نظر منتشر شده
۶۵
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 230607
سهم هر خانوار حداکثر 1 شغل
بخش تعاملی الف - وحید محبی
اشاره: مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های بینندگان الف است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. بینندگان الف می توانند با ارسال یادداشت خود، مطلب ذیل را تایید یا نقد کنند.
تاریخ انتشار : يکشنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۳ ساعت ۰۸:۲۳
۱-در اثبات برتری مزایای شغل و کار دولتی در برابر شغل و کار خصوصی همرده همین بس که هیچ کارمند دولتی حاضر به ترک شغل دولتی خود و ورود به بخش خصوصی همرده حتی با حقوق بیشتر نیست و به این مسئله نمی پردازیم و نپردازید که مردود است. به طور مثال از کارمندان خصوصی شده بپرسید زمان دولتی بهتر بود یا الان مثل مخابرات و ...

۲-خوشبختانه با افزایش تحصیلات دانشگاهی در مقطع لیسانس و ارشد و انشالله در مقطع دکتری، نامزدهای صاحب صلاحیت تصدی شغلهای دولتی افزایش یافته است.

۳-خروج متصدیان فعلی شغلهای دولتی از پست مورد تصدی عملا ثلمه ای به کشور وارد نمی کند و نگرانی در برندارد. اکثر نخبگان واقعی یا رانتی هم با قانون بنیاد نخبگان براحتی شاغل دولتی میشوند و از بدو استخدام گروه بالاتر و مزایای بالاتر میگیرند. البته نخبگان واقعی اصلا نمیتوانند با سیستم اداری کار کنند و از کشور خارج میشوند.

۴- اقتصاد ما دولتی است و کشور دارد با انبوه جوانان بیکار مواجه میشود. شغلهای بخش خصوصی بسیار کم است و با حقوق بسیار پایین، دولت حقوق و بودجه کشور را اول صرف حقوق مزایای کارمندان خود میکند اگر چیزی باقی ماند پروژه ای برای بخش خصوصی تعریف میکند که پولش را هم تازه نمی دهد.

۵- با توزیع غیر عادلانه و اسلامی اشتغال دولتی در سطح خانوارها مواجهیم. با خانوارهایی مواجهیم که حتی یک شغل دولتی در حد آبدارچی و نظافتچی ندارند همزمان خانواده هایی که از والدین تا فرزندان که کل فک و فامیل کارمند دولتند.

۶- باید به صراحت بگویم تبعیض قرون وسطایی بین رفاه کارمندان بخش دولتی و بخش خصوصی همرده شغلی، در مزایا، آرامش، اطمینان شغلی، آموزشها دوره ای، بیمه، درمان، عیدی، مرخصی زایمان، احترام و .... وجود دارد.

۷- تفاوت کارمند دولتی و خصوصی این است که کارمند دولتی حقوق خود را از جیب مردم یعنی نفت و مالیات میگیرد و عملا مانند بخش خصوصی نیست که بر اساس فروش خدمات درآمد کسب کند.
یعنی بودجه بندی هر سازمان دولتی اینطور است که تعداد کارمندان را ضربدر حقوق مزایا میکنند می دهند قانون بودجه مجلس تصویب میکند. تخصیص درامدهای نفتی هم اول به حقوق کارمندان بعد چیزی ماند طرحهای عمرانی است.

۸- افزایش تعداد شاغلان رسمی، پیمانی و قراردادی دولت هیچ تناسبی با تعدا شغلها در آگهیهای استخدام دولتی ندارد و این رانت نهفته است که باز نصیب خود دولتیها برای اشتغال اطرافیانش میشوند.

۹- امکان جابجایی شاغلان دولتی با شاغلان بخش خصوصی میسر است.

۱۰- باز اشاره میشود که هر چیز که با بیت المال سر و کار دارد مال همه مردم است و باید توزیع عادلانه و بر اساس شایسته سالاری انجام شود، توزیع غیر عادلانه یا برخورداری از این توزیع غیر عادلانه مسئولیت اخلاقی و شرعی را متوجه هر دو طرف میکند.

چه باید کرد

۱- مجلس، مردم و رسانه ها باید از مرکز آمار بخواهند توزیع کارمندان دولتی با هرنوع استخدامی را در تعداد خانوارها با نسبت فامیلی مشخص کنند.

۲- روش استخدامی هر کارمند ( آزمون یا غیر آزمون) مشخص شود.

۳- نسبت فامیلی دور و نزدیک استخدامیها با مدیران دولتی اعم از مدیر جزء تا وزیر مشخص گردد.

۴- کارمندان غیر آزمونی باید از طریق آزمون همگانی عمومی دوباره امتحان بدهند.

۵- مردم حق خود را از دولت بخواهند، حداقل سهم خانواده آنها از بیت المال حداقل یک شغل دولتی.

۶- اشتغال همزمان یک زوج در دولت، واقعا دیگر مازاد برخورداری از بیت المال است. زن یا شوهر فقط یک نفر باید کارمند دولت باشد.

۷- هر کارمند و هر نظر گذاری البته بدون استدلال درست با این موضوع مخالفت کند ظن برخورداری از این رانت را دارد.

اما دلیل این نوشتن من چیست خوشبختانه بنده کارمند دولت نیستم و نخواهم شد، ولی واقعا در مراجعه به بخشهای دولتی و خصوصی میبینم
۱- احترام به ارباب رجوع و انجام کار توسط کارمندان بخش خصوصی اصلا قابل مقایسه با بخش دولتی نیست. در حالی که کارمند دولتی از جیب مردم حقوقش را میگیرد و اصلا با تاخیر مواجه نمیشود ولی بخش خصوصی بر اساس فروش خدمات حقوق میگیرند.

