نظر منتشر شده
۵۶
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 470337
سند 2030 دستورالعمل اجباری پخت یک نوع غذا برای همه ملتهای جهان
علی نبوی، 19 اردیبهشت 96
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۲۵
بازنگری و تلاش برای به‌روز شدن و بهبود نظام آموزشی، موضوع مهمی است که هر جامعه ای بدان نیازمند است. پویایی و به‌روز بودن شیوه‌های آموزشی، وجود برنامه‌ریزی‌های هدفمند برای رسیدن به نیازهای آموزشی جوامع با توجه به‌شتاب سریع تولید علم در عصر حاضر، امری ضروری و اجتناب‌ناپذیر است.
 
بهره‌مند شدن از جامعه‌ای باسواد و با دانش و همچنین رشد علمی در میان افراد یک جامعه هرگز میسر نخواهد شد مگر آنکه برنامه و چشم‌اندازی مدون برای نیل به این اهداف در نظر گرفته شود و سازوکار محقق شدن آن نیز در دسترس باشد. در کشور ما نیز برای ارتقای سواد و همچنین بالا رفتن کیفیت آموزش، برنامه‌هایی در نظرگرفته‌شده است.

بدیهی است که برنامه‌های مرتبط با افزایش سطح سواد و آگاهی در هر جامعه‌ای، منطبق بافرهنگ و نیازهای بومی آن جامعه است. این امر موجب می‌شود که ارتقای سواد و درنتیجه بالا رفتن فرهنگ یک اجتماع همسو با زیربنای فرهنگی و حتی دینی آن جامعه باشد. این موضوع آن‌قدر اهمیت دارد که هر کشوری را بر آن می‌دارد تا با تدوین و برنامه‌ریزی برای آینده‌ی نظام آموزشی خود ساختار فرهنگی و اخلاقی خود را مستحکم و به‌روز نماید. در این امر کشورهایی هم هستند که با توجه به سابقه‌ی استعماری که دارند، سودای تغییر در ساختار فرهنگی دیگر کشورها را هم در سر بپرورند.

اگر روزگاری امپراتوری بریتانیا در کشورهای مستعمره‌اش زبان و خط انگلیسی را به‌عنوان ابزار پیام‌رسانی تعیین می‌کرد، امروز هم این اتفاق از طریق سازمان و نهادهای بین‌المللی در حال رخ دادن است که با پوشش فعالیت‌های بشردوستانه ودرصدد یکپارچه‌سازی فرهنگ دیگر کشورها آن‌هم به ‌دلخواه خود هستند.

در سپتامبر 2015 روسای دولت‌ها، نمایندگان بلندپایه‌ی نهادهای تخصصی سازمان ملل متحد و جامعه مدنی در مجمع عمومی ملل متحد گرد هم آمدند تا توسعه‌ی پایدار 2030 را به تصویب رسانند. این سند همان برنامه‌ی یکپارچه ‌سازی است که برای نظام آموزشی کشورها تدوین‌شده است.

علت پرداختن به این موضوع آن است که این سند بدون آنکه حتی نمایندگان مجلس، شورای نگهبان و مبادی ذی‌ربط تصمیم‌گیرنده در خصوص چنین موضوعاتی مطلع باشند، توسط دولت محترم پذیرفته‌شده و دولت ایران متعهد به اجرای آن در کشور ایران شده است.
بدون آنکه بخواهیم نگاه مغرضانه و شکاکانه‌ای به این سند داشته باشم، ... نقد جدی در مورد ماهیت این سند و از همه مهم‌تر متعهد شدن دولت به اجرای آن در کشور وجود دارد.

برای پذیرش هر معاهده و یا عهدنامه‌ی بین‌المللی در کشور، سلسله‌مراتب و قوانینی وجود دارد تا ابتدا لازم موضوعیت داشتن اجرای آن در کشور تأیید شود و سپس برای نحوه‌ی اجرای آنبرنامه‌ریزی متناسب با شرایط جامعه و قوانین داخلی انجام شود.

فارغ از پیش‌نیازهای قانونی برای پذیرش معاهدات بین‌المللی، ازآنجاکه سند 2030 دربرگیرنده‌ی مسائل مختلف مرتبط با آموزش در جوامع است؛ لذا باید در هر کشوری که متعهد به حرکت در راستای مفاد آن می‌شود، تمام جزئیات توسط متخصصین داخلی آن کشور بررسی و تجزیه تحلیل شود.

