نظر منتشر شده
۵۹
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 294796
شبی در اورژانس بیمارستان میلاد؛
خود تحریمی 2
محسن فاتحی زاده، 23 شهریور 94
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۳ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۱۶
شبی به علت حادثه مختصری که برای دست فرزندم رخ داد حوالی ساعت ۱۱ شب به اورژانس بیمارستان میلاد مراجعه کردم. آنچه در حدود ۵ ساعتی که در این اورژانس مشاهده شد برای بنده که تاکنون اورژانس یک بیمارستان را از نزدیک ندیده بودم بسیار عجیب و حیرت‌انگیز بود. اگر این وضعیت اورژانس یکی از معروف‌ترین بیمارستان‌های پایتخت ایران است وای به حال سایر بیمارستان‌ها و سایر شهرستان‌ها! برخی شرایط نامناسب این اورژانس را می‌توان در موارد زیر برشمرد که راه‌حل‌های بعضاً بسیار ساده‌ای برای حل آن‌ها می‌توان یافت:

۱- مشاجره همیشگی در مورد رعایت نوبت به ویژه در مورد بیماران بدحال
با وجودی که سیستم نوبت‌دهی مشخصی وجود داشته و نوبت‌ها به صورت اتوماتیک بر سر در اتاق‌ها اعلان می‌شوند ولی عدم رعایت نوبت و ویزیت افرادی بین نوبتی کادر بیمارستان را همواره در معرض اتهام پارتی بازی قرار داده و موجبات مشاجره بین همراهان بیماران را فراهم می‌آورد. این وضعیت باعث می‌شود علاوه استرس بیماران و همراهانشان از بیماری، فضای متشنج داخل اورژانس نگرانی مضاعفی را در افراد ایجاد می‌کند.
راه حل: نظارت دقیق‌تر در سیستم نوبت دهی

۲- بوروکراسی زیاد و دست و پا گیر
یک بیمار برای طی مراحل کامل رسیدگی باید دفعات زیادی به پذیرش اولیه، پذیرش اصلی، تریاژ (که آخر هم برای ما مشخص نشد که کار تریاژ چیست)، پذیرش رادیولوژی و ... مراجعه کند. در نیمی از این موارد هم باید مدارکی پر کرده و کپی از دفترچه بیمه تهیه کند. طبیعتاً برای هر یک از این موارد ممکن است مجبور شوید مجدداً در صف بایستید. این وضعیت هنگامی آزاردهنده‌تر می‌شود که متصدی دستگاه کپی نسخه‌های کپی شما را به خاطر همراه نداشتن ۴۰۰ تومان ناقابل نمی‌دهد و مجبور می‌شوید به دلیل خراب بودن ATM از یکی از همراهان بیماران ۴۰۰ تومان قرض کنی (این اتفاق برای شخص بنده رخ داد و هنگامی که قدری با متصدی دستگاه کپی تند صحبت کردم که حداقل یک چیزی را گرو بردارد به سمتم هجوم آورد)
راه حل: ایجاد سیستم یکپارچه الکترونیکی برای معضل اول و اختصاص یک دستگاه کپی رایگان برای مشکل دوم.

۳- در هم بودن بیماران با انواع بیماری‌های مختلف
در صفی که بنده برای پذیرش یک اتفاق ساده مثل شکستگی جزئی ایستاده بودم، یک نفر با دل درد شدید و اسهال خونی جلوی من بود، نفر دیگری که از سه روز پیش به دلیل علائمی مشابه سرماخوردگی ضعیف شده بود و الان به دلیل ناتوانی در ایستادن روی ویلچر از حال رفته بود کنار بنده و نفر دیگری در همین صف به دلیل علائمی مشابه مسمومیت روی برانکارد بیهوش افتاده بود. در مجموع بیش از اینکه از درد دست فرزندم ناراحت باشم، نگران هجوم انواع ویروس‌ها و بیماری‌های عفونی بودم.
راه حل: ایجاد مسیرهای متفاوت برای بیماری‌های متفاوت.

۴- رفتار نامناسب پرسنل و به ویژه انتظامات
همانطور که گفته شد به دلیل وارد آوردن انواع استرس به بیماران و همراهانشان فضای اورژانس ناآرام بود به گونه‌ای که در ۳ ساعتی که من در اورژانس بودم ۲ مرتبه دعوای شدید بین همراهان روی داد. در یک مورد درگیری به حدی شدید بود که لباس افراد درگیر کاملاً پاره شد. جالب اینکه در این ساعات مأمور ۱۱۰ پای ثابت اورژانس بود. اما عجیب اینکه مأمورین انتظامات که اساساً وظیفه‌شان کمک، راهنمایی و کاستن از آلام بیماران و همراهان است عکس‌العمل‌های بسیار نامناسبی از خود نشان می‌دادند در حدی که عملاً آغازگر یکی از دعواها خود مأمور انتظامات بود که از نظر من اگر این اورژانس مدیریت مناسبی داشت چنین فردی یک لحظه هم نباید در بیمارستان می‌ماند و باید بلافاصله اخراج می‌شد.
راه حل: نظارت بر استخدام افراد با صلاحیت، آموزش نحوه برخورد مناسب و کنترل نحوه رفتار آن‌ها
البته ناگفته نماند متخصص ارتوپدی که ما به او مراجعه کرده بودیم در آرامش کامل و با دقت در چنین فضایی تا ساعت ۴ بامداد کار خود را انجام می‌داد.

