نظر منتشر شده
۴۲
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 197929
اهداف ناپیدای حمله احتمالی آمریکا به سوریه
بخش داخلی الف، 16 شهریور 92
تاریخ انتشار : شنبه ۱۶ شهريور ۱۳۹۲ ساعت ۱۰:۲۸
سوریه از سال 2011 صحنه ناآرامی و خشونت‌های مرگبار بوده است. بسیاری از مردم در درگیری‌های این کشور کشته شده‌اند. بدون شک تحولات سوریه با دیگر وقایع و اتفاقات رخ داده در کشورهای عربی تفاوت های بنیادینی دارد. گر چه دولت سوریه ابتکار عمل لازم را برای مهار بحران در همان روزهای ابتدایی به خوبی نداشت، اما سوریه با دخالت کشورهای دیگر به صحنه رویارویی های ویرانگر و خونین تبدیل شده است.

آمریکا، برخی کشورهای اتحادیه اروپا، قطر، عربستان سعودی، ترکیه و رژیم صهیونیستی از شبه‌نظامیان معارض دولت در سوریه حمایت می‌کنند. این دولت ها حداقل یک هدف مشترک دارند و آن سرنگونی بشار اسد و تضعیف محور مقاومت در منطقه می باشد. این کشورها در پی این هستند که حوزه تاثیرگذاری و نفوذ جمهوری اسلامی را به شدت در منطقه کاهش دهند.

به همین دلیل است که حسنین هیکل نویسنده مصری درباره تحولات سوریه چند روز پیش نوشته بود:« همه مقامات آمریکایی می‌گویند که تجاوز نظامی به سوریه، حمله‌ای محدود به منظور ادب کردن سوریه است اما روند تحولات نشان می‌دهد که اهداف آمریکا به مراتب بزرگتر از آن چیزی است که تاکنون رسانه‌ای شده است.»

در واقع نقل و انتقال‌های نظامی ناوگان‌های آمریکا، آرایش نظامی رژیم صهیونیستی، آماده باش و دخالت قطعی ترکیه و سعودی در حمله به سوریه، موج فراخوانی مجموعه‌های مسلح در داخل سوریه در کنار پمپاژ گسترده انواع و اقسام سلاح و ادوات نظامی از طریق ترکیه به سوریه و تجهیز ارتشی جدید از مجموعه‌های مسلح ضد نظام در اردن از سوی عربستان سعودی و فعل و انفعالات نظامی گروه‌ها و مجموعه‌های مخالف حزب‌الله در لبنان همه و همه نشان می‌دهد که بر خلاف آنچه که اوباما می‌گوید نه جنگی محدود بلکه جنگی بزرگ در راه است تا ضمن یکسره کردن تکلیف نظام سوریه تغییرات اساسی در منطقه خاورمیانه ایجاد شود که دنباله همان نظریه خاورمیانه جدید است، خاورمیانه‌ای که نیروهای مقاومت در آن جایی ندارند و دکترین آمریکا مبنی بر حفظ امنیت اسرائیل به کرسی می‌نشیند.

تغییر ساختار منطقه خاورمیانه در واقع هدف اصلی و نهایی آمریکایی ها از چند سال پیش بوده است. اخیرا ژنرال وسلی کلارک فرمانده سابق ناتو در یک برنامه تلویزیونی گفته بود که که حدود 10 روز پس از حوادث 11 سپتامبر 2001 به پنتاگون رفته و با یک ژنرال امریکایی درباره افغانستان و عراق صحبت نموده است. بخشی از صحبت های رد و بدل شده بین این دو نفر به این شرح بوده است «به این شخص گفتم آیا همچنان تصمیم ما برای حمله به عراق به قوت خود باقی است؟ او گفت حتی بدتر از این! سپس در دفترش خم شد و یادداشتی را برداشت و گفت: من همین الان این یادداشت را از دفتر وزیر دفاع در طبقه بالا دریافت کردم. سپس گفت این یاداشت چگونگی اشغال هفت کشور را طی پنج سال تشریح کرده است. ما با اشغال عراق آغاز می کنیم تا نوبت به سوریه، لبنان، لیبی، سومالی، سودان و ایران برسد.»

در واقع به نظر می رسد ادعای توسل دولت سوریه به حمله شیمیایی نیز چندان مبتنی بر منطق نباشد؛ چرا که این ادعا در حالی صورت گرفته که بازرسان سازمان ملل به درخواست دولت سوریه به دمشق سفر کرده بودند تا درباره یک حمله شیمیایی دیگر که چند ماه پیش در منطقه خان‌العسل صورت گرفته بود، تحقیق کنند.

دولت سوریه به شدت ادعای استفاده از سلاح شیمیایی را رد می‌کند و می‌گوید در شرایطی که پیروزی‌های نظامی به دست آورده و بازرسان سازمان ملل در سوریه به سر می‌برده‌اند، نیروهای دولتی دلیلی برای استفاده از تسلیحات شیمیایی نداشته‌اند.

