نظر منتشر شده
۱۷۴
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 192562
درباره توصیفات ضرغامی در تجلیل از احمدی‌نژاد؛
مردم از تعریف و تمجیدهای بی اساس خسته شده اند
حسین جلالی، 19 تیر 92
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۹ تير ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۱۷
جناب آقای ضرغامی؛
 
با سلام
چند خطی که می خوانید، در روزهای پایانی دوره مسئولیت جنابعالی در این دوره، حکم کوبیدن آب در هاون است، اما بد نیست چند نکته درباره ی فعالیت های روزهای اخیرتان را متذکر شوم.
 
قدردانی از زحمات و تلاش هایی که هرکس در حق ما انجام می دهد نه تنها سنت حسنه  ای است و خود، نشان از تخلق به اخلاق نیکان دارد و موجبات کسب رضایت حق تعالی را فراهم می آورد بلکه از منظر الگوی مطلوب روابط اجتماعی و بین فردی نیز ویژگی برجسته و پسندیده ای محسوب می شود.

از این رهگذر، قدردانی از فرد و یا افرادی که با اختصاص عمر، انرژی و توان فکری خود به جامعه، منشإ خدمات خرد و کلانی شده اند نمی باید از این قاعده مستثنی باشد. اما نقل اخلاق و سلوک فردی و بین فردی (افراد حقیقی) یک حرف است و عمل به سنت دیوانی و ضوابط و عرف حقوقی و قانونی آنهم در سطح روابط بین سازمانها و مجموعه ها حرفی دیگر. سخن این نیست که فی المثل نباید یک سازمان، یا یک مسئول، سپاسگزار سازمان یا مسئولی دیگر، به موجب خدماتش نباشد، خیر! اما بحث این مجال این است که وقتی پای قواعد سازمانی، حقوقی و سلسله مراتب وظایف و اختیارات متقابل دو مجموعه ی اداری در بافت یک نظام اجتماعی- سیاسی در میان است این سپاسگزاری صورتی دیگر خواهد یافت و شروطی دیگر بر آن حاکم خواهد بود.
 
تجلیل روز یکشنبه ی جنابعالی (احتمالا به نمایندگی از آن مجموعه) از رئیس جمهور (احتمالا به عنوان نماینده ی دولت) هرچند پیش تر نیز مرسوم بوده است و به خودی خود بدیع و منحصربه فرد نمی نمود اما نوع برگزاری این مراسم، از ابعادی گوناگون قابل تامل است. فارغ از برخی تمجیدهای خارق العاده، فراتر از انتظار و به دور از قاعده ی شما از شخص رئیس جمهور، که از قضا هیچ سنخیتی با نمودار عملکرد این سازمان در برنامه های خبری و... دستکم در ماه های اخیر ندارد و احتمالا باید صرفا ذیل روابط حسنه ی این دو با یکدیگر تحلیل شود؛ این اقدام، از منظر حقوقی سازمانی (ناظر به قانون) و نیز اجتماعی(ناظر به افکار عمومی)، در دایره ی روابط سازمان صداوسیما و قوه ی مجریه، نیز بسیار تأمل برانگیز است.
 
بجاست بحث را با بیان بخشی از سخنان حضرتعالی در همان مراسم و در همین موضوع، ادامه دهیم. «خوشحالیم که در ورود رییس جمهور و خروج رییس جمهور از مسئولیت و در طول این هشت سال یک ارتباط کاملاً تعریف شده و بسیط برقرار می کنیم و این از نکات مثبتی است که در جمهوری اسلامی وجود دارد». به نظر می رسد شما با بیان این جمله در تلاشید مخاطب، این اقدام (تجلیل از رئیس دولت) را در امتداد وظایف قانونی سازمان و در راستای «روابط تعریف شده و بسیط» صداوسیما با دولت ارزیابی کند. اما باید با کمال تأسف عرض کنم که اینچنین نخواهد شد. چرایی آن نیز کاملا آشکار است.

از قضا خودتان، در همین جلسه پاسخ پرسش ما را داده اید: «وظیفه اصلی رسانه ملی آن است که مسائل مردم را منعکس کند و به موقع هم انتقادات و اشکالات را مطرح کند تا دولتمردان بتوانند مسیر خودشان را بر اساس مطالبات مردم به درستی تشخیص دهند و کار را جلو ببرند». آری! به بیان شما، ریاست رسانه ملی، وظیفه ی قانونی و اجتماعی سازمان صداوسیما که هرگونه رابطه ی تعریف شده ی سازمان باید بر اساس آن پایه گذاری شود؛ صداوسیما را چشم هوشیار افکار عمومی و زبان گویای آنها در مطالبه از دولتمردان، تعریف کرده اید، رابطه ای که باید تا آخرین لحظه ی استقرار دولت ادامه داشته باشد تا دولت و دولت های بعدی نیز این پیغام را دریافت کنند که اقداماتشان از نقادی ها و تیزبینی های صداوسیما به عنوان نماینده ی افکارعمومی در امان نیست. رسانه ی ملی بر اساس قانون اساسی و قواعد حاکم بر جمهوری اسلامی می بایست چنین وظیفه ای را تنها معیار «روابط تعریف شده خود» با دولت و سایر قوا قرار دهد. آشکار است که در این میان، تجلیل از مجاهدت های یک دولت هم اگر جایی داشته باشد، در محدوده ی فراهم آوردن فرصت برای دولت به منظور دفاع از برنامه های هشت ساله خود است و نه چیزی جز آن.
 
به نظر می رسد شاید حضرتعالی در پی ارائه ی فرصتی به رئیس جمهور و به نوعی دلجویی از وی درباره ی مباحثی است که از تریبون این سازمان در ایام تبلیغات انتخاباتی و در نقد برنامه ای دولت، بیان شد. اگر اینگونه باشد بهتر این بود که به جای برگزاری مراسمی نه چندان متعارف و بیان تعابیری اغراق آمیز از زبان رئیس سازمان خطاب به شخص رئیس جمهور، به اختصاص فرصتی نظیر گفتگوی چند شب قبل رئیس جمهور - آنهم نه در برنامه ای خنثی، بلکه با حفظ موقعیت مطالبه گری نقادانه صداوسیما از دولت و ضرورت پاسخگویی دولت به عملکرد هشت ساله اش در  قیاس با وعده های داده شده  اکتفا می شد. که همین برای نمایش «روابط تعریف شده و بسیط» رسانه ملی با دولت کفایت می کرد. 

از این هم که بگذریم، اینکه باز هم به گفته جنابعالی، معاونینتان احتمالا در جلساتی و با تعریف یک سازوکار مشخص!- پانزده ویژگی آقای احمدی نژاد را - آنهم نه دولت بلکه شخص رئیس جمهور- را اخذ کرده باشید، از ابتکارات ویژه ی آن سازمان است. بهتر نبود حضرتعالی و معاونینتان این مسئولیت خطیر را بر عهده ی اصحاب رسانه و دوستان دولت - که از قضا این روزها سخت مشغول همین قسم کارها هستند- واگذار می کردید و به عوض آن، سازوکاری طراحی می کردند تا با نظرخواهی از صاحب نظران و با تحلیل پیام انتخابات و پیامدهای حماسه ی سیاسی، نقشه راه این سازمان، معطوف به برنامه های آینده آن تدوین شود؟ آیا سازمان صداوسیما این کار را کرده است؟ آن هم در شرایطی که منتخب ملت، کسی است که تندترین انتقادات نسبت به وضعیت موجود و نگاه های مدیریتی بر آن را مطرح نموده است. شاید بهتر باشد که گفتگوی ویژه خبری جناب آقای روحانی و گوشه و کنایه های ظریف ایشان بر نوع مدیریت حاکم بر رسانه ملی را نیز به اتفاق مدیران تان دوباره ببینید و بشنوید.
 
به هر حال، آنچه از این مراسم به ذهن متبادر می شود، فاصله بسیار زیاد افکار مدیران ارشد سازمان تحت مدیریت جنابعالی با افکار عموم مردمی است که از تمجیدها و تعریف های بی اساس و بی قاعده خسته شده اند. از اینکه در رسانه ملی، به جز چند روز ایام انتخابات، جایی برای انتقاد و حرف زدن نیست و پای کمتر منتقدی به رسانه ملی باز می شود،‌ خسته شده اند. حتی برنامه هایی که باب انتقاد را نیز باز می کرده اند، کم کم رو به تعطیلی رفته است. بهتر بود در این دوره مدیریت «سازوکاری» برای این وظیفه اجتماعی صداوسیما نیز در کنار انواع مراسمات تجلیلی که در رسانه ملی برای ورزشکاران و بازیگران و دولتمردان و امثالهم می دید.

قلم به درازا کشیده،‌ این یادداشت بنا بر همان دلیلی که در ابتدا عرض شد، آب در هاون کوبیدنی بیش نیست.
 
و من الله توفیق
یک مخاطب رسانه ملی 
 
 
کلمات کلیدی : ضرغامی +احمدی نژاد
 
ابوالحسن-ع
۱۳۹۲-۰۴-۱۹ ۱۱:۲۲:۵۴
انشا الله پرونده ضر غامی مانند احمدی نژاد به تاریخ خواهد پیوست وثبت جهانی خواهد شد.!!!!!!!!!!! (1501112) (alef-13)
 
دلی خون
۱۳۹۲-۰۴-۱۹ ۱۲:۰۳:۰۶
به صورت متملق خاک بپاشید که حال ملت از این رفتارهای زننده وچندش اور به هم میخورد ملت با چه زبانی باید بگوید که از این رفتارهای چاپلبوسانه به ستوه امده است. (1501249) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۴-۱۹ ۱۹:۵۱:۱۰
پس از تجلیل بی سابقه ضرغامی از احمدی نژاد، واگذاری زمین‌های نمایشگاه بین‌المللی به صداوسیما
چند روز پیش ضرغامی طی تجلیلی باشکوه از احمدی نژاد، ضمن اشاره به استخراج 15 نقطه برجسته درباره شخصیت آقای احمدی نژاد در گفتگوهای اخیر معاونان صدا و سیما، او را از شخصیت های جهانی و بزرگ و تاریخ ساز خواند و گفت: احمدی نژاد، حلقه سنتی مدیریت را شکست و حلقه ای که می توانست نامیمون باشد و به کشور ضربه بزند شکسته شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

پس از تجلیل بی سابقه ضرغامی از محمود احمدی نژاد ، زمین‌های نمایشگاه بین‌المللی به صداوسیما واگذار شد.

به گزارش سرویس سیاسی «انتخاب» ؛ چند روز پیش ضرغامی طی تجلیلی باشکوه از احمدی نژاد، ضمن اشاره به استخراج 15 نقطه برجسته درباره شخصیت آقای احمدی نژاد در گفتگوهای اخیر معاونان صدا و سیما، او را از شخصیت های جهانی و بزرگ و تاریخ ساز خواند و گفت: احمدی نژاد، حلقه سنتی مدیریت را شکست و حلقه ای که می توانست نامیمون باشد و به کشور ضربه بزند شکسته شد.

وی احمدی نژاد را ذخیره ارزشمندی برای جمهوری اسلامی ایران، جزو بیت المال و از گنج ها و ذخیره هایی خواند که باید در بیت المال بمانند و در پایان گفت: ذخیره بزرگی به نام احمدی نژاد انشاءالله برای خدمت به کشور و ملت همواره آماده باشد.

تجلیل نتیجه داد؟

معاون اول رییس‌جمهور، واگذاری کل زمین‌های مربوط به نمایشگاه بین‌المللی به صداوسیما را از جمله مصوبه‌های امروز جلسه هیات دولت برشمرد.

حمدرضا رحیمی در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: دولت تصویب کرد کل زمین‌های مربوط به نمایشگاه بین‌المللی را که در مجاورت صداوسیماست، به این سازمان واگذار کند و ما باید زمین دیگری در جای دیگر برای نمایشگاه بین‌المللی انتخاب کنیم یا همانطور که در فهرست واگذاری‌ها هم آمده به بخش خصوصی اجازه دهیم در قسمت‌های مختلف استان و شهر تهران نمایشگاه ایجاد کنند. البته قبلا به کلیه استان‌های کشور مجوز ایجاد نمایشگاه داده شده است.

وی افزود: در همین راستا باید از اختیارات دولت استفاده کنیم و اگر در بحث واگذاری ایراد قانونی وجود داشته باشد باید موضوع آن را به مجلس دهیم تا مجلس آن را تصویب کنند.

رحیمی خاطرنشان کرد: صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران از این جهت مهم است که هم‌اکنون در دنیا یکه‌تاز است و همه شبکه‌های قدرت‌های ظالم و کفر جهانی در مقابلش قرار دارند. بنابراین توسعه صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران از سوی دولت یک ضرورت است و امروز به شدت مورد توجه قرار گرفته و باید امکانات لازم برای توسعه آن داده شود.

انگیزه بودجه ای؟

پیش از این برخی رسانه ها، انگیزه های مالی و بودجه ای را یکی از دلایل اصلی تحلیل صداوسیما از رییس جمهمور دانسته بودند.

این که در پایان کار دولت 8 ساله احمدی نژاد از تلاشهای وی و همکارانش تقدیر شود، امر پسندیده ای است، اما تبدیل این اقدام مرسوم و معقول به تمجیدها و تجلیل های اغراق آمیز رییس صداوسیما از احمدی نژاد، آن هم بعد از "نه" بزرگ مردم به ایشان، شائبه های درباره انگیزه ضرغامی در برگزاری این جشن تجلیل و ارتباط آن با بحران مالی شدید صداوسیما به وجود آورده است.

سایت آینده در این مورد نوشته بود: این که در پایان کار دولت 8 ساله احمدی نژاد از تلاشهای وی و همکارانش تقدیر شود، امر پسندیده ای است، اما تبدیل این اقدام مرسوم و معقول به تمجیدها و تجلیل های اغراق آمیز رییس صداوسیما از احمدی نژاد، آن هم بعد از "نه" بزرگ مردم به ایشان، شائبه های درباره انگیزه ضرغامی در برگزاری این جشن تجلیل و ارتباط آن با بحران مالی شدید صداوسیما به وجود آورده است.

برخی که از داخل صداوسیما خبرهای دقیقی دارند، این گونه اقدامات را تشکر ضرغامی از ساپورت مالی گسترده دولت از صداوسیما و زمینه چینی برای تداوم این حمایت در روزهای آخر می دانند تا صداوسیما که گفته می شود قریب 25 میلیارد تومان به کارکنان و عواملش بدهکار است، بتواند بخشی از این بدهی را تصفیه کند.