۵- فضای نامناسب و تقسیم کار نادرست
امکانات این اورژانس کافی بود و کسی از کمبود امکانات بیمارستانی گلایه‌ای نداشت و یا حداقل گلوگاهی به علت نبود تجهیزات یا امکانات مشاهده نمی‌شد؛ اما مثلاً پیش خوان تریاژ به گونه‌ای طراحی شده بود که یک فرد با قد ۷۰/۱ باید تا کمر خم می‌شد تا از سوراخ ۱۰ سانتی متری مقابلش با فرد داخل تریاژ صحبت کند. فضای بیرونی بیمارستان هم یک خیابان باریک دو طرف کاملاً پر از ماشین بود که برای ماشین‌های ورودی جدید پیدا کردن جا تقریباً غیرممکن بود. تابلوهای اطلاع رسانی کامل و کافی برای راهنمایی افراد نصب نشده بود. تعداد پرسنل مشغول در اورژانس زیاد بود ولی مشخص بود که تقسیم کار درستی صورت نگرفته است به گونه ای که برخی از مأمورین انتظامات بدون اینکه کار معینی انجام دهند در برخی مسیرها روی صندلی نشسته بودند و یا باجه‌هایی در پذیرش با صف مواجه بود در حالیکه برخی پرسنل بیکار نشسته بودند.
راه حل: بازطراحی فضاها و تقسیم کارها

۶- رویه‌های ناقص
ظاهراً فردی که قرار است عمل جراحی شود نباید چند ساعت چیزی خورده باشد (این موضوع را پشت درب اتاق عمل متوجه شدم). رویه‌ای که در بیمارستان برای چک کردن این موضوع استفاده می‌شد پرسیدن از خود فرد بود. به دلیل اینکه به تأخیر افتادن عمل برای چند ساعت می‌توانست دردسرساز باشد کاملاً محتمل بود فرد زمان واقعی آخرین وعده غذایی خود را کتمان کند که این برای او بسیار خطرناک بود. بنده دو نفر را دیدم که بعد از اینکه فهمیدند ماجرا چیست در حالیکه تنها ۲ ساعت از وعده غذایی‌شان می‌گذشت گفتند ۶ ساعت و البته در مورد هر دو موضوع به خیر گذشت و مشکلی برایشان پیش نیامد!

همه آنچه گفته شد مشاهدات یک فرد غیرمتخصص است که طی ۵ ساعتی که در اورژانس بوده پیگیر کار شخصی خودش بوده و هدفش ثبت وقایع نبوده است. واقعیت این است که اولاً اگر فردی متخصص و با دقت بیشتر این وضع را بنگرد نکات بسیار بیشتری خواهد یافت. ثانیاً حل بسیاری از معضلات فوق با راهکارهای بسیار ساده مدیریتی قابل حل بوده و ربطی به امکانات پیچیده بیمارستانی ندارد که بگوییم به دلایل تحریم قابل تأمین نبوده است. این سوء مدیریت را می‌توان به نوعی خود تحریمی قلمداد کرد. حتی بسیاری از راه حل‌های این معضلات پول هم نمی‌خواهد بلکه باید از منابع موجود استفاده بهینه صورت گیرد.

اما دو پیشنهاد:
اول: یک مستند ساز یک شب از ساعت ۱۱ شب تا ۴ صبح دوربین خود را بدون اینکه زحمت خاصی متحمل شود در گوشه ای از این اورژانس نصب کند و مطمئن باشد که سوژه‌های بی نظیری شکار خواهد کرد.

دوم: آقای وزیر یا معاونان ایشان یک شب را به طور ناشناس در این اورژانس صبح کنند. فقط همین اتفاق می‌تواند رافع بخش عمده ای از این مشکلات باشد.
 
کلمات کلیدی : اورژانس+بیمارستان
 
هاله
۱۳۹۴-۰۶-۲۳ ۱۱:۲۸:۱۶
کارکنان این بیمارستان خیلی خشک و رسمی هستند ولی الحق خدمات پزشکی بسیار خوبی ارادئه می کنند (3186281) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۶-۲۳ ۱۲:۴۳:۱۳
جالب ولی خنده دار بود (3186514) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۶-۲۳ ۱۴:۰۲:۱۴
همشون بدند فقط همسر بنده خیلی خیلی خیلی گله (3186793) (alef-11)
 
یک مریض!!!!!!!!!!!
۱۳۹۴-۰۶-۲۳ ۲۳:۰۶:۲۷
کاملا موافقم!!!!!!!!!!!!!! (3188132) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۶-۲۳ ۱۱:۳۱:۱۶
تمامی گلایه های شما را قبول دارم اما بخدا راه حل هایی که فرمودید از بیرون راحت به نظر می رسه اما از داخل وای بر اون مدیر که باید با انواع مشکلات دست و پنجه نرم کنه تا مثلا پول کپی را از شما الکترونیک بگیرد/روی صورت حساب همان اول کار یا پایان کار اضاف کند/اصلا" نگیرد/شما را در طول 24 ساعت شبانه روز جهت کپی به بیرون راهنمایی کند و...
نو خود حدیث مفصل بخوان از این مجمل (3186289) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۶-۲۳ ۱۴:۲۱:۲۹
پیشنهاد من اینه که تور گردشگری توی بیمارستانهای خارج بذارن تا گرداشگران از دیدن بیمارستان خوب به وجد بیان
به وضعیتی رسیدیم که باید گردشگری در بیمارستان های اروپا راه بندازیم جذابیت داره (3186907) (alef-11)
 
