ،اگه نداشتیم الان از گشنگی مرده بودیم (4216726) (alef-13)
 
حافظه ماندگار
Germany
۱۳۹۶-۰۱-۰۱ ۰۶:۵۱:۱۶
پس کی بود میگفت 100 روزه مشکل اقتصاد رو حل میکنه ؟!!!
احمدی نژاد بود ؟؟؟؟؟!!!!! (4212202) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۱-۰۲ ۰۲:۳۰:۰۰
پس اینجا هم به رنگ پرچم دقت کنید (4213206) (alef-13)
 
Germany
۱۳۹۶-۰۱-۰۱ ۰۶:۵۱:۵۸
سلام بهار
خداحافظ زمستان (4212203) (alef-13)
 
Canada
۱۳۹۶-۰۱-۰۱ ۰۶:۵۵:۰۲
ملت پرحرف وتنبلی هستید (4212205) (alef-13)
 
مهدی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۱-۰۱ ۰۷:۰۴:۳۲
۲۹ اردیبهشت جواب سوال‌های شما رو میدیم. (4212210) (alef-13)
 
معین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۱-۰۱ ۰۷:۲۷:۵۶
صد روزه چطور؟
بالاخره معلوم شد صد روزه نمیشود؟ (4212214) (alef-13)
 
Australia
۱۳۹۶-۰۱-۰۱ ۰۷:۵۸:۰۰
شما كه يادتون رفت ١٠٠روزه گفتين حل ميكنين.،مردم فراموش كار نيستن
با شعار و آمار و دروغ نميشه كشور رو اداره كرد (4212226) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۱-۰۱ ۰۸:۰۶:۱۲
روحانی، دوباره می مانی (4212228) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۱-۰۱ ۰۸:۱۴:۴۸
دانشگاه باشه یا نباشه این جوانان شغل می خوان. همیشه در این سیستم مسوول بوده اید باید خجالت بکشین از این همه مشکلاتی که نتوانستید حل کنید و حالا تازه دارین می بینیدش (4212230) (alef-13)
 
Lao People
۱۳۹۶-۰۱-۰۱ ۰۸:۳۶:۲۸
پس وعده ی حل مشکلات در صد روز چی بوووود؟؟؟!!!!!!!!!دیگه خسته شدیم از دستاوردهای خیالی برجام و دروغ و شعار (4212235) (alef-13)
 
توپانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۱-۰۱ ۰۸:۳۶:۵۷
ریس جمهورمحترم شماخودتان همه مشکلات وراه حلهارابه برجام گره زدیدآیاواقعادیپلماسی لبحندواطمینان به شیطان اکبرتوفیقی درشان ملت ایران حاصل کرد.چه خوب امام خمینی (ره)آمریکاراشیطان بزرگ نامیدندوفرمودندهروقت دشمن ازشماتعریف کردبدانیدکه راه راخطارفته اید. (4212236) (alef-13)
 
Lao People
۱۳۹۶-۰۱-۰۱ ۰۸:۵۲:۲۸
موقع رای گرفتن:صد روزه مشکلاتو حل میکنیم
موقع حساب پس دادن:نمیتونیم معجزه کنیم!!!!!!! (4212240) (alef-13)
 
Russian Federation
۱۳۹۶-۰۱-۰۱ ۰۹:۰۴:۰۲
انتظار معجزه نداریم. جلوی همان حقوق های نجومی را بگیرید درست میشود. این حدیثو در مدرسه به ما میگفتند:
أَعْطَیْتُ کَما کانَ رَسُولُ اللَّهِ یُعْطی بِالسَّویَّةِ وَ لَمْ أَجْعَلْها دُولَةً بَیْنَ النَّاسِ ؛ اموال را در بین مردم به طور مساوی تقسیم کردم، همان طور که پیامبر این چنین تقسیم می کرد، و آن را مانند گوی در بین ثروتمندان قرار ندادم تا دست به دست شود» (حضرت علی ع) (4212247) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۱-۰۱ ۱۴:۵۶:۵۰
آنوقت زمین ها و املاک نجومی را چه کند؟ (4212627) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۱-۰۱ ۲۰:۵۰:۱۵
املاک نجومی را جلوشا کسی نمیتونه بگیره (4212972) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۱-۰۱ ۰۹:۰۶:۰۱
بعضی ها که تورم روز افزون دولت قبل را گشایش اقتصادی می نامیدند وتلاشهای امروز برای مهار آن را کم کاری اقتصادی می دانند ! یا آن روزها را فراموش کرده اند یا از منافع آن تورم افسار گسیخته نفی می برده اند و الان عصبانیند ! وگرنه آیا کسی هست که نداند فقط همین تلاش دولت یازدهم که ما را از ونزوئلای دوم شدن نجات داد جای بسی تقدیر دارد ؟! وحتی اگر تورم را در حد همان تورم پایان دولت دهم ثابت نگه می داشت باز هم هنر کرده بود ؟ (4212250) (alef-13)
 
احمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۱-۰۱ ۱۵:۲۰:۰۸
تازه رشد منفی شش درصد اقتصاد هم داشتیم چیزی ازش نمیگند (4212662) (alef-13)
 
جلیلیان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۱-۰۱ ۰۹:۰۸:۰۸
"" فردی در اول انقلاب می گفت مشکلات را یک شبه حل می کنم در حالی که ما ادعای یکشنبه و معجزه نداریم "" آقای روحانی عزیز شما مگر خودتان فریاد رفع مشکلات را 100 روزه نداده بودید مگر مشاوران محترم شما به شما اطلاعات اشتباه دادند که می گویید نمی توان مشکلات را یک شبه حل کرد ؟ (4212252) (alef-13)
 
قرتاسی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۱-۰۱ ۰۹:۱۳:۰۷
آقای روحانی. جمع کثیری به دنبال تضعیف دولت هستند.شما ادامه بدهید (4212255) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۱-۰۱ ۰۹:۲۰:۲۴
با این که در انتخابات دور قبل اصلا شرکت نکردم اما این دوره شرکت می کنم فقط برای این که به روحانی دهم ! روحانی شعار نمی دهد وبرای ترساندن وسکوت دیگران که تمجیدش کنند دائما دستش در جیبش نیست وبگم بگم نمی گوید !!! (4212258) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۱-۰۱ ۱۴:۵۸:۵۰
حاضرم شرط ببندم تو دوره قبلم به روحانی رای دادی
نیازی به خالی بندی نیس (4212632) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۱-۰۱ ۲۰:۲۲:۵۴
بعید میدونم راست بگی
چون خودمن خیلی ها رو دیدم که به روحانی رای داده بودند و الان به شدت باهاش مخالفن
من دور قبلی شرکت نکردم توانتخابات اما ایندفعه حتمابه کسی رای میدم که احمدی نژاد ازش حمایت کنه (4212943) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۱-۰۱ ۰۹:۲۰:۴۲
یعنی کاملا موافقم (4212259) (alef-13)
 
United States
۱۳۹۶-۰۱-۰۱ ۰۹:۴۱:۴۶
چون شما نتواستید مشکلات را با حقوق های نجومیتان حل کنید، لطفا دیگران را هم مانند خود فرض نفرمایید. (4212272) (alef-13)
 
United States
۱۳۹۶-۰۱-۰۱ ۰۹:۴۳:۰۰
روحانی: " 10 دولت بعدی نیز نخواهند توانست همه مشکلات را حل کنند"

یعنی دیگی که برای من نجوشد ... ؟ (4212275) (alef-13)
 
علی موسوی
Romania
۱۳۹۶-۰۱-۰۱ ۱۱:۰۱:۳۷
خدا پدر و مادرت رو بیامرزه که هم از خودی نیش میبینی هم از دشمن ولی این حقوقهای نجومی برای من قابل هضم نیست شما هم برخوردی نکردید (4212359) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۱-۰۱ ۱۱:۱۵:۱۴
تنها کشوری که وعده های سریع حل مشکلات به مردم می دهد کشورهای عقب مانده است. مشکلات را باید در روندی رو به رشد کاهش داد...
درود بر روحانی (4212377) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۱-۰۱ ۱۳:۲۵:۳۵
شما بنظرم اصلا حرف های ستا 1392 این اقا را یادت نیست...تنها رئیس جمهوری که وعده های سریع داد این اقا بود (4212491) (alef-13)
 