اما به نظر می رسد تصمیم دولت آمریکا برای حمله به سوریه جدی می باشد. رئیس‌جمهور آمریکا چند روز پیش در سخنرانی کاخ سفید اعلام کرد اگرچه می‌تواند بدون مجوز کنگره به سوریه حمله کند اما تصمیم دارد برای اقدام نظامی در سوریه از کنگره اجازه بگیرد. این اظهارات رئیس جمهور آمریکا در حالی مطرح شد که رأی کمیته حقیقت‌یاب سازمان ملل درباره استفاده از سلاح‌های شیمیایی در سوریه هنوز اعلام نشده است.
 
حسنین هیکل درباره اهداف آمریکا از بهانه و دستاویز قرار دادن حمله شیمیایی می گوید: «تاکنون بیش از صدهزار نفر در سوریه که بیشتر آنها از غیرنظامیان هستند کشته شده‌اند پس چرا تا پیش از آن این عاطفه شیطانی حرکتی نکرد؟.» و یا اینکه چرا دولت آمریکا آن زمان که رژیم صدام حسین علیه مردم مظلوم ایران، ملت عراق و کردها از سلاح های شیمیایی استفاده می نمود در پی یکسره نمودن کار صدام حسین بر نیامد اما پس از چند سال و با ادعاهایی دروغین به صدام حمله نمود و وی را سرنگون نمود.

در واقع به نظر می رسد جواب این سوال، جواب از قصد حقیقی برای تجاوزی بزرگ نهفته است که کل منطقه را هدف گرفته است.
 
کلمات کلیدی : سوریه + جنگ
 
۱۳۹۲-۰۶-۱۶ ۱۰:۳۹:۱۶
یک حقیقت سیاه وجود دارد، یک طرف ماجرا‌ از سلاح شیمیای استفاده کرده و ۱۵۰۰ نفر زن و کودک را به بد‌ترین شکل ممکن از بین برده، ولی همه دارند می‌گویند کی‌ بود کی‌ بود من نبودام، به نظر می‌رسد همه دنیا باید دنبال این باشد که تعیین کنند واقعا چه کسی‌ این سلاح را بکار برده نه اینکه همش بگویند آمریکا می‌خواهد چه کند. پوتین همش می‌گوید مخالف حمله به سوریه است ولی هرگز مدارکی ارائه نمیدهد که چه کسی‌ این کار را کرده فقط می‌گوید چه دلیلی دارد که سوریه این کار را کرده باشد؟! (1621619) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۶-۱۶ ۱۲:۱۱:۴۱
پیشاپیش پیروزی اسد رو در جنگ تبریک میگم... (1621945) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۶-۱۶ ۱۲:۵۱:۴۵
متاسفانه شما خیلی خوش قلب ولی در عین حال ساده هستید. موافقم باید مشخص شود که چه کسانی سلاح شیمیایی به کار برده اند و با آنها برخورد شود. اما مشکل اینجاست که فعلا سلاح شیمیایی شده بهانه برا آغاز کردن جنگی که صدها برابر بیشتر قربانی خواهد داشت. (1622079) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۶-۱۶ ۱۲:۵۶:۴۴
بله حقیقت سیاه است وکسی منکر آن نیست اما اصرار آمریکا برای حمله به سوریه قبل از مشخص شدن عامل اصلی جای سوال دارد قدر مسلم حمله آمریکا به سوریه باعث کشارهایی به مراتب بدتر از بمب شیمیایی اخیر خواهد بود وچه بسا در طی این حمله بمب های شیمیایی دیگری هم بر سر مردم سوریه فرود بیاید ویا حتی بر سر مردم ترکیه وقطر وعربستان که آمریکا آنها را هم به اسد ویا حتی ایران نسبت دهد ! وبه این وسیله دامنه جنگ را به خاک ما هم بکشد ! واگر بپذیریم هدف آمریکا همان است که در متن بالا ذکر شده از آن جا که برای اجرای طرح خود نیازمند بهانه بوده پس می تواند این حمله کار عوامل او باشد ! و این عوامل هم می توانند گروه های مسلح مخالف یا دست هایی پنهان در ارتش سوریه باشند که گزک را به دست او داده اند! پس لازم است با درایت تمام جلوی این فتنه بزرگ توسط کشورهای مخالف حمله آمریکا به سوریه گرفته شود . (1622093) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۶-۱۶ ۱۳:۱۵:۳۰
آمریکا و مزدورانش بدانند حمله به سوریه قطعا نابودی رژیم غاصب اسرائیل را در پی خواهد داشت. (1622149) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۶-۱۶ ۱۶:۰۵:۰۶
فقط شعار بلدیم
قبل از حمله به عراق و افغانستان هم از این حرف ها کلی شنیده بودیم (1622706) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۶-۱۶ ۱۳:۱۸:۲۴
وزیر خارجه آمریکا اعلام می‌دارد که بشار اسد از خط قرمز آمریکا نگذشته بلکه از خط قرمز انسانیت عبور کرده است به او می‌گویم انسانیت در تجهیز صدام و کشتار ملت عراق و به شهادت رساندن بیش از 120 هزار ایرانی کجا بود؟ انسانیت در قتل‌عام مردم غزه، لبنان، افغانستان و در تجهیز تکفیری‌ها و سلفی‌های بی‌دین فاقد انسانیت توسط چه خوک‌صفت‌هایی صورت گرفت و می‌گیرد؟ اتفاقا وقتی ملت و دولت سوریه از خود دفاع می‌کند و تروریست‌های حامی شما را به درک واصل می‌کنند انسانیت معنی و مفهوم پیدا می‌کند. (1622161) (alef-13)
 