د.حامیان
۱۳۹۴-۰۶-۲۴ ۱۰:۴۷:۲۸
در اروپا هم مشکلاتی هست اما مشکل ایران بازده کاری نیرو ها هم هست مثلا در سوییس یا آلمان یک نیرو با انرژی وصف ناپذیری کار می کنند و کمی منظم تر اما فرض تر و چابک هم هستند . البته پرستارهای ما خیلی زحمت می کشند اما نظم در مدرسه آموزش باید داده شود تا آینده پرستار و دکتر ساخته شود بیمارستان برای آموزش نظم و چالاکی دیر است . (3189009) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۶-۲۳ ۲۰:۳۲:۲۲
معلومه که مدیریت سخته.
ولی سووال اینه: پس این همه مدیری که مدرک مدریریت دولتی. مدیریت فلان. مدیریت بهمان و ... دارند این مدارک را چطوری گرفته اند؟
مگر قرار نبوده 4 سال تمام (حداقل - برای لیسانس ) و یا بیشتر. درس مدیریت خوانده شود؟
این مدتی که مدیران مشغول آموزش هستند چرا چیزی یاد نمی گیرند؟ ولی در کشورهای دیگر (جو گیر نشود، منظورم کشورهای غربی نیست- همین نزدیکی ها) مدیرانشان خیلی خوب آموزش می بینند؟ (3187884) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۶-۲۳ ۲۳:۰۴:۳۰
شما ساده اید ! مگه زمان فلورانس نایتینگل است که راه حل می گذارید ؟ مدیرش اگر مدیر باشه حل این مشکل کار یک روز است .
کجای دنیا بیمار اورژانس را می فرستند دنبال کپی و صف و... ؟
اگر مسئولین خودشان به این قبیل بیمارستانها مراجعه می کردند آن وقت اوضاع درست می شد .
همانطور که هیچ وقت پراید سوار نمی شوند هیچ وقت هم گذارشان به عنوان فرد عادی به این جاها نمی افتد . (3188126) (alef-11)
 
علی
۱۳۹۴-۰۶-۲۳ ۱۱:۴۲:۲۳
عالی بود
کلا در بیمارستان ها فرایندی 100 درصد اشتباه در جریان است بجای اینکه بیمار و همراهان در کمترین زمان به بیشترین خدمات ممکن دست پیدا کنند و در واقع بیمار و همراهان باید بایستند کادر دنبال کارهای اداری و غیره بروند فرایند کاملا برعکس هست کادر در اتاقک ها و یا اماکنی ثابت نشسته اند و بیمار و همراهان جابجا میشوند .
مثلا فرض کنید برای پرداخت قبوض خودشان بروند پای صندوق خیلی زود متوجه سختی کار شده و روشهای الکترونیکی و یا فیزیکی راحت تری را درست خواهند کرد فعلا چون بیمار و همراهان کارشان گیر است هر چیزی را به ایشان تحمیل میکنند و هرگز هم سراغ اصلاح فرایند نمی روند چون ذینفع نیستند (3186318) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۶-۲۳ ۱۱:۴۴:۱۳
روایت این جانب برای تنگی نفس به این بیمارستان مراجعه نمودم که روز بعد مورد انژیو گرافی قرار گرفتم و بعد از مشاهده انژیو گرافی هیچ موردی وجود نداشت و مرخص شدم با اعتراض به دکتر مربوطه که چرا چنین کردید و با این کار با جان مریض بازی میکنید که در امد زایی برای خود و بیمارستان کنید که مواجه شدم با انتظامات بیمارستان که خیلی بی ادبانه مورد توهین قرار گرفتم و حدود دوملیون برای هیچ چی پرداخت کردم کجاست نظام پزشکی که نظارتی داشته باشد و برای جراحی دکتر مستقل دومی باید ان را تایید کند اینجا هرج و مرجی که وجود دارد اگر شما سالم هم باشید برایتان مریضی درست میکنند تا پولی نصیبشان شود خدا ازشان نگذرد که ...بازی با جان بیمار. (3186325) (alef-11)
 