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۱-۰۱ ۱۳:۵۳:۱۷
آیا 100 روز زمان خیلی طولانی است؟ روحانی دچار افراط و تفریط است. یک زمان ادعا می کند که 100 روزه مشکلات را حل می کند و زمان دیگر می گوید که تا 40 سال بعد (یعنی 10 دولت) هم مشکلات حل نمی شود. (4212534) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۱-۰۳ ۰۱:۲۶:۵۹
این همون آقایی است که دم از امید میزند ولی شعار یاس و نا امیدی می دهد. (4214501) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۱-۰۱ ۱۴:۱۷:۰۵
دقیقا وعده هایی که جناب روحانی در 92 داد
100روزه
پسا برجام (4212569) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۱-۰۱ ۱۴:۳۳:۲۳
100روز و تماما هیچ (4212597) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۱-۰۱ ۱۴:۳۶:۴۸
حالا که برجام هست چی شده؟تحریم که هستیم نه سانتریفوژ چرخید نه زندگی مردم (4212601) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۱-۰۱ ۱۱:۳۸:۵۱
به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، کاخ سفید اعلام کرد : ترامپ نگرانی خود را از اوضاع ونزوئلا نیز اعلام داشته است.

ببین چه قدر اوضاع ونزوئلا عزاست که مرده شور هم گریه می کنه !! وجهت اطلاع آنها که می گویند دولت یازدهم چه کار مهمی کرده ؟! این می تونست وضعیت اقتصادی امروز ما باشه با این تفاوت که ترامپ از خوشحالی با دمش گردو می شکست ! (4212394) (alef-13)
 
سید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۱-۰۱ ۱۱:۴۰:۴۵
" ده دولت بعدی هم نخواهند توانست همه مشکلات را حل کنند " حتما چنین است .تا بستر کشور که نظام اداری وقوانین مادر شکل دهنده آن ، همچنان پابرجاهستند ، محال است کشور روی خوش ببیند . دولتی با بیش از سه میلیون کارمند واقتصاد دولتی وآنهم از نوع انحصاریش وسیستم اداری که ارباب رجوع باید برای آب خوردن !!! هم از آنها اجازه بگیرد آنهم با خفت وذلت وتحقیر شدن ، نمی تواند اصلاح کوچک هم حتی در قوانین کوچک انجام دهد . صد رحمت به آقای روحانی که ناتوانی را فقط به دولت قبل ارتباط نداده واذعان می کند که دولت های بعدی هم نمی توانند کاری کنند . چاره کار تحول اساسسی در نظام اداری وقوانین مادر واز جمله مواد مدیریتی قانون اساسی می باشد ولا غیر . (4212396) (alef-13)
 
علی
Romania
۱۳۹۶-۰۱-۰۱ ۱۴:۳۱:۰۶
آقای روحانی سال 92 وقتی میخواست دولت و تصاحب کنه میگفت 80 درصد مشکلات به خاطر سوء مدیریت و 20 درصد به خاطر تحریم هاست اما حالا که میخواد مانع 4 ساله شدن دولتش بشه میگه 10 دولت بعد هم نمیتونه مشکلات و حل کنه (4212593) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۱-۰۱ ۱۱:۴۲:۰۵
جناب روحانی شما در سال 92 دقیقا چنین ادعاهایی را داشتید و حتی وعده صد روزه حل مشکلات را دادید....و گفتید 80 درصد مشکلات کشور بخاطره سوء مدیریت است و 20 درصد تحریم ها اما وتی رای اوردید همه چیز را فراموش کردید و همه مشکلات را به تحریم ها ربط دادید (4212397) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۱-۰۱ ۱۱:۵۲:۳۸
ادعای حل 100 روزه رو داشتی؛ و فیلمش هم موجوده که می گفتی همه تحریم ها بالمره لغو می شود، حالا که برجام هست چه شده هم تحریم ها پا برجاست هم انرژیی هسته ای تعطیل، میگن هنوز تحریم های بانکی مونده شما هر چی بفروشین مثلا نفت حالا یک میلیون بشکه بیشتر پولش از طریق بانک باید واریز بشه که تحریم هستیم،با برجام نه سانتریفوژ چرخید نه زندگی مردم،اگر رشد اقتصادی 11.6 دهمه من بیکار باید علاوه به شغل خودم دوتا شغل اضافه هم داشته باشم. (4212408) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۱-۰۲ ۱۰:۴۴:۲۱
تحریمهای هسته ای باید رفع میشد که شد ! (4213476) (alef-13)
 