نکته‌ی دیگری که در مورد این سند وجود دارد صلاحیت تنظیم‌کنندگان این سند است. آیا تنظیم‌کنندگان این سند ناظر بر نابسامانی‌های آموزشی و شرایط بد و اسف‌بار زندگی جوامعی نظیر کشورهای فقیر آفریقایی هستند و یا تنها برای رسیدن به اهداف بلندمدت به تهیه سندهایی این ‌چنین می‌پردازند؟

باید به سابقه‌ی سیاه کشورهای قدرتمند در حوزه‌های سیاسی،نظامی و صنعتی در مورداحترام به حقوق دیگر کشورها اشاره کرد.ابرقدرت‌های جهانی در حال حاضر بنا بر منافع سیاسی و اقتصادی خود، به ‌راحتی در برابر بدترین فجایع انسانی اعم از جنگ، فقر، آلاینده‌های زیست‌محیطی، بزهکاری و موارد ازاین ‌دست سکوت می‌کنند. آیا می‌شود باور کرد که سازمان‌های بی‌خاصیت حقوق بشری و بین‌المللی این بار برای نجات بشر برنامه‌ای وسیع تدارک دیده باشند؟ 

در کل موضوعی که در رابطه با این سند قابل‌تأمل است، شبیه صادر نمودن یک دستور غذایی برای پخت‌وپز در تمام ملت‌های متعهد است. اما این دستور پخت برای خوراک فرهنگی جوامع، آن‌هم با دستورالعمل و مواد اولیه‌ای است که با تحقیق و تصمیم دیگر کشورها تنظیم‌شده است.

وقتی این سند 51 صفحه‌ای را بخوانید، با دنیایی از کلمات و جملات رؤیایی و زیبا در مورد اهداف و آینده‌ی حاصل از اجرای این سند مواجه می‌شوید. آینده‌ای که به آرمان‌شهر شباهت دارد. در تصویر کردن این آرمان‌شهر بیشتر به توصیف جهان حاصل از اجرای این سند و کلی‌گویی در مورد راهکارهای رسیدن به این جهان پرداخته‌شده است.

این کلی‌گویی و تصویرسازی‌های رؤیایی، اگرچه که در ظاهر جذاب و مطلوب به نظر می‌رسند، اما نحوه‌ی نگارش سند می‌تواند زاینده‌ی جزئیاتی در آینده باشد، که به ‌صورت واضح در سند وجود ندارد اما تنظیم‌کنندگان با توضیح و توجیه خود، آن موارد را در مراحل اجرایی سند بگنجانند.

به‌عنوان‌مثال در این سند از برابری‌های جنسی به‌ویژه حقوق زنان سخن گفته‌شده است. در اینکه برابری جنسی آن‌هم در چارچوب عرف، دین و موازین اخلاقی هر جامعه موضوعی پسندیده است شکی نیست. اما سابقه‌ی غرب در مانور بر روی این مسائل زاینده‌ی موضوعات دیگر نظیر احترام به حقوق هم‌جنس‌بازان و ظهور پدیده‌ی فمینیسم هم بوده است. همچنین وقتی در این سند جملاتی نظیر « تهدیــد ســلامتی در جهــان، تشــدید بلایــای طبیعــی، افزایــش جنــگ، افراط‌ گرایی خشونت‌آمیز،تروریســم و بحران‌های بشردوســتانه و جابه‌جایی اجبــاری انسان‌ها، تهدیــدی بــرای پیشــرفت و توســعۀحاصل‌شده در سال‌های اخیــر  به شــمار می‌آید» را می‌خوانیم، با یک مرور بر اتفاقات جاری و یا سابقه‌ی ذهنی خود از موضوعات بین‌المللی و عملکرد سازمان‌های حقوق بشر در مواجهه با آن موارد، تناقضات وسیعی در ذهنمان شکل می‌گیرد و شاید بپرسیم، آیا در جهان امروز که تمام این اتفاقات روی می‌دهد شاهد فعالیت‌های ضربتی سازمان‌های حقوق بشر برای مقابله با آن هستیم؟ نیک میدانیم که پیشگیری از درمان مهم‌تر است، اما آیا رسیدگی به فجایع جاری در جهان جزو وظایف این سازمان‌ها نیست؟ آیا این سازمان‌هاکارنامه‌ی مطلوبی در رسیدگی به فجایع جنگی حاصل تجاوزکشورهای ابرقدرت به کشورهای دیگر دارند؟

تجزیه و تحلیل و پیش‌بینی کردن تصمیمات آتی نهادهای حقوق بشری و کشورهای قدرتمند مؤثر در تهیه‌ی این سند موضوع پیچیده‌ای است که نیازمند تحقیق و مطالعه‌ی فراوان است. آنچه در آنجا سعی شد تا در مورد سند 2030 گفته شود، اشاره‌ی کوچکی به سابقه و ماهیت سازمان‌ها و دولت‌های مؤثر در تنظیم این سند و نحوه‌ی پذیرش آن توسط دولتمردان کشورمان است.

شتاب‌زدگی در پذیرش سند 2030، در نظر نگرفتن مبادی قانونی برای پذیرش معاهدات بین‌المللی، نامحرم دانستن دستگاه‌های ذی‌ربط در هنگام متعهد شدن به اجرای این سند موضوع جالب و قابل‌ تأملی است؛ چراکه در حال حاضر اسناد بالادستی و چشم‌اندازهای تنظیم ‌شده در داخل کشور همچنان در انتظار اجرا و یا در پیچ ‌وخم اجرا هستند و در مواردی دولت‌های مختلف در اجرای آن کوتاهی و یا از انجام آن خودداری کرده‌اند.