این گروه دعوت از روحانی به همایش صداوسیما و دادن آنتن زنده به او را هم بی ارتباط با این موضوع نمی دانند.
send print print
Bookmark and Share (1502381) (alef-6)
 
حامد
۱۳۹۲-۰۴-۲۰ ۱۴:۲۷:۰۷
البته رئیس جمهور در مصاحبه تلویزیونی خودش گفت چون هیچ شورش و اعتراضی ازجانب مردم رخ نداده است پس مردم از دولت راضی هستند و مشکل اقتصادی و تورم و بیکاری زیادی هم نداریم...!!! (1503230) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۴-۲۰ ۲۳:۴۹:۴۱
ابرو داری و اعتقاد مردم به کشورشان را به نفع خود نباید توجیه کرد.
اگر به دهان چاپلوسان و افراطی ها خاک بپاشیم هرگز شاهد اینگونه مشکلات عدیده توسط بی مایگان نخواهیم بود .
متاسفاه شاهد بودیم که عده ای بی مایه وخطا کار اما چاپلوس تا رده اولی دولت هم نفوذ کرد وپرونده انها در کما ماند .
اما کسانی که اهل کار بودند ولی اهل تملق گویی نبودند تارومار شدند .
اگر این عزیزان خطبه مالک را به قصد عمل میخواندند ، هیچگاه به خو د اجازه نمیدادند که افراد مسئله دار را به صرف اینکه با من است ، در راس امور قرار گیرند . (1503793) (alef-13)
 
بهارانچی
۱۳۹۲-۰۴-۲۱ ۱۲:۲۲:۴۱
مشکل در فهم امثال شماست که بغض و کینه احمدی نژاد تمام وجودتان را گرفته و هر چه از او سر می زند را بد دانستید و می دانید و تاب یک تشکر خشک و خالی از او را ندارید. فراموش نمیکنیم که روزهای آخر حکومت رفسنجانی چه ها که برای او نکردند و هر سازمان وزارتخانه ای برای او جلسه تقدیر به پا کرد و چه القابی که به او ندادند. احمدی نژاد هر که بود و هست تمام شد ولی روزی را می بینم که همین احمدی نژادی که از دید ما هم بی خطا نبوده کعبه آمال مردم خواهد شد. (1504238) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۴-۱۹ ۱۲:۰۷:۱۵
این دو به هم خیلی شبیه هستند:

هیچ وقت به اشتباهتشان اعتراف نکرده و همیشه از خود تعریف می کنند. (1501264) (alef-13)
 
بابک
۱۳۹۲-۰۴-۱۹ ۱۴:۲۶:۳۴
آفرین من هم همین را میخواستم بنویسم ، این دوتا احمدی نژاد و ضرغامی هر دو از یک جنسند باید هم از هم تعریف و تجلیل کنند (1501678) (alef-6)
 
۱۳۹۲-۰۴-۲۱ ۱۷:۱۶:۲۰
هیچوقت انتخابات88 و اشتباه سیما در دادن فرصت به احمدی نژاد برای دفاع از خود!!(کسی که بیشترین اتهامات رو بدون مدرک به دیگران زده بود) نمیشه فراموش کرد؛ واقعا درست این بود که دولت از صداوسیما تشکر میکرد (1504662) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۴-۱۹ ۱۳:۵۵:۳۴
آقای ضرغامی واقعاً اشتباه کرد، ولی باید پرسید که چرا؟
این تعریفهای به منطق برای چه.
در واقع همین تعریفات است که ما را به این وضعیتت کنونی انداخته
آقای ضرغامی باید در پیشگاه ملت پاسخگو باشد (1501587) (alef-6)
 
منتقد الف
۱۳۹۲-۰۴-۱۹ ۱۹:۳۲:۴۹
آقاي ضرغامي به هيچكس خودش را پاسخگو نميداند و اين خطرناكترين بليه اي است كه سالهاست دامان رسانه ملي را گرفته است و تنها در حق اين سازمان به اين عريض و طويلي ولي به دردنخور براي ملت بايد گفت: فاتحه (1502355) (alef-6)
 
محسن
۱۳۹۲-۰۴-۱۹ ۱۴:۱۳:۴۰
خداوندا این چه ظلمی بود که امروزه متاسفانه شاهد تملق گویی و چاپلوسی به جای عزت نقس و کرامت انسانی و بجای خدمت تشنه قدرت شده ایم ...
امیدوارم در این واپسین روزهای این دولت مهرورز کسی پیدا شود و به برکت این ماه گرامی عزت نقس , بزرگواری و لیاقت خدمت را به عرصه اجرایی و به دولتمردان این مملکت باز گزداند . (1501639) (alef-6)
 
۱۳۹۲-۰۴-۱۹ ۱۴:۵۰:۱۰
رفتار چاپلوسانه!!!!!!
انگار کور و کر شده اید؟!
همه سایت ها امروز پر است از حمد و ستایش هاشمی و خاتمی و کسانی که امروزمان حاصل گند کاری های دیروز ایشان است!!!!

تو هم که معلومه نظرو نمیذاری!!!! (1501735) (alef-6)
 
۱۳۹۲-۰۴-۲۰ ۱۳:۰۶:۳۰
ایول.زنده باد احمدی نژاد حالا هرکی هر چی می خواد بگه. (1503119) (alef-10)
 
حمید
۱۳۹۲-۰۴-۲۰ ۲۱:۰۰:۱۰
دیدی که نظرت رو هم گذاشتن.دولتهای هاشمی و خاتمی گند زدند ولی این دولت اخیر در جاهایی روی قجر را هم سفید کرد. (1503608) (alef-6)
 
۱۳۹۲-۰۴-۱۹ ۱۵:۰۹:۴۲
خدا كنه يه فرد لايق منصوب بشه نه يه فرد نالايق تر. (1501783) (alef-6)
 
۱۳۹۲-۰۴-۱۹ ۱۵:۴۲:۲۱
چطور اینهمه خودشیرینی برای روحانی صدای شما رو در نیاورد؟ (1501854) (alef-6)
 
نیما
۱۳۹۲-۰۴-۱۹ ۲۱:۳۲:۰۱
بهتره بگیم چرا قبل انتخابات این قدر سعی میکردند آقای روحانی رو تخریب کنن و بگن که طرفدار ندارن ولی بعد پیروزیشون شدن رفیق گرمابه و گلستان دکتر
واقعا متستفم برای این رسانه ملی !!!!!! (1502474) (alef-6)
 
صادق
۱۳۹۲-۰۴-۲۰ ۱۶:۵۳:۳۴
من به عنوان یکی از طرفداران حاج حسن روحانی این حرف برام سنگینه
اتفاقاً صدا و سیما برنامه ها و تجمعات انتخاباتی روحانی رو خیلی هم خوب نمایش می داد.
هشت کاندیدا هر کدوم چندتا برنامه تو هر شهر پخش کردن از هرکدوم چند ثانیه اونم عادلانه کار سختیه.
رسانه ملی امسال نشون داد که با همه کاندیداها رفیقه.
پس لطفاً چرت و پرت نگید. (1503411) (alef-10)
 
علی
۱۳۹۲-۰۴-۱۹ ۱۷:۱۲:۳۸
فراموش نکنیم گناه بخشی از حوادث سال ۸۸ بخاطر عملکرد بد صدا و سیما تحت ریاست این عالیجناب بود...پس چه انتظاری که از شخص دارید که عادت به فرفکنی دارد؟ (1502056) (alef-6)
 
حمید
۱۳۹۲-۰۴-۲۰ ۲۱:۰۱:۴۳
بله همانطور که آقای عارف گفت سهم همه باید مشخص شود. (1503610) (alef-6)
 
omid
۱۳۹۲-۰۴-۱۹ ۱۷:۲۸:۴۱
امروز مزد تملقهاي فراوان با گرفتن نمايشگاه بين المللي تهران دريافت شد
خدا به اين ملت رحم کند (1502089) (alef-6)
 
مرسی
۱۳۹۲-۰۴-۱۹ ۱۸:۰۳:۵۳
نوشته بی مایه ای بود. بنده هم از خباثات کوتوله هایی در لباس دولتمرد، منزجرم و روز و شبم به نفرین غاصبین حق مردم مظلوم می گذرد. لکن جناب نویسنده محترم بیشتر به دنبال بهانه ای برای تخلیه خود بوده اند و دو مسأله را با هم قاطی کردند.صدا و سیما عمراً وظیفه خود را در باب انتقال حرف و درد مردم انجام نداده، اما این حرف کاملا درست است که ویترین یک کشور(تلویزیون) باید عمیقا آمدن و رفتن رییس جمهورش را "تعریف شده و بسیط"پوشش بدهد. و نیز به نظر بنده حرف نابجاییست که بگوییم می خواستند از آن شخص بابت تخریب ها دلجویی کنند.
آقای ضرغامی باید! از تورم و سفره های خالی و پدران خرد شده در نزد خانواده شان نیز سخن می گفت، اما این نوشتار کینه توزانه به بهانه "نقد"، بیشتر "نفی" کرد و مسایل را با هم قاطی کرد. و سعی داشت از فرصت و بهانه ای برای تخلیه آلام نویسنده بهره جست. دو برابر شدن حجم تولید فولاد و راه های کشور و مسکن و خیلی چیزهای دیگر را در دولت نهم و دهم نمی توان منکر شد، همانطور که نباید متلاشی شدن حرمت و شخصیت خانواده های ایرانی را در فشار ظالمانه اقتصادی منکر شد.
بعنوان یک مستند ساز که اتفاقاً با حرفه اش به خاطر مدیران بی کفایت رسانه ملی وداع کرده عرض می کنم: جناب جلالی عزیز، از هر فرصت و بهانه ای نباید برای تخلیه خود استفاده کرد.

مرسی! (1502142) (alef-6)
 
ح- د
۱۳۹۲-۰۴-۱۹ ۲۳:۰۴:۱۵
چرا باز دارید تندروی می کنید احمدی نژاد هم مثل هاشمی و خاتمی نقاط قوت زیادی داشته که اگز بیشتر نباشد کمتر نیست البته نقاط ضعف زیاد به ویژه در سه سال آخر دولتش پس قدر دان زحمتهای خدمتگزاران باشیم چه هاشمی یا خاتمی و یا احمدی نژاد (1502550) (alef-6)
 
آرش نیکخو
۱۳۹۲-۰۴-۲۰ ۰۲:۳۶:۲۹
به خداوندی خدا یا شما به جایی وصلین ویا خیلی از مباحث پرتین. آقای احمدی نژاد یه خرابه داره تحویل میده.حتما شما مشکل مالی نداری....
احمدی نژاد اصلا با خاتمی و هاشمی قابل مقایسه نیست.
احمدی نژاد را فقط باید با فتحعلی شاه قاجار مقایسه کرد... (1502720) (alef-6)
 
محمد محمدی
۱۳۹۲-۰۴-۲۰ ۱۱:۱۹:۳۸
چرا دروغ می کی برو یکی برسی در پروژ های که احمد نژاد در این مملکت کار کرده بینداز با دولتهای قبلی بعد می فهی چقدر کار کرده . سر به روستاها و شهرستانها بزن و سعی کن دروغ نیز نگویی . اگر دولتهای قبلی خوب بودند چرا آنها را مردم در دوره نهم و دهم انتخاب نکردند . در دوره یازدهم هم آقای روحانی با 51 درصد رئیس جمهور شد یعنی 49 درصد مردم به ایشان رای ندادند (1502981) (alef-6)
 
احسان
۱۳۹۲-۰۴-۲۰ ۱۵:۰۱:۳۹
نه عزیزم ظاهرا شما به یه جاهایی وصلی (1503278) (alef-10)
 
طیب
۱۳۹۲-۰۴-۲۰ ۱۷:۰۲:۲۰
میدونی تحریم فلج کننده یعنی چی.
من طرفدار احمدی نژاد نیستم ولی انصاف هم خوب چیزیه

مگه ما دوران جنگ تحمیلی شرایطمون بد نبود؟
مگه شهید و جانباز نداشتیم؟
الان که دیگه جنگ جنگ اقتصادیه و هدف اقتصاد مملکته اونم تا حد فلج کردن، گرونی هم از تبعات جنگ اقتصادیه.
سخته ولی برای رسیدن به عزت باید تحمل کرد. (1503419) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۴-۲۰ ۰۱:۲۳:۱۳
شخصا انتقادات شدید به عملکرد صداوسیما دارم اما در این مورد خاص باید بپذیریم که بی احترامی به دولت و رییس جمهور به سبک کاری که آقای روحانی در دفترش با احمدی نژاد کرد خیلی هم پسندیده نیست!
به هرحال و شاید متاسفانه ایشون رییس جمهور و نماینده ملت هستند.

یعنی شما فکر میکنید رهبر انقلاب در مراسم تودیع و تحلیف رفتار سردی با رییس جمهور خواهد داشت؟ به نظر شما باید این طوری باشه؟ (1502680) (alef-6)
 
سیاست ما سوء استفاده از اعتقادات مردم ماست
۱۳۹۲-۰۴-۲۰ ۱۴:۴۹:۵۲
بیرون نشستید میگویید لنگش کن
اگر بجای احمدی نژاد بودیم اینقدر شجاعت و جسارت داشتیم که لیست مفسدین را رو کنیم و جلوی فساد آنها را بگیریم ؟
اگر بجای احمدی نژاد بودیم اینقدر شخصیت کاملی داشتیم که به صورت چاپلوسان و متملقان خاک بپاشیم ؟
اگر بجای احمدی نژاد بودیم آنقدر به بیت المال اهمیت میدادیم که آنرا با دادن نشان ها به دوستان بخشش نکنیم ؟
اگر بجای احمدی نژاد بودیم اینقدر عدالت داشتیم که خواهر و برادر و داماد و ... فک و فامیل را به پست و مقام نرسانیم ؟
-----------------
بی انصافی نکنیم واقعا ریاست جمهوری سخت است و ایشان انسانی وارسته و تلاشگر و انسانی خاکی و پاک هستند که اصلا حاضر نیستند تورم حتی یک درصد بالا رود و مردم فقیرتر شوند و جیب مردم خالی شود (1503269) (alef-10)
 
هادی
۱۳۹۲-۰۴-۲۰ ۰۸:۲۴:۵۲
جناب ابوالحسن خان
آقای ضرغامی مدتهاست به تاریخ پیوسته !! و ثبت جهانی شده!! نشانه اش قطع پخش شبکه های صدا وسیما از ماهواره ها و تماشای ببنندگان داخلی!!!؟ (1502790) (alef-6)
 
۱۳۹۲-۰۴-۲۰ ۱۳:۴۰:۴۱
را بی انصافید واقعا این همه زحمت کشید این دولت و واقعا آقای احمدی نژاد فرد پرکاری بود اگه این اواخر به جای کار درگیرجریان انحرافی نمیشد نمونه نداشت. دیگه قرار نیست شما ازکسی خوشتون نمیاد لهش کنید احمدی نژاد باهمه بدیها و اشتباهاتش از میرحسین و هاشمی و خاتمی بهتره (1503172) (alef-10)
 
عادل
۱۳۹۲-۰۴-۲۰ ۱۴:۱۴:۴۴
این اقدام صدا و سیما و تمجید های غیرواقعی به نوعی دهن کجی صدا و سیما و دولتمردان به ملت و انتخاب مردم بود... (1503208) (alef-10)
 
حسین
۱۳۹۲-۰۴-۲۰ ۱۵:۲۱:۰۵
کاش صدا و سیما واقعا ملی بود . هم اکنون تمام شبکه ها با یک سیاست و سلیقه اداره میشود و تنها با دیدگاه یک قشر جامعه سازگار است . (1503300) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۴-۲۰ ۲۰:۱۰:۴۰
ضرغامی مزد صدا و سیما رو با زمینهای نمایشگاه از احمدی نژاد گرفت (1503576) (alef-6)
 
علی
۱۳۹۲-۰۴-۲۱ ۰۰:۵۷:۵۱
کاری به خوب و بد احمدی نژاد ندارم. اما به هرترتیب یک سری کارهایی هم در دولت او انجام شده که باید از آن تقدیر شود. به هرحال ما هشت سال در زمان ریاست احمدی نژاد بر دولت زندگی کردیم خوب نیست که فقط نقاط ضعفش را بگوییم.
اما نمی دانم چرا این الف فقط می خواهد ضعف های دولت را بزرگ کند و بگوید.
آیا تا حالا یک بار هم از یکی از کارهای دولت نام برده اید؟
به هرحال هرچند کم اما خوبی داشته است. (1503869) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۴-۲۱ ۰۸:۱۷:۰۷
انشا ا.. فرد روشنفكر و با ديدگاههاي فراجناحي و با روحيه ارتقا سطح فرهنگ و ديدگاه ملي مذهبي به داد رسانه ملي برسد (1504050) (alef-6)
 