اون بچه ها آدم نبودن؟
۱۳۹۲-۰۶-۱۶ ۱۵:۲۶:۳۱
من با نظرتان کاملا موافقم چون همین هواپیمای ایرانی مسافری رو زدن و نه تنها غیر انسانی نبود شایسته جایزه هم بود

آمریکا خیلی کثیفه! (1622566) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۶-۱۶ ۱۶:۱۱:۵۶
این سوالات را باید یک خبرنگار ایرانی در نشست سران 20 کشور یزرگ اقتصادی از اوباما وکامرون می پرسیدتا رجز نخوانند ومارا محکوم نکنند ! اما نمی دانم چرا ما حتی در کشور دوست وهمسایه روسیه هم جایی برای بیان نظراتمان نداریم !!!! (1622737) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۶-۱۶ ۱۳:۴۰:۰۶
وقتی ارتش در میدان پیروز است وهمان روز نمایندگان سازمان ملل بخواهند وارد سوریه شوند پس چه دلیلی دارد سلاح شیمیایی استفاده کند ؟که خود دولت خودش را محکوم نماید ؟؟؟؟مسلما این وسط مردم بیگناه کشته شدند وحتما باید عاملش مشخص ومجازات شود اما ایا این مساله به امریکا این مجوز را می دهد که حمله کند؟؟دوسال نیم است بیش از صد هزار نفر بیگناه کشته شدند مساجد تخریب شدند کلیساهای چند هزار ساله غارت شدند قبر صحابی پیامبر نبش قبر شد...ایا امریکا حالش به دل این مردم سوخته ؟؟/من واقعا تعجب میکنم چرا ما از تاریخ عبرت نمی گیریم کی امریکا و غرب بخاطر دموکراسی وارد این منطقه شدند که این دومین بارش باشد؟؟متاسفانه این مخالفین ومعارضین هم نمی فهمند که امریکا خیلی راحت به همپیمانانش پشت میکند ومیخواهد همه همدیگر را بکشند تا محور مقاومت ضعیف شود وکسی فکر مقابله با اسراییل رانکند وتنها هدفش مصالح خود واسراییل است (1622229) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۶-۱۶ ۱۳:۵۴:۱۵
آمریکا باید اثبات کند سوریه استفاده کرده نه اینها....در ضمن به آمریکا چه ربطی دارد که در مسائل داخلی یک کشور دخالت کند؟ آمریکا خود تروریست بالذات است، جنایاتی که در ویتنام، ژاپن، افغانستان، و عراق کرده اند نشان از پست بودن حکومت ایالات متحده آمریکا و هم پیمانانش دارد. (1622272) (alef-13)
 
دلی خون
۱۳۹۲-۰۶-۱۶ ۱۴:۰۲:۳۶
هدف امریکا فراتر از سوریه است ساده نگر نباشیم. (1622300) (alef-13)
 
a
۱۳۹۲-۰۶-۱۶ ۱۵:۵۷:۱۵
دوست عزیز
اصلا این درگیری ربطی به سلاح شیمیایی ندارد، ربطی به دموکراسی هم ندارد.
درگیری سر اسرائیل است.
دوستان و دشمنان اسرائیل در یک نقطه ای به نام سوریه با هم درگیر هستند. البته یک عده ای پیاده نظام هستند که شاید خودشان هم ندانند برای چه می جنگند ولی پشت صحنه جنگ همین است که گفتم. (1622682) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۶-۱۶ ۱۷:۰۶:۱۳
چه کسی امریکا را به جرم کشتن51000 نفر از مردم مناطق قبایلی پاکستانبا پهبادهای جنگی محاکمه می کند لابد چون اوباماست محق است مردم را بکشد (1622901) (alef-10)
 
محمد
۱۳۹۲-۰۶-۱۶ ۱۷:۳۲:۳۶
برادر اینکه اگر آمریکا حمله گسترده بکند ، چون با چند کشور دیگه مثل فرانسه و ترکیه و .... حمله میکند قطعا آمریکا خیلی زود مانند عراق دمشق رو فتح میکنه پس واقع نگر باشیم و ازم است سیاستمداران از هر گونه حرکتی که بهانه ایجاد کنه برای آمریکا بپرهیزند مانند جنگ ۲۰۰۲عراق ، البته از موضع گیری های مسئولین همین برمیآید ، دوستان این موضع منو به حساب طرفداری از آمریکا نگذارند بلکه واقعیتی است ، وگرنه هیچ کسی شکی در نیت منفعت طلبانه آمریکا در منطقه ندارد (1623000) (alef-10)
 
