نظر منتشر شده
۹۱
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 350793
قائم مقام وزیربهداشت: متوسط دریافتی پرستاران یک سوم پزشکان متخصص است/ پاسخ به انتقادات طرح تحول سلامت
بخش اجتماعی الف، 16 اردیبهشت 95
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۵۵
این روزها که لایحه بودجه سال ۹۵ از سوی شورای نگهبان به مجلس برای روشن سازی برخی ابهامات برگشت داده شده است، چانه زنی ها برای افزایش بودجه بخشهای مختلف از جمله سلامت ادامه دارد.

اجرای طرح تحول سلامت در ۲ سال اخیر هم باعث شده انتظارات مردم از سیستم بهداشت و درمان افزایش چشمگیری یابد و البته حاشیه هایی از جمله نارضایتی برخی از کادر درمان، شلوغ شده بیمارستانها و ... از جمله این حواشی است. برنامه گفتگوی ویژه خبری از شبکه دو سیما دیشب، درباره طرح تحول اقتصادی بود.

دکتر ایرج حریرچی قائم مقام وزیر بهداشت، دکتر رحمت الله حافظی مدیرعامل سابق سازمان تامین اجتماعی و رئیس کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای شهر تهران، به صورت حضوری در استودیوی گفتگوی ویژه خبری به بیان نظرات خود درباره اجرای طرح تحول سلامت پرداختند. محمد حسین قربانی سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس نیز به صورت تلفنی وارد بحث شد.

در ادامه مشروح این میزگرد را می خوانید:

چه نمره ای به اجرای طرح تحول سلامت می دهید؟
حریرچی:
نمره عملکردی که به مجموعه نظام و ابلاغ سیاستهای کلی سلامت توسط مقام معظم رهبری و همراهی دولت و مجلس و اقدامات وزارت بهداشت و اقدامات ۴۲۰ هزار کارمند انجام دادند، مجموع اینها نسبت به گذشته اگر سنجیده شود، حتما نمره قبولی می دهم ولی اگر با نیازها مقایسه کنم، نمره پایین می دهم.

انتقاد را قبول دارید طرح تحول نسبت به درمان است و به حوزه پیشگیری کم توجهی شده؟
حریرچی:
این را کاملا مخالفم. از منابع درآمدی ما که با مصوبه دولت و مجلس صرف شد، اولین پول مربوط به هدفمندی یارانه ها بود. ما در دهه ۷۰ و ۸۰ به طور متوسط ۳.۵ الی ۴ درصد از کل هزینه های سلامت را به بهداشت اختصاص داده بودیم. در سال ۹۳ این میزان به ۹ درصد رسید. یعنی بیش از دو برابر عملکرد دو دهه گذشته و ۶۰ درصد افزایش نسبت به سال قبل خودش که قدم بزرگی است.

قسمت عمده ای از کارهای ما، با افتخار می توانیم بگوییم ۲۸ میلیون روستایی و شهرهای کوچک انجام داده، ۶۷۰۰ پزشک تامین کردیم و ۴۳۵ قلم دارو اضافه شده. در شهرها نیز ۲۵ میلیون نفر را تحت پوشش قرار دادیم. الان دو سوم مردم تحت پوشش خدمات پیشگیرانه هستند و فعالانه خدمات انجام می دهند؟

شما موافق این حرفها هستید؟
حافظی:
مستندات وجود دارد. باید ابتدا به مزایای این طرح اشاره کرد. تامین سلامت ۷۰ میلیون جمعیت قابل تقدیر است. نیاز به انجام این کار بود. اولا سهم مردم در درمان سنگین بود دوم پزشکان از دریافتی خود ناراضی بودند. حتی برای سهم پزشکان هنوز بی عدالتی است. دریافتی گروه های جراحی با داخلی اختلاف فاحش دارد. گروه پرستاری ما به شدت از این اختلاف دریافت ناراضی هستند. باید راهنماهای بالینی ابتدا تهیه می شد.

در ادامه راه، دوستان به مسایل بهداشتی و پیشگیری پرداختند ولی در ابتدای راه، فقط بحث درمان بود. قطعا دوستان هم وضعیت امروز را با ایده آل فاصله دار می دانند. بایستی این وضعیت ارتقا یابد.

کسانی که همراه شما در طرح تحول مشارکت داشتند، از جمله بیمه ها و پرستاران راضی اند؟
حریرچی:
تعدادی اشکال ذاتی سیستم ارائه خدمات درمانی و بهداشتی دارد. پرداخت در مقابل ارائه خدمت است. این نظام منسوخی است و باعث اختلاف درآمد جراح با سایر گروه ها می شود. این اختلاف ذاتی وجود داشته. کاهش این اختلاف، ادعای ماست.

این که می گویند پزشکان چند برابر پرستاران می گیرند درست است؟
حریرچی:
به هیچ وجه اینطور نیست. اختلاف ما این است که رسما بگویم متوسط درآمد پرستار ما با ۸۰ ساعت اضافه کار و کارانه ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان است. پزشکان متوسط حدود ۵.۵ میلیون تومان است و پزشک متخصص ما ۱۰ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان است. ما ۲۰ هزار متخصص داریم قطعا در این بین اشخاصی حدود ۱۵۰ هزار نفر خارج از نظم درآمد دارند. ما برای اولین بار سقف گذاشتیم و نظام پله کانی ایجاد کردیم. قبلا هیچ سقفی نبود. ما در درآمدهای بالای ۲۵ میلیون تومان، ۴۰ درصد از حقوق را بیشتر به پزشک نمی دهیم و برای بیمارستان نگه می داریم. یکی از سازمانهای صنفی گفت پزشکان ۳۰۰ برابر پرستاران می گیرند. من گفتم شما بروید پیدا کنید، هر چیزی کشف شد برای آن سیستم صنفی بگذارید. یعنی یک پزشک ۹۰۰ میلیون تومان می گیرد. این که کارانه دو گروه را مقایسه کنیم، یا این که حقوق را در نظر بگیریم اشتباه است. باید همه درآمدها را دید.

اگر با مشکل تامین اعتبار برای تجهیزات و افزایش بیمار داشتید چه می کنید؟
حریرچی:
مردم بیمار را به بیمارستان می آورند و بعد دچار مشکل پرداختی می شدند. ما در سالهای ابتدای این کار، ۴ درصد افزایش داشتیم. این مربوط به افزایش جمعیت بود. الان بیمارستانهای ما از جمله امام رضا تبریز و مشهد، الزهرای اصفهان و ... تحت فشارند. ما ۱۴ ملیون و ۷۰۰ هزار نفر را حمایت مالی در بخش بستری کردیم که ۷۷.۵ درصد می شوند. ۹۲۰ هزار زایمان طبیعی رایگان داشتیم. ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار متر مربع کف و دیوار تهیه کنیم. حدود ۳۹ هزار تخت بیمارستان بازسازی شده. اینها از محل مصوبه هوشمندانه مجلس بوده است.

هنوز کار برای تجهیزات باقی مانده؟
حریرچی:
طرح تحول در همه کشورهای دنیا ۱۰ الی ۴۰ سال بوده. پرسرعت ترین باشد ۱۰ سال طول می کشد. برای خدمات هتلینگ ما ۵ ساله تعریف کردیم. ۵۷ درصد تختهای ما فرسوده هستند. باید تجهیزات نو شود و بیمارستان ۳۶۵ روز در سال کار می کنند.

نظر شما چیست؟
حافظی:
اگر بخواهیم سقف پرداخت را نسبت به پزشکان اعمال کنیم، ایجاد نارضایتی می کند. پزشکان به شدت ناراضی هستند. وقتی این بخش گذاشته شد خیلی ها به سمت بخش خصوصی رفتند. نباید ایجاد نارضایتی کرد. ازدحام را می گویند ۴ درصد است. وقتی به بیمارستان می رویم می بینیم بیمار توی راهرو روی زمین بستری شده. الان هزینه بیمار کاهش یافته و بیمار به سمت بخش دولتی می آید. همان فضا و تجهیزات و پرسنل کار زیادی را می کنند. این بار اضافه تحمیل شده است. باید مجلس و دولت همراهی کند.