۲- مزایای مادی، شغلی، اخلاقی و روانی کارمندان بخش خصوصی اصلا قابل مقایسه با بخش دولتی همرده نیست. بسیاری از این کارمندان و کارگران بخش خصوصی نمیدانند همرده های آنها در بخش دولتی که اکثرهم بدون آزمون هم استخدام شده اند چه مزایایی دارند.

۳- می بینم کارمند بخش خصوصی براحتی اخراج، حقوقش قطع یا دیر پرداخت میشود ولی هیچوقت حقوق کارمند دولتی دیر که نشده از بودجه های مردم زده میشود که حقوقشان پرداخت شود.
 
کلمات کلیدی : وحید محبی
 
۱۳۹۳-۰۳-۲۵ ۰۸:۴۴:۱۸
دردت جيه؟ (2202555) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۳-۲۶ ۰۹:۰۶:۳۸
شما چرا ازاین مقاله آشفته شدی؟ (2205145) (alef-13)
 
نویسنده یادداشت
۱۳۹۳-۰۳-۲۶ ۰۹:۱۷:۱۱
سایت محترم الف تیتر مطلب من این نبود هر چند طولانی بود و با محتوای مطلب تناسب ندارد
لطفا تیتر به "حق هر خانوار ایرانی حداقل یک شغل دولتی" که مبتنی بر یکی از بندهای مطلب است تغییر دهید با تشکر (2205166) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۳-۲۶ ۱۱:۰۲:۰۶
الان که هر چی دختره پر شده توی ادارات دولتی و مردها همه بیکارن. به نظر من هر خانواده یک مرد یک شغل زنها بی خیال بشن دولت هم انقدر زنگرایی نکنه!
چون این زنگرایی در حقیقت دودش به چشم خود زنها میره (2205375) (alef-13)
 
محمد
۱۳۹۳-۰۳-۲۵ ۰۸:۵۷:۴۲
کو گوش شنوا (2202567) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۳-۲۵ ۰۸:۵۸:۵۰
يكي از اصلي ترين عوامل وجوداين رانت نمايندگان مجلس هستندچراكه اگراين رانتهانباشداين گداگشنه هاي سينه زن انتخابات مجلس بي انگيزه ميشوند آنوقت همين نماينده فعلي مجلس هم راي نمي آوردوكساني ديگربه مجلس ميروندوالامثل آب خوردن مسئله راماننددانشگاه كنكورورتبه بني شفاف و...قابل حل است امادريغاكه دزدوبزوقاضي يكيست (2202569) (alef-13)
 
حمید
۱۳۹۳-۰۳-۲۵ ۰۹:۰۵:۲۴
باسلام
من موافقم که از هر خانواده فقط یک نفر ویا سرپرست خانوار در مشاغل دولتی بکارگرفته شود و اشتغال موجود به استثنای مشاغل پزشکی ویا خیلی مهم بین خانواده ها توزیع شود. خیلی راحت است برای دولت تا مشخص کند هر فرد عضو چه خانوار و یا نسبت های آنها را مشخص کند و بدین ترتیب از هر خانواده ای یک نفر تا عدالت برقرار شود. معنا ندارد که ازیک خانوار چند نفر همزمان فرصت های شغلی را گرفته و یک خانوار دیگر حتی با وجود توانایی مشابه در فقر و بیکاری بسر برند.در این راستا نمایندگان مجلس و کسانی که اعتقاد داشته باشند که دیگران نیز حق استفاده از فرصت های شغلی رادارند، می توانند برای رضای خدا گامی بردارند.
مطمئن باشید بیش از 90 درصد کارهای اداری را همه افراد حداکثر طی یک هفته یادگرفته و انجام دهند.و نیاز به سطح تحصیلات خاصی نیست . بنده خودم هم کارمند هستم. (2202582) (alef-13)
 
حسین
۱۳۹۳-۰۳-۲۶ ۱۵:۴۶:۵۰
این چه برداشت مضحکی از عدالت است نویسنده و شما دارید؟ من هم با شما موافقم که بر استخدام ها و انتصاب های دولتی فراوان انتقاد وارد است. حتی آنجا که شرط معدل یا آزمون ورودی وجود دارد چنان شروط و سوالات احمقانه ای طرح می شوند که خود مانع شایسته سالاری هستند. اما اگر زن و شوهری هر دو افراد قابلی باشند و کاملا قانونی استخدام شوند و حتی فرزندان و فامیلشان نیز چنین باشند، هیچ مشکلی وجود ندارد. من عدالت را «قرار دادن هر چیزی در جای خود» میدانم (به استناد فرمایش مولای متقیان) نه «قرار دادن همه چیز در یک جا». نظر شما ناشی از خلط موضوع بین تساوی و عدالت است.
به فرض پیشنهاد شما عملی و تبدیل به قانون شود، اولا عده ای از حقوق اجتماعی خود به خاطر یک نسبت فامیلی محروم خواهند شد که خلاف قانون اساسی و منطق است. ثانیا در نظر بگیرید که چه تبعات مضحکی می تواند داشته باشد، مثلا دختر و پسری که همکار هستند، نمی توانند ازدواج کنند مگر به شرط استعفا! (2206179) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۳-۲۵ ۰۹:۱۱:۰۳
دولت می گوید جوانان دنبال شغل دولتی نباشند
امـــــــــــــــــــــــــــــا وقتی این همه مزایا به کارمندان دولت می دهد و کارمند بخش خصوصی فقط حقوق دارد بدون مزایا
مگر میشود گفت دنبال شغل دولتی نباشید؟
چــــــــــــــــــــــــــرا باید بین حقوق و مزایا کارمند بخش خصوصی و دولتی این همه تفاوت باشد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
این چه عدالتی است؟؟؟؟؟
مجلس هم فقط کارمند دولت را می بیند
برخی ادارات سالنهای ورزشی عالی برای کارکنان دارند ........هتل دارند....بیمه درمان خوب دارند ....مراکز تفریحی دارند
این همه بی عدالتی چرا؟؟؟؟؟؟؟ (2202587) (alef-13)
 