علی
۱۳۹۲-۰۶-۱۶ ۱۷:۵۰:۲۳
مسلما طرفی که با بهانه حمله شیمیایی شروع کننده جنگ است باید ادعای خود را اثبات کند و مدرک ارائه دهد، نه کسی که گفته اگر جنگ شروع شود ما به فلان طرف کمک میکنیم.
شاید جنگ شروع شد و بعد از وقوع فاجعه معلوم شود که حمله شیمیایی کار دولت نبوده.
اگر آمریکا غرض ومرض نداشت باید تهدیداتش رو بعد از مسلم شدن حمله شیمیایی دولت سوریه انجام میداد. (1623051) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۶-۱۶ ۱۹:۱۳:۵۴
جالب است!! پوتين مخالف حمله به سوريه است ولي هرگز مدركي ارائه نمي دهد!!

برادر من.. كسي كه مي خواهد به يك كشور حمله كند بايد دليل و مدرك كافي و مستند داشته باشد.. نه كشوري كه مخالف اين حمله است.. آنها كه ادعا كرده اند سوريه چنين و چنان كرده بايد مدركش را بياورند.. (1623258) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۶-۱۶ ۱۰:۴۳:۴۴
خوب معلوم است که انها شیطان هستند ما باید عاقل باشیم تا در دام نیفتیم ما باید بعد از اتفاقات اولیه سوریه امروز را پیش بینی میکردیم حتی با تشویق اسد به کناره گیری ودیگر گزینه هایی که به امروز نرسد (1621636) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۶-۱۶ ۱۳:۱۷:۵۵
آمریکا چه به سوریه حمله بکند یا نکند در هر دو حال ایران و مقاومت پیروز میدان هستند. این وضعیت برای آمریکایی‌ها اوج ذلت و خواری است چرا که هم برخورد با مقاومت برای آمریکا هزینه سنگینی دارد و هم تحمل و کنار آمدن با آن. (1622159) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۶-۱۶ ۱۳:۱۸:۴۹
به فرض حمله آمریکا اگر سوریه پاسخ هر موشک آمریکا را به تمام نقاط رژیم اشغالگر قدس بدهد قطعا آمریکا تسلیم عزم و اراده سوریه خواهد شد و این بهترین خدمت سوریه به اسلام و مسلمین به ویژه کشورهای خاورمیانه است. (1622165) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۶-۱۸ ۰۷:۳۸:۱۷
مساله کنار گیری اسد نیست مساله محور مقاومت است ..موقع جنگ امریکا علیه عراق کولن پاول وزیر امور خارجه امریکا با کمال وقاحت پیش شرطهای برای بشار اسد اورد که دست ازحمایت حزب الله ومقاومت فلسطین ومقاومت عراقی ضد امریکا بردارد وبشار اسد (با تمام اشتباهات حکومتی وفساد داخل کشورش)ارزشهایش را فراموش نکرد ومقابله کردوحالا دارد تاوان پس میدهد.کناره گیری یعنی تسلیم در برابر امریکا مثل تمام این حکام مزدور عرب ..اصلا اسد بد وحشی و ادم کش ،تا قبل از دوسال چرا مردمش را نکشت؟؟ایا با همه ی بدیش بهترازاین تکفیریهای وحشی نیست که با نام اسلام فتوای جهاد نکاح و نکاح با محارم وراحت سر میبرند وزنده زنده میسوزانند و حتی به طفل صغیر و زن ومرد رحم نمیکنندآیا اینها باید جانشین اسد شوند؟؟؟به قول یک نفر ازمردم سوریه یکی را غیر از اسد بیاورید که مخالف امریکا واسراییل باشد وتسلیم اینها نشود ماهم قبول میکنیم ولی عزت وشرف خودمان رانمیفروشیم واین مساله بها دارد (1628021) (alef-15)
 
۱۳۹۲-۰۶-۱۶ ۱۰:۴۴:۴۹
اوباما اهداف خودش یا کشورش را اینطوری بیان کرد سرکوب کشورهای سرکش و مستقل و نشان دادن چهره ابرقدرتی امریکا به جهانیان و حمایت از کشورهای دوست ولی انشائ الله کور خوانده و شکستی سنگین نصیبش خواهد شد اگر 600 هزار نیروی مردمی سوریه هر چند موشک ارپی جی داشته باشند امریکا و سلفی ها غلطی نخواهند کرد و بازنده اصلی غرب و امریکا خواهد بود (1621639) (alef-13)
 