نباید از طرحهای تحول در سایر کشورها الگو می گرفتید؟
حریرچی:
واقعیت را باید گفت. وزیر نیز یادداشتی نوشت. دولت می خواست یارانه در جای مناسب به مردم برسد. بیماری ها منتظر ما نمی مانند. مردم متاسفانه بیمار می شوند و ما باید پاسخگو باشیم. ما از پنجره سیاسی به نفع مردم، طرحی به دولت دادیم. در سال ۹۱ و ۹۲ ما میزان مراجعاتمان کم شده بود. یعنی مریضها روی زمین می مانند. هزینه های سلامت در سال ۹۰ و ۹۱ نسبت به ۸۹ و ۸۸ کم شده بود. دلار شده بود ۳ هزار تومان تورم ۳۶ درصد بود و مستضعفین چون هزینه نداشتند از بهداشت و فرهنگ و تفریح می زدند. ما مجبور بودیم منتظر نمانیم. قبلا ۱.۷ تخت به ازای هر هزار جمعیت داریم. ۵۷ درصد این تختها فرسوده اند.

شما می گویید زیرساختها باید فراهم شود؟
حافظی:
بله، باید برای جلوگیری از اتلاف منابع باید خطوط راهنما را می نوشتیم. بخشی شروع شده ولی وزارت رفاه همراهی خوبی نداشته. این به نفع خودشان است و تعجب می کنم چرا همراهی نداشتند. اینطور هزینه های خارج از استاندارد بیرون از بیمه انجام نمی شود. این متاسفانه توسط وزارت رفاه انجام نشد.

طرح تحول سلامت انجام شده. مشکلات را باید دید. مثلا بیمه ها توانسته بودند فاصله پرداختی را با بیمارستان به تاخیر ۲ ماه برسانند. الان این فاصله به ۸ ماه رسیده. این تهدیدی برای ادامه طرح است؟
حریرچی:
به گفته وزیر بهداشت اصلا پاشنه آشیل طرح، تامین منابع باشد. در انتهای دولت قبل متوسط تاخیر پرداختی بیمه ها به بیمارستانها ۱۴ ماه شده بود. همزمان با شروع طرح تحول، بیمه ها همت کرد و دولت منابع بیمه سلامت را ۶۵ درصد بالا برد، تامین اجتماعی همراهی کرد و تاخیرها به ۴-۵ ماه کاهش یافت. پس از اجرای کتاب جدید، چون بودجه خوبی پیش بینی نشد، بیمه ها ۸-۹ ماه تاخیر دارد. تامین اجتماعی نیز ۴-۵ ماه تاخیر دارد. درباره پایداری منابع بند ۱۰ سیاستهایی ابلاغی، واضح گفته شود درصد سرانه اختصاصی به سلامت باید از متوسط منطقه بالاتر باشد. متوسط منطقه ۸.۵ درصد است. متوسط ما قبل از اجرای طرح، ۶.۵ درصد بود. باید این سهم افزایش یابد. سهم دولت و بیمه ها باید از منطقه بالاتر باشد. متوسط متوسط ۶۴ درصد است. قبل از طرح تحول، متوسط سهم بیمه ها و دولت، ۴۰ درصد بود. نمی شود از زیر این شانه خالی کرد.اگر دولت و بیمه ها ندهند باید مردم از جیب شان بدهند. در دهه ۸۰؛ ۷ درصد مردم دچار هزینه های کمرشکن درمان می شدند که در شهر تهران این هزینه ها به ۱۳ درصد می رسید.

محمدحسین قربانی سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان به صورت تلفنی وارد گفتگو شد.

مجلس درباره تامین منابع پایدار اجرای طرح چه کمکی می تواند کند؟
قربانی:
دکتر حریرچی خیلی صادقانه صحبت کرد و این به حل مشکلات کمک می کند. طرح تحول سلامت حرکت بسیار بزرگی است. ابلاغیه مقام معظم رهبری و عنایت ویژه رئیس جمهور و حمایتهای دولت و گامهای مجلس و کمیسیون بهداشت مجلس برای اجرای این طرح کمک کرد. سال ۹۳ منابع طرح از محل درآمد ارزش افزوده وارد شد. در سال ۹۴ با آرای مجلس و دفاع کمیسیون بهداشت، منابع را توانستیم پایدار کنیم. یعنی ۱ درصد ارزش افزوده و ۱۰ درصد هدفمندی یارانه ها را برای افزایش منابع توانستیم پایدار کنیم. حدود ۱۰ هزار میلیارد حاصل این پایداری بود. جلسه ای با دکتر هاشمی داشتیم می گفتند تخصیص ها انجام نشد. یعنی دولت نتوانست تعهدات خود را ایفا کند. اطمینان به همه دوستان بدهم که باید این طرح قرص و محکم باید پیش برود.دولت باید همت کند منابع را تخصیص دهد. چیزی خارج از قانون مدنظر نیست. همه قانون باید اجرا شود. در بودجه امسال کار خوبی شد که ۱۰۰۰ هزار میلیارد تومان دولت از این بودجه را از جای دیگر تامین کرد. یعنی ۱ درصد ارزش افزوده شد ۵ هزار میلیارد که در اختیار وزارت بهداشت قرار گرفت. از محل مالیات ۳۵۰ میلیارد تومان برای وزارت بهداشت در نظر گرفتیم. وزارتخانه های بزرگ باید دخالت کنند. سلامت متوجه همه نهادهاست و همه باید آستین بالا بزنند. همه کشورهای توسعه یافته نیز بر این اساس کار کردند.

فکر می کنید ادامه این مسیر چگونه است؟
حافظی:
سال ۸۹ و ۹۰ بنده مدیرعامل تامین اجتماعی بودم. بدهی تامین اجتماعی به بیمارستانها ۸.۵ ماهه بود. ظرف دو سال این را به ۳.۵ ماه تقلیل دادم. اعتقاد داشتم باید بیمه ها پیش پرداخت بدهند. این کار جمعی انجام شد. اراده باشد، می شود کار کرد.


بدون پول، عزم و اراده به چه درد می خورد؟
حریرچی:
سیاستگذاران خیلی می توانند کمک کنند.


باید چه کنیم با انتظارات؟
حریرچی:
ما منابع پایدار را پیش بینی کردیم. دنبال این می شود از مالیات و نفت بودجه را کم کنیم و به سمت منابع پایدار ببریم. ۱ درصد ارزش افزوده ۵هزار میلیارد تامین می کند. اگر حق بیمه درست گرفته شود قسمت عمده کمبودها رفع می شود. منتهی این عزم ملی در سیاستگذاران می خواهد. ما با تکنوکراتهای رده میانی داریم که کماکان مشکل ساز هستند.

آقای قربانی شما نظری دارید؟
قربانی:
وزارت بهداشت نمی شود در حوزه قانونگذاری وارد شود. دکتر قاضی زاده عزم و اراده شان را باید برای وصول منابع جزم کنند. باید منابع موجود که اختصاص یافته باید از دولت گرفته شود. این تعاملی از دولت می خواهد.

کاهش هزینه های درمان را نیز توضیح می دهید؟
حریرچی:
ما هر ساله ۳۰ درصد قیمت دارو و تجهیزات افزایش می یافت. ما ۴۲ درصد قیمتها را کم کردیم. ۳۰۰ میلیون دلار واردات را کم کردیم. این روند از طریق پیشگیری، نظام ارجاع، راهنمای بالینی باید به تدریج انجام شود. هنوز سهم بیمه و دولت نسبت به ایده آل بسیار کمتر است. دولت و بیمه باید سهمشان را بدهند.

نظر شما چیست؟
حافظی:
من به عنوان نماینده شورای تهران این خواهش را دارم که توقف طرح به ذهن هیچ کس خطور نکند. اگر طرح متوقف شود بی عدالتی و شکاف اجتماعی وحشتناک به وجود می آورد. باید همه کمک کنند و نقص ها را رفع کنیم تا آسایش برای مردم محقق شود.
 