ع-س
۱۳۹۳-۰۳-۲۵ ۰۹:۱۶:۵۵
آخه مرد ناحسابی خودت چندشغله هستی که چنین پیشنهاد میدهی بنازم به این همه درایت که در وجود شما پنهان است (2202590) (alef-13)
 
سید
۱۳۹۳-۰۳-۲۵ ۰۹:۲۱:۱۳
این حرفها را بگذار کنار تا عدالت در کار نباشد هیچ فایده ندارد. مسئولین از همان بالا تا پایین اگر به این فکر کنند که قحط الرجال در جامعه نیست و ده بیستا شغل نگیرند کار به همه می رسه و ثروت هم عادلانه در بین ملت تقسیم میشه (2202601) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۳-۲۵ ۰۹:۳۹:۳۸
فرق شغل دولتی و غیر دولتی، امنیت شغلی هست.
من کارمند بخش خصوصی هستم، اما هرگز امنیت شغلی ندارد و معلوم نیست بعد از اتمام قرارداد، دوباره تمدید قرارداد کنند. لذا هرگز نمی توانم ازدواج کنم و دلخوش به این حقوق باشم چون معلوم نیست همیشگی باشد.
اما در بخش خصوصی کارمندان از امنیت شغلی 30 ساله برخوردار هستند (2202641) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۳-۲۶ ۰۸:۴۰:۳۱
امنیت شغلی در کارهای دولتی فقط مختص کارمندانی است که به صورت پیمانی و رسمی هستند،کارمندان قرارداد معین و مشخص از امنیت شغلی برخوردار نیستند !!!!! (2205088) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۳-۲۵ ۰۹:۵۰:۴۱
خداییش گل گفتی (2202674) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۳-۲۵ ۰۹:۵۴:۱۶
با سلام وخسته نباشيد بايد به عرض عالي برسانم فعلا" دولت استخدام رو داده به عامل عامل هم داده به فاميل تو دانشگاه اروميه تو هشت سال گذشته سه معاون ويك رئيس دانشگاه حدود چهارصد نفر فاميلشونو استخدام دانشگاه كردن كه اكثرا" هم بيسواد يا مدارك مفت نيمه حضوري بهشون دادن حالا ببينيد از يك شهر اروميه اگر چهارصد خانواده متفاوت يك نفر استخدام ميشدند چي ميشد تا اينكه اينها ايل و تباري استخدام شدند حالا اينها كافي نبودند با رديس دانشگاه وقت دانشگاه صنعتي دست به يكي كردن و تعدادي از فاميلهاي اونها رو اينها استخدام كردن وبرعكس كه آقاي جهانگيرزاده نماينده مجلس هم ازاين خوان نعمت بي نسيب نماندند و اونها هم چند ده نفر از فاميلهاشونو به استخدام همين دانشگاهها درآوردند حالا خودتون بررسي بفرمائيد بقيه ادارات رو هم يه ديد بزنيد ....
انوقت وقتي صلاحيت قراره بدن مسئولين بدونن به كدوم نماينده به كدوم رديس و كدوم .... صلاحيت بدن نه اينكه جهانگير زاده وايسا پشت اونها اونهاهم برعكس و امثالهم ...
بقيه رو هم عاقلان دانند... (2202689) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۳-۲۶ ۰۹:۰۴:۲۹
يه فقط خواجه حافظ شيرازي اين مسئله رو ندونسته كه تو هشت سال گذشته تو دانشگاه اروميه چه ها نشده بقيه، همه عالم اين هارو ميدونن ولي متاسفانه هيچ اقدامي نشده و خود جناب جهانگيرزاده هم به همين سبب( حمايت از رئيس دانشگاه اسبق اروميه و لاپوشوني ... ) موفق شدن هيات علمي بشن !!!!يعني بعضيها حتي يه شغل ندارن بعضيها چند شغله ان وكل فك وفاميلاشونو هم استخدام كردن جمله اولت را خوب اومدي دولت ميده به عامل عامل ميده به فاميل اونم نه فاميل كارمندها وگاركنان زحمت كش همه فاميلهاي روسا و مديران متاسفانه .... (2205139) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۳-۲۶ ۱۱:۳۸:۱۵
تو دانشگاه تبریز هم همینجور (2205484) (alef-13)
 
امیر
۱۳۹۳-۰۳-۲۵ ۱۰:۰۵:۳۸
بله حق با شماست ولی کیه که گوش بده من28 سالمه سرپرست خانواده 5نفری هستم پدرم فوت کرده بیمه هم نداریم خرج خانواده را کار میکنم میدم
با اینکه تنها من تو خانواده توانایی کار دارم درس هم خوندم ولی یه شغل دولتی ندارم ولی خیلی ها را تو اطراف خودم میبینم که خودش کارمند خانمش کارمند به خدا این بی عدالتیه چهار تا برادر نو فامیل داریم که هر چارتاشون تو یه اداره کار میکنن این ظلمه (2202724) (alef-13)
 