وحید
۱۳۹۴-۰۶-۲۳ ۱۳:۵۱:۴۹
یعنی قربون ادم چیز فهم برم. حتما باید در انژیوی حضرت عالی چیزی در میامد تا پولتان حروم نشه؟ پزشکی عزیز جان بر اساس تشخیص افتراقی هست و بدون این کارها پیش نمیرود. انژیوی سالم یعنی علت نفس تنگی شما از عروق کرونر یا اختلال ساختمانی قلب نیست. در ضمن انژیو در مراکز دولتی با تعرفه های فعلی زیان ده هست و فرانشیز ان برای بیمار کمتر از 50 هزار تومان هست. یک بیمار داشتم مشکوک به سرطان معده بود وقتی اندوسکوپی شد و سرطان نبود شاکی شد .همسرش بهش گفت دوست داشتی جواب سرطان بود دیگه نفسش در نیومد. حکایت بعضی ادمهاست. (3186762) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۶-۲۳ ۱۴:۳۴:۲۷
دوست عزیز
اگر بنا به این باشه که مریض که رسید از روی یه لیست الفبایی شروع کنیم به فرستادنش دنبال ازمایش گرفتن که دیگه وجود پزشک بی معنا است. شما باید تشخیص اولیه ات بهترین تشخیص باشه نه اینکه طرف جمیع ازمایشها رو بره بده اخر سر مشکلش چیز دیگه باشه
تجربه خیلی مهمه
توصبه من به هموطنان استفاده از اینترنت هست
خودتون برید ازمایش بدین و مدیریت کار رو به عهده بگیرید . دوستان اکثرا بی تجربه هستند و در واقع شما رو موجودی برای افزایش تجارب خودشون در نظر میگیرند. اخر سر هم کلا طلبکارن (3186964) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۶-۲۳ ۱۶:۱۳:۱۰
دقیقا پزشکان امروز نه معاینه فیزیکی میکنن نه درست شرح حال میگیرن بسیار به نظرم اموزششون مشکل داره تقریبا شذن ربات ازمایش عکس انهم عدم تشخیص و شروع تست و خطا (3187218) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۶-۲۳ ۱۶:۵۳:۳۵
ازمایشها همه گران هستند و پزشک باید حواسش رو جمع کنه ازمایش بی مورد ننویسه خیلی از ازمایش ها هم درد و رنج به بیمار تحمل میکنن و نباید مستقیما به سرعت سراغشون رفت.این درست نیست که بیمار که اومد سراغمون اون رو یک ادم بیکار ثروتمند بیکار فرض کنیم که صبح تا شب باید ازمایش بده تا ما بفهمیم چشه. تشخیص باید تا حد امکان درست باشه بنده هر دو مورد توجیه برای اندوسکوپی و انژیو رو رد می کنم. (3187342) (alef-11)
 
یه مادر
۱۳۹۴-۰۶-۲۴ ۱۵:۱۵:۵۲
خدا رحمت کنه ابوعلی سینا رو اولین جمله کتاب قانونش اینه : تشخیص بیماری به معنای درمان آن است. و باید بدانیم که بیماری از معده نشات گرفته یا مغز و یا اندام درونی................اینا این کاره نیستند

یادمه پسرم رو به خاطر سرماخوردگی مکرر بستری کردن یکی از اساتید با دانشجویانشون اومدن دختره برگشت گفت استاد احتمال مننژیت داره و من کتابدار گفتم علائم مننژیت رو نداره ........استادش گفت شما پزشکین یا ما ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟منم بهش گفتم از صدقه سر شماس که ما اینجاییم و بعد از سه روز رفتیم خونه و بچه هیچ فرقی نکرد و باز همون نسخه آویشن ننجونم به داد رسید وگرنه اینا ... (3189992) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۶-۲۳ ۲۳:۴۲:۱۰
متاسفانه شما از مراحل درماني خودتون كاملا بي اطلاع بودين. و تقصير اصلي سيستم بهداشتي همين بوده كه شما رو آگاه نكردن.
هروقت آزمايشي انجام ميشه كه پزشك مشكوك به تشخيص باشه اگر مطمئن باشه كه مشكل داري كه آنژيو نميكنه.
متخصص قلب جراح نيست دوست عزيز. اگر تشخيص داد شما جراحي نيازي داري طبيعي هست كه جراح قلب بايد اول شما رو ببينه بعد ببره اتاق عمل (3188207) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۶-۲۳ ۱۱:۵۱:۳۸
الحمدلله که شما اونجا کاره ای نیستی ،مگه اخراج الکیه. دوست عزیز شما 5 ساعت رفتی اونجا انقد اذیت شدی ببین اون نگهبان با 24 ساعت شیفت چه بلایی سرش میاد (3186353) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۶-۲۳ ۱۳:۰۷:۱۷
اون نگهبانی که شما جوششو میزنی داره بابت همین 24 ساعت شیفتش حقوق دریافت میکنه (3186583) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۶-۲۳ ۱۴:۱۶:۱۲
برید خدارو شکر کنید من رئیستون یا وزیر نیستم وگرنه علاوه بر اخراج هر موردی میدیدم به دادگاه معرفی می کردم. (3186859) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۶-۲۳ ۱۲:۱۳:۴۱
در این بیمارستان مریض را مثل خود پرداز بانک می بینند و کارهای غیر ضروری فقط به قصد خالی کردن جیب شما و دکترانی که .............غیر قابل گفتن و انتشار است (3186425) (alef-11)
 