کلمات کلیدی : طرح تحول سلامت+نظام سلامت
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۲-۱۶ ۱۲:۰۵:۵۹
بله خوب تو جیب دکترا پول کردید. یارانه مزدم رو قطع کردید ریختید تو حلقوم دکترا. بعد برا دو تا بخیه چونه پسر بچه خمینی شهری رو پاره کردید. قرص آسپرین بوده 3000 تومن الان شده 8000 تومن. هزینه یه دونه بخیه شده 170 هزار تومن. پدر مردم رو درآوردید. اسمش رو هم گذاشتید طرح تحول. (3685834) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۲-۱۶ ۱۳:۵۱:۰۱
پدر من والا پزشک عمومیه اگر به خاطر یک بخیه 170 تومن بگیره من با مترو و بی ار تی این طرف اونطرف نمی رم می رم لکسوس می خرم :| (3685983) (alef-11)
 
Estonia
۱۳۹۵-۰۲-۱۶ ۱۴:۰۲:۳۲
آندوسکوپی از 390 هزار تومان به 820 هزارتومان رسیده. کولونوسکوپی از 190 به 590 هزار تومان رسیده. سونوگرافی ...... (3685997) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۲-۱۶ ۱۶:۱۰:۵۲
اقا من میخواستم اندوسکوپی برم فکر میکردم حداکثر 100 تومن میشه بعد گفتن 300 حالا شما میگی 800 که دیگه اصلا نمیتونم برم! اینجا توی اتاق افتادم خودم میدونم ورم معده دارم( از اینترنت) ولی خداییش 300 هم برام زیاده چه برسه به 800 (3686129) (alef-11)
 
بی نام
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۲-۱۷ ۰۳:۰۳:۵۲
هزینه ی آندوسکوپی در بیمارستان دولتی بین ۱۸ هزار تا ۵۰ هزار تومان با دفترچه است، مجبورت نکردن بری خصوصی (3686763) (alef-13)
 
حسام
۱۳۹۵-۰۲-۲۱ ۰۹:۲۴:۲۵
در بخش دولتی چون کمبود متخصص است و مسئولین پزشک وزارت بهداشت نمی گذارند تعداد پزشک متخصص زیاد شود به خاطر منافع صنفی باید سه یا چهار ماه صبر کنی تا نوبتت بیاید تازه دکتر انجا هم فوری بهت کارت مطبش را می دهد تا در انجا راهنماییت کند (3696354) (alef-3)
 
کادر درمان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۲-۱۶ ۱۴:۰۷:۲۶
احسنت به درایت ملت .
آفرین بر شما که حقیقت رو گفتید (3686005) (alef-11)
 
Estonia
۱۳۹۵-۰۲-۱۶ ۱۴:۱۴:۴۲
کارگری را دیدم که به علت هزینه بالای دندانپزشکی، دندانهایش را با چسب سنک پر کرده است! (3686017) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۲-۱۶ ۲۲:۰۳:۴۹
جواب داده؟
منم شوهرم درآمد نداره پول دندونپزشکی بدم. (3686517) (alef-13)
 
بازرس ژاور
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۲-۱۶ ۱۶:۰۵:۴۴
من یادمه سال 65 بود من سوم ابتدایی بودم از قضا درمانگاه هم بغل مدرسه ما بود یکی از بچه ها نیاز به بخیه پیدا کرد و یادمه که معلم ورزش یه سکه فکر کنم 5 تا تک تومنی داد و کسی هم براش 5 تومن مهم نبود توی ذهنم مونده که چیزی نبود(ناچیز بود یادم نیست دقیقا چقدر بود ولی یادمه که یه سکه پول خورد بیشتر نشد) یا خاطرات زیادی دارم که هزینه ها حیلی کم بود. الان وضعیت به گونه ای است که طرف برا یه کار کوچیک صد ها هزار تومن میزنه به جیب!!! و جالبه که هر چیزی که شما فکرش رو بکنی بین 200 تا 400 درصد و به گفته مدیر پرستارها تا 700 درصد رفته بالا
و جالبش اینه که با این همه افزایش و... تازه دستمزد پزشک شده 3 برابر پرستار!!! یعنی قبلا دستمزد پزشک کمتر از پرستار بوده! چون دستمزد پرستار که بیشتر نشد اگه یادتون باشه اینها فقط دستمزد پزشک رو چند برابر افزایش دادن گفتن برا اینکه زیر میزی گرفته نشه! و همین تناقض نشون میده وضع چگونه بوده و چه صحبت عجیبی کردن
حالا سوال من اینه که چرا در این چند سال دستمزد پزشک کمتر از پرستار بوده؟( اعداد بیان شده فعلی نشون میدن دستمزد پزشک قبل طرح تحول کمتر از پرستار بوده)
و سوال جالبتر اینکه قبل طرح تحول یه مقایسه دستمزدی شده بود بین پزشکای دنیا و پزشکای ایران و تفاوت زمین تا اسمون بود حالا دیگه ببین چه شده!!!! و در نظر بگیر که پرستاران ما چقدر دریافتیشون دیگه طبق این حرف زیاد بوده که با پزشکان دنیا برابری میکرده! و حتی بیشتر!!!
و به این اعداد اضافه کنید که طرف برای 4 سال اول پزشکیش در امریکا هر سال 60 تا 80 هزار دلار می پردازه یغتی برای 4 سال اول بیش از یک میلیارد تومن میپردازه بعد اینجا دوستان رایگان میخونن و تازه وام هم میگیرن(4 سال نخست) حالا دیگه ببینید عجب سرمایه گذاری سود دهی است یعنی بدون هزینه شما چه پولی درمیاری اینجا مشخصه کسانی که اینجا در ایران رفتن با مشقت مهندسی خوندن چه کار اشتباهی کردن به همه توصیه می کنم به هر طریق ممکن شده فقط پزشکی بخونن طرف رشته دیگه ای نرن که سود دهی نداره. به این وقایع اضافه کنید زمان ویزیت رو اینجا دو سه دقیقه و در غرب چقدر؟ من پزشک دیدم شاید باورتون نشه زنگ زدم گفتم نوبت هست گفت نه ولی یک عده بیمار میان اسم مینویسن اونا هم ویزیت میشن ما رفتیم اسم نوشیم(برگه ای به در بود) چهلمین نفر بودم با کسانی که نوبت گرفته بودن فکر کنم یه 70 نفری بودیم همه رو از ساعت 4 تا 9 شب ایشون ویزیت فرمود! یعنی در هر ساعت14 نفر !!!!!و تو خود حدیت مفصل بخوان اونم پزشک متخصص. (3686127) (alef-13)
 
علی
Romania
۱۳۹۵-۰۲-۱۷ ۰۹:۴۵:۲۳
سلام
من جراح هستم الان 8 ماه است که کارانه ندادن فقط حقوق خالی من که از خدامه طرح تحول لغو بشه و اگه پولی است بدن به اونایی که همیشه پشت سر پزشکان حرف می زنن (3686872) (alef-3)
 
یک متخصص پزشکی
۱۳۹۵-۰۲-۲۱ ۰۹:۳۸:۲۱
من با هزار مرارت در سن 45 سالگی تازه تخصصم را گرفته ام و درامدم هم خیلی خوب است میانگین ماهانه 80 ملیون تومان ولی دوستی دارم که لیسانس حقوق و وکیل دادگستری است و در سی سالگی پروانه وکالت گرفت و الان فقط با بهره پولش به اندازه 5 متخصص پزشکی در امد دارد ولی متاسفانه مردم فقط نسبت به ما پزشکان حساس شده اند امری که ضررش فقط به چشم مردم می رود (3696387) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۲-۱۶ ۱۲:۱۰:۲۰
جناب وزیر محترم
خواهشا بفرمایید چرا با اجرای طرح تحول؛ روز به روز بر تعداد بیماران افزوده می شود؟
برادر عزیز، اگر یک میلیونیوم بودجه این طرح را صرف اصلاح تغذیه ملت میکردید که این همه گرفتاری نبود. تولید بیمار و بعد درمان آنها که هنر نیست.
طب سنتی را هم که به مسلخ بردید.این رسم مسلمانی نیست آقای وزیر. (3685839) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۲-۱۶ ۱۴:۲۱:۴۰
پارازیت هم همه رو سرطانی کرده (3686026) (alef-11)
 
استاد دانشگاه
Romania
۱۳۹۵-۰۲-۱۶ ۱۲:۱۴:۵۸
دروغ می گویند. کارانه های چند صد میلیونی می گیرند. تو این کشور سازمان بازرسی به چه دردی می خورد؟ پس چرا رسیدگی و یک گرارش درست منتشر نمی کند تا رسوا شود هر که در او غش باشد! (3685847) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۲-۱۷ ۰۶:۳۵:۰۴
لطفا از دانشگاه علوم پزشکی شیراز شروع کنید از زمان اجرای طرح بودجه به این سمت رفته است. (3686794) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۲-۱۶ ۱۲:۲۹:۵۰
لطفا در مورد عدم پذیرش بیمار در بیمارستان میلاد به خاطر 300 هزار. تومان که موجب خودکشی بیمار شده است هم توضیح بدهند. (3685873) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۲-۱۶ ۱۴:۲۰:۴۱
متاسفانه توی ایران تنها چیزی که ارزش نداره ، جون آدماست (3686025) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۲-۱۶ ۱۲:۳۰:۲۰
خنده داره فقط پزشکان آدمند و بقیه... (3685874) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۲-۱۶ ۱۲:۳۳:۵۷
چرا هیچ گاه در مورد خدمات بد و نازل بخش درمان و بیمارستانها توضیح نمیدهند?چرا فقط دغدغه افزایش درآمد پزشکان و پرستارها را دارند? (3685878) (alef-11)
 