توافق هسته‌ای برجام بهترین مثالی است که در مورد بدعهدی و بی‌صداقتی کشورهای قدرتمند در مورد تن دادن به معاهدات بین‌المللی در قبال کشورمان می‌توان از آن یادکرد. با توجه به سوابق این‌گونه‌ی کشورهای قدرتمند و نهادهای حقوق بشری، بهتر بود تا متعهد شدن به این سند روال قانونی خود را طی می‌کرد و پیش از آنکه شاهد یک شتاب‌زدگی دیگر در متعهد شدن به یک عهدنامه‌ی بین‌المللی باشیم، تمام جزئیات آن را از سوی کارشناسان و مقامات مرتبط موردبررسی قرار می‌گرفت، تا خدای‌ناکرده بازهم شاهد ظهور فکت شیت ها و تفسیرهای متفاوت از عهدنامه‌های بین‌المللی نباشیم!
 
 
کلمات کلیدی : آموزش و پرورش + سند 2030 یونسکو + شواریعالی انقلاب فرهنگی + مجلس+علی نبوی
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۱۹ ۱۱:۴۶:۱۰
اعتدالی ها دیدند که وزیر اموزش و پرورش ، به خاطر مشغله های تجاری ، سرش خیلی شلوغه ، لذا
برنامه ریزی اموزشی کشور را دادند به سازمان ملل!! (4328925) (alef-6)
 
Canada
۱۳۹۶-۰۲-۱۹ ۲۱:۴۴:۵۳
خداییش چند نفراز شما این سند را خوانده اید؟ (4331189) (alef-6)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۲۱ ۰۸:۴۳:۴۹
همون تعداد از شما که برجام رو خونده بودید (4336972) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۱۹ ۱۱:۴۶:۱۱
نباید فراموش کرد که دنیای امروز به مدد وسایل ارتباط جمعی نوین ( اینترنت ، ماهواره و....) دهکده جهانی نامیده می شود. دوران نامه کاغذی، تلگراف و .... تمام شده است. (4328926) (alef-6)
 
سعید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۲۰ ۰۹:۵۱:۰۹
احسنت، اون دوران تمام و دوران ازدواج با سگ و گربه و همجنس بازان شروع شده (4332418) (alef-6)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۱۹ ۱۲:۰۳:۵۹
به نظر من این سند مطابق نیاز ‌های امروز جوامع تنظیم شده و اجرای آن به پیشرفت کشور کمک می‌کند (4328998) (alef-6)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۱۹ ۱۵:۳۷:۲۱
همجنس بازي هم شد پيشرفت؟! (4329850) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۱۹ ۲۳:۳۵:۱۷
احترام به بقیه نظرات و سلایق میشود پیشرفت (4331515) (alef-6)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۲۰ ۰۹:۰۰:۴۸
سند رو بخونید. فارسیش هم هست
اگر چیز بدی دیدید، همون رو بگید. (4332280) (alef-6)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۲۰ ۱۰:۴۳:۳۵
سند را بخون بعد نظر بده (4332581) (alef-6)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۱۹ ۱۶:۲۷:۱۳
عزیزم یادت باشه جهان سوم آزمایشگاه غرب است پس بهتر اینه که موش آزمایشگاهی نباشیم و خودمان بر اساس نیاز های خودمان برنامه ریزی کنیم و کپی برداری از برنامه های غربی را ممنوع کنیم (4330037) (alef-6)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۱۹ ۱۶:۴۲:۴۸
اون رو خوندی؟ ما از خودمون شرف و حیثیت داریم. ما خودمون متخصص داریم و نیازی به اجرای همچین چیزی نداریم (4330096) (alef-6)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۱۹ ۲۲:۳۸:۵۰
توی یک کشور اسلامی ، حذف خدا و قران ، شده پیشرفت؟ (4331347) (alef-6)
 
سعید قاسمی زاده
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۱۹ ۱۲:۱۶:۱۴
جناب آقای علی نبوی

نمی شود با کلی گویی، متن انتقادی نوشت.
بنده در متن شما، نقد دقیق ندیدم.
در همان تیتر اول، میزان سطحی بودن نوشته شما مشهود است.
این سند اجباری نیست،
این سند طبق عنوانش Agenda Goals یعنی فقط و فقط دستور کار است.
در ایران و در نظام اداری عده ای کم سواد نمی دانستند با آن چگونه تعامل کنند، و شد همان که دیدیم.
رهبر عزیز، موضع خوبی گرفتند که نظام اداری متوجه اشتباهش شود. ولی اصل سند 2030 ارزشمند و حاوی فرصتهایی برای ملتهای مستضعف هست.

امروز قصدم بود در این باره متنی از روی گزارشی که پیشتر تدوین کرده بودم برای الف عزیز بفرستم که نوشته شما را دیدم.

لطفا دقیق تر نقد کنید که استفاده ببریم. (4329065) (alef-6)
 
Russian Federation
۱۳۹۶-۰۲-۲۰ ۱۱:۳۶:۳۸
ماده 21 سند از اول ژانویه 2016 لازم الاجرا است،
برو یک سواد پیدا کن و مطالعه کن (4332844) (alef-11)
 
سعید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۲۰ ۱۳:۴۴:۳۸
دستور کار چگونه لازم الاجرا می شه؟
فقط برنامه لازم الاجرا میشه نه دستور کار.