الف ر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۱-۰۱ ۱۱:۵۶:۱۲
اگر برجام نبود بازم كوپن و ساعت ها تو صف كوپن البته نه همه بلكه من و امثال من بازنشسته و كارگر و كارمند (4212411) (alef-13)
 
علی
Romania
۱۳۹۶-۰۱-۰۱ ۱۴:۲۷:۱۳
اعضای همین دولت میکن دستاورد برجام تقریبا هیچ بوده حالا شما میگی اگه برجام نبود چنین و چنان میشد یاللعجب!!!!!!! (4212585) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۱-۰۱ ۱۶:۱۶:۴۸
عمو ، روحانی کشور را چنان با برجام پیشبرد که علاوه بر من و شمای بازنشسته همه مردم توی صف پرتقال مصری و ترکیه ای صف زنانه و صف مردانه تشکیل دادیم که به بعضی هم پرتقال نمی رسد. (4212728) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۱-۰۱ ۱۶:۴۰:۴۵
قصه کوپن سالهاست که به فراموشی سپرده شده است و آخرین بار که ملت ساعتها تو صف بودن ( آنهم با حقارتی کم سابقه ) داستان سبد کالا سال 92 بود پس لطفا " آخرت تان را ارزان به دنیای آلوده سیاست بازی نفروشید " . (4212758) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۱-۰۱ ۱۲:۰۰:۲۳
چهار سال قبل اقای روحانی وعده صد روزه دادند.والان که مجددا نیاز به رای مردم دارند از ده دولت می گویند یعنی چهل سال باید بگذرد تا مشکلات حل شود!!!
چهل سال دیگه البته خیلی از ماها نیستیم که دوران حل مشکلات رو با خوشی سپری کنیم!! (4212415) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۱-۰۱ ۱۲:۰۱:۱۱
ولی ما یادمونه یه بنده خدایی قول داد تو 100 روز ایران را گلستان کنه! (4212418) (alef-13)
 
الوند
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۱-۰۱ ۱۴:۳۲:۴۴
یک بنده خدای دیگه ای هم می گفت تحریم ها کاغذ پاره ای بیش نیست. (4212595) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۱-۰۲ ۱۶:۵۹:۰۹
دروغ نگو، کی گفت که صد روزه کشور را گلستان می کند؟. به خاطر جوسازی خجالت بکشید. (4214051) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۱-۰۱ ۱۲:۰۲:۰۳
تورم رو سفره مردم مشخص میکنه نه بانک مرکزی (4212419) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۱-۰۱ ۱۲:۰۲:۳۰
حیف رای که حرومش کردم.
بخدا اگه میدونستم حرف آخر این این دولت بعد از چهار سال اینه:
"در واقع 10 دولت بعدی نیز نخواهند توانست همه مشکلات را حل کنند اما اگر در راهی، یکصد مشکل را به 90 یا 80 مشکل کاهش دهید، این مسیر درست است"
عمرا به این آقا رای می دادم.
یعنی خودشون با کمال افتخار میزان عملکرد دولت در برابر مشکلات را 10 تا 20 درصد میدونند. تازه اینو خودشون میگن. مسلما حقیقت چیز دیگری است که مردم با دل و جان خودشون درک می کنند. (4212420) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۱-۰۱ ۱۳:۴۲:۳۰
به بقایی رای بده اون مشکلاتت رو حل میکنه (4212512) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۱-۰۱ ۱۴:۳۹:۱۳
اما 10 دولت بعدی اگر اینا باشن، بد بودن اوضاع نه روی سفر کیش تاثیر داره نه روی زندگی شون (4212602) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۱-۰۱ ۱۵:۰۷:۴۰
یکی از کاندیداها گفته به هر نفر 250 هزار تومن یارانه می ده . شما برو به همان رای بده . (4212646) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۱-۰۱ ۱۵:۰۹:۵۲
و من یک فرهنگی بازنشسته ام که با افتخار اعلام می کنم به آقای روحانی رای داده ام و انشاء الله بار دیگر هم رای خواهم داد. کاری که این انسان شریف در این چهار سال انجام داد بسیار فراتر از آن چیزی بود که انتظارش را داشتم. در پناه خدا از شر عوام فریبان دنیا پرست. (4212649) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۱-۰۲ ۱۰:۴۷:۰۹
من هم یک فرهنگی هستم با مشکلات فراوان مالی اما باز هم به روحانی رای میدهم چون هرگز نمی خواهم با کابوس دولت قبل روبه رو شوم ! (4213479) (alef-13)
 