حسین ر
۱۳۹۲-۰۴-۲۱ ۱۱:۱۹:۴۲
واقعا برای دست اندرکاران الف متاسفم که فقط نظرات موافق را درج می کنند . در پاسخ به این اظهار نظر می گویم که مردم هیچ وقت خدمتگزاران واقعی خود را فراموش نمی کنند . همچنانکه خدمات کوتاه مدت شهیر رجایی را فراموش نمی کنند . خدمات امیرکبیر ایران نیز نه در تاریخ بلکه در قلبهای مردم ولایتمدار نهادینه شده است . شما هم خیلی جوش نزنید دولت تدبیر و امیدتان را هم درک می کنیم . امیدواریم آقای توکلی و مطهری شهامت داشته باشند مسئولیت تهمتهایشان را به افراد حقیقی و حقوقی بپذیرند . (1504159) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۴-۱۹ ۱۱:۲۸:۵۳
خودشون برای همدیگه نوشابه باز میکنن به هم مدال میدن از هم تعریف میکنن. یکی نیست به اینا بگه خجالت بکشید (1501128) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۴-۱۹ ۱۱:۴۶:۵۰
در و تخته باید با هم جور باشن دیگه... (1501192) (alef-13)
 
1201
۱۳۹۲-۰۴-۱۹ ۱۱:۵۵:۲۲
هیچ ماست بندی نمیگه ماست من ترشه آخه من نمیدونم اینا مردم رو.... فرض کردن!!! (1501220) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۴-۱۹ ۱۴:۳۵:۵۶
همه ي اين كاستي ها تقصير اين ملت است اگر مردم اين گونه كارها را عملا تقبح كنند واعتراض كنند ديگر كسي جرات اين گونه حركات را پيدا نميكنه (1501699) (alef-6)
 
۱۳۹۲-۰۴-۱۹ ۱۱:۲۹:۳۷
این نان قرض دادن به همدیگر است. مردم جدی نگرفته اند شما هم جدی نگیرید. (1501131) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۴-۲۰ ۰۷:۳۲:۵۲
اصلا کسی نگاهم نمیکنه .اینا انگار برای خودشون برنامه پخش میکنن . (1502780) (alef-6)
 
mohamad
۱۳۹۲-۰۴-۱۹ ۱۱:۳۰:۵۶
گفتند از خدمات دولت هم یاد شود ولی نگفتند تملق و چاپلوسی دولتی را بکنید که باعث بسیاری از گرفتاری های مردم میباشد.
لطفا خدارا در صحبت هایتان در نظر بگیرید. (1501134) (alef-13)
 
small
۱۳۹۲-۰۴-۱۹ ۱۲:۵۰:۴۶
سلام
با آرزوی داشتن توفیق برای حضور در میهمانی بزرگ خداوند
بابا آقا ضرغامی بودجه شو از دولت می گیره و احمدی نژاد هم که راحت با هر کی بده بودجه شو قطع می کنه؟ پس ضرغامی اگه تعریف نکنه چی کنه؟
دیدیم که آقای روحانی هم با ظرافت و با کنایه از قطع بودجه مجمع تشخیص گله داشتند......... (1501409) (alef-6)
 
علي پور
۱۳۹۲-۰۴-۱۹ ۱۱:۳۱:۵۶
همزمان با اتمام كار دولت ،‌ دوره ضعيف ضرغامي هم به پايان مي رسه.فرط ضعف ضرغامي در صدا و سيما كاملا مشهود بود. (1501140) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۴-۱۹ ۱۱:۳۴:۰۵
اینهمه آقایون از خاتمی با آنهمه خیانت تعریف و تمجید کردند و شما سکوت کردید. جریان چیه؟
بگید ما هم بدونیم؟ (1501153) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۴-۱۹ ۱۲:۰۹:۰۶
میشه چند سطر از خیانت آقای خاتمی بگی تا من یک خروار از خیانت احمدی نژاد بگم. (1501270) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۴-۱۹ ۱۲:۵۳:۴۲
دوست من، انهدام اعتماد ملی توسط هاشمی و خاتمی در نتیجه عدم پذیرش انتخابات 88 است که این 4 سال به این سختی گذشت. وگرنه دولتی که اعتماد ملی داشته باشد، با این حجم فعالیت، مملکت را متحول میکرد.
اعتماد ملی کاهش یافت، در نتیجه سیاستهای اقتصادی کم اثر شد. پولهای مردم به بازارهای طلا و ارز که بازارهای کوتاه مدت هستند روانه شد. بحران ارزی سال 1390 + تحریم از سوی دوستان خاتمی مملکت را به این روز انداخت. (1501415) (alef-6)
 
۱۳۹۲-۰۴-۱۹ ۱۴:۳۸:۵۴
واقعا که!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

انهدام اعتماد ملی از طرف هاشمی و حاتمی؟؟؟؟!!!!!!!

میشه اعتماد ملی رو تعریف کنی؟؟؟؟؟

این دولت سیاه احمدی نژاد بود که انهدام اعتماد ملی، غارت و چپاول اموال

ملت(کمترین موردش 3000000000000تاختلاس تومانی)، نابودی منابع ملی، نابودی

عزت و اعتبار کشور، نهادینه کردن دروغ و تهمت، رمالی و جادوگری، رواج فرهنگ

چاپلوسی، بازی با اعتقادات مذهبی مردم ( وصل کردن خودشان و در نتیجه

فسادشان به حضرت ولی عصر) و....... ده ها و صد ها مورد خسارات مادی و

معنوی به این ملک و ملت تحمیل نمود.

خوابی؟؟؟ خودت را به خوابی زده ای؟؟؟ حواس پرتی داری؟؟؟ اجرت بگیری؟؟؟؟ (1501705) (alef-6)
 
منتقد الف
۱۳۹۲-۰۴-۱۹ ۱۵:۳۷:۳۰
خيلي خوب شد كه زنده مانديم و معنا و مفهوم "انهدام اعتماد ملي" را هم فهميديم!!! 4 سال اولي هم چندان رضايت بخش و مثبت نبود كه شما به 4 سال دوم اشاره كرده ايد. اتفاقا اعتماد ملي اگر نبود آقاي احمدي نژاد يك روز هم نمي توانست رياستش را ادامه دهد.لطفا بي كفايتي ها و بي لياقتي ها را با مسائل ديگر درهم و با هم نياميزيد كه هيچ نتيجه اي بر آن مترتب نيست! (1501843) (alef-6)
 
۱۳۹۲-۰۴-۱۹ ۱۶:۰۵:۱۱
- منحل كردن سازمان برنامه و بودجه بخاطر چي بود عدم اعتماد مردم به دولت !!
- سياست هاي غلط اقتصادي، هر روز بخشنامه هاي مختلف (افزايش عوارض گمركي واردات گوشي موبايل چند ماه بعد كاهش عوارض گمركي همين كالا ... و و و ) نكنه فراموشي گرفتي يا خودتو به خواب زدي
- عدم پرداخت مابه التفاوت افزايش حامل هاي انرژي به بخش توليد بخاطر خاتمي و هاشمي بود!! واقعا" كه
- عدم درك و فهم از نوع ديپلماسي خارجي و كاغذ پاره خواندن تحريم ها تقصير خاتمي و هاشمي بود!!!
- آيا تهمت زدن، دروغ گفتن، حرف زشت زدن به مخالفان تقصير خاتمي و هاشمي بود يا ريشه در تربيت خانوادگي داشت، ماجراي مجلس رو فراموش كرديد!!! عجب از شما
- روزها و شب هايي كه قيمت دلار و طلا جهش مي كرد و احمدي ن‍ژاد و تيم اقتصاديش خاموش تقصير هاشمي و خاتمي بود. واقعا" كه !! (1501913) (alef-6)
 
۱۳۹۲-۰۴-۱۹ ۱۶:۲۸:۵۸
اولا که حرفت از اساس غلطه، دوما خیلی ها از جمله من به احترام خاتمی این دفعه رای دادیم. سوما اعتماد ملی ربطی به افراد نداره، یک ابهامی درباره ی انتخابابت 88 ایجاد شد که هیچ کس منطقی جوابش رو نداد و باعث بی اعتمادی شد. (1501954) (alef-6)
 
۱۳۹۲-۰۴-۱۹ ۱۷:۰۷:۳۳
1-یعنی اگه این دو نفر تایید میکردن الان مملکت گل و بلبل بود دیگه
2-این که خود اعتراف به محبوبیت این آقایانه که اعتماد ملی به نظر این آقایون بستگی داره
3-بعدش هم تمام کشورهای قدرتمند دنیا نشسته اند تا خاتمی بگه تحریم کنید تحریم کنند آخه با هم دوستند دیگه مگه نه.. بحران ارزی و اقتصادی و 3000 میلیارد و .... هم همش تقصیر ایناس مگه نه
4- بابا تو دیگه کی هستی؟ (1502041) (alef-6)
 
۱۳۹۲-۰۴-۲۰ ۰۰:۱۶:۳۴
البته می شد اعتماد مردم را با رفتاری عادلانه و رفع مشکلات معیشت مردم و ایجاد فضای انتقاد پذیر و کاهش فضای چاپلوسانه و میدان ندادن به بادمجان های دور قاب چین ها که به دلیل ضعفشان آویزان قدرتمندانند ورفع مشکلات درمانی مردم و رفع هزار سختی که به ملت تحمیل شد جلب کرد در حالیکه درست در جهت مخالف عمل شد و ناراستی با مردم رویه ای بود که پیش گرفته شد آیا می توان به آنها که حقیقتت را وارونه جلوه می دهند اعتماد کرد (1502621) (alef-6)
 
۱۳۹۲-۰۴-۲۲ ۰۸:۲۳:۳۸
یا نمیدانی اعتماد ملی چیه یا حساب کتاب سرت نمیشه
یا نمیدانی متحول کردن چیه یا حساب کتاب سرت نمیشه
یا نمیدانی سیاست اقتصادی چیه یا حساب کتاب سرت نمیشه
یا نمیدانی کل نقدینگی مردم که رفت سمت این بازارها چقدر است که اصلا تاثیر گذار در اقتصاد کلانی که دست دولته میگذاره یا نه یا همان حساب کتاب سرت نمیشه
بازم بگم یک اپسیلن اقتصاد میدانستی این حرف را نمیزدی دقیقا مثل احمدی نژاد و دار و دسته اش که هیچی از اقتصاد نمیدانستند. ضمن اینکه چهار سال اول که این موارد نبود چرا متحول نشد؟ تو هم از اون آدمهایی هستی که معتقدند چهار سال اول خوب کار کرد چهار سال دوم اینطوری شد که از اون حرفهای مزخرفه (1505305) (alef-6)
 
مزدك
۱۳۹۲-۰۴-۱۹ ۱۱:۳۶:۴۲
همكاري تمام عيار آقاي ضرغامي با دولت در جهت ويران كردن فرهنگ و اقتصاد وسياست مملكت قابل تامل است (1501160) (alef-13)
 
یک نصرآبادی
۱۳۹۲-۰۴-۱۹ ۱۱:۳۷:۴۸
کاش این رسانه ی میلی یک نظرسنجی میذاشت ببینه که مردم چقدر واقعا ملی بودن این رسانه را قبول درارن. شاید حدود ده تا خوشبینانه بیست درصد مردم به ملی بودن سیمای جناب ضرغامی اعبقاد داشته باشن. (1501164) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۴-۱۹ ۱۱:۴۰:۰۳
بنده وقتی تعریفات آقای ضرغامی از احمدی نژادو شنیدم خیلی تعجب کردم...واقعا تعبیرات خاصی میاورد!!!حالا گفتن بابا،نه که اینقدر... (1501172) (alef-13)
 
abbas
۱۳۹۲-۰۴-۱۹ ۱۱:۴۷:۱۸
چه فحشی به خودتون دارید. مردم از روحانی مچکریم های الکی هم خسته شدن.
من طرفدار احمدی نژاد نیستم. هر کی هم می خواد باور کنه می خواد نکنه. ولی هم احمدی نژاد و طرفدار و همین طور روحانی طرفداراش. لااقل احمدی نژاد رئیس جمهور و از خودش تشکر میکنه. روحانی مچکریم ها هم که شده پایه تازه ی سایت ها.
حرف من اینه بس کنید. الان من اینو نوشتم 50 نفر میان جواب و بد و بیراه می گن.
هر سایتی همین جورش شده به این هم مثلا میگن وحدت ملی.
الف اصولگرایانو می کوبه. رجا هر کی که طرفدار جلیلی نیست رو می کوبه. صراط که به عالم و ادمو بد و بیراه می گه. و ...
خواهشا بس کنید.
دیگه لااقل شما که دیگه قدرت میاد تو دستتون.
این قدر این بد بخت احمدی نژاد رو نکوبید می دونم اونقدر اشتباهتش مخصوصا در این دو سال رو بالا برد که همه ی کارای خوبش نادیده گرفته شده اما بسه.
احمدی نژاد همون روزی که رای آورد هیچ کدوم از همین آقایون سیاسی هنرمندان بهش تبریک نگفتن. مگه اون موقع چی کرده بود که همه با هاش لج بودن.
اینقدر که حجمه رو احمدی نژاد بود رو کی بوده تا الان.
لطفا شما که ادعای اعتدال می زنید جانب اعتدال رو رعایت کنید. بدی هاش می گید خوبی هاش رو هم بگید.
در این مورد صراط و رجا خوب عمل کردن اما شما تو 200 پست احمدی نژاد می کوبید بعد دو خط می نویسید: نه احمدی نژاد کارای خوبم کرده.
امیدوارم گوش شنوا و چشم بینا برای دیدن و شنیدن امثال این حرفا باشه.
یا حق (1501194) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۴-۱۹ ۱۳:۰۲:۴۹
داداش من تفاوت اینجاست که روحانی مچکرم ها رو مردم می نویسن مردمی که در کوچه و بازار هستند!!
اما این صحبت ها و تعاریف از اقای احمدی نژاد رو کی داره می کنه؟
برای استقبال از اقای فرهادی که فراخوانی هم داده نشده بود و شاید خیلی مانند من هم امروز فهمیدند که وارد کشور شده عده بیشتری رفتند تا برای استقبال از اقای احمدی نژاد که سایت های دولت و روزنامه دولت ترکونده بودن تبلیغاتش رو!!!!
این تفاوت ها رو وقتی دیدی بعد بیا و مقایسه کن (1501448) (alef-6)
 
۱۳۹۲-۰۴-۱۹ ۱۳:۴۸:۲۵
واقعا متوجه نمیشی روحانی مچکریم یه طنزه تا یک مطلب جدی؟پس حرفشم نزن...
آقای احمدی نژاد فقط این دوسال آخر رو خراب نکرد اساسا از اول ایشون رفتارشون حرفهاشون وعملکردهاشون به گونه ای بوده که الان به اینجا رسیدیم..
با این همه درآمد وثروت عظیم این مملکت اگه کارهای عمرانی وساخت وساز صورت گرفته چیز عجیبی نیست که واصولا دولت ها بر سر کار میان که رفاه عمومی رو بیشتر کنند.......وجالب اینکه در این موضوع هم بسیار سرمایه ها به علت کارها وتصمیمات عجولانه به هدر رفته است.....
من خودم تو صنعت بزرگی در این کشور کار میکنم واین سالها دیده ام که چه سرمایه های عظیمی رو این مدیران نالایق به باد داده اند (1501565) (alef-6)
 
abbas
۱۳۹۲-۰۴-۱۹ ۲۱:۴۵:۴۷
من هم حرف شما رو قبول دارم. می دونم که روحانی مچکریم هم طنزه. درسته کارکردن فقط کارعمرانی نیست. اما من می گم احمدی نژاد اون روزی که سال 84 ریاست جمهوری تحویل گرفت چه هیزم تری به آقایان آقازاده فروخته بود که از همون ابتدا با هاش لج بودن.
در ضمن دوست عزیز درسته احمدی نژاد خیلی گند زده ولی نباید اون رو با اصغر فرهادی مقایسه کنی.آره تو مراسم استقبال از فوتبالیست ها و والیبالیست ها هم مردم بیشتر به استقبال اومده بودند. دقیقا هم احمدی نژاد این دو سال آخر 80 درصد کارهاش اشتباهه ولی یه سری از کاراش که فکر می کنیم غلطه کارایی که بلند مدت و زمان می بره ولی این دوسال آخرو خیلی خراب کرد.
در ضمن همین فیلم آقای فرهادی اگر زمان خاتمی بود اجازه ی انتشارشو رو نمی دادن و خیلی فیلم های دیگه.
تنها کار مثبت احمدی نژاد تو این دو سال رو هم فقط میشه به آوردن کیروش و ولاسکو اشاره کرد که واقعا خوب بود.
بی طرفانه قضاوت کنید.
اگه درست حرفای منو بخونید می بینید که انصافا بی طرفانه است. (1502493) (alef-6)
 
۱۳۹۲-۰۴-۱۹ ۱۴:۵۰:۲۹
عزیز جان

احمدی نژاد از اول همین بود ئ تا آخر هم همین هست!!