شما ها دستور کار را با برنامه اشتباه می گیرید. مشکل همینه (4333426) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۱۹ ۱۲:۳۱:۳۴
جناب این یک دستور العملی است که برخی جاهاش با جامعه ما نمیخونه خب چه اشکالی داره اونجاهایی که با ما سازگاری داره و مفیده رو اجرا کنیم؟ الان چندین دهه از تغییرات اموزش و پرورش میگذره خروجی شما دوستان چه بوده؟ نتیجه این هم تغییرات در امئزش و پروش و راه انداخاتن انواع نظام های اموزشی چه بوده؟
نسخه خوبی که خودتون اجرا نمی کنید یک دستور العمل جهانی هم که میاد داد و بیداد راه می اندازید که ای بیایید کشور از دست رفت و...
بنده این سند رو مطالعه کردم بسیار عالی بود این سند با همکاری ده ها بلکه صدها تن از سراسر جهان تدوین شده و هدف هم تعالی اموزش و پرورش و دانش اموزان بوده نمیشه که همه چیز را توطئه دانست
نظام اموزش و پرورش غرب بی گمان بهترین بوده همه مخترعان و مکتشفان و نواوران و...همه از نظام اموزش غرب بیرون امدن من هر کالایی میبینم هر دوا و درمانی میبینم ماحصل سیستم اموزش غربه
با هیاهو کردن و این داستان رو ساختن که اومدن ما رو بدزدن و نقشه دارن و..هیچ چیزی درست نمیشه غرب خودش عالی است و ما کشورهای جهان سوم هستیم که باید به فکر خودمان باشیم بجای اینکه دچار این توهم بشیم که بله اینا برا ما نخشه کشیدن و..
بدیهی هم هست که اموزش و پرورش نمیاد مسائل مرتبط با همجنس بازی رو طبق این سند انجام بدهد جامعه ما با جامعه غرب فرق داره و اجبار هم به پذیرفتن همه بندها نشده
شما چهار تا کلمه رو در این سند پیدا کردین و تبدیلش کردین به پیرهن عثمان و مدام هم تئوری توطئه ما رو ول نمیکنه که بله اومدن ما رو بدزدن!!! ایا جامعه رو مداتم باید با تئوری توطئه اداره کرد؟

نظر مخالف تفکرات خود را منتشر نمایید اگر قصد اینه که مطالب نقد بشه (4329146) (alef-6)
 
Germany
۱۳۹۶-۰۲-۱۹ ۱۳:۰۶:۳۲
به نظر من همش بايد اجرا بشه. مفيده براى كشور (4329272) (alef-6)
 
سعید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۲۰ ۰۹:۵۶:۰۰
صددرصد دستورالعملی که سایرین برای این مملکت بنویسند مفید بوده و خواهد بود. احتمالا عربستان هم در تدوین این برنامه ی مفید نقش داشته بخصوص اون بخشی که مربوط به زنانه هست هرچی باشه الان عربستان عضو فعال کمیسیون امور زنان سازمان ملل شده (4332429) (alef-6)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۱۹ ۱۲:۳۳:۱۵
باورها و فرهنگ عالمانه ی ملی را پاس بداریم
---
هر ملتی باورها و فرهنگ عقلی و منطقی مستدل خود را دارد و به این باورها و فرهنگ با درک عوامل مثبت و سازنده ی علمی اثبات پذیر آن ایمان دارد و افتخار می کند.
پذیرفتن غیر موجه و غیر عالمانه یافته های فرهنگی بیگانگان هر کس که باشند تحقیر فرهنگ مثبت و سازنده ی ملی است و توهین به این فرهنگ است.
ملت ایران که به فرهنگ انسانی و قرآنی ریشه دار خود افتخار می کند رویکرد منفعت آمیز غیر عالمانه به پذیرفتن فرهنگ بیگانگان را نمی پذیرد و چنین پدیده ای را هرگز بر نمی تابد. (4329154) (alef-6)
 
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۱۹ ۱۲:۴۰:۵۷
برابری جنسیتی در دریافت آموزش بد است؟ (4329176) (alef-6)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۱۹ ۱۵:۴۴:۱۱
ميگه خوبه اگه همجنس بازي نشه (4329875) (alef-6)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۱۹ ۱۶:۴۴:۱۳
آموزش هم جنس بازی چطور؟ خوبه؟ اگه دوست داری از همین امروز شروع کن به بچه هات آموزش بده (4330103) (alef-6)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۱۹ ۲۲:۴۰:۳۳
برابری جنسیتی با عدالت جنسیتی(که مد نظر ایران اسلامیه) از زمین تا اسمون تفاوت داره (4331353) (alef-6)
 
Russian Federation
۱۳۹۶-۰۲-۲۰ ۱۳:۵۴:۰۸
مگر در کشور دختر ها را نمی گذارند درس بخوانند یا برایری وجود ندارد
اما تا چند سال پیش زنان در اروپا حق رای نداشتن
در ایران مشکل ما نابرابری جنسیتی دختران با مردان است تعهدات دینی مهریه خرجی روی گردن مرد است اما همه شغلها و ادارات و ددانشگاههاست زنانه (4333458) (alef-11)
 