محمد
۱۳۹۴-۰۶-۲۳ ۱۲:۱۵:۴۵
اینجور کاغذبازیها و رفتار همه جای دنیا هست و فقط مختص ایران نیست. (3186430) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۶-۲۳ ۱۵:۰۹:۰۵
شما در چند کشور بودی که این نظر را میدهی!
من در آلمان و سوئد بودم ولی از اینجور جنگولک بازی ها خبری نبود! (3187069) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۶-۲۳ ۲۰:۳۵:۱۰
خیر. بنده در کانادا زندگی می کنم. اینجا این مسائل نیست. (3187893) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۶-۲۳ ۱۲:۱۶:۱۴
من یکبار بدلیل درد قغسه قلب و تپش قلب اورژانس بیمارستان امام خمینی با ان درد قلبم خودم باید تخت خالی پیدا میکردم میکشیدم بعد ازمایش خون را خودم بردم چن ساختمان انورتر هم ترس سکته داشتم هم نوار قلب چیزی نشان نمیداد هم باید اینور انور میرفتم یک اوضاعی بود.
از ان شب تصمیمگرفتم اگر در ایران ماندم به هیچ وجه بچه دار نشم چون فردا پاسخی برای دنیا اوردن او ...با این اوضاع که با تصمیم و مسیولیت منست نداشتم. (3186431) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۶-۲۳ ۲۳:۱۲:۵۰
نظام درمانی ایران در واقع به سخره گرفتن علم پزشکی است . (3188143) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۶-۲۳ ۱۲:۲۲:۴۵
چند سال قبل یک شب پام به اورژانس بیمارستان ... مشهد باز شد....یعنی اینقدر فاجعه بود که حد نداشت..در و دیوار کثیف. مریض ها خونی و مالی و از حال رفته تو راهرو دراز کشیده...یک لحظه ...اومد تو ذهنم.آدم سالم فقط اون صحنه رو میدید دچار بیماری اعصاب میشد. حالا کادر پزشکی 2 تا انترن و 4 تا پرستار. ماشالله پرستار ها 7قلم آرایش کرده و... رد و بدل کردن با همون انترنها. هر چی مریض ها ناله میکردن اینها خیالشون نبود. (3186452) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۶-۲۳ ۱۲:۴۸:۴۶
والله کار درستی میکنند من هم یک کارمند ساده بودم از بس ساده دلانه پای سخنرانیهای تلویزیون و اخبار سایتها در مورد مبارزه با فساد و غصه خوردن و کمک به همه فقرا و مشکلدارها نشستم و عمل کردم هم کارم را از دست دادم هم دچار افسرذگی و مشکلات فراوان شدم و الان در اوضاع لب مرزی هستم....
یک پزشک و پرستار بخواد پای هر مریضی غصه بخوره و از جیبش پول بده و با فساد مدیریت مبارزه کنه اوضاعش اخرش مثل من به ب بختی و جنون میکشه تحمل ادم چقدره مگه
این همه دولت و مجلس و سازمان نظارتی و حمایتی با پول نفت و مالیات چه وظیفه ای دارند؟ (3186531) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۶-۲۳ ۲۳:۱۳:۳۶
فیلم ترسناک مجانی دیدی . مگه بده ؟ (3188146) (alef-11)
 
محمد
۱۳۹۴-۰۶-۲۳ ۱۲:۴۰:۵۸
اگر بازگو کردن این موضوعات نتیجه می داد مطمنا تا به حال حل شده بود زیرا شما تنها فردی نیستی که به این نابسامانیها اشاره کرده ای و در گذشته بارها فیلم و گزارش و . . . تهیه شده و در رسانه ها اعلام شده اما کو گوش شنوا؟ (3186504) (alef-11)
 
یه نفر
۱۳۹۴-۰۶-۲۳ ۱۲:۴۶:۰۳
من حدود 12 سال است که بیمه تامین اجتماعی هستم و هیچ وقت از خدمات بیمه استفاده نکرده بودم و دو سال پیش تصمیم گرفتم این کارو انجام بدم
بعد از پروسه ی نوبت گرفتن که خودش داستان جداگانه ای داره ساعت 7 صبح مطابق نوبتم به بیمارستان مراجعه کردم
مطلقا جای پارک نبود کلی چرخیدم و خلاصه اینکه یکی از متصدیان پارکینگ 5 هزار تومان گرفت و یه جای پارک به من داد
بعد از طی مراحل فوق رسیدم پشت در اتاق دکتر و متوجه شدم که مردم از سحرگاه در آن مکان صف بسته اند و اون نوبت معنی خاصی نداره
و با کمال تعجب خانم دکتر محترم هم ساعت یازده تشریف می آورند
و با این اوصاف تا پایان روز معطل هستم
به مدیریت مراجعه کردم و اعتراض کردم که ما هم کار داریم و مرخصی گرفته ایم مفهوم اینکه خانم دکتر ساعت یازده میان و شما از ساعت هفت به مردم نوبت دادین چیه ؟؟؟
بعد از کلی بحث و مذاکره فرمودند "دارید خدمات رایگان می گیرید و حق اعتراض ندارید و اینکه انتظامات با کسی که با پرسنل برخورد محترمانه نداشته با شه برخورد قانونی میکنه "
خلاصه بعد از چندی اعلام شد که خانم دکتر تشریف فرما نمی شن و منشی بخش هم بطور خصوصی شماره مطب خانم دکتر را می داد
دست از پا دراز تر برگشتم به پارکینگ و دیدم پلیس منو 30 هزار تومان جریمه کرده که در جای نا مناسب پارک کرده ام
باورم نمی شد توی پارکینگ جریمه شدم و اون شخصی هم که از من پول گرفت با گمال پر رویی گفت پلیس اولین باره که برای پارک کردن در این مکان جریمه می کنه
اصلا نمی دونم پلیس مگه توی پارکینگ عمومی هم جریمه می کنه ؟؟؟
من نمی دونم در قبال این پولی که هر ماه بابت بیمه از ما کم می شه مگه نباید خدمان بگیریم چرا به من گفته شد پزشک مجانی دردسر داره نمی خوای برو مطب خصوصی ؟؟؟ (3186523) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۶-۲۳ ۲۳:۱۵:۱۴
این همان تامین اجتماعی است که مدیرش همش سنگ کیفیتش را به سینه می زند و حاضر نیست زیر نظارت دولت بیاورد ؟ (3188149) (alef-11)
 
کاوه
۱۳۹۴-۰۶-۲۳ ۱۳:۰۲:۲۲
بیمارستان میلاد گنجایش پذیرش این همه بیمار تحت پوشش تامین اجتماعی را ندارد. اصلا در بیمارستان میلاد، اورژانس معنایی ندارد چون همه بد حالند و اورژانسی. وقتی پذیرش از ظرفیت بالا زد، تمام این مشکلات، طبیعی به نظر میرسد. حال اینکه طراحی فرآیندشان و آموزش پرسنل در خصوص رفتار با بیمار و آموزش بردباری و خوش اخلاقی و غیره که جای خود دارد و مانند همه جاهای دیگری است که ارباب رجوع دارد ولی پرسنلش فاقد آموزش لازمند. (3186572) (alef-11)
 