این شما هستی که 2 سال اخیر ایشون را شناختی. اکثریت اونو از همون اول

میشناختن( دستکم اگثریت بالای تحصیل کرده ها).

در مورد بقیه فرمایشات خودتون هم بقیه کامنت را بخون!!!

ضمنا سایت الف( با همه انتقاداتی که بهش وارده) را هم با امثال رجا نیوز مقایسه

نکن که مصداق.....است!!! (1501737) (alef-6)
 
۱۳۹۲-۰۴-۱۹ ۱۷:۰۹:۳۸
برادر من وقتی به یه جمعیت به دلایل خاص 4 سال وقت اظهار نظر نمیدن همین میشه .
هرکس خواست حرف بزنه و انتقادی کنه بهش گفتن انگ زدن و کنار گذاشتنش.
بله کسی که در قدرت قرار میگیره باید به همه توجه داشته باشه ولی مهمترین مرکز توجه طبیعتا کساییه که بهش رای دادند.
تبریک گفتن هم زورکی که نمیشه ولی اینو بگم که طرفدارهای شاخص رقیب های آقای احمدی نژاد سیاسسیون و هنرمندها بودن:
سر سیاسیون رو در دادگاه نمایشی بریدند و سر هنر مندا رو با بستن خانه سینما
کارهای خوب آقای احمدی نزاد رو هم داریم هر روز طی چند نوبت از صدا و سیما میبینم
بلاخره یه مرجع هم باید باشه که مشکلات رو انعکاس بده
آیا خود سایت هایی مثل رجا نیوز یا صراط اخبار مشکلات رو انعکاس میدن؟ (1502050) (alef-6)
 
۱۳۹۲-۰۴-۱۹ ۱۷:۱۶:۱۸
تو اینهمه تعریف و تمجید رسانه ها از صدا و سیما تا کیهان و ایران و رجا و فارس و ... را ندیدی که از کاه کوه میسازن و در حد پیغمبر بالا میبرنش این چندتا اظهار نظر رو دیدی؟؟ طرف کم مونده ادعای معجرات داشته باشه بعد تو میگی چنین و چنان بابا ایوا... (1502063) (alef-6)
 
عباس
۱۳۹۲-۰۴-۲۰ ۱۷:۵۷:۲۷
این که شما میگه اکثریت تحصیل کرده ها از احمدی نژاد بدشون میاد خیلی حرفه بدیه یعنی شما اون 20 30 میلیون که سال 84 بهش رای دادن میگی بی سواد.
خوبه ما هم بگیم قرطیا طرفدار روحانین. (1503450) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۴-۱۹ ۱۱:۵۰:۴۶
آقای ضرغامی شما و مجموعه شما از بیت المال ارتزاق میکنید ولی طوری عمل کردید و مروج دروغ ها و تهمت ها شدید که اعتماد را از بین بردید که حتی ماهواره در دورترین روستاها و شهرهای ما نفوذ کرد و الان شاید 15 درصد مردم هم تلویزیون شما را نمی بینند و به عملکرد و اخبارهای آن اعتمادی ندارند دیر یا زود شما هم آن میز را ترک میکنید و شما میمانید و اعمالتان اگر اعتقادی به روز قیامت دارید که بنظر کم رنگ است اینقدر از بیت المال هزینه گزاف ممیز گویی و چاپلوسی برای افرادی که مملکت را به وضع کنونی در آورده اند و ویرانه اقتصادی ، فرهنگی تحویل ریاست جمهوری بعدی میدهد، از جیب ملت بیرون نریزید. (1501205) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۴-۱۹ ۱۱:۵۱:۲۷
اینجا نب به عنوان یک ایرانی بجز از چند برنامه سیما حتی از اخبار آن که گاها دروغ وخسته کننده وبی محتوا هستند رغبتی ندارم وسازمان صداوسیما را عامل رواج ماهواره در کشور می دانم که ساختار فرهنگ ملی رافرو ریخته است (1501208) (alef-13)
 
حمید
۱۳۹۲-۰۴-۱۹ ۲۲:۴۵:۳۵
صداوسیما جوری میگه تو اروپا مردم دارن از قحطی می میرن و کار ندارن انگار مملکت خودمون همه چیز روبراهه مشکل نداریم ..... جالبه باید به خودمون ببالیم که مثل یونان نیستیم .... آقای ضرغامی مردم رو چی فرض کردی ؟؟؟ (1502529) (alef-6)
 
۱۳۹۲-۰۴-۱۹ ۱۱:۵۵:۰۲
هشت سال رئیس جمهور این مملکت بوده ازش تقدیر نکنن
دیگه شما شورشو دراوردید (1501218) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۴-۱۹ ۱۴:۴۳:۲۵
تقدیر بکنن اما اندازش
به نظر من توی حیاط صدا و سیما یه تندیس میدادن بهش به حضار هم نفری یدونه ساندیس می دادن در واقع تندیس با ساندیس :)
البته فکر کنم اینم زیاده روی باشه در قبال خدمات ایشون
والا با این نوناشون (1501716) (alef-6)
 
۱۳۹۲-۰۴-۱۹ ۱۱:۵۵:۱۹
آره واقعا اون مراسم و کار آقای ضرغامی چندش آور بود و حال هر آدم عاقلی را بهم میزد. هرچند این دفعه اول آقای ضرغامی نیست. تاریخ ایشان را از یاد نخواهد برد که چقدر زشت رفتار کرد. (1501219) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۴-۱۹ ۱۱:۵۵:۵۹
حتما باید تجلیل می شد و تجلیل اقای ضرغامی هم با فضاسازی رسانه ای امثال شما به هیچ عنوان چاپلوسی نخواهد بود، با همه بد و بیراه های بیجای الف و امثال الف هم به رسانه ملی، واقعا اینا بسیار زحمت کشیدن و خیلی هم خوب کارکردن گرچه حتما ضعف هم داشتن و دارن ولی فقط گفتن ضعف ها و یا بعضا ضعف سازی ها که دوستان الف و امثال الف بهش دامن می زنن هیچ نتیجه ای نداره، یادم نرفته مقاله شما در رابطه با نحوه تلفظ حجر بن عدی رو که بعدم که فهمیدید اشتباه کردید اصلا به روی مبارک هم نیاوردید. علی ای حال وقتی جناب توکلی سایت زردی چون الف رو اینجوری مدیریت می کنن تکلیف بقیه نهادهای فرهنگی و نظراتشون نسبت به اونها هم مشخص تر میشه (1501222) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۴-۱۹ ۱۳:۱۷:۴۲
بله داداش واقعا گفتن این مطالب هیچ نتیجه ای ندارد اما نه از بابت اینکه دامن زده شده است بلکه از اینکه شما و امثال شما آنقدر وقیح شده اید که دیگر حقیقت را نمیبینید و این همه مشکلات را فقط کمی ضعف میخوانید. بقولی شما بد نکنید تا ما بد شما نگوییم. (1501484) (alef-6)
 
۱۳۹۲-۰۴-۱۹ ۱۷:۵۹:۲۴
وقیح کسانی هستن که به نظام تهمت تقلب 11 ملیونی زدن و هر خیانتی تونستن نسبت به کشور و مردم کردن چه در زمان مسئولیتشان، چه بعد از ان در این چند سال اخیر و دولت رو با همه ضعفاش تحت شدیدترین فشارهای پشت صحنه گذاشتن و حالا میگن ما منجی هستیم (1502132) (alef-6)
 
۱۳۹۲-۰۴-۲۰ ۱۱:۲۷:۱۹
بیبین یا تا حالا خیانت ندیدی یا حساب کتاب سرت نمیشه بعد هم دو تا موضوع جداگانه است الان بحث سر تقلب یا عدم تقلب نیست چرا تا کم میارید از نظام مایه میگذارید دقیقا مثل احمدی نژاد هرجا کم میاورد زود از رهبری و نظام مایه میگذارد . تیتر مقاله را بخون بعد حرف بزن ما چی میگیم تو چی میگی واقعا خلایق هرچه لایق (1502992) (alef-13)
 
نیروی شرکتی
۱۳۹۲-۰۴-۱۹ ۱۲:۰۰:۳۷
اگر ضرغامی راست می گوید مشکل نیروهای شرکتی صداوسیما را حل نماید (1501241) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۴-۱۹ ۱۴:۲۵:۳۵
اون که مشکل حساب نمی شه ا! اون مربوط به مردمه و نیرو های انجا و گرنه ضرغامی و امثالهم کی میدونن مرغ و گوشت چنده حقوق من و شما چنده اجاره خونه چنده و بعد میگن وقاحت تمام میگن اندکی مشکل داریم (1501676) (alef-6)
 
بهشتی
۱۳۹۲-۰۴-۱۹ ۱۲:۰۱:۱۳
ای کاش می شد یک بار تمام و کمال عملکرد صدا و سیما رو در حضور خودشون نقد کرد... و دید چقدر مثبت بوده عملکردشون... مطمئنم اگه صدا و سیما این سیاستو نداشت الان خیلی ها آزاد بودن... (1501245) (alef-13)
 
دوست مردم
۱۳۹۲-۰۴-۱۹ ۱۲:۰۶:۳۲
صادقانه قضاوت کنیم مدیریت بسیار ضعیف آقای ضرغامی در صدا و سیما بزرکترین ضربات را در دوره مدیریت ایشان فرهنگ ، اقتصاد و جمهوری اسلامی وارد کرده است و عامل اصلی گرایش مردم به شبکه های ماهواره ای خارجی عملکرد ضعیف ایشان بوده است که به تعدادی از آنها اشاره می شود:
1- عدم صداقت و امانتداری در پخش خبر
2- ادبیات جانبدارنه گویندگان خبر که در دنیای رسانه امروز دافعه ایجاد می کند
چرا که قضاوت تنها به عهده بیننده و شنونده است
3- عدم توجه به خواست اکثریت مردم در پخش برنامه ها
4- سانسورهای عجیب و غریب و تابلو که بیننده را سردرگم میکند
5- تغییر عجیب و غریب روابط بازیگران که همه به لطف آقای ضرغامی فامیل می شوند.
6- تغییر داستان و فیلمنامه از بیخ و بن
7- صغیرو ناآگاه فرض کردن مردم (1501263) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۴-۱۹ ۱۲:۱۴:۱۷
بنده یک کارمند بازنشسته صدا و سیما هستم اعلام می کنم که بدترین دوران مدیریتی سازمان در طول 25 سال خدمت در زمان اقای ضرقامی بوده است واز اینکه از اقای احمدی نزاد اینگونه تعریف کردند تعجب نمیکنم. (1501288) (alef-6)
 
اقبال
۱۳۹۲-۰۴-۱۹ ۱۲:۱۷:۱۲
عبارتی بهتر از هشت سال پاچه خواری بی وقفه برای اینکار پیدا نمی توان کرد بگذار خوش باشند که با دهها کانال رادیویی و تلویزیونی مردم از هم می پرسند بی بی سی چی گفت ؟ و اصلا صدا و سیما را بعنوان خبرگزاری مستقل به رسمیت نمی شناسند / (1501301) (alef-6)
 
سجاد
۱۳۹۲-۰۴-۱۹ ۱۲:۲۴:۱۷
حالم از تعریف تمجیداش بهم خورد...اه اه اه ....
خود شیرین بازی..زبون ریختن بیخود.... اههههههههههههههههههههه ..چیزی که ما مردم میبینیم گرونی و تورم و وضعیت مریض اقتصادیه ...میزان نظارت دولت بر اصناف و کنترل قیمت ها در این 8 سال به جرات نزدیک 0% بود...چرا اینا رو نمیگین هانن؟ (1501323) (alef-6)
 
یکی از مردم بیچاره
۱۳۹۲-۰۴-۱۹ ۱۲:۳۰:۰۴
از کوزه همان برون تراود که در اوست ، متاسفانه خود آقای ضرغامی باید پاسخگوی عملکرد صدا و سیما در قبال هزینه های هنگفتی که از بیت المال صرف می شود و نتیجتا میزان اقبال مردم از برنامه های صدا و سیما رو هم شاهد هستیم ، باشد ولی در مقام تحسین و تمجید از دولتی بر میآید که .... . تا کی باید این مسئولین پاسخگوی عملکرد خود نباشند ؟؟؟؟؟ (1501337) (alef-6)
 
بهشتی
۱۳۹۲-۰۴-۱۹ ۱۲:۳۰:۱۲
متاسفانه رفتارهای مسئولین صداوسیماافراط وتفریطی است اعتدال ندارندسخنان جناب ضرغامی اصلاتوجیه نداشت وبیشتربه ..............شبیه بود (1501338) (alef-10)
 
یک ایرانی گرفتار
۱۳۹۲-۰۴-۱۹ ۱۲:۳۶:۰۵
حقیر سراپاتقصیربعنوان یک ایرانی که سهمی دراین کشوردارم درسراط یقه شان رامیگیرم وحقم رامطالبه میکنم .بماند که در این دو سه سال چقدر شرمنده زن وفرزندانم شده ام مثنوی وهزارمن کاغذ. (1501363) (alef-6)
 
ضرغام تی وی
۱۳۹۲-۰۴-۱۹ ۱۲:۳۸:۴۸
انشالا دوره آقای روحانی به شدت جبران میکنن وضعفهاشون و نشون میدن (1501375) (alef-10)
 
حسن
۱۳۹۲-۰۴-۱۹ ۱۲:۵۹:۰۶
متاسفانه صدا وسیما ا تریبون جناح راست ودر مدت مدیریت آقای ضرغامی تریبون افراطیون این جناح بود ،وهیچ وقت با مردم نبوده است،اقدام اخیر آقای ضرغامی در تجلیل از احمدی نژاد دهن کجی به مردمی بود که در 24 خرداد نه بزرگی به اقدامات احمدی نژاد در 8 سال گذشته گفتند،
اما چرا مسئولین صدا وسیما بر خلاف جهت مردم ایران حرکت میکنند؟

(1501437) (alef-6)
 
امير حسين سلطان/تهران
۱۳۹۲-۰۴-۱۹ ۱۵:۲۰:۲۰
از اين بابت من يكي به سهم خودم جناب آقاي مهندس ضرغامي را نمي بخشم و نخواهم بخشيد چرا كه بارها و بارها اين فرصت را داشتند تا با اطلاع از نظر و ديدگاه مخاطبان رسانه ملي در رفتار و رويكرد و عملكرد زير مجموعه تحت مديريتشان تجديد نظر مي نمودند اما هر بار بر شدت اين وابستگي رسانه ملي به يك جناح خاص افزوده اند و انگار نه انگار كه همين چند صباح پيش اكثريت ملت با كدام انگيزه و راي و خواسته هايي رئيس جمهور منتخب خودش را برگزيده است.عناد و لجاجت هم حد و اندازه اي دارد آقاي ضرغامي!!!!!!!!!!!!!!!!!!! /شنونده پروپاقرص قديمي راديو. (1501810) (alef-6)
 
abbas
۱۳۹۲-۰۴-۱۹ ۱۳:۰۱:۳۹
متاسفانه هیچ کس نمی خواد اشتاباهات رو بپذیره:
یک میگه احمدی نژاد پیامبره و اون یکی میگه خاتمی فرشته!
حتی خود خاتمی هم اشتباهاتشو قبول داره اما بعضی طرفدار نما ها نه.
مهم ترین مشکلات ما اتفاقا در زمان خاتمی بوده:
گفتگوی مثلا تمدن ها که منجر به وضع اسف بار کنونی شده که اصلا مقصر احمدی نژاد نیست.
یه سری از مشکلات جامعه اکنون از سوئ مدیریت آقایان هاشمی و خاتمی که الان خودشو نشون داده مثل خصوصی سازی نابجا در زمان آقای هاشمی که موجب ور شکستگی کارخانجات در دولت احمدی نژاد شد و هیچ کس نگفت تقصیر هاشمی بود.
و یه سری طرح های بلند مدت احمدی نژاد که ممکنه تاثیرشو در دوران روحانی ببینیم و به نفع روحانی تموم شه.
با این حال در انتقاد نباید رو هیچ کسی بسته شه تا دوباره شعیب و نماینده امام زمان و رجعت برای افراد دیگه به وجود بیاد. (1501445) (alef-10)
 