United States
۱۳۹۵-۰۲-۱۶ ۱۸:۳۷:۱۲
نکنه شما انتظار داری پزشک فوق تخصص به اندازه ی شما در آمد دلشته باشه؟! (3686289) (alef-13)
 
كارمند دانشگاه علوم پزشكي
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۲-۱۶ ۱۲:۳۷:۱۳
از خدا بترسيد و اينقدر دروغ نگيد. ما با چشم خودمون داريم ميبينيم دست مزد پزشكانو (3685882) (alef-11)
 
کارمند بیمارستان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۲-۱۶ ۱۴:۱۱:۳۴
پزشکای بیمارستان های دولتی در قالب کارانه پول پارو میکنند.
10 میلیون به بالا (3686012) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۲-۱۶ ۱۲:۴۳:۴۶
لطفا از بودجه طرح سلامت اندکی هم برای بیماران نیازمند مثل مورد بیمارستان میلاد که به علت بی پولی پذیرش نشد. و لکه ننگی بر لکه ننگیهای. جامعه پزشکی افزوده شد, تخصیص دهید
میلیارد میلیارد میریزید در جیب پزشکها, 300 هزار تومان نداشتید. برای ان بیمار نگون بخت (3685890) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۲-۱۶ ۱۲:۴۹:۲۳
زیر میزی
اشتباه در جراحی در اراک که موجب مرگ بیمار. شد
کشیدن. بخیه به خاطر نداشتن پول
پذیرش نکردن بیمار در بیمارستان میلاد به خاطر 300 هزار تومان
اقای قایم مقام در این موارد توضیحی ندارید, تمام دغدغه شما و وزارت خانه شده افزایش درامد پزشکان و پرستارها, (3685898) (alef-11)
 
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۲-۱۶ ۱۲:۵۰:۵۷
اینکه پزشکان متخصص در ایران سه برابر پرستاران دریافتی دارند جزو بزرگترین شوخیهای سال است و حتی پسر ده ساله من هم باور نمی کند ضمنا حل مشکل اساسی افزایش تربیت پزشک متخصص است اما دو صنف قدرتمند در کشور وجود دارد یکی در سیستم بهداشت که نمی گذارد پزشک متخصص و دندانپزشک زیاد شود و کانون وکلا که نمی گذارد وکیل زیاد شود این دو صنف بزرگترین ظلم را در حق مردم ایران به خاطر منافع صنفی روا داشته اند (3685899) (alef-11)
 
سید جواد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۲-۱۷ ۲۲:۴۲:۰۶
دو صنفی که شما گفتید با ایجاد انحصار و ممانعت از ورود افراد جدید و عدم ایجاد رقابت می توانند به این منافع کلان برسند، و هر ساله هم با فشار روی دولت تعرفه های خودشون را بالا و بالاتر می برند. (3688069) (alef-13)
 
غلامعلی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۲-۱۹ ۱۰:۳۹:۲۷
واقعا درست گفتید من دو دوست دارم یکی پزشک و دیگری وکیل دادگستری است انقدر پول دارند که نمی دانند با پولهایشان چکار کنند در دوبی و آنتالیا ویلا خریده اند و صاحب کلی زمین و مغازه هستند از روی این نوشته شما فهمیدم که چرا این افراد اینقدر پولدار شده اند احتمالا مسولین هم بدانند ولی چرا نسبت به افزایش پزشک و وکیل اقدام نمی کنند واقعا عجیب است (3690968) (alef-11)
 
پری
۱۳۹۵-۰۲-۲۱ ۰۹:۲۹:۰۱
متاسفانه انحصار در نظامهای صنفی باعث می شود دشمنی پنهان این صنوف با مردم ایران حتی از دشمنی اشکار داعش برای مردم بدتر باشد (3696362) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۲-۱۶ ۱۳:۰۲:۲۱
از دوستانی که جایی حسابدار هستند و از مساله مطلع هستند خواهشمندم در صورتی که به فیش حقوقی هر دو فشر دسترسی دارید به صوت ناشناس قیشهای حقوقی را منتشر نمایید تا مساله سفاف بشود. یا اغداد و ارقام را بصورت کامنت بیان فرمایید. (3685923) (alef-11)
 
پیمان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۲-۱۶ ۱۳:۵۱:۴۴
یکی از آشنایان خانوادگی من که متخصص قلب و عروق است برای سه ماه کارانه 1/2 میلیارد تومانی گرفت!!! (3685985) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۲-۱۶ ۱۳:۰۴:۵۵
پرستاراهم دیگه خیلی زیاده خواه شدن اخه پرستارلیسانس چطوری خودشو بایه پزشک متخصص مقایسه میکنه ؟! این پرستارااز مهندساهم بیشترپول میگیرن (3685928) (alef-11)
 
خلبان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۲-۱۶ ۱۴:۱۴:۰۸
چرا معلم ها رو نمیگی ؟ (3686016) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۲-۱۶ ۱۴:۳۰:۲۰
کی گفته پرستار خودشو با پزشک متخصص مقایسه میکنه ؟ اصلا اطلاعی درمورد حقوق پرستار و پزشک داری؟ اصلا تا حالا تو بیمارستان کار کردی که بدونی پرستار چی میکشه؟ (3686038) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۲-۱۶ ۱۶:۱۹:۳۵
پرستارچی میکشه ؟! خداشاهده بیمارستان خصوصی همراه مریض رفتم بایدبری سه ساعت التماس کنی تابیان مریضه بدحالتو یه نگاه کنن .اصلا انگارنه انگار .هردقیقه خودم میرفتم میپرسیدم چیکارباید بکنم . . فقط میان یه سرم میزنن وتزریقاته تو سرمو.بقیه کارارو همه رو کمک پرستارکه همون نیروهای خدماتی ان انجام میدن . من هرچی گفتم پرستاره به نیروی خدماتیه دستورمیداد انجام بده .نشسته بودن پشت سرخواهرشوهرومادرشوهرغیبت میکردن .یه روزبیمارستان بودم همه زندگی خصوصی اینهارو فهمیدم. (3686140) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۲-۱۷ ۰۱:۰۶:۴۲
اگه شما یه نفر رو دیدی که داره اینطوری کار میکنه دلیل نمیشه که همه ی پرستاران درست کار نمیکنن
تازه با اجرای این طرح تحول مردم به سمت بیمارستان دولتی رفتن بیمارستات خصوصی خیلی کمتر بیمار داره (3686716) (alef-13)
 
حمید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۲-۱۶ ۱۸:۳۶:۵۵
کجا یک مهندس با خطر ایدز. هپاتیت. روبه روست. کجا یک مهندس از دست همراهی بیمار کتک میخوره؟ کجا یک مهندس شب رو تا صبح در ماه 18 بار بیداره که شیفت بده؟ (3686288) (alef-13)
 
مهدی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۲-۱۸ ۰۹:۲۲:۱۸
دوستان من تو یه شرکت خصوصی تو شهرستان کار میکنم و لیسانس مهندسی مکانیک 10 سال پیش هم هستم الان حقوق دریافتی من با کسر بیمه و مالیات حدود 1150000 تومان هستش و حاضرم 30 سال شیفت شب باشم ولی اندازه ی یه پرستار و نه هم یه پزشگ حقوق بگیرم .... حال تو حدیث مفصل بخوان از این مجمل (3688423) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۲-۱۸ ۱۲:۳۸:۴۰
آقای دکتر به اصطلاح محترم یک کم سطح سوادتون رو بالا ببرید می فهمید که حداقل 30 تا چهل درصد کارها مثل آتش نشانها،پرستارها، نگهبان ها، کارمند و کارگرهای کارخانه هایی که شبانه روزی کار می کنند، کارمندای فرودگاه ها، حتی بعضا کارمندای بانک به دلایل امنیتی شیفت شب دارند. ما هم کم ازمراجعین حرف و بی احترامی و ... ندیدیم و نشنیدیم. شما نیاز به عینک داری فکر کنم. (3688774) (alef-11)
 
کاوه
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۲-۱۶ ۱۳:۱۸:۱۵
مسئولان صنفی کشور ما فقط به فکر پزشکان و وکلای دادگستری هستند و به بهانه های مختلف نمی گذارند تعداد این افراد زیاد شود تا مردم ناچار شوند بیشترین پول را به این افراد بپردازند (3685942) (alef-11)
 