میلادی
۱۳۹۴-۰۶-۲۳ ۱۳:۲۳:۴۸
البته بیشتر ایرادهای گرفته شده برمیگرده به عدم آشنایی شما ( همانطور که گفتید اولین بارتون بوده
1- مشاجره مربوط به بی فرهنگی خودماست ، وقتی شماره نوبتم مشخصه ، میشینم روی صندلی و با تماشای تلویزیون ال ای دی بزرگ که جهت تکریم ارباب رجوع است منظر میشم تا نوبتم بشه نه اینکه پشت در ازدحام کنم !!! دیدم که میگم ها
2 - بروکراسی خاصی نداره 1- پذیرش - 2- تریاژ 3- پشت درب اتاق دکتر نشستن
در ضمن تریا ژ وظیفه سطح بندی بیماران از نظر وخامت را برعهده دارد و نوبت دهی بر اساس آن صورت میگیرد ( توی فرم میزنه سطح 1 یا دو یا سه )
کپی فقط یکبار اونهم اگه بستری نیاز باشه میگیرند
3-سه چهار تا پذیرش داره و مشکلی از بابت درهمی بیماران وجود ندارد
4-در جای شلوغ انتظار عطوفت بیش از حد منطقی نیست در ضمن همه یکجور نیستند
5-بابت پارکینگ باید گفت میتونید به پارکینگ 3 طبقه اصلی مراجعه و از ورودی درمانگاه به اورژانس مراجعه کنید
6-بابت بند 6 من دیگه حرفی ندارم
من فکر میکنم شما از آندسته آدمهایی هستید که به همه چی ایراد میگیرید و دوست داشتید وقتی اونجا رسیدید یک تیم در آنجا آماده استقبال از شما باشند
بالاخره یک تهران است و یک میلاد
بهترین پیشنهاد : ایجاد چهار میلاد دیگر در شمال - جنوب - شرق و غرب تهران که با میلاد مرکزی میشود 5 میلاد
و از سازمان تامین اجتماعی بدلیل درآمد سرشار ی که دارد انتظار غیر معقولی نیست
بنده مشتری دائمی میلادم (3186655) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۶-۲۳ ۱۵:۵۴:۱۱
گل گفتی میلادی عزیز
باید انتظارات غیرمنطقی را محدود کنیم (3187159) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۶-۲۳ ۱۳:۳۷:۲۵
سری به بیمارستان پارسیان سعادت آباد بزنید. به هر جا روی آسمان همین رنگ است. (3186708) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۶-۲۳ ۱۳:۴۶:۴۹
برو خداروشکر کن گذرت به بیمارستان...نیفتاده
توی اورژانسش دو تا خانم جوان که دانشجوی پزشکی بودن نشسته بودن اواخر مهر ماه 93 من رفتم و مشغول مسخره کردن بیماران بودن.
ازمایشگاهش هم اینقدر شلوغه که حتی ساعت 11 هم نمونه میگرفتن!!(22 مهرماه 93) از بس نمونه رو دیر گرفته بودن قند من به 108 رسیده بود دوباره رفتم خصوصی ازمایش دادم 70 بود
به نظر من عملا کسی که کارش به سیستم درمان ایران بیفته و بیماریش بیش از 3 ماه طول بکشه(یعنی خودبخود خوب نشه) دیگه فوت شده محسوب میشه (3186741) (alef-11)
 
یک پرستار
۱۳۹۴-۰۶-۲۴ ۰۰:۱۰:۰۸
یعنی چی دیر گرفتن به 108 رسده بود؟؟؟؟؟
باید کمتر بشه نه زیاد (3188255) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۶-۲۳ ۱۴:۰۴:۲۹
دسته گلهاي وزير بهداشت !!! خدايا به داد اين ملت برس!!! (3186801) (alef-11)
 
حسین
۱۳۹۴-۰۶-۲۳ ۱۷:۲۸:۲۲
بیمارستان میلاد تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی است و ربطی به وزیر بهداشت ندارد (3187487) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۶-۲۳ ۲۳:۱۸:۲۱
وزیر بهداشت فقط فکر افزایش حقوق کادر درمانی است . بقیه چیزها تعطیل . (3188164) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۶-۲۳ ۱۵:۵۹:۰۷
در اورژانس بیمارستان امام خمینی ساری بیماران از سرو کول هم بالا می روند و تقریبا اوضاع به همین منوالی است که گفته شد ولی کادر درمانی اش واقعا در حال زحمتند و باید ازآنها تشکر کرد (3187172) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۶-۲۳ ۱۷:۰۴:۰۸
شما احتمالا از خود این مجتمع بیمارستانی هستی
بنده یبار گذرم به اورژانس اونجا افتاد و دوستان در حال مسخره کردن بیماران بودند مهرماه 93 بود. رفتارها بسیار بسیار بد بود. من اگر مسئولیتی داشتم تعطیلش میکردم و کادر جدید می گرفتم هر لحظه هم کسی با بیمار بد رفتار میکرد بدون اغماض اخراجش می کردم. مدیریت نداره اونجا وگرنه اینطور نمیشد. (3187400) (alef-11)
 