ن
۱۳۹۲-۰۶-۱۶ ۱۰:۵۴:۱۳
حکایت امریکا حکایت همان لات بی سر و پایی است که سر کوچه ایستاده و هر کسی جلویش خم نمی شود به یک بهانه ای باید با او درگیر شود؛ مثلا می گوید چرا اینطوری نگاه می کنی؟ یا مثلا چرا امروز لباس قرمز پوشیدی منظورت چی بود؟ و از این دست بهانه ها که ظرف یکی دو ثانیه جور می شود!
قضیه بمب شیمیایی هم همان نگاه کردن و یا لباس قرمز پوشیدن همان آدم با شرفی است که جلوی قلدر خم نشد و حالا باید دو سه تا چک بخورد!
خم نشدن جلوی قلدر محله، هزینه دارد ولی شرافت خم نشدن جلوی دیگری به دو سه تا چک خوردن می ارزد. (1621664) (alef-13)
 
fered
۱۳۹۲-۰۶-۱۶ ۱۰:۵۸:۴۴
بنظر من اصل قضیه اضمحلال تمام ارنشهای منطقه است ارتش ایران توسط ارتش عراق مضمحل شد -ارتش عراق توسط امریکا مضمحل شد- ارتش لیبی توسط ناتو مضمحل شد- ارتش سوریه هم مضمحل میشود میماند ارتش مصر و ترکیه والا مردم منطقه انقدر باه بجنگند که ریقشان دراید چه ضرری برای گردن کلفتها دارند (1621681) (alef-13)
 
سید
۱۳۹۲-۰۶-۱۶ ۱۱:۰۵:۲۱
خط قرمز برای آمریکا در مورد کشتار به تعداد کشته ها مربوط نمی شود بلکه نوع سلاح برای کشتار خط قرمز دارد.!به دو دلیل اول اینکه سلاح باید گران قیمت وتولید کارخانجات وصنایع خودش باشد تا برایش درآمد زایی نماید دوم در مقابل سلح شیمیایی و اتمی احتمالا نقاط ضعفی وجود دارد که قادر به پوشش آن در حال حاضر نیستندو یاحداقل برایشان گران تمام میشود. (1621701) (alef-13)
 
بهلول
۱۳۹۲-۰۶-۱۶ ۱۱:۳۳:۴۶
خب فرض بفرمایید این کشورها گرفته شد؟ بعدش چه میشود؟
الان مگر سالها نیست که امریکا بر کشورهای امارات، عربستان، قطر و ... تسلط دارد؟
آیا کشته های مردم این کشورها و غارت اموال و منابع انها بیشتر است یا دیگر کشورهایی که به اضطلاح مقاومت کرده اند؟همان هزینه ها را به شکل دیگری از بیت المال مردمشان هدر رفته و اضافه بر کشته های بیشماری هم داده اند.
مضافا اینکه هیچ سودی هم نه برای اسلام نه برای دین خدا داشته!!! اگر داشته شما بفرمایید. تازه غرب و بعضا شرق نقشه ایجاد تفرقه بین مسلمانان را هم پیاده سازی کرده و دین اسلام را تکه پاره به احزاب و گروههایی کرده که به جان هم افتاده اند و سرمایه خدادادی برای رفاه مسلمین را برای کشتار مسلمین هزینه میکنند. دیگر از این بدتر چه؟!! آیا وقت آن نرسیده که نگاهی باز تر به منافع دنیوی و اخروی این استقامت به ظاهر حق ولی بر ضد منافع دنیوی و اخروی شاید خداناپسندانه و فقط بازیچه برای مهره دشمن شدن داد!؟؟؟ (1621803) (alef-13)
 
وحید
۱۳۹۲-۰۶-۱۶ ۱۹:۴۳:۵۵
پس از تسلط آمریکا بر این کشورها غارت های خودش را شروع می کند. ضمنا فکر می کنید همین الان عربستان و قطر توسط آمریکا غارت نشده است؟ (1623307) (alef-10)
 
1360
۱۳۹۲-۰۶-۱۶ ۱۱:۴۷:۴۱
تا حالا هيچ سندي مبني بر دخالت اسراييل بيرون نيومده بشار براي اسراييل بهترست تا مخالفانش علت ادامه جنگ تا به حال هم همين بوده و تحليل رفتن دو جناح در منطقه مثل جنگ ايران و عراق كه استراژي امركا عدم پيروزي 2 طرف بود
بعد از بين اين دو يك حكومت سكولار بيرون امدن ساده است
دستگاه ديپلماسي ايران بايد هوشيار باشد تا سرنوشت سوريه به ايران وصل نشود تا اينجا ايران بسيار كمك كرده ولي بيش از اين صلاح نيست (1621845) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۶-۱۶ ۱۳:۱۵:۳۱
مثل کاری که در مصر کرد بدون کمترین هزینه ویا بد نام کردن خود در بین سردمداران عرب منطقه !! مردم را به نام دین به جان مبارک انداخت وقتی مبارک رفت با کمک ارتش مصر حکومت اخوان را از میان برداشت بدون آنکه خود را میان مردم مصر بدنام کرده باشد ! وحالا هم زمینه برای برکناری اسد فراهم است وهمه بر طبل جنگ می کوبند یعنی همان که آمریکا می خواهد ! (1622150) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۶-۱۶ ۱۳:۵۵:۴۹
این نگاه سکولار شما قابل قبول نیست. (1622276) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۶-۱۶ ۱۲:۳۶:۱۷
چیزی که واضحه امریکا و غرب با کمک تسلیحاتی سنگین به مخالفان بشار، عاملان اصلی جنایات حاکم بر سوریه هستند. بنده علاقه مندم بدانم جنابان عالی اولاند، اوباما و کامرون زمانی که مردم معترض کشورشان از طریق مثلا روسیه مسلح به توپ و تانک شده اند چه عکس العملی از خود بروز می دهند؟ آیا جز این است که همه را از دم تیغ میگذرانند؟ چه تعداد آنها 1000 نفر باشد چه صدها هزار نفر؟