United States
۱۳۹۶-۰۲-۱۹ ۱۳:۱۹:۳۴
کل دنیا این سند رو قبول دارند و امضا کردند در ضمن این یک قانون نیست.
فراگیری و دسترسی برابر زن و مرد با کیفیت برابر اموزش این بد است؟؟ (4329323) (alef-6)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۱۹ ۱۶:۴۴:۵۶
اون وخ مطمئنی که همش همینه؟ نه عزیزجان. دولت داره فرهنگمون رو دو دستی تقدیم غرب میکنه! (4330104) (alef-6)
 
Germany
۱۳۹۶-۰۲-۲۱ ۱۸:۲۰:۲۶
لطفا با ذکر شماره صفحه و خط از سند2030 بفرمایید. (4338835) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۱۹ ۱۳:۲۵:۱۰
بر خلاف نظر آقاي علي نبوي در متن سند 2030 هيچ حرفي از همجنس بازي، رفتارهاي آزادانه جنسي، مقابله با تعاليم مذهبي و ... شايد باورش سخت باشد ولي چند جمله اي از متن سند را مي نويسم كه اگر سايت الف آزادمنشي به خرج دهد مي تواند براي همه مفيد باشد:
"مقدمه و چارچوب نظري :
در مکتب اسلام نقش قانون صحیح و مبتنی بر اصول انسانی که نشان دهنده راه تعالی وکمال انسان بواسطه آموزش وپرورش و در جهت برقراري نظم وعدالت باشد ؛ مورد تاکید فراوان قرار گرفته است . همچنین اهمیت وضع و عمل به قانون در دنیاي معاصر به عنوان پیوند دهنده لایه هاي گوناگون جامعه وسازمان و تنظیم کننده رفتار اعضاي آن و وجه ممیز تفکیک یک جامعه مدنی از غیر مدنی ویک سازمان هدفمند از یک کلنی ؛ که متضمن دستیابی به آرمانهاي بشري براي حفظ ؛ دوام و بقا جوامع باشد ؛ بوده و هست.
قوانین جمهوري اسلامی که ملهم از مبانی دین مبین اسلام می باشد علاوه بر به کارگیري ضوابط اعتباري ؛ وضعی و قراردادي بر یک ارتباط نفس الامري نیز تاکید داردکه ارتباط عمیق تري را نه تنها میان امور قراردادي استحکام می بخشد ؛ دلالتهایی نیز بر پیوند میان امور مادي و معنوي والهی دارد.
دیدگاههاي بنیانگذار کبیر جمهوري اسلامی و همچنین مقام معظم رهبري تاکید بر مشی و روش سیره نبوي و ائمه اطهار در اقامه عدالت و عمل دقیق به قوانین دارد." (صفحه 36)
برخي الزامات سند 2030 يونسكو:
"اسناد بالادستی به ویژه سند چشمانداز بیست ساله کشور جمهوري اسلامی ایران ، سیاست هاي کلی اشتغال ، سیاست هاي کلی ایجاد تحول مصوب شوراي مصلحت نظام ، سیاست هاي کلی ایجاد تحول در نظام
آموزش و پرورش ابلاغیه مقام معظم رهبري (مد ظله العالی) و سند تحول بنیادین آموزش و پرورش مبنی بر تقویت وتوسعه آموزشهاي فنی و حرفهاي و مهارتی" (صفحه 194)
"بند 76 سیاست هاي کلی برنامه ششم توسعه کشور ابلاغی مقام معظم رهبري با عنوان" افزایش سهم آموزش هاي مهارتی در نظام آموزشی کشور" (صفحه 245)
جملات بالا بخشي از سند 2030 يونسكو است كه بدون هيچ دخل و تصرفي بيان كرده ام.
فكر كنم براي آنان كه طالب حقيقت اند همين مقدار كافي باشد.
يا علي (4329346) (alef-13)
 
مصطفی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۱۹ ۱۳:۵۴:۰۳
دولت باید بگوید چرا سند تحول آموزش و پرورش که در سال 90 تصویب شد را علی رغم تذکر مکرر رهبری تا بحال اجرایی نکرده ولی سند 2030 یونسکو را با پنهان کاری امضاء , تصویب و اجرا کرده , دلیل اینکار چیست ؟ ضمنا مگر طبق قانون اساسی نباید تمام قراردادهای بین المللی در مجلس تصویب شود چرا دولت برای تصویب به مجلس نفرستاد ؟ پنهان کاری در برجام , پنهان کاری در قراردادهای نفتی , پنهان کاری در برنامه اقدام مالی , پنهان کاری در قراردادهای خودرویی با اروپا و... توسط دولت چه دلایلی دارد ؟ آنهایی که از اقدام دولت بدون توجه به تبعات آاجرای این سند حمایت میکنند کمی تفکر کنند بعد حرف بزنند . قبل از انقلاب اگر حضرت امام ( ره ) جلوی لایحه کاپیتولاسیون نمی ایستاد چه کسی متوجه این حق توهش کرفتن امریکایی ها و تحقیر ملت ایران میشد حالا چرا این دولت اینهمه پنهان کاری میکند ؟ (4329448) (alef-6)
 