نيم نگاه
Romania
۱۳۹۶-۰۱-۰۱ ۱۲:۰۹:۴۱
در كل آقاي روحاني ( براي دوره ي بعد هم) بهترين گزينه هستند. (4212427) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۱-۰۱ ۲۳:۳۱:۵۰
واقعا متأسفم برای کسانی که مجددا به کسی که هیچ هنری نداشته رأی بدهند (4213102) (alef-13)
 
Russian Federation
۱۳۹۶-۰۱-۰۲ ۱۴:۰۰:۳۹
و من برای تو متاسفم که به محمود رای دادی (4213758) (alef-13)
 
محمد قاسمی
Germany
۱۳۹۶-۰۱-۰۱ ۱۲:۱۴:۰۴
یه چیزی توی تاریخ خوندیم در مورد امیر کبیر
سه سال مدیر بود.
حالا بعد از چهار سال میگید با این روند شما فقط 10 درصد مشکلات رو حل کردید.
یعنی چهل سال طول میکشه تا ما به استاندارد معمولی زندگی برسیم
ایول بابا
پس برای چی انرژی هسته ای رو دادی رفت؟؟
اگه جنگی رخ بده کی جوابگوی ملته؟ (4212433) (alef-13)
 
پیرمرد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۱-۰۱ ۱۴:۲۴:۱۶
شما که خارج نشینی اگر هم جنگی اتفاق بیفته ( که چنین چیزی خیلی بعیده) خودمون بلدیم چه کنیم . هشت سال دفاع مقدس یادتون هست؟ (4212579) (alef-13)
 
دضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۱-۰۱ ۱۳:۲۴:۳۹
فقط بگم متاسفم از طرز فکر. عدم توجه به تولید نتیجه سخنان است (4212489) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۱-۰۱ ۱۴:۰۹:۵۲
اقاي روحاني كه دستي از دور بر اتش داشت مي گفت ١٠٠روزه همه چيز درست ميشود كم كم مي گفت تا پايان چهار سال وحالا هم ني گويد رفع مشكلات كشورسالها زمان ميبرد نتيجه انكه مردم بايد به وعده هاي انتخاباتي افراد دل نبندند وباور نكنند (4212557) (alef-13)
 
Romania
۱۳۹۶-۰۱-۰۱ ۱۴:۴۰:۵۴
آن چه که عیان است بی حاجت به بیان است
---
جناب آقای دکتر روحانی عزیز حل یک شبه ی مشکلات کشور پیش کش ؛ دولت اعتدال و امید شما در طول مدت 4 سال از حکومت خود و در زمان پسا برجام با وجود ثروتهای خدا دادی کلان در کشور بجز گرانی سر سام آور جانکاه معنویت زدای روز افزون و به حضیض رساندن ارزش پول ملی در مقابل حتی ارز عقب مانده ترین اقتصاد کشورهای جهان سوم چه تدبیر عادلانه ای برای کاهش بار سنگین زندگی از دوش اقشار جامعه که بتوانید از آن دفاع کنید تا کنون انجام داده اید؟؟؟!!! (4212606) (alef-13)
 