اميرحسين
۱۳۹۲-۰۴-۱۹ ۱۴:۵۸:۳۴
دوست گرامي
اگر جدا نظر واقعيتون همين مطالب است كه نوشتيد خواهش ميكنم كمي مطالعه كنيد.
كمي به وقايع رخ داده توجه كن. در سال‌هاي پاياني دوران آقاي خاتمي اقتصاد كشور رشد نسبتا ارام و پايدار بالاي 6 درصد را تجربه ميكرد. اين يعني رشد همه چيز. نرخ ارز تك نرخي شده بود و با يك وام مسكن 18 ميليوني ، اقشار متوسط جامعه مي‌توانستند، حداقل 60 درصد قيمت خانه جديد را تامين كنند و ...
اما در دوران احمدي نژاد نقدينگي 400 هزار ميليارد تومان زياد شد و به 480 هزار ميلارد رسيده طبق اخرين امارها. اين چه ربطي به خصوصي سازي داره؟ چه ربطي به زمان خاتمي داره؟ رييشه نابساماني‌هاي دوران احمدي نژاد در خوشبينانه ترين حالت در سو ء مديريت و ضعف دانش بوده است كه منجر به خلق اين حجم عظيم نقدينگي شد و از طرف ديگر با حرف‌هاي ناپخته، ضعف در ديپلماسي و نشناختن فضاي سياست بين‌الملل قطعنامه‌هاي تحريمي را يكي يكي بر سر اين ملت آوار كرد كه نتيجه سوء مديريت داخلي را تشديد كرد.
بر خلاف حرف شما احمدي نژاد در حالي به رياست رسيد كه ثمره كارهاي ديگران موجود بود و از ان بهره برد و اين مقارن با افزايش قيمت جهاني نفت بود و صد افسوس كه او همه را بر باد داد. دلارهاي نفت را هاشمي و خاتمي به باد ندادند، 720 ميليارد را احمدي نژاد به باد داد.
و متاسفانه احمدي نژاد هيچ طرح مثبت بلند مد ت كه به يادگار نگذاشته كه هيچ، تا دلتان بخواهد مشكلات و بدبختي به بادگار گذاشته. با غول تورم و نقدينگي كشور را به بيماري مزمني دچار كرده كه حالا حالا، خلاصي از ان امكان‌پذير نيست. (1501756) (alef-6)
 
۱۳۹۲-۰۴-۱۹ ۱۵:۰۷:۵۹
لطفا ژست بی طرفی نگیر!! عباس اقای عزیز!

گفتگوی تمدن ها که منجر به وضع اسف بار کنونی شده؟؟؟؟؟؟ و اصلا مقصر احمدی

نژاد نیست؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!.

با چه تحلیلی به این نتیجه رسیدی؟؟؟ مثلا تورم ؟ غارت و چپاول بیت المال؟؟

اختلاس بزرگ؟؟؟ واختلاس های خیلی خیلی بزرگتری که هنوز گندش در نیومده؟؟؟

سلب اعتماد عمومی؟؟؟ فرهنگ تملق ، ریا( سوء استفاده از نام مقدس امام زمان)

تهمت، دروغ، شارلاتان بازی، و و و و... اینها نتیجه گفتگوی تمدن ها است؟؟؟!!!

خصوصی سازی مثلا سال 75 هاشمی سال 92 کارخونه ها را ورشکست کرد؟؟؟

بابا ایول به تو!!!!!!!! حالت خوبه؟؟؟؟ (1501777) (alef-6)
 
۱۳۹۲-۰۴-۱۹ ۱۷:۲۷:۱۹
چند سوال دارم لطفا جواب دهید:
1- به خودی خود گفت و گوی تمدنها یا موضع گیری های ایران در این باره باعث منجر شدن به چه وضع اسف باری شد؟
2- خصوصی سازی شعار دولت کنونی بوده و دولت همیشه انتقاد داشته که در دوره های قبلی خصوصی سازی نبوده و دولت های قبلی بزرگ بودن
تا جایی که من دیدیم دولت فعلی ازخصوصی سازی به عنوان یکی از افتخاراتش یاد میکنه
حالا شما برای من بگو خصوصی سازی ها در زمان هاشمی در حداقل 16 سال پیش چه ربطی به ورشکستی کارخونه ها طی این دولت داره؟
3- یه سری طرح های بلند مدت که در دولت خاتمی شروع شد و در دولت احندی نژاد به پایان رسید قابل ذکر نیستند؟
4- توجیح شما برای افتتاح پروژه های نیمه کاره در اواخر دولت مثل "قطار شیراز-پالایشگاه آبادان-مسکن های مهر- سد گتوند و ..." چیست؟
5- منظور از جمله آخر شما احتمالا وابستگی تون به دولته؟ (1502086) (alef-6)
 
فاطمه
۱۳۹۲-۰۴-۲۰ ۰۱:۳۱:۵۱
آره تو هم که کاملا معلومه اصلا طرفدار احمدی نژاد نیستی، ما هم باور کردیم.
میشه بگی چه جوری گفتگوی تمدن ها منجر به وضع اسف بار کنونی شده؟ خوبه قبول داری وضع اسف باره. (1502688) (alef-6)
 
۱۳۹۲-۰۴-۱۹ ۱۳:۰۵:۰۰
خداوند از سر تقصیرات اقای ضرغامی بگذرد (1501455) (alef-6)
 
۱۳۹۲-۰۴-۱۹ ۱۴:۱۶:۳۵
خدا لعنتش کنه.ما که ازش راضی نیستیم.
اگه دوتا فیلم درست حسابی توی این تلوزیون صاحاب مرده نشون میداد، دیگه خانواده ها مجبور نبودن ماهواره بخرند که بعضی همسران بی جنبه راه خیانت و کلک زدن به همدیگه رو آموزش ببینن (1501642) (alef-6)
 
۱۳۹۲-۰۴-۲۱ ۱۹:۵۱:۳۵
فقط بلده تبلیغ پفک و کرم حلزون نشون بده! (1504846) (alef-6)
 
1360
۱۳۹۲-۰۴-۱۹ ۱۳:۰۵:۵۸
دوست عزیز اگر ایشون وامدار نبود حداقل به جای پخش بحران اقصادی در اروپا وجنبش 99درصد الکی میومد از متن جامعه گزارش تهییه میکرد که بابا چرا هی قیمتها افزایش پیدا میکنه مایکه میگیم مدیریت جهانی ها؟
ایشون به عنوان رسانه همچون دولت باید پاسخگوی انتقادات مردم از این وضعیت باشن (1501459) (alef-6)
 
ابراهیم
۱۳۹۲-۰۴-۱۹ ۱۳:۱۸:۵۶
عملکرد صداو سیما دراین چند ساله به هدر دادن سرمایه هاوزحمات مدیران قبلی بوده به گونه ایی که افرادی همچون هنرمندانی همچون مهرام مدیری رضا عطاران جواد رضویان و... که سالها مردم وبودجه کشور درجهت پرورش این استعداد ها هزینه کرده بودند به راحتی از صداو سیما کنار گذاشته شده اند ویادی ازآنها نمی شود سالهای قبل سریالهای ماه رمضان وماههای دیگر سال کل جامعه را متوجه تلویزیون ورادیو میکرد وکسی کمتر به سراغ ماهواره میرفت اما اکنون سرنامه های صدا وسیما به همت جناب ضرغامی ومدیران چینش شده ایشان هیچگونه مخاطب دائمی ندارد وحیف ازاین سرمایه هایی که به هدر میرود ...وصد حیف (1501489) (alef-6)
 
۱۳۹۲-۰۴-۱۹ ۱۳:۲۰:۳۹
عامل اصلي بد بختي خود ما مردم هستيم

مردم دم دمي مزاجي كه صبح زنده باد مي گوئيم و شب مرده باد

يك روز يك نفر را عامل بدختي
مي دانيم و فردايش هم اور را عامل خوشبختي
يك روز او را از شمر بدتر مي پنداريم و روز ديگر تا عرش بالايش مي بريم
فر هنگ پاچه خواري و تملق را تا مر حله توهم و رساندن طرف مقابل به ديوانگي ادامه مي دهيم ,نه ترسي از خدا داريم و نه به عواقب كار مان فكر مي كنيم
منافع شخصي جز اولويتهاي اول ماست در اين راه هميشه براي ما هدف وسيله را توجيه مي كند
ما معمولا دو دسته هستيم يا اگاه كه اساسا اهل كرنش نيستيم يا نا اگاه نسبي كه براي جبران بخشي از كمبودها مجبور به كرنش و پاچه خواري هستيم
از همين گروه هستند و ثانيا اين افراد نه اهل انتقاد هستند و نه اساسا اگاه از چيزي كه در رابطه با ان اظهار نظر كنند
اين افراد متملق با تعريف و تمجيد هاي نا درست بعضي وقتها طرف مقابل را تا استانه توهم و ديوانگي پيش مي برند
اين افراد معمولا با احاطه كردن كامل فرد بتدريج او را از محيط واقعي جامعه دور مي كنند و او را در فضاي مجازي و رويايي و البته شيرين تحت نظر خود فرو مي برند تا جائي كه فرد كم كم دچار بيماري توهم و خود بزرگ بيني كاذب مي شود
همه ما كم و بيش داستان تعاريف اقاي فخر الدين حجازي و برخورد قاطعانه حضرت امام (ره) را به ياد داريم
به هر حال هشدار اين حقير به عنوان يك دوست بيشتر به دليل واگيردار بودن اين بيماري است
بيماري خطر ناكي كه در حقيقت ويروس واگيردار ان از طريق همين افراد كرنش كننده به شخص مقابل سرايت مي كنند
پس دوستانه به مسئولان تذكر مي دهم كه براي مبتلا نشدن به اين بيماري از اين گروه و دسته دوري كنيد (1501496) (alef-6)
 
صدر الملك
۱۳۹۲-۰۴-۱۹ ۱۳:۲۴:۱۴
اقاى ضرغامى و اقاى احمدى نژاد و بقيه اقايان ..... بالاخره قيامت هم بپا خواهد شد از خدا بخواهيد در انجا يك نفر از شما تعريف و تمجيد نمايد زياد به اين تعاريف دنيوى كه داراىبند و بست و شائبه و دوز و كلك و اينجور چيزهاست دلخوش نباشيد ....... اخرت را بچسبيد بنفع همه تان است منتهى اگر قبول داشته باشيد ، كه اگر داشتيد اوضاع بهتر از اين حرفها بود !!!!! (1501507) (alef-6)
 
۱۳۹۲-۰۴-۱۹ ۱۳:۴۹:۲۵
به نظر من باید یک وزارتخانه درست کرد و اسمش را گذاشت وزارت تملق و ایشان هم وزیرش شود دیگه مشکل حل خواهد شد و ایشان هم به نوایی خواهد رسید شما نمی دانید در تملق چقدر پول خوابیده و چقدر نون داره یاد این طنز افتادم که مردی داشت در وسط کویر چاهی می کند رهگذری په چاه کن گفت اینجا که اب نداره چاه کن گفت اب که نداره ولی نان که دارد حال وضع اینان چنان است نان دارد بهتر است وزارتخانه زودتر درست شود (1501569) (alef-6)
 
ali
۱۳۹۲-۰۴-۱۹ ۱۴:۰۰:۰۰
درود بر شما امیدوارم نفر بعدی بتونه مردم را با تلویزیون داخلی آشتی بده (1501599) (alef-6)
 
مهدی
۱۳۹۲-۰۴-۱۹ ۱۴:۰۴:۴۴
کاملاً مشخص بود که دلیل این تعاریف یک باره و بدون در نظر گرفتن شرایط زمانی و مکانی، دریافت حداکثر امکانات و تسهیلات ممکن از رئیس جمهور در روزهای پایانی دولت بود که به همین زودی هم به نتیجه رسید! امروز آقای (دکتر)رحیمی! اعلام کرد که زمین های چند صد میلیارد تومانی شرکت نمایشگاه های بین المللی به صدا و سیما واگذار میشود. این یعنی بهترین هدیه ای که دولت میتوانست به ضرعامی بدهد. امیدوارم دستگاه های نظارتی جلوی این مصوبه غیرقانونی و مغایر با اصل 44 و بسیاری دیگر از قوانین را بگیرند و به دولت هم تذکر جدی داده شود که در روزهای پایانی، کارهای عجیب و غریب انجام ندهد (1501613) (alef-6)
 
۱۳۹۲-۰۴-۱۹ ۱۴:۰۹:۲۷
ضرغامي بزرگترين خدمت رو به رسانه ها وشبكه هاي خارجي كرد ،هميشه در صدا وسيماي ما دركشور همه چي آروم بود وكشوراي ديگه قحطي ،بابرنامه ها واخبار وسريالها همش به شعور ملت توهين كردند ،خدا ازشون نگذره (1501625) (alef-6)
 
۱۳۹۲-۰۴-۱۹ ۱۴:۳۴:۱۱
چه بی عارند آنها و چه بی حیا می نویسیدشما!
نفرین بر هرکس که اخلاق را به اسم اطلاع رسانی و یا کار و خدمت ضایع کند.. (1501696) (alef-6)
 
علی
۱۳۹۲-۰۴-۱۹ ۱۴:۳۵:۱۷
آقای جلالی . خسته نشده اند بستوه امده اند . باور کنید در برخی مواقع تمجیدهای افراطی ومداهنات بی مبنا حال ادم را خراب میکند بخدا ما همه ادعا می کنیم مسلمانیم ولی در عمل به توصیه های وحیانی نبی مکرم غفلت میکنیم وچه بسا خلاف ان عمل می کنیم . نبی مکرم میفرماید خاک در دهان مداحان بباشید . آیا اینکار را میکنیم ؟ یا از مداحی ها چاق وفربه شده خوش خوشانمان هم میشود .جایزه و...هم میدهیم . بخدا قسم این احمدی نزاد را تعریف تمجیدهای اطرافیانش که یکی اورا معجزه دیگری در حد انبیا و... خواندند اورا گمراه کرد البته ظرفیت خودش هم مهم بود . بیاییم این رسم زشت را از میان برداریم . هیچ انسان بزرگی نیاز به القاب بزرگ ندارد . نام علی {ع} به تنهایی گویای عضمت او هست والقاب اورا بزرگ نمیکنند که هیچ کاهش هم میدهند (1501697) (alef-6)
 
امیر
۱۳۹۲-۰۴-۱۹ ۱۴:۳۶:۳۸
این تعریف و تمجید ها اگر بی اساس هم باشند دستکم بی نتیجه نیستند..به مصوبه امروز هیات دولت در ارتباط با واگذاری زمینهای نمایشگاه تبین المللی به صدا و سیما وجه بفرمایید تا اوضاع دستتون میاد..این اخره کاری دوستان سخت به تقسیم غنائم افتاده اند... (1501700) (alef-6)
 
۱۳۹۲-۰۴-۱۹ ۱۴:۴۹:۳۶
تعريف و تمجيد ضرغامي توهين به ملت مظلوم و دست كمي از ويرانگري هاي احمدي نژاد نداشت. رواج بداخلاقي ها، دروغگويي ها، رواج خرافه گري ها، سوء مديريت ها حقيقتا ثبت جهاني شد. (1501732) (alef-6)
 
محمد محمدی
۱۳۹۲-۰۴-۲۰ ۱۱:۲۴:۲۹
چرا دروغ می گی مملکت آباد شد یا ویران شاید برای شما که در شمال شهر هستید ویران شد ولی براب طبقه متوسطه خوب شد سری به خارج از تهران بزن . دروغ نگویید شما از قوم موسی هم بدترید . هنوز هم اگر انتخابات شود رای اول با احمد نژاد (1502988) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۴-۱۹ ۱۴:۵۲:۵۰
دکتر محمود سریع‌القلم، مطلبی را که از هشت سال پیش علاقه‌مند به نوشتن آن بوده ‌ به رشته تحریر در‌آورده ‌تا به این پرسش پاسخ دهد که چه کسی را می‌توان سیاستمدار نامید؟ سیاستمدار شدن به چه دانشی نیاز دارد و راه کسب آن کدام است؟ یک سیاستمدار چه کسانی را پیرامون خود جمع می‌کند، چه خلقیاتی دارد و راه تربیت چنین سیاستمداری چیست؟ متن نوشته ایشان به قرار زیر است:

هشت سال است كه علاقه‌مند بودم در ارتباط با این موضوع، دانسته‌ها و دیده‌های خود را ‌روی كاغذ بیاورم. خرسندم كه امروز، فضای بهتر فكری این فرصت را فراهم كرد. نزدیک دو قرن است كه سیاستمداری، تخصص است. از زمانی كه در غرب اروپا و شمال آمریكا، حزب شكل گرفت و تولید ثروت به ثبات سیاسی و عقلانیت نیاز پیدا كرد، سیاستمدار شدن نیز تخصصی شد.