Germany
۱۳۹۶-۰۲-۱۹ ۱۴:۵۴:۳۰
اين قرارداد نيست دوست عزيز بلكه دستور كار است كه به فراخور هر ملت و فرهنگي ميشود تفسير كرد و به اصطلاح قديمي ها مقاوله نامه است و الزام اور نيست كه بخواهد در مجلس تصويب شود (4329682) (alef-6)
 
چکیده
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۱۹ ۱۴:۱۷:۳۳
ماهمیشه همینطورهستیم افراط وتفریط بدون بررسی اعلام نظر میکنیم درجوامع بین المللی قوانین،دستورکار وپیشنهادات بصورت کلی بیان وکشورها با توجه به فرهنگ .....خود می توانند بخشی ازآنهاراپذیرش نکنند وبااعلام مطلب مابقی مفاد راقبول وامضامیکنند چرااینقدرشلوغش میکنیم؟ (4329557) (alef-6)
 
حقیقت جو
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۱۹ ۱۴:۲۸:۴۹
تمام مقاله را خواندم تا دلیل بدی این سند جهانی را بفهمم
فقط به برابری جنسیتی مردان و زنان اشاره کردید!
ایا فقط همین باعث اعتراض به ان شده؟؟؟

یونسکو یک سازمان جهانی تحت نظر سازمان ملل متحد است که هیچ ارتباطی به سیاست ندارد مانند سازمان بهداشت جهانی و یونیسف و غیره
چه دلیلی دارد که این سازمان خصومتی با ما داشته باشد (4329579) (alef-6)
 
هیچکس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۲۰ ۰۹:۳۹:۴۱
خیلی ساده ای برادر...
اینا میخوان نفوذ کنن تو مملکت هنوز نفهمیدی.
سخنرانی رائفی پور رو گوش کن یک سال پیش گفته بود چه اتفاقی قراره بیفته... (4332389) (alef-11)
 
محمد مهدی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۱۹ ۱۴:۳۵:۳۹
من متن سند را خوندم . جالب و بدون تعصبات و تند روی برخی از مدعیان هدایت بشر نوشته شده بود . تجربه غرب در اتکاء به انسان نشان داده جوابگوی نیازهای انسان خواهد بود نمونه اش مقایسه جامعه خودمون و آنهاست . پس ایرادهای ضعیفی که در متن بالا گرفته شده اعمال خط فکری همانهایی است که وضعیت الان را بوجود آورده اند . اینها که ذکر شد بواقع ایراد نیستند منویات فکری اند (4329596) (alef-6)
 
Russian Federation
۱۳۹۶-۰۲-۱۹ ۱۵:۰۷:۳۵
پذیرش و تدریس درک غرب از حقوق بشر!
حذف تعلیم و تربیت دینی از نظام آموزشی!!
به رسمیت شناختن همجنسگرایان!
عدم تفکیک جنسیتی دانش آموزان!...
و....
از موارد مستتر در مفاهیم این سند هستن. (4329753) (alef-6)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۱۹ ۱۴:۳۷:۲۹
منتقدان سند مستندا بگویند کدام یک از مواد و بندهای این سند مشکل دارد و با فرهنگ دینی ما نمی سازد؟ (4329602) (alef-6)
 
حسین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۱۹ ۱۴:۳۷:۳۲
آقا یکی یه آدرسی چیزی بده بریم ببینیم جریان چیه؟! کجای این سند مشکل داره؟ همش کلی گویی نباشه! من بیسواد متن (فارسی) رو خوندم، مشکلی ندیدم. اگر بندی ایراد داره مشخص بشه تا بشه در موردش نظر داد. (4329603) (alef-6)
 
م فلاح
Germany
۱۳۹۶-۰۲-۱۹ ۱۴:۵۰:۴۶
من که هر چی خوندم چیز عجیبی ندیدم
برابری جنسیتی که چیز بدی نیست
تشابه جنسیتی را بیشتر محل اشکال می دانند
که در این سند از تساوی نام برده شده نه تشابه
انسان ها اعم از زن و مرد نزد خدا وند حقوق برابری دارند و آنچه مایه برتری و ارجحیت هست تقوی ست (4329660) (alef-6)
 
Canada
۱۳۹۶-۰۲-۱۹ ۱۴:۵۸:۲۴
از سایت الف انتظار دارم که ترجمه برنامه یونسکو 2030 را بدون تفسیر خودتان در سایت بگذارید تا مردم بخوانند و نظر دهند. این برنامه حاوی نکات بسیار مفیدی است، هرچند شاید نیاز باشد برخی قسمتهای آن با فرهنگ ایرانی تطبیق سازی شود، که این مساله هم در آن برنامه پیشبینی شده و کشورها می توانند برنامه را بومی سازی کنند. (4329700) (alef-6)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۱۹ ۱۶:۲۴:۱۱
قطعا چنین برنامه هایی حاوی نکات زیبا و فریبنده ای هم هستند اما باید بادمان باشد هر برنامه ای که غربی ها برای توسعه به ما پیشنهاد کردند و ما هم اجرا کردیم ما را به لبه ی پرتگاه نزدیکتر کرد مثل طرح های 5 ساله و سد سازی و ... با اجرای طرح های 5 ساله اقتصامان نابود شد و با اجرای سد سازی های توصیه شده طبیعتمان و بحران آموزش و پرورش هم و طبعات آن هم از همین دسته برنامه های توصیه شده ی غربی است ما باید خودمان طراح برنامه های خودمان باشیم اگر می خواهیم نقشه ی ایران در روی نقشه ی جهان ماندگار بماند (4330027) (alef-6)
 