تی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۱-۰۱ ۱۴:۵۰:۰۳
دولت روحانی ضربه مهلکی به اقتصاد و بورس زده آنگاه می گوید نباید انتظار معجزه داشت این وضعیت اقتصاد و بورس فقط بخاطر سو ءمدیریت و تصمیمات نابجا دولت روحانی است (4212615) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۱-۰۱ ۱۴:۵۴:۱۷
اگه ما بخواهیم چهل ساله دیگه برسیم اینجایی که الان کشورهای توسعه یافته یا همین دبی و کشوهاری اسیایی برسیم وای بحال ما اون موقع باید صد سال دیگه بعدش طول بکشه تا به چهل سال ایینده اونا برسیم ای خدا چه گناهی کرده بودیم که اینجا به دنیا اومدیم تا این دبی به همه چیز رسید و داره از نهایت تکنولوزی استفاده میکنه تاکسی هواییی تاکسی بدون سرنشین بهترین ساختمونا و شرکتها اونجا سرمایه گذاری میکنند بعد ما اندر خم یک کوچه ایم نه نیاز به چهل سال نیست فقط با تعامل با دنیاس و دست کشیدن از چیزایی هست که خودتون بهتر میدونید اینا زمان نمیخواد تعقل میخوادد (4212621) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۱-۰۶ ۰۹:۲۷:۵۳
اشتباه مثبت دادم (4218070) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۱-۰۱ ۱۴:۵۶:۵۷
کی بود حرف از 100 روز می زد (4212628) (alef-13)
 
سینا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۱-۰۱ ۱۵:۲۲:۴۳
10 دولت بعدی هم نخواهند توانست همه مشکلات را حل کنند.

وقتی این مطلب را خواندم آنقدر خنده ام گرفت که تا دقایقی نمیتوانستم بنویسم

آقای روحانی پس چه یکدفعه؟

شما که ادعای تدبیر و امید داشتید!!

اما نظر شخصیی من این است که مشکلات را اتفاقا" به سادگی هم میشود حل

کرد بشرط اینکه رئیس آن شما یا آقای بنی صدر و امثالهم نباشید


با تبریک سال نو به شما و همه
ارادتمند
سینا (4212664) (alef-13)
 
ali
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۱-۰۱ ۱۵:۳۲:۰۳
با این سیاست خارجی هر دولتی با مشکل مواجه میشود.با این حال دولت روحانی خوب عمل کرده.درود بر روحانی (4212678) (alef-13)
 
مهدی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۱-۰۱ ۱۶:۰۳:۵۶
سوال بنده از اقای ریس جمهور این است اگر شما میدانستی که مشکلات تا چهل سال دیگر حل نمی شود وشما دو دوره بیشتر نمی توانستی طبق قانون ریس جمهور شوی چرا کاندید شدی ۲ _ایا از مشکلات اطااع چندانی نداشتی که امدی ۳-اگر امدی چرا قول صد روزه دادی ۴-چرا فرمودی تورم جیب مردم است نه امار بانک مرکزی و........ (4212708) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۱-۰۲ ۱۶:۵۶:۰۰
آقا مهدی تحلیل شما اشتباه است. مثل این است که دکتر در بیمارستان سوختگی از پذیرش بیمار شدیدا دچار سوختگی خودداری کند و بگوید که با یکی دو عمل نمی توانم او را به شرایط نرمال برگردانم. همین که روحانی اجازه نداد اقتصاد رو به موت بمیرد، همین که تورم را 30 درصد کاهش داد خدمتی شگرف به کشور انجام داد. آقا مهدی، کاهش تحسین برانگیز شیب تورم کم خدمتی نیست. بیایید منصف باشیم. آقا مهدی شرایط اقتصادی خیلی بهتر از زمان احمدی نژاد است. شما نمی توانید منکر شوید که دولت روحانی اقتصاد را با کاهش 350 درصدی ارزش پول تحویل گرفت. شما نمی توانید منکر شوید که با تورم 51 درصدی مواد غذایی تحویل گرفت. این که روزنامه های دلواپس می گویند تورم کاهش نیافته است، شنونده باید عاقل باشد. (4214048) (alef-13)
 