سمن
۱۳۹۴-۰۶-۲۴ ۱۵:۲۶:۴۶
کاش یکمی هم از مرکز بهداشت ها بنویسید ........رفتم بچه رو واکسن بزنم دیدم هیچ کس نیست و تو یه اتاق قهقهه ...رفتیم دیدم 10 تا سفیدپوش دور هم نشستن به خنده و به من میگن صبر کنم اومدیم بعد از یه ساعت یکیشون اومده و در جواب اعتراض من میگه کارمندیم حمال که نیستیم .....و من گفتم منم کارمندم و نصف تو حقوق میگیرم ولی یک صدم تو نمیخندم.جالبه شاید روزی ده نفر برن اونجا ولی 20 تا کادر داره واسه چی نمیدونم....... (3190019) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۶-۲۳ ۱۵:۵۹:۳۰
آقای نویسنده, خدا رو شکر کن که ساکن تهران هستی. بیمارستان تامین اجتماعی یزد خیلی افتضاح تر از میلاده (3187176) (alef-11)
 
علی بوستانی
۱۳۹۴-۰۶-۲۳ ۱۷:۰۱:۴۴
باسلام
سالیان دراز دلم میخواست راهی بود که مشکلات این بیمارستان را به گوش مسئولین برسانم ولی نه وقتش را داشتم و نه مسئولش را میشناختم. راستش بگم اون تابلوئی که در جای جای این بیمارستان نصب شده (( در صورت توهین به کارکنانا بیمارستان با شما برخورد قانونی میشود )) نصب این تابلو نشانگر درگیریهای زیاد در آن بیمارستان است ولی مدیری که دستور نصب آنرا داده هرگز متوجه این موضوع نبوده که افرادیکه وارد این بیمارستان میشوند مضطرند و متاسفانه کادر بیمارستان هم خسته و نا شکیب. هرچند باری که من به این بیمارستان مراجعه نمودم پشیمان شدم از اینکه تحقیر شدم و برخورد بسیار بد و ناراحت کننده ای نه بامن بلکه تقریباً با همه بیماران میشد مجانی بودن بیمارستان منتیست که سر بیمار گذاشته میشود و برخورد غیر مودبانه کادر بیمارستان مر یض و همراهان اورا عاصی و نهایتاً برخورد با کادر بیمارستان. آیا مدیر این بیمارستان فکر میکند بدون ریشه یابی مشکلات درگیریها را میتواند بانصب چنین تابلوهایی کاهش دهد. این نشان از خام فکری این رئیس است.
اینهمه فیلمها بیمارستانهای خارج را نشان میدهد و در اینگونه فیلمها تعهد کادر پزشکی نسبت به بیمار را بزرگنمائی میکنند تا شاید کادر پزشکی این کشور تکان بخورد ، متاسفانه دریغ از یک جو همت ولی برای یه فیلم که واقعیات جامعه پزشکی کشور را بیان میکرد چه بلوایی راه انداختند و بیچاره مدیری را مجبور به متوقف کردن سریال نمودند (3187385) (alef-11)
 
امید
۱۳۹۴-۰۶-۲۴ ۰۷:۳۸:۵۷
چرا فکر میکنید که خدمات بیمارستان میلاد مجانیست و به همین خاطره که منت سرمون میزارن؟مگه ما حق بیمه نمیدیم؟چرا اینطور فکر نمیکنیم که ما درواقع سهامداران تامین اجتماعی هستیم و تمام پرسنل بیمارستانهای تامین اجتماعی از دکتر گرفته تا پرستار،همگی درواقع کارمندان ما هستند و این ماییم که برای اونها شغل ایجاد کردیم و کارفرمای اوناییم؟اگر با این دید به قضیه نگاه کنیم وعمل کنیم،جرات منت گذاشتن سر بیمار نخواهند داشت!حالا مشکلات مدیریتی یه بحث دیگهست. (3188512) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۶-۲۳ ۱۹:۱۳:۱۳
علت اصلی، سه برابر شدن نرخ دلار است. مردم باید 3 برابر گذشته فشار را تحمل کنند. (3187761) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۶-۲۳ ۱۹:۵۶:۱۰
وضعيت كل بيمارستانهاي دولتي خيلي نابسامان هستش در زمان وزير جديد هم خيلي بدتر شده ميتونيد به بيمارستانهاي دولتي سري بزنيد تا شاهد اين حرف من باشيد (3187834) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۶-۲۳ ۲۱:۳۵:۳۲
عجيب بود! چرا مثل هميشه تقصير پزشكان ننداختين (3187997) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۶-۲۴ ۰۸:۰۰:۳۴
مشکلش همون پزشکانند چون بدون داشتن علم مدیریت و خواندن تخصص صرف خواندن پزشکی خود را علامه دهر میدانند و همه پستهای مدیریتی از مالی تا پشتیبانی را باز میگن مال ماس همش واس ماس (3188558) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۶-۲۳ ۲۳:۰۸:۴۱
اینا نتیجه کاشت خودمون هست که داریم برداشت میکنیم . از ماست که بر ماست (3188136) (alef-11)
 
ایلار
۱۳۹۴-۰۶-۲۳ ۲۳:۳۱:۳۵
اگر خانم بودید موارد متعدد متلک و نگاه های آلوده سربازان و انتظامات مستقر در اورژاس رو هم اضافه می کردید (3188191) (alef-11)
 