Russian Federation
۱۳۹۶-۰۲-۲۰ ۱۵:۰۴:۳۲
غرب دوستان بی،سواد تا کی با انکارهای خود ساخته و حس برتر اندیشی نسبت به هم وطنان داخلی و حس تمام تسلیم در برابر غرب می توانند جلوی فجایعی که به خاطر این گونه تفکر داشته های بومی و ملی و فرهنگی ما را بر باد داده اند به تاریخ نگاه کنید سال 1287 اولین گروه پزشکان از فرانسه می ایند سال 1290 پس از استقرار وزارت صحه اولین بیانیه ممنوعیت تمامی اقدامات و درمان و انتشار طب سنتی بود و ذخایر دانشی طب سنتی ایران و اساتید و چرخه صنعت داروهای بومی نابود شد

ای بی سواد های اینترنت بگردید در شاخص های فراسگاتی همین یونسکو طب سنتی و داده های آن جز اصلی ترین دانش های بشری در امر توسعه پژوهش تلقی می شود پژوهشی که منجر به توسعه‌ ملی و رفاه اجتماعی نشود پژوهش نمی داند حال در سال 2017،من ذخایر علمی و اقتصادی نابود شده ان موقع منور الفکر ها برگشته از فرنگ در خصوص طب سنتی و اساتید و گردش اقتصادی آنرا از کجا بیاوریم همه را همین بی دقتی ها نابود کرد
امروز یک چهارم گردش مالی جهان در سلامت است می توانید بفرمایید با بی دقتی تازه از فرنگ برگشته ها چقدر در سال تا بحال ضرر کردیم
قبل از ورود مشاورین کشاورزی آمریکا ما خود کفا بودیم پس از مشاوره سازمان های یونسکو و غذایی و تاسیس دانشکدههای کشاورزی و بکارگیری نصایح آنان و تولید تراکتور سازی تبریز ما نه تنها تولید کننده نشدیم بلکه وارد کننده هم شدیم
ساعت در سویس،کاربردش با آفریقایی تفاوت دارد در آفریقا بیشترین فروش ساعت طلا آست اما در سویس کاربردش سنجش زمان است

اساتید بی سواد و جیب پر کن استانداردهای کلینیکها ترایال و آزمایشات بالینی را در امر یکا و سازمان های یونسکو ببینید این آزمایشات و ترا ریخته با گرنت ها به سایر کشور ها منتقل می شود و در خودشان ممنوع است اینها استانداردهای علمی است توصیه های جمعیتی مداخلات حقوقی همه از تعریف حق و تکلیف و مسؤولیت است با تعریف مالکیت معنوی به عنوان مالکیت بالاترین جنایت های بشری با همین تعریف صورت گرفت و اعمال شد حق اجتماعی و برخورداری فرد در ذیل این تعریف به حق مالکیت سرمایه گذاران تعریف می شود
نادان ها هستند که فهم تبدیل سرمایه‌های فرهنگی و اجتماعی به سرمایه‌های اقتصادی را نمی دانند مبنای همه این تبدیل ها و سازمانهای حامی آن به تعریف از موضوع بر می گردد
آقایانی که دنبال درک پیچیدگی های این ارتباطات هستند بدانند حامی و اسپانسر سازمان ملل و ......همه صهیونیسم هستند بیش از 80 درصد از مدیران این سازمانهای مردم نهاد یهودی هستند شغل قضاوت در آمریکا عموما یهودی هستند
یک یاد آوری برای زود باوران می کنم سازمان بهداشت جهانی در بیماری ابولا تحت تاثیر شرکت های دارویی کاملا جانبدارانه برخورد کرد تا واکسن به قیمت گزاف به بدبخت ها فروخته شود
مصیبت کشور در علم ناقص بعضی از مسئولین است (4333718) (alef-6)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۱۹ ۱۶:۱۲:۲۵
مردم تمام نقاط دنيا داراي نيازهاي اموزشي واحد هستند ولي دولت ها بنا به تقاضاي سياستهاي اجتماعي داراي اهداف مختلف از اموزش و نهايتا خروجي ان دارند (4329983) (alef-6)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۱۹ ۲۱:۲۵:۳۸
سند 2030 رو بی خیال یکی بیاد این ملت رو بر اساس سند تعلیم و تربیت اسلامی آموزش و پرورش به حیات طیبه برسونه (4331125) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۱۹ ۲۲:۱۷:۴۵
در باره این سند در سال 94 بحث شد و همه در جریان الزام نبودن آن قرار گرفتن مطرح کردن آن در این زمان حساس کمک به تخریب کنندگان است و مهندسی انتخابات . (4331288) (alef-11)
 