اما بحث سلاح شیمیایی، فرض کنیم هر چه امریکا می گوید درست باشد، آنچه که برای بنده غیر قابل درک است برآیند حمله احتمالی امریکا به سوریه است؟ حمله امریکا به هرکلی اعم از حمیه کوچک و یا گسترده، چه کمکی به بهبود وضعیت حقوق بشر در سوریه میکند؟ فقط به بهانه تنبیه دولت حاکم، آیا کافی است که رنج بر رنجهای فعلی مردم سوریه بیفزاییم؟ بنده هر چه فکر میکنم هیچ اتفاق مثبتی پیامد این حمله نخواهد بود، حتی برای خود امریکا هم به نظر آب و نانی نخواهد داشت. (1622029) (alef-13)
 
پارسی
۱۳۹۲-۰۶-۱۶ ۱۲:۴۳:۴۳
در اینکه امریکا در منطقه به فکر منافع خود می باشد شکی نیست.
روسیه هم به دنبال منافع خودش است......اما چرا همان موقع که مردم سوریه خواستار تغییرات در اداره کشورشان بودند اسد گوش شنوایی نداشت .معمولا قدرتهای بزرگ موقعی طمع تجاوز به سرشان می زند که ملت و حکومتی از هم جدا باشد. به نظر من اسد با کنار رفتن و تن به خواست ملتش دادن می تواند جلوی این فاجعه رو بگیره (1622054) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۶-۱۷ ۰۵:۵۷:۲۳
به نظر شما اگر اسد كنار مي رفت، با اين طمعي كه مستكبرين به سوريه دوخته اند و حمايت اعراب از سلفي ها در سوريه، وضعش امروز از مصر بهتر مي بود؟؟ (1623946) (alef-10)
 
مرتضی
۱۳۹۲-۰۶-۱۶ ۱۳:۰۷:۰۳
دوستان من به این مطالب که نوشته شده کاری ندارم
فقط نکته جالب اینجاست که هیچ توجه کردین که اسرائیل یه چند روزیه بدجوری خفقون گرفته؟
به نظر من خود اسرائیلیها فهمیدن که پای چراغ بدجور تاریکه و این علامت بسیار خوبی است. (1622127) (alef-13)
 
حسن
۱۳۹۲-۰۶-۱۶ ۱۴:۰۷:۳۵
اين موضوع نشان ميدهد تمامي كشورهايي كه نقطه اتكايشان به جاي مردم ،كشورهاي خارجي ديگر است عاقبت خوبي نخواهند داشت و رمز ايجاد اتحاد و حمايت ملي از حكومتها ايجاد آزادي و رعايت حقوق شهروندي و يكسان براي تمامي انديشه ها نژادها و فرقه ها مي باشد (1622312) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۶-۱۶ ۱۶:۰۱:۳۹
حسنین هیکل: جنگ بزرگ در راه است
کد خبر: ۱۶۱۳۸۵۱۳ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۶:۱۹
همه مقامات آمریکایی می‌گویند که تجاوز نظامی به سوریه، حمله‌ای محدود به منظور ادب کردن سوریه است اما روند تحولات نشان می‌دهد که اهداف آمریکا به مراتب بزرگتر از آن چیزی است که تاکنون رسانه‌ای شده است.

اوباما در اقدامی عجیب و تحت عنوان کهنه شده‌ای به نام "تصمیم گیری استراتژیک در سایه حاکمیت دموکراسی در آمریکا" حمله نظامی را به تاخیر انداخت تا کنگره نیز در این اراده جنگی با باراک حسین اوباما همراه شود.

اما نقل و انتقال‌های نظامی ناوگان‌های آمریکا، آرایش نظامی رژیم صهیونیستی، آماده باش و دخالت قطعی ترکیه و سعودی در حمله به سوریه، موج فراخوانی مجموعه‌های مسلح در داخل سوریه در کنار پمپاژ گسترده انواع و اقسام سلاح و ادوات نظامی از طریق ترکیه به سوریه و تجهیز ارتشی جدید از مجموعه‌های مسلح ضد نظام در اردن از سوی سعودی و فعل و انفعالات نظامی گروه‌ها و مجموعه‌های مخالف حزب‌الله در لبنان همه و همه نشان می‌دهد که بر خلاف آنچه که اوباما می‌گوید نه جنگی محدود بلکه جنگی بزرگ در راه است تا ضمن یکسره کردن تکلیف نظام سوریه تغییرات اساسی در منطقه خاورمیانه ایجاد شود که دنباله همان نظریه خاورمیانه جدید است، خاورمیانه‌ای که نیروهای مقاومت در آن جایی ندارند و دکترین آمریکا مبنی بر حفظ امنیت اسرائیل به کرسی می‌نشیند. اگرچه ممکن است واکنش‌های غیر منتظره نظامی نیروهای سوریه و نیروهای هم پیمان او در منطقه این نظریه را همچون تلاش‌های سال 2006 در جنگ سی و سه روزه بر هم بزند اما دولت آمریکا با همین هدف و دکترین برنامه نظامی خود در حمله و تجاوز نظامی به سوریه تنظیم خواهد کرد.