محمد
۱۳۹۳-۰۳-۲۵ ۱۰:۱۰:۴۷
سلام
مشاغلی هستند که در آنها حقوق دریافتی بخش خصوصی با همتای آن در بخش دولتی تفاوت دارد و دریافتی در بخش خصوصی بیشتر است. اما با نگاهی دقیق تر می توان دریافت که آنچه پرسنل شاغل در بخش خصوصی دریافت می کنند تمام آن چیزی است که از اشتغال به آن کار شاملشان می شود ، اما در بخش دولتی مزایایی فراوانی به پرسنل اعطا می شود که ارزش چند برابری در مقابل آن تفاوت حقوق دارد.
با بررسی در بعضی ارگانهایی که دولت به بخش خصوصی واگذار کرده مشخص می شود حقوقی که در قرداد مابین دولت و پیمانکار منعقد می گردد با حقوقو دریافتی پرسنل تفاوت فاحشی دارد، که این به معنای مصادره حق پرسنل توسط پیمانکاران است.
آیا بهتر نیست حداقل پرسنل با عقد قرارداد مستقیم با دولت از وضعیت فعلی نجات یابند. وضعیتی که حقوق پرسنلش ما را یاد عبارت " بخور و نمیر" می اندازد!!!! (2202737) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۳-۲۵ ۱۰:۴۱:۱۰
آقای رییس جمهور بنده بسیکارم اما همسایه بنده هم معلم است و هم دفتر ثبت ازدواج دارد تا کی ما مردم ایران باید بی عدالتی شغلی را (2202828) (alef-13)
 
مریم
۱۳۹۳-۰۳-۲۵ ۱۰:۴۹:۳۰
خدا پدر مادرت رابیامورزد من وهمسرم هر دو تحصیل کرده ودر بخش خصوصی به سختی کار میکنیم به خاطر فشار روحی حاصل از عدم امنیت شغلی دچار انواع بیماریها شدهایم نمی دانم آخرین بار کی از ته دل خندیده ام دلم فرزند بیشتر از یکی می خواهد اما قادر به تامین مخارج این یکی بیشتر نیستم (2202856) (alef-13)
 
علیرضا
۱۳۹۳-۰۳-۲۵ ۱۱:۰۰:۳۰
البته درجامعه اسلامی به نظر من این یک بی انصافی است که دریک خانواده زن ومرد هر دو شاغل ادارات دولتی باشند و از کلی مزایا وحقوق استفاده کنند ولی در یک خانواده دیگر زن و مرد تحصیل کرده بیکار باشند به هرحال صلاح این است که سرپرستان هر خانواده باید دارای کار باشند و کلیه اسباب راحتی زن و فرزندانشان را فراهم اورند انشاا... (2202876) (alef-13)
 
ایرج
۱۳۹۳-۰۳-۲۵ ۱۱:۱۰:۰۳
از روزی که وارد بازار کار شدم این اختلاف فاحش را مشاهده کرده و اکنون 20 سال گذشته، ای کاش نظافتچی یک اداره ی دولتی بودم نه یک کارشناس بخش خصوصی (مزایا و امتیازات وسیع و گسترده اش ما را مدهوش کرده ). (2202901) (alef-13)
 
بی نام
۱۳۹۳-۰۳-۲۵ ۱۱:۳۰:۱۹
با قسمت 4 بند دوم موافقم.اما بابقیه موارد مخالف (2202960) (alef-13)
 
شریف
۱۳۹۳-۰۳-۲۵ ۱۱:۵۵:۵۵
من این موضوع را در لایه های بخشهای مختلف بررسی کردم وکاملا" صحیح است وموضوع کوچکی نیست وبصورت کلان می بایست بررسی شود .یک معلمی که در مدرسه خصوصی درس می دهد با یک معلمی که در بخش دولتی کار می کند را با هم مقایسه کنید معلم بخش خصوصی حقوق کمتر ,کار بیشتر , در تابستان بیمه ندارد ,وهر لحظه امکان بی کار شدنش هست ولی یک معلم در بخش دولتی با مدرک لیسانس باحقوق ثابت - امنیت شغلی بالا-هفته ای 3 روز آن هم نیمه وقت موظفی دارد و5ماه تعطیلی 4 ماه تابستان - (تعطیلی عید معمولا از 25 اسفند شروع میشود ومتفرقه...).تازه سر کلاس هر طوری درس بدهد کسی نمی تواند بگوید بالای چشمت ابرواست. یک آبدارچی در بخش دولتی از مزایای بهتری نسبت به یک مهندس در بخش خصوصی برخوردار است . اکثر کسانیکه در آزمون علمی استخدامی قبول می شوند در مصاحبه رد می شوند ولی افرادی بدون اخذ آزمون علمی استخدام دو لت می شوند اکثر کسانیکه در ادارات دولتی تهران استخدام می شوند کسانی هستند که تاریخ استخدامشان با تاریخ مهاجرتشان به تهران تقریبا" یکسان است ( چون هم ولایتی ونسبت فامیلی دارند)وووووووو و خیلی چیزهای دیگر.خواهشمندم این مطلب رو رسانه ای کنید وراجع به اون بیشتر بحث کنید. البته می دونم باز کردن این موضوع به نفع خیلی ها نیست. (2203033) (alef-13)
 