Romania
۱۳۹۵-۰۲-۱۶ ۱۳:۲۶:۵۱
برای من چند سوال پیش آمده الف لطفا منتشر کن شاید جواب سوال ها را پیدا کنم
چرا آقای دکتر چنین اشتباه بزرگی را در محاسبات خود کرده اند؟
ایشان ازدریافتی پرستاران اطلاع ندارند؟ یا از دریافتی پزشکان؟
آیا میدانند میانگین چیست؟ یا روش میانگین گرفتن را بلد نیستند؟
آیا یک بیستم را معادل یک سوم میدانند یا کلا یک سوم را..... چیست؟
مدرک ایشان مربوط به کدام دانشگاه است و نمره ایشان در درس ریاضی 1 چند بوده است؟
ایشان مطالب را از روی کاغذ میخواندند یا همه را حفظ کرده بودند؟
با تشکر (3685954) (alef-11)
 
شهروند
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۲-۱۶ ۱۳:۵۱:۰۸
این طرح به قول اقای پزشکیان طرح تحول درامد پزشکان بود چقدر دیگه پول تو جیب پزشکان که تغییری هم در کیفیت کارشان رخ نداده میریزید معلم بیچاره زیر خط فقر در فلاکت است یک درصد ارزش افزوده ۵۰۰۰ میلیارد تولید می کند اگر همین یک درصد ارزش افزوده به اموزش و پرورش اختصاص یابد کلی مشکلاتش حل می شود والله دکترها دیگر سیر نمی شوند . پول هایشان هم همه اونور اب خرج می شود و به جیب اجنبی میرود یا تیم ورزشی میخرند و بساز و بفروش می شوند . (3685984) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۲-۱۶ ۱۴:۰۲:۴۲
چرا سازمان بازرسی کشور یا نمایندگان مجلس در موضوع طرح تحول سلامت و حیف و میل بودجه بیت المال و سرازیر کردن آن به جیب پزشکان ورود پیدا نمی کنند تا چهره حقیقی این دروغ گویان برای همه ملت روشن شود. چرا هر موقع بحث یا میزگردی در مورد طرح تحول سلامت است 4 تا پزشک می آورند در صدا وسیما ، این پزشکان خوب معلوم است از آنجایی که از این طرح دارای منافع مادی زیادی شده اند هیچ موقع نقد منصفانه نخواهند کرد و تنها نگاه صنفی و مادی دارند، تمام افرادی هم که به عملکرد پزشکان نظارت می کنند پزشک می باشند، این هم از عجائب خنده دار و مضحک می باشد که خودشون بر خودشون نظارت می کنند. به خدا قسم با افزایش سرسام آور تعرفه های پزشکی در قالب این طرح ملت بیچاره شده اند، هر روز هم با درو غ و ریا و فریبکاری نظام پزشکی از پائین بودن تعرفه ها می نالد. (3685998) (alef-11)
 
كارمند علوم پزشكي
Russian Federation
۱۳۹۵-۰۲-۱۶ ۱۴:۰۳:۴۶
فقط كارانه يك ساله يك فوق تخصص گوارش كه داراي سمت هم هست در اسفند ٩٤ يك ميلياردو سيصد ميليون تومان بود! كه خودم با چشمهاي خودم ديدم. (3686000) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۲-۱۶ ۱۷:۰۶:۲۱
امکانش هست (3686183) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۲-۱۶ ۱۴:۳۶:۳۹
میگم دقت کردین اینایی که مرتب به پزشکا گیر میدن 24 ساعته تو نت انلاینن؟!!خب عزیز من الان که شما نشستی پای موبایلت اون دکتری که بهش توهین میکنی تو اتاق عمله.نه کامنت های شما رو میبینه و نه اصلا یراش مهمه.اون کار میکنه خدمت میکنه زحمت میکشه و پولشم درمیاره. برخلاف دنیای مجازی هم در دنیای واقعی کلی بهش احترام میگذارند!شماها هم اینحا بشینین همش حرف بزنید و زندکیتون رو تلف کنید.من پزشک نیستم بخدا ولی هر چه بکاری همون رو برداشت میکنی!من 40 سال سن دارم.بچه که بودم باز هم این بحث درامد پزشکان بود و هست در اینده هم خواهد بود. (3686042) (alef-11)
 
حسین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۲-۱۶ ۱۶:۲۵:۰۸
مردم ایران دیگر مثل سابق نیستند و اجازه نخواهند داد که مثل سابق عده ای از پول یارانه شان به نفع صنفشان سو استفاده کنند (3686144) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۲-۱۶ ۱۷:۰۶:۲۸
شمام اگه منتظر هستسن درامدتون با پشت میز نشستن و خوابیدن مثل پزشک باشه اونوقت پزشکها اجازه این کار رو به شماها نمیدند عزیز برادر. (3686184) (alef-13)
 
علیزاده
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۲-۱۶ ۱۶:۳۲:۵۹
اقا این حرفا فایده نداره من خودم پزشک متخصصم و همسرم وکیل دادگستریه ر دویمان هر ماه حداقل یک ملیارد درامد داریم چون مردم به ما نیاز دارند شما هم سعی کنید در ایران جز پزشکی یا وکالت شغل دیگری انتخاب نکنید تا بعد به امثال ما حسادت نکنید (3686150) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۲-۱۶ ۱۸:۴۰:۱۸
خب دیگه این حرف شما همه چی رو ثابت میکنه و دیگه چه بحثی می ماند؟ بحث مردم خواندن این رشته نیست بحث اینه که دریافتی شما پزشکها بسیار نامتعارفه و مردم هم در فشار هستند همه افراد جامعه که نمیتونن با هم پزشک باشند! اتفاقا این درامد زیاد شما بچه ها رو به سمت پزشکی سوق میده و اینقدر پزشک در نهایت زیاد میشه که از انحضار فعلی خارج میشه یعنی تئوری های اقتصاد اینو میگن بحث سر همینه که انحصار ایجاد کردین اگر اجازه بدهید پزشک از جاهای دیگه بیادو ظرفیت زیاد بشه این مشکل حل میشه مردم در مورد مشکلشون دارن صحبت میکنن و حق هم دارند. ضمنا نسخه شما معمولا اشتباهه و هزینه زیادی به مردم هم تحمیل می کنید.تخصص لازم را ندارید. ولی ادعا چرا (3686290) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۲-۱۶ ۱۶:۵۰:۴۲
بچه بودی کجا بحث درامد پزشکا بود چرا حرف دروع مبگی وب سایتی نبود بعد درامدی هم نداشتن اختلاف اینقدر نبود من کامل یادمه میغرمایند کامنت هم نذاربد اونم روز تعطیل (3686163) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۲-۱۷ ۰۱:۲۲:۱۰
بجز دهه 60 از اول دهه هفتاد تا همین 2 سال پیش، بحث بیکاری پزشکان عمومی، تعطیل شدن مطب ها بخاطر عدم دخل و خرج آنها و ... داغ بود ، یک پزشک عمومی چند سال پیش هنگام زدن بانک دستگیر شد که تلویزیون پخش کرد. خودم پزشک را سراغ دارم که از فرط بی مشتری بودن از طریق نوشتن مرخصی استعلاجی برای غیبت دانشجویان در امتحانات، کسب درآمد می کرد البته به برکت وزیر الان کل وزارتخانه، بانک بیت المال را زده (3686725) (alef-13)
 
Anonymous Proxy
۱۳۹۵-۰۲-۱۷ ۱۱:۳۵:۴۲
بمیرم برای پزشکی که همه اش در اتاق عمله و وقت نداره بفهمه بیماری که دارد عمل می کند مشکلش چیست؟ توی اتاق عمل، متخصص بیهوشی از جراح پرسید کجایش را باید عمل کنیم؟ جراح گفت نمی دانم و از من پرسید در حالی که متخصص بیهوشی داشت ماسک روی دهانم می گذاشت! (3686993) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۲-۱۷ ۱۶:۳۰:۴۴
حتی در موردی به سبب شوق خدمت و دریافت کارانه جراحی هر چه بیشتر بیماری را برای زایمان سزارین به صورت اورژانسی به اطاق عمل میبرند و پس از باز کردن شکم متوجه میشوند تشخیص جناب متخصص اشتباه بوده و اصلا بارداری و بچه ای در کار نبوده است . (3687450) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۲-۱۶ ۱۵:۲۴:۲۹
طرح تحول سلامت کاملا به ضرر مردم بود فقط حقوق پزشکان را چند برابر کرد. آماری که ابن آقا داده کاملا اشنباه است. هم حقوق پزشکان و هم پرستاران اربقیه همترارات در کشور بیشتر است و باید کم شود (3686078) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۲-۱۶ ۱۶:۵۶:۵۴
در واقع طرح تحول حقوق پزشکان بود (3686168) (alef-13)
 