اما چون در ایران هنوز حزب شكل نگرفته و عرصه سیاست عمدتا بر حس و مزاج و تمایلات فردی استوار است، آنچه سیاسی است، بیشتر حالت تصادفی دارد، واقعه و شانس است، به تلفن‌ها و روابط وابسته است و با دوستی‌های قدیمی شكل می‌گیرد. قاعده و قانون و متن و آیین‌نامه یا نیست یا جنبه تزیینی دارد. چون خواسته‌ها و منافع آدمیان ملاك است و به معنای علمی كلمه، سیستمی در كار نیست، فضا پیوسته مبهم و بی‌ثبات است.

بنابراین، موضوع بسیار ساده و شفاف است. مادامی‌ كه صحنه‌گردان سیاست نزد احزاب نیست، میدان سیاست پر از آشوب و هرج و مرج بوده و حالت سینوسی خواهد داشت. از این ‌روی، سیاستمداری در درون نظام حزبی ارزش حقیقی پیدا می‌كند. اما سیاستمدار چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

در زیر‌ این ویژگی‌ها از منظر یك دانش‌پژوه علم سیاست، به ترتیب اولویت تبیین می‌شود:

1. دانش: مهمترین ویژگی یك سیاستمدار حرفه‌ای، دانش او از وضعیت كشورش و همچنین از محیط بین‌المللی است. منظور از دانش، مواد خام نیست. مواد خام باید تجزیه و تحلیل شود و با استنباط حرفه‌ای و عقلی و منطقی همراه باشد. این استنباط به آسانی به دست نمی‌آید و با مطالعه روزنامه‌ها، بولتن‌ها و شبكه‌های خبری دست‌یافتنی نیست.

یكی از دلایلی كه در كشور ما، اشتباه و سعی و خطا فراوان است، به موجب درس خواندن تكه‌تكه و بدون دقت و تمركز افراد، پس از سال‌ها كار اجرایی است. شمار كسانی كه اول درست درس خوانده و سپس كار اجرایی را پذیرفته‌اند، بسیار محدود است. فهم چندبعدی و عمیق مسائل یك كشور و محیط بین‌المللی كار آسانی نیست.

بهترین رشته‌ها برای تحقق چنین هدفی، رشته‌های علوم انسانی هستند به ویژه اقتصاد، حقوق و مدیریت. طی دو دهه اخیر، 250 دانشكده اقتصاد و مدیریت در چین تأسیس شده تا نیروی انسانی لازم برای دستگاه هیأت حاكمه چین با همكاری دانشگاه‌های برتر جهان تربیت كند. كسانی كه این رشته‌ها را می‌خوانند و استاد می‌بینند و متون می‌خوانند، رقم و آمار می‌فهمند و به‌ طور طبیعی از تخیل، خرافات و وارونه نشان دادن واقعیت‌ها فاصله می‌گیرند. كسی كه اقتصاددان است، تفاوت كهكشانی میان نیم درصد رشد اقتصادی با هشت درصد را می‌فهمد. كسی كه حقوق خوانده، از واژه‌ها و مفاهیم و عبارات و حتی حروف اضافه با دقت استفاده می‌كند و «مسئولیت» سخن خود را بیشتر می‌پذیرد.

با اطمینان می‌توان گفت كه در كشورهای قابل اعتنای جهان، 80 درصد سیاست‌مداران یا اقتصاد خوانده‌اند یا حقوق. این دو تخصص باعث می‌شود تا فرد در شناخت محیط داخلی و بین‌المللی كشورش، با واقعیت‌ها،‌ مسائل را ارزیابی كند و از خیال‌بافی، جزمیت و حتی خودخواهی فاصله گیرد.

در تحقیق‌ در دانشگاه كمبریج، 92درصد بنیادگرایان در خاورمیانه یا مهندسی و علوم پایه خوانده‌اند یا پزشكی. دلیل تناسب میان این رشته‌ها و جزمیت، ذهن دوتایی (Binary) و یا سیاه و سفید است. انسان‌های عمیق كه با مطالعه دست‌کم پنج هزار‌ كتاب به مرحله استنباط می‌رسند، دارای مدارهای خاكستری در ذهن و تجزیه و تحلیل هستند. سخن گفتن دقیق عمدتا هنر و توانایی حقوق‌دانان است و بی‌دلیل نیست كه در تاریخ آمریكا نزدیك به 90 درصد سیاستمداران، حقوق‌دان هستند. فهمیدن متن در مورد مسائل داخلی یك كشور و تحولات بیرونی خود یك تخصص است و نمی‌توان در این عرصه خودآموزی كرد.

2.‌ ابزار تصمیم‌گیری: تصمیم بر اساس واقعیت ضمن در نظر گرفتن افق‌ها و آرمان‌ها مهمترین مهارت یك سیاستمدار است. او برای ‌تصمیم‌های عقلایی هم خود باید ظرفیت‌های تحلیلی و منطقی از واقعیت و امكانات داشته باشد و هم گروهی كه دایره نخبگان فكری و نخبگان ابزاری او را تشكیل می‌دهند، از چنین قوه‌هایی برخوردار باشند.

در كشورهای قابل اعتنای جهان، كسانی كه اطراف یك سیاستمدار كلیدی قرار می‌گیرند به مراتب از خود او تواناترند، كما اینكه كیسینجر از نیكسون، چوئن لای از مائو، جك استرا از تونی‌بلر، تیمور تاش از رضا شاه، گنشر از هلموت كل و داوداوغلو از اردوغان به مراتب تواناتر بودند و هستند. یكی از روش‌های شناخت یك سیاستمدار و سنجش ظرفیت‌های او، دقت در اطرافیان اوست. هیلاری كلینتون، احترام در داخل آمریكا و تقدیر جهانیان را به عنوان وزیرخارجه كسب نمود.

حضرت امیر در فرمان مالك اشتر توصیه می‌كنند: كسانی را به كار بگمار كه آنها در نزد مردم به بهترین‌ها شناخته می‌شوند. سیاستمدار كسی است كه می‌خواهد مسائل را حل كند و مشكلات را تخفیف بخشد و نگرانی‌ها را بكاهد، نه آنكه با جهل و بی‌دانشی و حُبّ نفس خود،‌ مشكلات را ‌‌تصاعدی گسترش دهد. سیاستمدار فردی ایدئولوژیك و یا جزمی نیست كه به ذهنیت‌های بسته، غیرواقعی و غیرقابل دستیابی، محصور بماند؛ سیاستمدار هم قدرت را درك می‌كند و هم محدودیت‌های آن را.

او به پیامد سخنان و تصمیم‌های خود آگاه است؛ برای نمونه،‌ سیاستمدار دانش‌محور كه به یك گروه مشورتی مجرب وابسته است، تلاش می‌كند پرونده هسته‌ای ایران در وین و در آژانس بین‌المللی هسته‌ای باقی بماند تا آنكه به شورای امنیت سازمان ملل در نیویورك برود، زیرا این سیاستمدار سرنوشت پرونده‌های ارجاعی به شورای امنیت را در تاریخ خوانده است و تعهد كاری و وطن‌دوستی مشاوران او مقدم بر جهل و چاپلوسی آنهاست تا افق را ببینند و مانع از تصمیم‌گیری‌های نادرست شوند.

سیاستمدار حرفه‌ای در عصر جهانی شدن به چند زبان تسلط دارد، نه آنكه آشنایی كلی داشته باشد و یا مانند برخی به اصطلاح مدیران در حدّ (Yes) و (No) باشند.

سیاستمدار مدیریت گزینشی ندارد بلكه مشكلات به صورت هرمی در ذهن او و زیرمجموعه او شكل گرفته‌اند و تقدم و تأخر دارند. سیاستمدار اولویت‌بندی داشته و از مسائل یك كشور و حتی نظام بین‌الملل، فهم شبكه‌ای دارد. او تمركز دارد و دچار ذهن پریشانی و رفتار پریشانی نیست. سیاستمدار حرفه‌ای هر روز در رسانه‌ها نیست، چون نیازی به خودنمایی ندارد بلكه به ضرورت ظاهر می‌شود و اثر می‌گذارد. تصمیم‌گیری یك سیاستمدار حرفه‌ای برای رضایت فرد و گروهی نیست بلكه برای كل كشور و سعادت و آینده آن است. عقلانیت سیاستمدار حرفه‌ای آنجا بروز می‌كند كه چهل سال پس از تصمیم‌گیری، پیامدهای مثبت آن نمایان شود.

3.‌ خلقیات: خوبی نظام حزبی این است كه دو یا سه دهه طول می‌كشد تا عامه مردم و نخبگان، افكار و خلقیات فردی و سیاسی او را بشناسند و بتوانند در مورد او، قضاوت‌های دقیقی انجام دهند. این وضعیت را مقایسه كنید با شرایطی كه ‌23 روز فرصت برای قضاوت كردن هست. بعد هم طیف وسیعی از افراد، پشیمان می‌شوند، چون ایرانی ظاهر مودب دارد، لایه‌های پنهانی او دیرتر شناخته می‌شود. بگذریم از اینكه شناخت ایرانی (در مقام مقایسه با تركیه‌ای یا ژاپنی) اگر نگوییم محال بلكه بسیار دشوار است.

سیاستمدار حرفه‌ای كسی است كه از غرایز (كینه، عقده، حسد، طمع و امثالهم) عبور كرده است: او كسی است كه غذای خوب خورده، در حد متعارف زندگی كرده است، ‌مهربانی و احترام را تجربه كرده است، سفر رفته و حتی از هوس نیویورك رفتن هم عبور كرده است. ریچارد نیكسون معتقد بود سیاستمدار حرفه‌ای از هر ده دعوت، شاید یك دعوت را قبول كند.

مهمترین خصلت خُلقی سیاستمدار این است كه با رقیب و مخالف خود، انسانی و در فرهنگ ما با اخلاق اسلامی رفتار كند. در گذشته ایرانی‌ها مؤدب‌ترین ملت‌ها بودند اما در معرض كارگزارانی قرار گرفتند كه سخیف‌ترین رفتارها و واژه‌ها را استفاده كردند. شخصیت سیاستمدار باید هم‌وزن افكار او باشد و هر دو كفه با هم رشد كرده باشند. او باید در حدی خودسازی كرده باشد كه عصبانیت خود را مدیریت كند و واكنش‌های خود را سال‌ها به تأخیر اندازد.

همچنین‌ نه ‌‌رسمی و تصنعی بلكه ‌‌واقعی به شخصیت و افكار انسان‌ها احترام بگذارد. متعادل بودن، هم یك بعد آموزشی و فكری دارد و هم یك ركن تربیتی و شخصیتی. این تعادل با سهولت به دست نمی‌آید. اعتدال‌گرایی به مثابه یك چارچوب فلسفی در سایه یك نظام اجتماعی و تربیتی متعادل تحقق پیدا می‌كند. طبیعی است كه نباید اینگونه افق‌ها را سهل انگاریم.

یكی از روش‌های شناخت یك سیاستمدار حرفه‌ای و معقول، درجه توجه او به جزییات است: آیا این شهامت را دارد كه به خاطر پنج ثانیه تأخیر از عده‌ای عذرخواهی كند؟ آیا رنگ جوراب او با رنگ لباسش سنخیت دارد؟ آیا در كنار فكر، ‌تجزیه و تحلیل، عقلانیت در تصمیم‌گیری و مدیریت، آداب راه رفتن، غذا خوردن و معاشرت را می‌داند؟ این گونه جزییات را می‌توان تا صدها مورد شمرد.

تربیت رفتاری و فكری در خانواده، مدرسه، دانشگاه و محیط اجتماعی در رشد شخصیت سیاستمدار تعیین‌كننده‌اند. مانع و ترمز اصلی در مقابل سوءاستفاده‌ها، دزدی‌ها، اختلاس‌ها و حرام‌خوری‌ها قبل از آنكه فكر و قانون باشد، شخصیت و اصالت فرد و سیاستمدار است كه پس از سال‌‌ها بلكه دهه‌ها عملكرد در عرصه سیاست قابل شناخت است.

4. نكته آخر: سیاستمداری و عرصه سیاست گذرگاه عمومی نیست كه هر كسی در آن ورود و خروج داشته باشد. پس از هزاران سال تاریخ ایران و تولید حجم چشمگیری از متون به موازات تجربیات گسترده، اكنون لازم است برای تضمین ظهور سیاستمداران حرفه‌ای از یك طرف، نظام حزبی را جدی بگیریم و از طرف دیگر، ارتباط جامعه با سیاست، از حسی و كوتاه‌مدت به عقلایی و درازمدت تقویت شود. به خاطر داشته باشیم كه تجربه دو قرن اخیر بشر نشان می‌دهد كه همیشه مسائل و مشكلات در ساختارها حل می‌شوند.