فرهنگی
۱۳۹۳-۰۳-۲۵ ۱۲:۱۶:۲۸
بیش از 80 درصد کارکنان دولت فرهنگیان هستند که میانگین سطح سواد انها بالاتر از لیسانس بوده و از طریق آزمون کنکور سراسری یا کنکورهای دیگر به این شغل وارد شده اند، شما چگونه است که می گوئید اکثر کارمندان دولت بدون آزمون وارد این شغل شده اند؟ در حالیکه در سایر وزارت خانه ها هم تقریبا همین شرایط برقرار است. من هم استخدام بی ضابطه و خارج از روال را به شدت محکوم کرده و با آن مخالفم. (2203097) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۳-۲۵ ۱۲:۱۶:۵۴
مگر حقوق کارمندان بخش خصوصی بدون دلیل و فقط با نظر مسولش، قطع میشود؟ (2203100) (alef-13)
 
مهدي
۱۳۹۳-۰۳-۲۵ ۱۲:۱۷:۱۷
دمت گرم
عجب انشايي
انشاله كه مسئولين فرصت كنند و بيان بخونند!!
و بعد فرصت كنند و بشينن بهش فكر كنند!
و بعد ارائه راهكاركنند!
وبعد عمل كنند !
فقط اميدوارم وارزومندم عمر من و شما دوام بياره و نتيجه عملي اين مطلب را شاهدباشيم ! (2203102) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۳-۲۵ ۱۲:۱۷:۵۴
فامیل دور، یکی از عروسک های کلاه قرمزی انداخت که دیالوگ جالبی داشت و گفتن"من نظرم رو به کسی تحمیل نمی کنم و به نظر همه احترام می گذارم اما هرکس که با نظر بنده مخالف است خر است تمام شد رفت"
درباره جمله ی جنابعالی پیرامون جمله ی
"هر کارمند و هر نظر گذاری البته بدون استدلال درست با این موضوع مخالفت کند ظن برخورداری از این رانت را دارد " (2203106) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۳-۲۵ ۱۲:۱۸:۴۱
به جمله ی "تبعیض قرون وسطایی بین رفاه کارمندان بخش دولتی و بخش خصوصی همرده شغلی" اعتقاد دارید یا بخشی از یک جوک بوده؟ (2203114) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۳-۲۵ ۱۲:۱۹:۱۴
به نظر شما خروج یک استاد دانشگاه از شغل دولتی، مشکلی(بقول شما ثلمه ای) برای سیستم ایجاد نخواهد کرد؟ بهتر بود می گفتید خروج برخی از کارمندان دولت نه همه انان، که درباره بخش خصوصی هم برقرار است، خروج بسیاری از کارمندان بخش خصوصی هم لطمه ای به سیستم نخواهد زد. (2203117) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۳-۲۵ ۱۲:۱۹:۵۴
دولت بابت انجام کار به کارمندان خود حقوق پرداخت می کند نه صرفا به دلیل استخدام، چرا که ظاهرا شما فکر می کنید فقط این حقوق بدون انجام کار پرادخت می شود. (2203122) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۳-۲۶ ۱۹:۰۱:۵۶
ژاپن با دو برابر جمعیت ایران و11 برابر تولید ناخالص داخلی ایران 11 درصد ایران کارمند دولتی دارد چرا مردم ایران باید با مالیات تورمی - محرومیت نفت وگاز و...هزینه اینها را بدهیم ؟ (2206619) (alef-13)
 
مينو
۱۳۹۳-۰۳-۲۵ ۱۲:۲۱:۰۶
با اين حر ف شما موافقم خاله اي دارم كه 6 دختر دارد كه همه آنها كارمند 3 تا در بانك مركزي و يكي بانك مسكن يكي بيمه يك معلم و دامادهايش بترتيب دكتر - همكار بانكي و آزاد و و يكي وقتي ازدواج كرد همسرش هم بانك مسكن برد و بيمه اي مطلقه و معلم نير همسر ش معلم است همه اش هم ميگويد خدا ولي چرا خدا براي اينها................ (2203129) (alef-13)
 
گل
۱۳۹۳-۰۳-۲۶ ۰۸:۴۲:۳۴
خداوكيلي خودت مي فهمي چي نوشتي (2205091) (alef-13)
 
وسی
۱۳۹۳-۰۳-۲۵ ۱۲:۲۱:۵۶
دوست عزیز الان این تحلیل بود?
هر خانواده یک نفر کارمند باشه?
نباید زن و مرد کارمند باشن?
چه افکاریه برادر من که میگی فقط مرد یا زن از خانواده کارمند باشه
اگه خانواده ای همه کارمندند حتما زحمت کشیده اند و درس خوانده اند

اکثر شغل های خصوصی به جز کارگران عزیز همگی به مراتب مزایا و درآمد بیشتری نسبت به کار دولتی دارند
کدوم کارمنده که زندگی بدون دغدغه داشته باشه?
کدوم کارمنده که خونه داشته باشه?
مگه با ۱ میلیون به جز مخارج خونه چیکار میشه کرد?
این افکار که کارمندان دولت مرفه هستند از کجا میاد نمیدونم (2203136) (alef-13)
 
محمد
۱۳۹۳-۰۳-۲۵ ۱۳:۰۷:۰۴
متاسفم واقعا... حداکثر یک شغل حالا حدااقل چی میشه.....!!!!؟؟؟؟؟ (2203314) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۳-۲۵ ۱۳:۱۰:۱۰
حداقل نیمی از کارکنان دولت اضافه اند که باید اخراج شوند پارتی بازی در همه ارگانهای دولتی وجود دارد و باید ریشه کن شود (2203326) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۳-۲۵ ۱۳:۱۰:۵۵
با دعای گربه سیاه باران نمی بارد (2203328) (alef-13)
 