بوشهر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۲۰ ۰۲:۲۹:۰۱
مقام معظم رهبری هم با این سند مخالفت کرده اند،حالا شما هی بگید که این سند درسته. (4331801) (alef-6)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۲۰ ۰۶:۱۱:۲۵
اول اینکه نمیدونم چرا یه عده بدون اینکه حتی یه خط از این سند را خوانده باشند اینقدر دقیق در مورد اون اظهار نظر میکنند و با صراحت بر اجرای دقیق اون اصرار دارند

دوم اینکه اگ این سند مشکل نداره چرا بدون تایید مراجع رسمی و با صلاحیت کشور تایید شده


ضمن اینکه گربه نره و روباه مکار هم همیشه در راه هدایت و سعادت پینوکیو در ظاهر قدم بر میداشتند و دیدید که آخرش چی شد

اگر این سند رنگ ولعاب خوبی نداشته باشه که امثال شما ندیده قبولش نمیکردید (4331897) (alef-6)
 
الف ر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۲۰ ۰۷:۰۳:۲۹
قرارداد رژيم حقوقي خزر كه خيلي هم مهم است بدون كو چكترين اظهار نظر مجلس را پذيرفتن حالا يك سندي كه هيچگونه تعهدي ايجاد نميكند را اين همه سر و صدا راه اندختن الله اكبر (4331959) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۲۰ ۰۸:۱۶:۴۶
آقا این سند را شورای عالی انقلاب فرهنگی تصویب کرده است. بیشتر اعضای آن غیردولتی هستند. چرا به دولت گیر می دهید. (4332141) (alef-6)
 
Russian Federation
۱۳۹۶-۰۲-۲۰ ۱۴:۱۶:۳۷
دولت آنرا پیشنهاد داده (4333529) (alef-6)
 
باباعلی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۲۰ ۰۸:۳۹:۴۶
متاسفانه قشر سنتی نسبت به هر چیز جدیدی مقاومت بدون مطالعه و کورکورانه میکند ، مثلا در زمان امیرکبیر برای مایه کوبی آبله کودکان مخالفت کردند در زمان رضاشاه در مقابل سیستم قضایی ، اموزش وپرورش نوین ، آب لوله کشی تهران ، رای دادن خانمها ، اصلاحات ارضی و هر پدیده جدید مقاومت کردند .
این سند از یونسکو و سازمان ملل است و الزام آور و اجباری نیست ولی راههای جدید و مدرن بهره برداری عادلانه و منصفانه و علمی داشتن یک سیستم فراگیر جهانی را اعلام کرده است و تمام کشور های دنیاهم در تهیه و ابلاغ ان کمک کرده اند و اصلا چیز بدی که نیست بسیار مفید و خوبی است . (4332217) (alef-6)
 
مردم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۲۰ ۰۸:۴۰:۰۶
ايران از اين سندهاي زياد امضاء كرده اما مگر اجرا كرده بعد اين يك سند فرهنگي و اجتماعي است كه در نهايت الزام قانوني ندارد اما براي بهره برداري سياسي كه دولت طرفدار غرب است خوب موقعه اي مطرح شد! (4332218) (alef-6)
 
Russian Federation
۱۳۹۶-۰۲-۲۰ ۰۹:۴۸:۰۲
بعضی ما ایرانیها کلا اینجوری هستیم هر چی از طرف غربیها بهمون برسه رو خوب و بدون نقص می دونیم .آخه از خودباختگی تا چه حد؟ فرهنگ و آداب و رسوم کشورها با هم متفاوته چرا همه باید تحت یک قانون آموزش ببینن.
آیا می دونستید بعداز امضای این سند ساعات کار دروس قرآن و دینی کاهش یافته؟؟ و اینکه داستان شهید فهمیده از درس فارسی حذف شده؟؟اینا مگه چه ایرادی داشته که حذف شده اند؟مگه چه خطری برای دوستان داشته است؟ (4332408) (alef-6)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۲۰ ۱۱:۰۰:۴۸
و بعضی از ما هم هرچی از غربیها بهمون برسه رو بد می دونیم!! (4332649) (alef-6)
 
Russian Federation
۱۳۹۶-۰۲-۲۰ ۱۳:۵۵:۱۱
بعضی از ما غرب را درست مطلق می دونیم (4333462) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۲۰ ۱۱:۱۱:۳۷
من به عنوان مادر با شیوه آموزش در مدارس مخالفم. چیزهایی به بچه ها آموزش داده میشه که با نیاز واقعی اونها متفاوته. باید به اونها مهارت زندگی و مهارت تفکر رو آموخت . بعد خودشون انتخاب کنن نه اینکه طرز فکری رو به زور به خوردشون بدیم. همین حالاشم مورد قضاوت اونهاییم. همین حالا پسر ده ساله من ایراداتی رو در نظام آموزشی خودش می بینه که من ندیدم. ما چطور می خوایم در برابر نسل پرسشگر امروز مقاومت کنیم. بهتره واقع بین باشیم و خودمون رو گول نزنیم. اینطوری جلوی آسیبی که در آینده در رویارویی با واقعیتهای جهان مواجه می شن رو میگیریم. وضعیت نسل جوان امروز خود گویای خیلی از مسایله. سرمون رو از برف دربیاریم. (4332701) (alef-6)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.