امین
۱۳۹۴-۰۶-۲۴ ۰۸:۲۶:۰۳
سلام
زمانی که قرار هست نقد کنیم بهتر هست که کرشناسانه عمل کنیم
1)اینکه شما نمیدونی کارتریاژ چی هست به معنی عدم کاربرد تریاژنیست
2)کجای دنیا بیماران اتفاقات تخضضی (معین بودن مشکل)هستند که شما فرمودین بیماران اتفاقات در هم هستند جناب الف اگر هم ایراد داشته باشد به این معنا که شما میفرمایید نیست
3)نظر شما در مورد انتظامات درست است هرچند دوستان انتظامات هم مشکلاتی دارند (از جمله کمبود نیرو شلوغی کار عدم کار فرهنگی در مورد همراه بیماران و...)که باعث این نوع برخورد شده است
4)قطعا اگر نظارت وزیر و معاونین نبود و نظارتهای شبانه روزی
(مثلا نظارت mc mc)نبود شرایط خیلی خیلی بدتر بود ...
امیدوارم به جایی برسیم که هنگام انتقاد خوبی ها و بدی ها را با هم ببینیم (3188613) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۶-۲۴ ۰۹:۱۱:۳۲
براي دكتر و پرستاران اين مركز بايد (سريال خارجي پرستاران ) را پخش كنند تا برخورد با بيمار را ياد بگيرند (3188744) (alef-11)
 
هموطن
۱۳۹۴-۰۶-۲۴ ۰۹:۳۱:۱۳
وای بر ملتی که با پول خودشان سرشان منت شود عزیزان کجای خدمات بیمارستان رایگان است هر نفر بیمه شده معادل سی در صد حقوق خود (یعنی یک سوم) حق بیمه پرداخت میکند (7درصدبیمه شده به اضافه 23درصد کارفرما) یعنی بهای خدمات را خیلی پیش دریافت کرده اند پرداخت حق بیمه آنقدر زیاد است که طی سالیان متمادی امثال اقای ..... کلی کیف قرموده اند متاسفم که با پول خودمان سر ما منت میگذارند حال انکه تمام این ادما از پول ما گزران زندگی میکنند (3188781) (alef-11)
 
هموطن
۱۳۹۴-۰۶-۲۴ ۱۵:۲۰:۱۱
با تشكر از شما كه بي تفاوت از كنار موضوع عبور نكرده ايد من هم در بيمارستان هاي ديگر تهران با همين معضل مواجه بودم ولي در شهرستان ها خوشبختانه پزشكان خيلي متفاوت ترند و خدمت رساني در شهر چالوس به نظرم خيلي خوب بود . (3190003) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۶-۲۴ ۱۶:۱۷:۴۵
اتفاقا منم یک ماه پیش برای اولین بار گذرم به این بیمارستان افتاد با اینکه قبلا وقت گرفته بودم برای ساعت 2 ولی وقتی رفتم دیدم اصلا از این خبرا نیست و دوباره باید نوبت بگیری ولی انصافا دکتره خیلی دستش فرز بود من تایم گرفتم حداکثر زمانی که برای یه مریض وقت میذاشت کمتر از 5 دقیقه بود یعنی کلا هر کی می رفت تو یه سلام و علیکی میکرد و برمیگشت منم همینطور با اینکه عکس و ام آرآی داشتم ولی اصلا نگاهش هم نکرد پرت کرد یه طرف میز اصلا معاینه هم نکرد هنوز کامل رو صندلی ننشسته بودم که دفترچه ام داد دستم و گفت به سلامت فقط یه پماد ضد درد نوشته بود همین و بس مختصر و مفید .این همه پول بیمه میدیم کو.... من که راضی نیستم . رفتارشم خیلی بی ادبانه بود انگار با صدق بگیر طرف بود. پارکینگشم که نگو شلوغ. (3190135) (alef-11)
 
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۹-۲۶ ۰۷:۰۲:۵۰
سلام اصلا فشار به خودتون نیارید ،هیچ خون خودتونو کثیف نکنید مردم ویا بیمارانی که میان اونجا رو هم بخیالشون بشین اخه چرامریض بشن ها کی گفته بشون مریض بشن، ول کن بابا دردسر برا خودتون درست نکنید.
وقتی روز پرستار پرستارا رو جمع میکنن بعد هدیه ها رو به ریس وروئساها میدن دیگه درد داره پرستاره خودشواذیت کنه .اقای وزیر.ریس.دکتر وغیره ویا هرادم محترم دیگه ای هستی درست نیست کلمه احترامو بکار نبرم چون ممکنه پشت این ی انسان درست وسالم وشاید هم انسان....دیگه باشه ولی اینو بدونید از زمانی که قاشق چنگال ریس یک اداره .توالتش.ساعت نهارش.وساعت ورود وخرجش عشقی وباب میلش بود دیگر جای بحثی نیست اون شخص دیگر به درد جامعه نمیخوره.ولی این وسط دستان زحمت کشی هست که که برای بیمار معجزه میکنه ودرد بیمار رو تسکین میده هم دردی میکنه وان هم دکتر ویا پرسناری هست که به ان رسیدگی میکنه ولی همیشه هم حقش ضایعه میشه خداروشکردرضمن بیمارستان شلوغ پرسنل بیشتر میخواد بعد هم به شهرداری بگید جلو بیمارستان پول پارکینگ نگیره مردم اعصاب ندارن این یعنی مردم اژاری 100درصد...................... .خدا رحم کنه (4068538) (alef-13)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.