دوستدار نظام و اسلام
۱۳۹۳-۰۳-۲۵ ۱۳:۱۳:۴۵
سلام بنده خدا افرادی هستند که از چند جا حقوق می گیرندو منابع درآمدی متعدد دارند تو آمده ای و گیرداده ای به زوج کارمند. بابا بخدا با دو حقوق زوج هم زندگی بسختی اداره میشود با وام گرفتن صورت خود راسرخ نگه داشته ایم .چراپیشنهادبرخوردجدی بااختلاس هاو دردی ها را نمی دهی؟چرا نمی گویی وقتی نمایمده ای با خریدن رأی بمجلس میروند نمی تواند قانون گذار خوبی باشد؟ چرا نمی گویی این همه بدرفتاریهای اخلاقی در جامعه نتیجه کدامین اعمال مسئولین است؟ چراحرف دل مردم را نمی زنی که خواستار برخورد با هرگونه رانت خواری هستند؟ چرا نمی پرسی استخدام ها و بکارگیری نیرو در دولت احمدی نژاد بر اساس کدام آزمون بود؟ کار بجایی رسیده که خواهر خانم مدیرو... نیز در ادارات بکارگیری شدند؟و ............. (2203337) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۳-۲۵ ۱۳:۳۳:۵۴
یعنی اگر دو نفر سر کار با هم آشنا شدند و ازدواج کردند یکی باید اخراج شود؟! می دانید چرا اینگونه مقالات اخیرا چاپ می شود، آقایان پیشنهاد خانه نشینی خانم ها را تحت عنوان امر ذاتی مطرح کرده و الف چاپ می کند، جوان ترها درخواست بازنشستگی پیش از وقت (در نتیجه همان خانه نشینی) بزرگتر ها را کرده و باز چاپ میشود، الان هم که در خصوص مدیریت اشتغال دولتی ها خواهان طرح محدودیت هستیم! متاسفانه کنه اندیشه ما به دلیل شرایط اقتصادی و ماراتن مستهلک کننده رکود اقتصادی اصالا راه حل را در یک طرح حذفی جستجو می کند، ولی این راه حل نیست فقط انتقال مشکل از بخشی به بخش دیگر است، کاش مسئولین محترم احساس زنگ خطر کنند از اینکه جامعه به نحوی دارد توانایی همبستگی و همدردی و همراهی را در برخی سطوح به دلیل حجم فشار اقتصادی و البته استمرار آن از دست می دهد.
من با بند آخر مقاله شما که می گوید اگر کسی وظایف شغلی را درست انجام نداد و احساس مسئولیت و پاسخگویی نکرد، توبیخ و حتی اخراج شود کاملا موافق هستم. نوعی بیکاری پنهان در بسیاری از سازمان ها می باشد که باید برای آن نیز راه حلی جست! (2203413) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۳-۲۵ ۱۳:۴۳:۴۲
در این وضعیت دشوار اقتصادی روش خوبی برای مشارکت و مساعدت همه برای تحمل مشکلات و همدلی و احساس عدالت است (2203450) (alef-13)
 
احمد
۱۳۹۳-۰۳-۲۵ ۱۳:۵۵:۱۳
دوست عزیز مقاله فوق از فکری یک جانبه گرا و بد بین حاصل شده است بهتر است بیشتر مطالعه نمایید و قبل از ارسال مقالات فوق با چند نفر مشورت کنید مشکل ما در جامعه زوجین شاغل در امور دولتی نیست بلکه مشکل ما چند شغله بودن افراد است که هر شغل حقوق و مزایای فراوانی برای افراد دارد .البته زوجین شاغل اگر بتوانند با یک شغل تامین شوند مسلما بیشتر به زندگی خود خواهند رسید تا کار
متشکرم (2203494) (alef-13)
 
بهناز
۱۳۹۳-۰۳-۲۵ ۱۳:۵۸:۱۸
به نظر من شما ادم عقده اي هستي كه اين جوري صحبت ميكني هركسي با هر روشي كه اومده تو شغل دولتي حتما تونسته كه اومده لازم نيست شما تصميم بگيري كه كي با ازمون بياد كي نياد. (2203502) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۳-۲۶ ۰۹:۳۹:۰۵
آره با پارتی ...........عقده ای خودت هستی خواهر من که لابد با پارتی رفتی سر کار
به خدا اگر حقوقی که کارش رو با پارتی به دست آورده باشی حلال باشه.
پس با پارتی تونستی کار پیدا کنی و حسابی هم با این تقاضا ترسیدی درسته؟ (2205212) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۳-۲۶ ۰۹:۴۷:۱۹
اصلا معلوم نیست خودت یا کس و کارت با پارتی بازی رفتند سر کار دولتی (2205229) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۳-۲۷ ۱۶:۱۱:۴۷
میشه برگه سهام نفتت رو هم بفرستی سایت که ببینم چرا تو سهامداری ومن نیستم (2208430) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۳-۲۵ ۱۴:۰۱:۳۳
اتفاقا موضوع جالبي را جهت كنكاش انتخاب نموده اند ولي اين موضوع برگي از درخت تنومند مشكلات است اگر توانستيد در كلان برنامه ريزي كنيد ميشود به جزئيات پرداخت ولي راه رسيدن از جزئيات نيست مثلا با توجه به در آمد هاي انچناني دكتر ها وفراواني نيروي مشتاق كار يا پزشكان مطب داشته با شند يا در بيمارستانها كار كنند ويا مهندسين ساختماني وغيره يا در دولت باشند يا حق امضائ ومهرو....داشته با شند وخيلي موضوعات ديگر كه بموقع قابل بحث واجرا ميباشد (2203522) (alef-13)
 