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۱-۰۱ ۱۶:۲۳:۰۶
آقای روحانی نگفت طی صد روز ایران را گلستان میکنیم گفت این آشفته بازار را به سانان میکنم حالا شما معنی سامان دادن نمیدونید تقصیر کیه؟ (4212736) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۱-۰۲ ۰۷:۳۸:۵۹
اینا حرف تو یا روحانی کاسه داغتر از آش
خوبه فیلماش هست (4213338) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۱-۰۱ ۱۶:۲۴:۰۱
اگر قرار نیست مشکلات توی چهل سال آینده حل بشه چرا برم به تو امسال تو رای بدم؟؟؟! (4212738) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۱-۰۱ ۲۰:۲۶:۴۲
روحانی دوست دارم (4212944) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۱-۰۱ ۲۳:۲۲:۰۸
اقاي روحاني ما مشكلات را مي دانيم و به اين مهم نيز واقفيم كه برخي از سازمانها آنقدر گردن كلفت شده اند كه هزاران دولت هم بيايد زورش به انها نمي رسد پس مجلس در خصوص سازمانهايي كه وارد فعاليت هاي اقتصادي شده اند سريعا تصميم بگيرد تا فضاي رقابتي سالم در كشور بوجود ايد و هر سازماني به دنبال ماموريت اصلي خودش برود. روند اميدوار كننده است پس براي تداوم اقدامات زيربنايي پرشورتر از سال٩٢ در انتخابات شركت خواهيم كرد تا سالهاي قبل از ٩٢ را مردم تجربه نكنند و دكتر روحاني را تا ٤ سال بعدي همراهي خواهيم كرد. (4213094) (alef-13)
 
محبوب
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۱-۰۲ ۰۱:۲۰:۳۹
من یکی خودم و اطرافیانم در انتخابات شرکت نمی کنیم چون به هیچ یک از مسولان اعتماد نداریم 37 سال است دروغ می گویند و تا حالا نه تنها مشکل مردم را حل نکرده اند بلکه برای مردم مشکل ایجاد کرده اند انسان باید برای اینده امیدوار باشد و لی ما نا امید هستیم چون انتخابات مشکلی از مردم را حل نمی کند انتخابات فقط برای عده ای نون ابدار شده است بقیه هدر رفتن هزینه تبلیغات می باشد در کشور ما بر گزاری انتخابات یک نوع ژست سیاسی است برای مجامع بین المللی (4213134) (alef-13)
 
ایرانی
Romania
۱۳۹۶-۰۱-۰۲ ۲۰:۰۶:۲۹
با قسمت اول نظرتان موافقم اما من باز به روحانی رای خواهم داد چون دوران احمدی نژادبراموشم نشده هر کی غیر از اصلاح طلبان بیایند مثل آن دوره و حتی بدتر خواهد شد (4214232) (alef-13)
 
Germany
۱۳۹۶-۰۱-۰۳ ۲۳:۲۶:۱۹
خانه از پایبست ویران است...... اما به روحانی رای می دهیم چون با
ن مسایل و گرفتاری ها و روابط با کشور ها،منطقی و با سیاست برخورد می کنند چون گزینه های بهتر،را راه نمی دهند. از بدو انقلاب تا به امروز،تنها گروهی شناخته شده و تایید شده،می توانند،نماینده و رییس جمهور شوند. (4215502) (alef-13)
 
عماد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۱-۰۵ ۱۱:۱۶:۳۵
جناب روحانی شعار و کلی گویی کافیه. وضع کار و اشتغال افتضاحه. اختلاص و حقوق های نجومی. (4216823) (alef-13)
 
Ali
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۱-۰۷ ۰۱:۵۳:۱۵
من سیاسی نیستم ولی این اقا رای هم بیاره بعید میدونم تا 4 سال دیگه مملکت اوضاعش فرقی بکنه !

اخر سر میاد میگه نشد دیگه شرمنده و میره ! (4219213) (alef-13)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.