حامد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۲-۱۷ ۱۰:۰۷:۳۳
سلام من یک پرستارم!! به والله قسم حقوق یک پرستار با کارانه و اضافه کار حداقل 100 ساعت میشه نهایتا دو نیم میلیون تا 3 میلیون حالا شما مالیات هم کم کن .... تقریبا 2100 نصیب شما میشه اما تو همون بخش پزشک میگیره 100 میلیون

اینکه تو تلویزیون می گن رفته بالا حقوق پرستاری درسته اما چقدر!؟ باور کنید حدود 400 یا 500 تومان کارانه بالا رفته ک الان 8 ماهه ندادن!!
اینها با دروغ و ایجاد تفرقه بر سایر قشر ها و صنف ها حکومت می کنن
سازمان نظام پرستاری حاضره تمام فیش های حقوقی منتشر بشه ببینیم کی دروغ می گه!! (3686900) (alef-13)
 
سعید
Russian Federation
۱۳۹۵-۰۲-۱۶ ۱۶:۱۳:۳۱
البته این آقا دروغ نگفته چون حقوق پرستار ها رو با اضافه کاری 80 ساعته ! و کارانه با حقوق دکترها بدون اضافه کار و کارانه مقایسه کرده. (3686132) (alef-11)
 
Germany
۱۳۹۵-۰۲-۱۶ ۱۶:۵۹:۳۶
البته تحصیلات متخصصان بیشتر است و مسولیتشان یک متخصص در قبال نسخه اش مسولیت دارد و مسولیت او صد برابر مسولیت یک پرستار است ضمن احترام به همه اقشار اما هر کسی باید بداند تحصیلات و مسولیتش چیست و میزان کارش (3686175) (alef-1)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۲-۱۶ ۱۷:۱۰:۳۹
این طرح تحول سلامت نتیجه همکاری بین کمیسون بهداشت مجلس و دولته که در بین فریادهای روجانی مجکریم های مردم راحت دوستان کارشون رو انجام دادن هر چه قدر هم به دوستام می گفتم هزینه ها رو چند برابر کردن توجه نمیکردن و بحث میکردن که کارشون درسته و...حالا اومده میگه فلان چی چقدر بالا است و.. و حرفای منم یادش رفته! و...
دقیقا راست گفته بود که پول 20 سال اینده رو الان دارن از مردم میگیرن (3686190) (alef-13)
 
فرهاد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۲-۱۶ ۱۷:۱۱:۲۶
لطفن عزیزانی که اطلاعات کاملی از طرح تحول سلامت و سیستم وزارت بهداشت و قوانین مصوب مجلس در برنامه های توسعه و سند چشم انداز ندارند، نظرات کارشناسی ندهند.الف جان هم که هر کسی کامنت میگذاره بدون بررسی و تحقیق در مورد صحت وسقم مطلب آن را چاپ میکنه.!!!!!!اگرچه اطلاعات مردم بر اساس شنیده های کوچه بازاری و توی تاکسی و برخی شبکه های مجازی هست ولی در این مورد باید دو نفر کارشناس و متخصص این حوزه را که نه در مجلس نماینده هستند و نه در دولت پستی دارند دعوت نموده و با آنها مصاحبه شود تا مردم از موانع و مشکلات و یا مفاسد و خیانتهای دست اندرکاران آگاه شوند.قصور و کوتاهی و خیانت در تمام اصناف و اقشار در جامعه متاسفانه شیوع پیدا کرده و اپیدمی شده و حلقه مفقوده ما در جامعه اخلاق گردیده است و این موضوع نه تنها در برخی از اعضای جامعه پزشکی بلکه در مهندسین ،وکلا،قضات،معلمین، مدیران بانکها و شهرداران و ....هم دیده میشود و متاسفانه از طرف سازمانهای مربوطه از قبیل سازمان نظام پزشکی و نظام پرستاری ، سازمان نظام مهندسی ، سازمان نظام وکلا و....هیچ نظارتی صورت نگرفته و با متخلفان این اصناف برخورد نمیشود.مدیران این مجموعه ها محافظه کار شده اند و برای از دست ندادن پست و مقام و موقعیت خود با متخلفان با تساهل و تسامح برخورد میکنند. (3686194) (alef-13)
 
استاد دانشگاه
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۲-۱۶ ۱۷:۱۳:۳۳
یک سوال برای من پیش اومده که چگونه است که وزیر بهداشت حقوق نیروهای تحت پوشش وزارتخانه خویش را در سه سال اخیر چند برابر کرده است، و هر روز در تلویزیون حداقل یک خبر از فعالیتهای وزیر بهداشت در چهت تلاش برای بهبود شرایط کاری و حقوقی نیروهای خویش شنیده می شود. اما انگلر وزارتخانه ای به نام علوم وجود خارجی ندارد. اصلاً کسی وزیر علوم را می شناسد.
آقای دکتر فرهادی، وزیر محترم علوم
حضرتعالی با یک استیضاح ناجوانمردانه از وزارتخانه بهداشت بر منصب وزارت علوم نشتسته اید و هر روز مشاهده می کنید که آقای دکتر هاشمی در وزارتخانه بهداشتی که حضرتعالی به آن تعلق دارید چگونه تلاش می کند که حقوق شما پایمال نگردد. پس چرا شما به فکر نیروهای وزارتخانه علوم نیستید، آیا می دانید حقوق یک استادیار دانشگاه با مدرک دکترای تخصصی کمتر از حقوق یک پرستار لیسانس شده است؟ کاش رسایی و کوچک زاده و بذرپاش که فرجی دانا را عزل کردند پاسخ می دادند. (3686195) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۲-۱۶ ۱۸:۵۰:۲۲
با سلام
من با افزایش حقوق پزشکان مخالفم و با افزایش حقوق اساتید دانشگاه دیگه 100 درصد مخالفم توضیح هم میدهم به چه دلیل:
بنده ارشد کارافرینی تمام کرده ام در یک دانشگاه بسیار معتبر ولی استاد بنده در طول هقته میتونم بگم مفید 4 ساعت هم کار نمی کرد و دیگر اساتید دانشکده هم همینطور الان از سال 93 مقاله ام در مجله همون دانشکده مانده هر بار باید پاسخ داور رو که یک سری بهانه هایی است که مشخص میکنه طرف اصلا قضیه رو بالکل نخونده بدهم و استاد راهنما هم عین حیالش نیست هیچ کمکی به بنده نکرد از دم در اتاقش تا دفتر مجله 10 قدم راهه یبار نپرسیده که چه شده و..فقط پارسال میگه که مجله گفته چرا اصلاحات رو انجام نمیدی!!! دقت کن نمیگه اصلاحات چیه میگه انجام بدهید! در پایان نامه هم به بنده کمکی نفرمودن به نظر من باید حقوق اساتید دانشگاه کاهش پیدا کنه حیلی از اینها هم وجودشون ضروری نیست. خروجی من از اساتید ایران ندیده ام (3686298) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۲-۱۷ ۰۲:۲۴:۳۰
برادر من اگر استاد جنابعالی کوتاهی میکنه دلیل نمیشه شما حق دیگر اساتید راضایع کنید. بخاطر یک نفر یک قشر را متهم نمیکنند. استاد بنده تا ساعت 9 شب در دفتر کارش مشغول به فعالیت و بررسی کار دانشجویانش است. (3686757) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۲-۱۸ ۱۶:۳۱:۴۸
سایر دانشگاه ها هم همین وضعه یک مورد دو مورد نیست (3689335) (alef-11)
 
Canada
۱۳۹۵-۰۲-۱۶ ۱۸:۱۸:۰۹
اگر نطر مردم مهم است بودجه این همه کارمند بیکار و بودجه این همه نهاد الکی ، صدا و سیما را قطع کنید و در سلامت مرذم و محیط زیست و امنیت کشور هزینه کنید . (3686272) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۲-۱۶ ۱۸:۵۳:۰۱
ننگ باد سیستم بهداشتی که بخیه یک بچه شش ساله را کشیدند در زمانی که بالاترین ادعا را داشتند (3686300) (alef-13)
 