ياوري
۱۳۹۳-۰۳-۲۵ ۱۶:۳۲:۰۰
در ايران اكثراً مانند برده ها گذشته فقط كار مي كنند زنده بمانند البته يه فرقي داره اون اينكه گذشته برده ها خودشان غذا نمي پختند . فقط كار مي كردنند ولي حالا بايد كار كنيد مواد اوليه بي كيفت بخري و بعد با خستگي در داخل خانه موش خودت بپزي و بعد بخوري . خدا پدر مادر مرغ ها را بياموزه اگر نبود نصف جمعيت ايران در دولت دهم مرده بود (2203993) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۳-۲۵ ۱۷:۳۰:۵۳
بعید میدانم یک نفر شاغل را , البته اگر مسافر کشی با ماشین شخصی شغل باشد بله درست است (2204145) (alef-13)
 
سجاد
۱۳۹۳-۰۳-۲۵ ۱۸:۵۶:۱۴
خواستم کامنتی بنویسم دیدم نویسنده حق مطلب رو ادا کرده. فقط یه نکته در مورد استخدام همزمان زن و شوهر توسط دولت که کاملا درسته. استخدام خانم ها در ادارات دولتی از یک طرف یک پسر رو از استخدام و تشکیل خانواده جدا میکنه و از طرف دیگر پسرها رو بد عادت کرده. امروزه خیلی از پسرها دنبال زن کارمند میگردن چون میدونن با این کار خیلی تو زندگی از نظر مالی جلو میفتن. از طرفی محدود بودن تعداد خانم های کارمند و خواستگار زیاد باعث میشه سخت گیر بشن و سن ازدواجشون بره بالا که الان ادارات دولتی پر از خانم های مجرد بالای سی ساله. از طرف دیگه پسرها به امید پیدا کردن دختر کارمند به خواستگاری خیلی از دخترهای خوب و هم شان نمیرن و زن کارمند هم گیرشون نمیاد و همینطور مجرد میمونن. به نظر من تا زمانیکه وضع بیکاری ما اینه موقتا باید استخدام دخترها در ادارات دولتی ممنوع بشه هم به نفع دخترها است و هم به نفع پسرها (2204325) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۳-۲۶ ۰۹:۳۷:۰۸
واقعا برای این طرز فکر شما متاسفم!!!!همین خانم هایی که ازشون حرف میزنید خیلی هاشون نان آور یک خانواده ان و حتما شایستگی اینو داشتن که استخدام شدن (2205209) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۳-۲۶ ۱۳:۵۸:۳۴
بعد اگه دختري سرپرست خانواده باشه يا كمك خرج خانواده چي ؟ اگر خونه نشين شد شوهرش حاضره به اندازه حقوقش به خونواده دختره پرداخت كنه ؟ الان خيلي از دخترا كه كار ميكنن كمك خرج خانواده هستند و خيلي از بانوان سرپرست خانواده هستند . كمي افق ديدتون رو بازتر كنيد و همه چي رو كليشه اي نبينيد . (2205876) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۳-۲۶ ۱۷:۰۰:۰۲
من نمیدونم آی کیو شما چنده؟موندم چطوری دیپلم گرفتی(اگه گرفته باشی البته)
قدرت تحلیل و ربط موضوعات به هم = صفر (2206353) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۳-۲۵ ۱۹:۳۱:۵۲
اون پولی که خیلی ها دارن از بیت المال میخورنو نمی گن چسبیدین به حقوق کارمند یاکارگربدبخت (2204376) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۳-۲۷ ۱۶:۱۴:۱۰
80 درصد بودجه کشور خرج حقوق کارمندان میشه آدم عاقل 80 رو ول نمی کنه بره سراغ 20 (2208438) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۳-۲۵ ۲۰:۳۲:۱۹
مشکل اصلی کشور ما تفسیر غلط عده ای است که سبب شده است نفت ملی دولتی شود دولت دارای حق ارتفاق گردد لذا ما مواجه با تبدیل دولت به خاین های قبل از انقلاب سفید شدیم وکارمندان دولت تمام نفت وگاز و.. را به نام خود کردند با این شرایط اگر شما از خانواده ای که املاک گران قیمت ندارید باشید ویا دولتی نباشید باید به سختی زندگی کنید وهر اعتراضی هم با فیلم های کلید اسراری که به ما بگوید خداوند به دلیل گناهتان نگذاشت شما وارد ادارات دولتی شوید جوابمان را بدهند پس تنها یک راه داریم وآن ملی شدن نفت وپایان حق ارتفاق دولت است تا بتوانیم بدون استثمار مدیران وکارمندان دولت در رفاه وآسایش زندگی کنیم
ان شای الله (2204490) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۳-۲۵ ۲۲:۱۲:۵۵
نوشتار جالبی بود متاسفانه همیشه افراد با نفوذ استخدام ها ی دولتی به خود و فرزندان اختصاص می دهند (2204618) (alef-13)
 