محمد حسنین هیکل، چهره سرشناس مصری در همین خصوص مطلبی نوشته است که بسیار قابل توجه است.

وی با اشاره به جنجال آمریکایی در‌خصوص استفاده از سلاح شیمیایی در سوریه می‌نویسد: تاکنون بیش از صدهزار نفر در سوریه که بیشتر آنها از غیرنظامیان هستند کشته شده‌اند پس چرا تا پیش از آن این عاطفه شیطانی حرکتی نکرد؟ در جواب این سوال، جواب از قصد حقیقی برای تجاوزی بزرگ نهفته است که کل منطقه را هدف گرفته است.

حسنین هیکل سپس با تشریح پیروزی‌های ارتش سوریه در مناطق دیگر سوریه به عملیات نظامی سپر پایتخت که توسط ارتش سوریه به شکل کاملا مخفی طراحی و با موفقیت در دمشق آغاز شد، اشاره می‌کند و سپس به سناریوی به کارگیری سلاح شیمایی در اطراف دمشق می پردازد و می‌نویسد: نیروهای بندر بن سلطان (رئیس تشکیلات امنیتی سعودی) و عروسک‌های آمریکا در حال فروپاشی بودند، پس می‌بایستی شاهد این سناریو می‌بودیم: بمباران شیمیایی که قربانیان آن کودکان و زنان بودند و متهم اصلی نظام در موضع قدرتی است که جز با به کارگیری این سناریو هیچ چیزی او را به کنج نمی‌برد پس طبل‌های جنگ با هدف ادب کردن نظام سوریه به صدا درآمد اما حق این است که تجاوز نظامی مورد نظر برای دگرگونی موازنه‌ها برای بازگرداندن توازنی است که نتیجه آن زنده کردن ژنو 2 است، اما هدف از همه آنها حزب‌الله (مقاومت) است.

حسنین هیکل سپس تاکید می کند که وقوع جنگ حتمی است گرچه زمان دقیق آن معلوم نیست که آن را امری طبیعی می‌داند و در همین رابطه ادامه می‌دهد: (از سوی آمریکا) به محور مقاومت نمی‌توان اعلام کرد که چه زمانی جنگ آغاز می‌شود زیرا محور مقاومت قوی است، بسیار هم قوی است، به گونه‌ای که جنگ علیه مقاومت نیازمند پیش دستی، نیرنگ، بسیج همه ارتش‌ها، ریختن آتش سنگین و از همه آنها مهمتر پیش روی مجموعه‌های مسلح (داخل سوریه) به شکل زمینی است که به نیابت از ارتش‌های آمریکا و غرب می‌جنگند چه آن که آنها (آمریکا و غرب) به خوبی معنای سخن (قاسم) سلیمانی را فهمیده‌اند که هر سرباز آمریکایی را دعوت کرده که به همراه خود تابوتشان را نیز بیاورند.

از نظر حسنین هیکل نیروهای متجاوز نیاز به وقت دارند تا آرایش نظامی و تهاجمی خود را شکل دهند؛ از سویی دیگر اداره کنندگان جنگ نیاز به تغییر افکار عمومی دارند که از قضا در تصمیمات آنها هیچگونه نقشی هم ندارد بلکه نقطه استراتژیک برای آنها تمرکز نیروها به شکل دقیق و صحیح است.

هیکل می‌نویسد: در این هنگام ساعت صفر آغاز می‌شود، حمله بزرگ با شلیک و سقوط صدها موشک دوربرد بر فرودگاه‌ها، پایگاه‌ها و پادگان‌ها، زاغه مهمات و انبارهای سلاح‌های استراتژیک ارتش سوریه آغاز می‌شود و بعید نیست شخص رئیس جمهور سوریه بشار الاسد نیز هدف قرار بگیرد. این هجوم هماهنگ با پیش روی چهل هزار نیروی مسلح از اردن است که به خوبی توسط نیروهای آمریکایی آموزش دیده‌اند تا از راه درعا به سوی دمشق پیشروی کنند و همین وضعیت از ترکیه به سوی حلب، ادلب و چه بسا لاذقیه تا کوه‌های علویون صورت می‌گیرد.