رزیدنت
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۲-۱۶ ۱۹:۰۲:۳۱
همه اعتراف میکنند که کل بار تحول سلامت بر دوش رزیدنتهای بیچاره است و اساتید محترم دو ساعت صبح میان ویزیت و میرن و شبام راحت میخوابن البته نوش جونشون اگر خوب و اموزشی باشند.
قبل طرح یه رزیدنت 5 تا اگه مریض داشت صبح واسه ویزیت الان 30 تا مریض داره.
اورژانس به قدری شلوغه که مربضها رو روی زمین خوابوندند عین بیمارستان صحرایی.پرستار بیچاره هم یه ا
تنه باید کلی دستورات اجرا کنه.
حالا حقوق ما که قبل طرح و بعد طرح همون 800 تومن مونده و کارانه سالی یک میلیون داریم.
طرح سلامت از نیروی رزیدنت و پرستار بیگاری کشید بی مزد و مواجب به سود اساتید هییت علمی.و البته به سود مردم که تو بیمارستان دولتی با 10 درصد هزینه ها دارن درمان میشن.
پولش هیچ اصلا دیگه فرصتی واسه درس خوندن نمونده با این همه مریض و کشیک. (3686307) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۲-۱۷ ۱۷:۱۴:۰۷
بخش عمده فرمایشات شما صحیح فقط یک نکته مهم را فراموش نکنید:
طرح تحول حتی به سود سیل رو به افزایش بیماران مراجعه کننده (که ده درصد تعرفه های متورم شده را برای بستری شدن میپردازند) نیست چه در این 10 درصد فرانشیز افزایش یافته و چه نود درصد بسیار متورم شده ای که از بودجه عمومی کشور و غیر مستقیم از سهم سایر بخش های ضروری ملت و از جیب مردم ( شامل بیماران بستری و جراحی شده) وبه نفع بخشی از جامعه پزشکی برداشت و به تعبیری انجا حیف و اینجا میل می شود.

در دید کلان همه ضرر میکنند حتی شما که جانشین اساتید غایب در تمامی شیفت های شب هستید و روی بیماران بستری و رو به مرگ تجارب گرانقیمت عملی کسب میکنید .

در بخش درمان سرپایی و ویزیت پزشکان متخصص و هزینه های آزمایش و تصویربرداری و تشخیصی که سر به فلک میزنند و بیمه تامین اجتماعی فقط و فقط تا بیست درصد هزینه ها را پرداخت میکند و بخش عمده ای از خدمات تشخیصی و اقلام دارویی و تجهیزات را هم از سر خود باز کرده و انداخته به گردن بیمار. (3687531) (alef-13)
 
معلم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۲-۱۶ ۲۱:۵۷:۱۰
الان حقوق یه پرستار که مدرکش لیسانسه چندبرابر یه معلم با مدرک لیسانس شده . عجیبه که هیچ کاری هم تو بیمارستان انجام نمیدن باید صدبار بری التماس کنی تا پرستار یه لحظه بیاد مریض ببینه . (3686497) (alef-13)
 
ن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۲-۱۶ ۲۳:۴۵:۱۹
یک وزیر راستگو داشتیم اینم دروغگو از اب در امد..برو پیدا کن پرتغال فروش را!!! (3686631) (alef-13)
 
Germany
۱۳۹۵-۰۲-۱۶ ۲۳:۴۷:۵۵
ای بحث درامد پزشکان و طرح سلامت دیگه تکراری شد تو این هفته این تیتر سومته الف. (3686634) (alef-13)
 
جلایر -پرستار
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۲-۱۷ ۰۳:۴۰:۲۵
من یک پرستار هستم و در تهران مشغول خدمتم، واقعیتش اینه که طرح تحول سلامت در واقع طرح تمول پزشکان است ، دریافتی پزشکان متخصص قبلا اگر 40 میلیون دز ماه بود الان به 120 میلیون دز ماه رسیده و هیچ نهادی هم جرعت ورود به دریافتی پزشکان رو نداره چرا که پزشکان متخصص در همه لایه های حکومتی نفوذ کردند ، در تعرفه های پزشکی که تعدادشون به 4000 تا میرسه و در طرح تحول 1700 تای دیگه بهش اضافه کردند ، یعنی اگر پزشک به شما سلام بده بابت سلام دادنش تعرفه و پول میگیره و جالب اینجاست بعضی کارها که شرخ وظایف یک پرستار است مثل سرم زدن ، سونداژ کردن ، رگ گرفتن و عیره رو پرستاز انحام میده ولی پولشو به پزشک میدند با قیمت متخصص در حالی که 9 ماه پیش مجلس قانونی تحت عنوان قانون تعرفه پرستاری تصویب کرد که در ان وظایفی که پرستار انجام میده با قیمت لیسانس به خود پرستاز داده بشه این یعنی اگر سونداژی که پرستاز میکنه و مهر متخصص میخوره به قیمت متخصص چیزی حدود 80 هزارتومن به پزشک میدن ولی طبق این قانون همون سونداژ با قیمت یک لیسانس تقریبا 20 هزارتومان باید به خود پرستار بدن ، ،،،
یعنی در کل منافع صنفی پرستاری در جهت منافع بیمازان است ولی وزارت پزشکان که شده وزارت تجارت بدلیل پزشک بودنشون اجازه اجرای این قانون را نمیدهند در حالی که تعرفه های پرستاری حدود 500 عدد است و قانون مجلس هم هست ولی تعرفه های پزشکی بالای 4000 تا و اونم فقط یک دستورالعمل وزارتی است نه قانون ،،،،
خلاصه پزشکان خیلی نفوذ دارن ، در هر دوره نماینده های مجلس 30 ،35 تا کرسی دست پزشکان است که خوشبختانه این دوره با کمپین رای به غیر پزشک تعدادشون به نصف رسید یعنی 15 نفر ،،،،سازمان نظام پرستاری کنونی افرادی مستقل و شجاع روی کار اومدن و واقعیات نظام سلامت را فریاد میزنن ولی صدا سیما که دست پزشکان است اجازه صحبت به مسعولین سازمان نظام پرستازط رو نمیده ، حریرچی و یا وزیر و یا هر کدوم از معاونین وزارت بهداشت اگر جرعت دارن مرد هستند با اقای ادابی رعیس نظام پرستاری یا اقای شریفی مقدم قاعم مقام نظام پرستاری مناضره بکنند و پخش زنده مردم ببین، ،،،


با تشکر (3686766) (alef-13)
 
دانشجو
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۲-۱۸ ۰۲:۴۰:۳۸
الان اگه به جای پرستاری ، پزشکی قبول شده بودی باز هم این حرف های خودت قبول داشتی . مسئولیت و سختی کار پزشک صدها برابر پرستار هست و منطقی هم هست که باید حقوقش خیلی بیشتر باشه . بنظرت سختی گذاشتن سوند ادراری با جراحی تومور مغزی قابل مقایسه هست. طرف ، 7 سال دوره پزشکی خونده و 2 سال طرح رفته مناطق محروم و 4 سال تخصص خونده ( البته رشته جراحی مغز و اعصاب 5 تا 7 سال طول میکشه ) و 2 سال باز طرح مناطق محروم و 2 تا 3 سال فوق تخصص خونده و 4 تا 6 سال طرح ، تازه بعد از این همه مدت میتونه مستقل کار کنه و برای قبولی در تمام این مقاطع تحصیلی تو رقابت علمی سنگین شرکت کرده تا تونسته به اینجا برسه . برادر من رزیدنت جراحی مغز و اعصاب دانشگاه شهیدبهشتی بود اینقدر سخت بود که چندبار میخواست بره انصراف بده ولی ما نگذاشتیم . الان هم طرح تخصصی میگذرونه ، میگه خدا بخیر کنه امشب کسی تصادف نکنه که ماهم بتونیم یک شب استراحت کنیم . (3688265) (alef-11)
 
یک لیسانس حقوق بی کار
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۲-۱۸ ۱۱:۳۷:۵۸
یکی پزشکان و یکی وکلای دادگستری با نفوذ در مراکز دولتی تمام قوانین را به نفع خود اجرا می کنند سال قبل از حدود 70000 هزار نفر فارغ التحصیل بی کار رشته حقوق کمتر از 2700 نفر کاراموز وکالت گرفته اند چون قدرت دارند تازه وکلا مانع ازمون مشاورین قوه قضائیه هم شده اند به گونه ای که در کشور اکثر ثروت دست پزشکان و وکلا است و کسی هم به خاطر قدرت و نفوذ این افراد کاری نمی کند (3688628) (alef-11)
 