علی فرهادی
۱۳۹۳-۰۳-۲۶ ۰۰:۲۵:۵۰
درود خدا بر شما باد من 4 نفر از فرزدانم لیسانس وفو لیسانس هستند وبعضی از انها بدیل نبود کار سن انها از حد قانوی خارج شده وهیچ جا پذیرش انها را ندارند وکاش اصلا درس نمی خواندند وبی سواد می ماندند وحقیقتا از همه چیز نگران وبی زار هستیم حتی از زندگی کردن در صورتی که کسلانی هستند شاید در یک خانواده 2 یا 3 نفر انها در شرکت نفت پار سال تا امسال با کمترین مدرک وسن پایین وارد کار شدند وبسیار ازرده خاطر شدم از همه مسئولین وقصد امدن در طهران ورفتن پیش نماینگان ودفتر مقام معظم رهبرری ورییس جمهری ووزرا را دارم وبا نگرانی شدید حتی اگر مرا بگیرند وزندان کنند با سر وصدا چون دیگر کارد به استخوانم رسید به کجا پناه ببریم به خدا نه خدا هم که کاری نمی کند چرا یکی از بچه های من مشغول به کار نشوند ولا اقل نان بخر نمیری را داشته باشند نمی دانم چی بگم درد دل زیاد است وگوش شنوا هیچ از هزینه های دانشگاه یا از وامهای دریافتی برای درس خوتندن انها یا دوری وغصه دار شدن فرزندانم از والدینشان ونشستن در خانه وپیر شدن ومثل بی سوادان بر خردو کردن با انه وصدها مشکل دیگر شما به کی قسم بدم به هرکه شما دوست دارید مرا راهنمایی کنید و حرف مارا به گوش این ناشنوایان وبی خبران از مردم ( مسئولین ) برسانید (2204845) (alef-13)
 
احمدي
۱۳۹۳-۰۳-۲۶ ۰۷:۲۴:۳۷
بنده يك كارمند دولت هستم وبا آزمون ورودي ،مصاحبه ،تحقيقات محلي وگزينش وارد سيستم دولت شدم در آزمونهاي استخدامي هركسي معلوماتش بيشتر باشد ورتبه بالاتري بياورد قبول مي شود به جاي اين حرفها اگر خيلي زرنگ هستيد در آزمونهاي استخدامي كه برگزار ميشه تلاش كنيد البته اين رو هم قبول دارم كه نيروهاي قراردادي وفقط قراردادي ادارات بدون آزمون وارد سيستم مي شوند آن هم ازطريق فاميل بازي ويا ... در هرحال متاسفانه وضعيت كشور ما تا بوده همين بوده . (2204999) (alef-13)
 
ناشناس
۱۳۹۳-۰۳-۲۶ ۰۸:۳۲:۴۹
يك ضرب المثلي است كه ترجمه اش ميشود زمين كه سفت باشد گاو اول گاو دومي رامقصر ميداند. حالا مثل ما شده زمين سفت وكارمند خصوصي ودولتي. (2205073) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۳-۲۶ ۱۱:۰۵:۲۳
دوست عزیز من تا حدی شما را درک می کنم ولی شنیدید که اواز دهل از دور خوش است . کارمند دولت بودن هم همینطور است . من و همسرم بیست سال است که کارمند دولت هستیم در ازمون استخدام شرکت کردیم و بدون هیچ پارتی قبول شدیم و من در دوره های لیسانس و فوق و دکترا شاگرد اول بودم و طبیعتا هم در ازمون با بالاترین نمره استخدام شدم اما در این مدت بیست سال هر دولتی سرکار بود فرقی نمی کرد و ما جزو مغضو بین بودیم چون اولن پارتی در اداره نداریم و با کسی نسبت فامیلی نداریم گو اینکه غالب کارمندان با هم فامیل هستند حتی معاون وزیر ما با ابدارچی ما فامیل است - دایی همسرش است - دوم و مهمتر اینکه به هیچ وجه اهل رشوه خوردن نیستیم و این همکاران و روسای ما را ازار می دهد و از هیچ کوششی جهت ازار ما فرو گذاری نمی کنند . ما در یکی از وزارتخانه ها کار می کنیم. و متاسفانه هر معاون وزیری که بعنوان رییس برای ما می اید از نگهبان و ابدارچی تا مدیر کلها را عوض می کند و به بهانه اصلاح تعدادی از کارمندان قرار ادی را بیرون می کند و بعد از چند ما فامیلهایش را وارد سیستم می کند و در نهایت انها هم شروع به رشوه خواری و رانت خواری می کنند . چند ماه بعد با عوض شدن وزیر روز از نو روزی از نو و این وسط چیزی که همه بر سر ان توافق دارند. بایکوت کردن کسانی مانند من و همسرم است که با سلامت و صداقت کار کرده و حداقل حقوق و مزایا را می گیریم ولی از بخت بد انها جزو نیروهای رسمی بوده و نمی توانند بدون دلیل - به دلیل سلامت کاری - ما را اخراج کنند. (2205382) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۳-۲۶ ۱۱:۴۴:۵۶
اتفاقا تحلیل جالب و حقیقی بود یک خانواده 4یا 5 نفر در بخش دولتی دارد ولی یکی مثل من که فرزندانم نه در بخش خصوصی و نه دولتی با وجود تحصیلات عالیه شاغل نیستند .اینهم نوعی رانت خواری در قالب رابطه است .و متاسفانه اصلا ضوابط نادیده گرفته میشود.شما ببینید فرزندان که هیچ فامیل دور و نزدیک برخی نور چشمها و.....در اینگونه ادارات شاغل میشوند.لطفا برخی نمایندگان و مسئولان به همه ملت احترام بذارند وقوانین بروز وبدون تبعیض ارائه نمایند (2205507) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۳-۲۶ ۱۶:۴۳:۲۴
چرا مردم را نسبت بهم بد بین وطلبکار میکنید وقتی دختری در خانه پدرش استخدام شده است وپسری ازشهری دیگر استخدام شده وبعدا باهم ازدواج کردهاند به فرموده شما باید یک نفر اخراج شود (2206319) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۳-۲۶ ۱۷:۱۲:۲۶
انگار دارند غذا توضیح میکنند کمیگویند به هر خانواده یکی بیشتر ندهید (2206375) (alef-13)