حسنین هیکل سپس نگاه خود را متوجه تحولات داخلی لبنان می‌کند و می‌نویسد: در لبنان حدود هزار جنگجو در عرسال (شرق لبنان در مرزهای مشترک با سوریه) و پنح هزار نفر در اردوگاه عین الحلوه و دیگر اردوگاه‌های فلسطینی تدارک دیده شده‌اند(تا هم زمان وارد معرکه شوند) و البته نباید در این قدکشی نظامی آمریکایی فرزند نامشروع یعنی اسرائیل را از یاد ببریم که بار دیگر با تجربه زخم‌های جنگ (سی و سه روزه) 2006 وارد می‌شود اما این بار با امید به اجرای آرزوی تاریخی در کنار کمک و حمایت همه جانبه غرب و مجموعه‌های مسلح تکفیری وارد کارزار می‌شود و از همین رو است که می‌توانیم نبرد در پیش رو را معرکه احزاب (جنگ احزاب) بنامیم؛ اگر درست باشد که بگوییم دولت‌ها امروز همان احزاب هستند.

حسنین هیکل در پایان می‌نویسد: من هرگز از احتمالات و سناریوها سخن نمی‌گویم بلکه همچنان که گفتم فقط یک سناریو(در تجاوز نظامی آمریکا به سوریه) وجود دارد و هرگز نه جنگ محدود است و نه گسترده بلکه جنگی است که با یک موشک آغاز و به کمتر از تغییر خاورمیانه پایان نمی‌یابد؛ اگر نگوییم که کل نظام جهانی را دگرگون می‌کند.
منبع: خبرگزاری ایسنا
برچسب ها: حسنین هیکل ، سوریه ، جنگ (1622692) (alef-10)
 
فرامرزی
۱۳۹۲-۰۶-۱۶ ۱۶:۵۲:۰۹
من نمی دانم که چی باعث ماجرای سوریه شد ولی شاید اگه اسد کمی با اپوزیسیون قانونی وشناخته شده کنار می آمد واز مشت آهنین استفاده نمی کرد اینطوری نمی شد.الان اسرائیل خیالش از همیشه راحتتره چون دورتادورش همه به جان هم افتادن وخطرناک ترین دشمنانش مشغول درگیری هستند وامیدی هم به آرامش وصلح نیست .الان اسرائیل وآمریکا دنبال این هستند که ایران را هم وارد یک جنگ دیگرکنند باید مراقب بود واحساسی عمل نکرد .نباید دشمن زمان ومکان درگیری را به ما تحمیل کند. (1622849) (alef-10)
 
آریو برزن
۱۳۹۲-۰۶-۱۶ ۱۶:۵۳:۰۶
باسلام.

طرح حمله غرب و ارتجاع عرب به سوریه سال ۲۰۰۶ ریخته شده و چیز تازه ای نیست و به استفاده از سلاحهای شیمیایی نیز مربوط نمیشود. این که آمریکا و چند کشور دیگر سعی میکنند که دولت سوریه را مسئول این جنایت قرار دهند نیز مورد قبول افکار عمومی حهان نیست. آمریکا و هم پیمانانش هم این را می دانند. امروز منابع اطلاع رسانی دیگری نیز هست که اکثر مردم به این منابع رجوع میکنند.مردم دیگر مثل سابق به این راحتی گول نمیخورند. (1622853) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۶-۱۶ ۲۱:۲۷:۰۹
با حمله آمریکا، اسد وحزب الله ضعیف میشن طوری که دیگه از طرف ایران قابل سرمایه گذاری مجدد نیستن و به عبارت دیگه با حمله آمریکا اول دلار میشه بالا وبغدش دوباره میاد پایین واین برای ایرانی جماعت خیلی هم بد نیست (1623454) (alef-10)
 
مخالف و موافق جنگ
۱۳۹۲-۰۶-۱۷ ۰۲:۱۸:۰۳
آمریکا کاری رو که باید انجام بده رو انجام میده درواقع کشور های غربی و پیشرفته هر کاری برای افزایش سطح رفاه جامعشون انجام میدن قطعا جنگ با سوریه برای آمریکا گرون تمام خواهد شد ولی منافعش بیشتر از ضررش هست با فرض بر اینکه آمریکا توانست رژیم اسد رو عوض کنه و دست نشانده ی خود رو بیاره اون موقع کار ایران سختر میشه چرا که طرح خاورمیانه ی جدید آمریکا عملی میشه و از همه مهمتر ایران واقعا در انزوا خواهد رفت (1623891) (alef-10)
 
محمد کیان طیبی راد
۱۳۹۲-۰۶-۱۷ ۰۲:۲۴:۵۴
نفت اگر در ثریا هم باشد مردانی از امریکا با کمک های بشر دوستانه به ان دست خواهند یافت (1623898) (alef-10)
 
علی
۱۳۹۲-۰۶-۱۷ ۰۷:۲۶:۲۷
بابا باید کاری کرد مردم سوریه از هر دو طرف بشتر از این کشته نشود و
کشور سوریه بیشتر از این شخم زده نشود (1623968) (alef-10)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.