Netherlands
۱۳۹۵-۰۲-۱۷ ۰۸:۲۴:۵۹
یکی از دوستان که فامیلش متخصص جراحی زیبایی در یکی از شهرهای بزرگ غربی کشور است گفت که ایشون بهش گفتن که روزی 35 میلیون تومان در می آورد!!! (3686819) (alef-13)
 
Netherlands
۱۳۹۵-۰۲-۱۷ ۰۸:۲۷:۰۳
تنها راه بالا بردن سطح بهداشت و کاهش هزینه ها اینست که پزشکی هم مثل مهندسی شود و سالی دویست هزار نفر پزشک فارغ التحصیل شوند. والسلام. (3686820) (alef-13)
 
Netherlands
۱۳۹۵-۰۲-۱۷ ۰۸:۲۹:۴۰
هم پزشکان حقوق های خیلی زیادی میگیرند و هم پرستاران. باید تعداد پزشکان و بیمارستانها به مقدار خیلی زیادی افزایش یابد و همچنین پرستاران به انجام امور بیماران موظف شوند نه اینکه همه وظایف خود را به گردن همراه بیمار بیاندازند. (3686823) (alef-13)
 
حق خواه
Germany
۱۳۹۵-۰۲-۱۷ ۰۸:۴۹:۰۶
کارشناس بیهوشی و مسوءل امور فوریتهای پزشکی هستم که یک نوع پرستار محسوب میشوم فیش حقوقی من 1/700 است و در حکمم 2/200 با بیش از بیست سال سابقه و حضور در جبهه اگر لیسانسی در اداره ای هست که از من کمتر میگیرد فیش حقوقش را نشان من دهید تا باور کنم وضعم نسبت به دیگران خیلی بهتره
در بالا نوشته اید طرح تحول اقتصادی ونه سلامت که دقیقا همین است البته برای پزشکان من پنجاه سالم است بچه هم که بودم همین پولداری دکترا نقل مجالس بودولی الان میلاردر شدن پزشکان نقل مجلس است وتا زمانی که رابطه پولی بین بیمار و پزشک است همینه پزشک باید مانند تمام اساتید ودیگر دکترا از رشته های دیگر حقوق بگیر باشند ونه کاسب و چشمش به جیب بیمار (3686832) (alef-13)
 
یک پزشک
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۲-۱۸ ۱۱:۳۳:۴۵
تمامی پزشکان روی هم به اندازه وکیل پرونده بابک زنجانی درامد نداشته اند چرا وکلا را نمی گویید و زورتان فقط به ما پزشکان می رسد (3688618) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۲-۱۷ ۰۹:۴۸:۵۳
طرح تحول آنچنان تاثیری نداشته و کماکان گرانی و عدم کارکرد صحیح بیمه ها همه جا دیده میشه! فقط گویا به نفع دکترها شده (3686875) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۲-۱۷ ۰۹:۴۸:۵۷
خدا شاهده با چشم خودم حقوق ديدم حقوق پزشک عمومی نوزده میلیون تومنه. فقط شامل حکم و کارانه بود (3686876) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۲-۱۷ ۱۲:۰۲:۱۸
یک نماینده چند برابر یک کارشناس در مجلس دریافتی دارد یک خلبان چند برابر یک تکنیسین یک وزیر چند برابر یک کارشناس و مسئول دفتر ش یک سردبیر و مدیر مسئول چند برابر یک خبرنگار لطفا مداخل نه حقوق (3687021) (alef-13)
 
Romania
۱۳۹۵-۰۲-۱۷ ۱۴:۳۹:۵۴
متخصص ها جدیدا یاد گرفتن علاوه بر ویزیت اولیه برای مشاهده جواب آزمایش و عکس اینا هم مجددا ویزیت میگیرن! یعنی چی؟؟ (3687267) (alef-13)
 
Germany
۱۳۹۵-۰۲-۱۷ ۱۶:۴۶:۴۵
اقایان باز حرفهای مفت و بدون تحقیق و از روی حسادت شروع شد؟؟؟ ما پزشکان متخصص دانشگاه علوم پزشکی بابل نزدیک به ۹ ماه است که حق الزحمه کارهای خود را دریافت نکرده ایم.کی پاسخگو است؟بعد باید حرف مفت یک عده حسود را هم بشنویم؟ (3687478) (alef-13)
 
یک دکتری الکترونیک
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۲-۱۸ ۱۱:۳۲:۰۷
استاد چه حسادتی من با مدرک دکتری الکترونیک 4 ملیون درامد داشته باشم و دوست دندانپزشکم روزی 4 ملیون تومان کجای این در کشور ما عدالت است خودتان قضاوت کنید (3688614) (alef-3)
 
بویراحمدی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۲-۱۷ ۱۷:۴۰:۱۵
این طرح تحول نبود این طرح حمایت از لابی پزشکان در دولت و مجلس بود به بهانه پیشگیری از بیماری و بهبود وضع بهداشت حقوق پزشکان از 2و نیم میلون یک شبه شد 8 تا 12 میلیون تومن و متخصصین بخشهای خصوصی حدود 70 تا250 میلیون و پرستاران با کمترین افزایش نسبت به پزشکان حدود 3 میلیون ,لطفا تا ملت عصبانی نشدن این طرح اشتباه و سراسر تبعیض رو متوقف کنید
از طرفی تازه هزینه های درمان رو هم چند برابر کردن و برخوردهاشون هم بسیار بده اخلاق پزشکی هم که ضعیفه همش پولکی شدن و تشخیصشون هم که کشکیه کلا یه وضعیه که ... (3687602) (alef-13)
 
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۲-۱۸ ۰۱:۳۱:۰۵
خیلی از افراد این کشورهای اطراف برای درمان میان ایران میگن خرج درمان ایران نسبت به کشورهای دیگه ارزان هست . (3688224) (alef-11)
 
حسین
۱۳۹۵-۰۲-۱۸ ۱۰:۴۵:۳۸
سلام طرح تحول سلامت با افزایش تعرفه(300درصد)بر اساس کتاب کالیفرنیا جیب پزشکانو پر کرد وهم مملکت ،صنعت وکشاورزی رو خوابوند وحالا زمزه شکست طرح به علت ورشکستگی بیمه (8ماه تاخیر در پرداخت پول بیمارستان ها ) بزرگترین خطر اینه که بار مالی(افزایش 300درصدی ) این طرح به شدت بر دوش مردم خواهد بافتادطوری که دیگر مردم از هزینه های کمر شکن این طرح جرات رفتن به بیمارستان ودکتر را نخواهند داشت بنده کارمند شبکه بهداشت ودرمان(کارشناس ارشد مدیریت بهداشتی ودرمانی ) این مشکل رو چندین بار به همکارا گفته بودم ولی متاسفانه حالا دارد خودشو نشون می دهد .ضمناهزینه طرح از منابع اجرای مرحله دوم یارانه و1درصد ارزش افزوده مالیات تامین می شد یعنی به نوعی خود مردم می دادند که متاسفانه به جای پیشگیری به طرف درمان آن هم از نوع تخصصی رفت در کل می توانم بگم وزیر بهداشت بزرگترین ظلم رو در حق مردم کرد که سالهای متمادی مردم آن رو خواهند دید . باتشکر (3688546) (alef-11)
 
لیسانس حقوق بی کار
۱۳۹۵-۰۲-۲۱ ۱۱:۳۴:۵۶
واقعا متاسفانه وزیر بهداشت با برخورد صنفی با این مشکل به جای اینکه دستور دهد از محل یارانه ها تعداد پزشکان زیاد شود برعکس عمل کرد و جیب هم صنفانش را پر کرد سیاستی که مردم باهوش ایران در این کامنتها به خوبی به ان پرداخته اند متاسفانه بعضی روشهای نادرست مدیران مسئول در زمینه عدم افزایش پزشک متخصص در کشورمان به خاطر منافع صنفی بزرگترین ضرر را به مردم ایران زده است
این همان سیاستی است که کانون وکلا در پیش گرفته تا نگذارد وکیل در کشور زیاد شود (3696763) (alef-11)
 
مرتضی
۱۳۹۵-۰۲-۲۶ ۰۶:۵۴:۵۵
خیلی متاسفم برای وزیر بهداشت و وزارتخونش ، تا کی میخوان اینقدر دروغ بگین ، متخصص قلب در بیمارستان ما ماهیانه هشتاد میلیون کارانه میگیره اما من پرستار با بیش از صد ساعت اضافه کار یک میلیون کارانه میگیرم . آیا این درسته ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ تازه از مهر سال گذشته هم هیچ گونه پرداختی مبنی بر کارانه نداشتیم . واقعا طرح تحول سلامت یعنی این ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ (3705504) (alef-13)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.