منبع: آسمان (1501743) (alef-6)
 
۱۳۹۲-۰۴-۲۰ ۱۳:۴۴:۱۵
به نظرم جالب بود ، (1503174) (alef-10)
 
حامد
۱۳۹۲-۰۴-۱۹ ۱۴:۵۳:۵۴
معلومه که از هم تعریف میکنند !!!چون آقای ضرغامی هم در این 8 سال عملکرد بسیار بدی داشته معلومه که باید از یکی تعریف کنه مثل خودش باشه؟!اگه تعریف نکنه جای سوال دارد توی این 34 سال گذشته کی رو دیدید از رئیس جمهور ها دم به دم بیاد توی تلویزیون با مردم 3 ساعت 3 ساعت حرف بزنه ؟! بیاد توی چشم مردم نگاه کنه بگه :"بعضی ها میگن قیمت دلار 2000 تومان نه آقا این حرف ها نیست قیمت دلار 1500 تومان ایران منابع و ذخایر عظیم ارزی دارد اقتصاد فلان دارد و.....بعدا فرداش دلار تو بازار بشه 3500 تومان!!"
ما در این سال ها چیزی در تلویزیون به نام برنامه سازی ندیدم بیشتر برنامه ریزی و نقشه کشی بود برای این و آن و تبدیل شدن تلویزیون به بلندگوی یکطرفه برای تهمت و افترا بستن به بعضی ها و غلیظ کردن خشم نهفته مردم! (1501745) (alef-6)
 
نوید
۱۳۹۲-۰۴-۱۹ ۱۵:۰۶:۱۵
حضرت علی (ع) در نامه خود به مالک اشتر می فرماید:

وَ الْصَقْ بِأَهْلِ اَلْوَرَعِ وَ اَلصِّدْقِ ثُمَّ رُضْهُمْ عَلَى أَلاَّ یُطْرُوكَ وَ لاَ یَبْجَحُوكَ بِبَاطِلٍ لَمْ تَفْعَلْهُ فَإِنَّ كَثْرَةَ اَلْإِطْرَاءِ تُحْدِثُ اَلزَّهْوَ وَ تُدْنِی مِنَ اَلْعِزَّةِ

به پرهيزگاران و راست گويان بپيوند، سپس، از آنان‌بخواه كه تو را فراوان نستايند و به باطلي كه مرتكب آن نشده‌اي، شادمانت‌ندارند، زيرا ستايش آميخته به تملق، سبب خودپسندي شود و آدمي را به سركشي ‌وادارد.

و ایشان در جایی دیگر می فرمایند:

اَلثَّناءُ بِاَكثَرَ مِنَ الستِحقاقِ مَلَقٌ وَ التَّقصيرُ عَنِ الستِحقاقِ عِىٌّ اَو حَسَدٌ؛

تعريف بيش از استحقاق، چاپلوسى و كمتر از استحقاق، از ناتوانى در سخن و يا حسد است.
.
.
.
.
.
خدایا من از این متملقان ظالم که می خواهند با آب تملق و چاپلوسی چهره ناپاکان را تطهیر کنند به تو شکایت می کنم. (1501772) (alef-6)
 
احسان
۱۳۹۲-۰۴-۱۹ ۱۵:۲۳:۰۱
مصوبه هیات دولت در خصوص واگذاری زمینهای نمایشگاه بین المللی به صدا و سیما پاسخ تملق و چاپلوسی ضرغامی است (1501817) (alef-6)
 
علی
۱۳۹۲-۰۴-۱۹ ۱۵:۴۶:۳۵
می گویند بر دهان متملق باید خاک پاشید. من معتقدم این توهین به خاک است که منشا زایش گل و گیاه است. بدون اینکه بخواهم شخص خاصی را به متملق بودن متهم کنم می گویم بر دهان متملق باید لجن پاشید.
به امید روزی که تملق که نشانه طاغوت گرایی است از جامعه اسلامی ما رخت بربندد و بدون لکنت بتوان صاحبان قدرت را نقد کرد و البته ار خدماتشان تجلیل کرد. (1501863) (alef-6)
 
۱۳۹۲-۰۴-۱۹ ۱۵:۵۲:۲۶
اقای مقاله نویس، نفست از جای گرم در میاد،تو هم اگه از بی پولی به ... بیفتی از اونی که پول دستشه تعریف که چه عرض کنم ....
الف این رو بزن خواهشا و به این نویسندت بگو فقط کمی ، اندکی و ثانیه ای در شبانه روز فکر کردن با نیس. (1501883) (alef-6)
 
شاداب
۱۳۹۲-۰۴-۱۹ ۱۶:۲۶:۵۳
مردم از توهین ها و تهمت ها و دروغهای بی اساس علیه آقای احمدی نژاد هم خسته شده اند دوست عزیز... (1501952) (alef-6)
 
۱۳۹۲-۰۴-۲۰ ۲۳:۴۷:۰۵
کاملا با شما موافقم
در عجبم که آیا توهین و تهمت به احمدی نژاد جرم نیست؟
آیا قوه قضاییه نباید با افرادی که به ایشان به عنوان رئیس جمهور قانونی کشور توهین می کنند برخورد کند؟
اگر یک دانشجو در وبلاگش کوچکترین حرفی برعلیه برخی از مسئولین بزند فی الفور به دادگاه احضار شده و علیه او حکم صادر می شود ولی آقایان بدون پروا از قوه قضاییه و بدون پروا از خدا بدترین و زشت ترین تهمتها و توهین ها را نثار احمدی نژاد می کنند.
آیا این انصاف است؟ (1503789) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۴-۱۹ ۱۶:۴۸:۴۳
بالاخره اين بادكنك دروغ و چاپلوسى يه روز مى تركه. (1502004) (alef-6)
 
وحید
۱۳۹۲-۰۴-۱۹ ۱۶:۴۹:۴۷
یه ضربالمثل بوشهری میگه < دختری که دیش (مامانش) تعریفشه بده بدرد خالش میخاره > ........ (1502008) (alef-6)
 
رضائی
۱۳۹۲-۰۴-۱۹ ۱۷:۰۴:۵۰
سلام وقتی در تعریف از کسی خدا را در نظر نگیریم میشود حرفهای ضرغامی که خوده وی یکی از کسانی است که باعث بی اخلاقی در نظام اسلامی استو (1502038) (alef-6)
 
۱۳۹۲-۰۴-۱۹ ۱۷:۴۲:۳۸
نچه از این مراسم به ذهن متبادر می شود، فاصله بسیار زیاد افکار مدیران ارشد سازمان تحت مدیریت جنابعالی با افکار عموم مردمی است که از تمجیدها و تعریف های بی اساس و بی قاعده خسته شده اند. از اینکه در رسانه ملی، به جز چند روز ایام انتخابات، جایی برای انتقاد و حرف زدن نیست و پای کمتر منتقدی به رسانه ملی باز می شود،‌ خسته شده اند. حتی برنامه هایی که باب انتقاد را نیز باز می کرده اند، کم کم رو به تعطیلی رفته است. بهتر بود در این دوره مدیریت «سازوکاری» برای این وظیفه اجتماعی صداوسیما نیز در کنار انواع مراسمات تجلیلی که در رسانه ملی برای ورزشکاران و بازیگران و دولتمردان و امثالهم می دید. (1502106) (alef-6)
 
۱۳۹۲-۰۴-۱۹ ۱۸:۱۱:۴۸
امان از تملق وچاپلوسی (1502153) (alef-6)
 
محمد ق
۱۳۹۲-۰۴-۱۹ ۱۸:۲۱:۰۱
آقای ضرغامی با افتخار می گویند که حتی لری کینگ هم در مقابل احمدی نزاد کم آورد. باید به ایشان گفت که همه در مقابل دروغ گویی های احمدی نژاد کم می آورند. چه برسد به لری کینگ بی خبر از واقعیات. (1502190) (alef-6)
 
۱۳۹۲-۰۴-۱۹ ۱۸:۲۶:۴۱
ضرغامی همانندی های پرشماری با احمدی نژاد دارد اول اینکه هردو نفر به جهت بینش سیاسی و فرهنگی بیشتر دنباله رو مانون های قدرت هستند و رشدو ارتقا انان تابعی از چگونگی رابطه با این کانون ها دارد. دو م اینکه ضرغامی را عناصرموثرجمعیت ایثارگران که درسطوح مختلف سازمان صداوسیما رخنه و نفوذ کرده اند مدیریت کرده و می کنند همانگونه که نقش مشایی در تصمیم سازی برای احمدی نژاد امری غیرقابل انکار است. سوم اینکه هر دونفر درط ول دوران مدیریت شان با موضوع فسادمالی در حوزه مربوطه خود مواجه بودندنهایت اینکه آسیب های مدیریت ضرغامی درحوزه اندیشه و فرهنگ طی سالهای آتی بیشتر خود را نشان خواهدداد وبرای کم رنگ کردن اندیشه تحجر و واپسگرایی که بر صداوسیما حاکم شذه است سالها وقت نیاز خواهد بود (1502206) (alef-6)
 
اجمدی
۱۳۹۲-۰۴-۱۹ ۱۸:۳۶:۰۵
الف خیلی بی انصافی شما خدمات دولت را در یکی از شهرهای غراسان جنوبی مثل فردوس بررسی کن بعد ببین این همایش که سهله ده ها همایش برای این مرد خستگی ناپذیر کم است وای کز پس امروز بود فردایی (1502231) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۴-۲۰ ۰۰:۵۱:۴۰
انقدر بی انصافی است که حدی ندارد .همکار من ادم ساده ایست زندگی خوبی داشت ولی با امدن اقای احمدی نژاد و تحریمها شرکت ما رو به تعطیلی رفت و همکار من هم بیکارشد و همسرش هم ترکش کرد الان هم در سن میانسالی بیماری قلبی 70 ساله ها را گرفته زندگیش از بین رفت .
واقعا بی انصافیم (1502656) (alef-6)
 
۱۳۹۲-۰۴-۱۹ ۱۸:۴۲:۴۱
سلام الف جان .تشکر از مطلب فوق دارم.آقای ضرغامی! خجالت هم خوب چیزیه..!!!!! (1502249) (alef-6)
 
۱۳۹۲-۰۴-۱۹ ۱۸:۵۵:۲۶
ظاهرا ببخشید عذز خواهی میکنم
ظاهرا شما هرچی مینویسید 60 الی 70 نقر فقط تعریف میکنند .............شما یک متن بگذاریید ..........یکی عدهای فقط به به و چه چه میگن ...... (1502280) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۴-۱۹ ۱۹:۰۰:۲۲
برای هم نوشابه باز میکنن
همدیگر را وقتی مردم تحویلشون نمیگیرن حسابی تحویل میگیرن (1502289) (alef-6)
 
یاری
۱۳۹۲-۰۴-۱۹ ۱۹:۰۹:۳۶
ضرغامی هم زودتر بره تا نفس بکشیم (1502310) (alef-6)
 
کوروش
۱۳۹۲-۰۴-۱۹ ۱۹:۳۶:۲۵
"انتقادات و مشکلات مردم را منعکس کند"؟؟!!!!
واقعا اقای ضرغامی فکر کردند مردم احمق هستند؟ یا ما رو ساده فرض کردند
کدام انتقاد؟ تا بوده تعریف و تمجید از کارهای نادرست و خودداری کردن از به تصویر کشیدن اشکالات فراوان دولت کرده. واقعا چقدر دروغ گفتن این چند سال راحت شده برای مسئولان ما. (1502362) (alef-6)
 
۱۳۹۲-۰۴-۱۹ ۱۹:۵۷:۱۹
نگاهی متفاوت نیز شاید بتوان به این تعریف و تمجید نمود. و آن این است که بلاخره احمدی نژاد هنوز هم طرفدارنی دارند و تمجید از ایشان به طریقی کمک بیشتر به انجام ملی و اتحاد است که معضل بزرگ جامعه ما از نظر اخلاقی محسوب می شود. بنابراین زیاد مسئله را سیاسی نبینیم. (1502388) (alef-6)
 
مردم احمق
۱۳۹۲-۰۴-۱۹ ۲۰:۰۴:۴۴
واگذاری زمین‌های نمایشگاه به صدا و سیما ??? به قیمت دروغ و تزویر (1502401) (alef-6)
 
۱۳۹۲-۰۴-۱۹ ۲۰:۵۴:۵۵
احمدی نژاد هر بدی که داشت عوضش یک خوبی داشت:مردم دیگه روشن شدن و گول عوام فریب ها و احمدی نژادهارو نمیخورن!!!! (1502454) (alef-6)
 
۱۳۹۲-۰۴-۲۱ ۰۰:۳۹:۴۴
مطمئنی واقعا؟
من بسیار نگرانم که چندی بعد این آقا با ظاهر مظلوم و زبان چربش برگردد و ... (1503855) (alef-13)
 
رضا
۱۳۹۲-۰۴-۱۹ ۲۲:۰۳:۲۸
توی این هاون برای ملت اب بود اما برای شخص ضرغامی دنبه بود افرادی مثل ضرغامی یک قیصریه را بخاطر یه دستمال اتش میزنند (1502503) (alef-6)
 
مهران
۱۳۹۲-۰۴-۱۹ ۲۲:۴۹:۵۹
به قول هم وطنمون همین همین تعریف های غیر واقعی وتملق ها حال و روز امروز مملکت ما رو ایجاد کرده.شک نکنید آقای ضرغامی هدفی از ای همه تملق گویی داشته. (1502535) (alef-6)
 
۱۳۹۲-۰۴-۱۹ ۲۳:۳۴:۲۲
قابل توجه جناب ضرغامی - آیا به این تعریف و تمجیدهای که در خصوص اقای احمدی نژاد کفتید واقعا از ته دل اعتقاد دارید؟ (1502577) (alef-6)
 
امین
۱۳۹۲-۰۴-۲۰ ۰۰:۴۱:۴۹
سلام .خواهش میکنم شما خودتون جایی مردم نزاری فقط نظر خودتون بدی مردم خودشون فهم وبصیرت دارند که بفهمند کی خوبه کی هندوانه زیر بغلشون میزاره .کاسه داغ تر از اش نباسی .انشاالله هستیم میبینیم که دولت های اینده چه کار مثبتی انجام میدن امیدوارم که اگر دولت های بعدی هم اشتباه داشتن شما هم بتونی ازشون انتقاد کنی .وسلام (1502639) (alef-6)
 
۱۳۹۲-۰۴-۲۰ ۱۴:۰۰:۴۲
بیبین مردم همینهایی هستند که رای این دوره شان حرفشان را زدند و نشان دادند از چه کسانی نفرت دارند داداش پس میشود از طرف این 18 میلیون حرف زد. افتاد؟ (1503189) (alef-10)
 
مرتضی
۱۳۹۲-۰۴-۲۰ ۰۰:۵۱:۰۷
من وافعا تحت تاثیر قرار گرفتم منظورم یعد از خوندن این جمله بود
"مراسم نکوداشت 8 سال تلاش جهادی"
با خودم میگم ما کی میخایم به بلوغ فکری برسیم کی میخایم قبول کنیم که وقتی تو پستی قرار میگیرم منافع شخصی خودمونو دنبال نکنیم آقای ضرغامی چی در قبال این تعریف تمجیدادت میخای بگیری نمیدونی با این تعریف تمجیدای آبکیت داری دل هموطنانت رو به که خاطر بی لیاقتی همین آدم تحت شدیدترین فشارای اقتصادی ان رو می سوزونی
خدایا به این مردم نازنین صبر بده (1502655) (alef-6)
 
۱۳۹۲-۰۴-۲۰ ۱۸:۱۴:۴۳
اتفاقا اگر آقای ضرغامی میخواست منافع شخصی خودش را در نظر بگیرد نباید از احمدی نژاد تجلیل می کرد به دو دلیل:

1) دوره ریاست جمهوری احمدی نژاد تمام شده است!
2) اساسا الان دوره تاختن و تخریب احمدی نژاد است نه تجلیل از او! (1503466) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۴-۲۰ ۲۲:۱۳:۴۷
3) در این روزهای آخر زمین نمایشگاه به صدا و سیما رسید (1503686) (alef-6)
 
محمد
۱۳۹۲-۰۴-۲۰ ۰۰:۵۴:۴۹
زمينهاى نمايشگاه كه گرانترين ومرغوبترين قطعه زمين كل كشور است را نبايد در روزهاى آخر اينطور بذل وبخشش كرد .در حالى كه كل پرسنل بى بى سى با آن توليدات معروف جهانى حدود ٢٠٠٠نفر است صدا وسيماى ما با حدود پنجاه هزار نفر نيرو حتى در اقناع مخاطب داخلى ناتوان است و حالا هم به فكر رانت خوارى در دقيقه نود و قورت دادن سرمايه ملى افتاده تا لابد آنجا براى دوستان ورفقا ساختمان سازى كند و دها ميليارد چاه بودجه اى بكند.
واقعا به قول آقاى توكلى خدا در اين بيست روز باقيمانده به مردم رحم كند كه آقايان سخت مشغول تقسيم غنايم هستند. (1502661) (alef-6)
 
