کد مطلب: 466480
شیوه شکایت از سرویس های فناوری اطلاعات
تاریخ انتشار : جمعه ۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۳۹
در سامانه ارزیابی میزان رضایتمندی کاربران حوزه سرویسهای فناوری اطلاعات، اپراتورها براساس شاخصهای کیفیت سرویس، تعرفه، سرعت، رسیدگی به شکایات، پشتیبانی و وفاداری مشترک به صورت مکانیزه مورد ارزیابی قرار میگیرند.
به گزارش ایسنا، رضایت کاربران از کیفیت خدمات در حوزه فناوری طلاعات و ارتباطات از جمله مباحث عمده در راستای تحقق دولت الکترونیکی محسوب می شوند. بالا بودن کیفیت خدمات الکترونیکی، کلید موفقیت هر اپراتور است که در محیط رقابتی فعالیت می کنند.
اغلب شرکتهای با تجربه و موفق در این عرصه این نکته را درک کرده اند که عوامل موفقیت یا شکست فقط حضور و ارایه خدمات در فضای مجازی و یا بهای پایین نیست، بلکه عامل مهم، انتقال کیفیت بالای خدمات الکترونیکی است. در این راستا چندی پیش خبر راهاندازی سامانه ارزیابی میزان رضایتمندی کاربران حوزه سرویسهای فناوری اطلاعات در سایت سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی اعلام شد.
هدف از راهاندازی این سامانه نظارت مطلوبتر بر کیفیت سرویسدهی اپراتورها عنوان و تاکید شد که در این سامانه اپراتورها براساس شاخصهای کیفیت سرویس، تعرفه، سرعت، رسیدگی به شکایات، پشتیبانی و وفاداری مشترک به صورت مکانیزه مورد ارزیابی قرار میگیرند.
بر این اساس در هر دوره ارزیابی به صورت تصادفی به ۴۰۰ هزار مشترک سرویسهای فناوری اطلاعات از طریق پست الکترونیکی یا پیامک کد چهار رقمی از سوی سامانه ارسال میشود و مشترکان این سرویسها میتوانند با مراجعه به سایت سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی به آدرس www.cra.ir، بخش خدمات الکترونیک، منوی ارزیابی میزان رضایتمندی کاربران حوزه سرویسهای فناوری اطلاعات و یا آدرس الکترونیکی http://itmon.cra.ir/satisfaction و با ورود کد چهار رقمی در نظرسنجی شرکت کنند.
همچنین بطور همزمان ارزیابی اپراتورها در قالب نظرسنجی تلفنی از مشترکین نیز انجام میشود و نتایج ارزیابی اپراتورها پس از پایان هر دوره به صورت عمومی اطلاعرسانی خواهد شد.
کلمات کلیدی : فناوری اطلاعات+اینترنت