علی
۱۳۹۲-۰۴-۲۰ ۰۱:۰۳:۳۶
در ان روز که این سخنان را از رزمنده ای شنیدم که در جبهه ها با شهدا در یک سنگر بوده بر خود لعنت فرستادم و گفتم که جبهه یودن تنها ملاک نیست خیلی ها جبهه بودند و برای امتیاز ان امدند تنها رزمندگان اصیل کسانی هستند که در این مملکت به کار خود ادامه می دهند و حاضر به گرفتن پست های کوچکی نیستند و می گویند ادم با صلاحیت تر از ما هم وجود دارد . (1502670) (alef-6)
 
۱۳۹۲-۰۴-۲۰ ۰۶:۲۶:۱۱
منظور از خدمات بی نظیر احمدی نژاد در این هشت سال سکوت ایشان بعد از رد صلاحیت مشایی بوده (1502763) (alef-6)
 
fered
۱۳۹۲-۰۴-۲۰ ۰۷:۰۰:۳۱
تا حالا فکر میکردم جناب احمدی نژاد دچار توهم اند .باتوجه به تملق گوئیهای گفته شده حالا فکر میکنم خودم دچار توهمم وهمه این عقل ودرایت را در ایشان میبینند ولی من نمیبینم (1502771) (alef-6)
 
۱۳۹۲-۰۴-۲۰ ۰۷:۲۹:۲۳
مردم که از اینها نفرت دارند حداقل خودشان برای هم نوشابه باز کنند (1502777) (alef-6)
 
۱۳۹۲-۰۴-۲۰ ۰۸:۳۹:۴۸
مثل اینکه مدیران ما در کشور دیگری به جز ایران سیر میکنند که این همه درد و رنج مردم را نمیبینند.
راستی آقای ضرغامی از تبلیغات کرم تقلبی حلزون و کلاه گذاشتن سر مردم چقدر نصیب سازمان شما شد؟؟؟؟ (1502795) (alef-6)
 
۱۳۹۲-۰۴-۲۰ ۰۹:۵۶:۳۹
ضرغامي آبروي كمي كه داشت با اين كار كلاً از بين برد. (1502867) (alef-6)
 
۱۳۹۲-۰۴-۲۰ ۱۰:۰۸:۲۱
آدم چقدر باید تنگ نظر و کینه‌ای باشه که نتونه یک تجلیل از رییس جمهوری که به هر تقدیر 8 سال برای این مملکت زحمت کشیده را تحمل کند...
بله احمدی نژاد ضعفهای زیادی داشت.. البته نقاط قوت زیادی هم داشت که صد البته کینه توزان عقده‌ای نخواهند توانست چشمانشان را بر روی آن باز نگه دارند و ترجیح میدهند فقط عقده دل بازکنند و فقط ضعفها را ببینند. (1502878) (alef-6)
 
۱۳۹۲-۰۴-۲۰ ۱۳:۵۸:۳۸
یا تا حالا زحمت کشیدن برای مملکت را ندیدی یا حساب کتاب سرت نمیشه (1503187) (alef-10)
 
مسعود سعیدپور
۱۳۹۲-۰۴-۲۰ ۱۰:۰۸:۵۷
با احترام
مراسم قدردانی آقای ضرغامی از احمدی نژاد و هدیه اراضی درجه یک نمایشگاه بین اللمی از طرف احمدی نژاد به صدا و سیما بدون شک با هم مرتبط است. روزگار میگذرد. نام ها و اعمال باقی خواهد ماند. هنوز از سران دوران پهلوی و مشروطه بحث تمام نشده است و این آن مورد توبیخ ملت است. آقای ضرغامی شاید این دو حرکت نام شما را برای همیشه مضحکه عام و خاص کند. اشتباه کردید. احمدی نژاد نه مورد علمای قم است و نه مورد تایید ملت. وجه جهانی او را هم می دانید. این چه حرکتی بود؟
این کار آقای ضرغامی آدم را ناخداآگاه یاد ملانصرالدین میکند که روزی کاسه در دست در محله میرفت. کسی پرسید کجا می روی ملا. ملا به شوخی گفت می روم از آن کوچه نذری بگیرم. دقایقی نگذشته بود که دید افراد بسیاری کاسه به دست به آن کوچه شتابان میروند. ملا گفت شاید نذری میدهند و گام هایش را تندتر کرد. آقای ضرغامی هشت سال از کسی تعریف و تمجید کردید که امروز هم واقعا باورتان شده این رسانه وظیفه داشته از شخصی تجلیل کند که کشور را مسیر تاراج مغولهای زمانه کرده است از چین تا امریکای مرکزی. از روسیه تا دربار وهابیت. (1502879) (alef-6)
 
احمد حسنی
۱۳۹۲-۰۴-۲۰ ۱۱:۲۷:۳۷
احمد نژاد در بین مردم فقیر و متوسطه و زحمت کش احمد نژاد است در مورد وجه خارجی سری به کشورهای مختلف بزن تا ببینی چقدر ایشان را دوست دارند . (1502993) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۴-۲۰ ۱۰:۲۹:۵۳
يكي از دلايل مشكلات سال 88 رفتار صدا و سيما بود (1502906) (alef-6)
 
۱۳۹۲-۰۴-۲۰ ۱۴:۱۴:۴۳
ضرغامي اخر تملق (1503206) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۴-۲۰ ۱۵:۱۲:۰۳
تشکر وسپاس از زحمات بی نظیر دولتهای نهم ودهم وظیفه دینی واجتماعی و اخلاقی همگان وخواست مردم است (1503288) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۴-۲۰ ۱۸:۴۰:۵۸
چرا در گفتگوی خبری رئیس جمهور یک خط ارتیاطی در اختیار مردم قرار نگرفت تا
وعده ها و قول های رئیس جمهور مطالبه شود.
صدا و سیما در انجام وظایف خود که همانا زبان و مجرای مستقیم ارتباط مردم و مسئولین میباشد کوتاهی کرده و دربرنامه ای یک طرفه فقط به تعریف و تمجید از یک مسئول پرداخته و حق مردم را نادیده گرفته است . (1503477) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۴-۲۰ ۱۸:۴۸:۱۹
آقای ترکان از واگذاریهای این دم آخری دولت ابراز نگرانی کرده است
مخصوصا واگذاری زمین بزرگ نمایشگاه بین المللی به صدا و سیما
----------
حالا دلیل تعریف ضرغامی بیشتر مشخص میشود (1503484) (alef-6)
 
محمد
۱۳۹۲-۰۴-۲۰ ۱۹:۰۹:۳۴
آقای نویسنده..... سایت خبری الف.....

تمامی مقالات شوما بوی تخریب دارد نه نقد کارساز و منصفانه

احمدی نژاد در تاریخ خواهد ماند....چه شما او را تخریب کنید.....چه از او تصویری ماورایی ترسیم شود...

امیدوارم 4 سال آینده تمام حرفهای شما نتیجه اش پیشرفت ایران باشد.

نه اینکه مقالات شما را در 4 سال آینده در نقد دولت جدید ببینیم

ومن الله التوفیق........ (1503506) (alef-13)
 
سامان
۱۳۹۲-۰۴-۲۰ ۲۳:۰۰:۵۹
به همه دوستان توصیه میکنم یکبار دیگر رمان دن کیشوت سر وانتس را بخوانند . مطمیننا که ضرر نخواهند کرد . بیماری خود شیفتگی یا بقول بنی صدر فراری {کیش شخصیت} از بیماریهای بسیار خطرناکی است که در وجود همه انسانها مخفی است تا زمانیکه محیط مناسب برای رشد بیدا کند و؟ و؟ وای بر وقتی که شروع به رشد کند خود وجهان را میسوزاند .خود ودیگران را به کام {من} که بقول امام همان شیطان است میکشد . یکی نرون میشود که هوس میکند سوختن شهری را {رم را } ببیند وآنرا نقاشی کند یکی نابلیون میشود که جهان را برای خود کوچک میشمارد یکی هیتلر میشود که جهان را به اتش میکشد تا نسل یهود را بر اندازد . یکی هم ... والبته هزاران نفر از این بیماران چون فرصت لازم نیافتند با ناکامی جهان را بدرود گفتند وحداقل لعنتی با خود همراه نبردند.... وفراموش نکنیم که این بیماری در درون همه ما هست {من } {من} {من} بقول مولانا : مادر بت ها بت نفس شماست /چونکه آن بت مار واین بت ازدها ست / وباز در جای دیگر می فرماید : بمیرید بمیرید از این نفس بمیرید / که این نفس چوبند است و شما همچو اسیرید (1503741) (alef-13)
 
تمند
۱۳۹۲-۰۴-۲۱ ۰۲:۰۵:۳۷
چرا چرت میگی؟ صدا و سیما که صبح تا شب داره از دولت انتقاد میکنه. حالا یه تشکر و تعریف هم کرده شما زورت گرفته؟ (1503929) (alef-13)
 
علی
۱۳۹۲-۰۴-۲۱ ۱۱:۰۶:۵۷
چنین مسؤولانی بزرگترین ضربه به اسلام را زده و بدترین نوع خیانت را به مومنین انجام می دهند.شرم باد... . (1504146) (alef-6)
 
عبدالله
۱۳۹۲-۰۴-۲۱ ۱۲:۵۲:۵۷
آقای توکلی
من شما را اصولگرا می دانستم. حتی در انتخابات 1380 در برابر خاتمی به شما رأی دادم. اما متوجه شدم که غیر ازآن هستی که نشان می دهیک
1- مگر آقای ضرغامی از نتانیاهو تجلیلی کرد؟
2- احمدی نژاد مثل تمام رئیس جمهورهای قبل هم خدماتی داشت و هم اشکالاتی . اما خدماتش بیشتر بود
3- کجای واگذاری زمین های نمایشگاه به سازمان صدا و سیما اشکال دارد؟ ملک شخصی مردم بود که توسط دولت تصرف شد؟ یا هبه و بخشش به ضرغامی به عنوان ملک شخص صورت گرفت؟
4- همه قبول داریم که جای نمایشگاه در ضلع جنوبی اتوبان چمران چه معضلاتی را ایجاد کرده است. وقتی قرار است واگذار شود چه بهتر به صداو سیما داده شود. جوری نوشتی انکار به مالکیت شخص ضرغامی درآمد و فردا ضرغامی برج سازی را در آن زمین ها برای خودش شروع می کند
5 انتقاد خوب است اما این مطلب اصلا انتقاد نیست بهانه ای است برای کوبیدن احمدی نژاد که یک ماه دیگر می رود. و کوبیدن ضرغامی که دو دوره ریاست آن بر صدا وسیما در حال سپری شدن است و طبق سنت مقام معظم رهبری به دوره سوم نمی کشد. چه سودی به عنوان فرد احمدی نژاد و ضرغامی از این واگذاری می برند؟
6- ماه رمضان است در نوشته های نویسندگان سایتت تقوای رعایت شود . (1504286) (alef-13)
 
ناامید
۱۳۹۲-۰۴-۲۱ ۱۵:۰۶:۰۳
من کارمند صدا وسما هستم .اقای ضر غامی بجای تعریف وتمجد از این واون.فکر ی به حال کارکنانش بکنه،با توجه به توروم افسارگسیخته حقوق ومزایای ما کارکنان بدبخت نه تنها زیاد نشد بلکه اضافه کاری که کمی کمک حال هزینه ها بود قطع کردن .متاسفانه باایجاد جوی پلیسی و مارک زدن !جلوی هرگونه انتقاد رومی گیرن . (1504464) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۴-۲۱ ۲۰:۰۷:۲۴
باید مجلس محترم جلوی واگذاری نمایشگاه بین المللی را فورا بگیرد چرا که این کار موجب نابودی تولید ملی وعدم شناخت تولیدات ایران توسط مردم و کشورهای دیگر میشود . (1504865) (alef-6)
 
یوسف
۱۳۹۲-۰۴-۲۱ ۲۰:۵۶:۲۸
مردم از تعریف و تمجیدهای بیجا خسته نشدند بلکه وازده شدند ببینید هر کس به هر مقوله ای از نگاه خود می نگرد وقتی کروبی با ارائه جور واجور امار ها و نمودارهای اقتصادی احمدی نژاد در مناظره های تلوزیونی مواجه شد برای اینکه به احمدی نژاد بفهماند این نمودارهایت بدرد عم..میخورد گفت ننه جون منهم متوجه گرانی و از هم گسیختگی بازار شده شما نفهمیدید؟!!منم هم میخواهم از همان ادبیات عامیانه استفاده کنم من کاری به اطلاعات و امار اقتصاد دانان ندارم من میبینم یکسال پیش با حقوق بازنشستگیم خرج خانه را براحتی راه میبردم سر ماه یه پیتزا یا ساندویچی هم برای با هم بودن یا هر تعبیر دیگری از بیرون میگرفتیم به دو تا جوانم ماهی 100هزارتومان میدادم ای خدا ای پیر ای پیغمبر هر روز در خانه جنگ و دعوا داریم بعضی خانواده ها شاید صبور تر باشند بعضیها هم نه اما این ربط به صبوری ندارد وقتی جوان 28ساله ام با من زندگی میکند بیماری خاص هم دارد من چه میتوانم برایش انجام دهم هر روز پیش بچه هایم بیشتر اب میروم خوب این یعنی اینکه در حق من جنایت شده من یک ادم 53 ساله با ماهی 70.80 تومان سر میکنم یکبار این مسئولینی که جلوی تلوزیون دهانشان تا بنا گوش باز است و همیشه هم با قیافه حق بجانب به مردم فرمان میدهند این کار را بکن ان کار نکن با این درامدها مواجه شوند چه میکنند اقا من ادم ضد انقلابی نیستم من یه بچه سپاهیم اما امروز تمامی مسئولینی که در صفحه تلوزیون پیدایشان میشود انان را با نفرت نگاه میکنم اصلا حالم از یکایکشان بهم میخورد مگر میشود این همه جنایت صورت بگیرد در حق ماها اما هر روز از همدیگر تعریف بکنند این فلان کرد ان بهمان کرد اگر اینهمه که میگویند خدمت شده پس این بدبختیها از کجا امده من اصلا ناراحت مسئولین زمانی که مردم عصیان کنند ناراحت نیستم ناراحت خودمم و خانواده ام وقتی مردم بیفتند به خیابانها اصلا نگاه نمیکنند که فلان ماموز دستش چه هست چه نیست با تمام وجود میروند تو هیکل ان مامور خدا نیاورد انروز را چون مردم ما را هم از همراهان همین ادمها میدانند دیگر از درون مان خبر ندارند ان اقایانی که امثال احمدی نژاد را پاره تن خود میدانستند چرا حرفی نمیزنند بخدا وقت اذان هخم هست با نوشتن این مطالب گوشهایم از ناراحتی دارند منفجر میشوند .این عبارات را طوری نوشتم که بدانند انهایی که خود را صاحب ما میدانند چقدر ما عصبانی هستیم (1504916) (alef-13)
 
نادر
۱۳۹۲-۰۴-۲۲ ۰۹:۱۷:۲۰
به نظر من احمدی نژاد هم برنامه ای برای تشکر از صداوسیما جور کنه تا از خجالتش دربیاد چون کم به این دولت کمک بسیاری کرد!!! (1505342) (alef-6)
 
rez
۱۳۹۲-۰۴-۲۲ ۱۲:۴۷:۵۷
ضرغامی چطور میخوانی اون دنیا جواب بدی؟ مگه ارث باباتونه که اینطور خرج میکنین.
وای بر مسلمانان نادان نوک دماغ بین! (1505957) (alef-6)
 
۱۳۹۲-۰۴-۲۳ ۱۶:۱۶:۵۲
پرونده صدا و سیما در اتفاقات 88 سیاه سیاه است. (1509136) (alef-13)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.